نظر توسعه‌دهندگان بازی The Sinking City در مورد کنسول‌های نسل نهمی - گیمفا
نظر توسعه‌دهندگان بازی The Sinking City در مورد کنسول‌های نسل نهمی - گیمفا
نظر توسعه‌دهندگان بازی The Sinking City در مورد کنسول‌های نسل نهمی - گیمفا
نظر توسعه‌دهندگان بازی The Sinking City در مورد کنسول‌های نسل نهمی - گیمفا
نظر توسعه‌دهندگان بازی The Sinking City در مورد کنسول‌های نسل نهمی - گیمفا
نظر توسعه‌دهندگان بازی The Sinking City در مورد کنسول‌های نسل نهمی - گیمفا

نظر توسعه‌دهندگان بازی The Sinking City در مورد کنسول‌های نسل نهمی

حسن اکرامی
۲۲:۳۰ ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
نظر توسعه‌دهندگان بازی The Sinking City در مورد کنسول‌های نسل نهمی - گیمفا

در مصاحبه‌ای‌ با استودیوی فراگویرز (Frogwares) که در مورد موفقیت‌های آخرین عنوان خود یعنی The Sinking City توضیحاتی ارائه داده‌ است، درباره‌ی مشخصات جدید کنسول‌های نسل بعدی سؤال شد. سرجی اوگانسیان (Sergey Oganesyan) اظهار داشت که به لطف حافظه‌ی SSD که در پلی‌استیشن ۵ و اکس‌باکس سری اکس وجود دارد، تولید یک عنوان جهان‌باز بسیار ساده‌تر خواهد بود.

سرجی اوگانسیان در این باره اظهار داشت:

خوشحالیم که بالاخره به حافظه‌ی پرسرعت SSD دسترسی پیدا می‌کنیم. استفاده از قابلیت‌های این حافظه در زمان توسعه‌ی بازی‌های جهان‌باز نوعی صرفه‌جویی و پس‌انداز زمان و عمر خواهد بود. فکر می‌کنم این حافظه انتخاب‌های بیشتری بین رزولوشن و نرخ فریم را برای توسعه‌دهندگان ارائه می‌دهد. من شخصاً امیدوارم که نرخ فریم ۶۰ تبدیل به یک استاندارد شود اما باید توجه داشت که بهینه‌سازی به خصوص برای استودیوهای کوچکتر چندان آسان نخواهد بود.

او عقیده دارد که برای دیدن قدرت واقعی کنسول‌های نسل نهم باید بیشتر صبر کرد زیرا در ابتدای نسل کیفیت بازی‌ها به صورت بین‌ نسلی خواهد بود:

با نگاهی به اینکه چه اتفاقی هنگام آغاز نسل فعلی افتاد، ما احتمالاً نباید انتظار داشته باشیم که از نظر کیفیت جهش پرشکوهی در بازی‌ها نسبت به نسل فعلی را مشاهده کنیم؛ زیرا در ابتدای نسل با عناوین بین‌ نسلی سر و کار خواهیم داشت. من تصور نمی‌کنم که توسعه‌دهندگان بتوانند بازار فروش برای گروه بزرگی از بازی‌بازان و طرفدارانی که در نسل هشتم به دست آورده‌اند را رها کنند، مگر اینکه آن‌ها حمایت مالی سازندگان کنسول‌های نسل نهم برای جبران میزان فروش احتمالی از دست‌رفته برای نسل هشتم را داشته باشند.

اما همه‌ی ما قطعاً باید منتظر پیشرفت‌هایی از قبیل کیفیت بهتر بافت‌ها، نرخ فریم بالاتر، نورپردازی بهبودیافته ، کاهش زمان بارگذاری، نقشه‌های بزرگتر، محیط پرجزئیات‌تر و سایر بهبود‌ها باشیم که این پیشرفت‌ها بسیار قابل‌توجه محسوب می‌شوند.

ما قبلاً بازی‌های کاملاً شگفت‌انگیزی به مانند Red Dead Redemption 2 و Horizon Zero Dawn را در نسل فعلی تجربه کردیم. حتی نمی‌توانم تصور کنم که این بازی‌ها روی سخت‌افزار نسل بعدی چقدر عالی ظاهر خواهند شد.

هر دو کنسول نسل بعدی مایکروسافت و سونی قرار است در تعطیلات پایان سال در سراسر دنیا عرضه شوند اما هنوز احتمال دارد مسئله‌ی تأخیرها این معادلات را بهم بزند.

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

نظر توسعه‌دهندگان بازی The Sinking City در مورد کنسول‌های نسل نهمی - گیمفا
نظر توسعه‌دهندگان بازی The Sinking City در مورد کنسول‌های نسل نهمی - گیمفا
نظر توسعه‌دهندگان بازی The Sinking City در مورد کنسول‌های نسل نهمی - گیمفا
نظر توسعه‌دهندگان بازی The Sinking City در مورد کنسول‌های نسل نهمی - گیمفا
نظر توسعه‌دهندگان بازی The Sinking City در مورد کنسول‌های نسل نهمی - گیمفا
نظر توسعه‌دهندگان بازی The Sinking City در مورد کنسول‌های نسل نهمی - گیمفا
نظر توسعه‌دهندگان بازی The Sinking City در مورد کنسول‌های نسل نهمی - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

    • fbjg گفت:

      تو نظرش طرف هیچ کنسولی رو نگرفته ، چه سونی یا چه مایکروسافت . فقط از وجود ssd در کنسول های نسل بعد خوشحال شده
      فقط نمیدونم چرا اینقدر نظرش عجیب بود . افزایش نرخ فریم و بافت ها و …. ، چند سالی که ssd ها رو PC بودند اینهمه افزایش قابلیت نداشتند یهو الان همه کاری میکنند ؟؟؟؟
      البته ممکنه چون ssd رو همه PC ها نیستش و برای بهینه سازی از قابلیت هاش استفاده نمیشده ولی چون کنسول نسل بعد همه پایه ای یکسان دارند و همه از ssd استفاده میکنند پس بهینه سازی بهتری و با توجه به قابلیت های ssd انجام بشه روشون
      بهرحال صبر میکنیم تا زمان عرضه و اون موقع در عمل مشاهده میکنیم

      • ashkandlv گفت:

        چون یه کمپانی به یه pc نگاه نمیکنه و بازی بسازه که ۲ ۳ تا بازار رو از دست بده کفه های ترازو رو صاف نگه میداره تا رو همه چی اجرا شه اینطوری پول به دست میاد که مهم تر از گرافیکه بجز اون ری ترسینگ کوچیکی(در برابر اجرا همون بازی ها و این قابلیت رویه پی سی ) که قراره تو کنسول ها ببینیم هیچی این نسل جالب نیست این همه جنگ سر ssd خیلی الکیه مخصوصا این که بشه یه بازی رو رویه هارد درایو خارجی ریخت دیتا ش رو اصلا با عقل جور در نمیاد ۱ ترا ssd برای نسل بعدی کم هست دیتا cod رو نگاه کنیم ۵ تا بازی میانگین لیست بازی های یه فردد عادی رویه کنسول باشه تموم شده ssd بجز این که ۱۰۰ ۲۰۰ گیگ ش دسترس کاربر نباشه

  • به اینم پول دادن

    به زودی در گیمفا

  • UMK3 گفت:

    The Sinking City در سبک خودش بازی خوبی نمیدونم چرا زیاد ازش استقبال نشد امیدوارم نسل بعد با امکانات بیشتر یک بازی در همین جو سرد وتاریک بسازن

  • چی ساخته این سرنی که همه از ssd تعریف میکنن :yes: :yes: چیز مورد علاقه سازندگان رو ساخته که همه براش هیجان زده ان

  • Sackboy گفت:

    نمی خواد “جهش پرشکوه” ارائه کنن! ولی حداقل انتظار دارم بی گرافیک ترین بازی های AAA کمپانی های بزرگ، اندازه ی بازی های با کیفیت نسل ۸ گرافیک داشته باشه! حداقل در زمینه ی شیدر و نور پردازی.
    با وجود این که دیگه عملا به آخر نسل ۸ رسیدیم، هنوزم بعضی از بازی های استودیوهای بزرگ، مثل بعضی از بازی های یوبی سافت، گرافیکش برای این نسل واقعا شرم آوره! یه نگاه به قسمتای جنگلی Division 2 بندازین، آدمو یاد آخرای نسل ۷ میندازه!

  • lastofus2 گفت:

    “ما قبلاً بازی‌های کاملاً شگفت‌انگیزی به مانند Red Dead Redemption 2 و Horizon Zero Dawn را در نسل فعلی تجربه کردیم. حتی نمی‌توانم تصور کنم که این بازی‌ها روی سخت‌افزار نسل بعدی چقدر عالی ظاهر خواهند شد”
    لابد این هم از سونی و راک استار پول گرفته؟ :rotfl:

    • Goldberg 68 گفت:

      چرا نگفت فورزا هورایزن ؟
      بازیی که تو وان ایکس ازش گرافیکی تر ندیدم
      چرا نگفت ؟

      • lastofus2 گفت:

        چون بازی هورایزن یک بازی ریسینگ هستش و بازی های ریسینگ به خاطر اینکه کلش در چندتا ماشین و یک پیست و چندتا درخت خلاصه میشه همیشه گرافیکشون بالاس.برو بازی درایو کلوپ رو ببین بازی اوایل نسل هستش ببین روی یک کنسول ۱٫۸ ترافلاپسی نه ۶ ترافلاپسی چه گرافیکی داره.
        ولی بازی های دیگه به خاطر جزئیات بالاتر گرافیکی و هوش مصنوعی و …. نمیتونند گرافیکی مثل بازی های ریسینگ و رو به رئال داشته باشن.درک این موضوع سخت نیست

  • kingp گفت:

    انصافا اینا چه رویی دارن نظر میدن در حالی که بلد نیستن بازی بسازند.

  • Griffith گفت:

    از فیل اسپنسر ممنونم که کنسول قدرتمند وسریع پی اس پنج رو ساخت و دسته یه ایکس باکس فوق انقلابی امیدوارم بتونم کامپیوتر قوی و خوشکلی رو بگیرم

  • postman گفت:

    واسه این که یه مقدار از جنگ و دعوا فاصله بگیریم به جای مقایسه‌های بیخودی میخوام یه مقدار در مورد صدای سه بعدی خود پلی ۵ یه سری توضیح بدم چون ممکنه خیلی‌ها (از جمله خودم :laugh: :laugh: ) سر ارائه مارک سرنی حوصلشون سر رفت و دقت نکردن اصلا یا شاید متوجه نشدن عظمت کار رو. ولی خب چون خود مبحث برام خیلی جذابه تا الان ۱۵ بار دیدم کنفرانسش رو. بینهایت معرکست.

    هر کدوم از ما داخل یه فضای سه بعدی قرار داریم و صدا‌های اطرافمون از بینهایت جهت به سمت گوش‌هامون حرکت میکنن. با تقریب خوبی میشه گفت که میتونیم سرمون رو مرکز یک کره در نظر بگیریم با شعاع دلخواه. روی سطح این کره بینهایت نقطه وجود داره همونطور که میدونید. مثل یک توپ فوتبال که دستمون میگیریم و روی سطحش بینهایت نقطه وجود داره. حالا اگر هر کدوم از این نقاط رو به مرکز توپ فوتبال وصل کنیم، متوجه میشیم که بینهایت جهت به سمت مرکز توپ وجود دارن. همین رو میشه تعمیم داد به سر ما به عنوان مرکز اون دایره‌ی فرضی. طبیعتا نمیتونیم همه‌ی بینهایت جهت موجود برای ارسال صدا به سمت سرمون رو پیاده سازی کنیم داخل یک کامپیوتر. ولی میتونیم تعداد زیادی جهت پیشفرض داشته باشیم. یعنی چی؟ یعنی تعداد زیادی از نقاط روی اون کره‌ی فرضی رو در نظر بگیریم. و منابع صدایی که از اون جهات میان رو محاسبه کنیم. ولی خب تکلیف اون بینهایت جهت دیگه چی میشه؟ میرسیم بهش. برای داشتن اون تعداد زیاد جهت و پیشفرض. اومدن یک شخص مدل رو در نظر گرفتن و وسط یه دستگاه حلقه مانند مثل عکس زیر گذاشتن و با جابه‌جا کردن اون بلندگو‌ها چیزی حدود ۱۰۰۰ نقطه برای اون کره‌ی پیشفرض در نظر گرفتن.
    http://s11.picofile.com/file/8395182484/photo_%DB%B2%DB%B0%DB%B2%DB%B0_%DB%B0%DB%B4_%DB%B2%DB%B5_%DB%B2%DB%B3_%DB%B2%DB%B8_%DB%B1%DB%B2.jpg

    اما میرسیم به این که خب این که شد فقط ۱۰۰۰ تا محل. تکلیف بینهایت‌های بقیه چی میشه؟ تکلیفشون این میشه که چون این هزار نقطه به شکل یک دست پخش شدن روی اون کره ی پیشفرض، اگر صدایی از منبعی پخش بشه که روی اون نقاط نیست. به نزدیک‌ترین نقطه‌ی محاسبه شده نگاشت داده میشه که تقریب خیلی خوبیه. مثلا؟ یک منبع صدایی توی ساعت ۲ شما قرار داره و در ارتفاع سه متر و ۲۰ سانتی و فاصله‌ی پنجاه متری از شما. اون نقطه رو اگر به مرکز دایره که سر شما باشه وصل کنیم. ممکنه نقطه‌ای از اون کره رو قطع کنه که جزء اون ۱۰۰۰ هزار نقطه پیشفرض نیست. ولی قطعا یک نقطه پیشفرض وجود داره که به اون محل تقاطع نزدیکه. بسیار نزدیک. و در واقع جهت رو از اون نقطه به سمت شما در نظر میگیره بازی با کمک Tempest Engine و با تقریب بسیار خوبی اون منبع صدا به شما میرسه. حالا اگر اون شیء حرکت کنه، یا شما حرکت کنی، اون جهت‌ها هم دائم عوض میشن و باید به یه نقطه جدید نگاشت داده بشن.

    تو عکس پایین میتونید یه تصویرسازی خوب از توصیفی که کردم ببینید.

    http://s11.picofile.com/file/8395184276/Capture.JPG
    همون طور که میبینید ممکنه نزدیک ترین جهتی که به یه منبع صوتی نسبت داده میشه از سمت نقطه A باشه ولی با حرکت کردنش این نقطه به B باید نگاشت داده بشه.

    پس با چنین متودی تونستن با تقریب بسیار خوبی ابعاد جدید به جهات پخش صدا داخل بازی ببخشن. ولی این همه تلاش کافی نبوده. به خاطر این که نیاز داشتن شما نه تنها جهت صداها براتون تفکیک بشه. ولی به گونه‌ای باشه که حس کنید اون صداها از داخل اتاقتون پخش میشن. نه از داخل یه هدفون. یعنی وقتی داخل رد دد یه گلوله شلیک میشه به سمتتون و از بقل گوشتون رد میشه، شما حس کنید که توی خونتون یه نفر از فاصله‌ی ۵۰ متری به سمت شما شلیک کرده و حس رد شدن گلوله از بیخ گوشتون رو بگیرید.
    کلید این معما چیزی به اسم HRTF هست. اون هزار نقطه‌ای که محاسبه کردن و باهاش صداها پیاده سازی میشن. همگی در یک HRTF خاص بودن. HRTF یک شاخص برای چگونگی شنیدن صداهاست که کاملا به شکل سر و گوش‌های شما بستگی داره. یعنی اون صداها باید تغییراتی هم درونشون داده بشه که عملکردشون مناسب HRTF شخص شما بشه. چاره چیه؟ پنج HRTF پیشفرض به شکل اولیه در نظر گرفته شده برای لانچ. که میتونید از بین اون پنجتا یکی رو ست کنید روی کنسول که بهترین حالت رو برای شخص شما داره. ولی خب این تجربه یکسانی برای همه به ارمغان نمیاره؟ یا یک عکس یا یک ویدیو از سر و گوشتون برای سونی میفرستید و با شبکه عصبی که پیاده سازی کردن نزدیک‌ترین و بهترین HRTF به شما محاسبه میشه و ست میشه روی کنسول و محدود به اون پنجتای پیشفرض کنسول نیستید. یا یک سری بازی صوتی طراحی میکنن که میشه با اونا هم محاسبه‌اش کرد تا حد خوبی.

    با این کار شما میتونید جوری صداها رو بشنوید داخل بازی‌ها که تا قبل از این تجربه نکردید و به قول مارک سرنی انگار وارد خود ماتریکس شدین.
    واحد پردازشی هم که برای صدا در نظر گرفتن عملکردی مشابه کل یک PS4 داره. نه دقیقا به همون شکل. نه این که بشه روش لست ۲ اجرا کرد. صرفا یک معیار برای نشون دادن میزان توانشه. گذشته از اون هم سازنده‌های بازی‌ها اگر نخواستن صدای سه بعدی بذارن داخل بازیشون میتونن از قدرت این قطعه برای کمک به GPU اصلی کنسول استفاده کنن.

    در آخر هم برای اینکه قطره‌ای از تجربه صدای سه بعدی رو تجربه کنید به فایل صوتی زیر گوش بدید. این تازه چیزیه که HRTF شخصی شما روش ست نشده. فقط تصور کنید صدای سه بعدی پلی ۵ توی یه بازی ترسناک میتونه باهاتون چیکار کنه.

    http://s11.picofile.com/file/8395186050/AUD_20151210_WA0001.mp3.html

    • توضیحات خوبی بود.تهش هم که با اون فایل صوتی تکمیل شد
      باسپاس :rose: :rose: .

    • erwin گفت:

      قابلیت فوق العاده هیجان انگیزیه ! من خیلی منتظرم بیاد تست کنیم یا اگر پولش نیست حداقل تو یوتیوب ببینیم چیکار میشه کرد … احتمالا شیره این قابلیت رو اواسط یا اواخر نسل میکشن که قشنگ حس شه لست ۲ اخرین هدیه ps4 هستش و چه هدیه ای گرانبها تر از این (هی میخوام بهش فکر نکنم یادم نیاد که زمان انتظارش برام طولانی تر نشه)

    • Amir Masoud گفت:

      وای چه خفن!
      اون از دوال سنس اینم از صدای سه بعدی!
      به دنیای سایبر پانک خوش اومدین… :evilgrin:

    • بله درسته ، فقط چیزی رو که باید در نظر داشته باشید اینه که بازیکن برای درک این سیستم جدید صوتی نیاز داره به یک سیستم حرفه ای صوتی با حداقل ۷ کانال که ۲ تا از اونها روی سقف کار شده باشن ، اگر نه سیستم های مونو و استریو تغییری توی صدای سه بعدی ایجاد نمیکنن.
      البته این رو هم بگم که چیزی که الان پلی استیشن داره روش تبلیغ میکنه ، اکس باکس در نسل قبل با یک آپدیت به کنسولش اضافه کرده بود.

      • اصلا اینطور نیست.اتفاقا شعار سونی اینه با هر نوع هدفونی میتونید از این قابلیت بهره ببرید و به شدت همه گیره و گرنه صدای سه بعدی از قبل هم وجود داشت.دلیل متمایز بودن این قابلیت سونی ۲ تا دلیل داره.۱)چیپ اختصاصی و قدرت مند براش تعبیه کردن که فقط و فقط مخصوص صداست و قدرتش اندازه gpu ps4 هست ۲)همه گیر بودن این قابلیت که با هر هدفون و دستگاهی میشه ازش استفاده کرد

      • تو داری دالبی اتموس رو با این مقایسه می کنین؟

      • postman گفت:

        هدف اولیه‌شون که آوردن این تکنولوژی به هدفون‌هاست و بعد تلویزیون‌ها و در آخر هم سیستم‌های صوتی حرفه‌ای. مشخصا توی حالت آخر بهترین و دقیقترین تجربه حاصل میشه ولی اون فایلی که پایین گذاشتم رو من با هدفون معمولی خودم هم که گوش میدم تجربه جدید و عالی هست. صدای کاملا سه بعدی نیست ولی خیلی با صدای عادی فرق داره و تجربه خفنیه. پس اصلا غیر ممکن نیست که به بازی‌ها هم آورده بشه.

  • تصور و فکر کردن بهش خیلی شیرین و لذت بخشه به امید اینکه همه بتونیم انشاءا . . از هر کنسول و عنوانی که دوست داریم بتونیم تهیه کنیم و لذت ببریم و سرگرم باشیم :heart:

  • Mk 11 گفت:

    اینا که میان میگن : اینم پول گرفته؟!
    حالا مگه از سونی تعریف کرده که اینو میگید؟
    هر دو کنسولشو گفته و به کلیت امر SSD اشاره کرده. سونی فن‌ها جوگیر نشین و الکی بحث و جنجال درست نکنید.اگه یه کم مطالعه در باب سخت افزار داشته باشه کسی، متوجه میشه SSD به تنهایی که هیچ، به سختی میتونه باعث تفاوت در کیفیت بصری بشه، به هر نوعی، چون اصلا این بخش از رایانش بصری عقیمه، حالا چه در سری اکس چه در پی اس. حالا بازم مایکروسافت با یه سری تکنولوژی های انحصاری مثل معماری velocity سعی کرده از این اس اس دی، ولو با سرعت کمتر نهایت استفاده رو ببره. کنسولهای سونی همیشه فوق العاده بنظر میرسیدن و من خودم تمام این چند نسل ( از پنج تا هشت) کنسول سونی رو انتخاب کردم. ولی به هر حال پی اس جدید تا اینجا یدونه دسته است و یه سری آمار. پس نمیشه در موردش نظر قطعی داد. چیزی که این توسعه دهنده فرمودن درباره بازی های جهان باز، احتمالا از این نظر بوده که SSD در پلتفرم پایه که کنسول ها هستن، سرعت فرایند (لود پیوسته) تکسچرها رو افزایش میده و ما میتونیم شاهد جهان های بزرگتر باشیم..در نهایت امیدوارم هر کس کنسولی که مورد علاقشه رو بتونه تهیه کنه.دیدم یه سری میخوان حرف بزارن تو دهن توسعه دهنده، گفتم بهش اشاره کنم.

نظر توسعه‌دهندگان بازی The Sinking City در مورد کنسول‌های نسل نهمی - گیمفا