که این رشته سر دراز دارد! | از Resident Evil 8 چه می‌خواهیم؟ - گیمفا
که این رشته سر دراز دارد! | از Resident Evil 8 چه می‌خواهیم؟ - گیمفا
که این رشته سر دراز دارد! | از Resident Evil 8 چه می‌خواهیم؟ - گیمفا
که این رشته سر دراز دارد! | از Resident Evil 8 چه می‌خواهیم؟ - گیمفا

که این رشته سر دراز دارد! | از Resident Evil 8 چه می‌خواهیم؟

آریا مقدم
۱۲:۰۰ ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
که این رشته سر دراز دارد! | از Resident Evil 8 چه می‌خواهیم؟ - گیمفا

سری بازی های Resident Evil بدون شک یکی از محبوب ترین سری های کل تاریخ بازی های کامپیوتری به شمار می روند. عنوانی که امسال قدمت آن به ۲۴ سال رسید و یکی از عناوین کلاسیک و اصیل دنیای بازی ها به شمار می رود. وقتی که یک عنوان به این درجه از محبوبیت می رسد، ساختن بازی هایی که بتواند طرفدارانش را راضی نگه دارد، هر بار سخت و سخت تر می شود. در بعضی از موارد حتی می بینید که بازی به شکل مستقل واقعاً با کیفیت و کم ایراد است، اما به خاطر پیشینه ی سری و انتظارات بی پایان طرفداران، با نقدها و بازخوردهای منفی مواجه می شود. اتفاقی که برای Resident Evil 6 افتاد نمونه ی بارز این موضوع است. بسیاری از منتقدان تا توانستند به این بازی حمله کردند و برخی از طرفداران سری نیز بازی را به توپ بستند که «چه خبره این همه اکشن؟! مگه داریم Call of Duty بازی می کنیم؟! کو روح رزیدنت اویل؟ کو معماهای کلاسیک بازی؟ کو ترس؟». با توجه به نام Resident Evil و سابقه ای که این بازی داشت، بسیاری از این ایرادها وارد بودند، اما واقعیت این است که به عنوان یک بازی مستقل، رزیدنت اویل ۶ عنوانی نبود که لیاقت آن نمرات زیر ۶ باشد. یک عنوان خوش ساخت که در زمان خودش گیم پلی جذابی ارائه کرد و جذابیت بصری بالایی هم داشت. همین که این عنوان از پرفروش ترین عناوین کپکام است، نشان می دهد که به جز عده ای از طرفداران قدیمی و شاید متعصب، و عده ای از منتقدین سخت گیر، عموم مردم حاضر بوده اند پول بدهند و این بازی را بخرند. در مورد نسخه ی بازسازی شده ی رزیدنت اویل ۳ که اخیراً منتشر شد، دوباره با شدت کمتری شاهد این اتفاق بودیم. بسیاری به بازی تاختند که کوتاه است و بخش آنلاین اش اصلاً به درد نمی خورد و معما ندارد و … . از آنجایی که این بازی بازسازی یکی از برترین عناوین ترس و بقا بود، دوباره می توان گفت اکثریت این ایرادات وارد بودند و کپکام وظیفه داشت بازی کامل تر و با کیفیت تری منتشر کند، اما باز هم به شکل مستقل، Resident Evil 3 Remake یک عنوان جذاب و بسیار خوش ساخت به حساب می آید. در واقع می توان گفت عناوینی مانند رزیدنت اویل، بیش از این که با بازی های دیگر رقابت داشته باشند، با نسخه های قبلی خودشان رقابت دارند. این موضوع مانند یک سکه ی دو رو است. روی خوبش این است که وقتی بازی شما، با بازی های قبلی تان رقابت می کند، یعنی یک سری شاهکار خلق کرده اید و فرمول بازی شما آنقدر روی مخاطب اثرگذار بوده که مخاطب سیراب نشده و به ساعات بیشتری از بازی احتیاج دارد. روی بدش هم اینجاست که هر اشتباه از سوی سازنده، می تواند مرگبار باشد و با اعتراضات شدید همراه شود. خوشبختانه یا متاسفانه سازندگان سری رزیدنت اویل، همواره جرئت این را داشته اند که تغییرات اساسی در بازی هایشان ایجاد کنند و نتایج آن را ببینند. در برخی از موارد مانند تغییر رزیدنت اویل ۴ نسبت به رزیدنت اویل ۳، این موضوع با تشویق و حمایت شدید طرفداران، و در برخی دیگر مانند تغییر رزیدنت اویل ۶ نسبت به بازی های پیشین سری، موضوع با اعتراضات و حمله های شدید آنان همراه شده است. رزیدنت اویل ۷ هم که بازی را کوبید و از اول ساخت. این بازی هم با اینکه به شکل مستقل یک بازی بسیار عالی به شمار می رفت، اما با اعتراضات زیادی از سوی مخاطبین نسبت به زاویه ی دید دوربین و سایر مسائل همراه شد. عنوانی که به نظر خیلی ها بهتر بود یک اسپین آف باشد تا یک نسخه ی شماره دار.

که این رشته سر دراز دارد! | از Resident Evil 8 چه می‌خواهیم؟ - گیمفا

می توان گفت عناوینی مانند رزیدنت اویل، بیش از این که با بازی های دیگر رقابت داشته باشند، با نسخه های قبلی خودشان رقابت دارند. این موضوع مانند یک سکه ی دو رو است. روی خوبش این است که وقتی بازی شما، با بازی های قبلی تان رقابت می کند، یعنی یک سری شاهکار خلق کرده اید و فرمول بازی شما آنقدر روی مخاطب اثرگذار بوده که مخاطب سیراب نشده و به ساعات بیشتری از بازی احتیاج دارد. روی بدش هم اینجاست که هر اشتباه از سوی سازنده، می تواند مرگبار باشد و با اعتراضات شدید همراه شود.

با انتشار نسخه های بازسازی شده ی رزیدنت اویل ۲ و ۳ در دو سال اخیر و معرفی موتور RE Engine که این دو بازی و عنوان زیبای Devil May Cry 5 با آن ساخته شده اند، شایعات در مورد نسخه ی بعدی رزیدنت اویل که گمان می رود یک نسخه ی شماره دار و اصلی باشد، بسیار بیشتر شده است. این شایعات گاهی از سوی افرادی مطرح می شوند که خیلی وقت ها پیش بینی ها و شایعات‌شان درست از آب درآمده و گاهی هم صرفآً حدس و گمان و آرزوهایی هستند که طرفداران سری نسبت به بازی بعدی سری مطرح می کنند. به هر حال، احتمال معرفی یک رزیدنت اویل جدید زیاد دور از ذهن نیست و اکنون که سه سال از انتشار رزیدنت اویل ۷ می گذرد، به نظر منطقی می رسد که سازندگان نسخه ی بعدی بازی را معرفی کنند. شخصاً امیدوارم که این عنوان، رزیدنت اویل ۸ باشد. دیگر بعد از این همه بازسازی و امتحان کردن ایده های جدید، وقت آن رسیده که کپکام یک بازی قوی به نسخه های اصلی این سری اضافه کند و ثابت کند که موفقیت این دو سه سال اخیرش به هیچ وجه اتفاقی نبوده است. ما نیز در این مقاله به سراغ مواردی رفته ایم که می خواهیم در هشتمین رزیدنت اویل شاهد آن ها باشیم. برخی از این موارد ممکن است خواست شما هم باشد و در برخی دیگر نظری متفاوت داشته باشید، اما در کل مواردی را مطرح کرده ایم که می دانیم خودمان و عده ی زیادی از سایر طرفداران دوست دارند در رزیدنت اویل ۸ شاهد آن ها باشند. نمی دانیم این بازی کِی قرار است معرفی شود، اما همیشه حدس زدن، تئوری پردازی، نوشتن و خواندن درباره ی سری های مورد علاقه مان کار لذت بخشی است! بنابراین دیگر وقتش رسیده که به این موارد بپردازیم. در ادامه با من، گیمفا، و خواسته هایمان از رزیدنت اویل ۸ همراه باشید! (به دلیل اینکه هیچ عکس رسمی ای از رزیدنت اویل ۸ در دسترس نیست، عکس هایی که در مقاله می بینید مربوط به نسخه های قبلی سری و یا عکس های ساخته شده توسط طرفداران هستند).

که این رشته سر دراز دارد! | از Resident Evil 8 چه می‌خواهیم؟ - گیمفا

احتمال معرفی یک رزیدنت اویل جدید زیاد دور از ذهن نیست و اکنون که سه سال از انتشار رزیدنت اویل ۷ می گذرد، به نظر منطقی می رسد که سازندگان نسخه ی بعدی بازی را معرفی کنند. شخصاً امیدوارم که این عنوان، رزیدنت اویل ۸ باشد. دیگر بعد از این همه بازسازی و امتحان کردن ایده های جدید، وقت آن رسیده که کپکام یک بازی قوی به نسخه های اصلی این سری اضافه کند و ثابت کند که موفقیت این دو سه سال اخیرش به هیچ وجه اتفاقی نبوده است.

۱- زامبی!

رزیدنت اویل جزو اولین بازی هایی است که زامبی ها را وارد دنیای بازی ها کرد. این موجودات احمق و دوست داشتنی به سرعت توانستند در بین گیمرها به محبوبیت فوق العاده ای دست پیدا کنند و پای ثابت خیلی از بازی ها باشند. حتی بازی هایی که ربطی به زامبی ندارند (مانند سری Call of Duty) هم سعی کرده اند این موجودات را به نحوی وارد بازی هاشان کنند. اما به نظر می رسد آن قدری که بقیه به زامبی ها وفادراند، خود کپکام پس از سه نسخه از آن ها خسته شده و موجودات دیگری مانند Majiniها (رزیدنت اویل ۵)، J’avoها (رزیدنت اویل ۶) و غیره را جایگزین زامبی های کلاسیک کرد. البته اینکه سازندگان می خواهند همواره در گیم پلی بازی تنوع ایجاد کنند، موضوعی قابل تقدیر است که برای مثال در رزیدنت اویل ۴ با گانادوها (Ganados) خیلی هم خوب جواب داد. اما دیدن موجوداتی که می دوند، می توانند سنگر بگیرند و حتی شلیک کنند، چیزی نیست که از یک رزیدنت اویل می خواهیم. بازسازی زامبی ها در رزیدنت اویل ۲ و ۳ ریمیک، نشان داد که هنوز هم بهترین ترکیب برای رزیدنت اویل، کوچه ها و راهروهای تنگ و زامبی ها هستند. البته سایر موجودات جهش یافته نیز همواره استرس و هیجان بیشتری به رزیدنت اویل بخشیده اند، اما هیچ بیایید قبول کنیم که زامبی ها بخشی از هویت این سری هستند و جایشان در قلب طرفداران همیشه محفوظ است! شایعات مختلفی وجود دارد مبنی بر اینکه رزیدنت اویل ۸ در محیطی روستایی مانند رزیدنت اویل ۴ اتفاق خواهد افتاد و با موجودات تسخیر شده ای مانند آنچه در رزیدنت اویل ۴ دیدیم روبرو خواهیم شد. اگر این اتفاق بیفتد، به نظر می رسد که با دشمنان جذابی روبرو خواهیم بود، ولی همچنان ما زامبی می خواهیم آقای کپکام!

که این رشته سر دراز دارد! | از Resident Evil 8 چه می‌خواهیم؟ - گیمفا

بازسازی زامبی ها در رزیدنت اویل ۲ و ۳ ریمیک، نشان داد که هنوز هم بهترین ترکیب برای رزیدنت اویل، کوچه ها و راهروهای تنگ و زامبی ها هستند. البته سایر موجودات جهش یافته نیز همواره استرس و هیجان بیشتری به رزیدنت اویل بخشیده اند، اما هیچ بیایید قبول کنیم که زامبی ها بخشی از هویت این سری هستند و جایشان در قلب طرفداران همیشه محفوظ است!

۲-تعادل بین ترس و اکشن

یکی از دلایلی که ما رزیدنت اویل را دوست داریم این است که بیشتر اوقات توانسته تعادل بین دو موضوع ترس و اکشن را برقرار کند. وقتی شما یک بازی ترس یقا می سازید، همانطور که از نام سبک معلوم است دو چیز اهمیت ویژه ای دارد: ترس و بقا! رزیدنت اویل ۵ نسخه ای بود که تقریباً دور ترس را خط کشید و بی خیال آن شد. بسیاری از مراحل بازی در محیط باز و زیر آفتاب اتفاق می افتاد و در کل بازی Sheva شما را همراهی می کرد. تاریکی، تنهایی، محیط های تنگ و بسته، همگی عواملی هستند که در مخاطب حس ناامنی و واهمه ایجاد می کنند و وقتی شما کل مسیر را با کیفی پر از گلوله و همراهی حرفه ای، آن هم زیر آفتاب طی می کنید، طبیعی است که عنصر ترس بسیار کمرنگ شود. در رزیدنت اویل ۶ برای اینکه بالانس بین ترس و اکشن برقرار شود، سه کمپین مختلف در بازی گذاشته شده بود که کمپین ایدا وانگ هم پس از به اتمام رساندن این سه کمپین آنلاک می شد. با اینکه تلاش شده بود که کمپین لیان و هلنا ترسناک تر و کمپین کریس ردفیلد و همراهانش اکشن تر باشد، اما در نهایت حس ترس خاصی را در بازی تجربه نمی کردید. در رزیدنت اویل ۷ این موضوع به شکل دیگری بود. این قضیه ی اکشن و بقا کمرنگ تر شده بود و قضیه ی ترس پررنگ تر! هیچ کدام از این عناوین به نظر من ضعیف یا بد نیستند، اما بهترین تجربه های ما از رزیدنت اویل عناوینی مثل بازسازی های رزیدنت اویل ۲، رزیدنت اویل ۴، Code name: Veronica و عناوینی این چنینی رزیدنت اویل هستند که توانسته اند تعادل را به خوبی بین ترس و اکشن برقرار کنند. امیدواریم در نسخه ی هشتم هم از هر دوی این عناصر بهره ببریم. کپکام با بازسازی عناوین سابقش نشان داد که کاملاً پتانسیل ساخت یک رزیدنت اویل مدرن اما وفادار به ریشه هایش را بسازد، بنابراین چرا رزیدنت اویل ۸ اینگونه نباشد؟

که این رشته سر دراز دارد! | از Resident Evil 8 چه می‌خواهیم؟ - گیمفا

بهترین تجربه های ما از رزیدنت اویل عناوینی مثل بازسازی های رزیدنت اویل ۲، رزیدنت اویل ۴، Code name: Veronica و عناوینی این چنینی رزیدنت اویل هستند که توانسته اند تعادل را به خوبی بین ترس و اکشن برقرار کنند. امیدواریم در نسخه ی هشتم هم از هر دوی این عناصر بهره ببریم.

۳- شخصیت‌های به یادماندنی

کاری که رزیدنت اویل های کلاسیک به خوبی از پس آن برآمدند، ساخت شخصیت هایی بود که نام آن ها در تاریخ بازی ها ماندگار شد. کریس ردفیلد، لیان کندی، کلیر ردفیلد، ایدا وانگ، جیل ولنتاین و آلبرت وسکر نمونه هایی از این شخصیت ها هستند که در بین طرفداران از محبوبیت فراوانی برخوردارند. شاید آن طوری که خیلی از بازی های دیگر سعی می کنند شخصیت هایشان را عمیق و مهم جلوه دهند، رزیدنت اویل هیچ وقت تمرکز اصلی اش روی کاراکترهایش نبوده، اما به هر حال همه ی آن ها اکنون جزو محبوب ترین کاراکترهای ما هستند. حتی کارلوس که بسیاری از مونولوگ های او در ریمیک رزیدنت اویل ۳ از نو نوشته شده بود، اکنون در میان طرفداران محبوبیت پیدا کرده است. روی هم رفته، کپکام از نظر انتخاب کاراکتر دستش به هیچ عنوان بسته نیست. همه ی کاراکترهایی که بالاتر از آن ها نام بردم، می توانند کاندیدای بسیار مناسبی برای رزیدنت اویل ۸ باشند. کاراکتر ایدا وانگ با اینکه نزد طرفداران از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است، اما تا به حال یک کمپین درست حسابی و کامل به او اختصاص نداده اند، بنابراین یکی از گزینه های روی میز می تواند او باشد. گزینه ی بعدی می تواند خود آلبرت وسکر و جریانات گذشته اش باشد. او نه تنها از محبوب ترین آدم بدهای سری، بلکه از محبوب ترین آدم بدهای کل بازی هاست و یک بازی از زاویه ی دید او می تواند برای طرفداران بسیار جذاب باشد. اما گزینه های محتمل تر لیان کندی، کریس ردفیلد و خواهرش کلیر ردفیلد هستند. از آنجایی که رزیدنت اویل ۵ به کریس ردفیلد اختصاص داشت، رزیدنت اویل ۶ ترکیبی از همه ی کاراکترهای سری بود و رزیدنت اویل ۷ نیز ردپایی از کریس را در خود داشت، شاید محتمل ترین انتخاب برای رزیدنت اویل ۸، لیان کندی باشد. حتی مانند ریمیک رزیدنت اویل ۲ و ۳، داستان می تواند از دید دو کاراکتر اصلی روایت شود که این هم گزینه ی خوبی به نظر می رسد. البته همه ی این ها در حالی است که شخصیت اصلی رزیدنت اویل ۷، یعنی Ethan Winters گزینه ی اصلی سازندگان نباشد. ما که امیدواریم کاراکترهای قدیمی تر سری را باز هم ملاقات کنیم!

که این رشته سر دراز دارد! | از Resident Evil 8 چه می‌خواهیم؟ - گیمفا

کاری که رزیدنت اویل های کلاسیک به خوبی از پس آن برآمدند، ساخت شخصیت هایی بود که نام آن ها در تاریخ بازی ها ماندگار شد. کریس ردفیلد، لیان کندی، کلیر ردفیلد، ایدا وانگ، جیل ولنتاین و آلبرت وسکر نمونه هایی از این شخصیت ها هستند که در بین طرفداران از محبوبیت فراوانی برخوردارند. شاید آن طوری که خیلی از بازی های دیگر سعی می کنند شخصیت هایشان را عمیق و مهم جلوه دهند، رزیدنت اویل هیچ وقت تمرکز اصلی اش روی کاراکترهایش نبوده، اما به هر حال همه ی آن ها اکنون جزو محبوب ترین کاراکترهای ما هستند.

۴- زاویه‌ی دید سوم شخص

زاویه ی دید اول شخص در رزیدنت اویل ۷، از مواردی بود که خیلی از طرفداران را عصبانی کرد. رزیدنت اویل ۷ یک عنوان عالی و خوش ساخت بود و سازندگان واقعاً شانس آوردند که بازی‌شان اینقدر خوب و لذت بخش بود، وگرنه تغییر زاویه ی دوربین خیلی گران تر از این ها برایشان تمام می شد! کلاً رزیدنت اویل ۷ یک قمار بزرگ، سر یکی از محبوب ترین سری های تاریخ بود که دو نسخه ی قبلی اش نیز با اعتراضات زیادی مواجه شده بودند و طرفداران سری دیگر واقعاً یک رزیدنت اویل خوب کلاسیک می خواستند. اما سازندگان تصمیم گرفتند که باز هم دست نگه دارند و سراغ ایده های جدیدتر بروند و زاویه ی دوربین را هم عوض کنند! زاویه ی اول شخص یا سوم شخص شاید در نگاه اول موضوع خیلی مهمی به نظر نرسد، اما واقعیت این است که این موضوع، جزئی از هویت بصری یک اثر به شمار می رود. ممکن است سازندگان بتلفیلد هم بخواهند زاویه ی دید بازیباز را به سوم شخص تغییر دهند، بازی را از یک فضای جنگی به فضایی وهم آلود انتقال دهند و به آن المان های نقش آفرینی هم اضافه کنند و نهایتاً هم نام آن را بتلفیلد بگذارند چون امتیاز بازی مال خودشان است! اما دیگر کسی آن بازی را بتلفیلد نمی داند. رزیدنت اویل ۷ نیز بازی خوب و با کیفیتی بود، اما انتظارات طرفداران را از یک رزیدنت اویل برآورده نمی کرد و یکی از اصلی ترین دلایل آن همین دوربین اول شخص آن بود. با موتور جدیدی که کپکام ساخته و نتیجه ی آن را در دو ریمیک اخیر این شرکت دیدیم، دوست داریم یک رزیدنت اویل ۸ سوم شخص داشته باشیم. در ضمن، مگر رزیدنت اویل ۴ نبود که پدیده ی دوربین روی شانه در هنگام هدف گیری را ابداع کرده و اکشن سوم شخص را دچار تحول کرد؟! این سری با زاویه ی دید سوم شخص‌اش زیباتر است.

که این رشته سر دراز دارد! | از Resident Evil 8 چه می‌خواهیم؟ - گیمفا

سازندگان در نسخه‌ی هفتم تصمیم گرفتند که باز هم دست نگه دارند و سراغ ایده های جدیدتر بروند و زاویه ی دوربین را هم عوض کنند! زاویه ی اول شخص یا سوم شخص شاید در نگاه اول موضوع خیلی مهمی به نظر نرسد، اما واقعیت این است که این موضوع، جزئی از هویت بصری یک اثر به شمار می رود. در ضمن، مگر رزیدنت اویل ۴ نبود که پدیده ی دوربین روی شانه در هنگام هدف گیری را ابداع کرده و اکشن سوم شخص را دچار تحول کرد؟!

۵- معماهای چالش برانگیز

از عواملی که رزیدنت اویل را از سایر عناوین ترسناک جدا می کند، همین معما است که البته این موضوع در بازی های جدید سری بسیار کمرنگ تر شده است. معماهای رزیدنت اویل همواره جزو نقاط قوت آن به حساب آمده اند و اکثر طرفداران این سری، دوست دارند در رزیدنت اویل معما ببینند. رزیدنت اویل ۳ دارای معماهای جالب و خوبی بود که در بازسازی این بازی تقریباً همه ی این معماها حذف شده بودند. این نمی تواند نشانه ی خیلی خوبی باشد، مگر اینکه آن را گردن کارگردان جدید این بازی بیندازیم و امیدوار باشیم که در هشتمین رزیدنت اویل این معماها برخواهند گشت. رزیدنت اویل ۴، رزیدنت اویل ۲ و Resident Evil: Revelations معماهای خوبی داشتند که آن ها را از خاطر نبرده ایم. معماهایی که بعضاً حتی باعث شوند کاغذ و قلم بیاوریم و معما حل کنیم! البته این چیزی است که شاید برخی از گیمرهای جدیدتر به مذاق‌شان خوش نیاید که آن ها هم می توانند بروند فورتنایت‌شان را بازی کنند! معماهای خوب هم از جمله چیزهایی است که از رزیدنت اویل ۸ می خواهیم.

که این رشته سر دراز دارد! | از Resident Evil 8 چه می‌خواهیم؟ - گیمفا

از معماهای نمادین نسخه‌ی چهارم. امیدواریم شاید تعداد بیشتری از این معماها در رزیدنت اویل ۸ باشیم.

۶- گیم پلی نوآورانه و داستان جذاب

وقتی نوبت به رزیدنت اویل می رسد، انتظارات نیز بالاست. رزیدنت اویل عنوانی است که ترس و بقا را از نوع تعریف کرد، عنوانی است که زامبی ها را به شکل گسترده وارد بازی های کامپیوتری کرد، عنوانی است که پدیده ی دوربین روی شانه را ابداع کرد، عنوانی است که بعضی از شخصیت های به یادماندنی دنیای بازی ها را به جهان معرفی کرد و خیلی چیزهای دیگر. سازندگان این عنوان همواره خلاقیت شان را ثابت کرده اند و نشان داده اند که حاضرند ریسک کنند و دنبال راه های نوآورانه بگردند. در رزیدنت اویل ۸ نیز می خواهیم شاهد این نوآوری ها باشیم. داستانی خوب و درگیر کننده مانند رزیدنت اویل ۷، گیم پلی ای نوآورانه مانند رزیدنت اویل ۴ و محیط هایی به خوبی راکون سیتی که اکنون هویت این سری را شکل داده اند. درست است که داستان سری به یک کلیشه تبدیل شده که در هر نسخه دوباره اتفاق می افتد، اما همین کلیشه نیز دوست داشتنی است. رزیدنت اویل ۷ توانست حتی این کلیشه را بشکند و باز هم جذاب باشد. از رزیدنت اویل ۸ می خواهیم با وجود مدرن بودن، لذت یک رزیدنت اویل کلاسیک را نیز برایمان زنده کند، درست مانند همان کاری که در ریمیک رزیدنت اویل ۲ کرد. امیدواریم نسخه ی هشتم، ادامه ای بر روند صعودی شرکت کپکام و این بازی باشد.

که این رشته سر دراز دارد! | از Resident Evil 8 چه می‌خواهیم؟ - گیمفا

سازندگان این عنوان همواره خلاقیت شان را ثابت کرده اند و نشان داده اند که حاضرند ریسک کنند و دنبال راه های نوآورانه بگردند. در رزیدنت اویل ۸ نیز می خواهیم شاهد این نوآوری ها باشیم. داستانی خوب و درگیر کننده مانند رزیدنت اویل ۷، گیم پلی ای نوآورانه مانند رزیدنت اویل ۴ و محیط هایی به خوبی راکون سیتی که اکنون هویت این سری را شکل داده اند.

این ۶ مورد از مواردی بود که دوست داریم در رزیدنت اویل بعدی ببینیم. اکنون مانند همیشه نوبت شماست تا افکارتان را با ما در میان بگذارید. به نظر شما چه عواملی می توانند رزیدنت اویل ۸ را جذاب تر کنند؟ چه چیزهایی را دوست دارید در بازی بعدی ببینید و فکر می کنید جای چه چیزهایی در نسخه های اخیر خالی بوده است؟ منتظر نظرات شما هستیم!

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

که این رشته سر دراز دارد! | از Resident Evil 8 چه می‌خواهیم؟ - گیمفا
که این رشته سر دراز دارد! | از Resident Evil 8 چه می‌خواهیم؟ - گیمفا
که این رشته سر دراز دارد! | از Resident Evil 8 چه می‌خواهیم؟ - گیمفا
که این رشته سر دراز دارد! | از Resident Evil 8 چه می‌خواهیم؟ - گیمفا
که این رشته سر دراز دارد! | از Resident Evil 8 چه می‌خواهیم؟ - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • m.asd گفت:

    من یکی از فن های این سری هستم و تقریبا همه نسخه ها رو بازی کردم بجز باز سازی ۳ چون وقت نکردم به نظر من اویل ۸ باید اول شخص باشه این همون تغییر بود که سری نیاز داشت و ترس رو بیشتر کرد فکر کنید نسخه بعدی یه بازی ترسناک با زامبی و یه شخصیت ترسناک که دنبالت باشه بازی واقعا خوبی از آن در میاد اما نباید زیاد سمت اکشن برن من ترس رو توی نسخه ۷ زمانی که رو درجه آخر رفتم حس کردم سیو محدود تیر محدود واقعا طبیعی تر بود بازی

    • Sajjad گفت:

      واقعا با معماهای ۳و ۴ خیلی حال میکردم اما درکل نسخه ۴ یک سنبله برای این سری
      و با این گفتتون حال کردم
      ( البته این چیزی است که شاید برخی از گیمرهای جدیدتر به مذاق‌شان خوش نیاید که آن ها هم می توانند بروند فورتنایت‌شان را بازی کنند!)

  • مرسی از نویسنده‌ی عزیز
    همه حرفای دل منو شما گفتی…اما متاسفانه شایعات حول اتان و اول شخص و گرگینه میچرخه…
    امیدوارم دی‌ان‌ای بازی مثل ریمیک ۲ و۳ باسه تا ۷

  • Ethan Drake گفت:

    کمبود و مدیریت منابع اتمسفر سنگین و شخصیت پردازی قوی همراه با گیمپلی نسبتا طولانی چیزی که یه رزیدنت اویل کلاسیک بهش نیاز داره

  • کاش نسخه ی ۸ مجبور نباشیم همش زامبی بکشیم . زامبی هایی مثل سگ و مارمولک ، مخصوصا کشتن مارمولک هم اضافه کنن و خسته شدم ازین زندگی .
    بجای ویروس t هم کرونا اضافه کنن .

  • pc.gamer1 گفت:

    من که فقط میخام دوباره ی شاهکار مثل نسخه چهارم بدن بیرون . ی شاهکار که وقتی بازیش میکنی تک تک قسمت هاش یادت بمونه

  • lastofus2 گفت:

    هرموقع اویل مثل سه گانه اول و کد ورنیکا شد و اون معماها رو داشت میشه بهش بگی اویل شاهکار و سوم شخص

  • اویل ۷ واقعا نوآورانه بود . پر از کنایه و تشیه و نماد از اویل و داستانی چند لایه و زیبا.اتمسفری جذاب و شخصیت های بازی که دیگه نگو…..
    امیدوارم اویل ۸ هم همین روند را طی کنه و بازی جذابی باشه.

  • Tiva68 گفت:

    خودتون بی خودی خسته نکنید RE8 قطع به یقین حالا مستقیم یا غیر مستقیم دنبال شخصیت ایتان خواهد بود بعد از RE6 با توجه به داستان پیچیده اش همه کاملا حس کردیم ادامه سری نیاز به شخصیت جدیدی داره تا RE بتونه گسترده تر بشه پر واضح بود یه شخصیت بی ربط توی RE7 ادامه داره ماجراهای جدیدی میشه اما ازونجایی روایت داستانی براساس اول شخص و تجربه شخصی بوده لزوما روایت داستان از طریق دوربین و القای حس ترس بیشتر شده قاعدتا جدای تغیراتی که نویسنده انتظار داشت بیشترین تغییر در گیم پلی خواهد بود و به سمت نقش آفرینی سنگینی خواهد کرد.

  • ERFAN103079 گفت:

    داستان بازی کاملا خطی مثل اویل ۶ شخصیت ها با هم باشن یا ادامه داستان شخصیت هایی مثل جک وسکر یا کریس یا لیان بسازن و رو دوربین سوم شخص و مثل اویل ۴ و ۵ تا میتونن به بازی QTE اضاف کنن و جعبه های مهمات و جون رو تا حدی حذف کنن اصلا مثل ۰ و ۱ بازی رو زیاد پیچیده و معمایی نکنن تو یک مکان و یکی مثل نمسیس اویل ۳ توش بندازن و مثل رولیشن اپیزودیک نکنن بازی رو با یک رزیدنت اویل خوب طرفیم

  • من با اینکه تازه وارد این سری شدم ولی یکی از بخش هاش که خیلی ازش خوشم اومد همین معما ها بود واقعا معرکه بودن

  • Resident Evil گفت:

    اول از همه چیزی که من بعنوان یه فن میخوام سوم شخص بودنه و یه اتمسفر خفن و خوفناک
    بنظرم اگه بتونن ۲تا خط داستانی خفن دربیارن خیلی خوف میشه مخصوصا اگه یسر داستان لیان باشه و یه سرش کریس
    یه شاتگان و فیل کش خفن داشته باشه و از همه مهمتر باس فایتای هولی شت(آی نید ChainSaw) و آنتاگونیست خوب(صفت به ذهنم نرسید دیگه)
    خلاصه که کار سختی پیش رو دارن برای ارضا کردن فنای رزیدنت

  • Moh3n.75 گفت:

    مرسی از اقای مقدم بابت این مقاله که بسیار زیبا و به موقع بود
    کاملا حرف مارو شما تو این مقاله زدی.دوربین اول شخص و جادوگر و شخصیت ایتان به نظرم هیچ جوره به “رزیدنت اویل”نمیخورن.به نظرم افتادن یه اتفاق میتونه همه ی انتظارات بالا رو برآورده کنه.اونم برگشتن میکامی به این سریه که گمون نمیکنم یه همچین چیزی اتفاق بیوفته
    “گیمر های جدیدتر هم میتوانند بروند فورتنایتشان را بازی کنند” با این جمله از همه بیشتر حال کردم :yes:

  • 47 گفت:

    ی چیزی: ایدا چند ساله که لیانو سر کار گذاشته سرانجام کریس و جیل هم نا مشخص موند. کپکام اگه میخوای بری سراغ شخصیت جدید اول سرانجام کاراکتر های قدیمی رو مشخص کن بعد این کارو کن
    ی پایان فانتزی برای لیان و ایدا که این دیدگاه شخصی هست: یا لیان و ایدا به هم برسن یا ی جایی لیان مجبور شه ایدا رو بکشه برای این که ی گند بزرگی زده یا ی کار خیلی ناشایست در حق لیان انجام داده (خیلی دلم برا لیان میسوزه عمرش سر این ایدا از دست رفت) که دیگه داستان بیخودی کش پیدا نکنه و بد نشه و نشه به راحتی آخر داستان رو فهمید (البته بیشتر دوست دارم پایان اول رخ بده)

    • Parsa گفت:

      میخوای تو آخر بازیم برای ایدا و لیان عروسی بگیرن، کریس ام ساقدوش لیان شه و جیل و کلیرم بالا سرشون قند بسابن. :laugh: :rotfl: ولی از شوخی بگذریم باهات موافقم داستان شخصیتای قبلیو نصف و نیمه نذارن و هی برن سراغ ی شخصیت جدید

      • 47 گفت:

        خدایی اون بخش عروسی و ساقدوش قند صابوندن کلیبر و جیل برای عروسی لیانو ایدا گفتی که اگه این کارو کنن که خودمم پشت کامپیوتر عروسی میگیریم و کت شلوار مجلسی می پوشم :rotfl: 😉
        تازشم میتونیم از ی سفره عقد برا دوتا عروسی استفاده کنیم یعنی بعد از باشه گفتن عروس اول (ایدا) به لیان میتونیم بعدش عروس دوم (جیل) رو با گریس بشکنیم سر سفره اون موقع لیان میشه ساقدوش بعدش ایدا و کار هم بالا سرمون قند میصابن 🙂 :rotfl: 😉
        آقا مبارکه :-* :inlove: :kissed: :rotfl:

        • 47 گفت:

          گریس=کریس
          کار=کلر
          بشکنیم=بشونیم
          منظورم از باشه گفتن همون بله گفتن هست
          (امان از دست این نبود ویرایش متن تو سایت)
          ولی جدا از شوخی خیلی دلم یکی از اون صحنه های ویچری یکی برای لیان و ایدا و یکی هم برای کریس و جیل میخواد

    • Mgs4 گفت:

      شخصا دوست دارم ایدا تبدیل به زامبی بشه وبعد لیان مجبور بشه اون رو بکشه وبعدش لیان افسردگی بگیر وبعد یه اتفاقاتی بیوفته که دوباره به زندگی امیدوار بشه

      • 47 گفت:

        شخصا اینو که تو گفتی دوست ندارم و فقط اینو به عنوان یک ایده دادم که گفتم ایدا خراب کاری بد رقمی کنه یا یک کار ناشایست در حق لیان کنه که لیان از کوره دره و ایدا هم قصد کشتنش کنه بعد لیان بزنه مثل سگ بکشش که شخصا اینیم که خودم گفتم دوست ندارم و فقط دوست دارم به هم برسن یک صحنه ویچری هم ببینیم
        فانتزیم اینه ایدا زیاد به خودش مغرور شه بعد بد رقم گیر کنه (یعنی گیر بیفته که که از یک طرف زامبیا و ساختمان های خراب بخواد بزنه بکشش از یک طرف یکسری آنتاگونیست خفن هم بخواد بکشش که ترجیحا یک چیزی مثل نمیسیس یا مستر ایکس یا از آنتاگونیست های رزیدنت اویل ۴ یا بهتر از همه همشون آلبرت وسکر) بعد یک جوری به لیان پیام بده که نفهمه بعد لیان بده ایدا رو از تو دهن اینهمه شیر درنده در بیاره 😀 :lashes: :blush:
        قشنگه نه؟ 😀

  • Alijjj گفت:

    من سنم اونقدر زیاد نیس که همشو بازی کرده باشم ولی ۲ و ۳ و۴ و ریمیک ۲و ۷ رو بازی کردم(اونقدری سنم کم بود که فقط دو قدم میرفتم از ترس اینکه زامبی نبینم برمیگشتم)
    ولی خیلی این سریو دوست دارم ز نسخه

  • Mr. O Niell گفت:

    من بهتون قول میدم بازی اول شخصه و دوباره ایتان توش حضور داره یکجاییش هم کریس میاد ..

    رزیدنت ۷ بهترین بود برام بعد ۲ و ۴ چون من با اول شخص horror بیشتر خو میگیرم تا سوم شخص
    ترس رو بیشتر القا میکنه نه مثل ایول ۳ نمیگم بازی بدی بود ولی بازسازی خوبی نبود نه مثل ۲ متاشم دیدیم که کم شد

  • farshadx گفت:

    به شخصه ۲ تا نسخه سری رو شاهکار بیاد ماندی میدونم
    نسخه ۴ و ۷
    واسه نسخه ۸ هم مثل اینکه گفتن ترکیب این ۲ بازی هست
    اگه واقعآ به حرفشون عمل کنن و واقعآ همینجوری که میگن ترگیب این ۲ تا باشه
    حتمآ شاهکار میشه
    من یه مدت نباید بیام گیم فا دیگه
    این پستارو ادم میبینه دوست داره بره نسخه های قبلی رو بازی کنه
    یه شایعه fable اومد رفتم نسخه ۳ نصب کردم
    یه خبر بازسازی کرایسس اومد رفتم نسخه یک دانلود کردم
    الآ هم دوست دارم دوباره نسخه ۷ و ۴ رزیدنت اویل بازی کنم

  • کاراکتر اصلی Ethan نباشه و بازی سوم شخص باشه و دشمناشم زامبی باشه بقیه رو میشه تحمل کرد.
    ولی فکر اینکه Albert Wesker یا Ada Wong شخصیت اصلی باشن هم دیوانه وار عالیه.

    • Tiva68 گفت:

      شدنی نیس این شخصیتایی که گفتی نهایتا بتون نقش اصلی منفی باشن احتمال زیاد شخصیت اصلی کریس ردفیلد هستش و باید توی دی ال سی ها منتظر ایتان هم باشیم
      البته خیلی ها هم توجه نکردن شباهت RE7 نزدیک به RE1 هستش

  • Amir Masoud گفت:

    اسپم
    حالا من که کنکوری ام ولی خداییش اوناییتون که الان آدم بزرگید() از کجا وقت بازی کردن گیر میاریید خداییش؟
    روزی چند ساعت گیم میزنین

  • Tiva68 گفت:

    اگه یسری به سبته های الحاقی RE7 بزنید یکم متوجه میشید که در آینده نچندان دور یکی از شخصیت های اصلی به وسیله ایتان یا خط داستانیش حذف خواهد شد یجورایی سازنده ها دنبال ریکاوری هستن

  • Alireza snake گفت:

    به نظر من هم میشه سوم شخص ترسناک ساخت مثل ۳ (۲ سال پیش بازیش کردم و واقعا ترسناک بود) هم میشه اول شخص ساخت مثل ۷
    اما خوب اولویت من اینه که اگه بتونن یه سوم شخص خیلی ترسناک تر و کمتر اکشن بسازن مثل نسخه ۳ کلاسیک ولی خب این کارو فکر کنم متسافانه خیلی استقبال نکنن ولی خب اگر باز همین المان ترس با اومدن کاراکترای اصلی سری دوباره زنده بشه و زاویه هم اول شخص باشه خیلی بد نیست بازم خوبه ولی قطعا اگر برن سمت سوم شخص ترسناک که به نظر من اگر واقعا تلاش کنن میتونن بسازنش بهترین حالته

  • 30nabhl گفت:

    یعنی بدشانس تر از منم هست که عاشق یه بازی ناموفق شده باشه؟
    من عاشق نسخه های ۵ و ۶ بودم
    که گویا از لحاظ اصالت سبک اصلا رزیدنت اویل محسوب نمیشدن
    خب سبک مورد علاقه من اکشنه
    ———
    اویل ۲ هم خوب بود
    همچین نمیترسوند ولی تاحدودی استرس بهم میداد. استرس موقع اومدن زامبی خیلی کمتر از وقتی بود که دارم تو این دالانای تنگ و تاریک حرکت میکنم. بعدشم علاوه بر اینکه اولین رزیدنت اویلی بود که گلوله کم میاوردم جزو اولین تجربه های بازیم با گیمپد بود که رو هر زامبی دو گلولم هدر میرفت بعد باید ۳ تا هدشات میزدم پدرم دراومد
    ولی نوع سکانس گاز گرفتن زامبیا خیلی رو مخم بود
    یه سکانس تکراری و طولانی که هیچ کاری از دستت بر نمیومد
    یه حالت پوکر فیسی بهم دست میداد مه بععله دوبازه گاز گرفت
    —-
    ولی کاش کپکام واسه هر نوع اویل ۱٫اکشن ۲٫اول شخص ۳٫سوم شخص کلاسیک
    سری ها مختلفی داشت
    این همه تلاش واسه سری اصلی بودن شاید از لحاظ اقتصادی قابل درک باشه
    ولی خب طرفدارا رو ساکت میکنه
    مسلما نسخه ۶ با اون همه هیتر، کم طرفدار نداشت
    خیلیا هم مشکلشون این بود که این بازی نباید سری اصلی میبود
    بعد کپکام گفت revelationsهارو ترسناک میسازه سری های اصلی رو اکشن
    بعد یهو شماره ۷ رو داد
    بعدشم ریمیک ها
    ——-
    اکشن زامبی خوب چیزی میشناسین؟
    اکثر اونایی که میشناسم چرت و پرت بودن

  • AMZAKH گفت:

    سلام من خودم یکی از طرفدار های رزیدنت اویل هستم و همه ی سری این بازی ها انجام دادم ولی هیچکدوم از سری بازی های رزیدن اویل به نسخه ی ۶ نمیرسه هم سوم شخص هم چند شخصیته و از همه مهم تر با قابلیت دونفره هستش اگه نسخه ی ۸ هم سوم شخص و با قابلیت دونفره باشه خیلی عالیه.

  • SHL.EXE گفت:

    نسخ ۵ واقعا بی خود بود مخصوصا کنترل شخصیت 🙁

  • Rich Man گفت:

    مشخصه که مقاله رو یک Fan کهنه کار نوشته و منم به شخصه با تک تک بخشهایی که قید شد موافقم .
    البته از اونجایی که شایعه بازسازی نسخه ۴ قوت گرفته و تکذیب هم نشده پس احتمالا باید قید قهرمان محبوبمون لیان رو بزنیم . :brokenheart:
    ضمن اینکه کپ کام اولویتش در درجه ی اول بازخورد بازاره نه لزوما خواسته ی هواداران .
    امیدوارم در نسخه ی ۸ هر ریسکی میکنن ارزششو داشته باشه .

  • خیلی ممنون اقای مقدم عزیز
    اینقدری همشون عالی و مهم هستن که نمیشه گفت کدوم رو حتما باید داشته باشه یا کدوم بهتره

  • Gim گفت:

    درود به همگی مقاله بدی نبود .

    اما باید یک مورد مهم را به علاقه مندان به سری رزیدنت اویل که خودم هم جزوشون هستم بگویم که می توان این انتقاد مهم را به سازندگان جدید و چند سال اخیر این سری و خود کپکام کرد این است که اگر در تمام فیلم ها و سریال های زامبی محور به جز جنگ جهانی زامبی ۲۰۱۳ توجه کرده باشید زامبی ها به همه جای کارتر حمله می کنند و می خورنش. مثلن در این دو سری آخر ریمیک زامبی ها فقط به گردن کاراکتر حمله می کردند آخه دیگه زامبی ها که نباید مانند شیر و پلنگ در حیات وحش باشند ‌. اگر دقت کرده باشید مثلن در سریال والکینگ دد یک زامبی یا چند زامبی به دست ها ، شانه ها ، پهلو ها ، کتف ها ، ران ها ، البته گاز گرفتن ساق پا ها که در بازی ها بوده است خلاصه همه جا دیگه ، روی سر و حتی روی صورت را گاز می زنند و میکشند ، حمله کرده و در پایان کار اون کارکتر بخت برگشته را زنده زنده همه جایش تیکه پاره می کنند و می خورند نمی دونم دل روده اش را بیرون می کشند و ….. این نکته در رزیدنت اویل ۲ نسخه اصلی و قدیمی در انتهای پایان کار شخصیت کمی رعایت شده بود . اگر سازندگان رزیدنت اویل در سری های بعد این نکته ها را در نظر بگیرید خیلی بیشتر در وحشت آفرینی کاربران میتونه تاثیر خودش را بگذارد وقتی فکر شو می کنی یک یا چند زامبی هر لحظه کارکتر محبوبت را می گیرند و زنده زنده او را پاره می کنند حس ترس بالایی دارد و بد این جا است که واقعا برای کاربران حفظ بقا یا مرگ شخصیت مهم تر می شود یک حس خیلی واقعی تر وحشت در طول یک بازی تاثیر خودش می گذاره …. . این هم که نظر یا پیشنهادی بود که میتونه مورد ۷ هم باشه و هر کس یک مورد اضافه کنه . این موارد را به انگلیسی برگردانید و بروید زیر کامنت های صفحات اجتماعی رسمی کپکام و رزیدنت اویل در توییتر و یوتیوب و فیس بوک و اینستا گرام و حتی به ایمیل ها شون بفرسیتن .

    اگر دوباره پستم را تکرار کردم‌ برای این است که آن را ویرایش کردم . دقت کنید همیشه جزییات خیلی مهم هستند

  • SaeedDBazi گفت:

    خسته نباشید مقاله خوبی بود

    بازسازی اویل ۲ شاهکار بود.. راجع به بازسازی ۳ چیزی نمیگم الان…

    اویل ۷ انقدر براش هایپ بودم که اولین لایسنس بازی ای بود که خریدم و خیلی لذت بردم ازش و نوآوری های عالی ای داشت، فقط یکم بازی رو انتظار داشتم که سخت تر باشه.

    اویل ۸ هم به نظر میاد تغییرات زیادی نسبت به نسخه قبلیش نداشته باشه، حتی اینکه بخواد با دو دوربین عرضه…
    خودم انتظار داشتم که بازسازی اویل ۳ با توجه به تریلر اول، با دو دوربین باشه، که کپکام سمت اینکار نرفت که حالا نمیدونم پس چرا باید دقایق اولیه بازیو اول شخص بذاره بری؟!…

    احتمالا با توجه به آخر اویل ۷، داستان اویل ۸ به کریس و اتفاقات بعد یا حتی «قبل از» دیدن اتان وینترز، مربوط باشه

  • SaeedDBazi گفت:

    راستی راجع به گیمرای مدرن که که بدبختمون کردن ، خیلی با گفته تون حال کردم :yes:

که این رشته سر دراز دارد! | از Resident Evil 8 چه می‌خواهیم؟ - گیمفا