توسعهدهندهی Playerunknown’s Battlegrounds رباتهای بیشتری را به میدان مبارزات اضافه میکند
وقتی یک بازی چندنفره مدت زیادی از زمان انتشارش گذشته باشد، بازیبازانی که از ابتدا در حال تجربهی این عنوان بودهاند بسیار کارکشته و ماهر خواهند شد و در مقابل بازیبازانی که به تازگی قصد تجربهی این عناوین را دارند بسیار برتر ظاهر خواهند شد. این شرایط برای عنوان محبوب Playerunknown’s Battlegrounds پیش آمده و توسعهدهندگان این بازی قصد دارند تا مسیر پیشرفت و لذت بردن از رقابتی برابر را برای بازیبازان تازهکار هموار کنند.
استودیو پابجی کورپ (PUBG Corp) در بیانیهای اعلام داشت:
ما شاهد هستیم که سطح بازیبازان همیشگیهی ما در این سه سال بسیار ارتقا پیدا کرده است. همچنین مشاهده کردهایم که بازیبازان تازهکار در همان دقایق ابتدایی بازی کشته شده و اغلب بدون کشتن رقیب یا وارد کردن آسیب از دور رقابت حذف میشوند.
این یک مشکل جدی برای توسعهدهندگانی است که میخواهند بازیهای آنلاین و چندنفرهی خود را پرجمعیت نگه دارند؛ زیرا وجود اختلاف زیاد بین مهارت بازیبازان احتمال دارد که تازهکاران را از بازی ناامید کرده و آنها بازی را رها کنند. بنابراین برای حل مسئلهی اختلاف بین مهارتهای بازیبازان، پابجی کورپ رباتهایی هوشمند را به میدانهای مبارزه در نسخههای کنسولی اضافه میکند.
این استودیو در این باره میگوید:
طبق گزارشها و بازخوردهای بازیبازان ما دریافتیم که اختلاف بین مهارت بازیبازان جدید و قدیمی در حال افزایش است و برای برخی بازیبازان ایجاد چالش میکند. ما اکنون آماده هستیم تا در مورد برنامهی خود برای اصلاح این موضوع صحبت کنیم. در تلاش برای ارائهی راه حلهای بیشتر برای لذت بردن کامل از بازی و سهولت پیشرفت و مبارزهی بازیبازان جدید تصمیم گرفتهایم با انتشار بهروزرسان ۷٫۱ رباتهای هوشمند را به مبارزات اضافه کنیم.
برای اطمینان دادن به بازیبازان در مورد برنامهریزی صحیح و هوشمند بودن گیمپلی رباتها، پابجی کورپ در مورد چگونگی عملکرد آنها توضیحاتی ارائه داد. سیستم مسیریابی هوشمند رباتها اطمینان حاصل میکند که آنها از درهها به پایین پرت نشوند، خطرات محیطی را تشخیص دهند و نسبت به شلیکهایی که به سمتشان میشود پویا باشند.
این بدان معنی است که بازیبازان میتوانند از مانورهای خاصی که برای فرار یا سنگرگیری در هنگام مبارزه با بازیبازان واقعی انجام میدهند، در برابر رباتها نیز استفاده کنند. اما مطمئناً یک ربات کامپیوتری در محاسبه مسیر گلوله و نحوهی تیراندازی بهتر خواهد بود بنابراین سیستمهایی تعبیه شدهاند تا اطمینان حاصل شود دقت رباتها بر اساس مهارت بازیبازان تغییر کند.
در نهایت هرچه بیشتر در بازی پیشرفت کنید، کیفیت مهمات و اسلحههای رباتهایی که ممکن است سر راه شما قرار گیرند افزایش خواهد یافت یعنی کیفیت مهمات رباتها متناسب با پیشروی شما در مبارزه خواهد بود؛ به طور مثال هنگامی که تازه شروع به بازی کردهاید با رباتی که اسلحهی SKS دارد مواجه نخواهید شد.
توسعهدهندگان بازی Playerunknown’s Battlegrounds امیدوار هستند که اضافه شدن رباتها به بازیبازان جدید کمک کند تا تجربهای کامل و لذتبخش از مبارزات بتلرویال به دست آورند. در نقطهی مقابل بازیبازان حرفهای لزومی ندارد که نگران مواجهه با دهها ربات موجود در بازی باشند. با توجه به گزارش پابجی کورپ هرچه میزان رتبهی شما در بازی بالاتر باشد احتمال برخورد با زامبیها کمتر خواهد بود. سیستم رتبهبندی بازی قرار است به زودی طی دریافت بهروزرسانی بهبود پیدا کند.
با وجود این تلاشهای زیاد برای اطمینان خاطر بازیبازان به نظر میرسد بسیاری از آنها از ایدهی افزودن رباتها ناراحت هستند. یکی از دلایل آن کم شدن هیجان تجربهی نبردی هیجانانگیز و رویارویی با افرادی واقعی که در سراسر جزیره پخش شدهاند است. یکی دیگر از دغدغههایی که مکرر گزارش شده و پابجی کورپ سعی کرده در گزارش خود به آن بپردازد، این است که رفتار رباتها معمولاً احمقانه و تا حدودی قابل پیشبینی به نظر میرسد؛ بنابراین باید ببینیم که آیا این موارد به خوبی اجرا شدهاند یا خیر.
PUBG اولین عنوان بتلرویالی نیست که رباتها را به نسخههای کنسولی اضافه میکند. عنوان Fortnite سال گذشته این اقدام را انجام داد که البته طبق گزارشها این رباتها اصلا متناسب با سطح و مهارت بازیبازان هماهنگ نبودهاند و گاهی به صورت هدفهای بسیار ساده برای کشتن تبدیل میشوند و گاهی با هجومهای مهلک خود نتایج مرگباری رقم میزنند.
عنوان PUBG Mobile مدت زمان زیادی است که از رباتها استفاده میکند. متاسفانه این رباتها بسیار اهداف آسانی هستند به طوری که در اطراف ساختمانها قدم میزنند، به نزدیکی شما شلیک میکنند و در صورت شلیک شدن به سمتشان به حالت سینهخیز در میآیند. امیدواریم که رباتهای نسخهی کنسولی این بازی کمی باهوشتر باشند.
بازی Playerunknown’s Battlegrounds هماکنون برروی کنسولهای پلیاستیشن ۴ و اکسباکس وان اکس و پلتفرم رایانههای شخصی در دسترس است.
پر بحثترینها
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
- از صنعت بازی های ویدیویی در سال ۲۰۲۵ چه انتظاراتی داریم؟
- شایعه: کمپانی مادر FromSoftware احتمالا برای جلوگیری از تصاحب خصمانه از سوی یک شرکت کرهای به سونی مراجعه کرده است
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- رسمی: شرکت مادر FromSoftware پیشنهاد خرید از سوی سونی را تایید کرد
- گزارش: GTA 6 وضوح فوقالعادهای روی پلی استیشن ۵ پرو خواهد داشت
- سازنده STALKER 2 به دنبال بررسی بازخوردها و رفع سریع مشکلات بازی است
- بازی STALKER 2 در عرض دو روز بیش از ۱ میلیون نسخه فروخت
نظرات
یکی از بهترین بازیای این نسل شایدم بهترینش
دروغ میگه.اگر بازی کن ها سطحشون فرق داشت میتونستی مثل بقیه بازی ها رنک بندی کنی و بگی سطح بالایی ها با سطح بالایی ها بیفتن پایینی با پایینی کاملا مشخصه تعداد پلیرهاش کم شده و مردم سراغ فورتنایت و اون های دیگه رفتن و اینجوری داره ماس مالی میکنه
https://steamcharts.com/