کوالیشن: اکس‌باکس سری اکس دنیای بازی‌های ویدئویی را تغییر خواهد داد - گیمفا
کوالیشن: اکس‌باکس سری اکس دنیای بازی‌های ویدئویی را تغییر خواهد داد - گیمفا
کوالیشن: اکس‌باکس سری اکس دنیای بازی‌های ویدئویی را تغییر خواهد داد - گیمفا
کوالیشن: اکس‌باکس سری اکس دنیای بازی‌های ویدئویی را تغییر خواهد داد - گیمفا

کوالیشن: اکس‌باکس سری اکس دنیای بازی‌های ویدئویی را تغییر خواهد داد

امیرحسین نصرتی
۱۷:۰۰ ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
کوالیشن: اکس‌باکس سری اکس دنیای بازی‌های ویدئویی را تغییر خواهد داد - گیمفا

مدتی پیش استودیوی کوالیشن (The Coalition) اجرای بازی Gears 5 برروی کنسول نسل نهمی شرکت مایکروسافت را تائید و اعلام کرد این عنوان برروی اکس‌باکس سری اکس با کیفیتی حداقل معادل حالت Ultra در رایانه‌های شخصی اجرا خواهد شد. باتوجه به این موضوع شاید جالب باشد بدانیم استودیوی کوالیشن در عناوین آینده‌ی خود چگونه از پتانسیل سخت‌افزاری اکس‌باکس سری اکس استفاده خواهد کرد.

در همین راستا وب‌سایت Windows Central مصاحبه‌ای با مایک رینر (Mike Rayner)، کارگردان فنی کوالیشن، ترتیب داده و نظر او را درباره‌ی ویژگی‌های سخت‌افزاری این کنسول جویا شده است. رینر که از بهبودهای اعمال شده در سرعت ورودی/خروجی اکس‌باکس سری اکس هیجان‌زده به‌نظر می‌رسید، بیان داشت:

به‌عنوان یک توسعه‌دهنده، یکی از هیجان‌انگیزترین بهبودهایی که فراتر از حد انتظاراتم صورت گرفته‌، پیشرفت‌ بسیار بزرگ ورودی/خروجی در اکس‌باکس سری اکس است. در نسل فعلی، همزمان با افزایش وسعت و جزئیات دنیای بازی‌های‌مان، شاهد افزایش مدت زمان دانلود، نصب و شلوغ شدن درخواست‌های ورودی/خروجی بودیم که باعث شد عمل طولانی نشدن لحظات بارگذاری و پردازش دنیای بازی‌ها بدون کاهش جزئیات، امری چالش‌برانگیز باشد. اکس‌باکس سری اکس به‌طور کلی طوری طراحی شده است تا مستقیماً این چالش را برطرف کند.

از همان ابتدا بدون این‌که تغییری برروی کدهای بازی اعمال کنیم، در اکس‌باکس سری اکس شاهد کاهش ۴ برابری سرعت بارگذاری بودیم. با API جدیدِ DirectStorage و قابلیت از فشردگی درآوردن سخت‌افزاری [این کنسول]، می‌توانیم عملکرد ورودی/خروجی را بهبود داده و از فعالیت اضافی پردازنده بکاهیم که این‌ها دو مورد از ضروری‌ترین عوامل در کاهش زمان بارگذاری هستند. زمانی که به آینده نگاه می‌کنیم، می‌بینیم که ویژگی Sampler Feedback Streaming اکس‌باکس سری اکس، بازی‌ها را از لحاظ پردازش دنیا‌ها و جزئیات بصری مراحل تغییر خواهد داد. ما در آینده بررسی خواهیم کرد که چگونه می‌توانیم با استفاده از این ویژگی در عناوین آینده‌ی‌مان کیفیت بافت‌ها را طوری افزایش دهیم که با ظرفیت حافظه مطابقت داشته باشد و زمان‌های بارگذاری را نیز از طریق بارگذاری لحظه‌ای منابع کاهش دهیم؛ درست برخلاف روش سنتی فعلی که منابع مورد نیاز از قبل برروی حافظه بارگذاری می‌شوند.

جالب است بدانید اکس‌باکس سری اکس با سرعت انتقال داده‌های خام ۲٫۴ گیگابایت و انتقال داده‌های فشرده‌ی ۴٫۵ گیگابایت برثانیه در زمینه‌ی ورودی/خروجی، از پلی‌استیشن ۵ با نرخ انتقال داده‌های خام ۵٫۵ گیگابایت و انتقال داده‌های فشرده‌ی ۸-۹ گیگابایت برثانیه ضعیف‌تر است. با این وجود مایکروسافت برای پوشش این فاصله از برخی ترفندهای نرم‌افزاری مخصوص مانند DirectStorage، Sampler Feedback Streaming و سیستم فشرده‌سازی بافت‌های BCPack استفاده خواهد کرد که تا زمان عرضه‌ی اکس‌باکس سری اکس، نمی‌توان تاثیر آن‌ها برروی عملکرد نهایی بازی‌ها را قضاوت کرد.

 

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

کوالیشن: اکس‌باکس سری اکس دنیای بازی‌های ویدئویی را تغییر خواهد داد - گیمفا
کوالیشن: اکس‌باکس سری اکس دنیای بازی‌های ویدئویی را تغییر خواهد داد - گیمفا
کوالیشن: اکس‌باکس سری اکس دنیای بازی‌های ویدئویی را تغییر خواهد داد - گیمفا
کوالیشن: اکس‌باکس سری اکس دنیای بازی‌های ویدئویی را تغییر خواهد داد - گیمفا
کوالیشن: اکس‌باکس سری اکس دنیای بازی‌های ویدئویی را تغییر خواهد داد - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Ozhan گفت:

    اکثر استدیوهای مطرح بازی سازی: ps5 انقلاب بزرگی در نسل نهم ایجاد خواهد کرد
    فیل اسپنسر: برو به فرست پارتی هامون بگو ازمون تعریف کنن

    • XboXfanX گفت:

      چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است!
      خیلیا قراره نسل بعد اعصابشون از افت فریم و داغ کردن و صدای کنسول خورد بشه،خدا بهشون صبر بده :giggle:

    • Lucky_Luke گفت:

      اکثر استودیوهای مطرح بازی سازی: پول بده تا تعریف کنم(خطاب به سونی)
      فیل اسپنسر: بذار این سونی جوجه فنا دلشون خوش باشه به هر حال ما قوی تریم

    • AkashiSeijuro گفت:

      اونم اکثرشون ناتی داگ و سانتا مونیکا و اینزومنیاک بود دیگه.

    • مهم نیست کی ازت تعریف میکنه مهم اینه تو انقدر خوبی که ازت تعریف شه.
      نمیدونم کی گفته ولی ما اینیم.
      😎 😎 😎
      power your dreams

    • Cheguevaraa گفت:

      تنها مزیت xsx اینه شکاف قدرت رو بین کنسولها و رایانه های شخصی تا حد قابل قبولی کم میکنه

      گول این تعریف و تمجید های اواین نسل هارو نخورید!! اینا همش بازار گرمی و جنگ رسانه ایه و از اونجایی که سونی خودش در جنگ رسانه ای واکنشی نشون نمیده(اکثرا بازیسازها و منتقدین این کار رو برای سونی انجام میدن)
      مایکروسافت باید مثل طبل تو خالی لابی بازی و جنگ رسانه ای کنه با کلمات و پروژه های دهن پرکن و تو خالی مثل اژدها و عقرب و سوسمار و مارمولک :rotfl:
      حالا چرا ؟!
      چون اون درصد سهم کمش رو هم از بازار گیم از دست نده
      خیلیا میگن direct X 12 و …..
      ای ام دی توی طراحی RDNA 2.0 به شدت با سونی همکاری کرده. این که چقدر از هزینه طراحیش رو سونی تقبل کرده نمیدونم. ولی در همین حد میدونم که gpuای که سونی با amd ساخته برای پلی ۵ ویژگی‌هایی داره که مختص پلی ۵ هست و ویژگی‌های دیگه‌ای هم هستن که به نظر میتونستن توی کارت‌های پیسی استفاده بشن و به اونها هم راه پیدا میکنن. شاید نقشه‌ی سونی برای کم نگه داشتن قیمت پلی ۵ بر خلاف تمام تکنولوژی‌های به شدت گرونی که درش به کار رفته همینه اصلا. اومده با amd همکاری کرده و شدیدا بهش کمک کرده تا gpuای طراحی کنه که نسخه دسکتاپش به شدت برای انویدیا دردسر ایجاد کنه و یه برگ برنده باشه برای amd و به خاطر این همکاری هم amd حاضر شده باشه خیلی نسبت به مایکروسافت قیمت پایینتری با سونی حساب بکنه.
      :yes:
      خلاصه اینکه گول نخورید من به سونی ایمان دارم! چرا ؟ چون ٣ نسله بی حاشیه در صنعت گیم فعالیت موفق و بدون مخاطب فریبی داشته

      • ALFAR3D گفت:

        همچینم بی حاشیه نبوده سونی نسل ۷ خیلی حاشیه داشت بیشتر از این نسل ایکس باکس….
        حضرت amd خودش یه کمپانی خیلی با سابقه تری تو ضمینه ساخت چیپست هست….اصلا تخصصش همینه….بعد بیاد تو طراحی rdna 2 کمکش کنه؟…..به هر حال سونی پول میده به Amd تا براش چیپست طراحی کنه ولی بیسش کار برای amd هست سونی این وسط یه سری تغییرات کوچیک داده…..چیز متفاوتری نسبت به قطعات پیسی نیست…..همون ویژگی هایی که قراره برای نسخه پیسی بیاد برای سونی هم میاد….بعدشم فقط سونی نیست که همکاری میکنه مایکی هم از همین معماری استفاده میکنه و البته سرمایه میزاره روش ….جفت کنسول معماری گرافیک و پردازنده یکیه فقط فرکانس و تعداد هسته هست که تفاوت دارن….فک نکن سونی رو کاغذ ضعیفتره ولی در عمل قویتر…Amd همین الانم برای اینتل دردسر ایجاد کرده برای انویدیا هم داره ایجاد میکنه..بعدشم سونی عاشق چشم و ابرویه سونی نیست که قیمت پایینتر بده….درسته قیمت پایینتر میگیره چون ضعیفتره….مثلا Amd یه سرکت امریکایی هست با امریکایی ها بیشتر کنار میاد تا با ژاپنی ها….ولی در کل بازم این توهم که سونی رو کاغذ ضعیفه و در عمل قویتره رو بزارید کنار که همچین چیزی محاله….

        • Cheguevaraa گفت:

          تو اصلا نسل هفتم کجا بودی ؟؟ وجود خارجی داشتی که میگی سونی حاشیه داشته ؟؟

          من نسل هفتم با ۳۶۰ انلاین بازی میکردم اشتراک لایو میگرفتم(گلد) سالی ٧٠ هزار تومن با ps3 هم بازی میکردم مولتی من بود کنسولم

          قیاس ps3 با ٣۶٠ یه جک هست،ps3 یه هیولا بود
          صحبت کردن رو همه بلدن بچه،رفتی اخبار چهارتا سایتو خوندی فکر میکنی خیلی بارته و ادای ادمای با سواد رو در میاری

          تجربس که اهمیت داره(شنیدن کی بود مانند دیدن)تو فقط شنیدی و خوندی و تویه سایتا چرخیدی من بازی کردم و تجربه جمع کردم

          کنسولای sony همیشه از کنسولای microsoft بهتر بودن حالا چه یه عده خوششون بیاد چه نیاد این قضیه واقعیت و با حرف امثال تو عوض نمیشه
          ادعات میشه ایدیه psn بده یا گیمرتگت رو بده ببینم انقدی که دهنت کار میکنه تو گیمفا مغز و دستاتم کار کردن تو گیم ؟؟؟

          • ALFAR3D گفت:

            وووووو
            چه خبره….
            من نسل ۷ کجا بودم….باور کن دلت نمیخواد که بدونی من کجا بودم نسل ۷ چون اعصابت خورد میشه….به کی میگی بچه….من چیزی که بلدمو میزارم رو میز شما هم بلدی رو کن تا ببینیم ….
            اخبار چهارتا سایت منبع حساب نمیشه….جهنم اصلا من همین الان میخواستم یه اکانت psn بسازم انقدر تایم اوت داد که میخواستم بیخیال بشم….این مثلا سرویس انلاین سونیه…..
            فک میکنی فقط خودت پلی ۳ تجربه کردی بقیه فقط در موردش افسانه شنیدن….کسی هم نمیگه سونی تو نسل ۷ و ۸ کنسول بدی رو عرضه کرد(هر چند نسل ۸ قوی بود ولی معماری سختی داشت و البته نسل ۸ هم وان ایکس قویتر بود نسبت به پرو)
            در هر صورت اقای تجربه برو بشین بازیتو بکن اگر میدونی سونی همیشه بهترین بوده پس نیازی نیست خودتو بکشی که به بقیه ثابت کنی (اگر فک میکنی ثابت شدس)بعدا من ادعای در مورد داشتن کنسول نداشتم ولی تجربشونو داشتم….
            و البته اگر میخوای گیمرتگ و ایدی رد و بدل کنی خب باشه رد و بدل کن اول شما ایدی و گیمر تگ بده بعدش منم ایدی میدم اگر میگی من اوریجینال باز کهنه کارم….

            • Cheguevaraa گفت:

              از نظر من تو یه نوبی و کنسولی هم نداری ! فوقش ٢ ساله کنسول نسل هشت داشته باشی

              ایدیتو بده
              گیمرتگتو بده

              ما از تاریخ حرف نمیزنیم صنعت گیم یه صنعت مدرنه و وابسته به اینترنت سفسطه نکن
              Beat the noobs
              ایدیه منه

              من هیچوقت مشکلی با psnنداشتم

              • ALFAR3D گفت:

                نظرت برام مهم نیست چون نه تو منو میشناسی نه میدونی من کیم…به علاوه من کنسول نسل ۸ ندارم کلا….
                شما هم اول برادری خودتو ثابت کن بعد ببین…
                اه ببخشید دیدم خب همش سه تا بازی داری تو psn که از بین اینا کود بلک ۳ هست و راکت لیگ
                خسته نباشید اومدی منو دست بندازی بعد به من میگی نوب شما هم بشین با همین سه تا بازی خوش باش گیمر حرفه ای….

          • peyman-psl گفت:

            چه خوشت بیاد چه نیاد سری ایکس بهتر از ps5

          • NokoshiMaro گفت:

            داداش وسط کامنتتون خواستم بگم دیگه لطفا مارو نخندون دیگه… اخه مرد مومن نسل هفت که دیگه بقال سر کوچتون هم میدونه چه خبر بوده تو psn یا xbox live… یادمه یه سرویس پارتی نبود تو ps3 برا حرف زدن با بقیه مجبور بودیم یه گیمی استارت کنیم تا بتونیم با دوستامون حرف بزنیم. از تایم اوت و مینتنس ها نگم دیگه که واقعا زشته… وسط بازی میخواستی بری هوم بخاطر عملکرد بالای پردازندتون نمیتونستی. من جفت کنسولا اون نسل بودم همه خوبی بدی هاشوون هم یادمه پس لطفا جایی اظهار لطف کن که بقیه یا ندونن از چی حرف میزنی یا خودشون تجربه نکرده باشن… از نسل هشت هم نگم دیگه که بخاطر یه مچ برد تو بازی رینبو سیکس نصف اسکوادمون بخاطر باگ احمقانه کنسولتون بن شد… اینو خودت هم بهتر میدونی چرا و نیازی نیست ادامه بدم که نصف پلیرای بدبختی که میلیونی رو اکانتشون خرج کرده بودن بخاطرش پولشون به باد رفت… واقعا غبطه میخورم به سونی بازای با منطقی که هم کامیونیتیتون کنسره هم پلیراش یه مشت فن بوی که هرکسی تا یه دو ساعت تایم پلی مثه این داداشمون پر میکنه فک میکنه خدای گیمه و میاد هر اراجیفی میخواد هرجایی میگه و فک میکنه بقیه مث خودش…

  • عجب گل به خودی زد :silly: این چیزی که انقدر براش هیجان داره روی پلی۵ خیلی خیلی بهتر

    ایکس باکس سری ایکس (خاراسم) ۴.۵
    پلی ۵ حدود ۱۰

    • Lucky_Luke گفت:

      کنسولا هنوز نیومدن بعد تو چجوری رفتی هر جفتشو تست زدی ببینی کدوم بهتره

    • erwin گفت:

      نگاه کن تورو خدا یه مشت عقده ای… تا اون زمان که ناتی داگ میومد تعریف میکرد فرست پارتی و تبلیغ نبود الان واسه ایکس باکس خونش رنگین تره؟ عجب…

      • lastofus2 گفت:

        چی شد؟تو که میگفتی سونی فن هستی؟بعد یکی داره ضد باکس حرف میزنه اومدی به یک سونی فن توهین میکنی؟
        مایکل پکتر: ماکروسافت عقده حقارت دارد

        • erwin گفت:

          من نگفتم سونی فنم گفتم پلی استیشن دارم و از اول نسل و پلی ۱ هم داشتم ولی دلیل نمیشه از سیاست های غلط یا کنسول رقیب بد تعریف کنم خودت قبول داری که ضد ایکس داری حرف میزنی من چی بهت بگم؟ سیاست غلط باشه چه ایکس باکس چه سونی نباید چشم بسته دفاع کرد فهمیدی باقالی؟ اونجا هم برگشتی گفتی که شماها فیک سونی فن هستین و اینا اگر تو اصل سونی فن هستی من سونی فن نباشم بهتره مثل تورو چندین ساله تو سایت میبینیم که میان و میرن که فقط حکم تبلیغات بازرگانی و گرم کردن کامنت هارو دارید

        • erfanbg گفت:

          چته پاجه مایکروفنا هی میگیری
          برو به زندگیت برس
          کنسولتون ضعیفه عزیزم قبول کن
          چنتا قرص بهت معرفی کنم اروم شی
          کلونازپام، لورازپام، دیازپام، الپروزولام، زولپیدم
          حتما اینارو استفاده کن نیاز داری اروم شی

    • AL1K1NG گفت:

      ایکس باکس سری ایکس با اجازت فقط ایکس باکس صدا میشه
      ینی میری تو گیم استاپ میگی ایکس باکس بده بهت یدونه سری ایکس میده
      ینی اسم ایکس باکس ها ب این صورت
      اورجینال
      ۳۶۰
      وان
      ایکس باکس

    • تا وقتی directx 12 رو xbox series x هست کی به ssd پلی استیشن ۵ توجه میکنه.
      😎 😎 😎
      power your dreams

      • ُSethHunter گفت:

        دوست عزیز شما کامپیوتر داری ؟؟
        یه بازی مثل RE3 رو بزار رو dx12 و افت فریم شدید رو مشاهده کن تازه اگه کرش نکنه
        هر بازی تا الان که از dx12 پشتبانی کرده به شدددتتت بی ثبات بوده و ناچارا باید رو dx11 بزاری تا بتونی درست و حسابی بازی کنی
        اما از اون طرف شما تو لپتاپ یا کامپیوترت یه ssd بزار و تفاوت رو احساس کن
        هر وقت امتحان کردی این دوتا چیزو بعد بیا و نتیجشو اعلام کن 😉

        • وقتی قراره اکس باکس بیاد با اکس باکس سریز اکس انقلاب به پا کنه.
          تفاوت directx 12 و ssd رو میفهمی.
          power your dreams

        • ALFAR3D گفت:

          وااات؟چون رزیدنت مشکل داره دلیل نمیشه بقیشون مشکل داشته باشن….از باد معده چرا حرف میزنید اخه….دایرکس ۱۲ تو خیلی بازیا هست تو همین فورزا هم هست والا من یه بارم کرش ندیدم بکنه….تویه تام رایدر هست یه بارم کرش نکرد..مثال از رزیدنت ۳ بهتر نبود بیارید…

          • ُSethHunter گفت:

            Gears of War 4, Battlefield 5, The Division 2 و Deus Ex: Mankind Divided
            اینا فقط چنتا از بازیایی هستن که رو dx12 به شددددتت مشکل داشتن و با کلی اپدیت بعضیاشون اوکی شدن
            باز هم اگه نگاه کنین در تمام بازی ها dx12 فریم کمتری نسبت به dx11 میده
            در بعضی بازیا بالای ۳۰ فریم اختلاف وجود داره
            بازم مثال بیارم برات ؟؟
            برو تو یوتیوب بزن مقایسه dx12 با dx11 و تفاوت فریم ریت رو ببین
            و برو فروم های مختلف رو ببین چقدر مشکلات مختلف دارن
            الان total war wrahammer 2 بعد این همه وقت هنوزم رو dx12 عملا غیر قابل بازیه

            • ALFAR3D گفت:

              رویه انویدیا اره فریم کمتری میگیره ولی رویه Amd نه…بتل اوکیه…گرز ۴ هم من چیزی در موردش نشنیدم ….دیئوس ایکس اصلا بحثش جداس خود بازیم خیلی مشکل داشت….دیویژن ۲ رو نمیدونم نظری د رموردش ندارم….
              تو یوتیوب انقدر تفاوت این دوتارو زدم که دیگه چیز جدیدی واسم نمیاره….
              وارهمر رو هم اطلاع ندارم
              ولی فورزا رو دایرکس ۱۲ عالیه
              تام رایدر همینطور
              هیتمن با اینکه فریم کمتری میگیرم ولی بازم اوکیه…
              گرید ۲۰۱۹ و اف ۱ ۲۰۱۹ هم جفتشون رو دایرکس ۱۲ بدون اشکالن…
              مشکل دایرکس ۱۲ نیست مشکل سازنده ها هستن نمیتونن قدرتشو بکشن بیرون چون نسبت به ۱۱ کار بیشتری میطلبه واسه بهینه سازی و از این حرفا….

        • NokoshiMaro گفت:

          اگه دایرکت ایکس دوازده برا شما بی ثبات بوده بخاطر عملکرد ضعیف خود کامپیوتر/لپتاپتونه وگرنه تو اکثر بازیها عملکرد خیلی بهتری از یازده داره چون بهینه تر هستش اگه هم میبنی فریم بازیا تو dx11 و ۱۲ با هم فرق میکنه یا بعضی وقتا یه بازی کرش میکنه علتش ناتوانی سازنده ها تو بکارگیری از پتانسیل ۱۲ هستش. بعدم احمقانه ترین مثالی بود که شنیده بودم تا حالا… ssd سرعت بارگذاری رو سریع تر میکنه ولی نمیتونه اون شکاف قدرت بین سخت افزار هارو جبران کنه یا تو بازی فریمتو ببره بالا… از کامنتت هم معلومه به pc تا حالا اشراف نداشتی الانم گفتی یه حرفی زده باشم دیگه… لطفا اگه جنگ کنسولی با هم دارین جنگ بی منطقی که دیگه راه نندازین…

      • بازی ساز ها
        این دیگه چه سوالیه
        فقط امیدوارم استفهام انکاری نباشه که اگه باشه یه چیز هایی خیلی بد شک میکنم :wilt:

    • Cheguevaraa گفت:

      تنها مزیت xsx اینه شکاف قدرت رو بین کنسولها و رایانه های شخصی تا حد قابل قبولی کم میکنه

      گول این تعریف و تمجید های اواین نسل هارو نخورید!! اینا همش بازار گرمی و جنگ رسانه ایه و از اونجایی که سونی خودش در جنگ رسانه ای واکنشی نشون نمیده(اکثرا بازییازها و منتقدین این کار رو برای سونی انجام میدن)
      مایکروسافت باید مثل طبل تو خالی لابی بازی و جنگ رسانه ای کنه با کلمات و پروژه های دهن پرکن و تو خالی مثل اژدها و عقرب و سوسمار و مارمولک :rotfl:
      حالا چرا ؟!
      چون اون درصد سهم کمش رو هم از بازار گیم از دست نده
      خیلیا میگن direct X 12 و …..
      ای ام دی توی طراحی RDNA 2.0 به شدت با سونی همکاری کرده. این که چقدر از هزینه طراحیش رو سونی تقبل کرده نمیدونم. ولی در همین حد میدونم که gpuای که سونی با amd ساخته برای پلی ۵ ویژگی‌هایی داره که مختص پلی ۵ هست و ویژگی‌های دیگه‌ای هم هستن که به نظر میتونستن توی کارت‌های پیسی استفاده بشن و به اونها هم راه پیدا میکنن. شاید نقشه‌ی سونی برای کم نگه داشتن قیمت پلی ۵ بر خلاف تمام تکنولوژی‌های به شدت گرونی که درش به کار رفته همینه اصلا. اومده با amd همکاری کرده و شدیدا بهش کمک کرده تا gpuای طراحی کنه که نسخه دسکتاپش به شدت برای انویدیا دردسر ایجاد کنه و یه برگ برنده باشه برای amd و به خاطر این همکاری هم amd حاضر شده باشه خیلی نسبت به مایکروسافت قیمت پایینتری با سونی حساب بکنه.
      :yes:
      خلاصه اینکه گول نخورید من به سونی ایمان دارم! چرا ؟ چون ٣ نسله بی حاشیه در صنعت گیم فعالیت موفق و بدون مخاطب فریبی داشته

  • djma گفت:

    تو بخش ssid ضعیف تر است ،همه ی این نرم افزارها فکر نکنم بیش از بیست تا سی درصد کارایی داشته باشن ،تو این بخش پلی استیشن جلوتر هست ولی در دیگر نقاط سخت افزاری مسلما مایکروسافت بهتر عمل کرده

  • راستش دیگه از خوندن خبر های ایکس باکس سری ایکس و ps5 خسته شدم
    یه بازی نشون بدین 😥

  • Mohammadreza7 گفت:

    امروزه نمیشه از تاثیر نرم افزارها و تکنولوژی های جدید روی سخت افزار کنسول ها چشم پوشی کرد
    مایکروسافت غول نرم افزاریه جهانه و باید انتظار داشته باشیم که از تمام توانش واسه کنسول های جدیدش مایه بذاره :yes:

  • ShadoWWolf2 گفت:

    کنسول های نسل نهم با توجه به اخباری که این روزا ازشون منتشر میشه ، نوید بخش یک نسل انقلابی هستن که تجربه بازی ها توسط ما رو چندین مرتبه ارتقا میدن و حتی سازندگان هم دستشون بازه برای هر چه گسترده تر کردن دنیای بازی ها و این برای اون دسته دوستانی که عاشق بازی های جهان باز هستن خیلی خبر خوبیه :yes: 😉
    تصور عناوینی مثل ویچر ۴ یا الدر اسکرول ۶ و حتی عناوین خطی یا سند باکس روی سخت افزار این کنسول ها دیوانه کنندست :inlove: :inlove:
    البته خوش به حال اونایی که pc خیلی قوی دارن ، راحت این عناوین نسل نهمی رو میزنن به بدن :laugh: ما که پول کافی نداریم برای pc باید امیدوارم باشیم بتونیم کنسول مورد علاقمون رو تهیه کنیم و لذت ببریم ، من که نا امید نیستم شما هم نباشید :yes: :yes:

  • یک نفر گرافیک بیشتر تو مولتیا و فورزا و گیرز و هیلو دوست داره میره ایکس باکس می خره
    یک نفرم انحصاریای شاهکار و دسته فوق العاده و صدای سه بعدی دوست داره میره پلی می خره

    مهم اینه که هممون گیمریم و هممون بازی می کنیم و عاشق گیمیم
    هدف مهمه نه وسیله
    https://gamefa.com/274139/ّfan-vs-fan-بیایید-خودزنی-نکنیم/
    لطفا

  • همون طور که لوگوی ایکس رکورد لایک در پیامرسان بله رو زد خودش هم همونقدر تاثیر میزاره
    قابلیت ایکس اینه که بازی های مولتی رو با ده پونزده فریم بالاتر از شصت میاره ولی در عوض مانع ازاد شدن توانایی ssd ps5 در خلق جزییات میشه چون بازیای مولتی برا اونم باید بهینه بشه و این یعنی ضررش بیشتر از سودشه فکر کنم منظور از تاثیر گذاری در دنیای گیم همین تاثیر منفیشه به هر حال به امید روزی که بتونه نینتندو رو شکست بده و از دلفین سازی و دوبعدی سازی و aa سازی بیرون بیاد ولی بشین تا بیاد 😀 😀 😀

  • بازم ویندوز سنترال :rotfl: :rotfl: :rotfl:

  • SSrM گفت:

    بر اساس یه کتابی که همه میدونین چ کتابیه..

  • Mrfake2249 گفت:

    حالت نوبته مایکروسافته.اون موقع تند تند خبر تعریف و تمجید کارمند ناتی داگ و یا افرادی مثل جیسون شرایر از PS5 میومد همه فکر میکردن چه نکته مخفی توی PS5 وجود داره که این طوری تعریف میکردن.در جواب به همون دوستانی که اونموقع میگفتن : یعنی این همه افراد متخصص و استودیو هایی که تعریف میکنن هیچی نمیفهمن بعد تو کامنت میزاری میفهمی؟ :clap:

    • یه مشت پروفسور سخت افزار دور هم نشستن دارن اظهار نظر میکنن!
      اول از همه کسی در قدرتمند بودن کنسول ردموندی شکی نداره! جز یک بی سواد!
      از طرف دیگه کسی به قدرت کنسول سامورایی ها شک نداره !جز یک بی سواد!
      وقتی این همه دولوپر میان میگن کنسول ها فوق‌العاده هستند شمایی که کلا سرهم نمیدونید کار ترانزیستور چیه فکت سخت افزار میدید؟شگفتا.
      SSD سرعت بسیار خوبی داره و قابل قبوله از نظر توسعه دهنده ها چه برای سونی چه برای مایکروسافت
      گرافیک قدرت قابل قبولی داره چه برای سونی و چه برای مایکروسافت
      از طرفی متاسفانه یه مشت دارن بحث آورکلاک شدن کنسول میکنن!خب اصن برو تحقیق کن آورکلاک چیه!؟بعد بگو آور کردن
      درمورد کنسول سامورایی ها بگم
      کنسول با فرکانس متغیر کار میکنه و ممکنه ای فرکانس به سرعت های بسیار بالا نسبت به حالت پایه دست پیدا کنه.
      این موضوع سالهاست در پی سی قابل مشاهده هست و چیز جدیدی نیست.
      آورکلاک یعنی شما از کلاک تعیین شده کارخانه پا رو فراتر بذاری و کلاک بالاتر بگیری،اینجا کارخونه خوده سونی هست!پس سونی نمیتونه سی پی یو ساخت خودش رو(تحت لایسنس AMD) آورکلاک کنه!چون کلاک اولیه رو سونی تعیین میکنه نه کسی!و اینکه پردازنده های کلاک متغیر بخاطر تغییر در سرعت جاهایی کلاک بالاتری ارایه میدن و جاهایی کمتر!عملا همین موضوع باعث کم شدن مصرف پردازنده و افزایش سرعت در دیگر اجزای پردازنده میشه و در کلاک های پایین ممکن نیست.
      کار تیم سیاتل مایکروسافت در ساخت این کنسول قابل تحسین بوده و هست و شوربختانه عده ای بی سواد در اظهار از قدرت بالای خروجی دارن صحبت میکنند جوری که انگار کنسول تیم توکیو یک گرافیک پایین رده در حد اجرای ۷۲۰ روش کار شده و سریز اکس ۸کا خروجی میده

  • PlayDead گفت:

    دنیای بازی های ویدئویی رو فقط بازی های خوب و نوآورانه تغییر میده و تا حدودی هم واقعیت مجازی این توان رو داشت که فعلا اونجور که باید ازش استفاده نکردن وگرنه بارگذاری سریع تر یه چیز واجب بود تو این نسل با توجه به حجم بازی ها و ۴k شدن و همچنین گرافیک بالاتر هم چیزیه که خیلی وقته روی pc آماده اس اینا همش بازاریابیه چه از سوی سونی چه از سوی مایکروسافت و در نهایت اون چیزی که باعث میشه بریم سمت یه کنسول بازی هاشه که خب سونی با اختلاف خیلی زیاد بهتره و اگه انحصاری های سونی رو AAA در نظر بگیریم انحصاری های مایکروسافت رو باید a(اونم کوچک)بدونیم

  • Soroosh0097 گفت:

    حاجی شما که پول ندارید تا حداقل دو سه سال دیگه کنسول نسل بعد بخرید چرا اینقد عصبی میشد که کی بهتره کی نیست. بشینید با کنسول خودتون بازی کنید.تا اون موقع همه چی هم معلوم میشه دیگه.من به شخصه دوست دارم همه کنسولا رو بخرم قبل معرفی xbox sx هم میخواستم one x بخرم ولی بخاطر قابلیت بکوارد series x منصرف شدم از خرید one x.منتظر میمونم series x بیاد.بد جوری دلم میخواد سوییچ هم بخرم فقط نمیفهمم چرا اینقد گرونه.tv 4k هم میخوام ولی اونم گرونه اصن تاحالا نه فیلم ۴k دیدم نه هیچ چیز دیگه ای با رز لوشن ۴k.بدجوری هم تو کف گاد بعدیم ولی حالا حالاها نمیاد لامصب.رسما هیچ چیز از اساطیر نورثو ندیدیم اینقد خفن شد این گاد .خدا میدونه بعدی چی باشه.خلاصه من خیلی متنوع طلبم و همه کنسولاو بازیارو میخوام. ولی چه کنیم اینجا ایرانه و در آمد نداریمو کلا مردم زندگی نمیکنن فقط نفس میکشن.

  • Y.R گفت:

    :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:

  • Mr. O Niell گفت:

    حالا نوبت مایکروسافت شده تعصبی ها خازن سوزون.د.ن :rotfl: میام اینجا اینارو میبینم کیف میکنم

  • lastofus2 گفت:

    من یک چیزی میگم ناراحت نشید.معمولا ۹۹درصد کسانی که باکس میخرن از این نسل یا نسل قبل گیمر شدن دیگه این رو همه میدونند و کسی که از این نسل یا نسل قبل گیمر شده معمولا سنش پایین هستش.انسان در سن پایین معمولا منطقی نیست و تعصب داره.التبه تعصب رو کل مردم ایران دارن و به این نتیجه رسیدم بحث با این باکس فن های کم سن وقت حروم کردن هستش خودتون رو خسته نکنید.این ها فقط دارن خودشون رو گول میزنند و سعی میکنند با چرت و پرت گفتن سونی رو ترول کنند.به اینکه وقتی استودیوهای سونی از کنسول جدید تعریف کردن همین آقایون گفتن هیچکس نمیگه ماست من ترشه حالا که استودیو های خودشون تعریف میکنند حاجت به عیان شده.وقتی یک استودیو ترد پارتی تعریف کنه میگن پول گرفته وقتی برای اون ها تعریف کنه میگن محض رضای خدا بوده.بزارید یک مدت این ها هم خوش باشن خوبیش این هستش که آدم متعصب همیشه چوب …. خودش رو خورده و میخوره و من خیلی خوشحالم 😀

    • ALFAR3D گفت:

      ناراحت نشیم(البته من نمیشم….)الان یعنی ۹۹ درصد کسایی که پلی دارن بالای ۴۰ سال سنشونه حتما(این رو همه میدونند و کسی که از این نسل یا نسل قبل گیمر شده معمولا سنش پایین هستش)جدا….؟همه میدونن یا خودت رو همه نسبت میدی؟!یعنی مثلا یه یارویی تازه تو سن ۳۰ سالگی میخواد بازی کنه و میره تو نسل ۸ کنسول میخره هم بچه حساب میشه از نظر شما…..بعد به خودت میگی ادم با منطق…(من حاظرم مایکی فن باشم و هر روز ۳ تا بازی کنم ولی با منطق تر باشم تا اینکه هر روز یه بازی کنم و به بقیه توهین کنم) من که میدونم کم میاری از بحث شروع میکنی به توهین کردن…عادتته…..بعدشم من کاری ندارم سنه کی چقدره ولی یه چیزو رو خیلی بهش اعتقاد دارم اونم اینه بزرگی به سن نیست به عقله و در این مورد شما که ادعا میکنی بالای ۳۰ سال سنته عقلت در حد بچه ۷ سالس….تو فضای مجازی هم نحوه کامنت گذاشتن مشخص میکنه سن واقعی طرف رو پس در نتیجه بازم من میدونم شما سنت زیر ۲۰ سال هست(خیلی سخاوت به خرج دادم برای زیر ۲۰ سال) وگرنه من میشناسم ادمای گیمر سن بالای ۳۰ سال اصلا انرژی و وقت خودشو نمیزاره تو سایت و هی بیان کامنت این و اونو با بی منطق ترین شکل ممکن جواب بده و هی بگه من سونی فنم من برام متای بازی مهمه تا خود بازی… و فروش ما بیشتر بوده و من پیسیم سوپر هایپر اگزا ترا خفن های انده ولی بازم کنسولم از همه چیز تو دنیا ارزش داره واسم….و اره من باید جواب یه کسایی مثل شمارو ندم چون وقت حروم کردنه….در کل بزرگ شدن دست ادم نیست ولی انسان شدن دست ادمه…(و در ضمن خودتم ایرانی هستی و بهترین صفت ایرانی هارو هم داری)

  • Mr. O Niell گفت:

    رد دد۲ رایگان میشه روی گیم پس ایکس باکس و ویندوز دوستان حالشو ببرین

  • ُSethHunter گفت:

    مایکروسافت عملا یه pc بسته داده بیرون
    به شخصه ذره ای نوآوری توش نمیبینم برعکس ps5 رو نگاه کنید
    امیدوارم بازیای خوبی بسازه حداقل که رقابت ایجاد بشه

    • Lucky_Luke گفت:

      مثلا ps5 چه نو اوری داره که ایکس باکس نداره؟
      تازه دستشم که از رو ایکس باکس کپی پیست کرده
      Pc قدرتمند ترین و بهترین پلتفرمه مایکروسافت خیلی کار درستی کرده اگه عملا pc داده بیرون

      • ُSethHunter گفت:

        دوسع عزیز هرکسی میتونه بره مغازه یه پی سی ببنده کار سختی نیست
        ما کنسول میخریم چون متفاوته چون بصرفست چون بازی روش راحته
        دسته کپی پیست کرده ؟؟ چرا شما گیر دادی به ظاهرش ؟؟ اصن تکنولوژی های به کار رفته توشو دیدی راجبش خوندی ؟؟
        اصن ظاهرش کپی برداری باشه. که چی ؟؟ کی براش مهمه ؟؟
        مایکروسافت اینهمه کپی برداری میکنه از این و اون مهمه ؟؟ مهم محصول نهاییه که باید خوب باشه
        نو آوری های ps5 رو هم میخوای یه سرچ بزن ps5 innovative features میبینی خودت
        فقط دسته ps5 نو آوریش از کل ۴ نسل ایکس باکس بهتره

  • max payne1 گفت:

    هیچ بقالی نمیگه ماست من ترشه! :bowl:

  • crash گفت:

    حرفای همیشگی و تکراری مایکرو :heh:

  • r_dh گفت:

    ای بابا. یه روز استدیوهای سونی میان میگن ps5 خیلی خفنه. یه روز استدیوهای مایکروسافت میان میگن XSX خیلی خفنه. بابا قیمت کنسولاتونو بگین، بازی های انحصاریتونو معرفی کنین. دیگه بازارگرمی هم حدی داره. از وقتی که این جنگ رزولوشن و فریم ریت راه افتاد همه چیز بهم ریخت. واقعا نسل ۷ خیلی طلایی بود. رقابت خفن و واقعی بود. حرفی هم از فریم ریت و رزولوشن و ۱۰۸۰ و ۹۰۰ , ۸K و این مزخرفات نبود.

  • mbox گفت:

    اکثر استدیو های مطرح بازی سازی :سری ایکس انقلاب در گیمینگ ایجاد خواهد کرد.
    چهارتا فن بوی سونی :بالترین قدرت تاریخ کنسول های گیمینگ و فن اوری های پیشرفته در سری ایکس اهمیتی نداره

  • ERFAN103079 گفت:

    دوستان فقط اومده از ورودی و خروجی تعریف کرده ۱۰۰ تا کامنت برای این پست لازم نبود فکر کنم 😐

کوالیشن: اکس‌باکس سری اکس دنیای بازی‌های ویدئویی را تغییر خواهد داد - گیمفا