سازنده‌ی Sniper Elite: قابلیت رهگیری پرتو و SSD اکس‌باکس سری اکس، انقلاب بزرگی را در عناوین مخفی‌کاری ایجاد می‌کند - گیمفا
سازنده‌ی Sniper Elite: قابلیت رهگیری پرتو و SSD اکس‌باکس سری اکس، انقلاب بزرگی را در عناوین مخفی‌کاری ایجاد می‌کند - گیمفا
سازنده‌ی Sniper Elite: قابلیت رهگیری پرتو و SSD اکس‌باکس سری اکس، انقلاب بزرگی را در عناوین مخفی‌کاری ایجاد می‌کند - گیمفا
سازنده‌ی Sniper Elite: قابلیت رهگیری پرتو و SSD اکس‌باکس سری اکس، انقلاب بزرگی را در عناوین مخفی‌کاری ایجاد می‌کند - گیمفا

سازنده‌ی Sniper Elite: قابلیت رهگیری پرتو و SSD اکس‌باکس سری اکس، انقلاب بزرگی را در عناوین مخفی‌کاری ایجاد می‌کند

محسن رضوی فر
۱۳:۳۰ ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
سازنده‌ی Sniper Elite: قابلیت رهگیری پرتو و SSD اکس‌باکس سری اکس، انقلاب بزرگی را در عناوین مخفی‌کاری ایجاد می‌کند - گیمفا

در طول چند ماه اخیر، بحث‌ها و صحبت‌های بسیاری در مورد قابلیت‌های کنسول‌های نسل بعدی پلی‌استیشن ۵ و اکس‌باکس سری اکس صورت گرفته است. برخی از توسعه‌دهندگان اعتقاد دارند که قدرت بالای این کنسول‌ها، انقلاب بزرگی را در عناوین جهان باز به وجود خواهد آورد. اما این موضوع در مورد سبک‌های دیگر چگونه است؟  وب‌سایت Windows Central به‌تازگی مقاله‌ی جدیدی را منتشر کرده است که واکنش‌های مختلف توسعه‌دهندگان در خصوص ویژگی‌های کنسول اکس‌باکس سری اکس را نشان می‌دهد. در این میان، آقای کوین فلویر-لی (Kevin Floyer-Lea) از استودیوی ربلیون (Rebellion)، واکنش جالبی را نسبت به این موضوع داشته است. وی اعتقاد دارد که سخت‌افزار این کنسول مزایای بسیاری را برای عناوین خطی‌تر و بازی‌های مخفی‌کاری همانند سری Sniper Elite خواهد داشت.

مشخصاً وجود جلوه‌های بصری پرجزئیات، رزولوشن ۴K و نرخ فریم بالا مزایای بسیاری را برای عناوینی همانند Sniper Elite درپی خواهد داشت، اما قابلیت رهگیری پرتوی (Ray Tracing) سخت‌افزار کنسول اکس‌باکس سری اکس، که شامل رهگیری پرتوی صوتی نیز است، تاثیرات زیادی دارند.

آقای کوین فلویر-لی در این باره گفت:

قابلیت رهگیری پرتوی سخت‌افزار اکس‌باکس سری اکس، از ویژگی‌های بسیار خوب این کنسول است. این قابلیت نه‌تنها این امکان را برای ما فراهم می‌کند که محیط‌های پویاتر و واقع‌گرایانه‌تری را به مخاطبان ارائه دهیم، بلکه می‌تواند کارهای بیشتری را نیز انجام دهد. به‌طور مثال، ما می‌توانیم کارهای فوق‌العاده‌ای را با صوت انجام دهیم تا واقع‌گرایی را بیشتر کنیم. به عنوان مثال، مدل‌سازی صدای واقع‌گرایانه برای شنیدن صدای هوش مصنوعی به طور همزمان، یک ویژگی بسیار مفید برای ساخت عناوین مخفی‌کاری است.

به گفته‌ی وی، جریان سریع داده‌ها در SSD کنسول اکس‌باکس سری اکس تنها برای خلق جهان‌های بزرگ نیست. این قابلیت به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا جزئیاتی مانند هوش مصنوعی و انیمیشن را بهبود ببخشند.

سرعت بالای ذخیره‌سازی SSD این امکان را به ما می‌دهد که محیط‌های زیبا و واقع‌گرایانه را کرده و آن‌ها را در یک فلش بارگذاری کنیم. ما در مورد محیط‌هایی بسیار بزرگ‌تر از آنچه که در اکس‌باکس وان می‌توان بسازیم، صحبت می‌کنیم. یافتن چیزهای جدید برای جریان بخشی، قسمت مهمی از این نسل است و استریم انیمیشن تفاوت‌ها را در ضبط حرکات (Motion Capture) رقم می‌زند. اکنون می‌توانیم از ضبط حرکات دقیق در مقیاس بسیار وسیع‌تری پشتیبانی کنیم. مانند اینکه شخصیت های غیر قابل بازی به‌سادگی کارهای خود را در پس زمینه انجام می‌دهند. به عنوان مثال، به‌جای آن که همه‌ی NPCهای دشمن به صورت یکسان حرکت کنند. سرعت ذخیره‌سازی SSD قابلیتی است که با آن می‌توانیم بسیاری از انیمیشن‌های منحصر‌به‌فرد Motion Capture شده را ارائه دهیم.

اگر علاقه دارید تا نظر دیگر سازندگان را در مورد کنسول اکس‌باکس سری اکس‌ بدانید، می‌توانید مقاله‌ی کامل وب‌سایت Windows Central را مطالعه نمایید.

نظر شما در خصوص قابلیت‌های مختلف دو کنسول اکس‌باکس سری اکس و پلی‌استیشن ۵ چیست؟

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

سازنده‌ی Sniper Elite: قابلیت رهگیری پرتو و SSD اکس‌باکس سری اکس، انقلاب بزرگی را در عناوین مخفی‌کاری ایجاد می‌کند - گیمفا
سازنده‌ی Sniper Elite: قابلیت رهگیری پرتو و SSD اکس‌باکس سری اکس، انقلاب بزرگی را در عناوین مخفی‌کاری ایجاد می‌کند - گیمفا
سازنده‌ی Sniper Elite: قابلیت رهگیری پرتو و SSD اکس‌باکس سری اکس، انقلاب بزرگی را در عناوین مخفی‌کاری ایجاد می‌کند - گیمفا
سازنده‌ی Sniper Elite: قابلیت رهگیری پرتو و SSD اکس‌باکس سری اکس، انقلاب بزرگی را در عناوین مخفی‌کاری ایجاد می‌کند - گیمفا
سازنده‌ی Sniper Elite: قابلیت رهگیری پرتو و SSD اکس‌باکس سری اکس، انقلاب بزرگی را در عناوین مخفی‌کاری ایجاد می‌کند - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • General گفت:

    FASTEST 😎
    MOST POWERFUL 😎
    فقط یه لحظه به Forza horizon 5 با نقشه چندبرابر بزرگتر با فصلهای پویا و گرافیگ برگ ریزون و ری تریسینگ فکر کنید :inlove:چه شود:inlove:

  • چند ساله pc هم ssd پر سرعت داره هم رهگیری پرتو انقلابی صورت نگرفته
    بعد کنسولی که نیومده منسوخ شده میخواد انقلاب ایجاد کنه
    اینا همش بازاریابی با عوام فریبی هست
    من اگه بخوام بین ۲۰۶۰super و xbox x series که قویترین کنسول هست یکی رو انتخاب کنم صد در صد ۲۰۶۰ سوپر هست

    • XboXfanX گفت:

      “کنسولی که نیومده منسوخ شده؟”
      بعد لابد ۹ترافلاپس اورکلاکی ترکونده :rotfl: :rotfl:
      خوش بگذره نسل بعد فقط حواست باشه کنسولو جای گرم نذاری که بورد اش از شدت اورکلاک نسوزه(بلایی که سر نسخه های اول ps3 اومد ولی خب سن دوستان قد نمیده 😉 )

    • farshadx گفت:

      دقیقآ همینه ولی نمیدونم چرا وقتی برای ps5 میگفتن امثال شما اینقدر منطقی نبودین؟!

      • farshadx
        کی دیدی من منطقی نبودم برای ps5 هم هست این قضیه

      • lastofus2 گفت:

        کامنت های این آقا رو ببینید.۲۴ ساعت ضد سونی.بعد بهش میگی تو باکس فن هستی میگه چرا میگی
        یکی این یکی اون ALFAR3D
        حداقل فن باکس هستید دروغ نگید نیستید ارزش نداره اینقدر راحت دروغ بگید

        • farshadx گفت:

          lastofus2@
          خیلی عجیبه من اینجا از ماکرو تعریف کردم؟!
          من از کامنت milad.ps5@ که اتفاقآ ضد ماکرو هم بود تعریف کردم و گفتم این مورد واسه ps5 هم بود ولی منطق نبود که بشنوه
          خدارو شکر من هیچ جا حرفم ۲ تا نشده که بخوام دورغ بگم شما حواست به خودت باشه
          هی میای ریپلای میکنی میگی از ماکرو طرفداری میکنی به سونی بد میگی
          ولی نمیتونی یکیش رو ثابت کنی نه این کامنت نه کامنتهای قبلی

        • ALFAR3D گفت:

          از اونجایی که من پیسی گیمرم و از اونجایی که ویندوز ماله مایکیه پس مشخصا هر پیسی گیمری یه رگش مایکی فنه….

      • Cole Train گفت:

        @farshadx
        دوست عزیز دلیل اصلیش اینه ری تریسینگ ارتباط مستقیم با واحدهای پردازشی(compute unit) و همینطور شیدرهای سایه زنی داره و توی این مورد اختلاف زیادی بین سری ایکس و پی اس ۵ وجود داره و دقیقا دیجیتال فاندری و wccftech هردو اشاره کردن که بدلیل پایین بودن cu که برای پی اس ۳۶ تاست و شیدرهای سایه زنیش که ۲۳۰۸ عدد هستش یکی از بزرگترین چالش هاش اجرای ری تریسینگ هستش مطلب بعدی هم راجع به سیستم صوتی تمپست بود که سونی چیپ پردازشگر اختصاصی براش نزاشته و طبق گفته ی سرنی از ۲۰ گیگابیت پهنای باند سخت افزار استفاده میکنه در صورتی که دیجیتال فاندری اشاره کرد برای استفاده از تمام پتانسیلش قطعا تا بیست درصد کل قدرت سختت افزار درگیر میشه و توی بازی ها پرراافیک قطعا به شکل مختصر ازش استفاده میشه حالا در برابر این قضیه سری ایکس هستش که ۵۲cu داره و ۳۳۲۴ عدد شیدر سایه زنی داره.توی ویدیوی تحلیلی پی اس ۵ دیجیتال فاندری هم دقیقا به این قضیه اشاره میکنه که یه جی پی یو با تعداد cu بالاتر ولی سرعت هسته های پایینتر در برابر که جی پی یو که cu کمتر ولی کلاک بالاتری استفاده کرده تا به توان خام ترافلاپسی یکسانی برسن عملکرد بهتری داره.مطمئن باش دوست عزیز چه توی بحث ری تریسینگ چه توی بحث فریم ریت سری ایکس عملکردی خیلی بهتری خواهد داشت و این کنسول طراحی شده که استاندارد فریم ریت رو هم ارتقا بده توی کنسول ها

        • farshadx گفت:

          من کاری به این ندارم منظور من ssd بود
          تمام چیزایی که گفتی رو منم میدونم به اونا بگو که ادعا دارن تعصب ندارن

        • ALFAR3D گفت:

          بله شیدر بیشتر یه مزیت داره…اونم اینه که تو رزولوشن بالاتر کمتر افت میکنه….کارتای Amd با معماری gcn دقیقا همین بوده تو رزولوشن پایین کم میاورد از انویدیا چون انویدیا هسته کمتر داشت فرکانس بیشتر….ولی رزولوشن بالاتر میرفت…..انویدا کم میارود چون تعداد هسته بیشتر اینجا خودشو نشون میده….حتی این موضوع تو ری ترسینگ هم تاثیر داره جایی که کارتای Amd تو ری ترسینگ کمتر افت فریم دارن تا تو کارتای انودیا(منظورم کارتای سری ۱۰۰۰ هست)مایکی دقیقا میدونه داره چیکارمیکنه…اون smt هم برای پردازنده یه مزیت خیلی خوبیه….قشنگ میتونه هوش مصنوعی خیلی بهتر توسعه بده…..سخت افزار مایکی از لحاظ قدرت گرافیکی ۱۵ درصد فوقش بیشتر از پلی ۵ هست ولی ترافلاپس فقط قدرت گرافیکو نشون میده قدرت پردازنده رو حساب نمیکنه….در عمل کنسول تا ۴۰ درصد قدرتش بیشتر از پلی ۵ هست…..

    • UMK3 گفت:

      کنسول ها فقط برای اجرای بازی طراحی شدن برخلاف pc توانایی های مختلفی داره و یکیشون اجرای بازی هست :computer: و بیشتر استودیو ها بازی ها رو برای کنسول ها بهینه میکنن نه pc در نتیجه یک کنسول با قدرت کمتر از pcباقدرت بیشتر در اجرای بازی ها خیلی بهتر عمل میکنه چون پایه اصلی طراحی کنسول هست 😉 :nerd:

      • داداش تو اولین فرصت ساقیت رو عوض کن
        اگه قرار باشه بازی ها با همون تنظیماتی که رو کنسول هست روpc هم اجرا بشه فکر کنم fps بالای ۱۲۰ رو هم بگیره
        کنسولی که بازی هارو تو تنظیمات مدیوم یا لوو اجرا می کنن تازه باز چند اپشن مهم رو هم ندارن و بعد ۳۰ فریم اجرا می کنن اونم نا پایدار این حرفارو نداره که
        حداقل قبل نظر دادن همه جوانب رو برسی کنین
        خیلی از بازی هارو تو کنسول بجز تکسچر بقیه موارد رو میزارن تو low اون تکسچر هم مدیوم میزارن که دیگه ضایع نشه
        تنظیمات low کنسول در مقایسه با پیسی very low هم نیست

    • crystal sky گفت:

      اگه این حرفا بازاریابی و عوام فریبی باشه پس تعریف و تمجید هایی که از ps5 صورت میگیره هم بازاریابی و عوام فریبیه یا نکنه شما سونی فن ها فکر میکنید هر چی در مورد کنسول شما گفته میشه درسته هر چی در مورد اکس باکس گفته میشه خالی بندیه

    • دلیلش اینه تا وقتی کنسول ها وارد نسل بعد نشن، پلتفرم pc هم نمیتونه واردش بشه
      حالا باز هم یکسری ها بگن((ما با سیستممون خیلی وقته رفتیم نسل بعد و…))
      این یک حقیقته جدا از اون الآن قویترین سیستمی که RTX 2080 داشته باشه هم نمیتونه GEARS 5 رو ۴K و Ultra و ۱۲۰ fps اجرا کنه،این که میگی به ۲۰۶۰super ترجیح میده یکم عجیبه(البته اینم اضافه کنم که معلوم نیست،واقعی باشه این نرخ فریم و رزولوشن روی series x)

    • Cole Train گفت:

      @milad.ps5
      دوست عزیز دلیل اصلیش اینه بازی ها روی پی سی هیچوقت براساس حافظه ی جامد و ری تریسینگ ساخته نشدن و فقط به عنوان یه تبلیغ اونو با پچ اضافه کردن به بازی ها.نمونش کنترل هستش دیگه که فقط یه سری آبجکت ها ری تریسینگ داره.ولی الان موتورهای بازیسازی براساس حافظه ی جامد و ری تریسینگ بهینه و دیزاین میشن.تفاوت رو اینجا رقم میزنه

    • erwin گفت:

      بله داره ولی شما باید چند مورد تو ذهنت باشه اولا رهگیری پرتو برای pc گرون در میاد و هرکی قدرتشو نداره ولی کنسول داره و همین باعث میشه توسعه دهنده های بیشتری استفاده کنند دوما منم باشم pc رو انتخاب میکنم ولی نباید خودمونو با بقیه مقایسه کنیم منم بعید میدونم ایکس باکس توان اجرای ۴k 60fps هم نه ۴k 120fps رو داشته باشه

  • رهگیری پرتو باشه
    ولی اس اس دی؟

  • erfanbg گفت:

    من فکر میکردم ps5 رهگیری داره!!
    خواهش میکنم سونی فن های عزیز سرتون رو زیربرف نکنید
    وقتی میگید ترافلافاپس الکیه و به مسخره میگید ترافلافل و ری تریسینگ رو هم که میگن کسکه اصلن الکیه
    خوب نسل بعد قراره رو همینا بچرخه چرا به شعور خودتون توهین میکنید؟

  • وب‌سایت Windows Central به‌تازگی مقاله‌ی جدیدی را منتشر کرده است که … :rotfl: :rotfl: :rotfl: دیگه تا تهش برید اون قدر سازندگان ترد پرتی و افراد مختلف تو سایتهای مختلف و توییتر از ps5 تعریف کردن که مایکروسافت مجبور شده تو سایت خودش از خودش تعریف کنه :rotfl:

  • خیلی عذر میخوام از تیم گیمفا
    من ۳ ساله توی سایت هستمو و کامنت میذارم
    ولی این چند ماه اخیر اوضاع کامنتا فاجعه شده
    جالب تر از اون اینه که کامنت های حاوی فوش و توهین رو سریع تایید میکنید
    ولی کامنتایی که نه فوش توشه نه توهین و نه فن بازی رو یا تغییر میدید یا تایید نمیکنید
    نمیدونم چرا سایت اینجوری شده ولی اگه همینجوری پیش بره و کاری براش نکنید کم کم همین اکانتای فیک سایت جایگزین عضو های قدیمی و خوب سایت میشن و توی سایت فقط شاهد نظر و لایک و دیسلایک فیک خواهیم بود
    تایید لطفا ، به خاطر حفظ جو خود سایت و زحمات نویسنده های خوب سایت اینو گفتم

  • Mr. O Niell گفت:

    فک کنیم اگر یک روزی مایکروسافت یکم بزنه جلو این علی پاور همینجا دق میکنه اخر خنده میشه مث اونجایی که ازش فرار کرد ازینجام فرار میکنه …. دفعه پیش که خیلی خندوندی مارو پسر :rotfl:

  • کاش هرچی زودتر از قیمت هر ۲ کنسول نسل بعد ps5 و Xbox S x و بازی های لانچ زمان عرضه هر ۲ رونمایی و پرده برداری میکردن همچنین رونمایی از خود کنسول ps5 خیلی دوس و هیجان دارم برای دیدن گرافیک بازی های نسل ۹

  • اینقدر کسی تعریف نمیکنه Windows Central رفته یقه توسعه دهنده ها رو گرفته که تعریف کنن :rotfl:
    آخرش هم که از SSD تعریف کردن که اونم PS5 دوبرابر سریعترش رو داره :rotfl:

  • ERFAN103079 گفت:

    بالاخره یکی از سخت افزارش تعریف کرد

  • Kenji-ehsan گفت:

    یه مشت پروفسور سخت افزار دور هم نشستن دارن اظهار نظر میکنن!
    اول از همه کسی در قدرتمند بودن کنسول ردموندی شکی نداره! جز یک بی سواد!
    از طرف دیگه کسی به قدرت کنسول سامورایی ها شک نداره !جز یک بی سواد!
    وقتی این همه دولوپر میان میگن کنسول ها فوق‌العاده هستند شمایی که کلا سرهم نمیدونید کار ترانزیستور چیه فکت سخت افزار میدید؟شگفتا.
    SSD سرعت بسیار خوبی داره و قابل قبوله از نظر توسعه دهنده ها چه برای سونی چه برای مایکروسافت
    گرافیک قدرت قابل قبولی داره چه برای سونی و چه برای مایکروسافت
    از طرفی متاسفانه یه مشت دارن بحث آورکلاک شدن کنسول میکنن!خب اصن برو تحقیق کن آورکلاک چیه!؟بعد بگو آور کردن
    درمورد کنسول سامورایی ها بگم
    کنسول با فرکانس متغیر کار میکنه و ممکنه ای فرکانس به سرعت های بسیار بالا نسبت به حالت پایه دست پیدا کنه.
    این موضوع سالهاست در پی سی قابل مشاهده هست و چیز جدیدی نیست.
    آورکلاک یعنی شما از کلاک تعیین شده کارخانه پا رو فراتر بذاری و کلاک بالاتر بگیری،اینجا کارخونه خوده سونی هست!پس سونی نمیتونه سی پی یو ساخت خودش رو(تحت لایسنس AMD) آورکلاک کنه!چون کلاک اولیه رو سونی تعیین میکنه نه کسی!و اینکه پردازنده های کلاک متغیر بخاطر تغییر در سرعت جاهایی کلاک بالاتری ارایه میدن و جاهایی کمتر!عملا همین موضوع باعث کم شدن مصرف پردازنده و افزایش سرعت در دیگر اجزای پردازنده میشه و در کلاک های پایین ممکن نیست.
    کار تیم سیاتل مایکروسافت در ساخت این کنسول قابل تحسین بوده و هست و شوربختانه عده ای بی سواد در اظهار از قدرت بالای خروجی دارن صحبت میکنند جوری که انگار کنسول تیم توکیو یک گرافیک پایین رده در حد اجرای ۷۲۰ روش کار شده و سریز اکس ۸کا خروجی میده.

    • farshadx گفت:

      همه حرفات درست بود جز
      “اینجا کارخونه خوده سونی هست!پس سونی نمیتونه سی پی یو ساخت خودش رو(تحت لایسنس AMD) آورکلاک کنه”
      AMD خودش گفته به ماکرو و سونی ۱۸۰ یا ۲۰۰ میلیون چیپ فروخته(دقیق امارشو یادم نیست شاید هم بیشتر بود)
      معنیش میشه خود amd این قطعات رو ساخته و به این ۲ تا فروخته
      اگه جز اینه خوشحال میشم بدونم

    • ALFAR3D گفت:

      سی پی یو ساخت خودش؟؟؟سونی؟؟؟سونی اخرین سی پی یو که ساخت خودش داشت رو گوشی استفاده کرد چندان جالب توجه نبود جدا از این….این قطعات مالیه amd هست نه سونی amd اونارو طراحی کرده و سونی فقط اوتارو مطابق میل خودش کاستوم کرده…یعنی چی…یعنی اینکه خواسته سونی رو به Amd رسوندن اونا(amd) هم اومدن چیزی که سونی رو میخواست تحویل دادن…این وسط سونی نقش داره تو طراجی و یکی مثل سرنی هم برای همینه که بتونه معماری درستی واسه کنسول انتخاب کنه….

      • Kenji-ehsan گفت:

        ببین دوست عزیز مثل اینکه متوجه نیستی کلا،سونی تیم طراحی پردازنده داره و کاستوم کردن یک سی پی یو زمانی کاستوم کردنه که از طراحی اصلی به دور بشه در غیر این صورت اصطلاح مادیفای رو استفاده میکنند.بذار قشنگ روشنت کنم.
        پردازنده های CISC یا پردازش رشته بلند که یک نوعش میشه x86
        حالا x86 در سه نسل تولید شده ۱۶بیت و ۳۲ بیت در آخر(با نبوغ AMD) میشه ۶۴ بیت.حالا با این حساب باید بگیم ۶۴ بیت رو اینتل ساخته چون لایسنس در اختیارشون قرار میده؟!خیر
        خود ۶۴ بیت با لیتوگرافی های مختلفی تولید میشه که AMD توان چاپ چیپست رو نداره عزیز دلم تمام ویفر های سیلیکونی در TSMC به چیپست تبدیل میشن.حالا رسیدیم به اینجا ببین شرکت ARM هسته تولید می‌کنه معماری تولید میکنه خوشه پردازشی کلا هرچیزی که به پردازش اطلاعات خام مربوط باشه رو تولید میکنه و شرکت هایی مثل اپل،سانسونگ،اسنپدراگون و… از اون تکنولوژی استفاده و با بهینه سازی مشخصی با نام خودشون وارد بازار میکنن.
        ولی چرا سونی و مایکروسافت همچین کاری رو نمیتونن در مورد پردازنده های x86 کنن و قرارداد باید بر اساس تعداد تولیدی باشه با شرکت AMD چون معماری متعلق به شرکتINTEL هست و کلا به دو شرکت حق تولید رو داده ( راه های برای دور زدن قانون هست مثلا سفارش تولید از سمت شرکت لایسنس دار عرضه بشه)
        یکی شرکت VIA و دیگری AMD هست.امیدوارم یکم تحقیق کنی.

        • ALFAR3D گفت:

          نه خوبه بلاخره یکی پیدا شد اطلاعاتش خوب باشه….حالا نوبت منه
          اشتباه اول شما اینه کاستوم شدن در واقع…اصطلاح کاستوم کردن رو من از خودم در نمیارم تو مشخصات سخت افزاریشون نوشته…من بازم کاریم ندارم چن بیت ماله چه شرکتیه….ولی یه چیزی رو صاف میدونم اونم اینه که جفت کنسول از معماری rdna2 استفاده میکنن…جفتشون یه معماریه….بازم حتی بگیم طراحیشو کامل سونی انجام داده دلیل نمیشه مایکی هم مال خودشو طراحی نکرده باشه….اونا هم یکی مثل سرنی رو دارن تو تیمشون…..اینا هیچی….کسی هم نگفته که کنسول سونی انقدر ضعیفه که نتونه ۴k 60 نتونه اجرا کنه ولی انتظار دیتیل بالا رو نمیشه داشت….به علاوه ما اینجا قدرت گرافیکی رو مقایسه میکنیم که حداکثر ۱۵ در صد اختلافشونه قدرت پردازنده رو کسی حساب نکرده که تو این مورد سری ایکس دست بالاتر داره….(یه چیزی که من فهمیدم اینه که شما فن سرسخت اینتل انویدیا هستی)
          مگر via برگشت به صحنه؟….یه زمانی فک میکردم ورشکست شده…

        • farshadx گفت:

          یا من اشتباه میکنم یا شما بعد توضیح دادی
          ۱- چرا فقط amd و intel میتونن پردازنده x86 بسازن؟!تا جایی که من میدونم هر شرکتی که بتونه طراحی کنه میتونه بسازه ولی این ۲تا شرکت بازارو جوری تو دست دارن که هیچ شرکتی نمیتونه وارد بشه
          همین چند وقت پیش یه شرکت چینی اولین پردازنده x86 معرفی کرد به گفته خودشون میتونه با i3 9300(دقیق یادم نیست) برابری کنه
          ۲-TSMC پردازنده نمیسازه این شرکت کلآ روی لیتوگرافی سرمایه گذاری کرده و شرکتهای نویدا و amd و اینتل سامسونگ هوایی سفارشاتشون رو به این شرکت میدن
          در واقعآ خودشون رو راحت کردن اگه میخواستن خودشون این کارو کنن نمیصرفه ولی TSMC با حجم بالا قیمت مناسب کارشون رو انجام میده
          ۳-مشخصآ طراحی کردن یه چیپست برای محصولی که میخواد با پایین ترین قیمت ممکن فروخته بشه غیر ممکنه
          فقط هزینه طراحی چیپست جوری میشه که کنسول ۴۰۰ ۵۰۰ دلاری برسه به ۲برابر قیمت
          cpu و gpu که واسه کنسول ساخته میشه حداقل نسل ۸ و ۹
          کاستوم شده قطعات از قبل طراحی شده هستن
          این کار خیلی به صرفه تر از طراحی این قطعات واسه کنسوله
          البته چیزی که شما میگی رو من تحقیق نکردم ولی اخبار تکلونوژی رو دنبال میکنم و میدونم خیلی شرکتها دنبال ورود به بازار پردازنده های x86 بودن که بخاطر تسلط همین دو شرکت تو بازار نتونستن رقابت کنن و محو شدن
          خیلی هاشون هم رفتن سمت ARM تازگیها دارن میگن با arm میخوان ورود کنن به بازاری پردازنده های سرور و بعدش کامپیوتر های خانگی

سازنده‌ی Sniper Elite: قابلیت رهگیری پرتو و SSD اکس‌باکس سری اکس، انقلاب بزرگی را در عناوین مخفی‌کاری ایجاد می‌کند - گیمفا