گپی کوتاه با طراح هنری بازی Remember Me - گیمفا
گپی کوتاه با طراح هنری بازی Remember Me - گیمفا
گپی کوتاه با طراح هنری بازی Remember Me - گیمفا
گپی کوتاه با طراح هنری بازی Remember Me - گیمفا

گپی کوتاه با طراح هنری بازی Remember Me

رسول خردمندی
۱۴:۳۶ ۱۳۹۱/۱۲/۲۰
گپی کوتاه با طراح هنری بازی Remember Me - گیمفا

بازی Remember me با انتشار چند تریلر اعلام کرد که می تواند حرفی در میان بازی های بزرگ سال ۲۰۱۳ داشته باشد. طراحی Nilin ،کاراکتر مونث و جذاب این بازی توانسته به یک برگه برنده برای این بازی تبدیل شود. استودیوی Dontnod درباره طراحی کاراکتر Nilin توضیحاتی دارد که جالب است بدانید.

michel_koch

نکاتی درباره استودیوی Dontnod ، سازنده بازی Remember me:

  • این گزارش با آقای Michel Koch ، دستیار مدیر هنری بازی انجام شده است.

  • Remember me اولین بازی استودیوی Dontnod محسوب می شود ولی این استودیوی فرانسوی تجربه های فراوانی در زمینه ساخت بازی دارد. این استودیو، از نیروهای کاربلد و حاذق Criterion، Ubisoft و EA تشکیل شده است.

  • در ابتدای پروژه ساخت بازی قرار بود که Remember Me یک بازی انحصاری برای PS3 باشد.

  • کپکام به صورت داوطلبانه، سازنده بازی Street fighter یعنی آقای Yoshinori Ono را برای ارتقا و بهینه سازی بخش اکشن گیم پلی بازی اعلام کرد. وی ادعا کرده است که ۵۰ هزار کمبو برای گیم پلی در نظر دارد! به هر حال استودیوی Dontnod به دنبال خشونت زیاد نیست!

 

Michel Koch می گوید که هدف اصلی آنها ، طراحی کاراکتری قابل باور در زمان حال بود ولی تم داستانی علمی-تخیلی و سایبرپانک به این کاراکتر و پیکره داستانی تزریق شده است. وی در اینباره می گوید:

 ما می خواستیم که این کاراکتر واقعی به نظر برسد و به همین علت تا جایی که برای ما مقدور بود ، روابط جنسی را در این بازی به حداقل رساندیم. به نظر بنده ، صنعت بازی مجبور است از نکات و حقه هایی برای بازی های خود استفاده کند. معمولا عرف به اینست که کاراکتر مذکر در یک بازی موهای قهوه ایی داشته باشد و فردی عضلانی و تنومند باشد که بر روی بدنش خراش و زخم هایی دیده شود. در عوض کاراکتر مونث باید بسیار جذاب و لاغر باشد که هیچ خط و خراشی بر روی صورتش وجود نداشته باشد.  قبول داریم که نیلین هنوز زیبایی خود را حفظ کرده است و لاغر است. ما مجبور بودیم که وی را زیبا و جذاب نشان دهیم ولی باید تلاش می کردیم که وارد فاز روابط جنسی نشویم. خیلی این کار برای ما سخت بود وقتی می دیدیم بسیاری از بازی ها هدف اصلی خود را با استفاده از این نوع حقه ها برای جذب نوجوانان پسر انتخاب می کردند. از آنسو ساخت یک بازی به یک میدان جنگ برای حفظ گیم پلی تبدیل می شود که قرار است نیلین را به یک کاراکتر واقعی تبدیل سازد. از سوی دیگر به دلیل اینکه کاراکتر بازی فردی تقریبا جدید در دنیای بازیست ، تم گرافیکی بازی نیز متفاوت و جدید خواهد بود و در تریلرها شاهد این قضیه هستید که از رنگ های خاص استفاده می شود. ما ۳ رنگ مهم در زمینه بازی داریم: نارنجی ، سیاه و سفید که در سراسر بازی از این رنگ ها استفاده شده است و تا انتهای بازی از اهمیت ویژه ایی برخوردار است. نارنجی رنگی است که به خاطرات مهم مربوط می شود. نوعی از خاطرات که برای نیلین مهم است و باید محافظت شود. برای ما بسیار اهمیت دارد که در طراحی نیلین از رنگ نارنجی برای راهنمایی ها استفاده کنیم. شما می توانید در ژاکت و چکمه های نیلین به دنبال آن باشید. باقی لباس نیلین از رنگ نارنجی کمتر بهره می برد. رنگ سیاه و سفید در تضاد یکدیگر قرار دارند و ما می خواستیم که نیمرخ نیلین با یک کنتراست قوی قابل مشاهده باشد و استفاده از این رنگ ها در پیشبرد این هدف کمک شایانی کرده است.

remember me nilin concept 08

فکر می کنم که استفاده از یک روش هنری خوب برای بازی معمولا ناچیز پنداشته می شود. در اوایل کار و طراحی های اولیه نیلین، مشکل اصلی ما در این بود که وی به اندازه کافی قابل باور نبود. در بعضی از طراحی ها ، نیلین شبیه به یک آدم فضایی بود که زره به تن کرده بود. در بعضی از طراحی ها نیز شبیه به یک ابرقهرمان با قدرت فرابشری بود. ما فقط به انجام کار طراحی فکر نمی کردیم. ما واقعا می خواستیم که نیلین وجود داشته باشد. کاراکتری مثل انسان ها نه یک ابرقهرمان با قدرت فرابشری که لباسی می پوشد که دیگران هرگز نظیر آن را ندیدند! برای کار بر روی خاطرات و روابط وی ، ما واقعا می خواستیم تا بازیباز با وی همذات پنداری کند. پس می خواستیم که نیلین فردی احساساتی باشد. به همین علت است که وی به فردی شبیه ولگردهای خیابانی شبیه است نه یک قهرمان کمیک علمی-تخیلی. دنیای بازی Me Remember به نوعی شبیه دنیای کنونی است که تبدیل به آینده شده است تا احساسات و دنیای بازی قابل باور باشد. آینده ایی که بتوانید باور کنید چون  از زمان حال ما ریشه گرفته است. به همین علت است که وی چکمه های رزمی می پوشد ولی با این حال با شلوار آبی جین کلاسیک نیلین در تضاد است.

remember me nilin concept 3

remember me nilin concept 2

جلوه های بصری همگی عالی کار شده است ولی شلوار جین به باورپذیر کردن المان های زمان آینده کمک فراوانی کرده است. عین همین قضیه برای دستکش های نیلین برای قسمت بالا تنه وی انجام شده است. شاید همین طراحی قابل باور وی باعث شد تا قیافه نیلین را شبیه یک انسان واقعی طراحی کنم ولی در بعضی از عکس های هنری، قیافه وی شبیه به Noomi Rapace در فیلم The Girl with the dragon tattoo شده بود!

 Koch در ارتباط با عمدی طراحی کردن نیلین به کاراکتر فیلم از خود دفاع کرده و منکر این قضیه شده است. وی در این رابطه می گوید:

من واقعا از کاراکتر Noomi Rapace خوشم می آید و فکر می کنم که مثال خوبی از یک کاراکتر مونث باشد. مثالی از یک زن که همانند واقعیت از مشکلاتی رنج می برد. او جذاب یا زیبایی ندارد. حداقل در استانداردهای یک مجله مدل نیست ولی هنوز جذابیت خود را دارد و تا انتهای فیلم ، وی یک انسان واقعی است.  من فکر می کنم که ما نیز همین پیشبرد را برای نیلین داشته ایم و شاید به همین علت بوده که شباهت هایی بین ۲ کاراکتر پیدا شده است.

remember me nilin concept 6

در کتاب tieg Larsson ، راوی اولین مخاطبی است که خواننده در کتاب با آن آشنا می شود ولی Lisbeth، محور اصلی داستان است. در بازی Remember me ، بازیباز ارتباط بیشتری با نیلین خواهد داشت و وی کاراکتری غیرقابل تعویض خواهد بود. Dontnod از ابتدای شروع ساخت بازی به فکر یک کاراکتر اصلی مونث برای بازی خود بود تا بازی از حالت کلیشه ایی خارج شود.

حتی اگر تمام گزینه های بازی بر پایه تم سایبرپانک و علمی-تخیلی ساخته می شد ، داستان بازی Remember me بر پایه خاطرات شخصی و روابط جنسی شکل می گرفت. مشخص است که کاراکتر مونث برای روایت داستان بهتر عمل خواهد کرد و حساسیت بیشتری در بخش داستانی شاهد خواهیم بود.

کلمات کاربردی برای اهداف هنری ما شامل “ظرافت” ، “لطیف” و “ظریف” بود. ما به یک کاراکتر تنومند و عضلانی نیاز نداشتیم؛ همینطور یک محیط زمخت و ماشینی. این دیدگاه در تک تک جوانب ساخت بازی همانند طراحی کاراکتر، محیط و جلوه های بصری سعی شده تا رعایت شود. در انتها باید بگویم که به هیچ وجه یک کاراکتر مذکر نمی توانست انتظارات ما را برآورده کند.

 در اینکه چرا کاراکتر مذکر برای کاراکتر نیلین مناسب نیست کمی نگران هستیم تا مبادا این همه وسواس در نهایت موجب خرابکاری شود ولی از این خوشحالیم که نیلین یک کاراکتر قدرتمند و جذاب است که به دنبال اهداف شخصی خودش می گردد.

بازی Remember Me در ماه ژوئن سال جاری برای PC،PS3 و Xbox 360 منتشر خواهد شد.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

گپی کوتاه با طراح هنری بازی Remember Me - گیمفا
گپی کوتاه با طراح هنری بازی Remember Me - گیمفا
گپی کوتاه با طراح هنری بازی Remember Me - گیمفا
گپی کوتاه با طراح هنری بازی Remember Me - گیمفا
گپی کوتاه با طراح هنری بازی Remember Me - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

گپی کوتاه با طراح هنری بازی Remember Me - گیمفا
گپی کوتاه با طراح هنری بازی Remember Me - گیمفا