طراح سابق بازی Halo از SSD پلیاستیشن ۵ هیجانزده است
به نظر مهمترین ویژگی کنسول پلیاستیشن ۵ حافظهی SSD آن خواهد بود و به گفتهی مارک سرنی نقش این حافظه پرسرعت تعیین کننده است. به تازگی یکی از سازندگان بازی Halo دربارهی این ویژگی صحبتهایی کرده و به تمجید آن پرداخته است.
حدود یک ماه پیش مارک سرنی، معمار ارشد پلیاستیشن ۵، طی مراسمی از مشخصات این کنسول رونمایی کرد. طبق ادعای او در این مراسم، این حافظه توانایی بارگذاری ۲ گیگابایت اطلاعات در یک چهارم ثانیه را دارد و میتواند ساخت بازیهای جهان باز را به شکل اساسی تغییر دهد. به جای پنهان کردن محیط بازی پشت مناظر یا راهروهای طولانی برای پوشاندن زمان بارگذاری، توسعهدهندگان پلیاستیشن ۵ میتوانند بدون نگرانی از مشکلات و محدودیتهای قبلی حافظهها، اقدام به ساخت محیطهای بسیار گستردهتر کنند. اکسباکس سری اکس هم از حافظهی SSD مخصوص برخوردار خواهد بود؛ اما بنابر گفتهها توان خام آن حدودا نصف حافظهی پلیاستیشن ۵ است.
مارکوس لتو (Marcus Lehto)، مدیر هنری سابق بانجی (Bungie)، که در ساخت سه بازی اول و عنوانهای ODST و Reach از سری Halo نقش داشته، طی یک مصاحبه از هیجان خود برای حافظههای SSD گفته است:
این حافظهها تغییر بزرگی ایجاد خواهند کرد. دری جدید برای تولید محتوای گستردهتر که میتواند با سرعت بیشتری جریان داشته باشد باز میشود. بازیبازان دیگر در صفحههای بارگذاری منتظر نمیمانند و ما هم دیگر نیازی به پنهان کردن آنها پشت صحنههای سینمایی و اینطور چیزها نداریم. این اتفاق باعث روان و یکپارچه شدن تجربهی بازی با این کنسولها میشود.
در ادامه او علت هیجان خود را اینگونه بیان کرد:
من واقعا از این موضوع هیجانزدهام؛ چراکه در حال حاضر یکی از چیزهایی که واقعا برای ما سخت است، سروکار داشتن با سیستمهای قدیمی است. چند وقت از عمر این پلتفرمها گذشته؟ هفت سال؟ توسعهی بازی برای آنها مثل ساختن ماشینآلات در عصر حجر است.
مارک سرنی طی صحبت دربارهی پلیاستیشن ۵، دربارهی آزادی عملی که حافظهی SSD به طراحان بازی میدهد، گفت:
دیگر نیاز به طراحی محیطهایی با مسیرهای پیچ در پیچ و آسانسورهای ۳۰ ثانیهای برای مخفی کردن صفحهی بارگذاری محیط جدید نیست.
لتو در ادامه از آشنایی زیاد خود با این طراحیها گفت:
این طراحی دو ماهیت و حالت دارد. به نظرم یکی از مزیتهای حضور در صنعت بازی برای مدت طولانی آشنایی با طراحی محیطهایی با مرزهایی در اطراف، دانستن محدودیتهای حافظه، تعیین محدودهی پردازش محیط، طراحی سایهها و مواردی از این دست است؛ که همان ماهیت دوم ساخت بازی هستند.
نظر شما دربارهی حافظههای SSD در کنسولهای نسل بعد چیست؟ دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.
پر بحثترینها
- اینترگلکتیک، کانکورد، ناتی داگ؛ در اتاق فکر سونی چه میگذرد؟
- گزارش: طراحی سختافزار پلی استیشن ۶ برخلاف نسل بعدی ایکس باکس، به پایان رسید
- حساب توییتر پلی استیشن باعث ترند شدن دوباره Bloodborne Remake شده است
- یوشیدا: Horizon Forbidden West در حد انتظارم نفروخت
- یوشیدا: اگر خواهان بازی های انحصاری جدید PS5 هستید، بهتر است از ریمسترها حمایت کنید
- شایعه: اطلاعات فاش شده از GTA 6 توسط کاربری که ادعا میکند چندین ساعت از گیمپلی را دیده است
نظرات
تیتر یکم عجیبه چون تو صحبتهاش جمع بسته و اصلا اشاره مستقیم به ps5 نکرد
نسوز بابا نسوز اینم میگیم سونی پول داده تعریف کنه کی به کیه
آره منظورش xbox بوده اصن حتی :laugh:
مرد مومن تعریف ssd الان تو گیمینگ چیه؟؟
بچه سال نباشیم
به اینم پول داد سونی :pain:
تئوری های توطئه یک بچه سال
۱_به اینم پول دادن
۲_ این نمی فهمه فقط کارشناسای ما با مدرک سیکل می فهمن
:yes: :yes:
ببینم یوشیدا این نسل چیو میخواد مسخره کنه. نسل پیش که ویدیو مضحک بازی قرض دادن و دست به دست کردن به فرد جلویی اش رو دیدیم
لابد اینم سونی پول داده این حرف هارو بزنه.
این بیچاره که اصن از ps5 حرف نزده
به نکته بسیار ظریفی اشاره کردی
اما چون ps5 قدرتمند ترین و عجیب ترین SSD حال حاضر جهان رو داره احتمالا منظورش همین اس اس دی PS5 بود
تیتر پست رو خوندی که مربوط به چیه؟
تیترو ولش کن تو برو متنو بخون
برو متنو با دقت بخون….
چن بار خوندم اسمی از ps5 ندیدم نکنه شماها توهم زدین
ازش درباره اس اس دی سونی پرسیدن
عینک بدم :nerd: :nerd:
عینکتو نگه دار برا خودت برو متنو یه بار دیگه بخون ببین اسمی از ps5 پیدا میکنی
حتماً باید بزارن جلو چشت تا بفهمی؟؟
منکه چن بار خوندمش ps5 ندیدم
اره تو بیا بزار جلو چشم شاید تو تونستی پیداش کنی
درباره حرفای سرنی درباره اس اس دی پلی استیشن ۵ پرسیدن
این اصلا در مورد ssd سونی حرف نزده کلی گفته اون نقل قول هم ماله کنفرانس سرنی هست نمیدونم چرا تیتر اشاره میکنه ایشون برای پلی ۵ هیجان داره….
مارک سرنی ترکونده :inlove:
بذار یه پست مناسب برسه دربارش بنویسم. رفتم درباره Velocity Architecture ای که مایکروسافت داره چپ و راست تبلیغشو میکنه تحقیق کردم. یک … هستن اینا که به عمرم ندیدم.
Velocity Architecture چیز خیلی جالبیه….مایکی نمیدونم چرا در موردش حرف نمیزنه….کل تبلیغ سونی و نواوری سونی فقط تو ssd خلاصه شده اینا اومدن کل کنسول رو تا دندون مسلح کردن….ولی خود مایکی فعلا هیچ اطلاعاتی در موردش نداده…حداقل یه کنفرانس مثل سرنی واجبه واسه این موضوع….مشخصا اینا میخوان به صورت نرم افزاری اون سرعت کم ssd رو بیارن بالاتر به علاوه چیزای دیگه که بتونه مدیریت کنه که چه تکسچری لازمه لود بشه تا لازم نباشه همه چی رو لود کنه و اینا….خیلی حرف در موردش میشه زد…..
مشکل من اینه که این VA یه چیز عجیب و غریب فضایی نیست که پلی ۵ نداشته باشه. به کل مجموعهی SSD و ابزار مدیریتش برداشتن یه اسم خفن دادن که ملت فکر کنن چه خبر در حالی که با دیدن کنفرانس سرنی میشه فهمید ابزار مدیریت SSD پلی ۵ به شدت قویتره.
خب مشخصا چون چیز بیشتری نگفتن در موردش بعدشم این فقط در مورد ssd نیست برای بقیه قسمتا هم مربوط میشه ssd یه قسمت این فناوریه….سونی اومد سرعت رو زیاد کرد و تموم …کار ساده ایه و قابل تحسیسنه ولی خب به قیمت بالاتر….اینا اومدن سعی کنن با سرعت کمتر مدیریتشو بهتر کنن….هنوزم سرعت کم سری ایسک رو نمیتونن کامل برطرف کنن ولی اینکه این فناوری چجوری بخوان ازش استفاده کنن باید تا موقعی که میاد و بازی روش عرضه بشه امتحانشو پس بده….
مارک سرنی تو پرو بدجور خراب کرد
مارک سرنی با اونهمه تحصیلات نمیفهمه
معلومه این نوع ssd واقعا باعث تغییراته جالبی میشه خصوصا تو بازی هایی ک محیط هاشون شلوغه… به هر حال نسل بعد خرید کنسول واقعا سخت میشه برای اکثر مردم امیدوارم اوضاع تغییر کنه
به به
دیگه میتونیم جلوی مانیتور تلسکوپ بزاریم ستاره های اسمون شب رو توی بازی ببینیم :rotfl:
البته از نظر فیزیکی به بزرگنمایی نیاز داریم
درواقع باید از میکروسکوپ استفاده کرد :rotfl:
چرا که نه واقعا هیجان داره سخت افزار جدید :shy: