اولین بسته‌الحاقی بازی Valorant به متعادل‌سازی شخصیت Raze می‌پردازد

PC ، اخبار بازی ۳۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰

در مدت کوتاهی که از آغاز بتای عنوان Valorant می‌گذرد، عملکرد شخصیت Raze در میان بازی‌بازان بسیار بحث‌برانگیز بوده است. برخی بازی‌بازان از این واقعیت گلایه دارند که نارنجک‌ها و موشک‌های Raze بدون هیچ گونه هشداری می‌توانند بسیار کشنده باشند. به گفته‌ی طراح ارشد بازی Valorant ترور روملسکی (Trevor Romleski)، او از اعتراض‌های بازی‌بازان در این زمینه آگاه بوده و در تلاش است تا این مشکل را در اولین بسته‌الحاقی بازی رفع کند.

روملسکی اعلام داشت که یکی از پربحث‌ترین شکایت‌های مطرح شده در انجمن بازی، در مورد توانایی‌ها و قابلیت‌های ویژه‌ی شخصیت Raze است که با اختلاف زیادی از سایر شخصیت‌ها آسیب بیشتری وارد می‌کند. در حالی که بیشتر شخصیت‌های این مجموعه تنها از طریق تیراندازی قادر به آسیب رساندن به رقیبان هستند، Raze می‌تواند از نارنجک یا راکت برای از بین بردن دشمنان استفاده کند. در واقع به نظر روملسکی، این عمده‌ترین علت شکایت‌های زیاد بازی‌بازان در مورد این شخصیت است.

این طراح ارشد بازی Valorant در مصاحبه‌ای توضیح داد:

وقتی با یک شخصیت به مانند Cypher در حال بازی هستید، ممکن است متوجه نشوید که چند وقت یک بار به دام می‌افتید یا توسط دوربین‌ها شناسایی می‌شوید، در حالی که این اتفاقات می‌توانند به راحتی تفاوت بین برد و باخت شما را رقم زنند اما تاثیرات بزرگی بر نتایج مسابقات ندارند.

اما اگر Raze فوق‌العاده تاثیرگذار و قدرتمند باشد، تعداد زیادی از دشمنان را خواهد کشت که این اتفاق تاثیر بزرگی در نتایج مبارزات دارد. بنابراین اگر تعادلی برای شخصیت‌هایی مثل Raze برقرار نباشد، اثر آن بسیار تاثیرگذار و چشم‌گیر خواهد بود.

همچنین من فکر می‌کنم عدم تعادلی که بازی‌بازان از آن گلایه‌مند هستند بیشتر مربوط به هنگامی می‌شود که حالت Overpower این شخصیت فعال می‌شود.

به عبارت دیگر، تیم توسعه‌ی بازی می‌تواند برخی از توانایی‌های Raze که مربوط به میزان آسیب‌رسانی است را متعادل کند، اما توانایی‌های Cypher که به میزان آسیب‌رسانی مربوط نیستند، نیاز به تغییرات خاص ندارد.

این‌ها تنها تغییرات برای شخصیت Raze نیستند. روملسکی عنوان داشت که تیم متعادل‌سازی بازی قصد دارد تا قابلیت‌های Raze را واضح‌تر سازد تا بازی‌بازان مقابل بتوانند بسیار بهتر نسبت به این حملات واکنش نشان داده یا از آن بگریزند. همچنین روملسکی گفت که باید تعادل بیشتری بین میزان صدمه‌رسانی یک قابلیت به ویژه قابلیت‌های Ultimate و سادگی دفع آنان وجود داشته باشد.

در ادامه ترور روملسکی اظهار داشت:

اگر به توانایی‌های Ultimate دو شخصیت Brimstone و Sova توجه کرده باشید، می‌دانید که هر دو‌ می‌توانند کشنده باشند اما نشانه‌ها و هشدار‌هایی در گیم‌پلی بازی گنجانده شده است که شما بتوانید ‌این حملات را تشخیص داده و دفع کنید.

اما برای شخصیتی مانند Raze، قابلیت‌های ویژه یا Ultimate بسیار سریع‌تر هستند که اگر شما خیلی سریع به آن‌ها واکنش نشان ندهید می‌توانند  آسیب‌رسان باشند. بنابراین ارزیابی ما این است که باید فرصت‌های دفع این حملات را متعادل‌ سازیم و برای بازی‌بازان مقابل این شخصیت، یک هشدار صوتی یا بصری خاص تدارک ببینیم تا نبرد‌ها عادلانه‌تر شوند.

وی توضیح داد که رایوت گیمز (Riot Games) قبل از ایجاد تغییراتی بزرگ در Valorant می‌خواهد اطلاعات بیشتری کسب کند. با توجه به اینکه بتای آزمایشی فقط یک هفته جریان دارد، کشف مواردی که باعث نامتعادل شدن بازی خواهند شد اندکی دشوار به نظر می‌رسد.

روملسکی در مورد شخصیت Omen که بسیاری از بازی‌بازان از او به عنوان ضعیف‌ترین شخصیت بازی یاد کرده‌اند، توضیحاتی ارائه داد. او معتقد است که علت اینکه برخی بازی‌بازان فکر می‌کنند او ضعف‌های بسیاری دارد این باشد که هنوز به خوبی نحوه‌ی بازی با این شخصیت را درک نکرده‌اند و یا بر توانایی‌های او مسلط نشده‌اند. به طور مشابه، در حالی که Raze قطعاً نیاز به تغییراتی دارد اما بازی‌بازان نیز با گذشت زمان خواهند توانست مهارت دفع حملات کشنده‌ی او را به دست آورند.

در مورد سایر تغییراتی که در بازی Valorant به وجود می‌آید و اینکه چه شخصیت‌هایی متعادل خواهند شد، باید منتظر عرضه‌ی این بسته‌ الحاقی باشیم.

12345678910(1 رای, میانگین آرا 8٫00 از 10 )
Loading...
برچسب‌ها: ، ، ،

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • milad.ps5 گفت:

    بنظرم یا باید نسخه جدید کانتر رو بسازن که احتمالش خیلی کمه
    یا ب پچ گرافیک بلزی رو تغییر و گیم پلیش رو هم یکم واقع گرایانه تر کنن که این احتمالش کمه

    1Thumb up 9Thumb down
  • .Rock گفت:

    کانتر اگه با انریل انجین بسازن و رو انیمیشناش کار کنند و بازیم همینطور سبک بمونه ویه انتی چیت درست حسابیم روش بزارن بازم ملت میره سمته اون نه اینا

    5Thumb up 2Thumb down
    • Star1 گفت:

      کانتر اگه با انریل انجین؟
      ولو بره با اپیک گیم همکاری کنه و ۱۰ درصد از درآمدشو بده بش؟
      حتما بعدشم کانتر هم انحصاری اپیک استور بشه ROTFL ROTFL

      3Thumb up 6Thumb down
      • .Rock گفت:

        موتور بازیسازیو مثال زدم داش.هر چند ربطی نداره میتونه بسازه با انریل مگه هر کی با انریل بازی ساخت رفت زیر نظر اپیک.موتور بازیسازیشون با کارایه دیگشون فرق داره.ولی در کل منظورم یه موتور بازیسازی درست درمون بود که اینقدر حالت کاغذی و خشک نداشته باشه بازیش یه ذره رو این انیمیشناش کار کنند مثله چوب نباشن.مثل کالاف یا سنداستورم یا همین بازی حسه خشکی گان پلی به آدم نمیدن

        3Thumb up 0Thumb down
        • ALFAR3D گفت:

          شما یه دور بشین ایپکس لجند بازی کن تا متوجه کاغذی بودن موتور بشی…..اونم از سورس استفاده میکنه….اصلا این هیچی همین هالف لایف الکس خودش نمیانده نسخه دووم انجینه….گرافیک و فیزیکش مغز اب کنه….

          1Thumb up 1Thumb down
          • .Rock گفت:

            با اولی موافقم ولی دومی مغزی اب نکرد.اگه به مغز اب کردن رد دد روی بالا ترین تنظیمات یه چیزی.همین هالف لایف که گفتی داش واسه من انیمیشناش خیلی خشکه .مثلا کال رو ببین گان پلی نرم انیمیشنایه نرم یا همین Apx اینم خوبه ولی خودشون رو این چیزا مانور نمیدن وگرنه راحت شدنیه

            0Thumb up 0Thumb down