استودیوی آبسیدین درباره‌ی محدودیت‌های سخت‌افزاری نسل فعلی کنسول‌ها توضیحاتی ارائه داد - گیمفا
استودیوی آبسیدین درباره‌ی محدودیت‌های سخت‌افزاری نسل فعلی کنسول‌ها توضیحاتی ارائه داد - گیمفا
استودیوی آبسیدین درباره‌ی محدودیت‌های سخت‌افزاری نسل فعلی کنسول‌ها توضیحاتی ارائه داد - گیمفا
استودیوی آبسیدین درباره‌ی محدودیت‌های سخت‌افزاری نسل فعلی کنسول‌ها توضیحاتی ارائه داد - گیمفا

استودیوی آبسیدین درباره‌ی محدودیت‌های سخت‌افزاری نسل فعلی کنسول‌ها توضیحاتی ارائه داد

حسن اکرامی
۱۱:۰۰ ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
استودیوی آبسیدین درباره‌ی محدودیت‌های سخت‌افزاری نسل فعلی کنسول‌ها توضیحاتی ارائه داد - گیمفا

عنوان The Outer Worlds محصول استودیوی آبسیدین (Obsidian)، موفق به کسب جوایز بسیاری شد اما به گفته‌ی توسعه‌دهندگان اگر این بازی توسط محدودیت‌های سخت‌افزاری کنسول‌های نسل فعلی عقب نگه داشته نمی‌شد، جوایز بیشتری کسب کرده بود.

هرچه کنسول‌های پلی‌استیشن ۴ و اکس‌باکس وان به پایان نسل هشتم نزدیکتر می‌شوند، بیشتر نشانه‌هایی از ناتوانی و پایان کار خود به خصوص در حین اجرای بازی‌های گرافیکی به نمایش می‌گذارند. برایان هینز (Brian Heins) که یکی از طراحان بازی استودیوی آبسیدین به شمار می‌رود، اعلام داشت که توسعه‌دهندگان مجبورند بخشی از جزئیات محیطی و تعداد NPC را برای نسخه‌های کنسولی بازی‌ها کاهش دهند تا با کمبود حافظه مواجه نشوند.

هینز در این باره می‌گوید:

برای من ناراحت‌کننده است که نمی‌توان از تعداد زیادی NPC در بخش Groundbreaker بازی The Outer Worlds استفاده کرد. این موضوع اساساً به این دلیل بود که وقتی مرحله‌ی بصری و نورپردازی بازی را به اتمام می‌رسانیم، مجبوریم تعداد شخصیت‌های واقعی موجود در Groundbreaker را کاهش دهیم؛ زیرا ظرفیت حافظه برای ظاهر‌ها و رفتار‌های متفاوت بیشتر جوابگو نخواهد بود.

بازی The Outer Worlds از سیستمی بهره می‌برد تا قابلیت‌های مختلف بازی را فعال یا غیر‌فعال کرده و از این طریق محدودیت‌های سخت افزاری را مدیریت کند. به عنوان مثال، هنگامی که بازی‌بازان وارد بخش Groundbreaker می‌شوند، شخصیت‌های موجود در این بخش فعال شده و همزمان تمامی قابلیت‌ها و شخصیت‌های خارج از این بخش غیر‌فعال می‌گردند.

بخش Groundbreaker در ابتدا دارای سه سطح بوده است. هینز بیان داشت که او این سه سطح را به یک سطح کاهش داد؛ زیرا نه تنها طراحی مربوط به بخش هنری این سه سطح زمان زیادی لازم داشته بلکه پردازش آن‌ها برای کنسول‌ها نیز بسیار دشوار بوده است. در نتیجه مناطقی مانند Medical Bay از محل این سه سطح به منطقه‌ی مرکزی Groundbreaker منتقل شدند.

عنوان The Outer Worlds هم‌اکنون برروی کنسول‌های نینتندو سوویچ، اکس‌باکس وان و پلی‌استیشن ۴ و پلتفرم رایانه‌های شخصی عرضه شده است. شما می‌توانید نقد و بررسی این عنوان را از این نشانی مشاهده نمایید.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

استودیوی آبسیدین درباره‌ی محدودیت‌های سخت‌افزاری نسل فعلی کنسول‌ها توضیحاتی ارائه داد - گیمفا
استودیوی آبسیدین درباره‌ی محدودیت‌های سخت‌افزاری نسل فعلی کنسول‌ها توضیحاتی ارائه داد - گیمفا
استودیوی آبسیدین درباره‌ی محدودیت‌های سخت‌افزاری نسل فعلی کنسول‌ها توضیحاتی ارائه داد - گیمفا
استودیوی آبسیدین درباره‌ی محدودیت‌های سخت‌افزاری نسل فعلی کنسول‌ها توضیحاتی ارائه داد - گیمفا
استودیوی آبسیدین درباره‌ی محدودیت‌های سخت‌افزاری نسل فعلی کنسول‌ها توضیحاتی ارائه داد - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • M4HD1 گفت:

    هر نسل ی بهانه ای دارن…. خیلی از بازی های این نسل هستن که چیزای دیگه ای میگن…. نمونش رد دد ۲ و گاد….

    • AL1K1NG گفت:

      یادمه چند وقت پیش یه شایعه ای اومد که تاخیر سایبر بخاطر ضعف ایکس باکسه و من اومدم گفتم غیر ممکنه بخاطر این ک وان سی پی یو قوی تری از ۴ داره و این بازی سی پی یو محوره بخاطر تحت بالای npc و رفتار های متنوعشون و اگه مشکلی توی وان باشه بزرگترش توی ۴ هست ک از خجالتم در اومدید
      ولی الان میبینین ک حرف منو ی سازنده rpg داره تقریبا تایید میکنه و اینا هم مجبور ب کم کردن npc ها و سطح ازادی شدن
      من رد دد رو بازی نکردم ولی گاد اصلا و ابدا بازی سی پی یو محوری نیست
      به جز دشمنا هیچ موجود دیگه ای تو بازی نمی بینیم و حتی گیاهان فیزیک ندارن(خیلی کم دارن مثلا حرکت درخت ها بر اثر پرتاب تبر) و محیط تقریبا خالیه و فقط یک اترئوس اکثر سی پی یو رو اشغال میکنه با اینکه حتی حرکت محیر العقولی هم ازش سر نمیزنه
      و همون گرافیک فک براندازی هم ک میبینی به علت draw distance فوق العاده کمش هست
      اگه یادت باشه ی نموداری برای سطح جزییات تو بازی های انچ۱ و تلو خود ناتی داگ داد ک بر حسب فاصله جزییات کم میشد و اینطوری رو سخت افزار مشابه گرافیک تلو خیلی خیلی بالاتر بود
      تقریبا نمودار تلو ۱ ب روی ایکس بود(کسر یک ایکسم) و این چیزی ک من توی گاد دیدم کسرش چیزی حدود یک ب روی رادیکال ایکس ب توان ۳ بود
      ینی جاهایی بود ک با دو قدم عقب و جلو ی بافت سطحش پایین میومد یا حتی ی سایه غیب میشد
      پ.ن:چرا وقتی یکی از دوال سنس تعریف میکنه بازیسازا عقل کل ان ولی وقتی از ضعیف بودن کنسول ها وحذف شدن بخشی از بازی میگن بهونه تراشیه؟؟
      پ.ن۲:اگه تا اینجای کامنتم رو خوندین مختارین ک قلع و قمعم کنین

      • ALFAR3D گفت:

        چون تا اخرش خوندم میخوام قلع و قمعت کنم….
        در مورد پردازنده درست…
        اون چیزی که ناتی داگ داد در واقع قسمتی از سیستم culling هست اون بحثش جداست…
        در مورد اینکه تعداد کارکترا به پردازنده وابستس درست ولی یه چیزی که خیلیا نمیدونن اینه که این مشکل ضعیف بودن پردازنده رو با گرافیک پوشش میدن…یوبی سافت قبلا توضیح داده بود مخصوصا بعد از اینکه اساسینز یونیتی رو عرضه کرد گفت که ما چون پردازنده ضعیف بود یه سری از کارایی که باید پردازنده انجام میداد رو منتقل کردیم به گرافیک…مثلا برای پردازش هوش مصنوعی یه قسمت کار رو گرافیک انجام میداد….این به خاطر بالانس نبودن قدرت گرافیک و پردازنده بود….ناچار بودن اینکارو کنن که خودش کار زیادی میطلبید….اساینز یونیتی از لحاظ گرافیک هنوزم استاندارد بالایی داره…هم تعداد کرکتراش زیاده تو یه محیط هم گرافیک خیلی خوبی داره….این ابسیدین بهونه میاره….اینا کلا تو کد نویسی یه ضعف اساسی دارن و انجینشون چندان بهینه نیست وگرنه مثال هست ردد هست همین یونیتی هست و خیلی بازیای دیگه ….

      • mbox گفت:

        بخش های زیادی از حرفات درسته
        دراینکه گاد اف وار اصلا سی پی یو محور نیست شکی نیست
        و اصلا من متوجه نشدم این دوستمون برای چی مثال زد
        یکی از ایرادات گاد اف وار ریبوت نسبت به نسخه های قبلیش خوب تعداد کم انمی های همزمان بود که از هک تند اسلش شدن بازی به شدت کم کرده بود و خوب با توجه به تغییر کامل دوربین و تا سبک بازی نسبت به گاد اف واری های کلاسیک کاملا توجیه پذیر بود
        اما یه بحثی هست که مثلا رددد چطوری اون سطح اینوایرمنت محیطی رو‌ با همین سیپی یو های داغون این نسل هندل کرد یا مثلا یه به بازی مثل زلدا اینا مثال هایی هستن که خوب در جواب باید گفت استدیو های سازنده شاهکار کردن و از روش های معمول جلو نرفتن اونا با صرف هزینه و انرژی زیاد روش های جدید و اختصاصی برای حل مشکل ضعف سی پی یو کنسولا رو‌بازیاشون ابداع کردن.
        اما در مورد اوتر ورلد میشه گفت این بازی از لحاظ فنی و تکنیکی کاملا از همه ابزار های معمولی و رایج و قدیمی ار پی جی استفاده کرده بود به طوری که انجین بازی فال اوت و الدراسکرول رو همه جا نشون میداد قطعا این محدودیت ها براشون پیش میومد که اینم باید توجه کنیم به محدودیت بودجه بازی و نفرات و سایز این استدیو و زمانی که صرف کردن
        نهایتا وقتی از ابزار روتین استفاده میکنی تمام محدودیت های روتین هم خواهی داشت

        • mbox گفت:

          کلا سی پی یو کنسولا این نسل سرطان بود الان سی پی یو وان ایکس با اینکه با اختلاف قوی ترین کنسول موجود هست واقعا عقب افتاده هست بقیه کنسولا که دیگه از اونم بدتر . دلیل پیشرفت نکردن بازیای این نسل به جز بعد گرافیکی هم همین سی پی یو های داغون بود ولی نسل بعد سی پی یو ها خیلی پیشرفت کردن و این قصه استفاده ssd به جای hdd های کند منقرض شده هم حسابی باعث تحول تو گیمای نسل بعد میشه

  • Mgs4 گفت:

    تنها محدودیت اینا npcبوده حالا فکر کنید راکستار چه محدودیتی داشته

  • parvaz1 گفت:

    اما اما اماااا مایکروسافت، مالک استودیوی ابسیدین، یه چیز دیگه میگه که :rotfl: :rotfl: :rotfl:
    مایکروسافت میگه تمااااااااامی بازی های فرست-پارتی Xbox تا ۲ سال آینده برای همه مدل ها از جمله Xbox One سال ۲۰۱۳ هم میتونه منتشر بشن و هیچچچچچچچ مشکلی ندارن :rotfl: :rotfl:
    اصلا بخاطر همین هم الان استودیوی اینیشیتیو داره یه بازی AAAA که صنعت گیم در تاریخ خودش هم ندیده، توسعه میده، بطوریکه براحتی روی Xbox One سال ۲۰۱۳ هم اجرا میشه، بدون هیچچچچ محدودیتی :rotfl: :rotfl:
    اصلا به همین علت هم هست که میخوان یه Xbox ضعیف تر (لاکهارت) رو همزمان با Series X منتشر کنن، چون هیچچچچچ اثری روی چگونگی طراحی بازی ها و محدودیت هاشون ندارن :rotfl: :rotfl:
    انصافا یکی باید ترمز این فیل اسپنسر و دوستان رو بکشه، ایشون یه تنه داره کُل کارهایی که دان متریک انجام داده بود رو نقش برآب میکنه 😀

    • برار ترمز ترمز
      اولا نگفته دو سال گفته یکسال
      ثالثا اگه لاکهارتی هم باشه تفاوتش با سری اکس فقط در GPU نه CPU. بعدشم تازگیا شایعاتی در اومده که اصلا لاکهارت یا همون سری اس همون اکس باکس سری اکس فقط دیسک بلوری نداره، و SSDهم حجم کمتری داره. تا قیمت بیاد پایین تر همین.

    • mamad1166 گفت:

      در اینکه استودیویی مثل آبزیدین که غول گرافیکی نساخته نمیتونه نظر مرجع بده درست
      اما اینکه یه بازی برای هر دو نسل بیاد لزوما باعث نمیشه اون بازی بد باشه یا نسخه نسل بعدیش ضعیف باشه مثل اینمه یه بازی روی gtx ۷۸۰ اجرا میشه همون بازی روی rtx2080 هم اجرا میشه رو یکی با تنظیمات low و ۱۰۸۰ و ۳۰ فریم رو اون یکی روی ultra و ۴k و ۶۰ فریم !!!!

  • lastofus2 گفت:

    اقای اکرامی این خبر رو پوشش بدید
    “مایکروسافت به جرم پرداخت رشوه در سه کشور خارجی به پرداخت جریمه ۲۵ میلیون دلاری محکوم شد”

  • ALFAR3D گفت:

    ابسیدین هر چقدر استدیو خلاقی باشه ولی برنامه نویسی ضعیفی دارن….بازیای زیادی بودن که محدودیت کنسولا تاثیر می داشت واسشون….

  • reza_tport گفت:

    من این بازیو تا اخر بازی کردم کوچک ترین مشکل گرافیکی و افت فریمی نداشت
    این استدیو از اونا نیست که بتونین بکوبونین این استدیو درسشو پس داد فقط یه سری نوب میان این استدیو رو زیر سوال میبرن
    یکی از بهترین های نقش افرینی بود یعنی شما میتونستی بازی رو تو ۲۰ ساعت تموم کنی یا ۱۱ دقیقه همه بسته به انتخاباتون بود

استودیوی آبسیدین درباره‌ی محدودیت‌های سخت‌افزاری نسل فعلی کنسول‌ها توضیحاتی ارائه داد - گیمفا
استودیوی آبسیدین درباره‌ی محدودیت‌های سخت‌افزاری نسل فعلی کنسول‌ها توضیحاتی ارائه داد - گیمفا