بنیان‌گذار راک‌استار سن دیگو از اولین ملاقات با شیگرو میاموتو می‌گوید - گیمفا
بنیان‌گذار راک‌استار سن دیگو از اولین ملاقات با شیگرو میاموتو می‌گوید - گیمفا
بنیان‌گذار راک‌استار سن دیگو از اولین ملاقات با شیگرو میاموتو می‌گوید - گیمفا
بنیان‌گذار راک‌استار سن دیگو از اولین ملاقات با شیگرو میاموتو می‌گوید - گیمفا

بنیان‌گذار راک‌استار سن دیگو از اولین ملاقات با شیگرو میاموتو می‌گوید

امیرحسین نصرتی
۱۵:۳۰ ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
بنیان‌گذار راک‌استار سن دیگو از اولین ملاقات با شیگرو میاموتو می‌گوید - گیمفا

شاید برای شما جالب باشد استودیویی که بازی بسیار موفق Red Dead Redemption 2 را در کارنامه دارد، زمانی مشغول توسعه‌ی عنوانی بود که نینتندو آن را در عرض ۱۵ دقیقه رد کرد.

راک‌استار سن دیگو (Rockstar San Diego)، که امروزه به‌عنوان استودیوی توسعه‌‌دهنده‌ی مجموعه‌ی Red Dead شناخته می‌شود، سال‌ها پیش و قبل از این‌که جزئی از مجموعه‌ی عظیم شرکت مادر راک‌استار یعنی تیک-تو (Take-Two) باشد، تحت نام استودیوی آنجل (Angel Studios) مشغول ساخت عنوانی مسابقه‌ای موسوم به Buggy Boogie برای کنسول نینتندو ۶۴ بود.

به‌تازگی مصاحبه‌ای از دیگو آنجل (Diego Angel)، بنیان‌گذار این استودیو، در وب‌سایت Polygon منتشر شده است که خاطره‌ی جالب وی از اولین ملاقاتش با شیگرو میاموتو (Shigeru Miyamoto)، بازی‌ساز افسانه‌ای و خالق مجموعه‌های Super Mario و The Legend of Zelda، را روایت می‌کند.

بنابر گفته‌ی آنجل، میاموتو که آن روزها نقش تعیین‌کننده‌ای در شرکت نینتندو جهت سرمایه‌گذاری برروی عناوین جدید برای نینتندو ۶۴ داشت، قرار بود به استودیو سر بزند و از بازی Buggy Boogie بازدید کند. آنجل می‌گوید ۴۵ روز خود را آماده‌ی این ملاقات کرده بود و از این‌که میاموتو منحصراً برای صحبت کردن درباره‌ی کار خودش به استودیو می‌آمد احساس افتخار می‌کرد.

انجل به‌خاطر می‌آورد که میاموتو ۱۵ دقیقه بیشتر نیاز نداشت تا تصمیم بگیرد نینتندو به سرمایه‌گذاری برروی پروژه‌ی محبوب‌شان، Buggy Boogie، علاقه‌ای ندارد:

آقای میاموتو آمدند و ۱۰ یا ۱۵ دقیقه به سند طراحی بازی نگاه کردند، آن کتاب بزرگ لعنتی را بستند، دست‌شان را روی آن گذاشتند، هُلش دادند سمت من، مرا نگاه کردند و گفتند: “دیگو، من این را نمی‌خواهم.” یخ زده بودم. پاهایم را احساس نمی‌‌کردم. گفتم: “لعنتی، لعنتی، گند زدم.” او گفت: “این آن چیزی نیست که من می‌خواهم.”

آنجل می‌گوید که به‌دنبال میاموتو رفت تا از او بپرسد تیمش چه کار متفاوتی باید انجام دهد. میاموتو نیز به‌جای این‌که از آنجل بخواهد تا طراحی دیگری انجام دهد، به او گفت استودیو باید سه ماه بیشتر برروی همین پروژه کار کند تا بتواند آن را به عنوانی تبدیل کند که “احساس خوب بودن” داشته باشد.

بنابر گفته‌ی یکی از اعضای استودیوی آنجل در مصاحبه‌ای در سال ۲۰۰۸، نینتندو در آن بازه‌ی زمانی جهت جلوگیری از اصراف بودجه، پروژه‌های نه‌چندان جذاب را به‌سرعت لغو می‌کرد که درنهایت بازی Buggy Boogie نیز به همین سرنوشت دچار شد؛ به‌هر صورت احتمالاً آنجل و تیمش نتوانسته بودند ایده‌ی جالب “ماشین‌هایی که سایر ماشین‌ها را می‌خورند و سپس قدرت‌های آن‌ها را جذب می‌کنند” را آن‌طور که مد نظر میاموتو بود پیاده‌سازی کنند.

البته این پایان کار استودیوی آنجل نبود؛ آن‌ها سه بازی دیگر از جمله نسخه‌ی نینتندو ۶۴ عنوان Resident Evil 2 را برای این کنسول توسعه دادند و پس از پیوستن به تیک-تو، مشغول ساخت Red Dead Revolver شدند. این استودیو بعدها به راک‌استار سن دیگو تغییرنام داد و نسخه‌های اول و دوم سری Red Dead Redemption را تولید کرد.

Red Dead Redemption 2 به‌عنوان آخرین ساخته‌ی راک‌استار سن دیگو، هم‌اکنون برروی پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۴، اکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی قابل‌بازی است. نقد و بررسی، تحلیل فنی (نسخه‌ی کنسولی) و آلبوم موسیقی متن این بازی از طریق وب‌سایت گیمفا در دسترس شما قرار دارد.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بنیان‌گذار راک‌استار سن دیگو از اولین ملاقات با شیگرو میاموتو می‌گوید - گیمفا
بنیان‌گذار راک‌استار سن دیگو از اولین ملاقات با شیگرو میاموتو می‌گوید - گیمفا
بنیان‌گذار راک‌استار سن دیگو از اولین ملاقات با شیگرو میاموتو می‌گوید - گیمفا
بنیان‌گذار راک‌استار سن دیگو از اولین ملاقات با شیگرو میاموتو می‌گوید - گیمفا
بنیان‌گذار راک‌استار سن دیگو از اولین ملاقات با شیگرو میاموتو می‌گوید - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

بنیان‌گذار راک‌استار سن دیگو از اولین ملاقات با شیگرو میاموتو می‌گوید - گیمفا