راک‌استار تغییرات زیادی در شرایط کاری کارمندان خود ایجاد کرده است

۲۸ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۵

به نظر می‌رسد که شرکت راک‌استار (Rockstar) پس از عرضه‌ی بازی Red Dead Redemption 2، از انتقادات مربوط به خود نهایت استفاده را کرده و قصد دارد تا شرایط را برای کارکنان خود بهتر کند.

در سال ۲۰۱۸ بود که شرکت راک‌استار، یکی از بزرگ‌‎ترین بازی‌های تاریخ را روانه‌ی بازار کرد و Red Dead Redemption 2 توانست عمکردی شگفت‌انگیز از خود نشان دهد؛ به حدی که تا سال‌های سال حرف از بزرگی و عالی بودن این بازی خواهد بود. این بازی داستانی به شدت جذاب و زیبا را با روایتی دل‌نشین تعریف می‌کرد، گیم‌پلی بازی روان، نرم و واقع‌گرایانه طراحی شده بود، موسیقی آن هوش از سر بازی‌باز می‌برد و گرافیک آن هیچ جایی برای حرف زدن نمی‌گذاشت، ولی تمام این موفقیت‌ها هزینه‌ای نیز داشت و آن اضافه‌ کار کارکنان این شرکت تا حدود ۱۰۰ ساعت در هفته بود. این امر مورد انتقاد بسیاری از افراد جامعه‌ی جهانی قرار گرفت و به نظر می‌رسد که اکنون، شرکت راک‌استار می‌خواهد تا شرایط کاری کارکنان خود را بهبود ببخشد.

یکی از مدیران اجرایی این شرکت در رابطه با این موضوع چنین گفته است:

ما قدم‌های محتاطانه و بسیاری را برای ساخت بازی‌هایمان برداشتیم و می‌خواهیم تا موضوع اضافه کار را بهبود ببخشیم. هنوز کارهای زیادی در این حیطه باقی مانده است، ولی ما تمام تلاشمان را می‌کنیم که علاوه بر بهبود شرایط کاری، طبق برنامه بتوانیم بازی‌ها و بسته‌های الحاقی خوبی را در اختیار بازی‌بازان قرار دهیم.

علاوه بر حذف یا بهبود اضافه کار، راک‌استار قصد دارد تا برنامه‌‌ای منعطف‌تر برای ساعات کاری کارمندان خود تهیه کند.

در چند ماه گذشته، ما تغییرات و پیشرفت‌های زیادی در تمام حیطه‌ی های شرکت داشتیم. ما بررسی کردیم که چه مواردی در حقیقت به ما کمک می‌کنند و چه مواردی مانع کار ما هستند، در چه حیطه‌هایی عالی هستیم و در چه حیطه‌هایی نیاز به پیشرفت داریم. امیدوارم که شما نیز به زودی تاثیر این تغییرات را مشاهده کنید.

راک‌استار تنها شرکتی نبود که به واسطه‌ی شرایط سخت کاری مورد انتقاد قرار گرفته بود. یکی از محبوب‌ترین استودیوهای جهان، یعنی ناتی‌داگ (Naughty Dog)، نیز مورد چنین انتقاداتی قرار گرفته بود؛ چرا که آن‌ها نیز برای ساخت شاهکار Uncharted 4 بیش از حد عادی به کارکنان خود فشار وارد کردند که این کار این حیطه‌ی انسانیت خارج است. همین مورد باعث شد که تعداد بسیار زیادی از طراحان رده‌پایین‌تر در این استودیو پس از پایان ساخت uncharted 4، از این استودیو حارج شود و به سراغ کار دیگر برود.

بازی Red Dead Redemption 2 در حال حاضر در دسترس کنسول‌های پلی‌استیشن ۴ و اکس‌باکس وان و البته پلتفرم رایانه‌های شخصی قرار دارد شما می‌توانید برای مطالعه‌ی جزئیات بیشتر، تحلیل فنی و بررسی عملکرد این بازی و همچنین نقد و بررسی این اثر با نام بازگشت باشکوه پادشاه غرب وحشی را مطالعه فرمایید.

0
0

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Senatorbigy گفت:

    الان خبر قبلی مربوط به این قضیه رو خوندم اومدم تو سایت دیدم اصلیش اومده Laugh خلاصه که الان وضع ناتی داگم همونطور که تو مقاله گفته شده خیلی بده و امیدوارم به TLOU 2 که واسم مورد انتظار ترین بازی امسال لطمه ای وارد نشه Yes واسه بازیه بعدی راکستارم امیدوارم یه gta 6 خوش ساخت تر از RDR 2 بدن که حال هممون جا بیاد و حداقل تاییدش کنن تا یکی دو ماه دیگه Yes

    0
    0
  • بنظرم اگر سخت کاری و اضافه کاری دستور کار استودیو های بازی سازی نباشه هیچوقت به بازی های بزرگ و بدون نقصی مثل رد دد و آنچارتد نمیشه دست پیدا کرد…
    شرکت راک استار بیشتر از هزار کارمند و چندین شعبه تو کشور های مختلف داره
    وقتی بزرگترین شرکت بازی سازی دنیا برای ساخت بازیهاش رو کارمنداش فشار میاره رو نباید فقط انتقاد دونست
    حس وظیفه و تلاش برای بهترین بودن قابل ستایش هست
    همین کمپانی راکستار باعث به وجود اومدن رقابت بین بقیه استودیو ها و در نتیجه کیفیت به مراتب بالاتر بازی هاست

    0
    0
  • PC and PS4 گفت:

    امیدوارم به کیفیت بازی ها لطمه ای وارد نشه

    0
    0
  • Unbalance گفت:

    راکستار باید راکستار باشد
    راکستاری که راکستار نباشد راکستار نیست

    0
    0
  • z for zack گفت:

    ساعت کاری بالا و سختی کار—–>شاهکار های ماندگار
    ساعت کاری پایین و سختی کم——->یکی بیاد اینو بشوره….!!!
    یوبیسافت و مخصوصا EA این چند وقته فحش خوردشون خیلی ملس بوده. مثل این که یه تعداد دیگه هم هوس کردن!!!

    0
    0
  • reza.mhp گفت:

    قدر نیروی انسانی باید دانست

    0
    0
  • apcom گفت:

    فک کنم اینایی که میان این زیر مینویسن باید شیره کارمندان رو کشید که کار خوب در بیارن همون طرفداران نظام برده داری انNeutral
    آدمن اونا، کارمندا ماشین نیستن که ازشون کار بکشن چون آقا میخواد خودشو پشت دستگاه ولو کنه یه بازی به قول خودش خاص بازی کنه.
    این نشون می ده که مدیر های راکستار چقدر بد مدیریت کردن که کار به اینجا بکشه،و استودیو های مشابه.وقتی به قول یکی از کارمندا استودیو صرفا به ساعت کار اهمیت می ده نه به کیفیت کار کارمند در بازه زمانی همین می شه.

    0
    0