۲۷ سال همراهی… / محبوب‌ترین شخصیت‌های من در تاریخ بازی‌ها (بخش پایانی) - گیمفا
۲۷ سال همراهی… / محبوب‌ترین شخصیت‌های من در تاریخ بازی‌ها (بخش پایانی) - گیمفا
۲۷ سال همراهی… / محبوب‌ترین شخصیت‌های من در تاریخ بازی‌ها (بخش پایانی) - گیمفا
۲۷ سال همراهی… / محبوب‌ترین شخصیت‌های من در تاریخ بازی‌ها (بخش پایانی) - گیمفا

۲۷ سال همراهی… / محبوب‌ترین شخصیت‌های من در تاریخ بازی‌ها (بخش پایانی)

سعید آقابابایی
۰۹:۰۰ ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
۲۷ سال همراهی… / محبوب‌ترین شخصیت‌های من در تاریخ بازی‌ها (بخش پایانی) - گیمفا

در ماه های اخیر بارها شما عزیزان پیشنهاد نوع جدیدی از مقالات ۱۰ برتر را به بنده دادید که در آن ها جدا از مقالات رسمی و عمومی سایت که بیشتر حالت رده بندی جهانی و کاملا منطقی دارند و نظر شخصی در آنها خیلی کم دخیل شده است، مقالاتی را نیز به صورت ۱۰ برترهای شخصی برای شما عزیزان نگارش کنم که در واقع مشابه مقالات Opinion وبسایت های خارجی است که در آن نویسندگان مطالب و لیست هایی را فقط بر طبق نظر شخصیشان می نویسند و با مخاطبین در اختیار می گذارند. امروز نخستین مقاله از این سری را کلید می زنیم و در آینده شاهد مقالات بیشتری هم بر طیق پیشنهادهای شما خواهیم بود. در مقاله امروز که بخش اول از یک مقاله دو قسمتی است، بنده محبوب ترین شخصیت هایی که طی ۲۷ سال بازی کردن در دنیای بازی ها داشته و دارم، برای شما عزیزان به رشته تحریر در آورده ام و آنها را با شما در میان می گذارم. در واقع در این مطلب دو قسمتی قصد دارم تا به ۲۴ نفر از شخصیت هایی که در دنیای بازی ها برای من محبوب ترین بوده و هستند اشاره کنم. شخصیت هایی که قطعا برای من و شاید هم برای خیلی از شماها خاطرات زیادی را رقم زده اند و بسیار هم محبوب هستند. به مانند همیشه و در مقالات ۱۰ برتر و ۲۰ برتر و … قبل از شروع این مطلب باید نکاتی را ذکر کنم که از شما عزیزان خواهشمندم آن ها را مطالعه نمایید تا شک و شبهه ای برای شما دوستان پیش نیاید. در ابتدا باید بگویم که ملاک انتخاب شخصیت های این لیست فقط و فقط و فقط  نظر شخصی بنده است و هیچ ملاک دیگری غیر از این وجود نداشته و ندارد. یعنی این لیست دقیقا مثل هر لیستی از شما عزیزان است که مثلا در بخش نظرات محبوب ترین شخصیت هایتان را بنویسید. یعنی مطلبی بر اساس “نظر کاملا شخصی”. در این مطلب از هر فرنچایز سعی شده است تا تنها یک شخصیت انتخاب شود تا شاهد دو شخصیت از یک فرنچایز مشترک نباشیم. در دنیای بازی ها تعداد بسیار زیادی شخصیت های بی نظیر و محبوب وجود دارند که می توانستند در لیست هر شخصی حاضر باشند اما در این مقاله که لیست شخصی بنده است،  انتخاب هایی را که برای خودم محبوب تر بوده و هستند در لیست جای داده ام. پس دقت کنید که این مقاله، “محبوب‌ترین شخصیت‌های من در دنیای بازی‌ها” است. رتبه بندی و ترتیبی هم که در این لیست برای شخصیت های مختلف لحاظ شده است کاملا نظر شخصی نویسنده است و هیچ معیار و میزانی برای درست یا غلط بودن آن وجود ندارد زیرا پای سلیقه شخصی مطرح است. بالاخره هر شخصی بر اساس تجربه و خاطراتی که دارد جایگاه ها و شخصیت ها را تعیین می کند. در واقع شخصیتی که مثلا من در رتبه اول قرار داده ام شاید حتی اصلا در لیست شما حضور هم نداشته باشد.پس بهتر است تا این مطلب را به عنوان یک مقاله سرگرم کننده که به همراه آن برخی خاطراتتان یا برخی از شخصیت های محبوب را مرور خواهید کرد، نگاه کنید. با بیان این نکات اگر تا کنون به خواندن مقاله ادامه داده اید از شما دعوت می کنم تا در ادامه بخش دوم مطلب “محبوب‌ترین شخصیت‌های من در دنیای بازی‌ها” که به بررسی شماره های ۱ تا ۱۳ لیست می پردازد، با بنده و وبسایت تحلیلی خبری گیمفا همراه شوید. 

لطفا در بخش نظرات اگر پیشنهادی در مورد این دارید که برای مقالات بعدی در مورد چه موضوعی بر اساس نظر شخصی خودم بنویسم، لطفا آن موضوع را با من در میان بگذارید و قطعا نظر شما اولین اولویت من برای نوشتن این مقالات است، همان طور که شروعش هم بر اساس درخواست شماست که امروز این نوع مقالات استارت می خورد. همچنین بسیار خوشحال می شوم که در این مقاله که کاملا نظر شخصی است شما هم لیست محبوب ترین شخصیت هایتان را بنویسید تا لیست ها را با هم مقایسه کنیم و قطعا تفاوت های جالب و جذابی را در لیست های مختلف خواهیم دید که بیانگر وسعت دامنه نظرات و سلایق است. 

۱۲ – Big Daddy

۲۷ سال همراهی… / محبوب‌ترین شخصیت‌های من در تاریخ بازی‌ها (بخش پایانی) - گیمفا

سری بازی: Bioshock

صاحب امتیاز شخصیت و سری: ۲K Games

نخستین حضور: Bioshock در سال ۲۰۰۷

آخرین حضور: بسته الحاقی Burial at Sea در بازی Bioshock Infinite

بالاترین امتیاز متا در بازی های حضور یافته: امتیاز ۹۶/۱۰۰ در بازی Bioshock

Big Daddy ها محبوب ترین هیولاها بعد از Nemesis برای من در تاریخ بازی ها هستند که جالب است آن قدر پیچیده و عجیب هستند که حتی نمی دانیم درست است به آنها بگوییم هیولا یا نه! درست است که Big Daddy ها در واقع یک شخصیت نیستند و تعداد زیادی از آنها وجود دارد، ولی به طور کلی و به عنوان یک موجود که سراسر پیچیدگی و تضاد است، همواره جزو محبوب ترین ها بوده است و واقعا هر چقدر هم فکر کنیم نمی توانیم بگوییم به طور کامل Big Daddy ها منفی هستند یا مثبت. خیلی سخت است که چنین موجودی را خلق کنی که با این که نه حرف میزند و نه یک شخصیت مجزا دارد، ولی این قدر پیچیده و عمیق و جذاب باشد به طوری که آدم مدام دلش می خواهد بیشتر در مورد آن بداند. فکر کرده اید آسان است چنین موجودی خلق کردن؟ یک فکری بکنید و بگویید چند موجود و هیولا در کل دنیای بازی مانند Big Daddy می شناسید؟ این هنر کن لوین نابغه است. شخصی که بین نابغه ها، نابغه ترین است. از اولین باری که Big Daddy را در بازی نخست بایوشاک دیدم بدجوری جذب و شیفته اش شدم و تا امروز محال بوده است که جایی عکسی از آن ببینم یا به نوشته و ویدئویی در مورد آن بر بخورم و بلافاصله من را به داخل خود نکشیده باشد.

۲۷ سال همراهی… / محبوب‌ترین شخصیت‌های من در تاریخ بازی‌ها (بخش پایانی) - گیمفا

Big Daddy ها محبوب ترین هیولاها بعد از Nemesis برای من در تاریخ بازی ها هستند که جالب است آن قدر پیچیده و عجیب هستند که حتی نمی دانیم درست است به آنها بگوییم هیولا یا نه! درست است که Big Daddy ها در واقع یک شخصیت نیستند و تعداد زیادی از آنها وجود دارد، ولی به طور کلی و به عنوان یک موجود که سراسر پیچیدگی و تضاد است، همواره جزو محبوب ترین ها بوده است و واقعا هر چقدر هم فکر کنیم نمی توانیم بگوییم به طور کامل Big Daddy ها منفی هستند یا مثبت.

Big Daddy ها در دنیای بازی های ویدئویی به واسطه حضور در سری عناوین Bioshock شناخته شده است و در دو بازی اول و دوم سری و دی ال سی نسخه سوم سری شاهد حضورش بوده یم و البته در نسخه دوم خودمان یک نوع پیشرفته از آن را کنترل کرده ایم. Big Daddy ها نخستین بار در عنوان Bioshock به دنیای بازی ها معرفی شدند و جدیدترین عنوانی هم که در آن شاهد حضور این هیولاها بوده ایم بسته الحاقی Burial at Sea در بازی Bioshock Infinite است که در هر دو نسل هفتم و هشتم آن را در اختیار داریم. لازم به ذکر است که از بین بازی های مختلفی که Big Daddy ها تا کنون در آن ها حضور داشته اند، برترین عنوان، بازی نخست Bioshock است که موفق به کسب امتیاز متای ۹۶/۱۰۰ گردید و یکی از چند بازی برتر تاریخ است. امتیاز استفاده از این شخصیت و فرنچایز Bioshock در اختیار کمپانی ۲K Games است. Big Daddy ها فقط برای این خلق شده اند تا مراقب لیتل سیسترها باشند که خود آنها هم هیولاهایی کوچک هستند که خلق شده اند تا Adam را در دنیای بایوشاک از جنازه ها و.. استخراج کنند.

۲۷ سال همراهی… / محبوب‌ترین شخصیت‌های من در تاریخ بازی‌ها (بخش پایانی) - گیمفا

خیلی سخت است که چنین موجودی را خلق کنی که با این که نه حرف میزند و نه یک شخصیت مجزا دارد، ولی این قدر پیچیده و عمیق و جذاب باشد به طوری که آدم مدام دلش می خواهد بیشتر در مورد آن بداند. فکر کرده اید آسان است چنین موجودی خلق کردن؟ یک فکری بکنید و بگویید چند موجود و هیولا در کل دنیای بازی مانند Big Daddy می شناسید؟ این هنر کن لوین نابغه است. شخصی که بین نابغه ها، نابغه ترین است.

Big Daddy در حالت دیفالت کاری به کسی ندارند و رفتار دوستانه ای دارند ولی یک خط قرمز دارند و آن هم لیتل سیسترها هستند که کافی است نزدیکشان شوید و یا به آنها چپ نگاه کنید تا آن وقت روی دیگر این موجود را ببینید و در لحظه ای به سمتتان یورش می آورد و با دریل سوراختان می کند. همیشه یک حس دلسوزی خاصی نسبت به این Big Daddy ها دارم و باور کنید که حتی یک بار یکی از آنها را با خوشحالی و با یک حس خوب نکشته ام. خیلی نامردی است که به زور هیولایی خلق کنی و او را بدون اختیار خودش بیاندازی در یک دنیای مرگبار تا بکشد یا کشته شود. جالب است که بیشترین لذت را از گیم پلی بازی های بایوشاک دقیقا در همان بازی دوم برده ام که کنترل یک مدل پیشرفته از این Big Daddy ها را در اختیار داشتیم و آن دریل لامصبش واقعا خفن بود! امیدوارم که باز هم شاهد حضور Big Daddy ها در عناوین بایوشاک باشیم البته به شرطی که فقط کن لوین آن بازی را ساخته باشد نه این که بایوشاک را بردارند بکنند بازیچه دستشان برای پول در آوردن و ناگهان یک بازی مولتی پلیر ۴vs1 با حضور Big Daddy درست کنند. در نهایت باید بگویم Big Daddy ها در دنیای بازی های ویدئویی همیشه یکی از مرموز ترین و پیچیده ترین شخصیت ها برای من بوده و هستند و به طور عجیبی من را به خود جذب می کنند و همه چیز در مورد آنها برای من جذاب است از ظاهرشان گرفته تا خصوصیات رفتاری ثایت آنها. Big Daddy در مطلب امروز بنده در مورد “محبوب‌ترین شخصیت‌های من در دنیای بازی‌ها” جایگاه دوازدهم را به خود اختصاص داده است.

۱۱ – Death

۲۷ سال همراهی… / محبوب‌ترین شخصیت‌های من در تاریخ بازی‌ها (بخش پایانی) - گیمفا

سری بازی: Darksiders

صاحب امتیاز شخصیت و سری: THQ Nordic

نخستین حضور: Darksiders II در سال ۲۰۱۲

آخرین حضور: Darksiders II Deathinitive Edition در سال ۲۰۱۵

بالاترین امتیاز متا در بازی های حضور یافته: امتیاز ۸۵/۱۰۰ در بازی Darksiders II

شاید بهتر باشد به حای Death بگویم ۴ سوار آخرالزمان زیرا واقعا هر ۴ تای این شخصیت ها و خواهر برادرهای جذاب، برای من جزو محبوب ترین شخصیت ها هستند ولی خب باید یک شخصیت را بنویسم و آن بدون شک Death است که به نوعی رهبر و بزرگ تر ۴ سوارکار محسوب می شود. شخصیت Death در دنیای بازی های ویدئویی به واسطه حضور در سری عناوین Darksiders شناخته شده است و در نسخه دوم سری به عنوان پروتاگونیست اصلی با او همراه بوده ایم. وی نخستین بار در عنوان Darksiders II به دنیای بازی ها معرفی شد و جدیدترین عنوانی هم که در آن شاهد حضور این شخصیت بوده ایم نسخه ریمستر و کامل همین بازی با نام Darksiders II Deathinitive Edition در نسل هشتم است.  لازم به ذکر است که عنوان Darksiders II موفق به کسب امتیاز متای ۹۰/۱۰۰ گردید. در حال حاضر امتیاز استفاده از این شخصیت و فرنچایز Darksiders در اختیار کمپانی THQ Nordic است. در داستان نسخه دوم این سری تا حدی زیادی با شخصیت Death آشنا می شنویم و می بینیم که او چقدر برای برادرها و خواهرش اهمیت قائل است و هوای آنها را دارد و حتی حاضر برای آنها فداکاری کند. او علاوه بر شخصیت جذابی که دارد از نظر طراحی نیز فوق العاده است و جو مدیرا به بهترین شکل شخصیت او را در دنیای بازی ها به تصویر کشیده است. بد نیست نگاهی به نسخه دوم این سری داشته باشیم تا بیشتر با Death آشنا شویم.

۲۷ سال همراهی… / محبوب‌ترین شخصیت‌های من در تاریخ بازی‌ها (بخش پایانی) - گیمفا

شاید بهتر باشد به حای Death بگویم ۴ سوار آخرالزمان زیرا واقعا هر ۴ تای این شخصیت ها و خواهر برادرهای جذاب، برای من جزو محبوب ترین شخصیت ها هستند ولی خب باید یک شخصیت را بنویسم و آن بدون شک Death است که به نوعی رهبر و بزرگ تر ۴ سوارکار محسوب می شود.

داستان بازی Darksiders II موازی با داستان بازی اول سری دنبال می شود. ۴ سوار آخرالزمان (War, Strife, Fury, و Death) که آخرین Nephilim ها هستند (که ترکیبی از شیطان و فرشته می باشند) برای حفظ بالانس و تعادل دنیا، قدرت های فوق االعاده ای را از انجمن Charred Council دریافت می کنند در ازای این که سایر دورگه ها را از بین ببرند. مرگ (Death) روح قربانیانش را در یک گردنبند جمع می کند و لقب Kinslayer را به او می دهند (البته انجمن از این موضوع خبر ندارد زیرا که آن ها دستور داده بودند تمام این روح ها نابود شوند). زمانی که “جنگ” (War) برای جرم هایش متهم می شود (اتفاقات بازی اول)، Death که مطمئن است برادرش بیگناه است، راهی ماموریتی شخصی می شود تا جرم های برادرش را پاک کند و بشریت را نیز احیا و ابقا نماید. او ابتدا به Icy Veil سفر می کند (که یک “بعد” بینابینی میان ۳ سرزمین بهشت و جهنم و زمین است) و به جستجوی Keeper of Secrets می رود تا سند بیگناهی برادرش و روش نجات دادن زمین را از او کسب کند. Keeper of Secrets که با لقب Crowfather نیز شناخته می شود به Death می گوید که وی باید برای نجات بشریت به  Tree of Life برود اما به Death اجازه عبور نمی دهد و در عوض به شکل برادرش “جنگ” به وی حمله می کند. Death مجبور می شود که Crowfather را بکشد اما گردنبندش می شکند و او بیهوش شده و به درون پورتالی که با مرگ Crowfather ایجاد شده است برده می شود. Death در Forge Lands به هوش می آید، دنیایی که Maker ها در آن زندگی می کنند. آنها بسیار درشت هیکل و قدرتمند هستند و در واقع معماران آفرینش به حساب می آیند.

۲۷ سال همراهی… / محبوب‌ترین شخصیت‌های من در تاریخ بازی‌ها (بخش پایانی) - گیمفا

در داستان نسخه دوم این سری تا حدی زیادی با شخصیت Death آشنا می شنویم و می بینیم که او چقدر برای برادرها و خواهرش اهمیت قائل است و هوای آنها را دارد و حتی حاضر برای آنها فداکاری کند. او علاوه بر شخصیت جذابی که دارد از نظر طراحی نیز فوق العاده است و جو مدیرا به بهترین شکل شخصیت او را در دنیای بازی ها به تصویر کشیده است.

Death در اینجا متوجه می شود که این دنیا و بسیاری از دنیاهای دیگر در حال ادغام شدن با یک تاریکی و نیروی فاسد هستند که درخت زندگی را مسدود کرده است و بسیاری از ساخته های Maker ها نیز اسیر آن شده اند. به همین دلیل Maker ها یک گاردین یا نگهبان عظیم ساخته اند که بتواند با Corruption مقابله و مبارزه کند اما قبل از اتمام ساخت آن مجبور شده اند تا به خاطر خطرات زیادی که تهدیدشان می کرده است، آن جا را ترک کنند و نگهبان به همان شکل در آنجا رها شده است. با کمک یک Maker به نام Karn، “مرگ” سرانجام موفق می شود که به محل نگهبان برسد اما در زمانی که قصد فعالسازی آن را دارد، نیروی خرابی و فساد، نگهبان را در بر می گیرد و یک مبارزه بسیار سخت و نفس گیر را برای Death در مقابل نگهبان مسخ شده رقم می زند. اما Death آن را شکست می دهد و نهایتا موفق می شود تا نگهبان را بدون Corruption فعال کرده و به کار بیاندازد. نگهبان خود را در جلوی موجود سیاه و عظیم Corruption که راه ورود به سمت درخت زندگی را بسته است  نابود می کند تا راه را برای رفتن “مرگ” به سمت درخت باز نماید. هنگام رسیدن به ورودی این منطقه، Death توسط تاریکی احاطه شده و به درون درخت کشیده می شود. در آنجا Death با یک فرم سایه مانند از  Absalom برخورد می کند که اولین دورگه بوده و توسط Death کشته شده است. نفرت او از مرگ در طول این سال ها بیشتر و بیشتر شده است و سرانجام، نیروی Corruption از همین نفرت او به وجود می آید تا بتواند انتقامش را از آفرینش گرفته و همه دنیاها را نابود کند. سپس Death به سرزمین مردگان منتقل می شود و ادامه وقایع داستان جذاب بازی شکل می گیرد.” در نهایت باید یگویم شخصیت Death و همین طور ۲ برادر و یک خواهر او که ۴ سوار آخرالزمان را شکل می دهند، در دنیای بازی های ویدئویی همواره برای من بسیار خاص و سراسر جذابیت بوده اند. Death در مطلب امروز بنده در مورد “محبوب‌ترین شخصیت‌های من در دنیای بازی‌ها” جایگاه یازدهم را به خود اختصاص داده است.

۱۰ – Commander Shepard

۲۷ سال همراهی… / محبوب‌ترین شخصیت‌های من در تاریخ بازی‌ها (بخش پایانی) - گیمفا

سری بازی: Mass Effect

صاحب امتیاز شخصیت و سری: Electronic Arts

نخستین حضور:  Mass Effect در سال ۲۰۰۷

آخرین حضور: Mass Effect 3 در سال ۲۰۱۲

بالاترین امتیاز متا در بازی های حضور یافته:  امتیاز ۹۶/۱۰۰ در بازی Mass Effect 2

  Mass Effect یک نام بسیار ارزشمند، جاودانه و قابل احترام برای ما بازیبازان است و بدون هیچ شکی یکی از برترین، قدرتمندترین و محبوب ترین شخصیت های دنیای بازی هم برای من و خیلی از دیگر بازیبازان، پروتاگونیست اصلی این سری است. فرمانده ای قدرتمند و با شخصیت به نام Commander Shepard که واقعا از همه نظر فوق العاده است. در واقع اصلا نمی توان از ۳ گانه شاهکار Mass Effect نام برد و اشاره ای به Commander Shepard به عنوان یکی از برترین شخصیت ها در تاریخ بازی های نقش آفرینی نکرد، چرا که با شنیدن نام این سری اولین کلمه ای که به ذهن هر طرفدار و بازیبازی می رسد “Commander Shepard” است و بس. شخصیت Commander Shepard در دنیای بازی های ویدئویی به واسطه حضور در سری عناوین Mass Effect شناخته شده است و طی ۳ گانه ی شاهکار این سری، به عنوان پروتاگونیست اصلی با او همراه بوده ایم. وی نخستین با در عنوان Mass Effect به دنیای بازی ها معرفی شد و جدیدترین عنوانی هم که در آن شاهد حضور این شخصیت بوده ایم بازی Mass Effect ۳ در نسل هفتم است که بازی بسیار موفق و با کیفیتی هم محسوب می شود.

۲۷ سال همراهی… / محبوب‌ترین شخصیت‌های من در تاریخ بازی‌ها (بخش پایانی) - گیمفا

منظور من نسخه دیفالت و از قبل طراحی شده فرمانده شپرد توسط سازندگان است و نه فرمانده شپردهایی که خودتان خلق کرده اید و کهکشان را با بدترین تصمیم ها به فنا داده اید! راستش من که هرگز قیافه فرمانده شپرد را تغییر ندادم تا برایم به عنوان یک شخصیت ثابت ماندگار شده و تبدیل نشود به مثلا چیزی شبیه شخصیت های بازی های نقش آفرینی که خودمان آن ها را می سازیم و هرگز چیزی از شخصیت پردازی آن ها نمی دانیم و از یادمان هم می روند. واقعا هم نسخه دیفالت فرمانده شپرد بسیار جذاب و خوش تیپ طراحی شده بود و دقیقا خصوصیات و ابهت یک فرمانده که می تواند همه را تحت تاثیر قرار دهد دارا بود.

لازم به ذکر است که از بین ۳ بازی مختلفی که Commander Shepard تا کنون در آن ها حضور یافته است (شامل عناوین Mass Effect 2, Mass Effect و Mass Effect 3)، برترین عنوان، بازی Mass Effect ۲ است که موفق به کسب امتیاز متای رویایی ۹۶/۱۰۰ گردید و به عنوان یکی از بهترین بازی های تاریخ محسوب می شود. همان طور که می دانید امتیاز استفاده از این شخصیت و فرنچایز Mass Effect در اختیار کمپانی Electronic Arts است که در واقع خالق این سری و این شخصیت نیز محسوب می شود (استودیوی بایوویر الکترونیک آرتز). Commander Shepard همیشه به عنوان یک ریش سپید کهکشان و کسی که به همه نژادها اهمیت می دهد، تعادل و بالانس را بین اقوام مختلف حاضر در کهکشان و زمین و … برقرار می کرد. ساعت ها و ساعت ها در ۳ گانه عظیم Mass Effect با او در سراسر کهکشان سفر کرده ایم، مبارزه کرده ایم، متحد جمع کرده ایم، زمین را نجات داده ایم، عاشق شده ایم و البته گاهی دوستانمان را از دست داده ایم.

۲۷ سال همراهی… / محبوب‌ترین شخصیت‌های من در تاریخ بازی‌ها (بخش پایانی) - گیمفا

Mass Effect یک نام بسیار ارزشمند، جاودانه و قابل احترام برای ما بازیبازان است و بدون هیچ شکی یکی از برترین، قدرتمندترین و محبوب ترین شخصیت های دنیای بازی هم برای من و خیلی از دیگر بازیبازان، پروتاگونیست اصلی این سری است. فرمانده ای قدرتمند و با شخصیت به نام Commander Shepard که واقعا از همه نظر فوق العاده است. در واقع اصلا نمی توان از ۳ گانه شاهکار Mass Effect نام برد و اشاره ای به Commander Shepard به عنوان یکی از برترین شخصیت ها در تاریخ بازی های نقش آفرینی نکرد، چرا که با شنیدن نام این سری اولین کلمه ای که به ذهن هر طرفدار و بازیبازی می رسد “Commander Shepard” است و بس.

البته منظور من نسخه دیفالت و از قبل طراحی شده فرمانده شپرد توسط سازندگان است و نه فرمانده شپردهایی که خودتان خلق کرده اید و کهکشان را با بدترین تصمیم ها به فنا داده اید! راستش من که هرگز قیافه فرمانده شپرد را تغییر ندادم تا برایم به عنوان یک شخصیت ثابت ماندگار شده و تبدیل نشود به مثلا چیزی شبیه شخصیت های بازی های نقش آفرینی که خودمان آن ها را می سازیم و هرگز چیزی از شخصیت پردازی آن ها نمی دانیم و از یادمان هم می روند. واقعا هم نسخه دیفالت فرمانده شپرد بسیار جذاب و خوش تیپ طراحی شده بود و دقیقا خصوصیات و ابهت یک فرمانده که می تواند همه را تحت تاثیر قرار دهد دارا بود. خیلی مهم است که یک شخصیت در بازی های نقش آفرینی که به دلیل داستان های اغلب طولانی و تصمیم گیری های مختلف و موثر و داستان های چندلایه و عمیق، همیشه شخصیت های محبوب زیادی را داشته و دارند، ماندگار شود و فرمانده شپرد دقیقا یکی از همین شخصیت هاست که فوق العاده کاریزماتیک است. در نهایت باید بگویم شخصیت Commander Shepard در دنیای بازی های ویدئویی همواره جایگاه ویژه ای بر ای من داشته است و در مطلب امروز بنده در مورد “محبوب‌ترین شخصیت‌های من در دنیای بازی‌ها” جایگاه دهم را به خود اختصاص داده است.

۹ – The Prince

۲۷ سال همراهی… / محبوب‌ترین شخصیت‌های من در تاریخ بازی‌ها (بخش پایانی) - گیمفا

سری بازی: Prince of Persia

صاحب امتیاز شخصیت و سری: Ubisoft

نخستین حضور: Prince of Persia در سال ۱۹۸۹

آخرین حضور: Prince of Persia: The Shadow and the Flame در سال ۲۰۱۳

بالاترین امتیاز متا در بازی های حضور یافته: امتیاز ۹۲/۱۰۰ در بازی Prince of Persia: The Sands of Time

مگر می شود که شخصیتی که رگ و ریشه ایرانی دارد و سال هاست با او همراه بوده ام و برخی از برترین خاطراتم را خلق کرده است در لیست من جای نگیرد؟ خیر نمی شود! صحبت از یک شخصیت جذاب ایرانی است و قطعا می دانید که در دنیای بازی وقتی نام ایرانی مطرح شود بلافاصله همه ذهن ها به سمت شاهزاده خوش تیپ و خوش قیافه سرزمین پارس در عناوین Prince of Persia می رود. شخصیت Prince در دنیای بازی های ویدئویی به واسطه حضور در سری عناوین Prince of Persia شناخته شده است و طی سال ها به عنوان پروتاگونیست اصلی این سری در نسخه های مختلف با او همراه بوده ایم. وی نخستین با در عنوان Prince of Persia به دنیای بازی ها معرفی شد و جدیدترین عنوانی هم که در آن شاهد حضور این شخصیت بوده ایم بازی Prince of Persia: The Shadow and the Flame در سال ۲۰۱۳ است.

۲۷ سال همراهی… / محبوب‌ترین شخصیت‌های من در تاریخ بازی‌ها (بخش پایانی) - گیمفا

مگر می شود که شخصیتی که رگ و ریشه ایرانی دارد و سال هاست با او همراه بوده ام و برخی از برترین خاطراتم را خلق کرده است در لیست من جای نگیرد؟ خیر نمی شود! صحبت از یک شخصیت جذاب ایرانی است و قطعا می دانید که در دنیای بازی وقتی نام ایرانی مطرح شود بلافاصله همه ذهن ها به سمت شاهزاده خوش تیپ و خوش قیافه سرزمین پارس در عناوین Prince of Persia می رود.

امتیاز استفاده از این شخصیت و فرنچایز Prince of Persia در اختیار کمپانی یویبیسافت است که در واقع خالق این سری و این شخصیت نیز محسوب می شود. لازم به ذکر است که از بین ۱۸ بازی و مدیای مختلفی که Prince تا کنون در آن ها حضور یافته است، برترین عنوان، بازی Prince of Persia: The Sands of Time است که موفق به کسب امتیاز متای ۹۲/۱۰۰ گردید. در این نسخه بیشتر از همیشه می بینیم که شاهزاده ما علاوه بر خوش تیپ و خوش قیافه بودن، خوش سلیقه هم هست و می تواند جوانی عاشق پیشه نیز باشد. در واقع در طول نسخه Prince of Persia: The Sands of Time همواره Farah نقش خیلی مهمی در شکل گیری شخصیت پرینس داشته است. The Prince و Farah جریانات و مشکلات زیادی را با یکدیگر از سر گذرانده اند و کاملا برای یکدیگر مناسب و عالی هستند، زیرا همواره یکدیگر را برای بهتر شدن به جلو می برند و البته در طی این مسیر عاشق و دلباخته یکدیگر نیز می شوند. در واقع به نوعی می توان گفت شخصیت بسیار قوی پرینسس و نگاه باز و واقع بینانه ی او باعث می شود تا پرینس از یک جوان لوس و آزار دهنده تبدیل به شخصیتی قوی و دوست داشتنی گردد.

۲۷ سال همراهی… / محبوب‌ترین شخصیت‌های من در تاریخ بازی‌ها (بخش پایانی) - گیمفا

شخصیت Prince مدت هاست که در ملا عام حضور نیافته و حسابی در عطش دیدن شاهزاده سرزمین پارس در عنوانی جدید از این سری می سوزیم. حتی مردم بقیه دنیا نیز در عطش دیدن هموطن عزیز ما می سوزند و می خواهند یوبیسافت کاری جدید با حضور این شخصیت انجام دهد!

البته حتما می دانید که پرینسس در پایان بازی Sands of Time همه چیز را فراموش می کند ولی این حقیقت رابطه بسیار عمیق آن ها و اهمیت آن چه اتفاق افتاده است را نمی کاهد. شخصیت Prince مدت هاست که در ملا عام حضور نیافته و حسابی در عطش دیدن شاهزاده سرزمین پارس در عنوانی جدید از این سری می سوزیم. حتی مردم بقیه دنیا نیز در عطش دیدن هموطن عزیز ما می سوزند و می خواهند یوبیسافت کاری جدید با حضور این شخصیت انجام دهد! در نهایت باید بگویم شخصیت Prince در دنیای بازی های ویدئویی همواره جایگاه ویژه ای برای من و خیلی از ایرانی ها داشته است و به شخصه یک وابستگی خاصی را همواره نسبت به وی مخصوصا به عنوان یک ایرانی داشته و دارم. امیدوارم که خیلی زود او را در یک بازی جدید سری ببینیم. Prince در مطلب امروز بنده در مورد “محبوب‌ترین شخصیت‌های من در دنیای بازی‌ها” جایگاه نهم را به خود اختصاص داده است.

۸ – Lara Croft

۲۷ سال همراهی… / محبوب‌ترین شخصیت‌های من در تاریخ بازی‌ها (بخش پایانی) - گیمفا

سری بازی: Tomb Raider

صاحب امتیاز شخصیت و سری: Square Enix

نخستین حضور: Tomb Raider در سال ۱۹۹۶

آخرین حضور: Shadow of the Tomb Raider در سال ۲۰۱۸

بالاترین امتیاز متا در بازی های حضور یافته: امتیاز ۹۱/۱۰۰ در بازی Tomb Raider (سال ۱۹۹۶)

قطعا اگر نیتن دریک یک نمونه ی مونث از نظر جذابیت داشته باشد، آن فقط و فقط می تواند Lara Croft افسانه ای باشد که البته مدت ها قبل از نیتن هم خلق شده است. Lara Croft سال ها و سال ها برای من خاطره خلق کرده است و مدت ها من مشغول بازی کردن عناوین Tomb Raider می شدم و برادرهایم می نشستند و بازی کردن من را تماشا می کردند! چقدر هم گیر می کردیم در آن اولیه سری! هم سنمان کم یود و هم بازی کلی رمز و راز و راه های مختلف و.. داشت که حسابی گیجمان می کرد. اینترنت و این حرف ها هم که نبود. باید خودمان راه را پیدا می کردیم. یادش بخیر. برویم به سراغ بانوی ماجراجوی افسانه ای یعنی لارا کرافت. شخصیت Lara Croft در دنیای بازی های ویدئویی به واسطه حضور در سری عناوین Tomb Raider شناخته شده است و طی سال ها به عنوان پروتاگونیست اصلی این سری در نسخه های مختلف با او همراه بوده ایم. وی نخستین با در عنوان Tomb Raider (سال ۱۹۹۶) به دنیای بازی ها معرفی شد و جدیدترین عنوانی هم که در آن شاهد حضور این شخصیت بوده ایم بازی Shadow of the Tomb Raider در نسل هشتم است که بازی جذاب و با کیفیتی هم محسوب می شود. لازم به ذکر است که از بین عناوین پرتعداد و مختلفی که Lara Croft تا کنون در آن ها حضور یافته است، برترین عنوان، بازی Tomb Raider (سال ۱۹۹۶) است که موفق به کسب امتیاز متای ۹۱/۱۰۰ گردید. امتیاز استفاده از این شخصیت و فرنچایز Tomb Raider در حال حاضر در اختیار کمپانی اسکوئر انیکس است.

۲۷ سال همراهی… / محبوب‌ترین شخصیت‌های من در تاریخ بازی‌ها (بخش پایانی) - گیمفا

قطعا اگر نیتن دریک یک نمونه ی مونث از نظر جذابیت داشته باشد، آن فقط و فقط می تواند Lara Croft افسانه ای باشد که البته مدت ها قبل از نیتن هم خلق شده است. Lara Croft سال ها و سال ها برای من خاطره خلق کرده است و مدت ها من مشغول بازی کردن عناوین Tomb Raider می شدم و برادرهایم می نشستند و بازی کردن من را تماشا می کردند! چقدر هم گیر می کردیم در آن اولیه سری! هم سنمان کم یود و هم بازی کلی رمز و راز و راه های مختلف و.. داشت که حسابی گیجمان می کرد. اینترنت و این حرف ها هم که نبود. باید خودمان راه را پیدا می کردیم. یادش بخیر.

بدون شک اگر بپرسیم محبوب‌ ترین شخصیت مونث در بازی‌ های ویدئویی چه کسی است پاسخ ما چیزی جز بانو Lara Croft افسانه‌ ای نخواهد بود که همان طور که در ابدا هم اشاره کردم سال‌ ها و سال‌ ها، از کودکی و نوجوانی تا کنون ما را سرگرم کرده و برای ما خاطرات بسیار شیرین و هیجان‌ انگیزی را با تک تک عناوین Tomb Raider رقم زده است. واقعا کمتر بازیبازی است که حاطرات خوبی با عناوین Tomb Raider و Lara Croft نداشته باشد؛ بازیبازان قدیمی با عناوین اصلی و کلاسیک این سری و بازیبازان جدیدتر (البته باز هم همراه قدیمی‌ ترها) نیز با ۳ عنوان ریبوت سال‌ های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۵ و ۲۰۱۸ با نام‌ های Tomb Raider و Rise of the Tomb Raider و Shadow of the Tomb Raider، خاطرات بسیار هیجان‌ انگیزی را برای خود رقم زده‌ اند و برای برخی مانند بنده عناوین این فرنچایز جزو برترین تجربیات زندگی گیمری آن‌ ها محسوب می‌ شود.

۲۷ سال همراهی… / محبوب‌ترین شخصیت‌های من در تاریخ بازی‌ها (بخش پایانی) - گیمفا

بدون شک اگر بپرسیم محبوب‌ ترین شخصیت مونث در بازی‌ های ویدئویی چه کسی است پاسخ ما چیزی جز بانو Lara Croft افسانه‌ ای نخواهد بود که همان طور که در ابدا هم اشاره کردم سال‌ ها و سال‌ ها، از کودکی و نوجوانی تا کنون ما را سرگرم کرده و برای ما خاطرات بسیار شیرین و هیجان‌ انگیزی را با تک تک عناوین Tomb Raider رقم زده است. واقعا کمتر بازیبازی است که حاطرات خوبی با عناوین Tomb Raider و Lara Croft نداشته باشد؛ بازیبازان قدیمی با عناوین اصلی و کلاسیک این سری و بازیبازان جدیدتر (البته باز هم همراه قدیمی‌ ترها) نیز با ۳ عنوان ریبوت سال‌ های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۵ و ۲۰۱۸ با نام‌ های Tomb Raider و Rise of the Tomb Raider و Shadow of the Tomb Raider، خاطرات بسیار هیجان‌ انگیزی را برای خود رقم زده‌ اند

Lara شخصیتی بسیار بااراده، قدرتمند، باهوش و ماجراجو است که با هر ماجراجویی خود پخته تر از قبل شده است و این مسئله که وی در ابتدا یک دختر ساده و بدون آشنایی زیاد با خطرات ماجراجویی و بقا بوده است، کاملا در عنوان عالی ریبوت Tomb Raider در سال ۲۰۱۳ مشخص شد. در واقع لارا مسیر خود را از آن نسخه آغاز کرده و در ادامه با تجربه‌های هیجان‌انگیز بیشتر مثل ماجراهای Rise of the Tomb Raider پخته و پخته تر شد تا سرانجام تبدیل به یک ماجراجو و مبارز فوق‌ حرفه‌ ای و همه فن‌ حریفی می‌ شود که در عناوین قدیمی این سری همواره دیده‌ ایم. به امید این که باز هم شاهد نسخه‌ های فوق‌ العاده بهتر و با کیفیت تری از سری Tomb Raider توسط اسکوئر انیکس و کریستال داینامیکس باشیم تا هرچه بیشتر با لارای محبوب، قدرتمند و دوست داشتنی مان همراه شویم و البته زوایای دیگری را نیز از زندگی، شخصیت و حقیقت وجودی وی مشاهده کنیم. در نهایت باید بگویم شخصیت Lara Croft در دنیای بازی های ویدئویی از همان نخستین بار که کنترلش را در دست گرفتم تا به امروز، برای من یکی از یونیک ترین و جذاب ترین شخصیت های دنیای بازی بوده است و همان طور که در ابتدا هم خدمت شما عرض کردم بدون شک اگر نیتن دریک از نظر جذابیت یک نمونه ی مونث داشته باشد قطعا آن لارا است. Lara Croft در مطلب امروز بنده در مورد “محبوب‌ترین شخصیت‌های من در دنیای بازی‌ها” جایگاه هشتم را به خود اختصاص داده است.

۷ – Nemesis

۲۷ سال همراهی… / محبوب‌ترین شخصیت‌های من در تاریخ بازی‌ها (بخش پایانی) - گیمفا

Nemesis

سری بازی: Resident Evil

صاحب امتیاز شخصیت و سری: Capcom

نخستین حضور:  Resident Evil 3: Nemesis در سال  ۱۹۹۹

آخرین حضور: Resident Evil 3: Remake در سال  ۲۰۲۰

بالاترین امتیاز متا در بازی های حضور یافته: نسخه اصلی بازی بر روی PS امتیاز متا ندارد ولی امتیاز ۹٫۴ از IGN و گیم رنکینگ ۸۸ را دارد امتیاز ۹۶/۱۰۰ در بازی Morta

هیولایی که وقتی در بازی می بینمش واقعا هنگ می کنم و از ترس این که دارد دنبالم می آید قلبم به تپش می افتد، ولی باز هم با این حال از خیلی از محبوب ترین شخصیت های اصلی و پروتاگونیست ها نیز برایم محبوب تر است و در واقع محبوب ترین شخصیت من در سری Resident Evil نمسیس است! خیلی سخت است که هیولایی به این مخوفی بسازی و کاری کنی که همه، هم عاشقش شوند و هم از ۱۰ کیلومتری اش فرار کنند! بیراه نیست اگر بگوییم Nemesis محبوب ترین هیولای تاریخ بازی هاست که حتی در لیست برترین و محبوب ترین شخصیت های کل تاریخ بازی ها هم می‌تواند در جایگاه های اولیه قرار بگیرد، همانطور که می بینید در لیست من از محبوب ترین شخصیت ها نیز در چنین جایگاهی است. مثل همیشه بر یم سراغ معرفی کلی. شخصیت Nemesis در دنیای بازی های ویدئویی به واسطه حضور در سری عناوین Resident Evil و بهتر است بگویم نسخه سوم این سری شناخته شده است و طی سال ها هنوز هم به عنوان مخوف ترین آنتاگونیست  این سری و یکی از مخوف ترین های تاریخ بازی هآ قلمداد می شود. وی نخستین با در عنوان Resident Evil 3: Nemesis به دنیای بازی ها معرفی شد و جدیدترین عنوانی هم که در آن شاهد حضور این شخصیت بوده ایم بازی Resident Evil 3: Remake در نسل هشتم است که باز موفق و با کیفیتی هم محسوب می شود. لازم به ذکر است که از بین ۱۵ بازی و مدیای مختلفی که Nemesis تا کنون در آن ها حضور یافته است، برترین عنوان، بازی Resident Evil 3: Nemesis است که البته نسخه اصلی بازی بر روی PS امتیاز متا ندارد ولی امتیاز ۹٫۴ از IGN و گیم رنکینگ ۸۸ را در اختیار دارد و برای خیلی ها مثل بنده، برترین بازی کل این سری محسوب می شود.. امتیاز استفاده از این شخصیت و فرنچایز Resident Evil در اختیار کمپانی کپکام است که در واقع خالق این سری و این شخصیت نیز محسوب می شود. استاد شینجی میکامی با خلق Nemesis و عناوین اولیه Resident Evil کاری کرد که تا ابد در قلب ما گیمرها و در صفحه پرافتخار ترین و محبوب ترین سازنده های بازی در دفتر تاریخ بازی های رایانه ای جاودانه شد.

۲۷ سال همراهی… / محبوب‌ترین شخصیت‌های من در تاریخ بازی‌ها (بخش پایانی) - گیمفا

Nemesis در واقع هیولایی است که ما عاشق ترسیدن از او هستیم، موجودی شیطانی که با تعقیب کردنمان حس زندگی را به تک تک لایه های وجود ما تزریق می‌کرد. Nemesis نمونه کاملی از یک آنتاگونیست پرداخت شده است که برای دوست داشته شدن، نه نیازی به ظاهر زیبا دارد و نه دیالوگ های ماندگار. کافی است این هیولای شکست ناپذیر فقط و فقط خودش باشد و ما عاشق اش شویم و در عین حال، از بودنش به مرز سکته کردن برسیم. زمان بازی کردن رزیدنت اویل ۳ چون می دانستیم که Nemesis دارد همین دور و برها می چرخد و هر لحظه ممکن است از هر جایی سر و کله اش پیدا شود، همواره با ترس و لرز بازی را پیش می بردیم. شخصیت Nemesis در دنیای بازی های ویدئویی همیشه مخوف ترین هیولا بوده و هست و خواهد بود و به قدری جذاب است که با این که با دیدنش در بازی قلبم می ایستد ولی باز هم از اکثر شخصیت های مثبت و پروتاگونیست ها هم برایم محبوب تر است

عجیب است که هر وقت از Nemesis صحبت می کنم یک احساس عجیبی آمیخته از هیجان و ترس و عشق و استرس به من دست می دهد! زمانی که وی ناگهان از دیوار یا پنجره وارد راهرو می شد و با آن صدای مخوفش مدام تکرار می کرد استارررررز (S.T.A.R.S.) از ذهنم می گذرد!! یا زمانی را که او هلیکوپتر را منفجر می کند و ما که آن زمان ها سنمان خیلی کمتر بود و گرافیک این کات سین را می دیدیم، از ترس قالب تهی می کردیم و با خودمان می گفتیم وای عجب دمویی!! چقدر گرافیکش واقعیه!! چقدر ترسناکه این لعنتی!! واقعا هم ترسناک بود و هنوز هم هست. اصلا تنها نگاهی به طراحی Nemesis کافیست تا وی را ترسناک ترین هیولای خلق شده در بازی ها بدانیم.  از همان بار اولی که جیل ولنتاین با نمسیس روبرو شد و او همکارش را به بدترین شکل کشت، مشخص بود که شاهد ظهور یکی از مخوف ترین هیولاها هستیم.  وقتی با او روبرو می شدیم مهم نبود که اسلحه داریم یا نداریم و یا آر پی جی دستمان باشد. می دانستیم این هیولا بیدی نیست که با این بادها بلرزد. وقتی ناگهان به سمت ما می دوید و ما با ترس درب یک اتاق را باز می کردیم تا داخلش شویم و از دست او دقایقی راحت شویم. وقتی انیمیشن باز شدن درب در حال پخش شدن بود قلبمان می خواست از جا در بیاید از تصور این که الان Nemesis پشت سرمان است. در اطلاعات مربوط به این هیولای بی نظیر، مخوف و محبوب آمده است که “وی علاوه بر Nemesis با نام های Pursuer یا Chaser که به معنی تعقب کننده هستند نیز شناخته می شود که کاملا با رفتار وی در بازی نیز همخوانی دارد و همیشه در تعقیب ما بیچاره ها بود تا از ترس زهره ترک شویم اما باز هم مثل یک مریضی، دوست داشتیم تعقیبمان کند! اگر چه وی از برخی دیگر مدل های tyrant کوچکتر است اما نقطه قوت وی آن است که کاملا مانند انسان هاست و نسبت به همتایان undead خود دارای هوشی بسیار بسیار بالاتر و همچنین بسیار نیز چابک تر است. وی قدرت تصمیم گیری از خود نشان می دهد و قابلیت کامل در استفاده از سلاح های گرم و … را داراست. وی برای دستیابی به هدف خود کاملا باهوش است و مثلا در صحنه ای که با شلیک به هلیکوپتر نجات باعث سقوط آن می شود، کاملا هوش و توانایی وی را مشاهده می کنیم. صدای Nemesis بسیار خوفناک است و با این که صحبت زیادی نمی کند ولی کلمه استارز را با صدای خوفناک خود تکرار می کند. Nemesis در فیلم سال ۲۰۰۴ با نام  Resident Evil: Apocalypse نیز حضور یافته است. صداگذاری او در بازی را Tony Rosato به زیبایی انجام داد و ایفای نقش وی در فیلم بر عهده Matthew G. Taylor بود.”

۲۷ سال همراهی… / محبوب‌ترین شخصیت‌های من در تاریخ بازی‌ها (بخش پایانی) - گیمفا

هیولایی که وقتی در بازی می بینمش واقعا هنگ می کنم و از ترس این که دارد دنبالم می آید قلبم به تپش می افتد، ولی باز هم با این حال از خیلی از محبوب ترین شخصیت های اصلی و پروتاگونیست ها نیز برایم محبوب تر است و در واقع محبوب ترین شخصیت من در سری Resident Evil نمسیس است! خیلی سخت است که هیولایی به این مخوفی بسازی و کاری کنی که همه، هم عاشقش شوند و هم از ۱۰ کیلومتری اش فرار کنند! بیراه نیست اگر بگوییم Nemesis محبوب ترین هیولای تاریخ بازی هاست که حتی در لیست برترین و محبوب ترین شخصیت های کل تاریخ بازی ها هم می‌تواند در جایگاه های اولیه قرار بگیرد،

Nemesis در واقع هیولایی است که ما عاشق ترسیدن از او هستیم، موجودی شیطانی که با تعقیب کردنمان حس زندگی را به تک تک لایه های وجود ما تزریق می‌کرد. Nemesis نمونه کاملی از یک آنتاگونیست پرداخت شده است که برای دوست داشته شدن، نه نیازی به ظاهر زیبا دارد و نه دیالوگ های ماندگار. کافی است این هیولای شکست ناپذیر فقط و فقط خودش باشد و ما عاشق اش شویم و در عین حال، از بودنش به مرز سکته کردن برسیم. زمان بازی کردن رزیدنت اویل ۳ چون می دانستیم که Nemesis دارد همین دور و برها می چرخد و هر لحظه ممکن است از هر جایی سر و کله اش پیدا شود، همواره با ترس و لرز بازی را پیش می بردیم. شخصیت Nemesis در دنیای بازی های ویدئویی همیشه مخوف ترین هیولا بوده و هست و خواهد بود و به قدری جذاب است که با این که با دیدنش در بازی قلبم می ایستد ولی باز هم از اکثر شخصیت های مثبت و پروتاگونیست ها هم برایم محبوب تر است. Nemesis در مطلب امروز بنده در مورد “محبوب‌ترین شخصیت‌های من در دنیای بازی‌ها” جایگاه هفتم را به خود اختصاص داده است.

۶ – Ezio Auditore da Firenze

۲۷ سال همراهی… / محبوب‌ترین شخصیت‌های من در تاریخ بازی‌ها (بخش پایانی) - گیمفا

Ezio Auditore da Firenze

سری بازی: Assassin’s Creed

صاحب امتیاز شخصیت و سری: Ubisoft

نخستین حضور: Assassin’s Creed 2 در سال ۲۰۰۹

آخرین حضور: Assassin’s Creed: Ezio Collection در سال ۲۰۱۶

بالاترین امتیاز متا در بازی های حضور یافته: امتیاز ۹۱/۱۰۰ در بازی Assassin’s Creed 2

از همان ابتدا که اولین نسخه سری Assassin’s Creed را تجربه کردم تا امروز، این سری برای من یک سری خاص و یکی از برترین سری بازی های کل زندگیم بوده است که انگار هر وقت از هر بازی دیگری خسته می شوم می توانم بروم سراغ یکی از عناوین این سری و دوباره و سه باره آنها را بازی کنم. سری Assassin’s Creed در طول این سال ها و در نسخه های گوناگون و پرتعدادی که از آن عرضه شده است تعداد زیادی شخصیت های قدرتمند و جذاب و محبوب داشته است که طرفداران عاشق آن ها هستند و جزو محبوب ترین شخصیت های دنیای بازی به شمار می روند. وقتی می گوییم یک شخصیت، “محبوب ترین شخصیت کل این سری” محسوب می شود، تصور کنید که این فرد باید چه شخصیت قدرتمندی از همه لحاظ شامل ظاهری و باطنی و عمق شخصیتی و .. داشته باشد. این لقب در سری Assassin’s Creed متعلق به یکی از بهترین شخصیت های تاریخ بازی های رایانه ای یعنی Ezio Auditore da Firenze یا همان اتزیوی خودمان است که اتفاقا محبوب ترین شخصیت من در این سری نیز هست. برویم سراغ معرفی کلی این شخصیت. شخصیت Ezio Auditore da Firenze در دنیای بازی های ویدئویی به واسطه حضور در سری عناوین Assassin’s Creed شناخته شده است و به عنوان محبوب ترین پروتاگونیست این سری تا به امروز محسوب می شود.

۲۷ سال همراهی… / محبوب‌ترین شخصیت‌های من در تاریخ بازی‌ها (بخش پایانی) - گیمفا

Ezio برترین و محبوب‌ترین و البته خوش تیپ ترین پروتاگونیست سری (و یکی از خوش تیپ ترین های تاریخ بازی) است که دنبال کردن ماجراهای او از بدو تولد تا پایان سفرش برای انتقام، بهترین و درگیر‌کننده ترین نسخه های این فرنچایز را شکل داده اند و همیشه و تاکنون حتی در نسخه های جدید این سری نیز لباس اتزیو یکی از محبوب ترین لباس های بازی است و به قدری اتزیو محبوب است که این لباس را بر تن شخصیت های جدید این فرنچایز می بینیم

وی نخستین با در عنوان Assassin’s Creed ۲ به دنیای بازی ها معرفی شد و جدیدترین عنوانی هم که در آن شاهد حضور این شخصیت بوده ایم کالکشن Assassin’s Creed: Ezio Collection در نسل هشتم است که نسخه ریمستر ۳ بازی نسل هفتمی Ezio را در خود داشت. لازم به ذکر است که از بین عناوین مختلفی که Ezio تا کنون در آن ها حضور یافته است، برترین عنوان، بازی Ezio است که موفق به کسب امتیاز متای ۹۱/۱۰۰ گردید. امتیاز استفاده از این شخصیت و فرنچایز Assassin’s Creed در اختیار کمپانی یوبیسافت است که در واقع خالق این سری و این شخصیت نیز محسوب می شود. Ezio برترین و محبوب‌ترین و البته خوش تیپ ترین پروتاگونیست سری (و یکی از خوش تیپ ترین های تاریخ بازی) است که دنبال کردن ماجراهای او از بدو تولد تا پایان سفرش برای انتقام، بهترین و درگیر‌کننده ترین نسخه های این فرنچایز را شکل داده اند و همیشه و تاکنون حتی در نسخه های جدید این سری نیز لباس اتزیو یکی از محبوب ترین لباس های بازی است و به قدری اتزیو محبوب است که این لباس را بر تن شخصیت های جدید این فرنچایز می بینیم. به جهت محبوبیت بالای این شخصیت، حتی دنبال کردن رابطه عاشقانه اتزیو با کریستینا نیز برای ما در این سری جذاب بوده است.

۲۷ سال همراهی… / محبوب‌ترین شخصیت‌های من در تاریخ بازی‌ها (بخش پایانی) - گیمفا

از همان ابتدا که اولین نسخه سری Assassin’s Creed را تجربه کردم تا امروز، این سری برای من یک سری خاص و یکی از برترین سری بازی های کل زندگیم بوده است که انگار هر وقت از هر بازی دیگری خسته می شوم می توانم بروم سراغ یکی از عناوین این سری و دوباره و سه باره آنها را بازی کنم. سری Assassin’s Creed در طول این سال ها و در نسخه های گوناگون و پرتعدادی که از آن عرضه شده است تعداد زیادی شخصیت های قدرتمند و جذاب و محبوب داشته است که طرفداران عاشق آن ها هستند و جزو محبوب ترین شخصیت های دنیای بازی به شمار می روند. وقتی می گوییم یک شخصیت، “محبوب ترین شخصیت کل این سری” محسوب می شود، تصور کنید که این فرد باید چه شخصیت قدرتمندی از همه لحاظ شامل ظاهری و باطنی و عمق شخصیتی و .. داشته باشد. این لقب در سری Assassin’s Creed متعلق به یکی از بهترین شخصیت های تاریخ بازی های رایانه ای یعنی Ezio Auditore da Firenze یا همان اتزیوی خودمان است که اتفاقا محبوب ترین شخصیت من در این سری نیز هست.

رابطه Ezio و Cristina از نوع روابط تراژیک و تلخ است ولی نمی توان این را انکار کرد که بین آن دو رابطه ای خاص و زیبا برقرار بود که روی همه ما در بازی Assasssins Creed Brotherhood تاثیر گذار بود. Ezio از همان لحظه ای که Cristina زا برای اولین بار دید دل به او باخت و در طول مسیر این دلدادگی اتفاقات و فراز و نشیب های زیادی را تجربه کرد. در طول بازی، حتی زمانی که Cristina شانزده سال بود که ازدواج کرده بود و Ezio را هر چند سال یک بار و آن هم فقط برای چند لحظه می دید، وی نزد Ezio اعتراف کرد که هنوز که هنوز است عاشق او است و وی را از همسرش نیز بیشتر دوست دارد و دلش در گرو عشق Ezio است. عشقی غمگین و توام با نرسیدن به معشوق. در نهایت باید بگویم شخصیت Ezio و به طور کلی فرنچایز Assassin’s Creed در دنیای بازی های ویدئویی همواره برای من جزو بهترین ها بوده و هستند و خواهند بود. Ezio در مطلب امروز بنده در مورد “محبوب‌ترین شخصیت‌های من در دنیای بازی‌ها” جایگاه ششم را به خود اختصاص داده است.

۵ – Gabriel Belmont

۲۷ سال همراهی… / محبوب‌ترین شخصیت‌های من در تاریخ بازی‌ها (بخش پایانی) - گیمفا

سری بازی: Castlevania: Lords of Shadow

صاحب امتیاز شخصیت و سری: Konami

نخستین حضور: Castlevania: Lords of Shadow  در سال ۲۰۱۰

آخرین حضور: Castlevania: Lords of Shadow 2 در سال ۲۰۱۴

بالاترین امتیاز متا در بازی های حضور یافته: امتیاز ۸۵/۱۰۰ در بازی Castlevania: Lords of Shadow

با بسیاری از شخصیت های این لیست خیلی بیشتر از Gabriel Belmont خاطره دارم ولی Gabriel Belmont دقیقا همان تعریف شخصیت محبوب من است که چند دقیقه هم که با َان خاطره داشته باشم کافی است تا برایم جزو برترین ها باشد. Gabriel Belmont برای من از آن شخصیت هایی است که در همان ۵ دقیقه ی اول بازی Castlevania: Lords of Shadow که وی را دیدم و با او بازی کردم، می دانستم یکی از محبوب ترین شخصیت های من در دنیای بازی خواهد شد و شاید اصلا بهتر است بگویم همان جا یکی از محبوب ترین شخصیت های من شد، حتی فقط به خاطر ظاهرش! شخصیتی که با وجود این همه بازی مختلف و شخصیت های محبوب، یک پوستر اتاق من را به خود اختصاص داده است و علاقه ی خیلی عجیبی به او دارم. Gabriel Belmont مرد بسیار خوب و خوش قلبی بود و حتی وقتی در قامت لرد دراکولا نیز در آمد، دراکولای پلید و سیاهی نبود. وی هم از لحاظ ظاهری و هم از لحاظ شخصیتی و صداگذاری بسیار جذاب است و کاملا توانایی نقش اصلی بودن در یک سری بازی محبوب و قدرتمند را داراست. مثل همیشه با معرفی کلی این شخصیت آغاز می کنیم. شخصیت Gabriel Belmont در دنیای بازی های ویدئویی به واسطه حضور در سری عناوین Castlevania: Lords of Shadow شناخته شده است و در دو نسخه این سری به عنوان پروتاگونیست اصلی با او همراه بوده ایم و در یک نسخه این سری هم به عنوان آنتاگونیست اصلی (Castlevania: Lords of Shadow – Mirror of Fate) حضور داشته است. وی نخستین با در عنوان Castlevania: Lords of Shadow به دنیای بازی ها معرفی شد و جدیدترین عنوانی هم که در آن شاهد حضور این شخصیت بوده ایم بازی Castlevania: Lords of Shadow 2 در نسل هفتم است که بر خلاف نمرات بازی باید بگویم بازی بسیار موفق و فوق العاده جذابی هم هست.

۲۷ سال همراهی… / محبوب‌ترین شخصیت‌های من در تاریخ بازی‌ها (بخش پایانی) - گیمفا

با بسیاری از شخصیت های این لیست خیلی بیشتر از Gabriel Belmont خاطره دارم ولی Gabriel Belmont دقیقا همان تعریف شخصیت محبوب من است که چند دقیقه هم که با َان خاطره داشته باشم کافی است تا برایم جزو برترین ها باشد. Gabriel Belmont برای من از آن شخصیت هایی است که در همان ۵ دقیقه ی اول بازی Castlevania: Lords of Shadow که وی را دیدم و با او بازی کردم، می دانستم یکی از محبوب ترین شخصیت های من در دنیای بازی خواهد شد و شاید اصلا بهتر است بگویم همان جا یکی از محبوب ترین شخصیت های من شد، حتی فقط به خاطر ظاهرش! شخصیتی که با وجود این همه بازی مختلف و شخصیت های محبوب، یک پوستر اتاق من را به خود اختصاص داده است و علاقه ی خیلی عجیبی به او دارم

از بین ۳ بازی مختلفی که Gabriel Belmont تا کنون در آن ها حضور یافته است، برترین عنوان، بازی Castlevania: Lords of Shadow است که موفق به کسب امتیاز متای ۸۵/۱۰۰ گردید. امتیاز استفاده از این شخصیت و فرنچایز Castlevania در اختیار کمپانی کونامی است. وی در نسخه اول اربابان سایه مبارز و مرد بسیار خوبی بود و برای هدف خیر و از بین بردن شیطان می جنگید و همه هیولاها را شکست داد اما در نبرد با شیطان سرانجام خود نیز به یکی از همان هیولاها تبدیل شد. هیولایی که اتفاقا کنایه ای بزرگ به خودش و خانواده اش است، زیرا گابریل تبدیل به لرد دراکولا شد، همان موجودی که نسل ها و قرن ها خانواده اش در پی کشتن آن بوده اند. سرنوشت با گابریل به ناحق تا کرد و در حقش جفا روا داشت. در نسخه دوم اربابان سایه نیز دیدیم که سال ها از انتهای نسخه اول گذشته است و به دنیای مدرن امروزی آمده ایم. گابریل یا همان لرد دراکولای کنونی به خوابی طولانی فرو رفته است اما دوست و همراه او در نسخه اول یعنی زوبک وی را بیدار می کند و به وی وعده ای می دهد. زوبک به گابریل می گوید که اگر ماموریت ناتمام نسخه اول یعنی کشتن شیطان را به پایان برساند کمک می کند تا نفرین ابدیت از روی او برداشته شود و وی را از این عذاب راحت می کند. گابریل که ضعیف و خسته و درمانده است قبول می کند که این کار را انجام دهد و به این شکل داستان بازی دوم سری اربابان سایه آغاز می گردد و پیش می رود. در ادامه شاهد پیچش هایی داستانی نیز بودیم و حتی زوبک نیز به گابریل خیانت کرد.

۲۷ سال همراهی… / محبوب‌ترین شخصیت‌های من در تاریخ بازی‌ها (بخش پایانی) - گیمفا

گفته و مثلی هست که می گوید: “کسانی که با هیولاها مبارزه می کنند باید مراقب باشند، چرا که ممکن است خود نیز، هیولا شوند.” این گفته به وضوح در مورد گابریل بلمونت مبارز قدرتمند و با شرافت خانواده بلمونت که عمری خون آشام ها رو می کشته اند و در نبرد با دراکولا بوده اند صدق می کند.

بازی کردن در قالب گابریل چه در فرم انسانی خود در نسخه اول اربابان سایه و چه در قامت لرد دراکولا در نسخه دوم سری، فوق العاده لذتبخش و جذاب بود و قطعا کنترل شخصیتی به این خوش تیپی با آن همه قدرت های جذاب و شنل بلند قرمز رنگش بسیار هیجان انگیز بود. حتی سلاح شلاق مانند او که شبیه به زنجیر باز می شد و در مبارزات استفاده می شد را بسیاری که از گذشته این سری خبر نداشتند می گفتند از روی عنوان خدای جنگ و سلاح کریتوس تقلید شده است در حالی که سلاح شلاقی و زنجیری شکل مبارزان سری کسلوانیا از همان آغاز، سال هاست که وجود داشته است و متعلق به این سری بوده است و هر بازی دیگری که سلاحی شبیه به آن داشته باشد را می توان گفت از سری کسلوانیا الهام گرفته است. گفته و مثلی هست که می گوید: “کسانی که با هیولاها مبارزه می کنند باید مراقب باشند، چرا که ممکن است خود نیز، هیولا شوند.” این گفته به وضوح در مورد گابریل بلمونت مبارز قدرتمند و با شرافت خانواده بلمونت که عمری خون آشام ها رو می کشته اند و در نبرد با دراکولا بوده اند صدق می کند. در نهایت باید بگویم شخصیت Gabriel Belmont از همان اولین دقایقی که کنترلش را در Castlevania: Lords of Shadow بر عهده گرفتم تبدیل به یکی از محبوب ترین ها شد و به شخصه یک وابستگی و علاقه خاصی را همواره نسبت به وی داشته و دارم. Gabriel Belmont در مطلب امروز بنده در مورد “محبوب‌ترین شخصیت‌های من در دنیای بازی‌ها” جایگاه پنجم را به خود اختصاص داده است.

۴ – Dante

۲۷ سال همراهی… / محبوب‌ترین شخصیت‌های من در تاریخ بازی‌ها (بخش پایانی) - گیمفا

سری بازی: Devil May Cry

صاحب امتیاز شخصیت و سری: Capcom

نخستین حضور: Devil May Cry در سال ۲۰۰۱

آخرین حضور: Devil May Cry ۵ در سال ۲۰۱۸

بالاترین امتیاز متا در بازی های حضور یافته: امتیاز ۹۴/۱۰۰ در بازی  Devil May Cry

برادرش را که در قسمت قبلی لیست دیدیم و حالا نوبت می رسد به برادری که نسبت به دیگر نیمه اش، بسیار مثبت تر و با اخلاق تر است و نگذاشته است تا نیمه شیطانی اش کاملا انسان بودن او را از بین ببرد و اتفاقا از نیمه شیطانی اش برای نابود کردن هیولاها و شیاطین استفاده می کند. بله نوبت به Dante افسانه ای رسیده است که بدون شک برای من جزو محبوب ترین های تاریخ است. دورگه نیمه فرشته نیمه شیطان محبوب ما و پسر اسپاردای افسانه ای که همه چیز در مورد او کاملا بی نقص است. از طراحی و ظاهر و لباس های وی گرفته تا چهره و موها و سلاح های مرگبار و قدرت های بی نظیرش. شخصیت Dante در دنیای بازی های ویدئویی به واسطه حضور در سری عناوین Devil May Cry شناخته شده است و طی سال ها به عنوان پروتاگونیست اصلی این سری در نسخه های مختلف با او همراه بوده ایم. وی نخستین با در عنوان Devil May Cry به دنیای بازی ها معرفی شد و جدیدترین عنوانی هم که در آن شاهد حضور این شخصیت بوده ایم بازی Devil May Cry ۵ در نسل هشتم است که بازی بسیار موفق و با کیفیتی هم محسوب می شود و واقعا یکی از برترین های نسل هشتم است. لازم به ذکر است که از بین عناوین مختلفی که Dante تا کنون در آن ها حضور یافته است، برترین عنوان از نظر امتیاز متا، بازی نخست Devil May Cry است که موفق به کسب امتیاز متای ۹۴/۱۰۰ گردید. امتیاز استفاده از این شخصیت و فرنچایز Devil May Cry در اختیار کمپانی کپکام است که در واقع خالق این سری و این شخصیت نیز محسوب می شود.

۲۷ سال همراهی… / محبوب‌ترین شخصیت‌های من در تاریخ بازی‌ها (بخش پایانی) - گیمفا

برادرش را که در قسمت قبلی لیست دیدیم و حالا نوبت می رسد به برادری که نسبت به دیگر نیمه اش، بسیار مثبت تر و با اخلاق تر است و نگذاشته است تا نیمه شیطانی اش کاملا انسان بودن او را از بین ببرد و اتفاقا از نیمه شیطانی اش برای نابود کردن هیولاها و شیاطین استفاده می کند. بله نوبت به Dante افسانه ای رسیده است که بدون شک برای من جزو محبوب ترین های تاریخ است. دورگه نیمه فرشته نیمه شیطان محبوب ما و پسر اسپاردای افسانه ای که همه چیز در مورد او کاملا بی نقص است. از طراحی و ظاهر و لباس های وی گرفته تا چهره و موها و سلاح های مرگبار و قدرت های بی نظیرش.

شخصیت دانته علاوه بر خوش تیپ بودن و جذابیت ظاهری، از لحاظ قدرتمند بودن و داشتن قدرتهای فرا طبیعی نیز بی تردید یکی از قدرتمندترین و مرگبارترین شخصیت ها به شمار می رود و کمتر شخصیتی را سراغ داریم که قدرتی در حد و اندازه وی را دارا باشد. در ابتدا دانته به عنوان یک مزدور و یک کارگاه خصوصی در پرونده های غیر نرمال معرفی می شود که ترجیحا به دنبال درخواست ها و ماموریت های “شیطان کشی” یا demon slaying می رود. وی به خاطر ظاهر و استایل خاصش و خصوصیات شخصیتی ویژه اش خیلی زود تبدیل به یکی از شناخته شده ترین و محبوب ترین شخصیت ها در دنیای بازی های رایانه ای شد. وی که همان طور که اشاره شد پسر یکی از شیاطین قدرتمند به نام اسپاردا است و حاصل عشق اسپاردا و یک فرشته (عشقی ممنوعه) به حساب می آید، قدرت های بسیاری را از پدر خود به ارث برده است و بسیار بسیار قوی تر از یک انسان عادی است  و ترکیبی از نیروهای شیطان و فرشته را در اختیار دارد که باعث می شود بتواند از هر دو گروه سلاح های فرشتگان و شیاطین استفاده کند.

۲۷ سال همراهی… / محبوب‌ترین شخصیت‌های من در تاریخ بازی‌ها (بخش پایانی) - گیمفا

دانته علاوه بر خوش تیپ بودن و جذابیت ظاهری، از لحاظ قدرتمند بودن و داشتن قدرتهای فرا طبیعی نیز بی تردید یکی از قدرتمندترین و مرگبارترین شخصیت ها به شمار می رود و کمتر شخصیتی را سراغ داریم که قدرتی در حد و اندازه وی را دارا باشد. وی به خاطر ظاهر و استایل خاصش و خصوصیات شخصیتی ویژه اش خیلی زود تبدیل به یکی از شناخته شده ترین و محبوب ترین شخصیت ها در دنیای بازی های رایانه ای شد. وی قدرت های بسیاری را از پدر خود به ارث برده است و بسیار بسیار قوی تر از یک انسان عادی است  و ترکیبی از نیروهای شیطان و فرشته را در اختیار دارد که باعث می شود بتواند از هر دو گروه سلاح های فرشتگان و شیاطین استفاده کند.

 البته خوب می دانید که دانته تنها فرزند اسپاردا نیست و یک برادر نیز دارد که از لحاظ ظاهری او نیز دست کمی از دانته ندارد و در قسمت قبلی لیست با او نیز آشنا شدیم. Vergil ضدقهرمان اصلی سری Devil May Cry و برادر و دشمن اصلی Dante است که در عنوان زیبای DMC Devil May Cry شاهد این بودیم که چگونه دشمنی بین این دو آغاز می شود و از برادری به کینه و جنگ می رسد و سرانجام در پایان بازی Devil May Cry 3 نهایتا Dante برادرش را شکست می دهد.  مبارزه حماسی بین دو برادر در پایان نسخه سوم این فرنچایز و همچنین در پایان نسخه DMC Devil May Cry یکی از به یادماندنی ترین باس فایت هایی هستند که تاکنون تجربه کرده ایم. در نهایت باید بگویم شخصیت Dante در دنیای بازی های ویدئویی همواره جایگاه ویژه ای برای من داشته است و تا همیشه یکی از محبوب ترین ها برای من خواهد بود. Dante در مطلب امروز بنده در مورد “محبوب‌ترین شخصیت‌های من در دنیای بازی‌ها” جایگاه چهام را به خود اختصاص داده است.

۳ – Nathan Drake

۲۷ سال همراهی… / محبوب‌ترین شخصیت‌های من در تاریخ بازی‌ها (بخش پایانی) - گیمفا

سری بازی: Uncharted

صاحب امتیاز شخصیت و سری: Sony Interactive Entertainment

نخستین حضور: Uncharted: Drake’s Forune در سال ۲۰۰۷

آخرین حضور: Uncharted 4: A thief’s End در سال ۲۰۱۶

بالاترین امتیاز متا در بازی های حضور یافته: امتیاز ۹۶/۱۰۰ در بازی Uncharted 2: Among Thieves

 بله دیگر می رسیم به ۳ تای برتر! ابتدا سراغ خوش تیپ ترین و Handsome ترین مرد دنیای بازی ها می رویم که خوش تیپی اش از نوع دنیای واقعی است و نه فانتزی و خیالی. Nathan Drake یکی از شخصیت هایی است که باعث شده است تا عشق من به دنیای بازی ها چندین برابر شود. او همیشه برای من خیلی خیلی خاص بوده و هست و خواهد بود. ابتدا می رویم سراغ معرفی. شخصیت Nathan Drake در دنیای بازی های ویدئویی به واسطه حضور در سری عناوین Uncharted شناخته شده است و طی سال ها به عنوان پروتاگونیست اصلی این سری در نسخه های مختلف با او همراه بوده ایم. وی نخستین با در عنوان Uncharted: Drake’s Forune به دنیای بازی ها معرفی شد و جدیدترین عنوانی هم که در آن شاهد حضور این شخصیت بوده ایم بازی Uncharted 4: A thief’s End در نسل هشتم است که  یکی از شاهکارهای این نسل محسوب می شود. لازم به ذکر است که از بین ۸ بازی مختلفی که Nathan Drake تا کنون در آن ها حضور یافته است، از نظر متا برترین عنوان، بازی Uncharted 2: Among Thieves است که موفق به کسب امتیاز متای ۹۶/۱۰۰ گردید و بازی سال ۲۰۰۹ هم شد. عناوینی که نیتن در آنها حضور داشته است شامل Uncharted: Golden Abyss ،Uncharted ۳: Drake’s Deception ،Uncharted 2: Among Thieves ،Uncharted: Drake’s Forune و Uncharted 4: A thief’s End و همین طور دو بازی Uncharted: Fight for Fortune (که عنوانی کارتی نوبتی برای ویتا بود) و Uncharted: Fortune Hunter (که یک بازی موبایل رایگان بود) هستند. حضور نیتن در عنوانی خارج از سری آنچارتد هم به بازی مبارزه ای انحصاری سونی با نام PlayStation All-Stars Battle Royale باز می گردد. امتیاز استفاده از این شخصیت و فرنچایز Uncharted در اختیار کمپانی سونی است که در واقع خالق این سری و این شخصیت نیز محسوب می شود.

۲۷ سال همراهی… / محبوب‌ترین شخصیت‌های من در تاریخ بازی‌ها (بخش پایانی) - گیمفا

به سراغ خوش تیپ ترین و Handsome ترین مرد دنیای بازی ها می رویم که خوش تیپی اش از نوع دنیای واقعی است و نه فانتزی و خیالی. Nathan Drake یکی از شخصیت هایی است که باعث شده است تا عشق من به دنیای بازی ها چندین برابر شود. او همیشه برای من خیلی خیلی خاص بوده و هست و خواهد بود.

جالب است بدانید که نیتن دریک قرار بود تا در بازی Street Fighter x Tekken هم به عنوان شخصیت مهمان حضور یابد ولی این اتفاق رخ نداد (خدا رو شکر!! نیتن نباید از زیر سایه سونی حتی یک لحظه خارج شود و کسی دیگر بتواند در پلتفرمی دیگر کنترل وی را بر عهده گیرد). نولان نورث همواره در نقش شخصیت فوق محبوب و دوست داشتنی Nathan Drake ایفای نقش کرده و موفق شده تا شخصیت نیتن دریک را به یکی از برترین و محبوب ترین شخصیت های اصلی کل تاریخ بازی ها تبدیل نماید. البته همواره حضور دیگر شخصیت های قدرتمند نیز نقش خیلی مهمی در به چشم آمدن بیشتر یک شخصیت اصلی دارند. شخصیت هایی مثل ویکتور سالیوان به عنوان Mentor و صمیمی ترین دوست و هماره نیتن، النا فشر به عنوان عشق زندگی و کسی که همیشه “پایه” نیتن است و همچنین برادرش در نسخه چهارم که برادر بزرگ اوست و رابطه خیلی عمیقی هم با دارند. بد نیست تا کمی در مورد روابط نیتن با این شخصیت ها که نقش چشمگیری در قدرت نمایی هر چه بیشتر شخصیت نیتن دریک و نولان نورث داشته و دارند صحبت کنیم. وقتی دو شخصیت فوق العاده در کنار هم قرار بگیرند و یک دوستی و رابطه عمیق را شکل دهند و آن را در طول آزمایش های مختلف محک بزنند دقیقا می شود حکایت دو شخصیت بی نظیر ناتان دریک و ویکتور سالیوان. رابطه گاها پردردسر اما بسیار عمیق Nathan Drake و Victor Sullivan چیزی نیست که سبک انگاشته شود و دست کم گرفته شود.

۲۷ سال همراهی… / محبوب‌ترین شخصیت‌های من در تاریخ بازی‌ها (بخش پایانی) - گیمفا

شخصیت Nathan Drake در دنیای بازی های ویدئویی همیشه جزو ۳ شخصیت برتر برای من بوده و حتی می توانم او را در رتبه دوم و کنار گرالت هم قرار دهم.

در حقیقت این رابطه دقیقا مصداق بارز تمام چیزهایی است که شما از یک رابطه دوستی محکم انتظار دارید و البته گاهی همراه با المان هایی از روابط پدر و پسری. چیزی که ناتی داگ به طرز استادانه ای در بازی پیاده کرده است این است که بالا و پایین و فراز و نشیب های این رابطه را با مکانیک های مختلف گیم پلی در هم آمیخته است و چنان معجون یکدستی را پدید آورده است که بازی و داستان و گیم پلی و روابط و…. همه با هم در یک لحظه به خورد بازی باز داده می شود. همچنین با وجود تمام کسانی که ناتان دریک با آن ها در ارتباط است کاملا مشخص است که وقتی با النا فیشر صحبت می کند و وقتی پای او در میان است داستان برای ناتان فرق می کند و رابطه بین این دو نفر واقعا تحسین برانگیز و البته هیجان انگیز است و مثالی بارز برای یک رابطه جذاب و دوست داشتنی و یک زوج خوش تیپ و ماجراجو محسوب می شود. اگر چه ناتان بارها و بارها النا را در موقعیت های مختلف نجات داده است ولی با این حال خود النا به تنهایی نیز در بالا رفتن از مکان های سخت و همچنین تیراندازی بسیار ماهر است و حتی در مواقعی در موقعیت های سخت و حساس به ناتان کمک نیز کرده است و کمی شرایط را به برابری بین کمک کردن این دو به هم نزدیک کرده است و در حقیقت النا هیچ گاه یک همراه دست و پا چلفتی و بار اضافی برای ناتان محسوب نشده است. عشق و علاقه این دو به یکدیگر از نگاهشان به یکدیگر کاملا واضح و مشخص است. در نهایت باید بگویم شخصیت Nathan Drake در دنیای بازی های ویدئویی همیشه جزو ۳ شخصیت برتر برای من بوده و حتی می توانم او را در رتبه دوم و کنار گرالت هم قرار دهم. Nathan Drake در مطلب امروز بنده در مورد “محبوب‌ترین شخصیت‌های من در دنیای بازی‌ها” جایگاه سوم را به خود اختصاص داده است.

۲ – Geralt of Rivia

۲۷ سال همراهی… / محبوب‌ترین شخصیت‌های من در تاریخ بازی‌ها (بخش پایانی) - گیمفا

سری بازی: The Witcher

صاحب امتیاز شخصیت و سری: CD Project Red در دنیای بازی ها (Andrzej Sapkowski در کتاب)

نخستین حضور: The Witcher (در دنیای بازی ها) در سال ۲۰۰۷

آخرین حضور: Soul Calibur VI در سال ۲۰۱۸

بالاترین امتیاز متا در بازی های حضور یافته: امتیاز ۹۳/۱۰۰ در بازی The Witcher 3: Wild Hunt

The Witcher 3: Wild Huntبرای من بهترین بازی در طول سال ها بازی کردن است و شخصیت اصلی اش هم دومین شخصیت محبوب من در دنیاست. با ۲۷ سال سابقه بازیباز بودن و انجام صدها بازی، گرالت از تمام دیگر شخصیت ها غیر از کریتوس کبیر برای من محبوب تر است، همان طور که بازی ویچر ۳ هم برترین بازی است که تاکنون تجربه کرده ام. در حقیقت گرالت و ویچر ۳ در تمام طول این همه سال برای من نسبت به هر بازی و شخصیت دیگری متفاوت بوده و هستند. شخصیت Geralt of Rivia در دنیای بازی های ویدئویی به واسطه حضور در سری عناوین The Witcher شناخته شده است و طی سال ها به عنوان پروتاگونیست اصلی این سری در نسخه های مختلف با او همراه بوده ایم. وی نخستین با در عنوان The Witcher به دنیای بازی ها معرفی شد و جدیدترین عنوانی هم که در آن شاهد حضور این شخصیت بوده ایم بازی Soul Calibur VI در نسل هشتم است (که گرالت در آن یک مبارز مهمان است)  که اتفاقا بازی موفق و با کیفیتی هم محسوب می شود. لازم به ذکر است که از بین بازی های مختلفی که Geralt of Rivia تا کنون در آن ها حضور یافته است، برترین عنوان، بازی The Witcher 3: Wild Hunt است که موفق به کسب امتیاز متای ۹۳/۱۰۰ گردید و بازی سال ۲۰۱۵ نیز هست. امتیاز استفاده از این شخصیت و فرنچایز The Witcher در دنیای بازی ها در اختیار کمپانی CD Project Red ولی خالق و صاحب اصلی این سری و این شخصیت، Andrzej Sapkowski است که با کتاب های این سری دنیای ویچر و تمام شخصیت های آن را خلق کرده است. گرالت برخلاف لقبش، زیاد به ریویا ربطی ندارد و بعد از این که مادرش او را نزد ویچرها رها می کند گرالت در Kaer Morhen در سرزمین Kaedwen بزرگ می شود و تحت آموزش های استاد بزرگش یعنی Vesemir قرار می گیرد. هیچ گونه شک و تردیدی وجود ندارد که شخصیت گرالت، یکی از عمیق ترین، چندلایه ترین و جذاب ترین شخصیت های تاریخ بازی است که علاوه بر شخصیت پردازی قدرتمند، از ظاهر بسیار جذاب و خوش تیپی هم برخوردار است. گرالت افسانه ای در دنیای ویچر القاب خیلی زیادی هم دارد که از این القاب جذاب می توان به White Wolf ،Gwynbleidd ،White One ،Butcher of Blaviken ،Ravix of Fourhorn و Geralt Roger Eric du Haute-Bellegarde اشاره نمود.

۲۷ سال همراهی… / محبوب‌ترین شخصیت‌های من در تاریخ بازی‌ها (بخش پایانی) - گیمفا

The Witcher 3: Wild Huntبرای من بهترین بازی در طول سال ها بازی کردن است و شخصیت اصلی اش هم دومین شخصیت محبوب من در دنیاست. با ۲۷ سال سابقه بازیباز بودن و انجام صدها بازی، گرالت از تمام دیگر شخصیت ها غیر از کریتوس کبیر برای من محبوب تر است، همان طور که بازی ویچر ۳ هم برترین بازی است که تاکنون تجربه کرده ام. در حقیقت گرالت و ویچر ۳ در تمام طول این همه سال برای من نسبت به هر بازی و شخصیت دیگری متفاوت بوده و هستند.

جدا از داستان شاهکار و گیم پلی شاهکار و شخصیت های بی نظیر در سری عناوین ویچر، باید گفت این سری از نظر تعداد حضور شخصیت های مذکر و مونث خوشتیپ و خوش قیافه و زیبا نیز جزو یکی دو بازی برتر است و پر است از شخصیت های بسیار خوش ظاهر و جذاب که بدون شک در راس آن ها گرالت افسانه ای ملقب به گرگ سفید قرار دارد. گرالت به معنای واقعی یک مرد جذاب و بسیار با ابهت است که البته سازندگان نیز برایش کم کاری نکرده اند و در مقابلش نه یکی، بلکه دو بانوی بی نظیر که زیباترین بانوهای تاریخ بازی های رایانه ای نیز هستند (در کنار ۲B) یعنی تریس و ینفر را قرار داه اند تا به این ترتیب بتوانیم از طراحان شخصیت سری ویچر و سازندگان بازی در استودیو سی دی پراجکت به عنوان یکی از خوش سلیقه ترین افراد حاضر در صنعت بازی نام ببریم که بسیار به زیبایی چهره و جذابیت ظاهری در بازیشان اهمیت می دهند. گرالت ریویا همان ویچر دوست داشتنی با ابهت و با جذبه سری عناوین ویچر و پروتاگونیست اصلی این سری است. شخصیتی ملقب به گرگ سفید که در اصل برای اولین بار در یک رمان با نام ویچر توسط Andrzej Sapkowski خلق گردیده است. گرالت نیز مانند هر ویچر دیگری در اصل یک هیولاکش جایزه بگیر است که برای درآوردن خرجش قرار دادهای هیولاکشی می گیرد و بارها و بارها به همراه او و روش های مخصوص و کارآگاهی وی برخی از قدرتمندترین و مخوف ترین هیولاها را شکست داده ایم. گرالت از قابلیت های فراانسانی در مبارزات بهره مند است ولی حتما می دانید که وی بدون هیچ قدرتی و به عنوان یک انسان نیز یکی از برترین شمشیرزن های دنیای ویچر است.

۲۷ سال همراهی… / محبوب‌ترین شخصیت‌های من در تاریخ بازی‌ها (بخش پایانی) - گیمفا

به دلیل شخصیت پردازی بسیار پیچیده و فوق العاده عمیق و خصوصیات جذابی که گرالت از نظر ظاهری و شخصیتی دارد، بازیبازان و طرفداران به خوبی با وی ارتباط برقرار کرده اند و وی را به عنوان برترین و قدرتمندترین شخصیت سری Witcher می شناسند. عناوینی هم که وی در آن ها حضور داشته است جزو برترین بازی های نقش آفرینی تاریخ و نسخه سوم ویچر هم که از نظر خیلی از بازیبازان یکی از برترین بازی های کل تاریخ و از نظر بنده برترین بازی تاریخ است. در سیل شخصیت های قدرتمند پرتعداد در سری عناوین The Witcher، بدون شک شخصیت Geralt of Rivia به عنوان ستون اصلی سری و برترین، قدرتمندترین، پیچیده ترین و به یادماندنی ترین شخصیت کل سری به حساب می آید.

گرالت نسبت به بسیاری از ویچرهای دیگر تحت آزمایشات خیلی بیشتر و تغییرات ژنی شدیدتری قرار گرفته است که همین موضوع موهای وی را یک دست سفید کرده است و البته به او سرعت، قدرت و استقامت بیشتری هم نسبت به سایر ویچر ها بخشیده است. در عنوان Soul Calibur VI برای اولین بار شاهد حضور گرالت در یک بازی خارج از سری ویچر بودیم که با توجه نوع مبارزات و طراحی گرالت در این عنوان و همینطور نمرات بازی باید گفت شاهد حضور قدرتمندی از این شخصیت فوق محبوب هستیم و قطعا سازندگان سری ویچر از سازندگان Soul Calibur VI قول گرفته بودند که حالا که برای اولین بار گرالت قرار است در یک بازی غیر از ویچر حضور یابد، حسابی شان و منزلت و قدرت و ابهت وی را حفظ نمایند. به دلیل شخصیت پردازی بسیار پیچیده و فوق العاده عمیق و خصوصیات جذابی که گرالت از نظر ظاهری و شخصیتی دارد، بازیبازان و طرفداران به خوبی با وی ارتباط برقرار کرده اند و وی را به عنوان برترین و قدرتمندترین شخصیت سری Witcher می شناسند. عناوینی هم که وی در آن ها حضور داشته است جزو برترین بازی های نقش آفرینی تاریخ و نسخه سوم ویچر هم که از نظر خیلی از بازیبازان یکی از برترین بازی های کل تاریخ و از نظر بنده برترین بازی تاریخ است. در سیل شخصیت های قدرتمند پرتعداد در سری عناوین The Witcher، بدون شک شخصیت Geralt of Rivia به عنوان ستون اصلی سری و برترین، قدرتمندترین، پیچیده ترین و به یادماندنی ترین شخصیت کل سری به حساب می آید. در نهایت باید بگویم شخصیت Geralt of Rivia در دنیای بازی های ویدئویی دومین شخصیت محبوب من است و به شخصه یک وابستگی و علاقه خاصی را همواره نسبت به وی داشته و دارم. Geralt of Rivia در مطلب امروز بنده در مورد “محبوب‌ترین شخصیت‌های من در دنیای بازی‌ها” جایگاه دوم را به خود اختصاص داده است.

۱ – Kratos

۲۷ سال همراهی… / محبوب‌ترین شخصیت‌های من در تاریخ بازی‌ها (بخش پایانی) - گیمفا

سری بازی: God of War

صاحب امتیاز شخصیت و سری: Sony

نخستین حضور: God of War در سال ۲۰۰۵

آخرین حضور: God of War در سال ۲۰۱۸

بالاترین امتیاز متا در بازی های حضور یافته: امتیاز ۹۴/۱۰۰ در بازی های God of War و God of War سال ۲۰۱۸

رتبه اول این لیست، فاصله اش از رتبه های دوم و سوم و … خیلی زیاد است زیرا برای من خیلی خیلی خاص است. راستش انتخاب شخصیتی که در طول ۲۷ سال بازی کردن، محبوب ترین و بی رقیب ترین شخصیت بوده است، برایم کار خیلی راحتی است. درست است که ویچر ۳ برترین بازی زندگی من است ولی وقتی پای یک شخصیت وسط بیاید بدون هیچ شکی Kratos همه را کنار می زند و هیچ شخصیتی در طول این ۲۷ سال هرگز برایم حتی نزدیک Kratos هم نبوده است. برویم سراغ معرفی کلی این شخصیت. شخصیت Kratos در دنیای بازی های ویدئویی به واسطه حضور در سری عناوین God of War شناخته شده است و طی سال ها به عنوان پروتاگونیست اصلی این سری در نسخه های مختلف با او همراه بوده ایم. وی نخستین با در عنوان God of War به دنیای بازی ها معرفی شد و جدیدترین عنوانی هم که در آن شاهد حضور این شخصیت بوده ایم بازی نسل هشتمی God of War در نسل هشتم است که بازی شاهکاری هم محسوب می شود. جالب اینجاست که از بین عناوین مختلفی که Kratos تا کنون در آن ها حضور یافته است، برترین بازی ها همین دو عنوان نخست و آخر سری هستند که هر دو God of War نام دارند و هر دو هم متای ۹۴ را به خود اختصاص داده اند. همان طور که می دانید امتیاز استفاده از این شخصیت و فرنچایز God of War در اختیار کمپانی سونی است که در واقع خالق این سری و این شخصیت نیز محسوب می شود.

۲۷ سال همراهی… / محبوب‌ترین شخصیت‌های من در تاریخ بازی‌ها (بخش پایانی) - گیمفا

رتبه اول این لیست، فاصله اش از رتبه های دوم و سوم و … خیلی زیاد است زیرا برای من خیلی خیلی خاص است. راستش انتخاب شخصیتی که در طول ۲۷ سال بازی کردن، محبوب ترین و بی رقیب ترین شخصیت بوده است، برایم کار خیلی راحتی است. درست است که ویچر ۳ برترین بازی زندگی من است ولی وقتی پای یک شخصیت وسط بیاید بدون هیچ شکی Kratos همه را کنار می زند و هیچ شخصیتی در طول این ۲۷ سال هرگز برایم حتی نزدیک Kratos هم نبوده است.

Kratos نماد قدرت و خشم و مرگ است و کابوس مبارزه برای هر شخصیت دیگری در دنیای بازی ها به شمار می رود.  هیچ کسی نمی تواند در برابر Kratos افسانه ای قد علم کند و به واقع تا به حال شخصیتی نیرومندتر از او را در بازی های ویدئویی ندیده ایم.  او خدای خدایان را نیز سلاخی می کند؛ پس دیگر بقیه شخصیت های قدرتمند و ابرقهرمانان و .. که چیزی برای او نیستند و حتی فکر نمی کنم Kratos وقتش را برای مبارزه با آن ها بگذارد. مردی که از یک موجود فانی تبدیل به یک خدا شد و تک تک خدایان و حتی تایتان های عظیم الجثه و افسانه ای را سلاخی کرد. مردی که کمتر کسی است که وی را دیده و زنده مانده باشد. مردی که تا ابد کابوس کشتن زن و فرزند خودش را با خود حمل می کند. مردی که برادر خود هرکول افسانه ای و مادر خود را می کشد. پدر خود یعنی خدای خدایان زئوس را سلاخی می کند، خدای جنگ را جنگاوری می آموزد، چشمهای پوسایدون را با انگشت کور می کند و سر هلیوس را با دست از جا می کند. مردی که کرونوس غول پیکر و عظیم را به زانو در می آورد و وی را نابود می کند. مردی که خیانت مادر زمین یعنی گایا را نیز تاب نمی آورد و دست او را قطع می کند و وی را از بلندای کوه های المپ به سقوط نابودی روانه می کند.

۲۷ سال همراهی… / محبوب‌ترین شخصیت‌های من در تاریخ بازی‌ها (بخش پایانی) - گیمفا

تاریخ بازی خفن تر از این شخصیت به خود ندیده و نخواهد دید… والسلام

مردی که به دل جهنم می رود و دنیای زیر زمین و جهنم را  برای صاحب آن یعنی هیدیس که خودش خدای جهنم و دنیای زیرزمینی است و روح های مردگان را می گیرد، تبدیل به جهنم می کند و خدای مرگ را به کام مرگ می فرستد. بله این Kratos است. هیج انسان و خدا و قهرمان و ضد قهرمان و تایتان و … را یارای مقاومت در برابر او نیست و هر کس با وی تیغ به تیغ شده است، در انتها تیغه مرگ را بوسه زده و به خاک کریتوس افتاده است. در نهایت باید بگویم شخصیت Kratos در دنیای بازی های ویدئویی و در طول ۲۷ سال بازی کردن من، یک سر و گردن از دیگر شخصیت ها برایم محبوب تر بوده و هست و خواهد بود. یکی از دلایل اصلی که عاشق دنیای گیم هستم بدون شک Kratos و سری گاد آو وار است و وقتی که به محبوب ترین شخصیتی که دیده ام فکر کنم، بلافاصله نام Kratos افسانه ای به تنهایی در ذهنم نقش می بندد. Kratos افسانه ای در مطلب امروز بنده در مورد “محبوب‌ترین شخصیت‌های من در دنیای بازی‌ها” در تنها جایگاهی که شایسته اش است یعنی رتبه نخست قرار گرفته است. او هم خدای جنگ است و هم خدای شخصیت های محبوب من!

لطفا در بخش نظرات اگر پیشنهادی در مورد این دارید که برای مقالات بعدی در مورد چه موضوعی بر اساس نظر شخصی خودم بنویسم، لطفا آن موضوع را با من در میان بگذارید و قطعا نظر شما اولین اولویت من برای نوشتن این مقالات است، همان طور که شروعش هم بر اساس درخواست شماست که امروز این نوع مقالات استارت می خورد. همچنین بسیار خوشحال می شوم که در این مقاله که کاملا نظر شخصی است شما هم لیست محبوب ترین شخصیت هایتان را بنویسید تا لیست ها را با هم مقایسه کنیم و قطعا تفاوت های جالب و جذابی را در لیست های مختلف خواهیم دید که بیانگر وسعت دامنه نظرات و سلایق است. 

یوهان

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

۲۷ سال همراهی… / محبوب‌ترین شخصیت‌های من در تاریخ بازی‌ها (بخش پایانی) - گیمفا
۲۷ سال همراهی… / محبوب‌ترین شخصیت‌های من در تاریخ بازی‌ها (بخش پایانی) - گیمفا
۲۷ سال همراهی… / محبوب‌ترین شخصیت‌های من در تاریخ بازی‌ها (بخش پایانی) - گیمفا
۲۷ سال همراهی… / محبوب‌ترین شخصیت‌های من در تاریخ بازی‌ها (بخش پایانی) - گیمفا
۲۷ سال همراهی… / محبوب‌ترین شخصیت‌های من در تاریخ بازی‌ها (بخش پایانی) - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

۲۷ سال همراهی… / محبوب‌ترین شخصیت‌های من در تاریخ بازی‌ها (بخش پایانی) - گیمفا
۲۷ سال همراهی… / محبوب‌ترین شخصیت‌های من در تاریخ بازی‌ها (بخش پایانی) - گیمفا