مصاحبه با سازندگان Wasteland 3 | صحبت در مورد انتخاب‌های بازی‌بازان، داستان و بخش چندنفره - گیمفا
مصاحبه با سازندگان Wasteland 3 | صحبت در مورد انتخاب‌های بازی‌بازان، داستان و بخش چندنفره - گیمفا
مصاحبه با سازندگان Wasteland 3 | صحبت در مورد انتخاب‌های بازی‌بازان، داستان و بخش چندنفره - گیمفا
مصاحبه با سازندگان Wasteland 3 | صحبت در مورد انتخاب‌های بازی‌بازان، داستان و بخش چندنفره - گیمفا

مصاحبه با سازندگان Wasteland 3 | صحبت در مورد انتخاب‌های بازی‌بازان، داستان و بخش چندنفره

truth seeker
۰۹:۰۰ ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
مصاحبه با سازندگان Wasteland 3 | صحبت در مورد انتخاب‌های بازی‌بازان، داستان و بخش چندنفره - گیمفا

استودیوی این‌اگزایل اینترتینمنت (InExile Entertainment) به طور حتم یکی از بهترین سازندگان عناوین سبک نقش‌آفرینی کلاسیک (CRPG) به شمار می‌رود. خبر خوب برای هواداران این است که جدیدترین بازی این استودیو یعنی سومین نسخه از سری تحسین شده و موفق Wasteland به زودی به بازار عرضه خواهد شد. تیم سازنده بارها تاکید کرده است که تلاش دارد در کنار حفظ نقاط قوت نسخه‌های پیشین، بازی Wasteland 3 را تا حد ممکن توسعه داده و بهبود ببخشد.

اگرچه به دلیل برخی از مشکلات پیش آمده عرضه‌ی بازی به تعویق افتاد ولی سطح انتظارها از این عنوان همچنان بسیار بالا است. با توجه به نزدیک بودن زمان عرضه‌ی بازی Wasteland 3، وب‌سایت Gamingbolt مصاحبه‌ای را با تیم سازنده‌ی بازی در استودیوی این‌اگزایل ترتیب داده و سوالات خود را از اعضای این استودیو پرسیده است. اگر شما نیز بی‌صبرانه منتظر جدیدترین نسخه از این سری محبوب هستید، توصیه می‌کنم در ادامه با همراه باشید.

مصاحبه با سازندگان Wasteland 3 | صحبت در مورد انتخاب‌های بازی‌بازان، داستان و بخش چندنفره - گیمفا

انتخاب‌ها و مکانیک‌های پاداش و مجازات تقریبا یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های عناوین نقش‌آفرینی کلاسیک به شمار می‌رود و استودیوی این‌اگزایل و بازی Wasteland 2 نیز در این زمینه بسیار موفق عمل کرده‌اند. آیا بازی‌بازان می‌توانند انتظار چیزی مشابه و یا حتی وسیع‌تر را از بازی Wasteland 3 داشته باشند؟

قطعا. در کنار مبارزات، انتخاب‌ها و تصمیمات عمیق نقش‌آفرینی و همچنین تصمیمات مهم در بخش داستان یکی از نشانه‌ها و ویژگی‌های کلیدی سری به شمار می‌رود و به همین دلیل ما زمان زیادی را برروی آن‌ها صرف کرده‌ایم. ارتباط نزدیک ما با تیم بازی‌سازی آبسیدین (Obsidian) به این معنی است که ما به ابزارهای مکالمات آن‌ها که در بازی The Outer World نیز استفاده شده بود، دسترسی داریم و از آن برای خلق یک داستان بسیار پیچیده‌تر که در گذشته برای ما ممکن نبود، استفاده کرده‌ایم. برخلاف بازی Wasteland 2 که تنها یک نویسنده داشت، یک تیم از نویسندگان برروی بازی Wasteland 3 کار می‌کنند. در مجموع، بازی Wasteland 3 در زمینه تصمیم‌ها بسیار عمیق‌تر و گسترده‌تر از نسخه‌های قبلی است.

بخش چندنفره‌ی معرفی شده برای بازی Wasteland 3 ایده‌های بسیار جذابی را شامل می‌شود ولی حقیقت این است که جذاب‌ترین موضوع این است که بازی‌بازان می‌توانند با کارها و تصمیمات خود برروی روند بازی یکدیگر تاثیر بگذارند. بازی تا چه میزان به بازی‌بازان در این زمینه آزادی عمل خواهد داد و با توجه به تعداد متغیرهایی که در بازی وجود دارند، توسعه‌ی این بخش تا چه حد برای شما دشوار بوده است؟

احتمالا این دشوارترین چالشی است که ما در حال حاضر با آن روبه‌رو هستیم. در عنوانی که شما می‌توانید هر تصمیمی بگیرید و حتی NPCهای مربوط به ماموریت‌ها را به قتل برسانید و بازی  نیز باید نسبت به این تصمیم‌ها واکنش نشان دهد، ما باید پیچیدگی‌های مربوط به اضافه شدن یک بازی‌باز دیگر که ممکن است اهداف خاص و سبک متفاوت خود در بازی را داشته باشد را نیز در نظر بگیریم. ما باید موارد و سناریوهای خاص زیادی را در نظر گرفته و مدیریت کنیم.

اضافه شدن صداگذاری کامل و یک زاویه‌ی دید جدید دوربین در زمان مکالمات چه میزان برروی بازی در زمینه‌ی روایت داستان تاثیر گذاشته است؟

ساختن اولین بازی کاملا صداگذاری شده برای ما بسیار هیجان‌انگیز است، چراکه تجربه‌ی بازی‌باز را عمیق‌تر کرده و می‌تواند احساسات را به شکل بسیار بهتری منتقل کند. تغییر زاویه‌ی دوربین به حالت اول‌شخص در زمان مکالمات میان‌پرده‌ها تاثیر این موضوع را بیشتر کرده است و تیم انیمیشن سازی ما سخت در تلاش است تا کیفیت بصری بازی را به سطحی فراتر از آن‌چه که در گذشته برای ما مقدور بود، برساند. ما امیدوار هستیم که تمامی این موارد در کنار یکدیگر بتواند شما را بیش از پیش مجذوب داستان کند.

آیا می‌توانید توضیحات بیشتری در خصوص وسیله‌ی نقلیه، نحوه‌ی عملکرد آن و تاثیر آن در تجربه‌ی بازی را به ما ارائه کنید؟

در طول بازی، کودیاک (Kodiak) وسیله‌ی نقلیه شما خواهد بود و شما می‌توانید از آن برای جابه‌جایی بین دو نقطه برروی نقشه‌ی جهان بازی، در برخی از مبارزات و یا حتی برخی از رویارویی‌ها با باس‌های کلیدی، استفاده کنید. علاوه بر این، یک سیستم شخصی‌سازی و ارتقا کامل نیز برای آن در نظر گرفته شده است. از نظر ما، کودیاک هفتمین عضو از تیم شش نفره‌ی شما به شمار می‌رود و به همین دلیل، ما راه‌های جالبی را برای تاثیر آن در داستان و گیم‌پلی طراحی کرده‌ایم که امیدواریم بازی‌بازان بتوانند تمامی آن‌ها را کشف کرده و از آن‌ها لذت ببرند.

مصاحبه با سازندگان Wasteland 3 | صحبت در مورد انتخاب‌های بازی‌بازان، داستان و بخش چندنفره - گیمفا

وسعت جهان بازی Wasteland 3 چه‌قدر است؟

نقشه‌ی کلرادو (Colorado) در مقایسه با منطقه‌ی آریزونا (Arizona) در بازی Wasteland 2 بسیار بزرگ‌تر است. البته داستان و شخصیت‌های بازی نیز در مقایسه با نسخه‌ی قبل بسیار غنی‌تر و پرمحتواتر هستند. ما می‌دانیم که بسیاری از بازی‌بازان دوست دارند به گشت و گذار در جهان Wasteland پرداخته و بسیار زودتر از آن‌چه که باید، با چالش‌های حاضر در این جهان روبه‌رو شوند و طبیعی است که ما نیز از این سبک از بازی کردن حمایت می‌کنیم. من از این موضوع که بازی به هیچ‌وجه تکراری نمی‌شود و بازی‌بازان از ابتدا تا انتها با رویدادها و دشمنان متفاوت روبه‌رو می‌شوند، بسیار خوشحال هستم.

آیا ممکن است درباره‌ی نقاط کلیدی بازی و به خصوص پایگاه رنجرها (Ranger’s Base of Operation) و میزان گستردگی سیستم توسعه‌ی این پایگاه‌ها در بازی صحبت کنید؟

پایگاه رنجرها همان جایی است که شما می‌توانید در بین انجام ماموریت‌ها به آن‌جا برگشته و در صورت نیاز اعضای تیم خود را تغییر داده، کودیاک را تعمیر کرده و یا حتی اطلاعات بیشتری درباره‌ی داستان بازی را کسب کنید. به جای انتخاب رنگ دیوارها یا پرده‌ها، بازی‌بازان باید درباره‌ی افرادی که به این پایگاه آورده می‌شوند و نحوه‌ی شکل‌گیری ساختار اجتماعی آن‌جا تصمیم‌گیری کنند. شما در طول بازی با گروه‌هایی روبه‌رو می‌شوید که با یکدیگر سازگاری ندارند و به همین دلیل، شما باید بر این اساس تصمیمات مختلفی را اتخاذ کنید. این یکی از ویژگی‌های جدید و البته مفرح بازی خواهد بود.

آیا خریداری شدن استودیوی این‌اگزایل توسط شرکت مایکروسافت تاثیری بر روند توسعه‌ی بازی Wasteland 3 داشته است؟

منابع و زمان بیشتر،  دل‌نشین‌ترین کلمات برای هر توسعه دهنده‌ای به شمار می‌رود. ما یک استودیوی کوچک هستیم و به همین دلیل، هر هفته و یا روزی که به زمان تحویل پروژه اضافه می‌شود، برای ما بسیار باارزش است. علاوه بر این، شرکت مایکروسافت اطلاعات زیادی در خصوص تحقیقات مربوط به بررسی‌ها بازی‌ها و کاربران را در اختیار ما قرار داد و به ما کمک کرد تا کیفیت کلی محصول نهایی را بالاتر ببریم. صداگذاری کامل مکالمات یکی از این بخش‌ها بود.

اخیرا برخی از اعضای استودیوهای بازی‌سازی اکس‌باکس بیان کرده بودند که عرضه‌ی بازی‌ها برروی سرویس اکس‌باکس گیم پس نگرش آن‌ها به روند توسعه‌ی بازی را تغییر داده است. آیا این موضوع در مورد Wasteland 3 نیز صحت دارد؟

ما قطعا نحوه‌ی برخورد کاربران سرویس اکس‌باکس گیم پس با بازی‌ها و به خصوص میزان اهمیت دقایق اول تجربه‌ی بازی را در نظر گرفته‌ایم. زمانی که شما می‌توانید به راحتی یک بازی را دانلود کرده و به سرعت به آن وارد شده و یا از آن خارج شوید، بسیار مهم است که دقایق اول تا حد ممکن جذاب و گیرا باشد.

مصاحبه با سازندگان Wasteland 3 | صحبت در مورد انتخاب‌های بازی‌بازان، داستان و بخش چندنفره - گیمفا

خریداری شدن استودیو توسط مایکروسافت چگونه به گسترش استودیوی شما کمک کرده است؟

ما توانسته‌ایم تعداد اعضای بااستعداد خود را به شدت افزایش دهیم. آینده به شدت جذاب و هیجان‌انگیز به نظر می‌رسد.

به صورت میانگین تمام کردن بازی Wasteland 3 چه مدت طول می‌کشد؟

ما انتظار داریم که یک بار تمام کردن بازی به صورت میانگین تقریبا بین ۵۰ تا ۶۰ ساعت طول بکشد.

آیا نسخه‌ی مربوط به اکس‌باکس وان اکس و پلی‌استیشن ۴ پرو شامل بهبودهای مختلف می‌شود؟ آیا امکان رسیدن به رزولوشن ۴K و نرخ فریم ۶۰ وجود دارد؟

ما همچنان در حال بهینه‌سازی بازی هستیم ولی باید بگویم ما قصد داریم از مزیت‌های اکس‌باکس وان اکس و پلی‌استیشن ۴ پرو بهره ببریم.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

مصاحبه با سازندگان Wasteland 3 | صحبت در مورد انتخاب‌های بازی‌بازان، داستان و بخش چندنفره - گیمفا
مصاحبه با سازندگان Wasteland 3 | صحبت در مورد انتخاب‌های بازی‌بازان، داستان و بخش چندنفره - گیمفا
مصاحبه با سازندگان Wasteland 3 | صحبت در مورد انتخاب‌های بازی‌بازان، داستان و بخش چندنفره - گیمفا
مصاحبه با سازندگان Wasteland 3 | صحبت در مورد انتخاب‌های بازی‌بازان، داستان و بخش چندنفره - گیمفا
مصاحبه با سازندگان Wasteland 3 | صحبت در مورد انتخاب‌های بازی‌بازان، داستان و بخش چندنفره - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • General گفت:

    خوشم نمیاد ازین بازیا :inlove: :inlove:

  • نکته بسیار دقیقی راجب گیم پس گفت :

    ” زمانی که شما می‌توانید به راحتی یک بازی را دانلود کرده و به سرعت به آن وارد شده و یا از آن خارج شوید، بسیار مهم است که دقایق اول تا حد ممکن جذاب و گیرا باشد.”

    بازی تقریبا رایگان که پول براش پرداخت نشده باشه فرصت زیادی برای خود نمایی نخواهد داشت.

    • mamad1166 گفت:

      شما اون عینک بد بینی رو بردار بعد دوباره فکر کن !!!!!!!!! بازی که روی گیم پس نیست و کلی به به و چه چه هم پشتش نیست اصلا فرصت تست شدن دقایق اولش هم بهش داده نمیشه، چه برسه بقیه دقایقش …. گیم پس این فرصت رو به بازی های خوب میده ! باور کن بنا به سلیقه افراد گاهی یک بازی با متای ۸۰ بیشتر از یک بازی با متای ۹۵ میتونه گیمرا رو سرگرم کنه !

      • والا من که منظور شما رو نفهمیدم
        مث اینکه شما هم منظور من رو متوجه نشدی
        اگه راجب wasteland 3 صحبت میکنیم که قرار روی گیم پس عرضه بشه به محض انتشار… .
        شما هم عینک خوشبینی رو بزار و متن خبر رو بخون اول :rose:
        حرفت راجب متا رو قبول دارم اما نمیدونم چه ربطی به خبر و یا کامنت بنده داشت :deadrose:

        • mamad1166 گفت:

          تا حالا آنچارتد ۲ رو بازی کردی ؟ منظور از مهم بودن نیم ساعت اول بازی اینه وقتی نیم ساعت اولش رو بازی کردی با خودت میگی یا خدا نیم ساعت اولش اینه بقیش چه !!!
          منم میگم برداشت شما از بازی رایگان(اشتراکی)
          شما میگی چرا بازی باید همون اول جذاب شروع بشه !!!!!!! من خودم با این قیسمت بعضی بازیا مشکل دارم اون محیط قشنگه اون گیم پلی گیرا رو میزارن ته بازی اون اولش به شدت سرد و بی روحه !!!!!!!!!!
          و در ضمن امروزه تنها راه آشنا شدن با بازی فقط بازی کردن اولش نیست هزار تا واکترو از بازی هست میشه اول دید !

  • سری Wastelands همیشه یکی از بهترین بازی های Turned base RPG بوده
    امیدوارم اینم شاهکار باشه. صداگذاری کامل و مکالمات سوم شخص به شدت هایپم میکنه :inlove: :inlove: :inlove:

  • MoHssdssd گفت:

    سلام دوستان
    شرمنده بابت اسپم
    کسی از شما سابق خرید از سایت گیم شیرینگ رو داره؟
    مورد اعتماد هست؟

  • dark ghost گفت:

    امیدوارم این بازی حس و حال دنیای فال اوت یک و دو رو دوباره به نمایش بکشه.

مصاحبه با سازندگان Wasteland 3 | صحبت در مورد انتخاب‌های بازی‌بازان، داستان و بخش چندنفره - گیمفا
مصاحبه با سازندگان Wasteland 3 | صحبت در مورد انتخاب‌های بازی‌بازان، داستان و بخش چندنفره - گیمفا