فرمانروایی بلیزارد ادامه دارد | بازبینی بازی Hearthstone - گیمفا
فرمانروایی بلیزارد ادامه دارد | بازبینی بازی Hearthstone - گیمفا
فرمانروایی بلیزارد ادامه دارد | بازبینی بازی Hearthstone - گیمفا
فرمانروایی بلیزارد ادامه دارد | بازبینی بازی Hearthstone - گیمفا

فرمانروایی بلیزارد ادامه دارد | بازبینی بازی Hearthstone

آریا مقدم
۱۸:۰۰ ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
فرمانروایی بلیزارد ادامه دارد | بازبینی بازی Hearthstone - گیمفا

بلیزارد (Blizzard) یکی از قَدَرترین کمپانی های بازی سازی جهان به شمار می رود که همواره توانسته با بازی های اعتیادآور و خاص خودش، خیل عظیمی از گیمرها را به سمت خودش بکشاند. خیلی از کسانی که بازی های بلیزارد را بازی می کنند، کمتر پیش می آید که سراغ بازی های دیگر بروند، چون بلیزارد همواره موفق شده دنیایی بزرگ و همه جانبه را در بازی هایش خلق کند. دنیایی که پر از آیتم و آبجکت و استراتژی و البته داستان های عجیب و شنیدنی است. بازی های بلیزارد برخلاف بازی های بسیاری از استودیوهای بزرگ مانند راک استار و ناتی داگ، به خاطر خصوصیات فنی شان مانند گرافیک معروف نشده اند. اما این کمپانی کاری را بلد است که به جرئت می توان گفت هیچ کمپانی دیگری در صنعت بازی آن را به این خوبی بلد نیست؛ اینکه چگونه شما را معتاد بازی های خودش کند. چند نفر را که وارکرفت بازی می کنند پیدا کنید و از آن ها نظرشان را راجع به این بازی بپرسید، مطمئناً ساعت ها حرف دارند که درباره ی جهان وارکرفت و هیروهایش بگویند. وقتی شما وارد دنیای وارکرفت می شوید، دیگر ۵۰،۶۰ ساعت زمانی که برای بسیاری از بازی های دیگر برای پلات کردن می گذارید شوخی به نظر می رسد! و این فقط مختص به وارکرفت نیست، استارکرفت ۲ که یکی از بهترین بازی های استراتژی های کل تاریخ به شمار می رود نیز چنین وضعیتی دارد. همین که World of Warcraft پس از ۱۶ سال، هنوز هم یکی از پرطرفدارترین بازی های آنلاین جهان به شمار می رود، نشان می دهد بلیزارد چقدر در خلق و گسترش یک بازی موفق بوده است. بازی ای که هنوز هم برای بلیزارد سوددهی بالایی دارد و جزو داغ ترین بازی های MMO RPG به شمار می رود. حتی جدیدترین اعضای خانواده ی بلیزارد مانند Overwatch نیز در عرض ۴ سال به شهرت و محبوبیت فراوانی دست یافته اند. اما بازی های بلیزارد برای همه ساخته نشده اند. کسانی که یک داستان خطی کوتاه از یک بازی می خواهند، با دیدن این همه جزئیات در یک بازی، احتمالاً از آن فرار خواهند کرد! اما کسانی که به این دنیا قدم می گذارند و با زیبایی این جهان ها آشنا می شوند، دیگر سخت می توانند از آن فاصله بگیرند.

فرمانروایی بلیزارد ادامه دارد | بازبینی بازی Hearthstone - گیمفا

از سال ۲۰۱۴ که هارت استون منتشر شد تا اواخر سال ۲۰۱۸، این عنوان همیشه در بین ۵ بازی پربیننده در پلتفرم های Twitch و Youtube بود و هنوز هم در میان ۱۰ بازی آنلاین پرطرفدار در سال ۲۰۲۰ قرار دارد. هر روز میلیون ها نفر هارت استون بازی می کنند و شاید این بازی مانند زمان اوج خود، بازی روز استریمرها نباشد، اما ساپورت قوی بلیزارد که باعث شده این عنوان نیز مانند دیگر عناوین این کمپانی همواره چیز جدیدی برای ارائه داشته باشد، بازی را تا به امروز جذاب و پرطرفدار نگه داشته است.

در سال ۲۰۱۴، بلیزارد بازی هارت استون (Hearthstone) را با نام اولیه ی Heros of Warcraft منتشر کرد که یک بازی کارتی بود. همه می دانند که بازی های کارتی معمولاً به موفقیت تجاری خاصی نمی رسند، مگر تعداد محدودی از آن ها که در جامعه ی گیمری محبوب می شوند. اما از آنجایی که این بازی کارتی بلیزارد بود، شرایط کمی فرق می کرد. هارت استون به سرعت توانست به موفقیت برسد و به یکی از محبوب ترین بازی های سال های اخیر تبدیل شود. از سال ۲۰۱۴ که بازی منتشر شد تا اواخر سال ۲۰۱۸، این عنوان همیشه در بین ۵ بازی پربیننده در پلتفرم های Twitch و Youtube بود و هنوز هم در میان ۱۰ بازی آنلاین پرطرفدار در سال ۲۰۲۰ قرار دارد. هر روز میلیون ها نفر هارت استون بازی می کنند و شاید این بازی مانند زمان اوج خود، بازی روز استریمرها نباشد، اما ساپورت قوی بلیزارد که باعث شده این عنوان نیز مانند دیگر عناوین این کمپانی همواره چیز جدیدی برای ارائه داشته باشد، بازی را تا به امروز جذاب و پرطرفدار نگه داشته است.

ممکن است بپرسید حالا چه شده است که بعد از ۶ سال دوباره سراغ هارت استون آمده ایم؟ به تازگی یک هیرو به بازی هارت استون اضافه شده تا در کنار ۹ هیروی دیگری که در عرض این ۶ سال ما را سرگرم نگه داشته بودند، حالا Demon Hunter را نیز داشته باشیم. کلاسی که ۶ سال طول کشید تا از وارکرفت به هارت استون بیاید و حالا که آمده، با استقبال گرم طرفداران روبرو شده است. ما هم این فرصت را غنیمت شمردیم تا بار دیگر درباره ی بهترین و پرطرفدارترین بازی کارتی جهان با شما گپ بزنیم و همچنین این بازی را به کسانی که شک دارند یک بازی کارتی می تواند جذاب باشد یا نه توصیه کنیم. این مقاله نه کاملاً نقد و بررسی به حساب می آید، نه آنالیز و نه راهنما، بلکه مخلوطی از همه ی این موارد است و می خواهیم یک بازبینی کلی بر این بازی داشته باشیم. در ادامه با من و گیمفا و بازبینی Hearthstone همراه باشید.

فرمانروایی بلیزارد ادامه دارد | بازبینی بازی Hearthstone - گیمفا

بلیزارد (Blizzard) یکی از قَدَرترین کمپانی های بازی سازی جهان به شمار می رود که همواره توانسته با بازی های اعتیادآور و خاص خودش، خیل عظیمی از گیمرها را به سمت خودش بکشاند. خیلی از کسانی که بازی های بلیزارد را بازی می کنند، کمتر پیش می آید که سراغ بازی های دیگر بروند، چون بلیزارد همواره موفق شده دنیایی بزرگ و همه جانبه را در بازی هایش خلق کند. دنیایی که پر از آیتم و آبجکت و استراتژی و البته داستان های عجیب و شنیدنی است.

اول از همه می خواهم توضیح مختصری درباره ی مکانیزم بازی بدهم تا کسانی که اصلاً نمی دانند جریان از چه قرار است، کمی با بازی آشنا شوند. هارت استون یک بازی تک نفره ی کارتی و کاملاً مبتنی بر استراتژی است. شما پس از گذراندن چند مسابقه ی آموزشی، می توانید با Jaina (هیروی کلاسِ Mage) وارد بخش Rank شوید و در مقابل بازیبازان هم سطح خود بایستید. اگر ۸ هیروی دیگر را می خواهید، به سادگی می توانید در بخش تمرینی بازی، مقابل آن ها بازی کنید و پس از شکست هر یک از این هیروها، همان هیرو برای شما آنلاک می شود. البته اگر در بخش Rank هم در مقابل این هیروها پیروز شوید، از این طریق هم می توانید آن ها را آنلاک کنید، اما فرد مقابل کاملاً رندوم است و ممکن است تا یک مدت طولانی، هیچ رقیبی با هیروی مورد نظر با شما روبرو نشود و آنلاک شدن آن هیرو را به تاخیر بیندازد. اما برای آنلاک کردن Demon Hunter که به تازگی به جمع هیروهای بازی اضافه شده و تعداد این هیروها را به عدد ۱۰ رسانده، روند متفاوتی را طی خواهید کرد و باید برای این کار به بخش سولوی بازی مراجعه کرده و بخش داستانی Ashes of Outland را به پایان برسانید. در ادامه درباره ی همه ی این هیروها چند کلمه ای صحبت خواهیم کرد. قبل از شروع هر بازی، هر بازیکن می تواند برای خودش یک Deck (یک دسته کارت) بچیند که حاوی ۳۰ عدد کارت است. این ۳۰ عدد می توانند کاملاً متفاوت از یکدیگر باشند، یا برخی از آن ها با هم یکسان باشند. کارت های رده های بالاتر مانند Legendary نمی توانند در هر Deck بیش از یک عدد باشند. این کارت ها شامل کارت های ویژه ی هر کلاس و کارت های عمومی می شوند. هر یک از کلاس ها نقاط ضعف و نقاط قوتی دارند که بین آن ها تعادل شگفت انگیزی برقرار است. به جرئت می توان گفت هیچ کدام از کلاس ها در مقابل کلاس دیگر ذره ای قوی تر یا ضعیف تر نیست و شانس برد شما کاملاً وابسته به دستی است که قبل از بازی برای خود می چینید. طبیعی است که برخی از Deckها در مقابل Deckهای دیگر قوی تر و در مقابل برخی دیگر ضعیف تر باشند که با آزمون و خطا، Deck مناسب خودتان را پیدا خواهد کرد. البته اگر تمام کارت ها در ابتدا در اختیار همه قرار بگیرند، دیگر بازی جذابیتی نخواهد داشت، بنابراین هارت استون همواره شما را با کارت های بهتر و قوی تر به دنبال خود می کشاند. گاهی اوقات حتی یک کارت می تواند سرنوشت یک بازی را تغییر دهد، بنابراین هیچ گاه طمعِ به دست آوردن کارت بهتر، رنک بهتر و Deck قوی تر به شما اجازه نمی دهد دست از بازی کردن بردارید. به خصوص اینکه هر بازیکن با بازیکن هم رده ی خودش مسابقه می دهد و این باعث می شود کسی احساس ناامیدی نکند. سیستم Rank بازی نیز در آخرین پچ که همین چند روز پیش منتشر شد تغییراتی کرده و از ۵۰ رنک عادی و سپس رنک های Legendary، به رنک های برنز، نقره، طلا، پلاتینیوم، الماس و لجند تغییر یافته است که هر کدام از رنک های برنز تا الماس،۱۰ پله دارند.

فرمانروایی بلیزارد ادامه دارد | بازبینی بازی Hearthstone - گیمفا

قبل از شروع هر بازی، هر بازیکن می تواند برای خودش یک Deck (یک دسته کارت) بچیند که حاوی ۳۰ عدد کارت است. این ۳۰ عدد می توانند کاملاً متفاوت از یکدیگر باشند، یا برخی از آن ها با هم یکسان باشند. کارت های رده های بالاتر مانند Legendary نمی توانند در هر Deck بیش از یک عدد باشند. این کارت ها شامل کارت های ویژه ی هر کلاس و کارت های عمومی می شوند. هر یک از کلاس ها نقاط ضعف و نقاط قوتی دارند که بین آن ها تعادل شگفت انگیزی برقرار است. به جرئت می توان گفت هیچ کدام از کلاس ها در مقابل کلاس دیگر ذره ای قوی تر یا ضعیف تر نیست و شانس برد شما کاملاً وابسته به دستی است که قبل از بازی برای خود می چینید.

اما خود بازی چگونه است؟ در هر آغاز هر مسابقه، سه کارت از دستی که قبل بازی برای خود انتخاب کرده اید به عنوان سه کارتی که بازی را با آن ها آغاز خواهید کرد به شکل تصادفی به شما داده می شود. شما می توانید یک، دو و یا هر سه کارت را با کارت های رندوم دیگر عوض کنید. بالانس کردن Deck با کارت های ارزان و گران اهمیت فراوانی در هارت استون دارد. زیرا هر کارت بهایی از صفر مانا (Mana) تا ۱۰ مانا دارد و تعداد ماناهای شمای از یک شروع می شود و هر راند، یک مانا به آن اضافه می شود. بنابراین با اینکه کارت هایی که مانای بالاتری می خواهند کارت های قدرتمندتری هستند، اما اگر کارت های ارزان تر در Deck وجود نداشته باشند، تا وقتی به راندهای آخر می رسید باخته اید و عملاً کارت های گران تر به کارتان نخواهد آمد. علاوه بر این کارت ها، هر کلاس، نیروی مخصوص خودش را دارد که برای Demon Hunter قیمت آن یک مانا و برای هیروهای دیگر ۲ مانا است. این Hero Powerها کاملاً با یکدیگر بالانس هستند. برای مثال کلاس Priest قابلیت Healing دارند که در هربار استفاده از Hero Power می تواند به خودش یا مینیون اش (Minion)، دو جان از دست رفته را اضافه کند، یا کلاس Druid در هربار استفاده از Hero Power، یک شیلد بر جان هایش اضافه می شود و در آن راند +۱ حمله (Attack) خواهد داشت و … . کارت هایی که هر کلاس دارد، به شکل جالبی با Hero Power هر کلاس هماهنگی دارند و در کل می توان گفت Deck هایی که کارت های آن با یکدیگر و با قدرت ویژه ی هیرو هماهنگی بیشتری دارند، شانس بیشتری برای برنده شدن خواهند داشت.

فرمانروایی بلیزارد ادامه دارد | بازبینی بازی Hearthstone - گیمفا

بالانس کردن Deck با کارت های ارزان و گران اهمیت فراوانی در هارت استون دارد. زیرا هر کارت بهایی از صفر مانا (Mana) تا ۱۰ مانا دارد و تعداد ماناهای شمای از یک شروع می شود و هر راند، یک مانا به آن اضافه می شود. بنابراین با اینکه کارت هایی که مانای بالاتری می خواهند کارت های قدرتمندتری هستند، اما اگر کارت های ارزان تر در Deck وجود نداشته باشند، تا وقتی به راندهای آخر می رسید باخته اید و عملاً کارت های گران تر به کارتان نخواهد آمد.

کارت ها در هارت استون به دو دسته ی بزرگ تبدیل می شوند: مینیون ها (Minions) و طلسم ها (Spells). مطمئناً افرادی که World of Warcraft را بازی کرده اند با این اصطلاحات آشنایی بیشتری دارند. اگر ساده بخواهم برایتان توضیح دهم، Minionها آن کارت هایی هستند که آن ها را مانند یک سرباز در میدان می گذارید تا برای شما بجنگند. هر یک از این مینیون ها دو فاکتور مهم دارند که به نوعی بخشی از هویت آن ها محسوب می شود: میزان Attack و میزان Health. برخی از مینیون ها Attack بیشتری دارند و برخی دیگر Health بیشتر و برخی دیگر بالانس هستند. اما ماجرا به همین جا ختم نمی شود. مینیون ها قابلیت های بسیار زیاد دیگری دارند که روی کارت آن ها نوشته شده است. برخی ها فقط سرباز هستند و به جز حمله کردن قابلیت دیگری ندارند. برخی دیگر Battlecry دارند؛ یعنی به محض ورود به میدان کاری را انجام می دهند (مانند Heal دادن به یک کاراکتر دیگر و یا Damage زدن و غیره). برخی دیگر Deathrattle دارند؛ به این معنا که پس از اینکه از بین رفتند، اثری در بازی از خود به جا می گذارند (مثلاً یک کارت اضافه از Deck شما می کشند یا مینیون دیگری به جای خودشان در زمین حاضر می شود و غیره). از قابلیت های مهم دیگر مینیون ها، قابلیت Taunt است که در برخی از مینیون ها وجود دارد. وقتی این مینیون ها را در میدان قرار می دهید، فرد مقابل نمی تواند هیرو یا مینیون های دیگر شما را مورد حمله قرار دهد و باید اول مینیون داری Taunt را بزند. قابلیت های زیاد دیگری مانند Stealth، Inspire و Divine Shiled و غیره وجود دارد که دیگر متن را با آن ها شلوغ نمی کنیم. هر مینیون پس از اینکه در میدان مسابقه وارد می شود، یک راند هیچ کاری نمی تواند انجام دهد و راند بعد قدرت حمله خواهد داشت. البته به جز مینیون هایی با قابلیت Rush و Charge که اولی به محض قرار گرفتن در زمین می تواند مینیون های دیگر، و دومی هم مینیون ها و هم هیروی دشمن را مورد حمله قرار دهد.

فرمانروایی بلیزارد ادامه دارد | بازبینی بازی Hearthstone - گیمفا

کارت ها در هارت استون به دو دسته ی بزرگ تبدیل می شوند: مینیون ها (Minions) و طلسم ها (Spells). مطمئناً افرادی که World of Warcraft را بازی کرده اند با این اصطلاحات آشنایی بیشتری دارند. اگر ساده بخواهم برایتان توضیح دهم، Minionها آن کارت هایی هستند که آن ها را مانند یک سرباز در میدان می گذارید تا برای شما بجنگند. اما طلسم ها نیز نقششان به اندازه ی مینیون ها پررنگ است. در واقع این طلسم ها نقش مکمل را در بازی شما ایفا می کنند.

اما طلسم ها نیز نقششان به اندازه ی مینیون ها پررنگ است. در واقع این طلسم ها نقش مکمل را در بازی شما ایفا می کنند. برای مثال یک Spell می تواند به مینیون انتخاب شده +۴ جان و +۴ حمله اضافه کند، دیگری می تواند مینیون حرف را در اختیار شما قرار دهد، طلسم دیگر می تواند مینیون انتخاب شده را فریز کند و یا به دست حریف بازگرداند و بسیاری از طلسم های دیگر که آن قدر متنوع هستند می توان درباره ی آن ها کتاب نوشت. همچنین طلسم ها از برخی قوانین بازی پیروی نمی کنند، برای مثال حتی اگر حریف شما مینیون Taunt را در میدان قرار داده باشد، می توانید هیروی وی را مورد حمله قرار دهید. یک دست خوب، ترکیبی از مینیون ها و طلسم هایی است که با یکدیگر هماهنگ هستند.

فرمانروایی بلیزارد ادامه دارد | بازبینی بازی Hearthstone - گیمفا

برای به دست آوردن کارت های بیشتر، می توانید با طلایی که در طی مسابقات یا انجام Quest های مختلف به دست می آورید، Packهای حاوی کارت خریداری کنید که در هر پک چند کارت مختلف وجود دارد که برخی اوقات می توانند تکراری هم باشند. البته اگر نمی خواهید در بازی پول خرج کنید و Packهای بیشتری بخرید، رسیدن به Deck مورد نظرتان بیشتر طول خواهد کشید و باید بسیاری از کارت های دیگر را بفروشید تا از Dust به دست آمده از آن ها (دیگر ارز رایج بازی)، کارت های دیگر برای خودتان بخرید.

هارت استون چیزی بیش از ۴۰۰۰ کارت دارد که در چهار رده ی Common، Rare، Epic و Legendary دسته بندی می شوند. البته این کارت ها مثل اسلحه هایی نیستند که در بازی های اکشن پیدا می کنید. به این معنا که هر کارت با کارت دیگر فرق می کند و Common بودن آن لزوماً به معنای ضعیف بودن آن نیست. مهم این است که آن کارت را کجا و با ترکیب چه کارت های دیگر به کار ببرید که بهترین نتیجه حاصل شود. برای به دست آوردن کارت های بیشتر، می توانید با طلایی که در طی مسابقات یا انجام Quest های مختلف به دست می آورید، Packهای حاوی کارت خریداری کنید که در هر پک چند کارت مختلف وجود دارد که برخی اوقات می توانند تکراری هم باشند. البته اگر نمی خواهید در بازی پول خرج کنید و Packهای بیشتری بخرید، رسیدن به Deck مورد نظرتان بیشتر طول خواهد کشید و باید بسیاری از کارت های دیگر را بفروشید تا از Dust به دست آمده از آن ها (دیگر ارز رایج بازی)، کارت های دیگر برای خودتان بخرید. در کل با اینکه هارت استون یک بازی رایگان است، اما خریدهای داخل بازی می توانند در رنک های بالاتر تعیین کننده باشند. نمی توان گفت بازی دقیقاً Pay to Win است، اما نمی توان هم اثر خریدهای درون برنامه ای را کاملاً نادیده گرفت. هر پچ که به بازی اضافه می شود، تعداد زیادی کارت را اضافه کرده و تعداد دیگری را از دور خارج می کند و دیگر قادر نخواهید بود که آن ها را در حالت Rank به کار ببرید. اما برای اینکه این همه کارت خوب و جذاب از بین نروند، بلیزارد بخش Wild را نیز در بازی قرار داده که در این بخش می توانید هر کارتی را که در طی این ۶ سال یه کلکسیون خود اضافه کرده اید را به کار ببرید و محدودیتی در این مورد نخواهید داشت.

فرمانروایی بلیزارد ادامه دارد | بازبینی بازی Hearthstone - گیمفا

در بخش Arena، شما از بین سه هیرو که بازی به شکل رندوم در اختیار شما قرار می دهد یکی را انتخاب می کنید، سپس ۳۰ بار از بین ۳ کارتی که باز هم به شکل رندوم در مقابل شما قرار می شود یکی را انتخاب کرده و Deck خود را تشکیل می دهید و با افراد دیگر به رقابت می پردازید. اگر سه بار ببازید، از دور مسابقه حذف می شوید و به تعداد دفعات برد خود، جایزه دریافت می کنید. 

علاوه بر بخش Wild، بحش های دیگری مانند Tavern Brawl یا Arena در بازی وجود دارند که آن را از حالت یکنواخت در می آورند. در بخش Tavern Brawl هر هفته قوانین خاصی در بازی وضع می شود و هر ۷ روز یک بار قوانین دیگری جای آن ها را می گیرند. برای مثال در هفته ی جاری، سومین طلسمی که در هر راند استفاده کنید، صفر مانا خواهد بود. در بخش Arena، شما از بین سه هیرو که بازی به شکل رندوم در اختیار شما قرار می دهد یکی را انتخاب می کنید، سپس ۳۰ بار از بین ۳ کارتی که باز هم به شکل رندوم در مقابل شما قرار می شود یکی را انتخاب کرده و Deck خود را تشکیل می دهید و با افراد دیگر به رقابت می پردازید. اگر سه بار ببازید، از دور مسابقه حذف می شوید و به تعداد دفعات برد خود، جایزه دریافت می کنید. ورود به این بخش ۱۵۰ تا Gold می خواهد، اما افرادی که در این بخش خوب عمل می کنند، در نهایت نه تنها این ۱۵۰ طلا را دوباره به دست خواهند آورد، بلکه در کنار آن جوایز خوب دیگری مانند Pack های جدید و یا Dust اضافه دریافت خواهند کرد. در کنار همه ی این ها بخش Solo Adventure نیز شما را در سناریوهای داستانی جذاب قرار می دهد که معمولاً آخر آن ها جوایز خوبی نصیبتان می شود. شاید اگر بلیزارد تعداد حالات بیشتری را برای این بازی در نظر می گرفت، بازی از این چیزی هم که هست جذاب تر می شود، اما در حال حاضر هم هارت استون جذاب ترین بازی کارتی، و یکی از جذاب ترین بازی های آنلاین است.

فرمانروایی بلیزارد ادامه دارد | بازبینی بازی Hearthstone - گیمفا

انیمیشن ها و افکت های صوتی ورود، خروج و حمله ی مینیون ها آنقدر متنوع و زیاد است که تعجب می کنید یک بازی کارتی چقدر می تواند از این نظر موفق باشد. تک تک این کارت ها نام و طراحی مخصوص خودشان را دارند و در اکثر موارد، واقعاً با هم فرق می کنند. حتی اگر این فرق به شکل جزئی باشد.

اما می رسیم به بخش پایانی و البته جذاب ترین بخش ماجرا. هیروهای هارت استون یکی از دیگری جذاب ترند و به گونه ای هستند که از نظر ظاهری و نوع بازی، بسیاری از سلیقه ها را پوشش می دهند. ۱۰ کلاس متفاوت در بازی وجود دارد که هر کدام چند هیرو دارند که از نظر ظاهری متفاوت ولی از نظر کارایی یکسان اند. اکنون به آن ها اشاره می کنیم.

جدیدترین کلاس اضافه شده به هارت استون، Demon Hunter است. در بخش داستانی که برای آنلاک کردن این هیرو طی می کنید، متوجه می شوید او در ابتدا Mage بوده و سپس خشم درونش آزاد شده و به چیزی که هست تبدیل می شود. Demon Hunter از خیلی جهات متفاوت از کلاس های دیگر است. همان طور که اشاره کردم، او تنها کلاسی است که Hero Power آن، فقط یک مانا است. البته اگر به شکل جداگانه، قدرت او را با قدرت سایر کلاس ها مقایسه کنیم می بینیم که Hero Power ضعیف تری دارد. در هربار استفاده از این هیرو پاور، +۱ Attack به هیروی شما اضافه می شود. علاوه بر این، برای بالانس شدن این کلاس با کلاس های دیگر، کنترل آن را از Level 20 به دست خواهید گرفت. همچنین Deck پیش فرض این کلاس از Deck پیش فرض بقیه ی کلاس ها به مراتب قوی تر است. تا حدی که برخی اعتقاد دارند کلاً این کلاس OP است و باید بالانس شود. در میان کارت های Demon Hunter تعداد زیادی کارت Life Steal به چشم می خورد. این کارت ها آن هایی هستند که به میزان Damageای که به حریف وارد می کنند، همان قدر هم به جان هیروی شما اضافه خواهند کرد. همچنین مانند کلاس Hunter، شاهد تعداد زیادی کارت ارزان قیمت هستیم که ترکیب‌شان با هم، ترکیبی کشنده تحویلتان می دهد. با ریلیز این هیرو که واقعاً رنگ جدیدی به بازی بخشیده، بسیاری از طرفداران به سرعت عاشق آن شده اند و بسیاری دیگر در مقابل آن گارد گرفته اند. چیزی که واضح است این است که Demon Hunter اکنون واقعاً قوی است و هر دستی نمی تواند آن را بزند. باید ببینیم در آینده بلیزارد چگونه این هیرو را بیش از چیزی که هست بالانس خواهد کرد.

فرمانروایی بلیزارد ادامه دارد | بازبینی بازی Hearthstone - گیمفا

Demon Hunter پس از ۶ سال تازه به هارت استون اضافه شده و این فقط یک معنا می تواند داشته باشد و آن اینکه هارت استون حالا حالاها دارد به قدت به کارش ادامه می دهد و قصد توقف ندارد!

دو کلاسی که محوریت آن ها شدیداً روی Spell هایشان است، کلاس های Mage و Shaman هستند. هیرو پاور Mage، پرتاب یک Fireball با قدرت ۱ است که می تواند به سمت هیروی دشمن یا هر مینیون دیگری نشانه گرفته شود. البته با استفاده از مینیون های خاصی، این قدرت می تواند بیشتر هم شود. Shaman نیز در هربار استفاده از هیرو پاور خود، یک Totem به زمین مسابقه اضافه می کند که یا Taunt است، یا بر قدرت Spell شما اضافه می کند و یا در پایان هر راند، +۱ Heal می دهد. Shaman در بین کارت هایش، تعداد زیادی کارت Overload دارد. کارت های Overload در واقع آن هایی هستند که با مانای کمتر، مینیون ها یا اسپل های قوی تری در اختیار شما قرار می دهند، اما در راند بعد مانای کمتری خواهید داشت. در واقع نوعی قرض گرفتن مانا به حساب می آید. Mage نیز Spellهای بسیار متنوع و قدرتمندی دارد. علاوه بر این، کارت های زیادی دارد که قیمت Spellها را کاهش می دهند. بنابراین در راندهای آخر Mage می تواند از چندین Spell پشت سر هم استفاده کند و همین موضوع این کلاس را در میان کلاس های خطرناک هارت استون قرار می دهد.

فرمانروایی بلیزارد ادامه دارد | بازبینی بازی Hearthstone - گیمفا

Mage نیز Spellهای بسیار متنوع و قدرتمندی دارد. علاوه بر این، کارت های زیادی دارد که قیمت Spellها را کاهش می دهند. بنابراین در راندهای آخر Mage می تواند از چندین Spell پشت سر هم استفاده کند و همین موضوع این کلاس را در میان کلاس های خطرناک هارت استون قرار می دهد.

کلاس Priest کلاً بر روی قابلیت Heal دادن بنا شده است. هیرو پاور این کلاس، Restore کردن جان از دست رفته است. هر کاراکتری را که با این هیرو پاور نشانه بگیرید، +۲ جان به او برخواهد گشت. علاوه بر این، این کلاس، کارت های بسیاری دارد که ظرفیت جان مینیون ها را بالا می برد و به نوعی با قدرت مینیون ها بازی می کند. این کلاس Tauntهای ویژه ای نیز دارد که برای فرد مقابل می تواند بسیار آزاردهنده باشد. یکی از Deckهای این کلاس که به عنوان اعصاب خردکن ترین Deck بازی هم شناخته می شود، یکی از موفق ترین Deck های بازی از نظر تعداد برد بوده است.

فرمانروایی بلیزارد ادامه دارد | بازبینی بازی Hearthstone - گیمفا

Priest از آن کلاس هایی است که اگر دست خودتان باشد از آن لذت خواهید برد، ولی اگر دست حریفتان باشد و او از Deckهای بدقلق این کلاس استفاده کند، اعصابتان واقعاً خرد خواهد شد!

کلاس های Warrior و Paladin که دو کلاس مورد علاقه ی من هستند، روی Attack بالا بنا شده اند. البته تفاوت هایی بین آن ها وجود دارد. هیروپاور کلاس Warrior، اضافه کردن +۲ شیلد به هیروی شماست. این موضوع باعث می شود که شما همواره بتوانید علاوه بر ۳۰ جانی که هیروی شما در ابتدای مسابقه دارد، چند واحد نیز شیلد اضافه کنید و بازی را با جان اضافه تر دنبال کنید. Warrior در واقع بی مغزترین هیروهاست که بیشتر از هر چیزی روی نبرد رودررو قوی است و Spellهای آن به اندازه ی Spellهای کلاس های دیگر معروف نیستند، اما مینیون های بسیار قدرتمندی دارد. کلاس Paladin نیز مخلوطی از حمله ی بالا، Divine Shield و قابلیت Healing است که در هر بار استفاده از Hero Power آن، یک مینیون ۱/۱ به زمین شما اضافه می کند. استفاده از Divine Shield در واقع به مینیون های شما این قدرت را می دهد که دفعه ی اولی که حمله می کنند، هیچ ضربه ای نبینند و در واقع انگار از هر مینیون ۲ بار استفاده می کنید. Paladin پر از Spellها یا Minionهایی است که یا خودشان Divine Shield دارند، یا به سایر مینیون ها Divine Shield می دهند.

فرمانروایی بلیزارد ادامه دارد | بازبینی بازی Hearthstone - گیمفا

لاس Paladin نیز مخلوطی از حمله ی بالا، Divine Shield و قابلیت Healing است که در هر بار استفاده از Hero Power آن، یک مینیون ۱/۱ به زمین شما اضافه می کند. استفاده از Divine Shield در واقع به مینیون های شما این قدرت را می دهد که دفعه ی اولی که حمله می کنند، هیچ ضربه ای نبینند و در واقع انگار از هر مینیون ۲ بار استفاده می کنید. Paladin پر از Spellها یا Minionهایی است که یا خودشان Divine Shield دارند، یا به سایر مینیون ها Divine Shield می دهند.

کلاس Rouge بیشتر بر روی دزدیدن کارت از سایر Heroها بنا شده است. این کلاس تعداد زیادی Spell دارد که با آن ها، از هیروهای دیگر کارت بدزدد و برای همین، بازی کردن با کلاس Rouge یک بازی ریسکی و در عین حال هیجان انگیز است. Hero Power کلاس Rouge به شما یک Weapon می دهد که یک Attack دارد و دو بار می توانید از آن در دو راند مختلف استفاده کنید. همچنین این کلاس با کارت های Lackey هم رابطه ی خوبی دارد. این کارت ها خودشان ارزان اند و Attack یا Health زیادی ندارند، اما بعد استفاده از آن ها، می توانید کارت های دیگری، مانند Dragon و یا Spell پیدا کنید و آن را به دست خود اضافه کنید.

فرمانروایی بلیزارد ادامه دارد | بازبینی بازی Hearthstone - گیمفا

بازی کردن با Rouge تنوع کارت زیادی دارد، زیرا او همواره مشغول دزدیدن کارت از کلاس های دیگر است! در واقع او نمونه ی بارز عبارت «هر کسی که چیز خوبی داشت از او یاد بگیر» است، با این تفاوت که به جای یاد گرفتن می دزدد!

کلاس های Hunter و Druid کلاس های دیگر این بازی هستند. کلاس Druid بیشتر با المان های طبیعی سر و کار دارد و یک Deck آن که به Treants معروف است، یکی از هماهنگ ترین Deck های کل بازی است. در این Deck شما تعداد زیادی مینیون ۲/۲ دارید که از یک جنس هستند و ارزان قیمت اند و تمامی اسپل های دیگر شما قدرت این مینیون ها را افزایش می دهد یا آن ها را به مینیون های قوی تر تبدیل می کند. Hunter نیز به دلیل ارزان قیمت بودن Deckهایش معروف است. این کلاس کلی مینیون ۱/۱ دارد که Rush هستند و اگر خوب با یکدیگر هماهنگ شوند، می توانند Deckهای گران تر را نیز به راحتی شکست دهند. Hero Power هانتر، وارد کردن ۲ اتک به هیروی دشمن است.

فرمانروایی بلیزارد ادامه دارد | بازبینی بازی Hearthstone - گیمفا

کلاس Druid بیشتر با المان های طبیعی سر و کار دارد و یک Deck آن که به Treants معروف است، یکی از هماهنگ ترین Deck های کل بازی است. در این Deck شما تعداد زیادی مینیون ۲/۲ دارید که از یک جنس هستند و ارزان قیمت اند و تمامی اسپل های دیگر شما قدرت این مینیون ها را افزایش می دهد یا آن ها را به مینیون های قوی تر تبدیل می کند.

و در نهایت می رسیم به Warlock که او نیز هیروی عجیبی است. بسیاری از مینیون های Warlock به خود او Damage می زنند و حتی Hero Power او به اعضای کم کردن ۲ تا از جان های شما به شما کارت می دهد. این موضوع باعث می شود که این کلاس در اواخر راند، دستش پر از کارت باشد و آزادی عمل بالاتری در بازی داشته باشد و از آنجایی که بسیاری از کارت های این کلاس ارزان هستند، به راحتی دشمن را از پا دربیاورد. بازی کردن با این کلاس استراتژی بالایی می طلبد.

فرمانروایی بلیزارد ادامه دارد | بازبینی بازی Hearthstone - گیمفا

بازی کردن با کلاس Warlock قلق خاصی دارد که پیدا کردن قلق آن کمی زمان بر است.

روی هم رفته، Hearthstone از جالب ترین و استراتژیک ترین بازی هایی است که تا به حال تولید شده و وقتی نام بلیزارد را در کنار یک بازی می بینیم، نباید به کیفیت آن شک کنیم. اگر تا به حال به سراغ این بازی نرفته اید، شاید پچ جدید فرصت خوبی باشد که شانس خودتان را امتحان کنید و از این بازی لذت ببرید.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

فرمانروایی بلیزارد ادامه دارد | بازبینی بازی Hearthstone - گیمفا
فرمانروایی بلیزارد ادامه دارد | بازبینی بازی Hearthstone - گیمفا
فرمانروایی بلیزارد ادامه دارد | بازبینی بازی Hearthstone - گیمفا
فرمانروایی بلیزارد ادامه دارد | بازبینی بازی Hearthstone - گیمفا
فرمانروایی بلیزارد ادامه دارد | بازبینی بازی Hearthstone - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

فرمانروایی بلیزارد ادامه دارد | بازبینی بازی Hearthstone - گیمفا
فرمانروایی بلیزارد ادامه دارد | بازبینی بازی Hearthstone - گیمفا