شروعی طوفانی و جنگی تمام عیار | بررسی نسخه ارلی اکسس بازی Mount & Blade II: Bannerlord - گیمفا
شروعی طوفانی و جنگی تمام عیار | بررسی نسخه ارلی اکسس بازی Mount & Blade II: Bannerlord - گیمفا
شروعی طوفانی و جنگی تمام عیار | بررسی نسخه ارلی اکسس بازی Mount & Blade II: Bannerlord - گیمفا
شروعی طوفانی و جنگی تمام عیار | بررسی نسخه ارلی اکسس بازی Mount & Blade II: Bannerlord - گیمفا

شروعی طوفانی و جنگی تمام عیار | بررسی نسخه ارلی اکسس بازی Mount & Blade II: Bannerlord

محمد آریامقدم
۰۹:۰۰ ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
شروعی طوفانی و جنگی تمام عیار | بررسی نسخه ارلی اکسس بازی Mount & Blade II: Bannerlord - گیمفا

اگر اخبار دنیای بازی را دنبال می کنید، بدون شک اسم بازی Mount and Blade II: Bannerlord  را شنیده اید. حتی اگر پیش از این با این بازی آشنایی نداشته و یا کلا سری Mount and Blade را نمی شناخته اید، باز هم Mount and Blade II: Bannerlord باید برایتان، نامی آشنا باشد. عنوانی که تقریبا یک هفته پیش نسخه ارلی اکسس آن در استیم منتشر شد و تا به امروز، توانسته کاربران زیادی را به خود جذب کند. یک یا دو روز پس از در دسترس قرار گرفتن نسخه ارلی اکسس بازی به صورت عمومی، اعلام شد که این بازی تا به امروز، بزگ ترین لانچ استیم در سال ۲۰۲۰ را به خود اختصاص داده است. چیزی که ارزش کار Mount and Blade II: Bannerlord را خیلی بهتر نشان می‌دهد، این است که این بازی توانسته حداقل در استیم، عملکردی حتی بهتر از بازی‌های معروف و بزرگی چون Monster Hunter World: Iceborne و DOOM Eternal از خود بر جای بگذارد. ۹ روز پیش، اعلام شد که این بازی بیش از ۱۷۸ هزار کاربر را به خود اختصاص داده است. خب آمار جدیدتری در دست نیست ولی مطمئنا طی ۹ روز، این رقم افزایش قابل توجهی را داشته است. این نکته را نیز در نظر داشته باشید که داریم در مورد عنوانی صحبت می کنیم که صرفا، نسخه ارلی اکسس آن در دسترس کاربران استیم قرار گرفته است. خب البته بالا بودن این آمار، قطعا بدون ارتباط با ویروس کرونا و قرنطینه بودن مردم در کشورهای مختلف نیست! چندی پیش هم اعلام شد که استیم رکورد تعداد بازی‌باز همزمان خود را شکسته است. با این وجود، هیچ چیز نمی تواند ارزش بالای کاری که Mount and Blade II: Bannerlord در سال ۲۰۲۰ انجام داده است را زیر سوال ببرد. خب با این تفاسیر حتی اگر دنبال کننده اخبار روزهای اخیر نبوده باشید هم راجع به موفقیت Mount and Blade 2 Bannerlord اطلاعات کافی را به دست آورده اید. پس هم اکنون، برویم و نگاهی به تاریخچه این سری بیندازیم.

عنوان Mount and Blade II: Bannerlord احتمالا معروف ترین نسخه این مجموعه خواهد بود. با وجود شهرت کم تر اما، نباید کیفیت کلی این مجموعه را زیر سوال برد. Mount and Blade در سال ۲۰۰۸ منتشر شد. این بازی، بازی بدی نبود ولی خب در مقایسه با دیگر بازی های مشابه، حرف های زیادی را برای گفتن نداشت. Mount and Blade داستان جالبی داشت ولی در بحث گیم پلی، هرگز نتوانست از بازی‌های بزرگ ژانر خودش، گوی سبقت را بدزدد. دو سال گذشت و Mount and Blade: Warband منتشر شد. Warband نه تنها یک پیشرفت نسبت به نسخه قبل بود، بلکه به طور مستقل هم، یک بازی موفق، جذاب و با کیفیت بود. Mount and Blade Warband همچنین به خوبی مورد پشتیبانی قرار گرفت و حتی بعدا برای اندروید، Xbox One و PS4 هم منتشر شد. البته حقیقت این بود که ورژن اندرویدی، Xbox One و PS4 چندان مورد استقبال قرار نگرفت ولی همان نسخه PC بازی که در سال ۲۰۱۰ منتشر شد، طرفداران زیادی پیدا کرد. بعدا چند بسته الحاقی نیز برای بازی منتشر شد که آخرینِ آن ها، Viking Conquest نام داشت که توسط سازنده اصلی هم به تنهایی ، توسعه نیافته بود. تنها بسته الحاقی که توسط سازندگان به تنهایی و بدون همکاری با استودیوهای دیگر ساخته شده بود، Mount and Blade Warband: With Fire and Sword نام داشت که آن بسته گسترش دهنده نیز، از کیفیت مطلوبی برخوردار بود. خب به طور کلی Mount and Blade نه خیلی قدیمی است، نه توانسته یک کیفیت استثنایی و به یاد ماندنی را از خود بر جای بگذارد و نه تاکنون نسخه‌های پرشماری از آن منتشر شده. با این وجود وقتی به استیم نگاهی میندازیم، می بینیم که Mount and Blade II: Bannerlord این روزها، در این فروشگاه یکه تازی می کند. پس قطعا حتی بدون تجربه کردن بازی و صرفا نگاهی به آمار و ارقام، می توان حدس زد که Bannerlord، ارزش تجربه شدن را دارد. یک بازی ۶۰ گیگی که این روزها دل کاربران زیادی را برده و نزدیک به ۲۰۰ هزار نفر ( فقط در استیم! ) در حال تجربه آن هستند.

حال که در مورد آمار و ارقام صحبت کردیم و همچنین، نگاهی مختصر به سابقه و گذشته‌ی سری بازی های Mount and Blade انداختیم، بد نیست کمی هم در مورد TaleWords Entertainment صحبت کنیم. شاید برایتان جالب باشد که بدانید TaleWorlds Entertainment یک استودیو بازی سازی مستقل ترکی بوده که دفترش هم در آنکاراست! شما چند استودیو بازی سازی ترکی می شناسید؟ به طور کلی، ترکیه در صنعت بازی سازی هرگز نتوانسته خود را نشان دهد. نه تنها این کشور استودیو بازی سازی معروف خاصی نداشته، بلکه حتی در دنیای گیم هم، به ندرت این کشور به تصویر کشیده شده است. اگر قسطنطنیه حکم ترکیه امروزی را داشته باشد، Assassin’s Creed Revelations معروف ترین عنوانی است که اتفاقاتش در کشور ترکیه رخ داده اند. خودِ استودیو TaleWorlds Entertainment هم به غیر از Mount and Blade، مسئول توسعه هیچ بازی دیگری نبوده است! این استودیو که تاسیس آن به سال ۲۰۰۵ برمی گردد، طی این ۱۵ سال فقط چند نسخه از سری Mount and Blade را توسعه داده است. خب طبیعتا از یک استودیوی توانمند انتظارات خیلی بیشتر است. مگر این که TaleWorlds Entertainment را یک استودیو بازی‌سازی محلی بدانیم که در حد و اندازه‌های بازی سازان مستقل دیگر نیست. به هر شکل، TaleWorlds Entertainment متاسفانه، استودیویی نیست که با استناد به سابقه، رزومه و عملکرد بازی‌های گذشته اش، بتوانیم در مورد محصولات آینده اش نظر درستی بدهیم. با این حال، این استودیو در توسعه سری بازی های Mount and Blade، عملکردی کاملا قابل دفاع را از خود بر جای گذاشته است. اصلا همه این هایی که گفتیم به کنار، Mount and Blade II: Bannerlord در حال حاضر در کانون توجهات قرار داشته و اخیرا هم در استیم رکورد زده است. بالاتر از بازی هایی مثل DOOM Eternal و Monster Hunter World: Iceborne خود را بزرگترین لانچ سال ۲۰۲۰ در استیم می بیند و افراد زیادی را به خود جذب کرده است. خب طبیعتا چنین عنوانی، دست کم ارزش این را دارد که در موردش بیشتر بدانیم. Mount and Blade II: Bannerlord از آن دسته از بازی هایی است که بیشتر مورد علاقه کاربران PC بوده و فعلا هم که بازی در فاز ارلی اکسس به سر می برد، برای پلتفرم دیگری منتشر نشده. به این ترتیب، شاید Mount and Blade II: Bannerlord را نتوان یک بازی انحصاری PC دانست، ولی در حال حاضر برای پلتفرم دیگری موجود نیست و توانسته تا به امروز، جایگاه خودش را در بین پی سی بازان پیدا کند. در ادامه قصد داریم تا نگاهی به نسخه ارلی اکسس این بازی داشته باشیم. تا پایان با ما و بررسی نسخه ارلی اکسس بازی Mount and Blade II: Bannerlord همراه باشید.

شروعی طوفانی و جنگی تمام عیار | بررسی نسخه ارلی اکسس بازی Mount & Blade II: Bannerlord - گیمفا

به این ترتیب، شاید Mount and Blade II: Bannerlord را نتوان یک بازی انحصاری PC دانست، ولی در حال حاضر برای پلتفرم دیگری موجود نیست و توانسته تا به امروز، جایگاه خودش را در بین پی سی بازان پیدا کند. در ادامه قصد داریم تا نگاهی به نسخه ارلی اکسس این بازی داشته باشیم. تا پایان با ما و بررسی نسخه ارلی اکسس بازی Mount and Blade II: Bannerlord همراه باشید.

بگذارید ابتدا خیلی صادقانه بگویم که داستان بازی Mount and Blade II Bannerlord چیزی نیست که به خاطرش بازی را آغاز کنید. چیزهای مهم تری نسبت به داستان، در Mount and Blade II Bannerlord خواهید دید. به طور کلی اتفاقات این بازی حدودا ۲۰۰ سال، پیش از Mount and Blade Warband رخ می دهند. محل رخ دادن این اتفاقات قاره ای خیالی با نام Calradia بوده و بازی هم سقوط امپراطوری کالرادیا را به تصویر می کشد. زمانی که شما این بازی را آغاز می کنید، امپراطوری کالرادیا آخرین نفس های خود را کشیده و در سال های آخر خود به سر می برد. از این منظر، بازی سعی کرده تا به نوعی، از سقوط امپراطوری روم غربی در دوران هجوم بربرها الهام بگیرد. زمانی که به فرمت داستان بازی Mount and Blade II Bannerlord نگاه می کنیم هم، متوجه این موضوع خواهیم شد. اگر بخواهیم جزئی تر وارد داستان بازی شویم، باید گفت که زمانی که بازیکن وارد دنیای Mount & Blade II Bannerlord می شود، امپراطور Arenicos، فرمانروای Calradia مرده و جانشینی هم ندارد. همین موضوع هم سبب می شود تا امپراطوری های شمال، جنوب و غرب وارد درگیری بر سر جانشینی امپراطور شوند. امپراطوری شمال به رهبری Rhagaea، همسر امپراطور آرنیکوس، معتقد است که تخت پادشاهی باید به تنها دختر امپراطور برسد. خب طبیعتا امپراطوری های شمال و غرب نظرات دیگری دارند. مشکلات به وجود آمده پس از مرگ امپراطور، سرانجام باعث ایجاد یک جنگ داخلی شده و در این میان هم تجزیه طلبان، سعی دارند تا بیشترین استفاده را از شرایط موجود ببرند.

پیش از این که رسما وارد دنیای بازی شوید، باید Culture یا تمدن کاراکتر خود را انتخاب کنید. خب در این زمینه، بازی آزادی عمل کافی را در اختیار شما قرار داده و چند Culture را در خود گنجانده است. قصد نداریم تک تک این Culture ها را به صورت جداگانه توضیح دهیم ولی بد نیست که نگاهی به یکی دو مورد از آن ها بیندازیم تا متوجه شوید که اوضاع از چه قرار است. به عنوان نمونه، یکی از Cultureهای بازی، Aserai نام دارد. اگر این تمدن را انتخاب کنید، شما در واقع از قومی آمده اید که در سوارکاری استاد هستند. در واقع Aseraiها ترکیبی از بیابان نشین‌ها و کشاورزان هستند و اگر یک رهبر مقتدر و کاریزماتیک را در کنار خود ببینند، می توانند به یکی از قدرت‌های بزرگ جنوب تبدیل شوند. اگر شما عضوی از این تمدن باشید، بعدا و در طول داد و ستدهایتان، می توانید از امتیازاتی بهره مند شوید. این موضوع صرفا در مورد تمدن Aserai صدق نمی کند! شما عضو هر تمدنی که باشید، امتیازات خاص خود را خواهید داشت. مثلا یک عضو تمدن Vlandians در طول مبارزات XP بیشتری را دریافت می کند. اعضای تمدن های دیگری مثل Sturgians، Khuzaits و Empire نیز به نوبه خود، نسبت به دیگران برتری هایی خواهند داشت. قطعا Mount and Blade II: Bannerlord اولین بازی نقش آفرینی نیست که در آن می توانید پیش از آغاز بازی بر روی کاراکتر خود کار کنید. ولی خب در این زمینه، این بازی آزادی عمل قابل قبولی را به بازیکن داده است. پس از انتخاب Culture نیز نوبت به شخصی سازی کاراکتر شما خواهد رسید. در بحث شخصی سازی کاراکتر نیز TaleWorlds Entertainment انصافا خیلی خوب کار کرده است. در وهله اول که شما باید مواردی نظیر قد، رنگ پوست، تن صدا و قبل از همه این ها، جنسیت خود را انتخاب کنید. زمانی که می خواهید مواردی نظیر ریش و موهای سر خود را انتخاب کنید هم با آفرهای متنوعی رو به رو خواهید شد. ده ها مدل ریش در بازی گنجانده شده و بعید می دانم مدل ریش خاصی مد نظرتان باشد و نتوانید آن را در Mount and Blade II Bannerlord پیدا کنید. در مورد موهای سر هم همین موضوع صادق است. حتی می توانید مواردی نظیر اندازه و جای دهان خود را هم عوض کنید. به شما قول می دهم که بازی از این نظر آن قدر کامل و پیشرفته است، که حتی شاید از کار کردن بر روی کاراکترتان خسته شوید! موارد جزئی دیگری هم مثل اضافه کردن زخم یا رنگ به صورت نیز در Mount and Blade 2 Bannerlord قابل اجرا هستند.

اما این پایان کار نیست! شما باید خانواده خود را هم انتخاب کرده و تیپ خانوادگی که توسط شما انتخاب می شود، معایب و مزایای خاص خودش را خواهد داشت.  در حال حاضر ۶ مدل خانواده در بازی گنجانده شده که هر کدام می توانند به نوعی، برای بازیکن جذابیت های خاص خودشان را داشته باشند. همچنین شما خصوصیت بارز کودکی خود را نیز انتخاب خواهید کرد. به عنوان مثال آیا در کودکی شما را به خاطر توانایی‌های رهبریتان تحسین کرده اند؟ آیا رفتار شما با دیگران زبانزد خام و عام بوده؟ آیا مهارت سوارکاری شما همه را متحیر کرده است؟ این ها مواردی هستند که در بازی حضور دارند و باید از بین ۶ مورد، یکی را انتخاب کنید. راستش را بخواهید، هنوز هم هست! ولی دیگر بهتر است که بخش های دیگر مربوط به شخصی سازی پیش از آغاز بازی را خودتان تجربه کنید. در مجموع شما برای شخصی سازی کاراکتر خود و همچنین برگزیدن ویژگی‌های خاص او، باید وقت زیادی را صرف کنید. از این حیث، Mount and Blade II Bannerlords یکی از کامل ترین بازی هایی است که تاکنون تجربه کرده ام. همچنین، دست کم از دیدگاه آماری، چیزهایی که پیش از آغاز بازی توسط شما انتخاب می شوند، بر روی شخصیت شما تاثیر مستقیم خواهند گذاشت. طبیعتا برای این که کاراکترتان دقیقا دلخواه خودتان باشد، باید این انتخاب ها را با دقت و به درستی انجام دهید.

شروعی طوفانی و جنگی تمام عیار | بررسی نسخه ارلی اکسس بازی Mount & Blade II: Bannerlord - گیمفا

س از انتخاب Culture نیز نوبت به شخصی سازی کاراکتر شما خواهد رسید. در بحث شخصی سازی کاراکتر نیز TaleWorlds Entertainment انصافا خیلی خوب کار کرده است. در وهله اول که شما باید مواردی نظیر قد، رنگ پوست، تن صدا و قبل از همه این ها، جنسیت خود را انتخاب کنید. زمانی که می خواهید مواردی نظیر ریش و موهای سر خود را انتخاب کنید هم با آفرهای متنوعی رو به رو خواهید شد. ده ها مدل ریش در بازی گنجانده شده و بعید می دانم مدل ریش خاصی مد نظرتان باشد و نتوانید آن را در Mount and Blade II Bannerlord پیدا کنید. در مورد موهای سر هم همین موضوع صادق است. حتی می توانید مواردی نظیر اندازه و جای دهان خود را هم عوض کنید.

با پیشرفت روز افزون صنعت بازی های ویدئویی، ژانر نقش آفرینی توانست به یکی از پرطرفدارترین ژانرهای این صنعت تبدیل شود. قطعا وجود سری بازی‌هایی مثل The Witcher، Dragon Age، The Elder Scroll و … در محبوبیت این سبک بی تاثیر نبودند. امروزه حتی بازی های اکشن و ماجرایی هم سعی می کنند برای بالا بردن کیفیت محصول خود و همچنین جذب نظر مثبت مخاطبان، از المان های نقش آفرینی در بازی های خود استفاده کنند. به همین خاطر است که طبیعتا یک نقش آفرینی جدید برای عرضه اندام، باید چیزهای زیادی را در خود داشته باشد. در واقع به لطف بزرگان این ژانر، انتظارات دیگر پایین نیست! خب همه این ها را گفتیم که به این برسیم که Mount & Blade II Bannerlord در دسته نقش آفرینی های موفق و با کیفیت قرار می گیرد. مثل دیگر نقش آفرینی، شما قرار نیست از همان ابتدا، یک کاراکتر خیلی قدرتمند داشته باشید! رفته رفته و با پیشروی در بازی است که بر روی کاراکتر خود تغییرات اعمال می کنید، تجهیزات خود را آپگرید یا تعویض می کنید و مجموعا، با گذشت هر ساعت، کاراکتر شما هم قوی تر می شود. گذراندن حالت آموزشی بازی اجباری نخواهد بود. ولی اگر این مطلب را می خوانید، به شما توصیه می کنیم که بخش Tutorial بازی را جدی بگیرید و سهل انگارانه از آن عبور نکنید. اصلا اولین انتخاب in game شما هم همین خواهد بود. بخش آموزشی بازی یک سری اصول کلی را به شما آموزش خواهد داد. کمترین فایده گذراندن این دوره آموزشی، این است که با بِیس های بخش Combat بازی آشنا خواهید شد. در Mount and Blade II Bannerlord نیز مثل هر نقش آفرینی دیگری، باید در دنیای بازی بچرخید، مثل یک مزدور در ازای راه انداختن کار دیگر دستمزد دریافت کنید، با پول و امتیاز شهرتی که به دست می آورید کاراکتر خود را آپگرید کنید و مواردی از این دست. توصیه می شود که صحبت با NPC های دنیای بازی را در ابتدای کار جدی بگیرید. اگر تازه کار باشید، با صحبت کردن با مردم می توانید تا حدی با فضای بازی آشنا شوید. حتی اگر کلا میانه ای با بازی های RPG نداشته باشید هم البته، روند کلی بازی به گونه ای خواهد بود که با کمی دقت، می توانید دست کم چیزهای اساسی بازی را یاد بگیرید. خب به طور کلی بازی Mount and Blade II Bannerlord جزو آن دسته از بازی هایی است که همه چیز خود را در همان ابتدا، در مقابل دیدگان کاربر قرار نمی دهد! هر چه در بازی جلوتر بروید، چیزهای بیشتری را کشف خواهید کرد.

سازندگان سعی کرده اند که در Mount and Blade II Bannerlord، یک دنیای پویا بسازند. به همین خاطر در دنیای بازی صدها مکان اسکان و منطقه مسکونی پیدا خواهید کرد که می توانید با مردمان آن جا به صحبت کردن بپردازید. منظور از صحبت کردن، به طور کلی تعاملات است. همان تعاملاتی که در دیگر بازی های نقش آفرینی می بینیم. به عنوان مثال، شما با ورود به هر منطقه مسکونی، می توانید معاملاتی را انجام دهید. مناطق مسکونی بازی، می توانند گاهی اوقات شهر باشند و گاهی اوقات هم روستاهای کوچک. معمولا در روستاها، صرفا آیتم هایی را پیدا خواهید کرد که ضروری به نظر می رسند. به همین خاطر اگر قصد یک خرید درست و حسابی را دارید، همواره شهر گزینه بهتری خواهد بود. وقتی به این قضیه فکر می کنیم، منطقی هم به نظر می رسد. به هر حال تنوع و فراوانی آیتم‌ها حتی در دنیای واقعی و در شهرهای بزرگ، همواره بیشتر از شهرهای کوچک، حومه ای و یا روستاهاست. شما در طول بازی باید مراقب چیزهای دیگری هم باشید. طبیعتا آیتم های غیر ضروری که حمل می کنید سبب افزایش وزن inventory شما می شوند. بهتر است که همواره مثل هر بازی نقش آفرینی دیگری، سعی کنید از حمل کردن آیتم های غیر ضروری خودداری کنید. همچنین، همیشه لباس های مناسب بپوشید! هر لباس ویژگی های خاص خودش را داشته و می تواند در مبارزات ناگهانی، حکم یک آیتم حیاتی را داشته باشد. درست انتخاب کردن چیزهایی که می پوشید، به همان اندازه مهم است که انتخاب سلاح درست اهمیت دارد.

شروعی طوفانی و جنگی تمام عیار | بررسی نسخه ارلی اکسس بازی Mount & Blade II: Bannerlord - گیمفا

از بیشتر جهات Mount and Blade II Bannerlord مثل هر نقش آفرینی دیگری است. در دنیای وسیع بازی بچرخید، ماموریت بگیرید و با مردم و NPCها تعامل کنید. اما چیزی که Mount and Blade II: Bannerlord را از دیگر بازی های این ژانر متمایز می کند، بخش مبارزات بازی است.

از بیشتر جهات Mount and Blade II Bannerlord مثل هر نقش آفرینی دیگری است. در دنیای وسیع بازی بچرخید، ماموریت بگیرید و با مردم و NPCها تعامل کنید. اما چیزی که Mount and Blade II: Bannerlord را از دیگر بازی های این ژانر متمایز می کند، بخش مبارزات بازی است. مبارزات بازی حالت واقعی داشته و با تعداد بالا انجام می شوند. در طول تجربه خود از Mound and Blade II Bannerlord، بارها پیش خواهد آمد که در مبارزات ۲۰۰ نفری شرکت کنید. این عدد بیشتر هم می تواند باشد. خب چنین چیزهایی را معمولا در بازی های استراتژی دیده ایم ولی این جا، شما فقط کنترل یک شخصیت را بر عهده خواهید داشت. در مبارزات بعید می دانم محدودیت خاصی را احساس کنید! منظور این است که شما و دیگر افرادتان و یا حتی افراد دشمن، می توانند از سلاح های متفاوتی استفاده کنند. در حالی که در دنیای بازی می چرخید و از مناطق مسکونی مختلف دیدن می کنید، می توانید یک سری نیرو را دور خود جمع کرده و فرماندهی آن ها را بر عهده بگیرید. همان طور که اشاره کردیم، شما در هر منطقه ای می توانید چنین کاری را انجام دهید; البته قلعه را فاکتور بگیرید. در جمع کردن نیروهای مختلف و همچنین حضور در مبارزات، این که شما عضوی از کدام تمدن هستید، چیزی است که به چشم خواهد آمد. به همین خاطر است که همان ابتدا هم توصیه کردیم که در انتخاب های خود دقت کرده و عجولانه تصمیم گیری نکنید. استخدام نیروهای زبده همیشه کار ساده ای نیست. به عنوان یک فرمانده همیشه دوست دارید که بهترین ها را داشته باشید. این طبیعی است، همه همین هستند! منتهی مسئله این است که بهترین ها، همیشه با بهترین ها کار می کنند. برای این که نیروهای بهتری را در تیم خود داشته باشید، خودتان ابتدا باید به یک درجه قابل قبول رسیده باشید. بالا بودن امتیاز شهرت شما، باعث می شود که نیروهای بهتری برای شما کار کرده و بجنگند. طبیعتا سربازان نیرومندتر و ماهرتر، شانس پیروزی شما را هم افزایش خواهند داد. البته لازم به ذکر است که نیروهای ضعیف تر هم قابل آپگرید شدن هستند. این امکان در بازی وجود دارد که نیروهای خود را ارتقا دهید. نیروهایتان نیز مثل خودتان در مبارزات، امتیاز XP به دست آورده و از این امتیاز می توانند جهت ارتقای خود استفاده کنند. البته این کار را باید خودتان برایشان انجام دهید.

به لحاظ فنی، بازی Mount and Blade II Bannerlord بازی پر ایرادی است. البته بیایید سخت گیری نکنیم و این نکته را در نظر داشته باشیم که بازی هنوز در فاز ارلی اکسس خود بوده و تنها ۱۰ روز از انتشارش می گذرد. بنابراین مشاهده مشکلات فنی، چندان دور از انتظار هم نبوده. سازندگان پس از انتشار بازی، یک پچ هم برای آن منتشر کردند که تا حدودی، کیفیت فنی بازی را بهبود می داد. در مجموع می توان گفت که در بحث گرافیکی، Mount and Blade II Bannerlord هم نکته مثبت دارد و هم منفی. در نسخه ارلی اکسس بازی Mount and Blade 2 Bannerlord، هر امپراطوری طراحی خاص خودش را دارد. خوشبختانه بر روی محیط های بازی کار شده و از این حیث هم بازی Mount and Blade 2 Bannerlord انتظارات را برآورده خواهد کرد. در رابطه با پویایی دنیای بازی هم صحبت کردیم. خوشبختانه در قامت یک استودیو بازی سازی مستقل، TaleWorlds Entertainment توانسته در بحث پویایی دنیای بازی، عملکرد خوبی را از خود بر جای بگذارد. شما مردم را خواهید دید که در حال حرف زدن، نوشیدن و یا موسیقی زدن هستند. به عنوان یک گیمر، قطعا خیلی خوب می دانید که مشاهده چنین جزئیاتی در دنیای یک بازی، تا چه اندازه می تواند حس و حال بازی و بازیکن را تغییر دهد. متاسفانه در مورد طراحی چهره ها، نمی توان به Mount and Blade II Bannerlord نمره قبولی داد! نه جزئیاتی رعایت شده و نه حتی مدل ها درست و حسابی و متنوع هستند! البته باز هم فراموش نکنید که بازی فعلا در فاز ارلی اکسس است و چنین مواردی احتمالا در آینده بهبود خواهند یافت. کیفیت بافت ها و تکسچرها نیز جالب نیست و حتی در مقایسه با بازی های ایندی دیگر نیز Mount and Blade II Bannerlord کم می آورد. باید منتظر ماند و دید که آیا چنین ایراداتی در نسخه نهایی برطرف خواهند شد یا خیر. البته این طور که از دور پیداست، Mount and Blade II Bannerlord در زمان انتشار نیز از لحاظ گرافیکی، بدون ایراد نخواهد بود.

شروعی طوفانی و جنگی تمام عیار | بررسی نسخه ارلی اکسس بازی Mount & Blade II: Bannerlord - گیمفا

در میان بازی هایی که در سال ۲۰۲۰ منتشر شده اند، Mount and Blade II Bannerlord یکی از شاخص هاست! عنوانی که دست به کاری بزرگ زده و نسخه ارلی اکسس آن در فروشگاهی چون استیم، رکورد شکنی کرده است. Mount and Blade II Bannerlord به طور واضح، بازی با کیفیتی است. ولی خب این کیفیت بالا نمی تواند برخی از مشکلات بازی را بپوشاند. مواردی نظیر کوتاه بودن مبارزات، تکراری شدن مبارزات و ضعف در طراحی چهره ها شاید در نسخه ارلی اکسس یک بازی چندان به چشم نیامده و قابل توجیه باشند، ولی بعدا می توانند بازی را به دردسر بیندازند.

در میان بازی هایی که در سال ۲۰۲۰ منتشر شده اند، Mount and Blade II Bannerlord یکی از شاخص هاست! عنوانی که دست به کاری بزرگ زده و نسخه ارلی اکسس آن در فروشگاهی چون استیم، رکورد شکنی کرده است. Mount and Blade II Bannerlord به طور واضح، بازی با کیفیتی است. ولی خب این کیفیت بالا نمی تواند برخی از مشکلات بازی را بپوشاند. مواردی نظیر کوتاه بودن مبارزات، تکراری شدن مبارزات و ضعف در طراحی چهره ها شاید در نسخه ارلی اکسس یک بازی چندان به چشم نیامده و قابل توجیه باشند، ولی بعدا می توانند بازی را به دردسر بیندازند. با وجود مشکلاتی که ذکر شد، Mount and Blade II Bannerlord بازی ارزشمندی است که ارزش تجربه شدن را دارد. اگر کاربر PC هستید و ۶۰ گیگابایت فضای خالی دارید ( نسخه فشرده شده بازی حجم کمتری دارد ) بهتر است که دست به کار شده و خود را با جدیدترین محصول استودیو ترکی TaleWorlds Entertainment سرگرم کنید.

Dark.Elden-Lord

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

شروعی طوفانی و جنگی تمام عیار | بررسی نسخه ارلی اکسس بازی Mount & Blade II: Bannerlord - گیمفا
شروعی طوفانی و جنگی تمام عیار | بررسی نسخه ارلی اکسس بازی Mount & Blade II: Bannerlord - گیمفا
شروعی طوفانی و جنگی تمام عیار | بررسی نسخه ارلی اکسس بازی Mount & Blade II: Bannerlord - گیمفا
شروعی طوفانی و جنگی تمام عیار | بررسی نسخه ارلی اکسس بازی Mount & Blade II: Bannerlord - گیمفا
شروعی طوفانی و جنگی تمام عیار | بررسی نسخه ارلی اکسس بازی Mount & Blade II: Bannerlord - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

شروعی طوفانی و جنگی تمام عیار | بررسی نسخه ارلی اکسس بازی Mount & Blade II: Bannerlord - گیمفا