CERO، سازمان ردهبندی سنی بازیهای ویدئویی ژاپن، به طور موقت تعطیل خواهد شد
CERO، سازمان ردهبندی سنی بازیهای ویدئویی ژاپن، امروز رسماً خبر توقف موقت فعالیتهای خود را اعلام کرد. با توجه به اهمیت بالای این سازمان در صنعت بازیهای ویدئویی، به احتمال زیاد شاهد تغییراتی در برنامهی انتشار بازیهای پیش رو خواهیم بود.
با توجه به گسترش شیوع ویروس کرونا در کشور ژاپن، دولت این کشور در بخشهای توکیو، اوساکا و فوکووکا وضعیت اضطراری اعلام کرده و از مردم خواسته است تا از تاریخ چهارشنبه ۲۰ فروردین (۸ آوریل) تا تاریخ چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت (۶ مه) در خانههای خود بمانند. حال در پی این تصمیم، سازمان CERO نیز به طور موقت درهای خود را خواهد بست. این سازمان در طی یک بیانیهی رسمی اعلام کرد:
تمام کارهای مربوط به بررسی (از جمله مواردی که برای بررسی ثبت شدهاند) از تاریخ ۸ آوریل تا تاریخ ۶ مه به حالت تعلیق در خواهند آمد. ما در این بازه تعطیل هستیم و نمیتوانیم آثار لازم برای بررسی را از طریق ایمیل یا پست دریافت کنیم. زمان ادامهی فعالیت سازمان پس از ۷ مه در وبسایت اعلام خواهد شد.
همانند سازمانهای ردهبندی PEGI و ESRB در اروپا و آمریکای جنوبی، CERO نیز سازمانی است که ردهبندی سنی بازیهای ویدئویی را در ژاپن مشخص میکند. پس اگر یک ناشر بخواهد بازی خود را در ژاپن برروی کنسولها عرضه کند، آن بازی حتماً ردهبندی سنی CERO را دریافت کند. حال با توجه به تعطیل شدن موقتی این سازمان، برنامهی انتشار بازیهای پیش رو قطعاً دستخوش تغییراتی خواهند شد.
به گزارش وبسایت ژاپنی Automation Media، دو ناشر ژاپنی تائید کردهاند که باید تغییراتی در برنامهی عرضهی بازیهای خود اعمال کنند. به نظر میرسد که تعطیل شدن سازمان CERO امری غافلگیر کننده بوده است. البته خبر خوب این است که نسخهی دیجیتالی بازیهایی ویدئویی اغلب چندین ماه زودتر بررسی میشوند. پس به طور فرضی، بازیهایی که برای عرضه در آوریل و مه برنامهریزی شده بودند، بدون مشکل منتشر خواهند شد. این در حالی است که عناوین در نظر گرفته شده برای تابستان به احتمال زیاد با تاخیر مواجه خواهند شد.
پر بحثترینها
- مایکروسافت هماکنون روی پلی استیشن بازیهای پرفروش بیشتری نسبت به سونی دارد
- شایعه: احتمال عرضه Helldivers 2 روی Xbox Series X|S وجود دارد
- خالق Nier: استودیوهای ژاپنی نمیتوانند با تکنولوژی غربیها رقابت کنند
- بازی هایی که مورد بیمهری مخاطبین قرار گرفتند (قسمت دوم)
- سیستم مورد نیاز Ghost of Tsushima مشخص شد؛ اولین بازی که روی PC از تروفیها پشتیبانی میکند
- سونی ممکن است اجرای بازیها با نرخ فریم ۳۰ روی PS5 Pro را قبول کند
- دنیاهای آخرالزمانی که اگر در واقعیت رخ بدهند بقاء در آنها دشوار خواهد بود (قسمت اول)
- نسخه PS5 بازی Starfield به مدت ۴ سال در دست توسعه بود
- رتبهبندی شخصیتهای اصلی سری GTA
- Fallout 4 پرفروشترین بازی هفته گذشته در اروپا
نظرات
دیگه ژاپنیا تا ۶ مه باید سماق بمکن البته چیز خاصی هم نمیاد تا اون موقع همه بازی که تاخیر خوردن از شانس ما