اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 3 Remake – بخش اول - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 3 Remake – بخش اول - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 3 Remake – بخش اول - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 3 Remake – بخش اول - گیمفا

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 3 Remake – بخش اول

سعید آقابابایی
۱۸:۳۰ ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 3 Remake – بخش اول - گیمفا

وقتی صحبت از سری بازی‌های Resident Evil می‌شود کمتر کسی را پیدا می‌کنید که از مخاطبان و علاقه‌مندان به این سری نباشد و نسخه‌های قدیمی آن را تجربه نکرده باشد. اما به هر حال همیشه کمپانی‌های مختلف بازی‌سازی به دنبال جذب مخاطب بیشتر هستند. برخی شرکت ها به مانند یوبی‌سافت سعی می‌کنند با عرضه‌ی نسخه‌های جدید، فرنچایزهای خود را احیا کنند اما برخی دیگر از شرکت‌ها به مانند شرکت نام آشنای کپکام روش متفاوتی را در نسل هشتم در پیش گرفته‌اند. همان طور که می‌دانید شرکت کپکام آی‌پی‌های بسیار زیادی در اختیار دارد که هر کدام از آن‌ها طرفداران بی‌شماری در سرتاسر جهان دارند و به قول معروف اگر کپکام دست روی هر کدام از آن‌ها که بگذارد طلا می‌شوند اما در این میان یک آی‌پی خیلی خاص در میان بازی‌های کپکام وجود دارد که کپکام طی سال‌های اخیر توحه ویژه‌ای به آن داشته است و آن چیزی نیست جز Resident Evil. Resident Evil سرگذشت و تاریخچه‌ی بسیار پیچیده‌ای دارد. از سه گانه‌ی نخست و ابداع سبک جدیدی با نام وحشت و بقا گرفته تا عرضه‌ی نسخه‌ی ششم که بی‌شباهت به فیلم‌های سینمایی آن نبود. اگرچه شاید بهتر باشد از نسخه‌ی ششم که این سری را تا مرز سقوط پیش برد، فاکتور بگیریم. اما کپکام با عرضه‌ی بازی Resident Evil 7 توانست یک شاهکار دیگر خلق کند. کپکام با ساخت نسخه‌ی هفتم ابتدا این سری را به مسیر اصلی خود بازگرداند و باعث شد تا علاوه بر هواداران قدیمی، بازی‌بازان نسل جدید نیز به سمت این بازی جذب شوند و  سپس تلاش کرد تا با بازسازی نسخه‌های قدیمی، علاوه بر کسب رضایت بازی‌بازان قدیمی بتواند بازی‌بازان نسل جدید را نیز با نسخه‌های محبوب این سری بیشتر آشنا کند. بنابراین کپکام با یک حرکت هوشمندانه بازی‌بازان نسل قدیم و البته نسل جدید را با خود همراه کرد و حال شاید زمان آن فرا رسیده باشد تا Resident Evil  مسیری را که Resident Evil 7 در پیش گرفت را ادامه دهد. مهم نیست از بازی‌بازان قدیمی باشید یا بازی‌بازان جدید کسی نیست که یک نسخه از این سری را تجربه کرده باشد ولی شیفته‌ی داستان این بازی و  شخصیت‌های جذاب، عمیق و فوق العاده‌ای همچون لیان اس کندی، کریس ردفیلد و غیره نشده باشد.

بازسازی نسخه‌ی دوم سری که سال گذشته عرضه شد موفقیت‌های زیادی را برای کپکام به همراه داشت کپکام برای تداوم این موفقیت به فکر بازسازی نسخه‌ی دیگری از این فرنچایز افتاد و این بار دست روی یک نسخه‌ی محبوب تر گذاشت یعنی Resident Evil 3. این نسخه از یک جهت بسیار خاص بود آن‌هم اینکه Resident Evil 3 آخرین نسخه‌ای بود که با فرمولی مشابه با نسخه‌ی اول ساخته شد به نوعی نسخه‌ی شماره دار بعدی و یا همان Resident Evil 4 به طور کلی این فرنچایز را متحول ساخت و می‌توان گفت سه گانه‌ی Resident Evil و بالاخص نسخه‌ی سوم در برابر نسخه‌های بعدی این سری که سبک جدیدی را در پیش گرفته بوده‌اند کمی قدیمی به نظر می‌رسید. بنابراین بازسازی نسخه‌ی سوم کار بسیار سختی است زیرا کپکام باید این نسخه را با فرمولی مشابه با نسخه‌های مدرن این سری بازسازی می‌کرد اما تجربه‌ی موفق کپکام با بازسازی نسخه‌ی دوم در سال گذشته باعث شد تا Resident Evil 3 نیز یک تجربه‌ی شگفت انگیز باشد. ترس، یکی از شاخصه‌های مهم سری Resident Evil  و به خصوص نسخه‌های کلاسیک آن محسوب می‌شوند و شاید عدم وجود چنین شاخصه‌ای در Resident Evil 6 بود که باعث شد این نسخه آن طور که باید و شاید موفق  ظاهر  نشود اما Resident Evil 3 از این قضیه مستثنی است هنگامی که این بازی را تجربه می‌کنید و در مراحل آن پیش‌روی می‌کنید جایی نیست، لحظه‌ای وجود ندارد که این ترس را احساس نکنید و بدون شک می‌توان گفت کپکام بار دیگر دست به خلق یک شاهکار زده و بر همین اساس Resident Evil 3 ترکیبی از ترس، هیجان و اکشن را ارائه خواهد داد که قطعا اگر از هوادران قدیمی این سری باشید از آن لذت خواهید برد .

بعد از استقبال بسیار خوب از راهنمای جامع بازی Bloodborne و Dark Souls III و Resident Evil 7 و Dark Souls Remastered تصمیم گرفتیم  که راهنمای جامع و اختصاصی بعدی را آغاز کنیم و بنا شد تا این راهنما از بازی جدید Resident Evil 3 Remake و به قلم سردبیر محترم خبری، سعید حلاجیان عزیز باشد. همان طور که قبلا نیز خدمت شما عرض کرده ام این مطالب از آن جهت اختصاصی گیمفا هستند که مانند آن ها به زبان فارسی و به صورت یک راهنمای کامل نوشتاری وجود ندارد وگرنه قطعا بخش های زیادی از این مطالب با توجه به اطلاعات و نوشته های انگلیسی و راهنماهای این بازی نوشته و ترجمه شده اند، اما در ایران این راهنمای فارسی نوشتاری و قدم به قدم Resident Evil 3 Remake برای اولین بار تاکنون توسط گیمفا انجام شده است. قصد داریم تا این راهنما را به صورت هفته ای یک قسمت برای شما قرار دهیم و انشالله به پایان برسانیم. در ابن راهنما از شروع بازی به صورت مرحله به مرحله تمامی بخش های بازی کاملا قدم به قدم شرح داده خواهند شد تا در نهایت کاملترین راهنمای نوشتاری جامع فارسی برای این بازی به دست آید و اختصاصا توسط گیمفا به شما تقدیم گردد. امیدوارم که این راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 3 Remake که برای اولین بار توسط گیمفا به زبان فارسی تهیه می شود نیز به مانند راهنمای جامع Bloodborne و Dark Souls III و Resident Evil 7 و Dark Souls Remastered مورد رضایت و توجه شما عزیزان قرار بگیرد و این مقالات راهنما بتوانند گاهی به کمک شما بیایند. پیشنهاد می کنم با نخستین قسمت از سری مقالات راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 3 Remake  به قلم سردبیر محترم خبری، سعید حلاجیان عزیز همراه شوید.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 3 Remake – بخش اول - گیمفا

بعد از استقبال بسیار خوب از راهنمای جامع بازی Bloodborne و Dark Souls III و Resident Evil 7 و Dark Souls Remastered تصمیم گرفتیم  که راهنمای جامع و اختصاصی بعدی را آغاز کنیم و بنا شد تا این راهنما از بازی جدید Resident Evil 3 Remake و به قلم سردبیر محترم خبری، سعید حلاجیان عزیز باشد. Resident Evil 3 یک تجربه‌ی فوق‌العاده است. هنگامی که این بازی را تجربه می‌کنید و در مراحل آن پیش‌روی می‌کنید جایی نیست لحظه‌ای وجود ندارد که این ترس را احساس نکنید و بدون شک می‌توان گفت کپکام بار دیگر دست به خلق یک شاهکار زده و بر همین اساس Resident Evil 3 ترکیبی از ترس، هیجان و اکشن را ارائه خواهد داد که قطعا اگر از هوادران قدیمی این سری باشید از آن لذت خواهید برد.

  • آغاز راهنما (به قلم سعید حلاجیان)
  • مقدمه

شاید گمان کنید راهنمای بازی فقط برای عناوین جهان آزاد و یا نقش آفرینی و به قول معروف سولز لایک نوشته می‌شود. بله عناوینی که از آن‌ها نام بردیم بسیار عظیم و خارق العاده هستند و نوشتن راهنمای اختصاصی و قدم به قدم برای عنوانی به مانند Dark Souls کار هر شخصی نیست. اما خب شاید شما از جمله بازی‌بازانی باشید که علاقه زیادی به بازی‌های نقش آفرینی و جهان آزاد ندارند اما همان طور که پیش‌تر اشاره کردم، کمتر کسی است یک نسخه از سری Resident Evil را تجربه کرده باشد ولی شیفته‌ی داستان این بازی و  شخصیت‌های جذاب، عمیق و فوق العاده‌ای همچون لیون اس کندی، جیل ولنتاین و Chris Redfield نشده باشد. به علاوه اگر شما هم به مانند من از هواداران قدیمی این سری باشید حتما به مانند من علاقه‌مند هستید تا چندین و چندبار این عنوان را تجربه کنید و از تمام رازها و نکات بازی با خبر شده و تمامی آیتم‌ها، ارتقاها و سلاح‌ها و .. را به صورت کامل و ۱۰۰ درصد جمع آوری کنید. مواردی که باز هم از بازی Resident Evil یک تجربه‌ی شگفت انگیز می‌سازند. بازی Resident Evil 3 به مانند تمام نسخه‌های این سری پیچیدگی‌های خود را دارد شاید باید بارها در طول مسیر بازی به نقطه اول بازگردید تا یک قفل را باز کنید و آیتم را بردارید که مطمئنا در طول بازی به کارتان می‌آید. با توجه به راه‌های پر پیچ و خم و گمراه کننده‌ای که بازی Resident Evil 3 دارد  اگر بخواهید این بازی را به مانند من ۱۰۰ درصد کنید نیاز به یک راهنمای بسیار خوب و جامع دارید. متاسفانه راهنمای جامع و کاملی به زبان فارسی وجود ندارد و یا اگر هم وجود داشته باشد شاید نتواند آن طور که باید و شاید شما را راهنمایی کنند.  بنابراین با توجه به این که چند بار و برروی درجه سختی‌های مختلف این بازی را به پایان رساندم و از تمام نکات ریز و درشت این بازی با خبر و به این بازی کاملا مسلط هستم تصمیم بر این گرفتم تا راهنمای این بازی را به صورت  قدم به قدم و کاملا اختصاصی برای شما بنویسم تا شما هم به مانند من از این بازی زیبا نهایت لذت را ببرید. فرق نمی‌کند بازی‌باز هاردکور هستید یا یک بازی‌باز تازه کار این راهنما به شما کمک می‌کند تا بتوانید با یک بار تجربه‌ی بازی از تمام رازها یا نکات بازی با خبر شده و بتوانید تمام آیتم‌های بازی جمع آوری کنید. بنابراین اگر قدم به قدم با ما پیش بیایید هیچ آیتمی، هیچ رازی، هیچ فایلی، هیچ صندوق قفلی، هیچ  ارتقایی و هیچ سلاحی پنهان نمی ماند و حتی بسیاری از تروفی ها را نیز خواهید گرفت.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 3 Remake – بخش اول - گیمفا

در این راهنمای اختصاصی و قدم به قدم، هیچ آیتمی، هیچ رازی، هیچ فایلی، هیچ صندوق قفلی، هیچ  ارتقایی و هیچ سلاحی پنهان نمی ماند و حتی بسیاری از تروفی ها را نیز خواهید گرفت… جیل و لنتاین و یک شهر زامبی زده که فرار از آن اصلا آسان نیست..این تصویر خود گویای همه چیز است

البته اگر از شکارچیان تروفی باشید و قصد داشته باشید این بازی را پلاتینیوم کنید باید دقت داشته باشید که تنها یک بار تجربه‌ی این بازی کافی نیست و من قبلا هم در خبر فهرست تروفی‌های بازی اشاره کردم که برای کسب تروفی پلاتینیوم بازی لازم است بازی را حداقل ۳ بار و یا بهتر از آن چهار بار تجربه کنید. خب در این صورت شاید فکر کنید این راهنما چه کمکی به شما می کند. این راهنما به شما کمک می‌کند تا در بار اول تجربه‌ی بازی تمام آیتم‌ها را به دست آورده و سپس بتوانید در درجه‌های سختی بالاتر تنها برروی داستان بازی و پیش برد مراحل آن تمرکز داشته باشید تا بتوایند تروفی‌های مربوط به درجه سختی بازی را نیز به دست آورید. البته من سعی می‌کنم در انتهای این راهنما نکاتی را مطرح کنم و آموزش‌هایی را ارائه دهم که حتی اگر به دنبال پلاتینیوم کردن این بازی باشید نیز مشکلی نداشته باشید. اما در هر صورت تجربه‌ی اول بازی بسیار مهم است زیرا اگر حتی یک آیتم را فراموش کنید و جا بگذارید و ندانید که چگونه باید آن را دوباره به دست بیاورید، در آن صورت مجبور هستید برای پلاتینیوم کردن بازی دفعات بیشتری به تجربه‌ی بازی بپردازید در حالی که اگر با این راهنما همراه باشید یک بار بازی را به پایان رسانده و با آموزش هایی که در انتهای راهنمای داده می شود می توانید در مجموع با چهار بار تجربه بازی این عنوان را نیز پلاتینیوم کنید

بگذارید دیگر بحث پلاتنیوم را بگذاریم کنار و قدم به قدم از ابتدای بازی تا انتهای آن با یکدیگر پیش برویم.

راهنمای درجه سختی‌های بازی:

بازی در ابتدا دارای سه درجه‌ی سختی است که عبارتند از Hardcore-Standard-Assisted. درجه‌ی سختی Assisted در حقیقت برای کاربرانی است که برای اولین بار سری Resident Evil را تجربه می‌کنند. برروی این درجه‌‌ی سختی، بازی بسیار آسان‌تر است، مبارزه با دشمنان بازی و هدف گیری آسان تر است و خشاب، مهمات و آیتم‌های سلامتی بیشتری در بازی در دسترس قرار دارند. به علاوه برروی این درجه‌ی سختی بازی‌بازان یک سلاح مسلسل اضافه نیز دریافت خواهند کرد. این سلاح در حقیقت مربوط به شخصیت کارلوس است و جیل ولنتاین به طور عاید آن را در اختیار نخواهد داشت اما برروی درجه‌ی سختی Assisted Mode، جیل ولنتاین از ابتدا این سلاح را در اختیار خواهد داشت. موضوعی که بازی را باز هم آسان‌تر می‌کند این است که در صورتی که سطح سلامتی شما به حد بحرانی برسد بازی به طور خودکار نوار سطح سلامت شما را افزایش می‌دهد.

برروی درجه‌های سختی بالاتر نیز بازی به مراتب دشوارتر می‌شود و ایتم و مهمات کمتری در دسترس بازی‌بازان قرار می‌گیرد و دشمنان بازی نیز به شدت سخت‌تر می‌شوند. به طور کلی حتی بازی برروی درجه‌ی سختی Standard نیز اسان نیست اما اگر از بازی‌بازان هاردکور نیستید و به دنبال یک تجربه استاندارد از بازی هستید این درجه‌ی سختی را به شما پیشنهاد می‌کنم.

در نهایت اگر از بازی‌بازان هاردکور هستید پیشنهاد می‌کنم بازی را برروی درجه‌ی سختی hardcore بازی کند. البته بازی دارای دو درجه‌ی سختی Nightmare و Inferno نیز هست که برای آزاد کردن آن‌ها باید ابتدا بازی را برروی درجه‌ی سخت Hardcore به پایان برسانید.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 3 Remake – بخش اول - گیمفا

شاید فکر کنید این بازی خیلی آسان است و یا اصلا ترسناک نیست اما من بازی را برروی چند درجه سختی متفاوت بازی کردم و به جرات می‌توان بگویم تجربه‌ی بازی حتی در حالت استاندارد نیز ترسناک و تا حدودی سخت است چه برسد به Inferno که اگر بخواهید این بازی را برروی این درجه‌ی سختی تجربه کنید، باید خیلی شجاع باشید زیرا دیگر بازی با شما اصلا شوخی ندارد….

  • راهنمای قدم به قدم بازی Resident Evil 3- قسمت اول (به قلم سعید حلاجیان)

حتما فهرست زیر را مد نظر داشته باشید تا از جمع آوری ایتم‌ها و تروفی‌ها مطمئن شوید

تروفی‌هایی که در این قسمت به دست خواهید آورد : 

First Escape-Somebody to Lean On-Hello, Charlie-Basic Chemistry

آیتم‌های کالکتیبل اصلی که در این قسمت آن‌ها را به دست خواهید آورد:

یک عروسک Mr.Charlie – هفت پرونده (فایل)

خطر اسپویل: این راهنما ممکن است برخی قمستهای مربوط به بخش داستان را اسپویل کند پس تنها در صورتی این راهنما را دنبال کنید که قصد دارید بر اساس این راهنما بازی را تجربه کنید و ا اینکه قبلا بازی را تجربه کرده باشید. در غیر این صورت از مطالعه‌ی این راهنما صرف نظر کنید. این هدشار آخر ما است اگر هنوز این بازی را تجربه نکرده و قصد تجربه‌ی آن را ندارید سریعا از این صفحه خارج شوید. 

بخش اول: آپارتمان جیل ولنتاین 

پس از نمایش یک میان پرده‌ی کوتاه از راکون‌سیتی و اتفاقاتی که در این شهر در جریان است، بازی از  آپارتمان جیل ولنتاین آغاز می‌ و برای نخستین بار کنترل این شخصیت را به دست می گیریم البته در این قسمت از بازی به طور موقت دوربین بازی اول شخص هست. شما می توانید به طور آزادانه در آپارتمان جیل ولنتاین به کاوش بپردازید. آپارتمان بسیار تاریک است و باید جیل را به سمت سرویس بهداشتی هدایت کنید. جیل به آینه نگاه می کند اما ناگهان متوجه می شود که از صورت وی خون می‌چکد دچار اضطراب شدیدی شده و این طور به نظر می‌رسد که جیل به ویروس آلوده شده و در حال تبدیل شدن به یک زامبی است بنابراین او راه دیگری ندارد و تصمیم می‌گیرد تا قبل از اینکه کاملا به زامبی تبدیل شود با شلیک یک گلوله به سر خود به زندگی اش پایان دهد به محض اینکه جیل ماشه را می کشد صحنه قطع شده و متوجه می شویم که این تنها یک کابوس بوده است. جیل در حالی که مشغول کار بوده به خواب می‌رود و چنین کابوسی را می بیند. حال بازی تازه از اینجا آغاز می‌شود و شما کنترل شخصیت جیل ولنتاین را به دست می گیرید دوربین بازی هنوز در حالت اول شخص قرار دارد. از آنجایی که دیگر به آپارتمان جیل ولنتاین بازنخواهیم گشت بهتر است همین حالا آیتم‌های قابل جمع آوری را پیدا کنید. ابتدا باید برق اتاق را روشن کنید سپس در وسط اتاق یک تخته بسیار بزرگ است که در واقع به تحقیقات جیل و لنتاین از شرکت آمبرلا اختصاص دارد. برروی این تخته دو فایل به نام Jill’s Report و Investigation Notes وجود دارد که حتما باید آن ها را دریافت کنید وقتی که به آن ها نزدیک شدید کلید ضربدر را بزنید تا بتوانید آن‌ها را دریافت کنید. دقیقا در سمت چپ تخته، یک قفسه وجود دارد و یک فایل دیگر با نام Unsealed Envelope برروی آن قرار دارد. آخرین فایل Message from a Colleague نام دارد که باید حتما در آپارتمان جیل آن را پیدا کنید. این فایل برروی میز آشپزخانه و کنار جعبه‌ی پیتزا قرار دارد. پس دقت داشته باشید که تا به اینجا ۴ فایل را در آپارتمان جیل جمع آوری کردید. البته اگر شما هم به مانند ما کنجکاو باشید می توانید کمی بیشتر در آپارتمان جیل بگردید. به طور مثال اگر به میز کنار تخت بروید و چراغ را روشن کنید تعداد زیادی قرص را برروی میز مشاهده می کنید و جیل نیز به این نکته اشاره می کند یا اینکه اگر به کنار پنجره بروید متوجه می شوید که جیل هنوز نمی داند در شهر چه اتفاق افتاده است. اما به هر صورت دقت کنید بالافاصله که کنترل شخصیت جیل را برای دومین بار به عهده گرفتید اولین کاری که می کنید این است که چهار فایل نام برده را جمع آوری کنید.

پس از اینکه تمام فایل‌ها را جمع آوری کردید باری دیگر به سمت سرویس بهداشتی بروید. در اینجا شاهد یک میان پرده‌ی دیگ هستیم که جیل بار دیگر خود را در آینه چک می‌کند که مطمئن شود کابوس دیده است. پس از اتمام میان پرده بار دیگر کنترل جیل را به دست می‌گیریم با این تفاوت که دوربین بازی به حالت اصلی خود یعنی سوم شخص تبدیل می شود و تا پایان بازی نیز سوم شخص باقی می‌ماند. پس از اینکه از سرویس بهداشتی خارج شویم، مشاهده می‌کنیم که تلفن آپارتمان جیل زنگ می خورد. البته لازم است اشاره کنم اگر به هر دلیلی فایل‌ها را پیدا نکرده یا جمع آوری نکردید قبل از اینکه به سراغ تلفن بروید، هنوز هم فرصت این کار را دارید. به سراغ تلفن برویم، جیل تلفن را بر می دارد و متوجه می شود Brad یعنی همکار وی پشت خط است. او به شما می گوید که هرچه سریع تر از آپارتمان خارج شوید . او به شما هشدار می دهد که هر چه سریع تر اینکار را انجام دهید و لحظاتی بعد متوجه می شوید که چرا Brad انقدر اصرار داشت. نمسیس ناگهان وارد خانه می‌شود و قصد دارد تا جیل ولنتاین را نابود کند. جیل سعی می‌کند تا هرچه سریع تر خودش را به سلاحش برساند و به سمت نمسیس شلیک کند اما تیرهای سلاح جیل برروی نمسیس بی اثیر هستند. جیل تصمیم می گیرد تا هر طور شده از آپارتمان فرار کند. جیل از آپارتمان خارج شده و بار دیگر شما کنترلر وی را به دست گرفته و باید هرچه سریع تر از دست نمسیس فرار کنید. راه را به سمت درب خروجی ادامه دهید جیل وارد یکی از آپارتمان های مجاور می شود. انتهای آپارتمان و در اتاق خواب یک پنجره وجود دارد که باید از آن بیرون بروید وقتی که از خانه خارج شدید پله های اضطراری دقیقا روبروی پنجره هستند سریعا از پله ها پایین بروید تا به یک پنحره دیگر برسید . حال باید از این پنجره وارد یک آپارتمان نیمه کاره شویم و در حالی که قصد داریم تا به راه خود ادامه دهیم به ناگهان نمسیس از سقف خانه بر سر ما فرود می‌آید. جیل سعی دارد تا فرار کند ولی نمسیس با بازوهای خود مانع جیل می شود و او را به سمت خود می کشد در این حین جیل چاقوی خود را در آورده و با بریدن بازوی نمسیس سعی می کند تا از چنگال وی بگریزد. در ادامه و کمی آن طرف تر باید بار دیگر پله های اضطراری قرار دارد که باید سریعا از آن ها پایین بروید تا جایی که به یک نردبان زرد رنگ برسیم. درست لحظه ای که دیگر فکر می‌کردیم همه چیز تمام شده است، نمسیس بار دیگر از راه می رسد و جیل را به داخل آپارتمان پرتاب می‌کند. در این قسمت در یک راهروی باریک و مملو از آتش قرار داریم و از همه بدتر اینکه نمسیس  دقیقا در پشت سر ما قرار دارد و باید هر چه سریع تر از دست وی فرار کنیم. لحظه ای غفلت، مرگ جیل را به دنبال دارد. در نهایت وقتی جیل خود را به در می رساند آوار ساختمان بر سر نمسیس خراب می شود و این به شما اجازه می‌دهد تا هرچه سریع تر فرار کنید. مرحله‌ی اینترو یا آغازین اینجا به پایان می‌رسد و با اتمام این مرحله تروفی First Escape را دریافت خواهید کرد.

وقتی شکارچی شکار می‌شود .. اینتروی بازی فوق العاده هیجان انگیز بود

بخش دوم: خروج از شهر و رسیدن به سقف پارکینگ

کمی که جلوتر بروید  Brad را می بینید که به دنبال شما می گردد پس از اتمام میان پرده، باید وی را دنبال کنید. او راه را به شما نشان می‌دهد. اما در میانه‌ی راه زامبی‌ها هجوم میآورند و شما باید سریعا مسیر خود را تغییر دهید و همراه Bradبه سمت چپ یعنی Bar Jack برسید اما دقت داشته باشد قبل از رسیدن به بار مشاهده می کنیم که زامبی ها فنس ها را شکسته و به داخل محوطه آمده اند اگر در این صحنه دقت نکنید ممکن است زامبی‌ها از پشت به شما حمله کنند و باعث مرگ جیل شوند به خصوص اگر برروی درجه سختی بالاتر بازی را تجربه کنید. پس از عبور از این قسمت و بعد از اینکه همراه با Brad به داخل رستوران رفتید، زامبی ها به این مکان هجوم می آورند و دست Brad را گاز می گیرند. در این صحنه Brad به جیل می‌گوید که برود و وی در عوض جان خود را فدا خواهد کرد تا جیل بتواند فرار کند. به محض خروج از رستوران کمی که جلوتر بروید یک راه بیشتر ندارید و باید از سمت راست وارد کوچه دیگری شوید  کمی جلوتر یک افسر پلیس کشته شده است که اسلحه وی هنوز در دستانش قرار دارد جیل به صورت خودکار این اسلحه را از وی می گیرد اما در این زمان زامبی ها بار دیگر به وی هجوم می آورند می توانید در این قسمت از شلیک به زامبی ها صرف نظر کرده و خشاب خود را برای بعد نگهدارید. همین کار را انجام داده و به راه خود ادامه دهید. ناگهان یک تابلو به زمین افتاد و سد راه شما می شود اما نگران نباشید می توانید به صورت نیم خیز از زیر تابلو عبور کنید پس از اینکار به راه خود ادامه دهید و اگر بر سر راه خود موجودات زامبی را مشاهده کردید کاری به آن ها نداشته باشید راه خود را ادامه دهید تا به یک در آهنی (در سمت چپ اتوبوس) برسید. وقتی در را باز کنید و مسیر خود را ادامه دهید یک هلیکوپتر به شما می گوید که هرچه سریع تر خود را به سقف برساند تا بتوانید به کمک هلیکوپتر فرار کنید پس باید ابتدا وارد پارکینگ شویم کمی جلوتر یک در وجود دارد وارد ساختمانی انبار مانند می شوید و داریو روسو (Dario Rosso) را مشاهده می کنید که البته حاضر نیست با شما فرار کند و ترجیح می دهد همان جا بماند. ابتدا به سمت وی بروید و با چند بار فشردن کلید ضرب‌در با وی صحبت کنید. این کار یکی از چالش‌های بازی است که در صورت انجام ان به شما امتیاز خاصی تعلق می‌گیرد که در پایان بازی می‌توانید با ساتفاده از امتیازهای خود آیتم‌های خاصی را خریدرای کنید. به سمت درب خروجی بروید یک بشکه آن‌جا هست که برروی آن یک خشاب قرار دارد حتما خشاب را بگیرید که ممکن است بعدا لازمتان شود . به مسیر خود ادامه دهید در بین راه باید از یک فضای باریکی عبور کنید و پس از آن به ورودی پارکینگ می‌رسید هیچ آیتمی در اینجا وجود ندارد و یک آسانسور در انتهای پارکینگ هست که باید خود را به این اسانسور برسانید. دکمه آسانسور را که بزنید زامبی ها به شما هجوم می آورند برای اینکه بتوانید وارد آسانسور شوید، باید آن‌ها را از پای در آورید بنابراین با سلاح خود یک گلوله به سر آن‌ها شلیک کنید تا با یک هدشات آن‌ها را از سر راه خود بردارید. البته می‌توانید باز هم گلوله‌ی خود را ذخیره کرده و از حملات زامبی‌ها جاخالی دهید.  سپس بار دیگر دکمه اسانسور را بزنید آسانسور خراب است و کامل باز نمی شود چاره ای نیست باید هر طور شده به داخل آسانسور برویم. پس از چند ثانیه جیل به سقف پارکینگ می‌رسد و هلیکوپتر هم منتظر است تا وی را سوار کند. به راه ادامه دهید تا به هلیکوپتر برسید اما ناگهان مشاهده می‌کنید که هلیکوپتر منفجر می‌شود و جیل به سمت ماشین پرتاب می‌شود وقتی خودش می‌آید می‌بیند که بله کار نمسیس بوده است. جیل به طور خودکار سوار ماشین می‌شود و حالا باید به وی کمک کنید تا ماشین را روشن کند. کلید ضربدر را بزنید تا ماشین استارت بخورد اما ماشین روشن نمی شود باید چندبار اینکار را انجام دهید تا بالاخره ماشین روشن شود. پس از روشن شدن ماشین کلید R2 را فشار دهید  و نگهدارید تا ماشین به سمت جلو حرکت کند و جیل سعی می کند تا با ماشین به نمسیس بکوباند و وی را از سر راهش بردارد اما وی سر سخت تر از این حرف هاست باید کلید R2 را فشرده و برای چند ثانیه نگهدارید و مشاهده می کنید که هم جیل و هم نمسیس با یکدیگر سقوط می کنند اما نمسیس سخت از این حرف هاست و دست بردار جیل نیست و جیل نیز در ماشین گیر افتاده اما در همین حین کارلوس از راه می رسد و جیل را نجات می دهد و به او کمک می کند تا به ایستگاه مترو برسد. با پایان یافتن این مرحله نیز تروفی Somebody to Lean On را دریافت خواهید کرد.

این شما و این نمسیس…

بخش سوم: ایستگاه مترو

پس از اینکه بار دیگر کنترل جیل را به دست گرفتید کارلوس می خواهد تا به دنبال وی حرکت کنید اما اینکار را نکنید زیرا یک آیتم مهم در این قسمت وجود دارد که باید اول آن را بگیرید. اگر دقت کنید همانجا یک پله وجود دارد که به سمت بالا می رود از پله ها بالا بروید و سپس بین دو دستگاه روزنامه پخش کن یک عروسک را مشاهده می کنید. این عروسک Mr. Charlie نام دارد که جزو آیتم های کالکتیبل به شمار می‌آید اما با این تفاوت که هرجایی از بازی این عروسک‌ها را مشاهده کردید باید به آن‌ها شلیک کنید. پس در این مرحله نیز همین کار را انجام دهید. با انجام این کار تروفی Hello, Charlie را دریافت خواهید کرد.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 3 Remake – بخش اول - گیمفا

تعداد ۲۰ عدد از از این عروسک ها در بازی وجود دارند که اگر قدم به قدم با این راهنما پیش بیایید حتی یک عروسک را هم از دست نخواهید داد.

نکته: تعداد ۲۰ عدد از از این عروسک ها در بازی وجود دارند که اگر قدم به قدم با این راهنما پیش بیایید حتی یک عروسک را هم از دست نخواهید داد. 

پس از شلیک به عروسک Mr. Charlie، به ماموریت اصلی بازی بر می‌گردیم. از پله‌ها پاین رفته و به دنبال کارلوس حرکت می کنیم تا با یکدیگر به ایستگاه مترو و البته خود قطار برسیم وقتی وارد قطار شویم میان پرده‌ای نمایش داده می شود و با شخصیت Mikhail آشنا می شویم. پس از اینکه میان پرده تمام شد از قطار خارج شوید و دقت کنید که دقیق نیمکتی روبروی قطار وجود دارد ( درست کنار پوسترها) که یک فایل دیگر با نام U.B.C.S. Ammo Crafting Guide در آن جا قرار دارد که باید آن را دریافت کنید. از پله‌های اول و همچنین پله‌های دوم بالا بروید در این مکان یک کیوسک مطبوعاتی مشاهده می کنید که  کاملا مشخص است. یک فایل دیگر با نام Tabloid Front Page برروی کیوسک قرار داد که می توانید آن را بگیرید . کنار کیوسک یک پله‌ی دیگر وجود دارد از پله ها بالا بروید  سپس از پله برقی هم بالا بروید برروی جعبه ها چند گلدان،  و دو عدد Gunpowder مشاهده می کنید.گلدان‌ها همان Green Herb هستن و نقش آیتم سلامتی را برای شما ایفا می کنند و Gunpowder هم برای ساخت سلاح به کار می رود.

نکته: بهتر است همینجا در ارتباط با یک نکته مهم و در واقع فهرست تجهیزات شما توضیح دهم. بر خلاف نسخه قدیمی بازی، دیگر با دریافت هر آیتم بازی متوقف نمی شود تا به منوی تجهیزات بروید و آیتم مورد نظر را در لیست تجهیزات خود قرار دهید . هر آیتمی که در بازی دریافت می کنید خودبخود وارد لیست تجهیزات شما می شود. شما می توانید در حین بازی با فشردن کلید مثلث به منوی تجهیزات بروید و آیتم های خود را مدیریت کنید. بگذارید یک بار هم اینکار را انجام دهیم وقتی بر روی یک آیتم کلیک کنید سه گزینه برای شما وجود دارد. گزینه Examine که در واقع به وسیله این گزینه می‌توانید از مشخصات و کاربرد آیتم مورد نظر آگاه بشید. گزینه Use که همان استفاده از آیتم است. به طور مثال اگر سطح سلامت شما پایین باشد می‌توانید از آیتم Green Herb برای افزایش سلامتی استفاده کنید. گزینه Combine که بسیار گزینه مهمی است و شما می توانید آیتم های مختلف را با یکدیگر ترکیب کنید.

اما ترکیب آیتم ها به چه درد می‌خورد . حتما دقت کردید در مراحل مختلفی و در مکان های مختلفی چندین عدد از یک ایتم وجود دارند . خب یک نکته مهم اینه که شما اگه ده تا از یک آیتم رو هم بگیرید این طور نیست که فقط یکی از آن آیتم‌ها تو لیست تجهیزات باشه و تعداد بالاتر فقط یه شماره به آن اضافه شود نه بلکه هر ده‌ عدد از آن آیتم در لیست تجهیزات شما قرار می گیرد .این در حالی هست که ظرفیت لیست تجهیزات شما محدوده و اگه تعداد بالایی از یک آیتم رو داشته باشید دیگه جایی واس سایر آیتم‌ها ندارید بنابراین دراین مواقع از Combine استفاده می کنیم تا آیتم های مورد نظر را با هم ترکیب کنیم مثلا می ‌توانید دو عدد Green Herb را با هم ترکیب کنید در این صورت محصولی به دست میاد که استفاده از اون می تواند بر خلاف Green Herb ها، سلامت شما را به طور کامل بازیابی کند. یا اگر یک Red Herb را با Green Herb ترکیب کنید هم چنین محصولی را می‌توانید بسازید. با انجام اینکار تروفی Basic Chemistry را دریافت خواهید کرد. بعضی آیتم های دیکه به خصوص آیتم های فیزیکی قابل ترکیب شدن نیستند و بیشتر برای ساخت ایتم های دیگه به کار می رن مثلا با دو عدد Gunpowder میشه یک سلاح کلت ساخت. اگر هم به آیتمی نیاز ندارید می‌توانید آن را ذخیره کنید ( جلوتر توضیح میدم) یا حتی اگر اصلا بهش نیازی ندارید و جای زیادی رو اشغال کرده، با استفاده از گزینه‌ی Discard آن را دور بیاندازید. در ابتدای بازی مجموعا هشت اسلات در منوی تجهیزات وجود داره یعنی کلا هشت آیتم می توانید ذخیر کنید اما با پیش‌روی در بازی و دریافت ارتقاهای لازم، تعداد آن افزایش پیدا می کند. یادتون باشه همیشه یه جای خالی توی لیست تجهیزاتتون داشته باشید چون برای آیتم‌های کلیدی ( که باز جلوتر توضیح میدم براتون که چی هستند ) مورد نیاز هستند. 

برگردیم به ماموریت اصلی. در کنار این جعبه ها، یک جعبه دیگر وجود دارد که نوارهای زردرنگی به دور آن پیچیده شده اند. هرجای بازی که این نوارهای را مشاهده کریدد می توانید با شلیک یک گلوله ( یا بااستفاده از چاقو) آن‌ها  را خرد کرده و آیتم درون آن را دریافت کنید . پس  این جا هم همین کار را می کنیم. آیتم درون جعبه یک Red Herb هست که می‌تواند با Green Herb ترکیب بشه و سلامتی شما را افزایش بدهد . حتما یادتان باشد هر گیاهی کهدر بازی می گیرید را با هم ترکیب کنید چون هم تاثیر آن‌ها بیشتر می‌شود و هم اینکه فضای منوی تجهیزات شما را آزاد می کند. قبل از اینکه از در آهنی به داخل اتاق دیگری بروید، انتهای همین اتاق درست روبروی شما یک جعبه‌ از نوع دیگر وجود دارد که Locked Box نام دارند و با یک قفل زرد رنگ قفل شده اند. برای باز کردن این جعبه ها و به طور کلی هرجایی که قفل زرد رنگ دارد نیاز به Lock Pick دارید اما فعلا در دسترس نیستند و کمی جلوتر در بازی آن را خواهید یافت. پس فعلا باید بیخیال این جعبه شوید و به راهتان ادامه دهید و بعدا که Lock Pick ها را پیدا کردید دوباره به این قسمت بازگشته تا جعبه را باز کنید و آیتم درون آن را حتما بگیرید زیرا جزوی از آیتم های کالکتیبل بازی به شمار می‌آید  (نگران نباشید با هم دوباره به اینجا برمیگردیم). وارد اتاق بعدی شوید درست وقتی از در وارد شوید در سمت راست و در وسط اتاق یک میز قرار دارد همان ابتدای میز یک فایل با نام U.B.C.S. Herb Field Manua وجود دارد که باید آن را بردارید. البته اگر کمی دقت کنید این فایل به شما همان ترکیب کردن گیاهان را آموزش می دهد که ما در قسمت بالا توضیح دادیم که با ترکیب کردن  Green Herb و Red Herb می توانید آیتمی را بسازید که نوار سلامتی شما را تا بالاترین حد ممکن افزایش خواهند داد. البته در صفحه سوم این فایل در مورد اسپری سلامتی هم توضیح می دهد که فعلا با آن کار نداریم و جلوتر به آن می رسیم . درست روبروی همین میز یک صندوق سیاه بزرگ وجود دارد که در بازی با نام Item Box ها شناخته می شود و در کنار آن نیز یک ماشین تایپ قرار دارد که می توانید از آن برای ذخیره ساری بازی به صورت دستی استفاده کنید اگرچه بازی در مراحل مختلفی به طور خودکار بازی شما را ذخیره می‌کند اما اگر برخی از مواقع  شاید بد نباشد یک ذخیره‌ی جانبی هم داشته باشیم که شاید جایی به درد بخورد. سپس به سمت چپ خود اگر نگاه کنید یک دستگاه یا همان یادبود برج ساعت را مشاهده می کنید. این دستگاه به سه قطعه جواهر نیاز دارد. شما باید این سه قطعه جواهر را برروی این دستگاه قرار دهید تا فعال شود و در آن صورت آیتم‌های با ارزشی را به شما خواهد داد اما این جواهرات را چگونه می توان یافت؟ در قسمت بعد به سراغ راکون سیتی خواهیم رفت. در این شهر آیتم‌هایی با نام Fancy Box وجود دارند که حاوی جواهرات یادشده هستند و اگر با ما و با این راهنما قدم و به قدم پیش بیایید می توانید تمام Fancy Box ها را در بازی پیدا کنید.  سپس بر خلاف جهت این دستگاه به راه خود ادامه دهید تا به انتهای اتاق برسید جایی که یک کرکره به صورت نیمه باز قرار دارد. باید به صورت نیم خیز از این کرکره عبور کنید تا بالاخره به شهر راکون سیتی برسید. این جا Downtown است.

فکر کنید در یک کوچه خلوت با همچین صحنه ای روبرو بشید؛ واکنش شما چیست؟… به راکون سیتی خوش آمدید

مرکز شهر- خاموش کردن آتش

پس از یک کات سین کوتاه باید به مسیر خود ادامه دهید در سمت چپ یک کوچه وجود دارد که تنها راه شماست اما دقت کنید که یک زامبی در این مکان وجود دارد که می‌توانید وی را با شلیک گلوله از پای دربیاورید. به داخل کوچه بروید راه روبر بسته است و باید از سمت راست به مسیر ادامه دهید. کمی جلوتر دو بشکه هست که برروی بشکه‌ی اول یک خشاب قرار دارد و یاداتان نرود که این خشاب را حتما بگیرید. در ادامه باز هم مسیر روبر بسته است و باید از سمت راست خارج شوید اما دقت کنید زیرا چند زامبی در اینجا مشغول تغذیه هستند و بهتر است اول به سمت آن‌ها بروید تا متوجه حضور شما شوند و به دنبال شما راه بیافتند و سپس کمی فاصله بگیرید تا بتوانید با کُلت خود به آن‌ها شلیک کنید. پس از اینکه زامبی‌ها را به درک واصل کردید از در آهنی خارج شوید تا به نقطه‌ی دیگری از شهر برسید. روبروی خود یک ماشین پلیس می‌بینید که روبروی آن یک مغازه اسباب بازی فروشی است که البته بر سر در آن یک قفل زرد قرار دارد و همان طور که گفتم به Lock Pick احتیاج است که فعلا آن را نداریم پس باید فعلا این مغازه و آیتم‌های درون آن را به حال خود راها کنیم. روبرو همین مغازه آن طرف خیابان یک سوپرمارکت هست که البته وقتی به آن سمت بروید و بخواهید وارد شوید مشاهده می‌کنید که با زنجیز قفل شده است. این یک نوع قفل دیگری در بازی است که برای بازی کردن آن به انبر یا همان Cutter Bolt احتیاج است که کمی جلوتر آن را پیدا می‌کنیم و در حال حاضر این مغازه نیز باید همچنان بسته بماند. به سمت چپ بچرخید و در دور دست شعله‌های آتش را مشاهده می‌کنید راه خود را تا انتها به سمت شعله‌های آتش ادامه دهید تا میان پرده‌ی کوتاه دیگری آغاز شود. ماموریت شما این است که خود را به پست برق برسانید و برق را مجددا وصل کنید اما راه روبرو بسته است و کارلوس به شما می‌گیود باید از کوچه پس کوچه‌های شهر خود را به آن‌جا برسانید. تنها یک کوچه در سمت راست شما قرار داد که البته مملو از آتش است پس از اتمام میان پرده به سمت کوچه که بروید می‌بینید که امکان عبور از آن فعلا وجود ندارد و باید آتش را خاموش کنید اما برای خاموش کردن آتش به یک آیتم کلیدی نیاز است که باید ان را پیدا کنیم. برگردید و از کوچه خارج شوید و دوباره مسیر را به سمت همان نقطه‌ای که از آن آمده‌اید ادامه دهید . میان پرده دیگری آغاز می‌شود زامبی‌ها فنس ها را شکسته و به سمت شما هجوم می‌آورند لازم نیست گلوله‌های خود را هدر دهید یک بشکه قرمز رنگ در روبروی شما قرار دارد بگذارید زامبی‌ها کمی نزدیک تر شوند و سپس یک گلوله به سمت بشکه‌ی قرمز رنگ شلیک کنید تا منفجر شود و زامبی‌های را تبدیل به خاکستر کند. در کنار این بشکه‌ی قرمز رنگ یک جعبه با نوار زردرنگ نیز وجود دارد که البته وقتی بکشه منفجر شود این جعبه نیز خرد شده و می‌توانید آیتم درون آن که یک Gunpowder هست را دریافت کنید.  اگر به مسیر خود ادامه دهید متوجه می‌شود که با شکسته شدن فنس‌ها مسیری به سمت راست باز شده است که باید از این مسیر به بازی ادامه دهیم تا جایی که آیتم‌های کلیدی را پیدا کرده و پس از آن دوباره اینجا بازگردیم . در قسمت بعد به طور مفصل و قدم به قدم با یکدیگر مسیر را ادامه خواهیم داد. پیشنهاد میکنم حتما نکته زیر را بخوانید .

استفاده از ویزگی‌های محیط بر علیه دشمنان موضوعیه که خیلی تو بازی به کارتون میاد پس اصلا ازش غافل نشید

Item Box ها کاربرد بسیار خوبی در بازی دارند و خیلی حاها به کارتان می‌آیند. کاربرد اصلی این آیتم باکس ها ذخیره سازی آیتم هاست. فرض کنید منوی تجهیزات شما تکمیل است و دیگر هیچ جای خالی برای ذخیره کردن آیتم جدید ندارید اینجاست که آیتم باکس‌ها به کارتان می‌آیند هرجا آیتم باکس دیدید می توانید ایتم های اضافی خود را در آن ذخیره کنید و کمی منوی تجهیزات خود را خلوت‌تر سازید. جالب تر اینکه آیتم هایی که در ایتم باکس نقطه ایکس ذخیره کردید در هر نقطه ای از دنیای بازی که آیتم باکس در آن جا باشد در دسترس هستند و هر زمان که بخواهید می توانید این آیتم ها را دوباره به تجهیزات خود بازگردانید. فقط یادتان نرود اگر اینکار را کردید بالافاصله با استفاده از ماشین تایپ دوباره بازی را ذخیره کنید که یک وقت اشتباهی پیش نیاید و شما آیتم های خود را از دست بدهید و دوباره مجبور شوید تا دوباره آیتم های خود را مدیریت کنید. 

خب به پایان قسمت اول راهنمای قدم به قدم و اختصاصی بازی Resident Evil 3 Remake رسیدیم. در این قسمت تلاش کردیم تا نکات ابتدایی بازی را به اطلاع شما برسانیم سپس به صورت قدم به قدم با بازی پیش رفتیم و مکان تمام ایتم‌های بازی رو تا به اینجا نیز مشخص کردیم. در قسمت بعدی وارد شهر راکون‌سیتی می‌شویم و در ادامه مراحل بازی با هم پیش خواهیم رفت.

با تشکر از سعید حلاجیان عزیز برای تهیه و نگارش این راهنمای جامع و اختصاصی گیمفا

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 3 Remake – بخش اول - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 3 Remake – بخش اول - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 3 Remake – بخش اول - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 3 Remake – بخش اول - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 3 Remake – بخش اول - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • با تشکر از سعید آقابابایی عزیز که این فرصت رو در اختیار من قرار داد
    امیدوارم این بازی را حتما تجربه کنید و راهنمای بازی بتونه مثل همیشه مفید واقع بشه
    در قسمت‌های بعدی هم با ما همراه باشید

    • خواهش میکنم سعید جان. انشالله یک راهنمای عالی دیگه رو به راهنماهای یونیک و اختصاصی گیمفا که در ایران نظیرشون وجود نداره، اضافه می کنی تا باز هم بیشتر به مخاطبین گیمفا بگیم که ما با جون و دل و با تمام وجود برای شما کار میکنیم و براتون ارزش قائلیم. موفق باشی سعید جان.

      • Mgs4 گفت:

        اقای بابایی نظرتون راجب این باز سازی چیه میخوام نظر شخصی شمارو بدونم

        • درود بر شما. خیلی ممنون که به شنیدن نظر بنده علاقمند هستید. خدمتتون عرض کنم به نظر من این بازی یک عنوان بسیار بسیار باکیفیت و جذابه که از نظر ساختاری تنها ایرادش کوتاه بودنشه و مشکل خاصی از نظر استانداردهای یک بازی بی نظیر سبک وحشت بقا نداره. اما یک بحث دیگه هم مظرحه اینجا و اون نامگذاری این بازیه که وقتی نام بزرگ رزیدنت ۳ نمسیس رو گذاشتن روی این بازی دیگه حق نداشتن کل پازل های شاهکار بازی رو حذف کنن و کلا بازی رو تبدیل کنن به یک چیز دیگه.
          این بازی اگر مثلا رزیدنت اویل رولیشن ۳ باشه واقعا بی نظیر و معرکه اس و فقط و فقط یک ایراد داره و اون هم کوتاه بودنشه. ولی این رولیشن ۳ نیست بلکه میگن رزیدنت ۳ هست. عنوانی که در ذهن ما حک شده تک تک لحظاتش و استرس هاش و پازلهای دشوارش. در واقع نام این بازی رزیدنت ۳ هست ولی در عمل رزیدنت۳ نیست بلکه یک وحشت بقای بی نظیر و جذاب و باکیفیت و ارزشمنده که باید حتما تجربه کنیم. گذاشتن نام ۳ روی این بازی اشتباه بوده.
          https://t.me/Gametal

          • Mgs4 گفت:

            ممنونم از اینکه نظرتون رو با من به اشتراک گذاشتید

          • من الان اومدم که همین رو بگم، بیش از شصت درصد بازی رو تموم کردم تنها چیزهایی که مشترک هست بین این بازی و رزیدنت سه یکی اسمش هست، یک کاراکتر دختر و یک پسر داشت، و نمسیس که اسمن شبیهشه و تاحدودی ظاهرش، و همچنین یک قطار!
            در اصل این رزیدنت ۳ نیست من نمیدونم چرا اینقدر نمره آورده! اصلا پازلاش کجان! من بخش اول رو فقط رفتم برق قطار رو وصل کردم و بعدش عرار از دست نمسیس تا اینکه رسیدم به قطار و رفت مرحله بعد!!!
            رزیدنت ۳ اصلی تا برسی به قطار کلی پازل باید حل میکردیم واقعا بازی بود واسه خودش و متاسفانه فقط از اسم استفاده شده و ریمیک واقعی نیست. همش باید از غول فرار کنی و جاخالی بدی. واقعا حیف شد اینقدر صبر کردم واسه رزیدنت سه اما یک چیز دیگه از آب درومد.

      • سلام آقای بابایی ممنون از راهنمای اویل ۷

  • راهنمای قدم به قدم بسیار جذاب و مفیده.
    مرسی آقای حاجیلان.

  • pezhmanm666 گفت:

    ممنون . ولی چرا خودتون رو اذیت میکنین. ۶ رمز داره کلا. و محل مستر راکونا . دیگه مستقیم رفتن که راهنما نمیخواد

  • A.mehdi گفت:

    سلام. خسته نباشید. بازی که تازه منتشر شده، چظور ۱۰۰ درصدش کردین؟؟ روزی چند ساعت بازی میکنین؟؟؟ همیشه برام سوال بوده که شما و یا شخصی مثل استاد آقابابایی روزانه چند ساعت بازی می کنید؟؟؟؟

  • 11saeed گفت:

    با سلام و خسته نباشبد دمتون گرم تو این اوضاع قرنطینه هوامونو دارین و مقاله و راهنمای پر محتوا میذارید امیدوارم همیشه همین طور ادامه بدید :yes: :yes: :inlove:
    (ادامه راهنمای دارک سولز کی رو میرید خیلی منتظرشم و نمیخوام چیزی رو از قلم بندازم راهنماییتون عالییییه :yes: :-)) )

    • سلام و درود خدمت شما سعید جان. سلامت باشید. سعیمون رو میکنیم که همیشه رضایتتون رو جلب کنیم چون این واقعا برامون خوشاینده و همین خوندن نظرات شما که قدر و ارزش این کارها رو می دونید ، برای ما کافیه.
      خیلی معذرت میخوام که این ۲–۳ قسمت اخر راهنمای سولز طول کشید خیلی زیاد به خاطر مشغله. خیلی زود براتون قرار میدم و پرونده اش رو می بندیم. باز هم تشکر از شما.
      https://t.me/Gametal

  • ممنون سعید جان از راهنمات
    به نظر من کافی بود فقط محل mr ها و فایلا و آیتم های گرفتنی رو بزاری و اینکه چطوری بازی رو خیلی راحت پلات کنن بچه ها
    چون بازی مثل سری سولز پیچ در پیچ نیست خیلی خطی میره جلو و مشکلی از بابت پازل های بسیار کم بازی هم وجود نداره
    در هر صورت ممنون بابت راهنمات
    من خودم دیروز توی ۱۵ ساعت بازی رو پلات کردم که به نظرم نسبت به نسخه ی دوم خیلی خیلی راحت تر بود یه راکت لانچر بی نهایت بگیری دیگ تمام تروفی ها راحت بدست میان خصوصا روی درجه ی اینفرنو به یه راکت لانچر و ۴ تا سکه( ۲ تا برای ریکاوری ۲ تا برای دیفنس و ۲ تا هم hip punch ) نیازه

    • تعداد قسمت های این راهنما زیاد نیست
      و شاید در ده قسمت یا کمتر تمام بشه
      راهنمای قدم به قدم برای تمام بازی ها نیاز هست چه بازی های خطی چه بازی‌های غیر خطی
      عرض کردم این راهنما برای پلاتینیوم کردن بازی نیست
      شاید شما گیمر هاردکور باشید اما خیلی ها مثل شما نیستن و مطمئنا راهنمای قدم به قدم براشون مفیده

  • به‌به، خسته نباشی سعیدجان. امروز راند چهارم و درجه‌ی سختی Inferno رو شروع کردم، امیدوارم با این بازوکای اینفینیت امویی که گرفتم بالاخره بتونم تمومش کنم!

  • The Alpha گفت:

    خیلی راهنمای عالی و کاملی بود، نکات خیلی خوبی داشت توش
    خسته نباشید آقای حلاجیان

  • Call Me Snake گفت:

    سلام و درود بر شما آقای حلاجیان و همینطور آقای آقابابایی عزیز :heart: :rose:
    واقعاً راهنمایی مفیدی برای کسایی که بازی میکنن و مقاله جذابی برای بقیه افراده….
    با این وضع قیمت ها ،و همینطور محتوای کم بازی،انصافا خرید این بازی تو ایران چندان به صرفه نیستش…
    البته حسرتی هم در کار نخواهد بود،چون ما که بالاخره نسخه اصلی رو (که نسبت به ریمیک بسیار با کیفیت تر و بهتر هستش)چندین و چند بار بازی کردیم..
    و همینطور راهنمایی جذاب و فوق‌العاده شما هم هستش که لذت خوندنش از بازی کردن خود بازی،چیزی کم نداره..
    باز هم سپاس از شما :rose:

    • سلام و درود خدمت شما. خیلی ممنون از حمایت و محبت همیشگیتون. باعث افتخار ماست که مخاطبینی مثل شما داریم که ارزش قائل میشن برای کارهامون. باور کنید که همین یک نظر شما به اندازه یک دنیا ارزش داره و کلی انگیزه میده به ما.
      https://t.me/Gametal

  • خسته نباشید خدمت سعید آقابابایی عزیز
    از تیم گیمفا هم برای مقالات متنوع تشکر میکنم

    • سلام و عرض ادب خدمت شما. سلامت باشید انشالله. یک دنیا سپاس از لطف و محبتتون. اسم کاربریتون هم خودش چند امتیاز مثبته!! یکی از محبوب ترین شخصیت های من در تاریخ بازی ها.
      زحمت تهیه و نگارش این راهنما رو سعید حلاجیان عزیز بر عهده دارن.
      https://t.me/Gametal

  • خیلی ممنون اقای اقابابایی عزیز بخاطر وقتی که صرف مقاله کردید
    شاهکاره شاهکار

  • Mohammad گفت:

    ای خدا کی کرک میشه پس ؟ دمت گرم بازی کرک شد حتما میخونم راهنما رو

  • خیلی راهنمای خوبی بود
    کلی راهنما تو نت هست ولی به گرد پای راهنمای اختصاصی گیمفا نمیرسه
    خسته نباشید

  • سلام و درود خدمت کاربران و تیم عزیز و فهیم گیمفا. امیدوارم که این دوران سخت و حساس رو با سلامتی پشت سر گذرونده و طی کرده باشید و اگر گیمر هستید مشغول بازی های مورد علاقتون باشید و ازشون لذت ببرید تا هر چی زود تر این دوره تموم بشه و به پایان برسه تا هممون بتونیم حضور فعال تری در جوامع گیمینگ و غیر گیمینگ در بیرون از دنیای مجازی و فضای اینترنت داشته باشیم. اول از همه بگم که من حدود دو سه ساله مقالات و ویدیو های گیمفا رو دنبال میکردم اما اولین باره که وارد سایت میشم و مهمون مدیریت پر کار و اعضای حرفه ای گیمفا و یه تشکر ویژه هم بدهکارم به آقای سعید آقا بابایی که من رو با مقالات جذاب و هیجان انگیز خودشون به دنیای بازی های هاردکور و آثار بی بدیل میازاکی علاقه مند کردن و به شدت به من امید و اشتیاق برای ادامه راه دادن. مهمترین چیزی که من از مقالات ایشون یاد گرفتم این بود که اولا هر کسی میتونه به بازیای هاردکور علاقه مند بشه و با صبر و حوصله در اون ها پیشرفت کنه و دوما این که هیچوقت تسلیم و بیخیال ادامه راه و شکست یک باس فایت نشم که این فصل جدیدی رو در زندگی من رقم زد که قطعا همواره در یاد من خواهد موند. همچنین از سعید حلاجیان عزیز بابت این همه زحمت و وظیفه ای که رو دوش ایشونه و این همه فعالیت و مدیریت دقیق خبرنگاران خوب گیمفا که به عقیده من ( بدون اغراق و آب و تاب اضافه میگم ) این باعث شده گیمفا از نظر طرز نگارش و معقولیت مقاله ها بهترین سایت گیمینگ توی ایران بشه. خب حالا بعد از این همه ستایش و تعریف و تمجید دلیلی که بعد از این همه مدت من رو وارد سایت کرد رو به حضور گرمتون عرض میکنم که یه پیشنهاد و یه نظر مرتبط با ترجمست. البته در نظر بعدی 🙂

    • سلام خدمت شما امیر جان. بسیار خوشحالم که بعد از ۲-۳ سال نظر گذاشتید در گیمفا. واقعا از خوندن نظرتون لذت بردم و افتخار میکنم که برای مخاطبینی مثل شما مطلب می ذاریم که اینقدر با معرفت و با محبت هستید. خیلی ممنونم که در این ۲-۳ سال وقت ارزشمندتون رو برای دنبال کردن مطالب ما گذاشتید. انشالله که شایسته این محبت شما باشیم. امیدوارم که باز هم نظراتتون رو ببینیم در مطالب گیمفا.
      همچنین باعث افتخار منه که سبب شدم به سراغ سولز و عناوین استاد میازاکی برید. خیلی ممنون از اعتمادی که داشتید به حرف بنده.
      https://t.me/Gametal

  • یکی لطف می‌کنه چنتا بازی برای این دوران قرنطینه معرفی کنه ؟ خیلی نیاز دارم

  • حتما میدونید که برای هر کدوم از بازی های میازاکی یه سایت ویکی وجود داره که توضیحات آیتم ها و باس ها و… تا حدی که در خود بازی توضیح داده میشه به طور کامل و حتی کامل تر از بازی در اون موجوده و حتی نویسنده ها و اشخاصی که داستان بازی رو زحمت میکشن و داستان بازی رو برای ما شرح میدن تنها منبعشون همین دیالوگ های کرکتر ها و توضیحات آیتم ها و سلاح های توی بازیه و تنها موردی که بین ما و این افراد فاصله انداخته تسلط بر زبان انگلیسی و مهارت در ترجمست که میدونید خیلی از هموطنان عزیز و خوبمون در این حیطه مشکل دارن و لذت فهمیدن داستان و جریان شیرین و جالب و در عین حال وهم انگیز و غم آلوده بازی های میازاکی تقریبا به طور کامل از اون ها گرفته شده و فقط لذت بقیه عناصر بازی مثل فضاسازی ریز بینانه و گیم پلی معتاد کننده بازی رو تجربه میکنن که هر چند اون هم لذت کم و کوچیکی نیست و یه هدیه بزرگه که از طرف استاد میازاکی تقدیم ما شده اما خب بازم لذت پلی دادن و در عین حال دنبال کردن و مشتاق داستان بازی بودن چیز دیگه ایه که به هیچ عنوان از خیلی از رمان های معروف و تحسین شده کم نداره و چه بسا بهتر هم هست. کمک بزرگ و بسیار مفیدی که شما میتونید به ما بکنید اینه که تک تک توضیحات آیتم ها و باس ها و بقیه اطلاعاتی که در سایت های ویکی بازی های میازاکی موجود هست رو ترجمه کنید و در اختیار کاربران و مراجعه کنندگان سایتتون قرار بدید. کاملا میفهمم هستم و درک میکنم که کار سخت و پر زحمتیه اما حتما خودتون مستحضر هستید که چه کمک بزرگ و مفیدی به جامعه گیمر های هاردکور و بازیباز های شاهکار های میازاکیه که سطح معلومات و به طبع گرایش و علاقه گیمر های خوب گشورمون رو به این بازی ها به شدت بالا میبره و میشه یه جزیره زیبا توی اقیانوس خدماتی که گیمفا به کاربران وفادارش ارائه میده که هر کس وارد این سایت بشه به خوندنش ترغیب و تشویق میشه. امیدوارم که در مسئولیت هایی که اینقدر خالصانه انجامشون میدید جایی برای این کار داشته باشید.

    • امیرجان موردی که می فرمایید کار بسیار خوب و ارزشمندیه ولی فقط مشکلش اینه که دیگه یه مقدار زیادی گذشته زمان و تقریبا قدیمی شدن این بازی ها و مخصوصا با تغییر نسل و عرضه نسخه های جدید، دیگه تمرکز میره روی راهنماهای جدید. انشالله حتما وقتی که یک بازی جدید از سری سولز و یا عنوان جدیدی اقای میازاکی معرفی و عرضه بشه این کار رو حتما انجام میدم براتون چون پیشنهاد بسیار خوب و مفیدیه. یک دنیا سپاس از توجهتون به گیمفا و پیشنهاد خوبتون امیر عزیز.
      https://t.me/Gametal

  • تعریف و تمجیدی که در کامنت اول اشاره کردم کاملا درخور و برازنده تیم گیمفا بود و حرف دل بنده که در این دو سه سال همواره میخواستم خدمتتون عرض کنم. لطفا به چشم یک مقدمه بهش نگاه نکنید. با تشکر از زحمات بی بدیلتون. موفق باشید. یاحق

    • امیر عزیز بسیار بسیار ممنونم از کامنتتون. نمیدونید که چقدر ارزش داره برای ما خوندن همچین کامتتی از مخاطبین فرهیخته و با شخصیتمون مثل شما. واقعا یک دنیا ارزش داره برای ما و کلی انگیزه و انرژی میده بهمون خوندن این کامنت های پر از لطف و محبت. امیدوارم که همیشه لطفتون شامل حال ما باشه و محبتتون رو دریغ نکنید از گیمفا امیرجان.
      https://t.me/Gametal

      • STARFIELD گفت:

        درود بر استاد آقابابایی عزیز همین ک جواب کامنتارو میدید نشانه بزرگواری شماست ایشالله هر جا هستید سالمو تندرست باشید :heart: :rose:

        • سلام و عرض ادب خدمت شما آرمان جان. خیلی متشکرم بابت لطف و محبتتون و القابی که نسبت میدین به بنده. این نشانه بزرگواری شماست. کمترین کاری که میتونم بکنم اینه که پاسخ بدم این کامنتهای ارزشمندی که در مطالب قرار میدین. امیدوارم که برای شما هم بهترین ها در زندگیتون رقم بخوره و یک زندگی سرشار از سلامتی و خوشحالی داشته باشید در کنار خانواده محترمتون.
          https://t.me/Gametal

  • Alimerica گفت:

    با تشکر از شما عزیزان اگر براتون مقدوره بعد این راهنمای قدم به قدم اویل ۲ ریمیک هم قرار بدین تا آرشیوتون کامل شه خودم چند بار تموش کردم و عروسک های مستر راکون هم تموم کردم و جایزش کامبت نایف نامحدود بود اینجا نمی دونم جایزه مستر چارلی چیه یعنی فقط یه تروفی ?:-)

  • vahidssa گفت:

    درود و سپاس از زحمات شما عزیزان دل

  • Milidante گفت:

    امیدوارم این راهنما به سرنوشت راهنماى Dark Souls Remastered دچار نشه

    • درود دوست عزیز
      این راهنما تا پایان بازی و قسمت آخر ادامه خواهد داشت
      و به صورت مرتب هر هفته منتشر می شود
      ضمنا راهنمای سری سولز بسیار سخت پیچیده و زمان بر هست
      و به نظرم باید کمی به آقای آقابابایی حق بدیم اما با این وجود ایشون با وجود مشغله فراوان اما
      همچنان در تلاشن که بتونن قسمت های بعدی رو تهیه و نگارش کنند

  • درود بر شما جناب حلاجیان. چقدر خوب خواهد بود اگر همچنان نویسنده‌های توانمند گیمفا در کنار آقای آقابابایی درصدد تهیه راهنما باشند.
    همینطور از جناب آقابابایی بابت ارائه مطلب بین مقاله‌های خودشون و پشتیبانی کامل درباره نظرات کاربران قدردانی میکنم.
    خسته نباشید آقای حلاجیان.

  • من که هیچکدوم از یک بمب هارو فدای زامبی نمی کنم همون چاقاله بادوم هارو میگم همرو هد شات می کنم بعد نمیسس می خواست منو به ساندویچ جیل تبدیل کنه تبدیلش می کردم به سوسیس بندری هم با بشکه های قرمز هم با نارنجک.
    بدبخت وقتی میره روی حالت اسکندری منو یاد همسایه جهنمی می اندازه پیرمرده دیسک کمرش اوت می کرد🤣

  • آقایون کسی می تونه راهنمایی بکنه چون من یکبار برای اولین بار که رفتم بازی رو تموم کنم فقط با۱۱تا عروسک مواجه شدم و هربار هم همینطور بود همون بخش اینونتوری هم نگاه کردم چیزی جز کتاب و دفتر ندیدم.
    احتمال داره بازیم باگ ور داشته باشه و اون عروسک هارو نتونم ببینم؟

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 3 Remake – بخش اول - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 3 Remake – بخش اول - گیمفا