صحبت‌های اسپنسر درباره‌ی اهمیت بازی‌های اکس‌باکس سری اکس - گیمفا
صحبت‌های اسپنسر درباره‌ی اهمیت بازی‌های اکس‌باکس سری اکس - گیمفا
صحبت‌های اسپنسر درباره‌ی اهمیت بازی‌های اکس‌باکس سری اکس - گیمفا
صحبت‌های اسپنسر درباره‌ی اهمیت بازی‌های اکس‌باکس سری اکس - گیمفا

صحبت‌های اسپنسر درباره‌ی اهمیت بازی‌های اکس‌باکس سری اکس

امیرحسین نصرتی
۲۰:۴۵ ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
صحبت‌های اسپنسر درباره‌ی اهمیت بازی‌های اکس‌باکس سری اکس - گیمفا

به‌نظر می‌رسد برنامه‌های مایکروسافت برای اکس‌باکس سری اکس تنها به سخت‌افزاری قدرتمند خلاصه نمی‌شود و سران این شرکت از اهمیت محتویات آینده‌ی پلتفرم خود نیز به‌ خوبی آگاه هستند.

به‌تازگی فیل اسپنسر (Phil Spencer)، رئیس واحد اکس‌باکس در مایکروسافت، در پادکست اخیر وب‌سایت IGN شرکت کرده و درباره‌ی موارد مختلفی چون عدم تاخیر در عرضه‌ی اکس‌باکس سری اکس، قیمت این کنسول، و شایعات مربوط به توسعه‌ی عنوان نافرجام Scalebound سخن گفته است. علاوه‌بر این‌ها وی درباره‌ی یکی از ضروری‌ترین جنبه‌های یک پلتفرمِ فعال در دنیای بازی‌های ویدئویی، یعنی خود بازی‌ها نیز صحبت کرده و به‌ هواداران برند اکس‌باکس اطمنیان خاطر داده است که به‌خوبی از اهمیت این مورد آگاهی دارد:

ما می‌دانیم بازی‌های ویدئویی چیزی هستند که بازی‌بازان آن را انجام می‌دهند. شما میزان نرخ سایه‌ها را بازی نمی‌کنید، رهگیری‌ پرتو (Raytracing) را نیز بازی نمی‌کنید، بلکه بازی‌های ویدئویی را با استفاده از این فناوری‌ها بازی می‌کنید. این یکی از دلایلی بود که تصمیم گرفتیم Hellblade 2 را در مراسم The Game Awards معرفی کنیم. به‌ شخصه فکر می‌کردم حضور در این مراسم بدون رونمایی از این بازی کمی بی‌ سر و صدا می‌شد.

اسپنسر ادامه داد:

[مایکروسافت] قطعاً به گفتگوهای مربوط به بازی‌های ویدئویی تکیه خواهد کرد. بخش گسترده‌ای از چیزی که ما و همکاران تردپارتی درباره‌ی آن‌ها گفتگو می‌کنیم، [تولید] بازی‌هایی عالی است.

اکس‌باکس سری اکس در تعطیلات سال ۲۰۲۰ میلادی به بازارهای جهانی عرضه خواهد شد. اگر مایل به دریافت اطلاعات بیشتری از کنسول‌های نسل نهم هستید، می‌توانید ویدئوی تحلیل فنی مقایسه‌ی پلی‌استیشن ۵ و اکس‌باکس سری اکس را از طریق این نشانی مشاهده کنید.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

صحبت‌های اسپنسر درباره‌ی اهمیت بازی‌های اکس‌باکس سری اکس - گیمفا
صحبت‌های اسپنسر درباره‌ی اهمیت بازی‌های اکس‌باکس سری اکس - گیمفا
صحبت‌های اسپنسر درباره‌ی اهمیت بازی‌های اکس‌باکس سری اکس - گیمفا
صحبت‌های اسپنسر درباره‌ی اهمیت بازی‌های اکس‌باکس سری اکس - گیمفا
صحبت‌های اسپنسر درباره‌ی اهمیت بازی‌های اکس‌باکس سری اکس - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • بله خواستن یه چیزه ، تونستن یه چیز دیگه

    هیچ کدوم از بازیای انحصاری که ساختین نمیخواستن بد یا معمولی باشن بلکه هدفشون این بوده شاهکار بشن که نتونستن مثل گیرز ۴ و ۵ و هیلو
    که متاشون از مثبت۹۰ شده مرز ۸۰
    یا بلدینگ ادج قرار نبود به جمع متا زردهای مایکرو اضافه بشه 😀

    پس دوباره میگم خواستن یه چیز ، تونستن یه چیز دیگه

    • Unbalance گفت:

      مایکروسافت بزرگترین شرکت نرم افزار جهانه و پر پتانسیل.
      چه از نظر توانایی مالی ، چه دانش در اختیار و چه از نظر آی پی هایی که پتانسیل داشته باشن واقعاً کم نداره
      تنها بحثش اینه که این همه پتانسیل مدیریت بشه و تو مسیر درستش بیفته. این اتفاق تا حالا نیفتاده و کلاً تو همه زمینه ها مایکروسافت بعد یه دوران اوج باهاش درگیر بوده (نه فقط گیم) وگرنه به راحتی الان از گوگل و اپل بالاتر جا میگرفت

      • Unbalance گفت:

        اما در مورد چیزی که الان مایکروسافت داره و چیزایی که باید داشته باشه :

        ۱-سونی به عنوان رقیب مستقیم مایکروسافت تو انحصاری‌های خودش جنگه سر این که بازی سانتا مونیکا نماد پلی استیشن باشه یا ناتی داگ؟ گاد یا لست و آنچارتد؟ آیا هیلو و گیرز همچین بحثی دارن؟ آیا بزرگترین فرنچایزای اکس باکس (به جز فورزا) در حد و اندازه‌های یه نماد ظاهر شدن تو نسل جدید؟ واضحاً خیر! پس مایکروسافت باید تو نسل جدید نمادای خودشو با بالاترین قدرت ممکن برگردونه در مرحله اول. جوری که جایگاه هیلو با گاد آو وار تو صنعت گیم قابل قیاس و رقابت باشه.

        ۲-بازیایی مثل اوری و کاپهد ، با همین مدل گرافیکی که دارن ، واقعاً شاهکارن. ادامه دادن اینا واسه مایکروسافت بی توجه به ابعاد فنی بازی ، به بهترین شکل ممکن باید از اولویتا باشه. جای نوآوری تو ای بازیا واقعاً زیاده و میشه از همین بازیا با یه دنباله سازی بدون افت نماد سازی کرد ، کاری که نینتندو بارها نشونش داده.

        ۳-سونی رو میشه به عنوان رقیب مستقیم مایکروسافت غول بازیای داستانی و معمولاً خطی دونست. سبک به شدت گسترده‌ای که خودش کلی سلیقه رو شامل میشه و بهتریناشو میشه تو انحصاریای سونی پیدا کرد و این دیدیه که سونی از خودش طی این نیم قرن به وجود آورده. به همین علت طرفداراش بهش وفادار میمونن چون میدونن دنبال چین. آیا مایکروسافت جز طرفدارای محض ریسینگ همچین فن بیسی رو داره؟ خیر. اما اینجا مایکی کاملاً پتاسیل همه جورشو داره که همین کارو با سبک آر پی جی بکنه. استودیوهای خبره و فرنچایزای غول دقیقاً میتونن این سبکو نقطه قوت و شناسنامه مایکروسافت بکنن تو نسل بعد پس اینم اولویته قطعاً.

        ۴-استودیوهای نخبه سونی در حال حاضر پشت آی پی هاشون قاین نشدن و ناتی داگ و سانتا مونیکا و مدیا مولکول اعتباری مثل راکستار پیدا کردن که این باعث میشه فقط واسه یه آی پی مشخص سمت پلی استیشن نری بلکه به خاطر استودیویی که آی پی بعدیشم قطعاً قراره همونقدر خفن باشه این کارو بکنی. مایکروسافتم باید استودیوهاشو حوری تقویت کنه که این نگاه دربارشون به وجود بیاد و بتونن کاملاً همه ایده‌های جدیدشونو پیاده کنن این استودیوها.

        ۵-جدای از این حرفا سونی کلی از قبل پایه گذاری کرده بود که تو این نسل جواب داد ، کلی هم پایه گذاری کرده که تو نسل بعد به دردش میخوره آی پی هایی مثل اسپایدرمن و هورایزن و بلادبورن و گوست واقعاً همشون پتانسیلن. دقیقاً کاری که مایکروسافت با هل بلید انجامش داده تا الان و میشه گفت دمش گرم ولی باید با بقیه بازیا ادامش بده (لعنتی الن ویک داره خاک میخوره!!!).

        ۶-در آخر در مورد بازیای آنلاینی مثل بلیدینگ اج باید بگم به شدت چه بخواین چه نخواین این بازیا پرپتانسیلن ، جذابیتم دارن ، سود و استقبالم دارن ، و خوبی که دارن میتونن هی با گذر زمان بهتر باشن تا جایی که تیم توسعه دهنده ایده داشته باشه. پس اینجور حرکتا هم ادامه دادنش به نفع مایکروسافت اونم وقتی سونی نگاهی به این سبک و بازیای آنلاین به اون شکل نداره.

      • lastofus2 گفت:

        ولی یک چیز بزرگ نداره به اسم استعداد

      • mamad1166 گفت:

        مایکروسافت دانش و پول داره فراوان اما هنر نداره !! یوبیسافت سهامش ۹ میلیارد دلار می ارزه یجا خوندم مایکروسافت ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیارد دلار پول نقد داره !!!!
        میاکروسافت علاوه بر همه کاستی های که در دنیای گیم داره این دو تا رو هم نداره
        ۱٫ هنر تولید محصولی که مشتری عاشقشش بشه
        ۲٫هنر نحوه ارایه محصول تا مشتری عاشقش بشه
        یبار یکی از مدیرای BMW مصاحبه کرده بود که مهم ترین چیز تولید بهترین ماشین بازار نیست مهم ترین چیز اینه که اون چیزی که تولید میکنید مردم دوستش داشته باشن در واقع الان مردم BMW میخرن چون این یک BMW هست نه اینکه حتما بهترین ماشین بازاره !!! این کاریه که مایکروسافت تو زمان بالمر انجام نمیداد و الان داره سعی میکنه انجام بده حالا موفقت باشه یا نه نمیدونم !!!

  • Ali.b گفت:

    e3 امسال جالب میشد به نظرم حیف که کنسل شد ! :no:

  • یجورایی خواست بگه که Raytracing ها و سایه زنی های قبل ما سوء تفاهم بوده (خیلی دارن رو قدرت series x مانور میدن)

  • djma گفت:

    البته یک بازی دو بعدی جدیدا برای سری ایکس معرفی کرد که ازش انتظاری نمیشه داشت چون یک نفر ساخته ،صرفا فکر کنم جز عناوینی باشه که فقط تعداد بازی های گیم پس رو ببره بالا

    • lastofus2 گفت:

      اینکه یک نفر ساخته یا صد نفر مهم ینست. بازی soul lost نمیدونم چی بود اسمش اون رو هم یک نفر ساخته بود ولی کیفیتش از دیول می کرای هم بالاتر بود. قبول کن ماکروسافت دنبال خرج کردن نیست و اهل ریسک هم نیست. وقتی هم یک مشت فن داره که بازی های کارتونی میریزه جلوشون به به چه چه میکنند و به جای شکایت و غر زدن میان دو آتیشه دفاع میکنند من هم باشم نه ریسک میکنم نه خرچ

  • General گفت:

    هرچی سلطان بگه :yes:یعنی روزی نمیشه که من تریلر Series X و Hellblade 2 رو نبینم با روح و روان بازی میکنه :inlove: :heart:عاشقتم که بهترین شکل نسل بعد رو به هوادارا معرفی کردی :pray: :worship:

  • نه عنحصاری داره نه لانچ تایتل…
    فقط کوتلاس بیرون میدن… کوتلاس باکس فلافلی :rotfl: :rotfl: :rotfl:

  • 12Rezagamer گفت:

    ببخشید بابت اسپمن میخواستم بازی bladborn رو برای پسرم خریداری کنم میخواستم ببینم این بازی ترسناک هست

  • قبلا که حرفش واقعا یه چیز دیگه بود الان داره توی مسیر درست وارد میشه.
    “ما می‌دانیم بازی‌های ویدئویی چیزی هستند که بازی‌بازان آن را انجام می‌دهند. شما میزان نرخ سایه‌ها را بازی نمی‌کنید، رهگیری‌ پرتو (Raytracing) را نیز بازی نمی‌کنید، بلکه بازی‌های ویدئویی را با استفاده از این فناوری‌ها بازی می‌کنید”
    :yes:

  • من خودم از قدیم پلی استیشن باز بودمو هستم ولی خداییش ایکس باکس۳۶۰ خیلی خوب بود خدا کنه چنتا انحصاری شاخ معرفی کنن رقابت پایدار بشه همه حال کنن…. والا

  • لطفا معرفی کارتون جدید و دو بعدی یه مشت ایکس هم پوشش بدین میدونم ارزش وقت نداره ولی میخوام قیافه کسایی که میگن مایکرو کلی استدیو خریده و در زمینه انننحصاری قراره نسل بعد بترکونه رو زیرش ببینم :rotfl: :rotfl: :rotfl:
    اینم میگم برای کسایی که بالای پونزده سالشونه (از نظر ذهن نه سن) هنوز دیر نشده اون ویدیو که لو رفته اخرش الی دستشو بالا میاره که برف روی درخت رو سرش نریزه :inlove: روی کنسول ۱٫۸ اجرا میشه انحصاری جدید یه مشت ایکس هم با نرخ ۱۲۰ به صورت دو بعدی وگرافیک نسل ۶ روی ۱۲ فلفل اجرا میشه خود فیل جوون برای اولین بار توی عمرش راست گفت:ما فقط بازی aa میسازیم بعد اونی که طرفدار باکسه چون فکر میکنه کلاس داره میگه ما نسل بعد میترکونیم بیا اینم اولین انحصاری دو بعدیش اونایی که دوستم دارن منفی بدین 😀 😀 😀

  • Mohammadreza7 گفت:

    سرمایه گذاری عظیمی کردن واسه نسل بعد و قطعا هم موفق میشن با پتانسیلی که دارن :yes:

  • Call Me Snake گفت:

    هلبلید ۲ پتانسیل متای بالای ۹۰ هم داره….
    امیدوارم هدر ندن این پتانسیلو..

  • god of war گفت:

    عجب حرف های زد من ک شکه شدم
    { شما میزان نرخ سایه‌ها را بازی نمی‌کنید، رهگیری‌ پرتو (Raytracing) را نیز بازی نمی‌کنید، بلکه بازی‌های ویدئویی را با استفاده از این فناوری‌ها بازی می‌کنید}
    این نسل با وجود شاهکار هایی مثل فورزا و گرز ماکرو در ضمینه ی بازی مغلوب سونی شد و این چیزی نیست ک بشه انکارش کرد
    وقتی می دونی کنسولت از لحاظ قدرت بهتره منطقی هست بیای روی قدرت و همین چیز هایی ک الان کم اهمیت شمردشون مانور بدی
    احساس می کنم ماکرو بر عکس نسل قبل علاوه بر کنسول در ضمینه ی انحصاری هم خیلی داره تلاش می کنه و هنوز چند تا از آس هاشو رو نکرده
    به شخصه بیشتر از هر بازی ماکرو منتظر نسخه ی جدید هیلو هستم که شاید در دو سه سال اول سری ایکس منتشر بشه

  • postman گفت:

    یه چیزی در مورد بحث ری تریسینگ بگم در مورد بازی‌های نسل بعد خیال همه رو راحت کنم. تعداد هسته‌های گرافیکی هر دو کنسول برای پردازش rt کمه. حتی برای ایکس باکس هم کمه چه برسه پلی ۵. از ری تریسینگ توی بازی‌های نسل بعد انتظار نداشته باشین همه‌شون تا مرحله رفلکشن پیش برن. اکثریتشون از گلوبال ایلومینیشن فراتر نمیرن. منتها در پیاده‌سازی خود این سطوح از ری تریسینگ احتمالا ایکس باکس عملکرد بهتری خواهد داشت چون هسته‌های بیشتری برای اختصاص به ری تریسینگ داره.

    • ALFAR3D گفت:

      تو بازیای مولتی احتمالا اره ولی بازیای انحصاری قضیه فرق میکنه میتونن فول ری ترس کنن…این نسلم بازیا فقط نور پردازی رو تقویت کردن …..برای مقایسه رایز او تام رایدر با شادو رو نیگاه کنید….رایز جزئیاتش بیشتر بود ولی شادو نورپردازیش بهتر بود….نتیجه؟شادو گرافیک بهتری رو نشون میداد….جدا از ری ترسش…خیلی از بازیا از این حرکت استفاده کردن…بتل فیلد یکیشه نسخه ۱ و ۵ مشخصه….کلا انقدر نور پردازی پیشرفت کرد که جزئیات و بقیه موارد پیشرفت نکرد……

      • postman گفت:

        اگر منظورت از فول ری تریسینگ، Path-Tracing هست. این اتفاق فعلا غیر ممکنه. احتمالا ماینکرفت توی ذهنت هست و باید بگم پلی ۵ هم به احتمال زیاد از پث تریسینگ ماینکرفت بر میاد. پث تریسینگ خالص و کامل‌ترین نوع ری تریسینگ هست که انجامش به شدت سنگین هست به قدری که روی سری ایکس هم ۳۰ فریم میشه ماینکرفت با پث تریسینگ. پث تریسینگ توی بازی‌های AAA شاااید نسل ۱۰٫ این نسل ته ته تهش رفلکشن باشه. عمومیت هم گلوبال ایلومینیشن.
        یه جاهایی توی یوتوب دیدم مثلا زدن فلان بازی فول ری تریسینگ. فکر نکن اون فول اصلیه. منظورش اینه فیچرای ری تریسینگ RTX رو همه رو فعال کردن. پث تریسینگ نیست. بتلفید ۵ اگر نسخه پث تریس شده‌ای بتونن In-Engine نشون بدن کرک و پر ریزون ترین چیزی میشه که تو گرافیک خواهیم دید.

  • lastofus2 گفت:

    فیل زیاد حرف میزنه و زیاد شعار میده لطفا بهش بگید بیاد اینجا به جای مدیر رئیس جمهورش میکنیم :-* این نسل هم بارها و بارها از این شعار ها داد آخرش دیدیم هیچی نشد

  • Senatorbigy گفت:

    این نسلم با اینکه مایکروسافت سخت افزار ضعیف تری داشت بازی های ضعیف تری هم داشت که گرون واسش تموم شد نسل بعد به سخت افزارش تا ده درصد قوی تره توی جی پی یو پس باید انتظار بیشتری داشته باشیم خصوصا سر انحصاری هاش که میشه چیز هایی فراتر از تصورات الانمون ساخت پس به نفع هم پی اس فناس هم اکس باکس فنا که اکس باکسم انحصاری بیشتری و بهتری داشته باشه :yes: به شخصه فکر میکنم که نسل بعد با اون رزلوشن و فریم ها اختلاف آنچنانی توی بازی های ثرد پارتی نخواهیم دید و سونی هم جزئیات بازی هاش رو رو سخت افزار این نسلش نشون داد پس قطعا هوش از سر میپرونه نسل بعد :inlove: ببینیم چی میشه :yes: :laugh:

صحبت‌های اسپنسر درباره‌ی اهمیت بازی‌های اکس‌باکس سری اکس - گیمفا