مصاحبه با سازندگان Nioh 2 | صحبت در مورد روند توسعهی بازی و پیشرفتهای آن
هنگامی که Nioh در سال ۲۰۱۷ منتشر شد، نتیجهی نهایی بسیار بهتر از چیزی بود که اکثرا انتظار میرفت. با توجه به فاصلهای که بین معرفی بازی و عرضهی آن افتاده بود، انتظار چندانی از بازی نمیرفت، اما این صبر نتیجه داد و Nioh تبدیل به یک عنوان نقشآفرینی با کیفیت و یکی از بهترین انحصاریهای پلیاستیشن ۴ شد. دنبالهی آن، Nioh 2، در تمامی شاخهها گستردهتر شده است و در مجموع دنبالهی بزرگتر و برتری است. ز حال به مناسبت عرضهی این بازی، مصاحبهای با تیم نینجا (Team Ninja) ترتیب داده شده است که در مورد این بازی و دستاوردهای آن صحبت میشود. در ادامه میتوانید این مصاحبه را مطالعه کنید.
چطور شد که تصمیم گرفتید برخلاف ویلیام، پروتاگونیست بازی در نسخهی اول، قابلیت شخصیسازی پروتاگونیست را به بازیبازان بدهید؟
پس از عرضهی نسخهی قبلی، از ما درخواست زیادی شد که به بازیبازان اجازهی ساخت شخصیت خودشان را بدهیم. تصمیم گرفتیم که این چالش را بپذیریم و به بازیبازان یک سیستم شخصیتسازی شایسته بدهیم.
قابلیتهای Yokai تغییر جالبی نسبت به نسخهی اول هستند، اما به نظر شما این قابلیت چگونه باعث تغییر در مبارزات بازی نسبت به Nioh میشود؟
در بازی قبلی، Ki هستهی اصلی مبارزات را تشکیل میداد. تقریبا برای انجام تمامی کارها به Ki نیاز داشتید. Yokai به نوعی گسترشی بر آن المان است. Yokai در مبارزات یک راه ثانوی است که میتوان به آن اتکا کرد و به بخش مهمی از مبارزات تبدیل میشود. این به بازیبازان اعتماد به نفس امتحان راههای متفاوت را میدهد که Ki اجازه نمیداد و بعضا مانع عبور از مراحل سخت میشد.
سیستم ارتقای گستردهی Nioh 2 و قابلیتهای Yokai، این حس را منتقل میکند که پیشرفت و شخصیسازی بازیباز، المان بسیار مهمی در بازی است. این جنبه از بازی، چه اهمیتی برای شما در مراحل توسعه داشت؟
خیلی مهم بود که اهمیت سیستم جدید را متعادل کنیم، به طوری که نه خیلی تاثیرگذار باشد و نه اصلا تاثیر بسزایی داشته باشد. انتخابهای بازیباز در ساخت شخصیت خود، یکی از جوانب اصلی بازی است. اما اگر المانهای جدید بازی بیش از حد مهم باشند، تاثیر نکات مثبت بازی قبلی از بین میرود. در عوض اگر بخشهای جدید چندان مهم نباشند، اثر به تکرار مکررات میافتد.
سختی بازی و لذتبخش بودن آن برای تمام افراد، یکی از مواردی است که در مورد آن بحثهای زیادی شده است. خصوصا در زمینهی عناوینی مانند Nioh، به نظر بازی مخصوص افراد چالشپذیر ساخته شده است. Nioh 2 چه رویکردی را در این زمینه پیش گرفته است؟
از آن جایی که Nioh یک سری نقشآفرینی است، مهمترین چیز برای ما عکسالعمل بازی در مقابل اعمال بازیباز است. قصد داریم تا تعادل بینقصی را بین سختی بازی و ارزش تکرار بالا و اهمیت انتخاب بازیباز ایجاد کنیم. به علاوه باید اهمیت پیروزی در بازی بالا برود و دشواری مبارزات، برای رسیدن به هیجان پس از موفقیت لازم است. همچنین المانهای نقشآفرینی که به ارتقای شخصیت میپردازند، جز جداییناپذیر این بازی هستند. حتی اگر المانهای نقشآفرینی و ارتقای شخصیت برای برخی کافی نباشد، المانهای آنلاین در بازی وجود دارد که در آن میتوان برای پیشروی در داستان، از سایر بازیبازان درخواست کمک کرد.
این طور که به نظر میرسد، تنوع بالا دشمنان یکی از مواردی است که Nioh 2 مانور زیادی روی آن میدهد. این مهم چه تاثیری در مبارزات و کلیت بازی داشته است؟
با توجه به این که تمرکز اصلی بازی، مبارزات آن هستند، پس تنوع دشمن برای ایجاد یک تجربهی متنوع لازم است. آشنایی با دشمنان، مهمترین بخش در درک بازی است. وقتی با یک دشمن و الگوهای او آشنا شوید، شکست آن باید بسیار آسانتر شود. جهت ایجاد تنوع بیشتر، تصمیم گرفتیم تا سناریوها و محیطهای مختلفی را در نظر بگیریم. همچنین ترکیبی از دشمنان مختلف را در مقابل بازیبازان قرار دهیم. این مهم نه فقط برای افزودن به چالش بازی، بلکه برای جذاب نگه داشتن دنیای آن هم است. این طوری میتوانیم به دنیای Nioh عمق ببخشیم.
تمرکز Nioh برروی تاریخ ژاپن، یکی از جذابترین ویژگیهای دنیای آن بود. با نگاهی به Nioh 2، میتوان فهمید که بازی بسیار فانتزیتر از قبل شده است. چگونه بین اتفاقات تاریخی و جنبهی فانتزی آن تعادل برقرار کردهاید؟
دورهای که بازی در آن جریان دارد، جذابترین دورهی تاریخی ژاپن است. با توجه به چنین زمینهای، نمیتوانیم اتفاقات واقعی تاریخی را نادیده بگیریم و از آنها استفاده نکنیم. با این وجود، افزودن دیدگاه خاص خودمان به Nioh و المانهای فانتزی نیز اهمیت داشت. فاکتور اصلی ما در طراحی چنین داستانی، “یک هیدیوشی، دو شخصیت” بود. در واقع هیدیوشی که شخصیتی تاریخی و بیهمتا است، برای موفقیت به تلاشهای بازیباز هم نیاز دارد. این گونه است که یک قصهی تازه را در چارچوبی شناختهشده تعریف میکنیم.
تیم نینجا اعلام کرده است که Nioh اصالتا برای مخابان ژاپنی توسعه یافته بود و محبوبیت آن در غرب، کمی غیرمنتظر بود. با توجه به موفقیت بازی در غرب، آیا دیدگاه شما به هنگام توسعهی Nioh 2 متفاوت بود؟
پاسخ این سوال مثبت است. در مقایسه با بازی قبلی، همکاری بیشتری با Sony Interactive Entertainment داشتیم تا بازی در مناطق مختلف بهتر عرضه شود. باید برای مخاطب غربی، توضیحاتی در مورد فرهنگ ژاپن ارائه میشد و چیزهایی که در ژاپن عادی و در غرب غیرمعمول است، اطلاعاتی ارائه میشد. همچنین مطمئن شدیم که به هنگام ساخت شخصیت، بتوانید از میان نژادهای مختلف انتخاب کنید.
بتای پیش از عرضهی بازی و بازخوردهای هواداران، چه تاثیری در تغییراتی که در بازی ایجاد کردید داشت؟ آیا المان بزرگ و مهمی بود که به خاطر واکنش بازیبازان حذف یا اضافه شد؟
بازخوردهایی که از نسخهی آلفا دریافت کردیم، منجر به تغییراتی شد که بازخورد هواداران نسبت به تاثیرگذاری آنها، بسیار مهم بود. به همین خاطر بتای بازی اهمیت بسزایی داشت و آخرین فرصت ما برای ایجاد تغییرات دوباره بود. دو تغییر مهم در نتیجهی بتا انجام شد. جریمهی Dark Realm کاهش یافت تا بازیبازان دست بالاتر را به هنگام مبارزه با شیوههای خاص داشته باشند. همچنین قسمت آموزشی بازی ارتقا یافت و بسیار کارآمدتر و دوستانهتر از نسخهی قبلی شد.
آیا Nioh 2 برای پلیاستیشن ۴ پرو ارتقا یافته است؟ آیا وضوح تصویر ۴K و نرخ فریم ۶۰ فریم بر ثانیه با این کنسول ممکن است؟
حالت Action برروی پلیاستیشن ۴ پرو، یک تجربهی ۶۰ فریم در ثانیه با وضوح تصویر ۱۰۸۰p است. در مقابل حالت Movie را داریم که نرخ فریم را به ۳۰ کاهش و وضوح تصویر را به ۴K میرساند.
بازی برروی پلیاستیشن ۴ پایه چطور اجرا میشود؟
در حالت Action که تمرکز برروی نرخ فریم است، میتوانید به نرخ فریم ۶۰ و وضوح تصویر ۷۲۰p دست یابید. حالت Movie هم وجود دارد که در ازای پایین آوردن نرخ فریم تا ۳۰، وضوح تصویر ۱۰۸۰p را به شما میدهد.
Nioh 2 توانسته نقدها و بازخوردهای مثبتی دریافت کند و هم اکنون به صورت انحصاری برروی پلیاستیشن ۴ موجود است. میتوانید نقد و بررسی این بازی، را از طریق این لینک مطالعه کنید.
پر بحثترینها
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
- از صنعت بازی های ویدیویی در سال ۲۰۲۵ چه انتظاراتی داریم؟
- شایعه: کمپانی مادر FromSoftware احتمالا برای جلوگیری از تصاحب خصمانه از سوی یک شرکت کرهای به سونی مراجعه کرده است
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- رسمی: شرکت مادر FromSoftware پیشنهاد خرید از سوی سونی را تایید کرد
- شایعات مربوط به حضور God of War در TGA 2024 قوت گرفت [تکذیب شد]
- گزارش: GTA 6 وضوح فوقالعادهای روی پلی استیشن ۵ پرو خواهد داشت
- سازنده STALKER 2 به دنبال بررسی بازخوردها و رفع سریع مشکلات بازی است
نظرات
به به مشخصه ترکونده…طرفدارای هاردکور لذت ببرید. :yes:
:yes:
نسخه اولش بد نبود ولی ایراد زیاد داشت .امیدوارم این سری بازی بهتر شده باشه .بعد از greed fall تجربش میکنم .