ولو از دلایل پیش‌درآمد بودن بازی Half-Life: Alyx می‌گوید | محدودیت مخاطبان - گیمفا
ولو از دلایل پیش‌درآمد بودن بازی Half-Life: Alyx می‌گوید | محدودیت مخاطبان - گیمفا
ولو از دلایل پیش‌درآمد بودن بازی Half-Life: Alyx می‌گوید | محدودیت مخاطبان - گیمفا
ولو از دلایل پیش‌درآمد بودن بازی Half-Life: Alyx می‌گوید | محدودیت مخاطبان - گیمفا

ولو از دلایل پیش‌درآمد بودن بازی Half-Life: Alyx می‌گوید | محدودیت مخاطبان

امیرحسین نصرتی
۱۲:۰۰ ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
ولو از دلایل پیش‌درآمد بودن بازی Half-Life: Alyx می‌گوید | محدودیت مخاطبان - گیمفا

اگرچه انتشار انحصاری بازی Half-Life: Alyx برای واقعیت مجازی بسیاری از هواداران را که سال‌ها برای نسخه‌ی جدیدی از مجموعه انتظار کشیده بودند ناامید کرد اما به‌نظر می‌رسد شرکت ولو (Valve) چیزی بیش از آن‌چه برخی افراد تصور می‌کنند، به آن‌ها اهمیت می‌دهد.

احتمالاً برای شما نیز سوال باشد که باوجود انتشار Half-Life: Alyx بیش از ۱۰ سال پس از آخرین نسخه از سری، چرا به‌جای این‌که ادامه داستان دنیای Half-Life را روایت کند، تنها یک پیش‌درآمد است؟ توسعه‌دهندگان شرکت ولو در مصاحبه با مجله‌ی EDGE به این سوال پاسخ می‌دهند:

داریو کاسالی (Dario Casali)، طراح مراحل:

دلیلی برای ساخت نسخه‌ی پیش درآمد وجود داشت. در کنار این‌که فهمیدیم قرار نیست Half-Life 3 بسازیم، متوجه شدیم که پلتفرم واقعیت مجازی مخاطبان محدودتری دارد. نمی‌خواستیم محصولی تولید کنیم که داستان سری را از نسخه‌ی دوم فراتر ببرد اما تک‌تک هواداران Half-Life قادر به تجربه‌ی آن نباشند و قصد نداشتیم آن‌ها را زمانی که می‌گویند: “هِی، صبر کن، چرا نمی‌تونیم منتظر این باشیم؟” تنها بگذاریم.

گرگ کومر (Greg Coomer)، طراح بازی:

از برخی جهات، انجام چنین کاری تصمیم سختی بود چون تعداد بسیار زیادی از افرادی که دوست داشتند آن را بازی کنند به دلیل سخت‌افزار خاص آن قادر به تجربه‌اش نبودند. این چیزی است که ما با آن دست و پنجه نرم می‌کردیم و حتی هنوز هم همین‌طور است. هدف ما ساخت بازی‌هایی از Half-Life نیست که مخاطبان به‌نسبت کم‌تری آن را تجربه کنند.

با این حال اما رابرت بریسکو (Robert Briscoe)، از هنرمندان شرکت ولو، و گرگ کومر همچنان معتقدند Half-Life: Alyx باوجود پیش‌درآمد بودن، داستان جذابی برای ارائه دارد:

بریسکو: فاصله‌ای بین نسخه‌ی اول و دوم وجود دارد کاملاً کشف نشده باقی مانده است. این برای من بسیار هیجان‌انگیز بود زیرا به‌عنوان هوادار این سری همیشه می‌خواستم آن را تجربه کنم.

کومر: همان‌طور که از اغلب پیش‌درآمدها برمی‌آید، Alyx خط داستانی قبل از Half-Life 2 را نه به‌صورت مستقیم بلکه به‌صورت ثبت وقایع تاریخی سری، ارتقاء داد.

Half-Life: Alyx که با بازخورد بسیار مثبت منتقدان مواجه شده است هم‌اکنون برای پلتفرم‌های واقعیت مجازی ولو ایندکس (Valve Index)، آکیولس ریفت (Oculus Rift) و HTC Vive در دسترس قرار دارد. لازم به‌ذکر است دارندگان پلتفرم رایانه‌های شخصی می‌توانند بدون نیاز به هدست‌های واقعیت مجازی از تجربه‌ی این عنوان لذت ببرند.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

ولو از دلایل پیش‌درآمد بودن بازی Half-Life: Alyx می‌گوید | محدودیت مخاطبان - گیمفا
ولو از دلایل پیش‌درآمد بودن بازی Half-Life: Alyx می‌گوید | محدودیت مخاطبان - گیمفا
ولو از دلایل پیش‌درآمد بودن بازی Half-Life: Alyx می‌گوید | محدودیت مخاطبان - گیمفا
ولو از دلایل پیش‌درآمد بودن بازی Half-Life: Alyx می‌گوید | محدودیت مخاطبان - گیمفا
ولو از دلایل پیش‌درآمد بودن بازی Half-Life: Alyx می‌گوید | محدودیت مخاطبان - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

ولو از دلایل پیش‌درآمد بودن بازی Half-Life: Alyx می‌گوید | محدودیت مخاطبان - گیمفا