قاتلین نامرئی | برترین بازی‌های ویروسی! - گیمفا
قاتلین نامرئی | برترین بازی‌های ویروسی! - گیمفا
قاتلین نامرئی | برترین بازی‌های ویروسی! - گیمفا
قاتلین نامرئی | برترین بازی‌های ویروسی! - گیمفا

قاتلین نامرئی | برترین بازی‌های ویروسی!

آریا مقدم
۱۸:۰۰ ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
قاتلین نامرئی | برترین بازی‌های ویروسی! - گیمفا

دنیای بازی ها پر است از سناریوهای عجیب و مختلف. سناریوهایی که خیلی از آن ها فرای باورهای انسان و بسیاری دیگر ترس ها و امیدهای او هستند. یکی از این سناریوها، شیوع بیماری های خطرناک بوده که تا به حال بازی های قابل توجهی در مورد آن ساخته شده است. این سناریو نه تنها در دنیای بازی ها، که در دنیای فیلم و سریال نیز از محبوبیت خاصی برخوردار است. ترس های انسان همیشه موضوع خوبی برای داستان سرایی بوده اند، چرا که انسان در مقابل آن ها ضعیف است. انسان به عنوان موجودی که همواره میل به تکامل و پیشرفت دارد در مقابل این ترس ها کم می آورد. از بزرگ ترین ترس های انسان، همواره ترس از بیماری بوده است. بیماری مانند سایر دشمنان انسان، ضعیف و قوی، ثروتمند و فقیر و زن و مرد نمی شناسد و می تواند همه را درگیر کند. همین باعث شده مبارزه با بیماری ها، یکی از اولویت های انسان در هر دوره ای از تاریخ باشد. برای ما گیمرها، هر سناریویی که در دنیای واقعی اتفاق می افتد می تواند یادآور سناریوهایی باشد که در بازی ها دیده ایم. مطمئناً با شیوع ویروس کرونا در دنیا، یکی از سناریوهایی که همه ی ما به آن فکر کرده ایم، بازی هایی مانند Plague Inc. یا سری Resident Evil بوده است! اینکه چطور این ویروس به سرعت دارد تمام دنیا را می گیرد، چیزی نیست که ما گیمرها با آن ناآشنا باشیم! در کل گیمر جماعت، قشری است که هر سناریوی عجیبی را از ذهن گذرانده و آمادگی بیشتری برای رویارویی با آن با دنیای واقعی دارد. ما هم از این فرصت استفاده کرده و به سراغ برترین بازی هایی رفته ایم که درباره ی شیوع یک بیماری خاص در دنیا ساخته شده اند تا در این ایام به جای تمرکز کردن بر خبرهای بد، به سراغ سرگرمی مورد علاقه مان، یعنی بازی ها برویم تا خاطرات خوبمان را با این بازی ها مرور کنیم.

قاتلین نامرئی | برترین بازی‌های ویروسی! - گیمفا

بازی هایی که در این لیست آورده شدند، شاخص ترین بازی هایی هستند که درباره ی گسترش یک نوع ویروس یا بیماری خاص ساخته شده اند. برخی از این بازی ها، با محوریت همان ویروس ساخته شده اند و داستان مردم درگیر را روایت می کنند و برخی دیگر به شکل غیرمستقیم به آن اشاره کرده اند. رده بندی خاصی در این لیست وجود ندارد، زیرا ملاک در اینجا صرفاً کیفیت بازی ساخته شده، نمره ی متا و یا محبوبیت بازی ساخته شده نبوده و ملاک بیشتر این بوده که آن بازی خاص، تا چه حد توانسته موضوع شیوع بیماری را خلاقانه تر به تصویر بکشید و اتمسفری خاص تولید کند. این معیار ممکن است برای هر فردی متفاوت باشد.

بازی هایی که در این لیست آورده شدند، شاخص ترین بازی هایی هستند که درباره ی گسترش یک نوع ویروس یا بیماری خاص ساخته شده اند. برخی از این بازی ها، با محوریت همان ویروس ساخته شده اند و داستان مردم درگیر را روایت می کنند و برخی دیگر به شکل غیرمستقیم به آن اشاره کرده اند. رده بندی خاصی در این لیست وجود ندارد، زیرا ملاک در اینجا صرفاً کیفیت بازی ساخته شده، نمره ی متا و یا محبوبیت بازی ساخته شده نبوده و ملاک بیشتر این بوده که آن بازی خاص، تا چه حد توانسته موضوع شیوع بیماری را خلاقانه تر به تصویر بکشید و اتمسفری خاص تولید کند. این معیار ممکن است برای هر فردی متفاوت باشد. علاوه بر این، شاید برخی از بازی ها باشد که در لیست زیر نیامده باشند که اگر چنین بازی هایی می شناسید لطفاً در بخش نظرات به آن ها اشاره کنید که لیست کامل تری داشته باشیم. در آخر این مقدمه، از طرف خودم و تیم گیمفا در این روزها برای شما و عزیزانتان آرزوی سلامتی دارم و همگی امیدواریم این مشکل هم به زودی حل شود. در ادامه، با لیست بهترین بازی های ویروسی همراه من و گیمفا باشید!

A Plague Tale: Innocence

می خواهم لیست را با یکی از بهترین و خوش ساخت ترین بازی های سال گذشته آغاز کنم که هنوز خیلی ها آن را تجربه نکرده و با این بازی استودیوی فرانسوی Asobo آشنا نشده اند. A Plague Tale: Innocence یکی از جالب ترین روایت های داستان را داشت و پارسال در مراسم Game Awards هم در میان نامزدان بهترین روایت سال قرار گرفت. بازی صحنه های اکشن خیلی زیادی ندارد اما این به معنای آن نیست که هیجانش کم است. فرار کردن از موش های گرسنه ای که هر لحظه می خواهند گوشت شما را از استخوان‌تان جدا کنند استرسی به شما می دهد که باس های دارک سولز گاهی اوقات نمی توانند آن استرس را به شما وارد کنند! تم بازی درباره ی بیماری طاعون است، بیماری وحشتناکی که در قرن ۱۴ میلادی چندین میلیون قربانی گرفت و برخی از قسمت های اروپا را به قبرستانی برای قربانیان این بیماری تبدیل کرد. طبیعتاً بازی ای که به این موضوع می پردازد باید فضای خیلی تاریک و گرفته ای داشته باشد که اینطور هم هست. A Plague Tale: Innocence روایتگر داستان آمیسیا و هیوگو است که پس از کشته شدن پدرشان به دست دشمنان، از خانه فرار می کنند. آمیسیا خواهر بزرگ تر هیوگو است که شما کنترل او را در بازی به دست می گیرید. معماهای بازی بسیار جذاب اند و صداگذاری و شخصیت پردازی در این بازی حرف ندارند. داستان دختری جوان و بی تجربه که حالا مسئولیت زندگی برادرش هم به او محول شده، در میان سیل عظیمی از موش های درنده که از آن ها بوی طاعون و مرگ می آید، از بهترین نمونه های داستان سرایی در مورد یک بیماری خاص در تاریخ بازی های کامپیوتری است.

قاتلین نامرئی | برترین بازی‌های ویروسی! - گیمفا

داستان دختری جوان و بی تجربه که حالا مسئولیت زندگی برادرش هم به او محول شده، در میان سیل عظیمی از موش های درنده که از آن ها بوی طاعون و مرگ می آید، از بهترین نمونه های داستان سرایی در مورد یک بیماری خاص در تاریخ بازی های کامپیوتری است.

Plague Inc

یکی از بازی هایی که خیلی جدید نیست ولی این روزها نامش شدیداً روی زبان ها افتاده بازی Plague Inc است. این بازی دیگر خودِ جنس است! چون دقیقاً درباره ی بیماری های ویروسی و انگلی ساخته شده و کل تم بازی همین است. Plague Inc برای اولین بار در سال ۲۰۱۲ برای سیستم عامل های iOS و اندروید به بازار آمد و به تدریج افراد بیشتری آن را دانلود کردند، تا جایی که سازندگان بازی تصمیم گرفتند نسخه های ویندوز، لینوکس، مکینتاش و همچنین نسخه های کنسولی آن را نیز با نام Plague Inc: Evolved منتشر کنند. سازندگان بازی در مصاحبه هایی گفته بودند که برای ساخت این بازی از فیلم Contagion الهام گرفته اند، با این تفاوت که در این بازی شما در نقش منفی قرار می گیرید. سبک بازی Plague Inc استراتژی همزمان است و ماموریت شما این است که ویروس خاصی را در جهان پخش کنید. البته این کار محدودیت هایی دارد، برای مثال باید دقیقاً بدانید با چه استراتژی ای پیش بروید که بتوانید به شکلی موفقیت آمیز بیماری را در جهان پخش کنید، قبل از اینکه انسان ها داروی آن بیماری را کشف کنند. گیم پلی بازی خلاقانه و جالب است و بازی های مشابه آن واقعاً کم پیدا می شوند. این بازی تا به حال جایزه های زیادی را نیز از آن خود کرده و حدود ۹۰ میلیون بار نیز دانلود شده که اکثراً با بازخورد مثبت کاربران همراه بوده است. نکته ی جالب و قابل توجه در مورد Plague Inc این که در این چند ماه اخیر و با شیوع ویروس کرونا در جهان، تعداد دانلودهای این بازی نیز جهش عظیمی داشته است! البته دولت چین این بازی را از App Store کشور چین پایین آورده که نشان می دهد یک بازی تا چه حد می تواند در افکار عمومی موثر باشد!

قاتلین نامرئی | برترین بازی‌های ویروسی! - گیمفا

تعداد دانلودهای این بازی در جریان شیوع ویروس ابولا در سال ۲۰۱۶ و کرونا در سال ۲۰۱۹ جهش قابل توجهی داشته است!

The Last of Us

کلاً کمتر لیستی را پیدا می کنید که درباره ی «بهترین»ها باشد و نام The Last of Us در آن لیست نیامده باشد. البته The Last of Us جزو بازی هایی است که تمرکز اصلی اش روی پرداختن به یک ویروس خاص نیست، بلکه از این فضا کمک گرفته تا جنبه های خاصی از روابط انسانی را به تصویر بکشد. اما به هر حال دنیایی که بازی در آن بنا شده، یک دنیا پساآخرالزمانی است که همه جایش را رانرها (Runner) و کلیکرها (Clicker) گرفته اند. این موجودات شبیه به زامبی ها عمل می کنند. بیماری ای که در دنیای The Last of Us شیوع پیدا کرده، یک بیماری انگلی به نام Cordyceps Brain Infection است که همان طور که از نامش پیداست، نوعی عفونت در مغز به وجود می آورد که باعث تغییر رفتار در انسان های می شود. رانرها موجوداتی هستند که در مراحل اولیه ی این بیماری هستند و کمی شبیه به انسان عمل می کنند، هر چه این بیماری پیشرفته تر می شود، کسانی که بیماری را گرفته اند هم وحشیانه تر عمل می کنند و درگیری با آن ها سخت تر می شود. یکی از سختی هایی که در The Last of Us با آن دست و پنجه نرم می کنید، کمبود مهمات است. بازی تا حد زیادی روی المان های مخفی کاری تمرکز دارد و کسی که بتواند بهتر مخفی کاری کند، شانس بیشتری برای زنده ماندن در دنیای لست آو آس دارد. ناتی داگ استاد شخصیت پردازی و داستان سرایی است و داستانی هم که در The Last of Us تعریف می کند، از احساسی ترین و عمیق ترین نمونه های کل تاریخ بازی هاست. همچنین داستان افراد دیگری که درگیر این انگل هستند به تصویر کشیده می شود که واقعاً تاثیرگذار است. فکر نمی کنم The Last of Us بیشتر از این به توضیح نیاز داشته باشد، چرا که قطعاً از بهترین بازی هایی است که تا به امروز ساخته شده است، ولی اگر به هر دلیلی آن را تا به حال بازی نکرده اید، به هر طریقی یک PS4 قرض کنید و آن را در این تعطیلات تمام کنید!

قاتلین نامرئی | برترین بازی‌های ویروسی! - گیمفا

دنیایی که بازی در آن بنا شده، یک دنیا پساآخرالزمانی است که همه جایش را رانرها (Runner) و کلیکرها (Clicker) گرفته اند که شبیه به زامبی ها عمل می کنند. بیماری ای که در دنیای The Last of Us شیوع پیدا کرده، یک بیماری انگلی به نام Cordyceps Brain Infection است که همان طور که از نامش پیداست، نوعی عفونت در مغز به وجود می آورد که باعث تغییر رفتار در انسان های می شود.

Tom Clancy’s The Division

وقتی اول یک بازی نام Tom Clancy می آمد، می دانستیم که قرار است آن بازی را دوست داشته باشیم. خود آقای کلنسی در سال ۲۰۱۳ درگذشت، اما میراثی که به جا گذاشته است همواره با گیمرها خواهد بود. هنگامی که The Division برای بار اول به نمایش در آمد، همه انگشت به دهان مانده بودند که بازی چقدر زیبا و خفن است. نیویورک برفی با کوچه های تنگ و کلاً حال و هوایی که به مخاطب منتقل می کرد، یک نوآوری در زمینه ی طراحی محیط بود که تا قبل از آن، مشابهش را کمتر جایی دیده بودیم. بازی نهایی سرگرم کننده و جذاب بود و با وجود مشکلاتی که داشت بازی بسیار خوبی به شمار می رفت. این مورد در آمار فروش Division نیز به چشم می خورد. یوبیسافت پس از مدت کوتاهی اعلام کرد که این بازی در هفته های اول موفق شده رکورد فروش این کمپانی را بشکند و از نظر تجاری بسیار موفق عمل کرده است. چیزی که درباره ی The Division برای من بسیار جالب بود، داستان نوآورانه ی آن بود؛ نیویورک درگیر ویروسی همه گیر شده که از طریق پول یا کاغذهای بانکی به مردم منتقل می شود. آن ها این بیماری را Dollar Flu یا آنفولانزای پولی نامیده اند و شما ماموریت دارید که منبع این ویروس را پیدا کرده و ببینید جریان از چه قرار است. همچنین باید با تبهکارانی که از این آشوب استفاده کرده و دست به خلاف می زنند مبارزه کنید. ویروسی که در این بازی شیوع پیدا کرده، چیزی نیست که نمونه اش را در بازی های دیگر دیده باشیم و همین ایده های منحصربفرد است که یک بازی را ماندگار می کند. از آنجایی که The Division یک بازی تماماً آنلاین است، این پیشرفت در مقابل سایر بازیبازان واقعاً به خود معنا می گیرد. بازی دوم این مجموعه نیز یک سال پیش عرضه شد که مورد تحسین بسیاری از منتقدین سراسر دنیا قرار گرفت و جزو بهترین بازی های آنلاین سال گذشته ی میلادی به شمار می رفت.

قاتلین نامرئی | برترین بازی‌های ویروسی! - گیمفا

نیویورک درگیر ویروسی همه گیر شده که از طریق پول یا کاغذهای بانکی به مردم منتقل می شود. آن ها این بیماری را Dollar Flu یا آنفولانزای پولی نامیده اند و شما ماموریت دارید که منبع این ویروس را پیدا کرده و ببینید جریان از چه قرار است. همچنین باید با تبهکارانی که از این آشوب استفاده کرده و دست به خلاف می زنند مبارزه کنید. ویروسی که در این بازی شیوع پیدا کرده، چیزی نیست که نمونه اش را در بازی های دیگر دیده باشیم و همین ایده های منحصربفرد است که یک بازی را ماندگار می کند.

Bloodborne

باز یکی دیگر از بازی هایی که مستقیماً بر موضوع شیوع ویروس یا بیماری تمرکز نکرده، اما محیط بازی داد می زند که طاعون همه جا را گرفته است! Bloodborne یکی از بهترین بازی های دهه ی گذشته است که طراحی خاص و فضای اتمسفریکش از بهترین نمونه های نبوغ هنری در بازی های کامپیوتری است. موش های غول پیکر، دشمنان جهش یافته ی عجیب و غریب و فضای مرده و جذاب بازی همگی نشان از بیماری طاعون دارند. بلادبورن همچنین یک نقش آفرینی بی نظیر و منحصربفرد است. تا به حال اکثر بازی هایی که درباره شان حرف زدیم، ادامه ی یک سری موفق بوده اند که در این نسل ادامه پیدا کرده اند، اما بلادبورن محصول خودِ خود نسل هشتم است. یک آی‌پی بی نظیر که هر وقت از نسل هشتم سخن به میان بیاید، مطمئناً نام آن هم برده خواهد شد. از طرف دیگر باید گفت بلادبورن سلیقه ای تر از بسیاری از بازی های لیست است و جامعه ی هدف آن، مخاطبان عام نیستند. فضاسازی بلادبورن یکی از مریض ترین و در عین حال زیباترین فضاسازی های موجود در میان بازی های ویدیویی است و خون، جزء جدایی ناپذیر بازی به شمار می رود. سازندگان پر از ایده های مختلف برای طراحی انواع موجودات و دشمنان در بازی بوده اند و هر چند قدمی که در بازی پیشروی می کنید، نوع جدیدی از دشمن را می بینید که قبلاً ندیده بودید. بازی به اندازه ی دارک سولز سخت نیست، اما هنوز بسیار بسیار چالش برانگیز است. این را در نظر بگیرید که دارک سولز یکی از سخت ترین بازی های تاریخ است و بلادبورن فقط یکی دو پله از آن آسان تر است، پس انتظار چندین بار تکرار دوباره ی یک مرحله را باید داشته باشید. کمتر چیزی در دنیا وجود دارد که حس رضایتی عمیق، مانند حس رضایتی که مبارزات در بلادبورن به شما می دهند را به‌تان هدیه کند. بلادبورن به شکل انحصاری برای کنسول پلی استیشن ۴ موجود است و یکی از بی نظیرترین بازی هایی است که با تم بیماری و مرگ ساخته شده.

قاتلین نامرئی | برترین بازی‌های ویروسی! - گیمفا

Bloodborne یکی از بهترین بازی های دهه ی گذشته است که طراحی خاص و فضای اتمسفریکش از بهترین نمونه های نبوغ هنری در بازی های کامپیوتری است. موش های غول پیکر، دشمنان جهش یافته ی عجیب و غریب و فضای مرده و جذاب بازی همگی نشان از بیماری طاعون دارند. بلادبورن همچنین یک نقش آفرینی بی نظیر و منحصربفرد است.

Days Gone

یکی دیگر از بازی های جدید لیست که سال گذشته به بازار آمد و نتوانست در حد و اندازه ی انتظارات مخاطبان ظاهر شود، و همین طور یکی از بازی هایی که واقعاً کمتر از چیزی که حقش بود به آن توجه شد Days Gone است. معمولاً هر سال چند بازی هستند که بسیار خوب عمل می کنند اما چون انتظارات مردم از آن ها چیز دیگری بوده، نقدهای منفی شدیدی به آن ها می شود. به هر حال، نقش اصلی بازی، مردی به نام دیکن سینت جان (Deacon St John) است که حرفه ی او موتورسواریست. دو سال قبل از اینکه دنیا به شکلی که اکنون و پس از اینکه کنترل دیکن را بدست گرفتیم دربیاید، یک بیماری همه گیر شیوع پیدا کرده و تعداد بسیار زیادی از ساکنین زمین را کشته و عده ی فراوان دیگری را هم نیز به موجوداتی به نام فریکر (Freaker) تبدیل کرده است. فریکر در واقع نامی است که در این بازی برای «زامبی»ها در نظر گرفته شده است که البته سازندگان همواره تاکید داشته اند که این دو موجود با هم فرق می کنند! فریکرها فرق هایی هم با زامبی ها دارند. آن ها می دوند، گروهی حمله می کنند و انواع مختلفی دارند. نقش شما به عنوان دیکن، بقاء در این محیط بی رحمِ پساآخرالزمانی است. Days Gone ترکیبی از همه ی چیزهای خوب بازی ها و فیلم های هم سبک خود است. اگر می خواهید سریال های Walking Dead و Sons of Anarchy و بازی State of Decay را یکجا تجربه کنید، Days Gone به نظر معجون خوبی از این سه عنوان است و حتی از هر سه تا حدی لذت بخش تر به نظر می رسد.

قاتلین نامرئی | برترین بازی‌های ویروسی! - گیمفا

دو سال قبل از اینکه دنیا به شکلی که اکنون و پس از اینکه کنترل دیکن را بدست گرفتیم دربیاید، یک بیماری همه گیر شیوع پیدا کرده و تعداد بسیار زیادی از ساکنین زمین را کشته و عده ی فراوان دیگری را هم نیز به موجوداتی به نام فریکر (Freaker) تبدیل کرده است.

The Walking Dead

از بهترین و تاثیرگذارترین بازی هایی که درباره ی شیوع یک ویروس در صنعت بازی ساخته شده، همین بازی The Walking Dead است. در این بازی نیز تم شیوع ویروس، در خدمت داستان سرایی عمیقی بود که نویسندگان بازی در ذهن داشتند. رابطه ی بین لی و کلمنتاین در این دنیای زامبی گرفته، از جالب ترین روابط انسانی در تاریخ بازی های کامپیوتری به شمار می رود. هفت سال ماجراجویی ما با کلمنتاین سال پیش به پایان رسید. کلمنتاینی که خودمان او را از کودکی بزرگ کردیم، با انسان های مختلفی همسفر شدیم، دوست شدیم، عاشق شدیم، امیدوار شدیم، برای زنده ماندن جنگیدیم اما همه شان را در یک چشم به هم زدن از دست دادیم  دوباره از صفر شروع کردیم، در میان جنگل ها، در برف، خاک، جنگل و خرابه های که یک روز در آن ها زندگی جریان داشت و وقتی ما آن ها را پیدا کردیم فقط بوی مرگ می دادند قدم زدیم. رفتیم و رفتیم و در طول چهار فصل بلند یک چیز را خوب فهمیدیم و آن اینکه خطرناک ترین و ترسناک ترین موجودات انسان ها هستند، نه لشکری از زامبی های گرسنه. یاد گرفتیم تا وقتی اتحاد باشد زندگی هست و درست در هنگامی که منافع شخصی ترجیح داده می شوند همه چیز از هم می پاشد، همه چیز. یاد گرفتیم برای برخی از تصمیم ها فقط چند ثانیه فرصت داریم و باید بهای تصمیمات‌مان را بپردازیم و این بها گاهی اوقات خیلی سنگین است. یاد گرفتیم با از دست دادن کنار بیاییم و به راهمان ادامه دهیم. The Walking Dead احتمالاً بزرگ ترین میراثی است که شرکت Telltale قبل از ورشکست شدن از خود به جای گذاشت.

قاتلین نامرئی | برترین بازی‌های ویروسی! - گیمفا

از بهترین و تاثیرگذارترین بازی هایی که درباره ی شیوع یک ویروس در صنعت بازی ساخته شده، همین بازی The Walking Dead است. در این بازی نیز تم شیوع ویروس، در خدمت داستان سرایی عمیقی بود که نویسندگان بازی در ذهن داشتند.

Resident Evil

و سرانجام معروف ترین بازی ویروسی جهان که از دهه ی ۹۰ میلادی تا الان با ماست! وقتی حرف از ترس و اضطراب در دنیای بازی ها به میان می‌ آید، یکی از اولین عناوینی که به ذهن بیشتر گیمرها خطور می کند رزیدنت اویل (Resident Evil) است. شینجی میکامی کبیر در سال ۱۹۹۶ عنوانی را پایه گذاری کرد که به یکی از تاثیرگذارترین بازی های کل تاریخ تبدیل شد. هنوز که هنوز است می توان گفت معروف ترین عنوان شرکت کپکام، که زمانی بر دنیای بازی ها سلطنت می کرد و هنوز هم جزو برترین شرکت های بازی سازی دنیاست، همین سری رزیدنت اویل است. این بازی نه تنها در طی سالیان دراز برای خود یک فن بِیس محکم و پروپاقرص جور کرده، بلکه الگوی ساخت بسیاری از بازی های فوق محبوب دیگر هم بوده است. سازندگان بازی Silent Hill، پس از مشاهده ی موفقیت بازی رزیدنت اویل بود که به فکر ساختن شاهکار خود افتادند، سازندگان Dead Space به گفته ی خودشان می خواستند یک رزیدنت اویل فضایی درست کنند و اینطور شد که یکی از بهترین بازی های مدرن ژانر وحشت متولد شد، و نهایتاً بازی Alone in the Dark که طرفدارانش به اندازه ی دو بازی دیگر نامبرده شده نیست، اما بازی های قدیمی تر این سری توانسته بودند تحسین بسیاری از منتقدین و بازیبازان را برانگیزند. Resident Evil الگوی بسیاری از بازی های دیگر که با تم شیوع ویروس ساخته شده اند نیز هست. در دنیای رزیدنت اویل همواره یک تی ویروسی، جی ویروسی، چیزی هست که بخواهد بشریت را تهدید کند و سازندگان بازی آن قدر آن را طبیعی و جدی جلوه داده اند که اغراق نیست اگر بگوییم خیلی از ماها منتظر آن روز هستیم که زامبی ها حمله کنند و بتوانیم با چاقو و تبر و اره برقی از خجالتشان در بیاییم!

قاتلین نامرئی | برترین بازی‌های ویروسی! - گیمفا

Resident Evil الگوی بسیاری از بازی های دیگر که با تم شیوع ویروس ساخته شده اند نیز هست. در دنیای رزیدنت اویل همواره یک تی ویروسی، جی ویروسی، چیزی هست که بخواهد بشریت را تهدید کند و سازندگان بازی آن قدر آن را طبیعی و جدی جلوه داده اند که اغراق نیست اگر بگوییم خیلی از ماها منتظر آن روز هستیم که زامبی ها حمله کنند و بتوانیم با چاقو و تبر و اره برقی از خجالتشان در بیاییم!

این ها لیست ما از برترین بازی هایی بودند که وقتی اسم ویروس و بیماری می شنویم آن ها را به خاطر می آوریم. آیا بازی هایی هستند که بخواهید به این لیست اضافه کنید؟ در بخش نظرات منتظر شما هستیم!

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

قاتلین نامرئی | برترین بازی‌های ویروسی! - گیمفا
قاتلین نامرئی | برترین بازی‌های ویروسی! - گیمفا
قاتلین نامرئی | برترین بازی‌های ویروسی! - گیمفا
قاتلین نامرئی | برترین بازی‌های ویروسی! - گیمفا
قاتلین نامرئی | برترین بازی‌های ویروسی! - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

قاتلین نامرئی | برترین بازی‌های ویروسی! - گیمفا
قاتلین نامرئی | برترین بازی‌های ویروسی! - گیمفا