پیت هاینس: عدم موفقیت Fallout 76 به این معنی نیست که ما نباید چیزی جدید را امتحان میکردیم
بازی Fallout 76 احتمالا یکی از غیرمنتظرهترین و دور از انتظارترین بازیهای عرضه شده توسط شرکت بتسدا (Bethesda) تا به امروز است. بازی Fallout 4 در زمان عرضه با بازخوردهای بسیار خوبی روبهرو شد و توانست به آمار فروش بسیار فوقالعادهای دست یابد. در مقابل، بازی Fallout 76 به خاطر داشتن مشکلات فنی بسیار، نبود NPCهای کافی و یا نداشتن یک سیستم مکالمه، با انتقادات زیادی در زمان عرضه روبهرو شد.
بازی Fallout 76 اولین ساختهی آنلاین و چندنفرهی استودیوی بتسدا گیمز (Bethesda Games Studio) بود و با توجه به این که موتور بازیسازی Creation Engine باید برای ساخت یک بازی آنلاین و چندنفره تغییر میکرد، احتمالا بسیاری از مشکلات این عنوان نیز از همین موضوع نشات گرفته است. حال پس از گذشت حدود ۱۵ ماه از زمان عرضهی بازی Fallout 76، آقای پیت هاینس (Pete Hines)، یکی از اعضای ارشد شرکت بتسدا، در مصاحبه با کانال We Have Cool Friends بیان کرده که امتحان چیزی کاملا جدید مانند Fallout 76 کاملا ارزشش را داشته است.
ما میدانستیم که این کار ریسک بالایی دارد. ما قرار نبود همان کار امن یعنی ساخت و عرضهی یک نسخهی تکنفره از سری Fallout و یا Elder Scrolls در هر سال را دوباره انجام دهیم.
ما کاری را انجام دادیم که یک تغییر جهت بسیار بزرگ برای استودیو به شمار میرفت. صرفا چون همه چیز خوب پیش نرفت به این معنی نیست که شما نباید این کار را انجام دهید. این یعنی شما باید از آن چیزهایی که درست کار نکردند درس بگیرید تا زمانی که دوباره میخواهید کاری بسیار متفاوت را انجام دهید بتوانید از این مشکلات و اشتباهها دوری کنید.
دلیل این که استودیوی ما احساس کرد یک نسخهی چندنفره و تجربهی مشترک در بازی Fallout 76 میتواند ایدهی خوبی باشد، این بود که این موضوع بیش از هر چیز دیگری توسط کسانی که سریهای Fallout و Elder Scrolls را تجربه کرده بودند، مطرح شده بود. البته آنها میخواستند کار خود را گسترش داده و چیزی جدید را نیز امتحان کنند. البته این به معنی کنار گذاشتن بازیهایی که آنها به خاطرش شهرت دارند، نیست. دلیل معرفی بازی Starfield نیز همین بود. ما میخواستیم هواداران بدانند که ما همچنان قصد داریم یک بازی نقشآفرینی تکنفره و حماسی دیگر را بسازیم. کار ما هنوز با این دسته از بازیها به پایان نرسیده است. ما فقط میخواستیم چیزی جدید شامل یک تجربهی مشترک و آنلاین را امتحان کنیم تا ببینیم که این تجربه چگونه است. ما میخواستیم تجربهی این کار را کسب کنیم تا اگر زمانی در آینده خواستیم کاری مشابه را انجام دهید، به اندازهی کافی تجربه و دانش در این زمینه داشته باشیم.
در غیر این صورت، شما همیشه در همان زمینهی خاص درجا خواهید زد. فکر میکنم که قبلا این موضوع را مطرح کردهام ولی اگر تیم سازنده تصمیم میگرفت همان بازیهای همیشگی را بسازد، ما هیچگاه بازی Horizon Zero Dawn را دریافت نمیکردیم. آنها مسیر خود را تغییر دادند و چیزی را ساختند که از نظر من با ساختههای قبلی آنها کامل متفاوت بود. این بازی یکی از محبوبترین بازیهای من در ۵ سال گذشته است. پس منظور من این است که زمانی که شما یک چیز جدید را امتحان میکنید، امیدوار هستید که در نهایت با یک Horizon Zero Dawn روبهرو شوید نه مشکلات و ایرادهای متعدد و مختلف. با این حال، مشکلات پیش آمده به این معنی نیست که شما چنین کاری را برای دلیلی اشتباه انجام میدهید.
آقای هاینس در سال ۲۰۱۶ نیز موضوع مشابهی را مطرح و بیان کرده بود که استودیوی بتسدا گیمز یک دستگاه نیست که وظیفه داشته باشد فقط عناوین تکنفره از سری Fallout یا Elder Scrolls را به بازار عرضه کند.
البته در ادامهی این مصاحبه، آقای هاینس به اشتباهات مختلف صورت گرفته در روند ساخت بازی Fallout 76 مانند کوتاه بودن مدت زمان بتای بازی نیز اعتراف کردهاند. با انتشار بهروزرسان جدید و رایگان Wastelanders، دوباره شاهد بازگشت NPCها و مکالمات به بازی Fallout 76 خواهیم بود. براساس اطلاعات منتشر شده، شرکت بتسدا زمان زیادی را صرف آزمایش این بهروزرسان کرده است تا مطمئن شود که در زمان عرضه هیچ مشکلی وجود نخواهد داشت. این بهروزرسان در تاریخ ۱۹ فروردین ماه سال ۱۳۹۹ (۷ آوریل سال ۲۰۲۰ میلادی) در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.
بازی Fallout 76 هماکنون برروی کنسولهای پلیاستیشن ۴، اکسباکس وان و پلتفرم رایانههای شخصی در دسترس قرار دارد. شما میتوانید نقد و بررسی این عنوان را از طریق این لینک مطالعه کنید. علاوه بر این، تحلیل فنی بازی نیز میتواند برای کسانی که قصد خرید این عنوان را دارند، جذاب و مفید باشد.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
((ولی اگر تیم سازنده تصمیم میگرفت همان بازیهای همیشگی را بسازد، ما هیچگاه بازی Horizon Zero Dawn را دریافت نمیکردیم))
متفاوت بودن نسخه آخر فال اوت فرسنگ ها با هورایزن متفاوت بود ؛ فرق گوریلا گیمز با بتسدا اولا این بود که اونا کلا یک فرنچایز جدید رو بوجود آوردند ثانیا میدونستن گیمر ها چی میخوان ازشون و بخاطر چهارتا اسکناس بیشتر حاضر نشدند یه بازی که کلا داستان محور و آفلاین ساخته شده رو آنلاین محور کنن ثالثا بتسدا برای ساخت ۷۶ حتی یک دهم ریسک پذیری گوریلا رو نداشت سبک بازی همون ه دوربین بازی همونه و…. فقط چون داستان ش رو حذف کردی میگی تجربه جدید برای ما بود ؟؟! تجربه جدید یعنی بگی منی که کیلزون رو عالی میساختم فروش م رو هم داشتم میام یه چیز کاملا یونیک میسازم ولی با منطق! بازی م رو طوری بهینه میکنم یدونه باگ گرافیکی پیدا نشه طوری رو موتور بازی سازی م کار میکنم که هیچ حرف و حدیثی نمونه ( خطاب به creation موتور باستانی بتسدا) طوری رو گیمپلی کار میکنم که طرف بعد ۶۰ ساعت تجربه بازی حاضر بشه ng + بزنه و یه بار دیگه….. کدوم یکی از اینا رو فال اوت ۷۶ داشت؟؟
Fallout 76 نسخه چند نفره و متفاوت Fallout 4 هست, داستانی نداشته که بخواد حذف بشه چون تو نسخه ۴ ارائه شده.
گیمرای نسل ۸ با توجه به سلیقشون بین Fallout 4 داستانی و تکنفره و Fallout 76 مولتی پلیر انتخاب میکنن.
این چهچرتی بود که گفتی؟
وقتی بازیش نکردی مجبوری اظهار نظر کنی؟
بازی هم داستان داره هم تعدادی ان پی سی داره
ولی مشکل مردم همینه که چرا هیومن ان پی سی نداره یا چرا داستانش اینقد سطحی و تو کاست ها روایت میشه اکثرش
ماموریتاش هم خیلی تکراری و بیخودن که از یه فال ات واقعا خیلی باید بیشتر از این ها بربیاد
من خودم فن فال اتم ولی هیچوقت سمت ۷۶ نمیرم تا وقتی که درستش نکنن
:yes:
فقط خواهشا دوباره به fallout گند نزنید بعد چندین شاهکار به بازیه افتضاح دادید بیرون و حالا میخواید راه های جدید امتحان کنید فقط خواهشا گند نزنید
بله فرمایش ایشون درسته اما خواهشا سری بعد که خواستی چیزیو بسازی فقط جهت امتحان و آزمایش قیمتش رو هم رایگان قرار بدین….و اولش نیاید بگین یک بازی خفن در راهه و با تبلیغات دروغ بازیکنان رو فریب بدین و ابرو یک نام بزرگ مثل فال اوت رو ببرین