کوجیما امیدوار به تجدید نظر برخی از منتقدین در مورد Death Stranding است - گیمفا
کوجیما امیدوار به تجدید نظر برخی از منتقدین در مورد Death Stranding است - گیمفا
کوجیما امیدوار به تجدید نظر برخی از منتقدین در مورد Death Stranding است - گیمفا
کوجیما امیدوار به تجدید نظر برخی از منتقدین در مورد Death Stranding است - گیمفا
کوجیما امیدوار به تجدید نظر برخی از منتقدین در مورد Death Stranding است - گیمفا
کوجیما امیدوار به تجدید نظر برخی از منتقدین در مورد Death Stranding است - گیمفا

کوجیما امیدوار به تجدید نظر برخی از منتقدین در مورد Death Stranding است

ابوالفضل مناف زاده
۲۰:۰۰ ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
کوجیما امیدوار به تجدید نظر برخی از منتقدین در مورد Death Stranding است - گیمفا

هیدئو کوجیما (Hideo Kojima)، کارگردان خلاق مجموعه‌ی Metal Gear Solid و عنوان Death Stranding، معتقد است که ارزش بازی او در آینده مشخص خواهد شد و برای سنجش کیفیت بازی‌های منحصر به فردی چون Death Stranding مدت زمان بیشتری مورد نیاز است.

اگرچه بازی Death Stranding از زمان عرضه‌ی خود به‌هیچ وجه مورد انتقاد قرار نگرفته است و حتی این بازی موفق شد تا از مراسم بهترین‌های صنعت بازی در سال ۲۰۱۹ نیز سهمی ببرد، اما باید بپذیریم که این بازی به اندازه‌ی بازی‌های دیگر هیدئو کوجیما مورد تعریف و تمجدید منتقدان نیز قرار نگرفت. به عنوان مثال، اگر بخواهیم نگاهی به مجموعه‌ی Metal Gear Solid بیندازیم، می‌بینیم که تقریباً تمامی عناوین آن مورد تحسین و ستایش منتقدان در سراسر جهان قرار گرفته است. البته هیدئو کوجیما دلیل این امر را به ماهیت و محتوای متفاوت بازی جدید خود ربط می‌دهد و معتقد است که در آینده ارزش واقعی بازی او مشخص خواهد شد.

هیدئو کوجیما، در مصاحبه‌ی اخیر خود با نشریه‌ی نیویورک تایمز، در مورد نحوه‌ی نمره‌دهی نشریه‌ها به بازی Death Stranding صحبت کرده است. وی معتقد است که گیم‌پلی مبتنی بر حوصله‌ی این بازی، مهم‌ترین دلیل عدم علاقه‌ی غالب منتقدان آمریکایی نسبت به آن است و ارزش واقعی Death Stranding در ۳ تا ۵ سال آینده مشخص خواهد شد؛ زمانی که همه به صورت کامل مفهوم و ارزش محتوای این بازی را درک کرده باشند و مجدداً سراغ آن بروند. همچنین وی افزود:

آمریکایی‌ها، عادت و تعصب به انجام بازی‌های تیراندازی صِرف دارند که این موضوع آن‌ها را از خرج کردن حوصله و درک Death Stranding عاجز می‌کند. من نیز با این مسئله مشکلی ندارم، چرا که مطمئن هستم که در ۳ تا ۵ سال آینده چه‌چیزهایی در مورد این بازی گفته خواهد شد.

بدین ترتیب، به‌نظر می‌رسد که کوجیما با زدن این طعنه‌ها هنوز در مورد شیوه‌ی امتیازدهی نشریه‌های آمریکایی به بازی خود گله دارد. وی با تکرار این صحبت‌ها در یک نشریه‌ی بزرگ آمریکایی، به منتقدان اهل این کشور بازی خود این پیام را می‌دهد که در مورد ارزش‌گذاری Death Stranding مرتکب اشتباه شده‌اند. البته، این موضوع که بسیاری از افراد از درک بازی Death Stranding و به‌خصوص داستان پیچیده‌ی آن عاجز هستند و با یک بازی کاملاً جدید اصطلاحاً منحصربه‌فرد روبرو هستیم، انکار نشدنی است. در مجموع، Death Stranding عنوانی متفاوت در سطح و مقیاس بی‌سابقه‌ای است که بازی‌بازان را به دو دسته‌ تقسیم می‌کند و برای فهمیدن کم‌ و کیف آن، نمی‌توان به هیچ مرجعی استناد قطعی کرد و برای درک این موضوع، تنها خودتان باید آن‌را تجربه کنید.

بازی Death Stranding، هم‌اکنون برروی کنسول پلی‌استیشن ۴ در دسترس قرار دارد و در تاریخ ۱۳ خردادماه سال ۱۳۹۹ (۲ ژوئن ۲۰۲۰) از طریق فروشگاه‌های استیم و اپیک گیمز در دسترس پلتفرم رایانه‌های شخصی نیز قرار خواهد گرفت. همچنین، می‌توانید نقد و بررسی بازی و تحلیل فنی اختصاصی گیمفا از این بازی را مشاهده و مطالعه نمایید.

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

کوجیما امیدوار به تجدید نظر برخی از منتقدین در مورد Death Stranding است - گیمفا
کوجیما امیدوار به تجدید نظر برخی از منتقدین در مورد Death Stranding است - گیمفا
کوجیما امیدوار به تجدید نظر برخی از منتقدین در مورد Death Stranding است - گیمفا
کوجیما امیدوار به تجدید نظر برخی از منتقدین در مورد Death Stranding است - گیمفا
کوجیما امیدوار به تجدید نظر برخی از منتقدین در مورد Death Stranding است - گیمفا
کوجیما امیدوار به تجدید نظر برخی از منتقدین در مورد Death Stranding است - گیمفا
کوجیما امیدوار به تجدید نظر برخی از منتقدین در مورد Death Stranding است - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Advent Sorrow گفت:

    “آمریکایی‌ها، عادت و تعصب به انجام بازی‌های تیراندازی صِرف دارند که این موضوع آن‌ها را از خرج کردن حوصله و درک Death Stranding عاجز می‌کند.”
    یعنی فقط بلده چرندیات بگه داخل فضای مجازی. همین الان می تونم هزارتا مثال بزنم که تیراندازی صرف نیست و منتقدین چه امریکایی چه ژاپنی چه اروپایی نمرات درخشان ۱۰/۱۰ بهش دادن. بازی تو از پایه مشکل داره حالا هر چی فنای متعصبت بخوان بگن تاثیری نداره. هم افت ۱۳ نمره ایت نسبت به پروژه قبلیت هم ضعف در گیمپلی.

    • Godofwar0385 گفت:

      درود
      اصلا این دث استرندینگ یبارم توسط متاکریتیک با پارتی بازی و اسم کوجیما یوزرش رفت بالا دوباره اومد پایین این نشون میده بازیش از مایه ایراد داره و جالب اینجاس فکر میکنه شاهکار ساخته و امریکایی ها درکش نکردن :laugh:
      اخه بار بردن و حمالی کردن و پیاده روی درک کردن میخاد؟

      • hosein1120 گفت:

        برادر من خوشت نمیاد از بازی چرا انقدر هارت و پورت میکنی؟!؟!!؟!؟
        بعد یکی بره از بازی مورد علاقه خودت بد بگه میری بهش هر چی از دهنت در بیاد میگی
        نکن اینکارو
        هر چه برای خود نمی پسندی برای دیگران هم نپسند درس اخلاق نمی زارم ولی دور از انسانیت

        • Godofwar0385 گفت:

          از بازی مورد علاقم تا ابد بد بگن مهم نیس
          مهم اینه حداقل رفتم توش حوصلم سر نمیره
          بازی کوجیما اومد نمراتشم گرفت حالا میاد میگه امیدوارم منتقدا نظرشون عوض شه این یعنی من حالیمه و منتقدا نیس و یوزر اسکور بازی که با پارتی بازی اومد بالا و دوباره هم رفت پایین یعنی گیمرا هم هیچی حالیشون نیس
          کوجیما گفت بازی من بعدها موجب رشد صنعت گیم میشه حالا یه همچین چیزی گفت دقیق یادم نیس
          دیدیم که چقدر صنعت گیم با دث رفت جلو

          • hosein1120 گفت:

            ببین من خودمم در مورد زیادی پیاده رفتن توی بازی موافقم ولی دیگه شما دارید بیش از این پیاده روی بد میگین به بازی یعنی اونقدر هم بد نیست این بازی و نکات مثبت زیادی داره نباید از نکات منفی بازی گفت که فقط .
            به نظر خود من اگه کوجیما یه همچین پیاده روی بزرگی توی بازیش گذاشته بود باید مثل راکستار و بازی رد دد یه گرافیک منحصربفردی در بازی میزاشت که حوصلت سر نره دقیقاً کاری که راکستار در رد دد انجام داد چون اون هم به نوع خودش اسب سواری و پیاده روی زیادی داشت

          • Old_Gamers گفت:

            فکر کنم اولین بار باشه که یه بازیساز میاد میگه امیدوارم منتقدا نظرشونو عوض کنن . از خودت نپرسیدی واسه چی باید عوض کنن ؟؟

        • از وقتی خبر منتشر شدنش برای پی سی اومده همه طرفداراش که بازی رو به شدت ستایش میکردن حالا شدن ضدش.
          اون موقع شاهکار بی بدیل دنیای گیم بود الان شده بار بردن و حمالی و پیدا روی.

        • مهدیار گفت:

          هر کسی حق داره نظرشو بگه شما حق نداری بی احترامی کنی به نظر دیگران و بگی داره طرف هارت و پورت میکنه 😐

      • ETERNAL_MAN گفت:

        Godofwar0385@
        درود بر شما – واقعا هم همینه، این مردک از بس ازش تعریف الکی کردن یه سریا، دور برش داشت و حالا هم مثل همیشه به جای پذیرش ضعف خودش تقصیر رو گردن بقیه میندازه، «مبتنی بر حوصله» هه… آره آره راست میگی، نه حالا خیلی گیم پلی جذابی داره و اصلا هم روتین نیست، تازه باید این گیم پلی تکراری رو بیشتر از صد ساعت تحمل کنیم، من بیشتر از پونزده ساله با گیم آشنام و این آقا اولین نفریه که میبینم میاد میگه منتقدا چیزی حالیشون نیست فقط من خوبم، ینی اعتماد به سقفش منو کشته

        • Godofwar0385 گفت:

          دقیقا برادر
          خیلیا کوجیمارو بزرگ کردن و اون هایپی که راه انداخت اون تریلرهای مرموز و اون دسته از گیمرایی که سنگ کوجیمارو به سینه میزدن و میگفتن متاش میشه ۹۶ و ۹۷
          الان هم کوجیما توقع داره منتقدا بیان بگن اقای کوجیما ما غلط کردیم نمراتمون و پس میگیریم بازیت ۱۰۰ از ۱۰۰

        • M_A.REZAIE گفت:

          امثال شمام وقتی سری سولز خلق شد همچین چرتایی می گفتین اما زمان برد تا مردم ارزش واقعی این سری را بدونن

          • gamegood گفت:

            سولز پر از مبارزه و اکشنه با این بازی مقایسش نکن لطفا

          • MrNemesis گفت:

            من هنوز هم میگم مثلا گیم پلی سکیرو انگشت کوچیکه خدای جنگ و دویل می کرای هم نمیشه !!! هیچکدام از ساخته های فرام سافتور گیم پلی خفنی نداره !!! من عشق گیم پلی هستم نه سختی بازی !! پس نه دارک سولز نه سکیرو من رو جذب نمیکنه !!!! البته عاشق محیط های زیبا و مرموز و … هستم اما اول گیم پلی ! فرام سافتور اتمسفر خفن سختی زیاد و … خلق میکنه اما اصلا جز بهترین گیم پلی ساز ها نیست !!! به نظرم مشکل ملت با فرام سافتور اینه و تا ابد خواهد بود مگر اینکه تغییری بده! تا طرفداراش بیشتر بشن! البته هیچ اشکالی نداره همین الان عده زیادی با بازیش حال میکنن چه ئبسا بازی ای باشه من خوشم بیاد بقیه خوششون نیاد مشکل اینه که انتظار داریم همه خوششون بیاد و تعجب اینه که منقدین گاهی بصورت هماهنگ عاشق یه سبکی یا شخصی میشن !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

            • Advent Sorrow گفت:

              گاد اف واری که میگی، بارلاگ از گیمپلی اش الهام گرفته. چجوری گیمپلی ای که الهام بخشه گیمپلی خفنی نداره؟ چرندیات بسه.
              تک تک بازی های استاد میازاکی الهام بخشن و جزو تاثیرگذارترین بازی های دهه اخیر هستن. همین sekiroیی که میگی یک سال نشده منبع الهام starwars بود.
              می خوای هزاران بازی برات نام ببرم از گیمپلی فوق العاده بازی های میازاکی الهام گرفته باشن. اخه چقد چرت میگی.

            • Advent Sorrow گفت:

              میگه انگشت کوچیکه گاد اف وار نمیشه! تحقیق نکرده حرف بزنی همین میشه. بارلاگ خودش از سیستم مبارزه دارک سولز الهام گرفته خدایی شما دیگه مرزهای چرت گویی رو جابه جا کردین.
              https://gamerant.com/god-of-war-dark-souls-combat-comparison/
              بارلاگ داخل مصاحبه میگه علت تغییر از سبک هک اند اسلش و رسیدن به استایل ریبوت شده بخاطر وجود dark souls انجام شده. هنوز خیلی جا داره درک کنی منبع الهام بودن یعنی چی.
              https://www.gameinformer.com/2019/06/08/the-metroid-and-dark-souls-inspirations-of-star-wars-jedi-fallen-order
              https://www.polygon.com/2019/11/15/20967134/demons-souls-most-important-game-of-the-decade
              http://uupload.ir/files/8z1u_78967567.png
              https://apptrigger.com/2019/12/31/dark-souls-impact-gaming/
              گیمپلی بزرگ ترین نقطه قوت سولز و الهام بخش ترین ساختار در دهه اخیر بوده.
              دارک سولز الهام بخش monster hunter بوده.
              گیمپلی دارک سولز الهام بخش assassin’s Creed origin و بازی بعدیش بوده.
              https://www.destructoid.com/i-played-assassin-s-creed-origins-and-i-found-a-dark-souls-boss-442985.phtml
              https://goombastomp.com/the-games-that-inspired-assassins-creed-origins/
              ویچر ۲ و ویچر ۳ جفتشون از دارک سولز الهام گرفتن:
              https://www.dsogaming.com/news/the-witcher-2s-combat-mechanics-were-inspired-by-dark-souls-the-witcher-3-will-be-easier/
              با مدرک بهت ثابت کردم که بعدش نیای صحبت های حاشیه ای تحویل بدی.

            • biosoroushock گفت:

              این حجم از چرت و پرت رو یکجا با هم ندیده بودم اولین چیزی که باعث شده دارک سواز زبان زد خاص و عام باشه گیم پلی شاهکار و فوقالعاده پرجزئیات و منطقی و حساب شدشه ده ها بازی مختلف از این سری الهام گرفتن تا حدی که کلون خودشو ایجاد کرده و به یک زیر ژانر تبدیل شده واقعا تنها دلیلی که میتونم پیدا کنم فردی همچین حرفی بزنه (نوب) بودنه واقعا چیز دیگه ای به ذهنم نمیرسه

            • biosoroushock گفت:

              متاسفانه هم دستم اشتباهی خورد لایکت کردم

            • R34P3R76 گفت:

              اول از همه اگه می خوای از یه چیزی ایراد بگیری باید کامل توضیح بدی مشکل چیه، نه اینکه بگی من اینجوری فک می کنم. یک مشکل از سولز نام ببر که درست باشه. اول از همه هیچ بازی به اندازه سری سواز و بلاد بورن الهام بخش نبودن برا بازی های دیگه، همین GOW که عاشقشی خود سازنده ها گفتن که ما از bloodborne الهام گرفتیم برا بازیمون، بعدم، devil may cry 5 گیم پلی بشدت قدیمی نسل قبل و قبلش رو هنوز داره، که خیلی بده، و باید آپدیت بشه، یه عده هم ایراد گرفتن ازش. سولز از معدود بازی هایی ایه که با اکثر پلی استایل ها میشه بازی رو رفت. لطفا اول یادبگیر اساس بحث کردن چجوریه، ۴ تا دلیل بیار، از حرفت بتونی دفاع کنی، بعد بیا انقد شعار بده. برا خودت میگم، هم بهت می خندن، هم کلی فهش می خوری. راستی، سکیرو رو حداقل ۶ ساعت بازی کن، یاد بگیر مکانیزم های بازی چجوریه، بعد حرف بزن. یه عده زیادی سیستم کمبت سکیرو رو نوآورانه و فوق العاده خوب می دونن. بعدم خودت تو کامنت گفتی چونکه سخته و نمی تونی بری بنظرت بازی های خوبی نیستن، خودتو لو نده. سولز و بلاد بورن و سکیرو برای گیمر های واقعی ساخته شدن، نه هر آدم ‌بی ارزشی. افراد مهم و درست ارزش این بازی هه رو می‌فهمن، نه هر کسی از جمله خودت. 😐

              • Old_Gamers گفت:

                دقیقا . سیستم مبارزات سکیرو واقعا انقلابی هست و هیجان و ادرنالین رو حین مبارزه به سقف میرسونه . دو اشتباه متوالی ممکنه به مرگ تموم بشه و همه حرکات باید حساب شده و سرجاش باشه بهمراه تمرکز عالی . اصلا کار هرکسی نیست . در مقایسه با نیوه برای مثال نیوه از نظر سختی و دقت مبارزه پیش سکیرو هیچه . نیوه از مراحل دوم و سوم به بعد دیگه رو گارد میتونی حساب ویزه باز کنی گارد رو میبیندی و پس از کمبوی حریف سلاخیش میکنی اما تو سکیرو اصلا نمیشه گارد گرفت و باید دیفلکت با زمانبندی دقیق داشته باشی هیچ میانبری مثل جادو جمبل نیوه رو هم نداره . میازاکی یه بار دیگه با سکیرو گیمرها رو به سمت تجربه سختی یکسان از بازی نزدیکتر کرد چون فارم در کار نیست که اوور پاور کنی و تعداد پریر بید ها و قدرت اتک هک کاملا محدود هست تو بازی و برای همه یکسان .

          • ETERNAL_MAN گفت:

            چرت و پرت حرفایی هست که استادت تحویل منتقدا میده، بازیش پر ضعف هست و کسی هم نمیتونه اینو انکار کنه

          • Old_Gamers گفت:

            ارزش دارک سولز همون موقع معلوم شد . گیم اسپات هم بهش ۹٫۵ داد .

      • :yes: والا
        دلش خوشه این کوجیما .. یکی نیست بهش بگه مرد حسابی کسی به تو قول داده همه با بازیت حال کنن ؟
        من که نتونستم با بازیش کنار بیام مثل خیلیای دیگه ولی اونایی
        که خوششون اومده احتمالا خاص پسند هستن و دارای سلایق به خصوصی هستن ، ما که دور و برمون نداریم اینجوری :-))

        • gamegood گفت:

          امیر رضای عزیر باور کن اگه از یه بازی گیم پلی جذاب و درگیر کننده رو حذف کنی دیگه اسمشو بازی نمیتونی بگذاری ولی اگه یه بازی گرافیک کارتونی داشته باشه و موسیقی آنچنانی نداشته باشه و داستان خواصی هم نداشته باشه ولی گیم پلی بازی جذاب باشه بازم میتونه حرفهای زیادی برا گفتن داشته باشه مثل فورتنایت یا اورواچ اگه به فرض ما گیم پلی جذاب رو از بازی حذف کنیم اونوقت فرقش با فیلم چیه؟ من ترجیح میدم فیلم ببینم با داستان بهتر تا دث استرندینگ بازی کنم

      • بعضیا اصا بازی نکردن و نظر میدن بعضیام یه ساعت بازی کردن گذاشتن کنار بعضیام تا اخر بازی رو رفتم من فقط با گروه اخر کار دارم اگه بازی رو تا اخر رفتی و راضیت نکرد من حرفی ندارم ولی اگه غیر اینه پس لطفا حرف نزن

      • M_A.REZAIE گفت:

        تو از گیم پلیش خوشت نمیاد دلیل نمی شه بازی استاد بده. تو برو گادت را بزن کاری به اینام نداشته باش.

    • shonar گفت:

      یه آدم نارسیست مثل کوجیما نمیتونه کسی که مخالف نظرش نظر میده را تحمل کنه در نتیجه سعی در خورکردنش میکنه نمونه کامل یه دیکتاتور یه خودشیفته و یه فرد بدون انعطافه خوب شد برای طرفدارای سلطان هم معلوم شد که چندان هم سلطان نیس مگر سلطان چرندیات

      • gamegood گفت:

        آخه کوجیما داره اون اعتبار و نقاب تو خالی اسم و رسم دارشو از دست میده نگران شده :laugh:

      • G.LN گفت:

        والا من نمیدونم فاز شماها چیه که انقدر سعی دارید این بازی رو بکوبونید. خداییش لااقل تا اپیزود شش بازی برید بعدش راجبش نظر بدید. اوایل بازی یه کم سخته و مکانیسمهای گیم پلی اون (بعضی هاشون) با بازیهای دیگه متفاوته و اینکه نمیدونی چطور در دنیای بازی پیش بری که باعث ناامیدی بازیکن از ادامه بازی میشه اما بایستی چند اپیزود از بازی رو لااقل بگذرونید و به دور از هرگونه تعصب بعدش نظر بدید
        باز هم میگم اکثر اوناییکه بازی رو کسل کننده میدونستند بعد از گذراندن چند اپیزود از بازی خیلی تعریف کردن و حرفشونو پس گرفتن، پس به حرفهای دیگری توجه نکن و بازی رو سعی کن بخری بعدش حتما تا چند اپیزود(لااقل پنج یا شش اپیزود برو)

        • Advent Sorrow گفت:

          بازی ای که قرار باشه ۳۰ ساعت تحملش کنی تا تازه خوب بشه به درد تف هم نمی خوره. اصولا بازی ها ۲ – ۵ ساعت اینترو دارن اونم کسل کننده نیست مثل RDR 2. نه این که ۳۰ ساعت باید زجر بکشی تا بالاخره ۳۰ ساعت یکم سرگرم بشی این چه استدلالیه.

    • بی انصافیه اگه اینجوری نظر شخصیت رو بگی
      deth stranding در زمینه داستان حرف نداره
      مخصوصا برا آدم‌هایی مثل من که بازی رو ققط برا داستان بازی می‌کنند البته اضافه کنم که من pc گیمرم و هنوز این بازی رو تجربه نکردم ولی داستانشو خوندم و چند تا ویدیو شو دیدم که به نظرم خوب بود
      الان دارم metal gear solid 3 رو با شبیه ساز (املاتور) ps2 اجرا می‌کنم و واقعا در زمینه داستان حرف نداره و با روح و روان آدم بازی ‌میکنه و این نشون میده که کوجیما سبک فکر مردنش با منتقدان آمریکایی فرق داره

    • MrNemesis گفت:

      کاملا درسته دث استرندینگ پایه ای ترین چیز بازی رو نداره !!! گیم پلی، مفرح بودن،سرگرم کردن و … !!!! یه فیلمه که میتونی با حوصله بازیش کنی !!!!!

  • Godofwar0385 گفت:

    ای بابا تر زدی رفت بیخیال دیکه کوجیما
    الان نیاید بگید درک نکردی که پیاده روی و بار کشی درک کردن نداره
    من گیم پلی که اصل و نصب بازیا و صنعت گیمه رو ترجیح میدم به دیالوگ انتخاب کردن و راه رفتن

    • TIK-TAK گفت:

      این فرد جز گاد اف وار چیزی دگر بازی نکرده :rotfl: :rotfl:

      پس کلا نظرت مهم نیس :rotfl:

      • Godofwar0385 گفت:

        حاجی من حداقل بیست ساله گیم‌میزنم ولی گیم میزنم پیاده روی و کول بری نمیکنم، نمیشینم دیالوگ انتخاب کنم و سالی ده متر راه برم ،من بازیایی میرم که شاهکارن اصلا هم کاری به متا ندارم اوردر واسه من شاهکاره و بازیایی هستن با متای بالای ۹۰ واسه من اشغال
        من حداقل بالای ۲۰۰ عنوان شاهکارو تموم کردم که وقتی بهشون فکر میکنم روانی میشم
        لست گاردین بازی کردی؟گرافیک فانتزی اصلا دیالوگ نداره کلا چند کلمه حرف میزنه با یه پسر بچه و یه غول به اسم تریکو چنان منو درگیر خودش کرد که تا ابد درود میفرستم به سازندگانش
        اره گاداف وار با اختلاف برترین بازیه عمرمه بعدشم شاهکار استاد میکامی رزیدنت اویل چهار هزاران بار دیگه هم تمومشون کنم واسم تازگی داره
        شماها از کوجیما خدا ساختید و کوجیما هم فکر کرد هر چی بسازه میشه ابر شاهکار
        ولی من پنجاه درصد یه شاهکار و اصل و نصب گیم‌ یعنی گیم پلی میدونم، گیم پلی معتاد کننده و درگیر کننده با ارزش تکرار بالا و پنجاه درصد دیگش داستان و موسیقی و شخصیت پردازی و گرافیک و بقیه چیزا
        من‌میشینم‌میخام بازی کنم ن که برم تو یه بازی حوصلم سر بره :yes:

      • gamegood گفت:

        فقط من دلم میخاست این بازی دث استرندینگ رو کوجیما زیر نظر مایکروسافت برای xbox one میساخت اونوقت بهتون میگفتم چجوری مسخرش میکردید ولی حالا چون برا ps4 اومده مدام ازش دفاع میکنید یکی نیست بگه اون بازی مایکروسافت که مدام مسخرش میکردید و میگفتید نارگیل چینی که با آپدیتاش بازی خوبی شده و الان صد برابر جذاب تر از دث استرندینگه رو شما همتون بازی کردید؟ مثل گرن توریسمو اسپورت که اولش محتوا نداشت ولی الان یه بازی عالی شده ولی دث استرندینگ همون عنوان خواب آوری که بوده الانم هست.

    • gamegood گفت:

      یعنی روزی که دیگه کوجیما بازی نسازه اون روز برا من بهشته آخه شبیه ساز پیاده روی به چه درد میخوره ؟ ۲۰ ساعت پیاده روی و کوله بری کن بعد بازم پیاده روی و کوله بری کن و بعدش دوباره پیاده روی و کوله بری کن (فکر کنم کوجیما این بازی رو برای کولبر ها ساخته تا بهشون امید بده :laugh: ) وای به روزی که مردم بخاند از یه شخصیت استوره بسازند و وای وقتی که یه شخصیت بزرگی رو بخاند خرابش کنند (کوجیما و بازیهاش فدای یه تار موی شینجی میکامی کبیر با ۱۰ دقیقه گیم پلی resident evil 4.

    • biosoroushock گفت:

      بازی نکردی از روی ظاهر داری نظر میدی،نمیگم گیم پلی بازیش شاهکاره یا انقلابی ولی راه رفتن خالی هم نیست و از لحاظ داستانی هم به خوبی توجیه شده و منطقیه و در نوع خودش عمق مناسبی داره گیمپلیش و پیچیدگی های خاص خودشو داره

    • shonar گفت:

      از نظر من یه بازی سه بعد داره ۱ داستان گیرا ۲ گیم پلی چالش برانگیز ۳ گرافیک واقع گرایانه دث توی ۲ تاش موفق عمل کرده ولی ۱ سوم گیم کلا نابوده اصلا گیم پلی نداره نه گیم پلی قابل قبول نه گان پلی قابل قبول بازی از نظر داستانی خوب کار شده ولی از نظر محتوای بازی بعد از ۶ ساعت خسته کننده میشه بدتر اینکه حتی ارزش تکرار هم نداره از یه طرف به خاطر داستان و گرافیک عالیش وسوسه انگیزه از یه طرف گیم پلی تمام بخش های خوبش را نابود میکنه تناقض منتقد ها هم به همین خاطره این بازی یک بازی کامل و در عین حال یک بازی نصفه و نیمه اس اگه ذهن کارگردان به حمل وسایل محدود نبود و کلا اساس بازی روی باربری نبود خیلی موفق تر بود

  • متال گیر فانتوم پین هم بسیار ضعیف بود نسبت به نسخه های قبلیش

  • Vahid333 گفت:

    کوجیما باید بره سراغ ساخت یه بازی ترسناک که دهن همه رو ببنده ای کاش اول اثر ترسناک رو میساخت بعد death stranding رو

  • Mr Hill93 گفت:

    اقا تاریخ انتشار گوست آف سوشیما مشخص شد ۲۶ ژون
    لطفا پوشش بدید ی تریلر داستانی هم ازش منتشر شده ۳ دیقه س
    ____________________________________________________

    رفع اسپم : بازیت اینقد خوب بود که نیازی به نمره منتقد نداری جماعتی که به فورتنایت ۹۰ میدن نباید انتظار داشت به بازی شاهکار تو نمره بالا بدن آمریکایی ها مغزشون کوچیکه وقتی ترامپ میگه فیلم پاراسایت نباید اسکار‌ میگرفت باید تا ته شو خوند حتما توقع داشتن اونجرز بی سر و ته اسکار ببره

  • ammar_iraqi گفت:

    حرفاش کاملا درسته gamer امروز حوصله نداره
    من تازه تمومش کردم فوق العاده بود
    با اینکه اصلا mgs v رو اصلا تمومش نکردم و لی این عنوان شاهکار بود…

  • حرفی ندارم واقعا ! نمیدونم چی بگم . ظاهرا کوجیما دل پری از آمریکایی ها داره 🙂 امیدوارم این به ضررش تموم نشه چون ممکنه نشریه ها و گیمر های آمریکایی به یک جانبه بودن رو بیارند و این خیلی بده . از نظرم کوجیما نباید اینطوری حرفش رو بیان می کرد ، ممکنه برای آینده ی کاریش چندان خوش نباشه ….

  • من بازی رو دو روز پیش تموم کردم و الان یه تروفی تا پلاتینیومش میخوام و فقط واسه اونایی که درباره بازی حرف های خنده دار میزنن بگم که اگه یه ذره به خودتون زحمت بدید و بازی رو برید واقعا میفهمید بازی از نظر داستانی فوق العادست و کاراکتر هایی که خلق کرده اونقدر عالی و عمیق هستند که عاشق کاراکتر ها میشید و دلتون میخواد بیشترباهاشون باشید و آشنا بشید.
    کارگردانی کات سین ها هم بی نظیره بازی یه تیکه های باحالی داره که خاطرات منو از MGS زنده کرد مثل آخر اپیزود ۹٫کاراکتر ها مخصوصا Cliff و Higgs و خود Sam انقدر با ابهت هستن که وقتی تو بازی میبینیدشون فقط جذب کاراکتر ها و بازی خفن بازیگر هاشون مخصوصا Mads Micklesen میشید.
    گرافیک و موزیک متن لودویگ فورسل هم جا داره بگم در حد شاهکار هستند.
    شاید بخندید ولی اتمسفر بازی و محیطی که بازی توش جریان داره طوری هست که راه رفتن و کالا جابجاکردن تو بازی لذت بخشه و من بعد از هر deliery یکی دیگه میگرفتم. دنیای بازی بینظیره.
    من بعد از ۱۲۰ ساعت بازی رو تموم کردم و اینا رو که میگم بر اساس تجربه خود منه.

    • دوست عزیز گیمفایی، من هم نظر شخصی مشابه با شما رو دارم.
      اگر کسی بازی رو تجربه کرده باشه، اوایل بازی و در صحنه‌ای که به زور با استرس از بین BTها فرار میکنی، یهو تایم فال قطع میشه، خنده‌ی BB و اون منظره وسیع میاد جلو چشمت و سکوت شروع میشه و بعد موزیک Asylum for the Feeling پخش میشه رو به هیچ عنوان فراموش نخواهد کرد. این یعنی هنر یونیکی که قبلاً هیچ جا دیده نشده.
      اما قاعدتاً هر شخصی سلیقه‌ی هنری خاص خودش رو داره و لازم نیست همه از یک چیز خوششون بیاد. ولی به شخصه بعد از تجربه‌ی ۸۰ ساعته از بازی حتی لحظه‌ای همین پیاده روی خشک و خالی(که البته خشک و خالی هم نیست و چالش های زیادی هست) اصلا حوصلم رو سر نبرد.
      برای لذت بردن از دث استرندیگ تنها گیمر بودن و انجام بازی کافی نیست و باید به اثر هنری که این بازی ارایه میکنه هم علاقه داشته باشیم. به نظر شخصی من، همین نکته بازی‌بازها رو در مورد دث استرندینگ از همدیگه جدا کرده.
      اما فراموش نکنیم چیزی که کپی نشده و ایدش از جایی سرچشمه نگرفته باشه در طول تاریخ انگشت شمار بوده و مطمئناً پشت چنین پروژه‌هایی عشق بوده و نه پول. ((وگرنه ساخت نسخه‌ی آنلاین متال گیر با داشتن بخش بتل رویال شاید خیلی بیشتر از همین دث سودآوری میتونست داشته باشه))
      به هرحال، نه فقط در مورد این بازی بلکه در مورد همه ی بازیا چون کسی میگه بازی خوبه یا بد دلیل نمیشه همینطور باشه. هر شخص خودش باید بره سراغ تجربه ی یک بازی و به اندازه‌ی درک ذهنی از کلیت بازی به یک جمع بندی برسه. نه اینکه بازی رو به چند بخش تقسیم کنیم و به تفکیک اجزا نمره و نظر بدیم.
      چه بسا کسی رو دیدم در روزهای اخیر که به خاطر عدم توجه یا نداشتن علم کافی در زبان انگلیسی هنوز فکر میکنند که شخصیت الی در لست آف آس دختر جوئل هستش! در آخر هم متوجه شدم به علت نبود حوصله این شخص تمام کات سین ها رو اسکیپ میکردن. بعدش اومدن نظر دادن و بازی رو تخریب کردن. دو نفر دیگه هم بهش پیوستن و یک هجمه شروع شد.
      بنابراین، نظرات همه شخصی و همه قابل احترام هستند، اما دلیل نمیشه کسی دروغ یا راست بگه، خودمون باید تجربه کنیم و ای کاش پیش از تجربه هم نظر ندیم!

      • با نظرتون درباره بازی موافقم. اتمسفر و دنیای بازی فوق العادست و وقتی دارید میرید سمت یه نقطه ای و موزیکی مثل Asylum for the Feeling یا موزیک های Low Roar پخش میشه واقعا حس خیلی خوب و آرامش بخشی میده و این خودش نشون میده چقدر دنیای زیبایی رو تونسته خلق کنه.
        درباره ایده بازی تنها چیزی که میشه گفت اینه که همیشه پیشرو ها اولش مورد انتقاد و حمله قرار میگیرن ولی بعد ها وقتی بقیه میان دنباله رو اونا میشن اونوقته که بیشتر به کار بزرگ اونا پی میبرن.
        میفهمم چی میگید و باهاتون هم موافقم ولی مشکل این آدما اینه تجربه نکرده اینا رو میگن!!!
        بازی هر چی نداشته باشه داستان داره. موافقید دیگه؟؟
        اما چطور بعضی ها با یه ریزه رفتن بازی میان درباره کل بازی حرف میزنن؟؟ خیلی از این آدما بعید میدونم نصف بازی رو هم رفته باشند. درباره اینکه میگید نمیشه بازی رو بخش بخش نمره داد درسته ولی اگه دقت کرده باشید بازی تا پایان اپیزود ۳ یه ذره کند پیش میره و بعضیا ممکنه حال ادامه بازی رو نداشته باشند ولی بعد از اون داستان بازی ریتم خوبی پیدا میکنه تمرکز روی داستان بیشتر میشه اتفاقات باحالتر و خفن تری میفته.

        • داستان داره قطعاً منتها داستان رو از هر زاویه نگاه می‌کنی یه بعد جدید داره. همین موضوع باعث میشه که ندونی آیا همه فهمیدن چی به چی شد یا نه. کوجیما احتمالاً از این اعصابش خرده. چون فکر میکنه کسی نتونسته درک کنه کلیت بازیو و دیده همه مثل میوه سوا کن جدا کن دارن تحلیلش میکنن.
          ولی با این موضوع که برخی از افراد بدون تجربه‌ی بازی یا حتی با ۳ ساعت تجربه‌ی یک بازی ۶۰ ساعته نظر میدن هم شدیداً مخالفم. اگر کسی کامل تجربه کرد و گفت بد بود و دوست نداشتم کاملاً باید احترام بگذاریم چون بازی مبتنی بر سلیقست.
          در کل بگم که به نظر من، کسانی که دنبال هیجان هستن فکر نکنم از بازی لذت ببرن، چون بازی جنبه‌ی فلسفی و هنریش میچربه به گیم پلی.

          • اگه کسی بازی کنه کامل و نپسنده یه چیزی ولی اونایی که تجربه نکردن یا اونایی که بهونه های خنده دار میگیرن جای سوال داره نظرشون؟؟الان یه سری جا ها IGN رو دارن مسخره میکنن که اونقدر سریع نقدش رو داد با اون نمره میگن اصلا اونا بازی رو کامل رفتن یا همینطور تا یه جایی رفتن و نمره رو دادن؟؟!!
            ولی خب سلیقه هم مهمه و با پاراگراف آخرتون موافقم و کسی که دلش جان ویک میخواد رو نمیتونی بشونی پای Interstellar

      • ETERNAL_MAN گفت:

        @ابوالفضل مناف زاده
        دوست عزیز و گرامی، من خودم بازی رو تجربه کردم ، و چون من هیچ وقت قضاوت بیخود و بی جهت نمیکنم؛ واقعا باید بهتون گفت شما صبر عیوب دارید که تونستید گیم پلی به این خشکی رو تحمل کنید، ولی من نتونستم و قاعدتا برای خیلی های دیگم غیر قابل تحمل هست – ولی بحث اینه که فرضا اگر فرمایشات شما هم دربارهٔ بازی درست باشه، این مردک حق اینو نداره بیاد به میلیون ها نفر گیمر و صدها منتقد مستقیم توهین کنه به خاطر اینکه بازیش رو نپسندیدن – ایشون نمونه بارز یه آدم خودشیفته پر رو هست که تا نوک دماغش رو بیشتر نمی بینه و فک میکنم این موضوع از زمان انتشار نمرات دث استرندیگ و بعدش اظهارات این کارگردان مکررا ثابت شده

        • بله صد در صد من موافق سرکوب کردن انتقادات نیستم و پوشش این خبر دقیقاً به این دلیل بود که از صحبت‌های مجدد اینچنینی کوجیما تعجب کردم و این کارش ناپسند بود.
          از طرفی هم از نظر سنی و عقلی و تجربی در جایگاهی نیستم که بگم کوجیما داره اشتباه میکنه یا بد و بی راه بگم چون علاوه بر جالب نبودن بد و بیراه گفتن، این نظر که بگم من از کوجیما بیشتر میفهمم و اون هیچی بلد نیست و خراب کرد و این حرفا هم مضحکه.
          با اینکه در مورد فرهنگ ژاپن چیز زیادی نمی‌دونم و اینکه به انتقاد توی اون فرهنگ چطوری پاسخ می‌دن، اما بر فرض که منتقدا اشتباه هم کنن، باید اجازه داد تا زمان این اشتباه رو ثابت کنه، نه طعنه و کنایه.
          گفته های من صرفا در مورد تجربه‌ی شخصی و سلیقه‌ای از بازی بود. اما اینکه گیم‌پلی بازی خشکه من با احترام به نظر شخصی شما مخالفم.
          من نه سرمایه گذاری کردم در این بازی نه اسپانسرش هستم و فقط یه بازی‌دوست هستم و از اون لذت بردم، همین و نه بیشتر. در مورد حوصله که خرج دادم این که به شخصه از حوصلم برای دث استرندینگ ذره ای خرج نکردم.
          نمیگم بازی ایراد نداره، مثلاً BT ها که مانع اصلی شما هستن حتی تو حالت Hard بعد یه مدت دیگه نه ترسناک هستن نه چالش برانگیز. اما نکات مثبت بازی برای من مثل اتمسفری که بازی خلق می‌کنه، ملودی شروع تایم فال که تا مغذ استخون آدم نفوذ می‌کنه انقدر زیاد بودن که در مجموع من از این بازی لذت ببرم.
          و بازهم میگم، دوستان عزیز لزومی نداره همه از یک بازی لذت ببرن، سلیقه‌ها متفاوته. اگر شما از این بازی لذت نبردین من احترام میذارم، سلیقه‌ی شخصی شماست و کسی اینجا سرمایه گذاری نکرده رو سونی یا مایکروسافت و نباید با تعصب نظر داد.
          احتمالاً اسپویل
          .
          .
          .
          .
          .
          .
          .
          اسپوییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییل
          خیلی از ایستراگ و رمز و رازهای بازی مطمئن باشید حالا حالا ها کشف نمیشن. آسون ترینش خونه‌ی هیگزه که تو محیط بازی هست. تو طول بازی ما ۳ تا چهار بار هیگز و میبینیم و متوجه نمیشیم و ته بازی یه نشونه‌ی کوچولو میده. یک بار نورمن ریداس رو سوار موتور دیدم تو محیط بازی. بی‌بی‌(ها) چطوری می‌تونن بفهم بی‌تی‌ها کجان. بعدهای شخصیت‌های این بازی رو میتونین تفکیک کنین؟ ایناو چند تا از مواردی که به شدت اسپویل میکنن، فقط چند تا از رمز و راز بازین که عقل ناقص بنده رسید که بفهمم. بنابراین اگر کسی بیاد که تمامی این رمزورازها رو فهمیده باشه، داستان رو به کلی تفسیر کنه، اون موقع باید به نظرش فکر کرد، که احتمالاً همون کسی باشه که هنوز داره از PT نکته استخراج میکنه

  • بازی خوب بود.
    پیاده روی به موقع اکشن به موقع مخفی کاری به موقعش و همه چیز به موقع حتی موتور و ماشین و جاده و زیپلاین بازی.
    بعنوان یک پی سی فن خوشحالم تونستم بعد از تجربه نزدیک نظرم رو بگم.
    نه مثل یک سری متعصب حتی پلتفرم آبی که بازی نکرده نظر میدن.

  • adam jensen گفت:

    صنعت گیم به کوجیما مدیونه.استاد باعشق بازی میسازه.خالق سبک مخفی کاری.استاد خیلی باهوش هست.بازی بعدیش میترکونه :yes:

  • Sina shokri گفت:

    تو باید بهترین هایپ کننده ۲۰۱۹ میشدی ن بهترین کارگردان

  • Vahid333 گفت:

    داداش حق داره شما فرض کن ۴ سال زحمت بکشی یه عده آب ببندن توش خب ناراحت میشی نشه جای تعجبه اونم بازیی که جرج میلر و جی جی آبرامز و دل تورو تحسینش کردن

  • MILAD8TECH گفت:

    برای فهمیدن کم‌ و کیف آن، نمی‌توان به هیچ مرجعی استناد قطعی کرد و برای درک این موضوع، تنها خودتان باید آن‌را تجربه کنید (برای اوناییه که بازی نکردن و نظر میدن)

  • یه جورایی باهاش موافقم که ارزشش چندین سال بعد معلوم میشه
    چون واقعا با توجه به نمایش ها و اخبار و حرف ها در مورد بازی واقعا یه سبک جدید هستش و میشه گفت هنوز اشنایی کامل با بازی ندارن

  • Vahid333 گفت:

    ولی یه حرفی رو قبول دارم که سرش بدجور تو توییتر و اینستاگرامه این وقتو اگر رو بازی میزاشت بهتر بود

  • Sackboy گفت:

    این بازی به نظرم اونقدر متفاوت هست که تا بازیش نکنی، نتونی نظر قطعی بدی! منم که بازی‌های داستان محورو خیلی دوست دارم. بنابراین تا امتحانش نکنم نمی‌تونم نظر قطعی بدم. پیشنهاد می‌کنم شما هم این کارو نکنین!

  • ما ک خیلی از بازی Death Stranding لذت بردیم!

  • Call Me Snake گفت:

    به نظرم کوجیما جدیدا خیلی زودرنج شده
    حالا مهم نیس که چهار تا نمره متوسط دادن به بازیش،مهم اینه که بازم کلی افتخار کسب کردش،بیگ وینرم که شده
    البته من بشخصه چون خیلی دیر به دیر بازی میگیرم،شاید سالی ۳ یا اوجش ۴ تا اونم عناوین اول و وسط نسل،میخواستمم نمی‌تونستم این بازی رو تجربه کنم و البته اصلا هم افسوس نمی‌خورم چون من از همون اول هم از این بازی خوشم نمی‌اومد
    از این بگذریم،حرف من با اونایی هست که از کوجیما بد میگن
    البته یسریاشون کاربرای قدیمی هستن و من میشناسمشون
    ولی بقیه انگار کوجیما رو بعد دث استرندینگ یا در اوج خوشبینی فانتوم پین شناختن
    یجوری میگن کوجیما بازی نسازه بهتره،یا کوجیما تا الان بازی درس حسابی نساخته و غیره،ادم شاخ درمیاره اصلا اینا تا حالا متال گیر به گوششون خورده؟
    زمانی که کوجیما ابرشاهکار می‌ساخت انگار وجود خارجی هنوز نداشتن اینا ظاهراً
    بعد با کمال خونسردی هم میان میگن اره ،کوجیما مگه بلده بازی بسازه و…
    خواهشن اگه تا حالا هم اصلا متال گیر هم نمیشناختید،وقتی میخواید کامنت بدید یه کم تحقیق کنید این بابا یا هرکس دیگه ای کی بوده و چه سابقه ای داره،بعد نظرشخصیتون همینجوری الکی بفرستید

    • M_A.REZAIE گفت:

      زودرنجه چون یه سری آدم که بهترین بازیه عمرشون فورتنایته شدن گیمرای صنعت گیم

      • Call Me Snake گفت:

        نه کلا میگم قدیما اینطوری نبود
        الان خیلی از اسرار متال گیر تازه دارن کشف میشن
        ولی کوجیما تا الان ازش صحبتی نکرده
        ولی این دث رو بیش از حد میخواد توضیح بده
        مشک آن است که خود بگوید نه آن که عطار بگوید
        البته من نمی‌گم بازی کمی هست نه اینطور نیست،قطعا بازی فوق‌العاده ای هست ومثل متال گیر پر از رمز و رازه.اگه بازی خوبی نبود که بیگ وینرم نمیشد
        در مورد جمله آخرتون که میگم وقتی دیگه همچین بازیایی گوتی هم میشن،دیگه هیچ امیدی به این منتقدا نمیشه داشت
        این نسل اگه متای بعضی از بازی ها نسبت به نسخه ها قبلشون پایین اومد،ولی شاید حتی از قبلیاشونم بهتر بوده باشن به خاطر این نیست که منتقدا سختگیر شدن،بلکه به خاطر اینه که متوسط سنی منتقدا پایین اومده
        آخه من موندم کسی که فورتنایت بهترین بازی عمرش هست رو کی منتقد می‌کنه

  • بازی همون اول بت میگه دیه دای هاردمن بت میگه باید محموله ها رو ببری به صاحباشون برسونی تا راضیشون کنی که به شبکه کایرال متصل شن تا دیتا ها رو از کل شبکه های متصل دریافت کنن و بتونن اینطوری اینده رو بسازن حالا گیم پلی بازی باید چجوری میبود اخه شمایی که بازی نکردی نمدونی چرا حرف میزنی حالا نمخام اسپویل کنم برا کسی ولی حالا کسی میخاد نخونه …..‌……همون درگیری سم با هیگز اواخر بازی خودش کامل یه مرحله اکشن بود انقد بی دلیل بازی تخریب نکنین درست بازی خاصیه و مخاطب خودش باید پسند کنه ولی شبیه ساز پیاده روی دیگه چه سیغه ایه اخه

  • Call Me Snake گفت:

    داداش راستش متال گیر سالید ۲ ،۱۹ سال پیش اومد نه ۱۵ سال
    در مورد اون راز هم که باید بگم دقیقا
    بعد از اینکه ویروس تو هوش مصنوعی gw آپلود میشه،کلنل مجازی و هوش مصنوعی یه بار دیگه هم تماس میگیره و میگه که نسل جدید از انسان خلق شده که هدفش بازگرداندن تعداد به دنیاست.بعد میگه که این نسل جدید باور دارن که انسان ها با تولید محتوای دروغ دارن باعث اختلال در طبیعت میشن
    رک بگم اون موقع هیچکس نفهمید که منظور این جمله چی بود،خود من که هنگ کرده بودم
    ولی الان میبینیم که دقیقا مصداق جامعه امروزه
    فضای مجازی،افزایش شایعه ها و محتوای الکی و دروغ و…
    پس الکی نیست که میگیم کوجیما واقعا جلوتر از زمان خودشه،از همه نظر

  • abdollah_a2 گفت:

    بسه دیگه بسه… دیگه داری حالمو بد میکنی استاد
    طرفدارتم ولی شر نگو دیگه بیش تر از این

  • we are gamer گفت:

    این که میگه ۳ یا ۵ سال دیگه یکم گیجم کرد اگه منظورش اینه به مرور بهش علاقه مند میشن مثل سری دارک سولز که هیچی اما فکر کنم منظورش اینه یه چیزی شبیه به داستانش تو واقعیت کشف میکنن.خطر اسپویل
    اگه یادتون باشه بازی بیوند تو سولز هم داشت راجب این حرف میزد دنیا بعد مرگ و روح چیزی کاملا متفاوت با اونیه که بشریت راجبش میدونه و دث استرندیگنم راجب همین حرف میزنه تو بازیش bt و ساحلو و …. (اونایی که تموم کردن میدونن چی میگم) و یه جا خوندم که تا ۲۰۲۵ به کشفیات بزرگی راجبش میرسن البته بیشترش پنهان میمونه از عموم

  • MrNemesis گفت:

    من منتقد نیستم اما سبک کوجیما در ساخت متال گیر رو دوست داشتم !!! و با گذر ۱۰۰ سال هم نظرم در مورد دث استرندینگ تغییر نمیکنه!!! شاید اگر روزی دارای صبر ایوب شدم بتونم بجای ۴ ساعت ۸ ساعت بازیش کنم !!!! بعد مجددا بی خیال بشم !!

  • بازی پر است از لحظه های شاد و غمگین. استرس. آرامش. تلاش. صبر. گیمپلی که میشه یه کتاب نوشت.واقعا وقتی یه بسترو میرسونی انگار خودت تو بازی بودی از شدت خستگی خودتم باید استراحت کنی. بعد با ارتقای وسایلت راهو راحتر طی میکنی یه حس خوبی بهت دست میده و انگیزتو میبره بالا برای بسته بعدی. واقعا لقب استاد برازندته کوجیما.

کوجیما امیدوار به تجدید نظر برخی از منتقدین در مورد Death Stranding است - گیمفا