رگناروک فرا رسیده است | انتظاراتی که از نسخهی جدید Assassin’s Creed داریم
تا کنون شایعات و گمانهزنیهای بسیاری در مورد Assassin’s Creed بعدی منتشر شده است. به همین سبب، ما تصمیم گرفتهایم تا خواستهها و انتظارات خود از بازی بعدی این فرنچایز محبوب را بررسی کنیم.
طبق روال معمول سری Assassin’s Creed، بسیاری از اطلاعات این بازی همین حالا و پیش از معرفی رسمی بازی نیز فاش شدهاند. هر چند نمیتوان کاملا به این گزارشها و شایعات اعتماد کرد، اما میتوان گفت بسیاری از مواردی که در نسخهی جدید شاهدش خواهیم بود، قابل پیشبینی هستند. علاوه بر آن، چیزهای زیادی هستند که امیدواریم در بازی ببینیم و دوست داریم تا این بازی به روند رو به جلوی سری Assassin’s Creed در سالهای اخیر ادامه دهد. در ادامه ۱۰ خواسته و انتظاری که از Assassin’s Creed بعدی داریم را با هم مرور میکنیم.
اتمسفر وایکینگی
ستارهی نمایش یک Assassin’s Creed، همیشه صحنهای است که نمایش در آن جریان دارد. میتوان گفت که بازهی تاریخی که یک Assassin’s Creed در آن جریان دارد، بیشترین تاثیر را در تجربهی بازیباز دارد. از حس و حال و اتمسفر بازی گرفته تا مکانیکهای گیمپلی، اکثرا با دورهی تاریخی بازی تعیین میشوند. در مورد Assassin’s Creed جدید باید گفت که بسیار بعید است شاهد رخ دادن اتفاقات بازی در دورهی وایکینگها نباشیم. از دریاهای کارائیب در Black Flag تا خیابانهای انقلابزده در Unity و از لندن صعنتی در Syndicate تا یونان پویا و زندهی Odyssey، سری Assassin’s Creed همیشه به اتمسفرسازی خاص مشهور بوده است. طبعا چنین رفتاری با دنیای واکینگها هم کمک شایانی به بهبود کیفیت بازی میکند. اولین خواستهی ما از نسخهی جدید Assassin’s Creed، پیروی از نسخههای پیشین در بازسازی با کیفیت دورهی تاریخی است.
محیطهای متنوع
تنوع محیطها یکی دیگر از مواردی است که بازیهای Assassin’s Creed معمولا در آن خوب عمل میکنند. این تنوع به خصوص در Odyssey و بستههای الحاقی آن دیده میشد. با این وجود Assassin’s Creed بعدی به لطف حضور وایکینگها، باید روی دست نسخههای پیشین بلند شود. وایکینگها از نظر تاریخی به فتح مناطق مختلف اروپا مشهور هستند. اگر این ویژگی آنها در این نسخه وجود داشته باشد، پس شاهد محیطهای بسیار متنوع خواهیم بود. محیطهای که علاوه بر جلوههای بصری و اتمسفر متفاوت، مکانیکهای گیمپلی متنوعی را نیز به بازیباز معرفی میکنند.
حذف المانهای تکراری
وجود المانهای تکراری و بخشهای خستهکنندهای که فقط زمان بازی را طولانیتر میکنند، به پای ثابت بازیهای یوبیسافت (Ubisoft) در نسل هشتم تبدیل شدهاند. Assassin’s Creed Odyssey نیز دنیای بزرگ اما توخالی داشت که با ماموریتهای تکراری پر شده بود. امیدواریم که Assassin’s Creed بعدی، متوجه این ایراد شده و آن را برطرف کند. دنیای کوچکتر اما با جزئیاتتر و معنادارتر که میتوانید آن را با لذت زیر و رو کنید. پس از شکست فاجعهآمیز Ghost Recon Breakpoint، یوبیسافت تغییرات را در تیم کنترل کیفی خود اعمال کرد تا بازیهای آینده تنوع بیشتری داشته باشند و دچار مشکلات یکسان نشوند. با این حال احتمالا Assassin’s Creed جدید چند سالی است که مراحل توسعهی خود را طی میکند و ممکن است تحت تاثیر این تغییر قرار نگرفته باشد. با این وجود امیدواریم که تغییراتی را در طراحی بازی ببینیم.
پیشرفت آسانتر
Assassin’s Creed Odyssey و تا حدودی Origins، از مشکل کند بودن روند پیشرفت سطح کاراکتر شما رنج میبردند. یکی از دلایل این امر، مجاب کردن بازیباز به خرید امتیاز XP جهت افزایش سطح سریع بود. سطح درخواستی مراحل اصلی آن قدر بالا بود که باید ساعتها را صرف انجام ماموریتهای جانبی میکردید. همین مسئله هم باعث شده بود تا همان المانهای تکراری که به آن اشاره شد، نقش پررنگتر و آزاردهتری داشته باشند. پس انتظار داریم که سطح لازم برای مراحل اصلی نسبت به Assassin’s Creed Odyssey کاهش یابد یا حتی کاملا این مکانیک حذف شود.
افزایش سطح کارآمدتر
سیستم پیشرفت Assassin’s Creed Odyssey، مشکلاتی ورای کند بودن سیستم پیشرفت داشت. یکی از مشکلات بازی که در عناوین زیادی در طول سالها دیده شده است، مسئلهی Level Scaling است. Level Scaling به پدیدهای گفته میشود که در آن، دشمنان هم پا به پای بازیبازان سطح خود را افزایش میدهند. یکی از مکانیکهای پیشرفت در بازیهای نقشآفرینی، این است که بازیباز با افزایش سطح و باز کردن قدرتهای بیشتر، احساس نیرومندتر بودن داشته باشد. با این حال، اگر دشمنان پا به پای بازیبازان نیز پیشرفت کنند، پس اصلا افزایش سطح چه فایدهای دارد؟ منظورم این است که وقتی پس از ۱۵ ساعت بازی، به منطقهی اول بازی بازمیگردید، باید بتوانید دشمنان آن منطقه را به آسانی از بین ببرید. سری سولزبورن همیشه در استفاده از این المان کارآمد ظاهر شده است. در نهایت ما هم امیدواریم تا یوبیسافت از قرار دادن Level Scaling در Assassin’s Creed صرف نظر کند.
ارتقای سیستم مبارزات
در مورد پیشرفتهایی که Assassin’s Creed بعدی میتواند نسبت به Odyssey داشته باشد صحبتهای زیادی کردهایم. با این حال، بگذارید به حق از این بازی نیز تعریف کنیم. Assassin’s Creed Odyssey نسبت به Origins پیشرفت بسیاری را در زمینهی سیستم مبارزات اعمال کرد. ترکیب مناسب سرعت و تنوع در حرکات، باعث شدند تا Odyssey مبارزات بسیار جذابتری نسبت به نسخهی قبلی داشته باشد. امیدواریم که Assassin’s Creed بعدی هم همین روند را ادامه دهد. با توجه به وایکینگی بودن بازی، تمرکز بسیاری برروی مبارزات خواهد بود و دوست داریم تا ترکیب فرقهی قاتلان با واکینیگها، در عمل همانقدر جذاب باشد که برروی کاغذ هست.
ارتقای سیستم مخفیکاری
مخفیکاری در Assassin’s Creed Odyssey پیشرفت زیادی نسبت به Origins داشت، اما هنوز هم جا برای بهبود وجود دارد. برای شروع، بعید است کسی به بازگشت خنجرهای نمادین Assassin’s Creed نه بگوید. همچنین ارتقاهای مربوط به مخفیکاری میتوانند مفیدتر باشند. مهمتر از همه، هوش مصنوعی دشمنان باید بسیار بهتر از قبل شود و یوبیسافت هم باید راههای بیشتری برای مخفیکاری در اختیار بازیباز قرار دهد. سالها است که Assassin’s Creed به روشهای منسوخی مانند پنهان شدن در علفزارها و امثالهم بسنده کرده است و امیدواریم که مکانیکهای مخفیکاری مدرن و جذاب در Assassin’s Creed بعدی جا داشته باشند. شایعات جدید به این موضوع اشاره میکنند که میتوانید با استفاده از برف یا گل، خود را از دید دشمنان پنهان کنید. همچنین احتمال دارد تا لباسهای متفاوت، در پنهان شدن بهتر شما موثر باشند. هر چند صحت این شایعات مشخص نیست، اما قطعا دیدن چنین المانهای خوشحالکننده خواهد بود.
انتخابهای معنادارتر
یکی از تغییرات مهم Assassin’s Creed Odyssey نسبت به نسخههای پیشین مجموعه، تبدیل کردن بازی به یک نقشآفرینی تمامعیار بود. در این بازی میتوانستید دیالوگهایی را انتخاب کنید که برروی داستان تاثیر میگذاشتند. با وجود اینکه برای اولین تلاش مجموعه، Odyssey نمرهی قبولی را میگیرد، اما نسخهی بعدی باید این بخش را بهتر و مهمتر کند. Assassin’s Creed بعدی باید بتواند برروی پایههای که Odyssey بنا کرد، یک ساختمان درست و حسابی بسازد. همچنین بازی باید مطمئن شود که انتخابهای بازیبازان اهمیت اساسی دارند و با عواقب مواجه خواهند شد.
تمرکز کمتر برروی خط داستانی آبسترگو
در ابتدا بخش داستانی آبسترگو که در زمان حال جریان داشت، بخش مهمی از مجموعهی Assassin’s Creed بود. با این وجود با گذر زمان، این بخش بیهودهتر و ناامیدکنندهتر از همیشه شد. البته Odyssey و Origins از زمان خط داستانی دزموند، بیشترین تمرکز مجموعه را برروی این بخش داشتهاند، اما حقیقتا کمتر کسی به این بخش اهمیت میدهد و بعید است هواداران به سرنوشت لیلا حسن توجه چندانی نشان دهند. یوبیسافت باید تمرکز خود برروی این بخش را کاهش دهد یا حداقل آن را به شدت بهبود ببخشد.
حذف پرداخت درونبرنامهای
این خواستهای است که میتوانیم از تمام بازیهای AAA داشته باشیم، اما این مهم در مورد بازیهای یوبیسافت بیشتر از سایرین صدق میکند. پس از عرضهی Ghost Recon Breakpoint، یوبیسافت بسیار صادقانه به اشتباهات خود اعتراف کرده است و اعلام کرده است که قصد تکرار اشتباهات خود را ندارد. امیدواریم تا یوبیسافت راه بهتری برای کسب درآمد از Assassin’s Creed بعدی پیدا کند و مانند Odyssey، با استفاده از Level Scaling، کارهای بیهوده و خستهکننده و افزایش سطح ناکارآمد بازیباز را مجبور به خرید XP نکند.
اینها ده خواستهی اصلی ما از نسخهی بعدی Assassin’s Creed است. خواستهها و امیدواریهای که قطعا به بهبود وضعیت این مجموعه کمک میکنند. انتظار میرود تا یوبیسافت در E3 2020 از نسخهی بعدی Assassin’s Creed رسما رونمایی کند و به تمام شایعات و گمانهزنیها پایان دهد. البته موارد اشاره شده، تنها مواردی نیستند که در Assassin’s Creed دوست داریم شاهدشان باشیم. نظر شما در رابطه با این موضوع چیست؟ شم از نسخهی جدید Assassin’s Creed چه انتظاراتی دارید؟ کدام یک از موارد مذکور را مهمتر میدانید؟ نظرات خود در این زمینه را با ما حتما به اشتراک بگذارید.
پر بحثترینها
- مایکروسافت به سازندگان خود هشدار میدهد که از طراحی شخصیتهای زن با اندام اغراق شده خودداری کنند
- تعداد بازیکنان همزمان Horizon Forbidden West در استیم از ۴۰ هزار نفر عبور کرد
- ویدیوی اختصاصی: گیمپلی و معرفی بازی Rise of the Ronin
- عملکرد خوب استودیوی Nixxes در پورت PC بازی Horizon Forbidden West
- احتمال عرضه Final Fantasy 16 برای پلتفرمهای دیگر وجود دارد
- فیل اسپنسر: اخراجها در اکتیویژن برای کسب سود ضروری بود
- ۴ مورد از بیشترین عناوین پیشفروش شده در پلی استیشن، متعلق به ایکس باکس هستند
- گزارش: Xbox در مقطعی اکثر عناوین خود را برای PS5 منتشر خواهد کرد
- کدام نسخه از بازی GTA از همه محبوبتر است؟ + ویدیو
- گزارش: توسعهدهندگان ترد پارتی پتانسیلهای ایکس باکس را زیر سوال میبرند
نظرات
درود بر شما آقای بوالحسنی بابت این مقاله زیباتون
من که دوست داشتم نسخه جدید به ریشه سری وفادار تر باشه و شبیه عنوان اول و شاهکار نسخه دوم باشه
ولی از اینجایی که این نسخه تو سرزمین های شمالی اتفاق می افته و به افسانه های نورس و وایکینگ ها ربط پیدا میکنه فکر نکنم این نسخه خیلی شبیه عناوین اولیه سری باشه،همون بیشتر شبیه اودیسی خواهد بود(البته این اصلا عیب نیست و اودیسی هم قطعا یک عنوان بینظیر و عالی هستش)
انشالله برا نسخه ها بعد این اتفاق بیفته.
یه پروتاگونیست به یاد موندنی با گذشته سرد و تاریک و تم شخصیتی جدی که بتونه تو دل هوادارا ماندگار بشه
اتمسفر دارک و روایت داستان جدی تا محیط ها و رنگبندی فان و صرفا سرگرمی
موسیقی های به یاد موندنی تر و شنیدنی تر ( آدم رو مجاب کنه همینجوری آلبوم ش رو دانلود کنه)
و از همه مهمتر بازگشت هیدن بلید و اون سر پوش های هودی مانند معروف!!
من که به نسخه جدید خیلی امیدوارم چون اتمسفر وایکینگی پتانسیل بالایی داره اگه یوبیسافت به درستی ازش استفاده کنه
بابت زحمتی ک برای نوشتن مقاله انجام داده ای ازت ممنونیم دوست عزیز
اما نمیدونم چرا در مورد دو نسخه آخری AC یعنی Odyssey و Origins با اغراق زیاد خوب دست ب قلم شده ای! من ب شخصه با مقالتون مخالفم، از این جهت ک بنظر بنده (فن سر سخت این سری) نسخه جدید نباید Rpg باشه! باید شبیه ب نسخه یک یا دو با کیفیت امروزی ساخته بشه…
یوبیسافت واسه دریافت متا از منتقدین، مجبور ب تغییر سبک بازی شده ک این اصلا خوب نیست
تو نسخه اخری، سیستم مبارزات ب شدت مسخره و مزخرف هستش (نسبت ب نسخه های اولیهش)
باگ های بازی باید رفع بشن و سیستم مبارزات ی چیزی در مایه های نسخه اول و دوم و شبیه ب بازی بتمن باشه بهتره (این حرفمو فن های این سری درک میکنن)
بازم بابت زحمتی ک واسه نوشتن این مقاله کشیدی ممنونم دوست عزیز
دقیقا…. نسخه جدید نباید RPG باشه
از همون موقعی که نقش آفرینی شدن اساسین از نسخه یونیتی شروع شد… آزادی عمل هم از بازی باز گرفته شد….(البته من به شدت یونیتی رو دوست داشتم)
البته به عنوان فن این سری… موافق هستم که سیستم مبارزات بیشتر شبیه به نسخه ی اول باشه… عمیق و چالش برانگیز… یادمه تو نسخه اول اگه یه دکمه رو جا به جا می زدی بازی مجازاتت می کرد و وادارت می کرد که پشت هر کلیک کردن یه فکری هم باشه!
تا این که نسخه ی سوم عرضه شد و سیستم مبارزه شبیه سیستم مبارزه بتمن شد و همه چی خراب شد
دیگه خبری از (فکر کردن قبل کلیک کردن ) نبود و باید پشت سر هم فقط دکمه می زدی.
به نظر من قبل هر چیزی باید یه فکری به حال نقش آفرینی نبودن بکنن.
نه این که چیز بدی باشه.. چون که جاش تو فرنچایز هایی مثل اساسین نیست !
حرف منم همینه رفیق
البته یوبیسافت ب فکر درآمد هستش نه گیمر
رنگناروک واقعی رو فقط تو گاداف وار بعدی خواهیم دید توسط بهترین استودیوی تاریخ 😎
باقیش سوسول بازیه
اسپم : ۱۰۰ گیگ و ببین !! برا شما هم ریختن ؟
آره ریختن ولی فقط برای خطوط اینترنت ثابت
اگر جنگ های بزرگ هم به بازی اضافه کنند خیلی جذاب میشه مثل بازی ryse son of the rome قدرت فرمان دادن به نیرو ها هم داشته باشی که عالی میشه
من که دیگه به شخصه انتظاری از یوبیسافت ندارم
علی رغم همه کف و سوت زدن ها برای نسخه اودیسی ، به نظرم فرنچایز اساسین رو نابود کرد و دیگه اصلا اثری از اساسین
متاسفانه یوبیسافت انقدر پول دوسته که فقط میخواد از نام آی پی هاش استفاده کنه تا به فروش بیشتر برسه ، با همین سیاست این نسل دو فرنچایز فوق العاده مثل اساسین و گوست ریکن رو نابود کرد
تنها آی پی جدید یوبی که واقعا لایق بود دیویژن هست وگرنه من به شخصه با عناوین دیگه مثل crew the و واچ داگز اصلا نتونستم ارتباط بگیرم
آخرین بازی یوبیسافت که ازش لذت بردم farcry5 بود ، امیدوارم این فرنچایز رو هم با نبوغ مثال زدنیش به انحطاط نکشونه !
ببین داداش من هم موافقم که ادیسه صرف نظر از یک بازی خوب یک اساسین نبود.اما در مورد فارکرای ۵ هم این قضیه صدق میکنه.یعنی یک فارکرای نبود.از نسخه ۴ به اینور فارکرای افت کرده و دیگه از اون حیات وحش بکر و دست نخورده که جز اصلی بازی بود کلا به یک بازی دیگه تبدیل شده.
ممنون بابت مقاله عالیتون…… به نظرم این نسخه باید توی گیم پلی چندتا تغییر بکنه …… و اینکه این بازی رگنوراک نیست، رگنوراک اصلی رو کریتوس کبیر شروع کرده
برای موفق شدن:
۱- شخصیت اصلی به یادماندنی، باید کارگردان بازی بتونه به خوبی (مثل AC 2) سرگذشت این شخصیت رو به تصویر بکشه. داخل نسخه دوم از سرگذشت خانواده شخص تا پیری به زیبایی کارگردانی شده بود. در کنارش شخصیت های منفی داخل سه گانه سرگذشت اتزیو همگی بی نظیر بودن از رودریگو بورگیا تا پسرش سزار و شخصیت های منفی دیگر.
۲- نقش آفرینی به این سری نمیاد. باید برگرده به قدیم اما باید بازی سخت تر باشه نسبت به بازی های قدیمی. یعنی در عین این که نقش آفرینی نیست و ماجراجویی اکشن میشه باید درجه سختی هم داشته باشه نه این که تنها با فشردن دکمه ها همه اطرافت کشته بشن باید کارگردان بازی بتونه چالش رو به مبارزات اضافه کنه.
۳-نوآوری در گیمپلی / روایت / ستینگ. حداقل داخل یکی از این ها سرآمد باشن.
۴- فقط نسل بعدی باشه بازی، لودینگ ها حذف بشه و صرفا محیطی بزرگ اما خالی از معنا و عمق ساخته نشه. راضی ترم محیط کوچک تر باشه اما حداقل تمام اون نقشه ای که در دست داری پر از جزئیات باشه.
۵- پولیش و پولیش و پولیش! محیط اگر کوچک تر باشه و بلندپروازی نشه کار پولیش هم راحت تره.
۶- از همه مهتر طراحی مرحله و ماموریت های مختلف و جذاب! نه این که نصف ماموریت ها فقط تعقیب باشه.
بنظرم پتانسیل دوران وایکینگ ها بالاست.فقط اینکه بهتره مبارزات هم مثل زمان وایکینگ ها سرعتی و قدرتی باشه و مثل ادیسه حالت نقش آفرینی نداشته باشه.بعلاوه بازی باید تغییرات اساسی نسبت به کل نسخه های قبل داشته باشه.و هر چیزی تو بازی واقعا برگرفته از دوره وایکینگ ها باشه.پیدا کردن نقشه های گنج و شکار حیوانات و پرندگان و جزایر متعدد در سراسر نقشه بازی میتونه جز المان های اصلی بازی باشه.سیستم آب و هوایی بازی هم باید تغییرات زیادی داشته باشه و باد و باران و صاعقه و تندر و …. رو شاهد باشیم و با پیشرفت بازی بهتره نسبت به ماموریت های اصلی تغییر فصل هم تو بازی باشه.
یوبی سافت اگه بخواد خوب میسازه اگه سم فیشر امسال معرفی نشه Assassins نمی تونه جای اونا را بگیره
کلا من این سری رو خیلی دوست دارم
امیدوارم هایدن بلید برگرده
در مورد اون داستان ابسترگو هم سخنتون درسته ولی از نظر داستان ابسترگو فقط و فقط و فقط دزموند منو جذب خودش کرد
بشر هرساله این مجموعه رو با نطرات منفی مورد لطف قرار داده.
امیدوارم حداقل امسال:
۱) داستان بازی به زیبایی یونیتی و سری ۲ باشه 😎
۲)سیستم مبارزاتی به زیبایی ادیسه باشه :bomb:
۳)یه توجهی هم به بخش چندنفره داشته باشه :meeting:
۴) بجای تکراری شدن و خسته شدن، تنوع و نهایت لذت رو داشته باشیم :reallyangry:
من چند تا انتظار دارم از این اساسین :
۱٫ از اول بشینن فیزیک شخصیت ها و محیط رو از نو بازسازی کنن چون واقعا اگه از اوریجین به اودیسه بازی کرده باشید متوجه میشید چی میگم
۲٫ از اول توانایی اینو داشته باشیم شخصیت خودمون رو بسازیم چون اگه قرارباشه سری به سمت یک فرنچایز نقش آفرینی بره پس بهتره همچین چیزی به بازی اضافه بشه که قیافه و فیزیک و جنسیت MC رو خودمون انتخاب کنیم
۳٫ بخش کشتی بلک فلگ و اودیسه توش باشه چون همه میدونیم وایکینگ ها با کشتی همه جا رو به خاک و خون کشیدن
۴٫یک safe house وجود داشته باشه . مثلا یا خود کشتی باشه یا یک خونه یا عمارت باشه و فقط همین نباشه بلکه بشه توش کار هایی مثل نسخه ی بلک فلگ که توی کابین جک دا میکردی بلکه بیشتر هم باشه مثلا فقط توی این قسمت بتونی لباس خودت رو عوض کنی و یک سری فعالیت جذاب مثل کاری که سری GTA V با safe house ها کرد
۵٫داستان توی این ۲ بازه ی زمانی باشه . یا زمان شاه Knud باشه و حمله ی پدرش Sweyn Forkbeard به انگلیس باشه که سال ۱۰۱۰ رخ میده . یا زمان حمله ی King Haakon توی سال ۱۲۵۸ به انگلیس زمان جنگ های داخلی بریتانیا بین پادشاهی های نروژ. اسکاتلند. انگلیس . ایرلند و اتحاد Baron باشه . ( که به نظرم هم همین میشه چون این زمان بهترین شخصیت های تاریخی رو داره از ویلیام والاس دلیر بگیر را ریچارد شیردل که از جنگ صلیبی بر میگرده تا آزادی ایرلند و شهر Dublin از دست انگلیس ) .
۶٫ماموریت های جانبی مثل غارت یک روستا و یا کشتن ارباب یک منطقه زیاد باشه چون وایکینگ ها توی منطقه ی اروپا تقریبا نیرو های قابل خرید بودن و مزدور هم بودن که توی فرانسه این اتفاق خیلی می افتاد .
۷٫ توی داستان شاهد انتخاب های خاکستری زیادی باشیم و خشونت بازی توی داستان و انتخاب ها زیاد باشه چون وایکینگ ها قبول کنید انسان های دل رحمی نبودن .
۸٫ شاهد وجود افسانه های نورث باشیم مثل میدگارد و … تقریبا مثل اون باس فایت های خفن اودیسه
۹٫ قابلیت رام کردن یک حیوان به صورت دائم باشه چون همه میدونن وایکینگ ها یکی از بهترین رام کننده های گرگ خاکستری بودن
فقط نسخه اول و دوم دو بازی کردم با تقریبا نصف اوریجینز . نسخه اول کاریزمای الطائر از تمام اساسینها بالاتر بود ولی گیمپلی تکراری بود . نسخه دوم تقریبا همه چیزش عالی بود . اوریجینز هم بدک نبود اما ادامه ندادم . اصلا هم دیگه علاقه ایی به اساسین های جدید بصورت سریال تو تمام کشورها ندارم .
به خاطر این پست وارد سایت شدم.به شدت به AC ODYSSEY کم لطفی شده یکی از بهترین هاست.معلومه نویسنده با بی حوصلگی بازیش کرده
به نظرم فرانچایز AC باید خیل تغییر ایجاد کنه چون توی چند تا بازی اخیر واقعا نوآوری خیلی کم دیده میشد
واقعا امیدوارم موفق بشه چون وایکینگ ها یکی از جذاب ترین شخصیتها هستن.
ممنون بابت مقاله
اساسین برای من تموم شدست نمی تونم نسخه های جدیدشو بازی کنم .. ترجیح می دم خاطرات خوبی که از این سری دارم خراب نشه
.. فقط امیدوارم روزی اساسین بتونه من رو مجاب به تجربش کنه و این میسر نیست مگه با بازگشت به سبک گذشتش و این هم میسر نیست پس کلا اساسین پر 😥 :-((
دوستان امروز داشتم درایور جدید amd رو نصب میکردم نسخه ۲۰٫۲٫۲ نصب تا آخر رفت ولی همون آخرش ارور داد متنش این بود:
ERROR 1603 – Radeon software installation has encountered a general error and cannot proceed
اما نگاه کردم دیدم درایور نصب شده
کسی میدونه این ارور مال چی بوده؟
اگه درایور نصبه و کنترل پنل ای ام دی برقرار هست که مشکلی نیست . یه برنامه هست که درایور قبلی رو پاک میکنه بطور کامل باید تو سیف مود ران بشه همیشه درایور جدید نصب میکنی بهتره قبلش از اون برنامه استفاده کنی تا درایور قبلی از تو ریجستری و همه جا پاک بشه بعد جدیده رو نصب کن . اسم برنامه دیسپلی درایور اناینستالر هست .
ممنون بابت مقاله ی زیباتون
دو دستگی زیادی توی کامنت ها وجود داره یکی میگه سری اودیسه عالی بود و به اوج خودش رسیده بود که الحق نظر خودمم همین هست یکی میگه افتضاح بود و باید برگرده به ریشه هاش…خب طبیعتا بازیها طرفدارای خودشو پیدا میکنه چه خوشتون بیاد چه نیاد..اگه شما از ادیسه لذت نمیبرین برین کنار بزارین باد بیاد اینجا گردوخاک راه نندازین چون واسه کسی مهم نیس.
کسی نمی گه افتضاح بود
هر کی هم که قبلا گفته تو پست نمرات بازی عذرخواهی کرده( از جمله من)
تنها مشکل اودیسه فضایی شدن بازی بود همین
و یک نکته ی مهم دیگه اینه که چرا یوبی سافت از ساختن یک اساسین توی ژاپن مقاومت میکنه ؟؟؟؟؟؟
واقعا کسی هست دوست نداشته باشه یک اساسین رو توی زمان جنگ های داخلی سنگوکو جیدای بین دایمیو های پرقدرتی مثل اودا نبوناگا و تاگدا شینگن و اوئسوگی کنشین نبینه ؟؟؟؟
یعنی حتی فقط فکر کردن بهش هم هیجان زدم میکنه
فکرش رو بکن افرادی مثل سانادا یوکیمورا و اکچی میتسوهیده رو میبینی یا مثلا آدم بزرگی مثل هاتوری هانزو
بعد یک سری اتفاقات مثل آتش سوزی معبد هونوجی که هنوز که هنوزه معلوم نیست چی شد که این طوری شد یا جنگ های بزرگی مثل نبرد سکیگه هارا یا حتی مثلا زمان جنگ بین امپراطوری خواه ها و طرفدار های شوگون که توش آدم های خفنی مثل یوشی هیرو شیمازو و …
وقعا یوبی سافت چرااااااااااااااااااااااااااااااا ؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!
۱٫ اگه پارکور ترکیبی از سرعت و روان بودن یونیتی، واقع گرایی و سنگینی نسخه سوم و چالش برانگیز و فکری بودن نسخه اول (که برای من بهترین بازی سری هست) باشه خیلی عالی میشه.
۲٫ المان های rpg در حد یونیتی باشن، یعنی اینکه حرکات و تکنیک هایی رو بخری که به کمکت بیاد و بازی رو راحت تر بکنه نه اینکه تازه حرکات basic و اولیه رو بخری. البته حرکات هسته ای و کلیدی سری مثل مخفی شدن روی صندلی یا double assassination باید از لول باز باشن. البته فراموش نکنیم این سری المان های rpg از همون نسخه اول (با کشتن اهداف لول آپ میشدی و قابلیت و سلاح های بهتری میگرفتی) در این بازی بوده ولی به شکل درست پیاده سازی شده بود.
۳٫ مبارزه ترکیبی از حالت تاکتیکی و فکری نسخه اول، چالش و واقع گرایی یونیتی و در نهایت خشونت و حس رضایت (از تکنیک های خفن هیثم و کانر و به سیخ کشیده شدن دشمنان فلک زده) نسخه سوم واقعا مبارزه رو بینظیر میکنه.
۴٫ داستان، شخصیت ها، روایت و حال و هواش مثل نسخه ی اول، سوم، یونیتی و روگ باشه که خوب و بد مطلق در اون وجود نداشت و همه چیز خاکستری و پیچیده بود. نباید مثل سه گانه ی اتزیو، بلک فلگ، سیندیکیت، اوریجینز و اودیسه اسسینها فرشته های نجات برای آزدای بشریت و تمپلار های مادرزاد شرور و طالب قدرت برای بدبختی بشریت به تصویر کشیده بشن. باید بازیباز حس کنه که هر دو طرف نکات مثبت و نظرات درستی دارن ولی از طرفی هر دو نکات منفی و عیبهایی هم دارن.
۵٫ اگه میخوان انتخاب دیالوگ و تصمیم گیری بزارن بهتره انجام نشه چون شما دارین از طریق حافظه ژنتیکی فقط اتفاقاتی رو که اتفاق افتاده دنبال میکنید و نباید انتظار تغییر داشته باشید، ولی اگه این کار رو کردن انتخابات هم باید خاکستری باشه و خوب و بد مطلق نداشته باشه مثل KOTOR2، Witcher یا New Vegas که تاثیرات مهمی در روند بازی تا آخرین لحظه داستان داشته باشه نه مثل ادیسه که فقط برای اون لحظه مهم بود و بس.
۶٫ باید به حال و هوای نسخه ی اول برگرده. از توصیف کاملش عاجز هستم چون نمیشه توصیفش کرد ولی خودتون بازی کنید منظور منو میفهمید، اون حس یک قاتلی که بین مردم مخفی شده و کاملا مرموز هست به هیچ وجه در نسخه های دیگه نیست.
۷٫ ماموریت های فرعی مهم نیست چه تعداد داشته باشه مهم اینه که تنوع و ریتم مناسبی داشته باشه که بازیباز ازش زده نشه.
۸٫ شکار باید مثل نسخه سوم و روگ باشه (که به شدت از Red Dead Redemption الهام گرفته بودن) به این شکل که گونه های فراوانی از حیوانات در اندازه و اقلیم هایی متفاوت که برای درست کردن وسایل یا فروش میشه ازشون استفاده کرد، البته به پویایی اونها هم باید باشن.
۹٫ پورت و لانچ درست برای تمام پلتفرمها، اگه اون فاجعه ی عظیم پورت و لانچ برای یونیتی نبود بدون شک به عنوان top5 سری قلمدادش میکردن چون یونیتی بازی بسیار زیبا و فراتر از زمانش بود که با عجله یوبیسافت به خاک و خون کشیده شد.
۱۰٫ بازی راجب Assassin’s Creed باشه نه Viking’s Creed که این اتفاق در اودیسه یا Spartan’s Creed افتاد.
عاشقتم اساسین به مولا :rotfl:
سلام.من انتظار دارم که داستانش درگیرکننده تر و احساسی تر بشه.یه حس انتقامی یا دراماتیک که تو سری سوم بود یا دوم.مخفی کاری بیشتر باشه و بازی سخت تر بشه تو بخش مبارزات ولی این سختی جذاب باشه(تو سری سیندیکیت اون ابزارش درسته مبارزه رو یه کم سخت تر کرده بود ولی حس خوبی رو منتقل نمیکرد چون خشونت نداشت.
سلام.من انتظار دارم که داستانش درگیرکننده تر و احساسی تر بشه.یه حس انتقامی یا دراماتیک که تو سری سوم بود یا دوم.مخفی کاری بیشتر باشه و بازی سخت تر بشه تو بخش مبارزات ولی این سختی جذاب باشه(تو سری سیندیکیت اون ابزارش درسته مبارزه رو یه کم سخت تر کرده بود ولی حس خوبی رو منتقل نمیکرد چون خشونت نداشت. 🙂 🙂 🙂
بازمکارای گذشته شو تکرار میکنه
واقعا تنها انتظاری که من دارم اینه که مبارزات بازی از این حالت بازی های نقش آفرینی خارج بشه و به همون حالت کلاسیک قبلی برگرده! نسخه اوریجین و اودیسی رو به دلیل مبارزات تخیلی بازی نکردم.
یه نکته مثبت تو میارزات بازی تو نسخه آخر جنگ های گلادیاتوری بود بنظرم که مبارزات رو جذاب تر می کرد
اما خب بدون اشکال نبود
تنوع سلاح ها خیلی خوب بود اما بنظرم تمام سلاح ها کاربردی نبودن یعنی شاید شما از تعداد معدودی سلاح میتونستی به عنوان سلاح اصلی استفاده کنی
انتظار دارم محیط بازی کمی پویاتر باشه
کارهای بیشتری برای انجام دادن وجود داشته باشه تو دنیای بازی
یه مشکل دیگه توی نسخه ادیسی حالت چهره شخصیت ها بود که بنظرم نا امید کننده بود یعنی وقتی شخصیت بازی عصبانی می شد خوشحال می شد یا به طور کلی واکنش های متفاوتی داشت بنظرم هیچ تغییری توی چهره یا دیده نمی شد یا خیلی کم دیده می شد
در مجموع نظرم اینه که وقتش رسیده که یوبی سافت
این سری دوباره به ریشه های قدیمیش برگردونه
چون درسته که بازی یه تجربه خوب تو سبک نقش آفرینی محسوب میشه اما بنظرم هر چقدر هم که خوب باشه به پای سری های کلاسیک نمیرسه
چون هیچ وقت تجربه سری های کلاسیک تکراری نمیشه
با سلام. اول اینکه اصل اساسین ها مال ایران هستش که حشاشین میگفتن و برای به تصویر کشیدن هر تمدنی از اساسین ها استفاده شده ولی ایران که زادگاه اصلیشون هست بازی اساسین رو در موردش نساختن که امیدوارم روزی این امر محقق بشه اینو در مورد سری بازی های اساسین کرید ها کلی گفتم. و اما اساسین کرید رگناروک خشونت و زدوخوردو خونریزیش باید واقع گرایانه بهش پرداخته بشه، مبارزات و حالو هواش هم باید جوری باشه که وقتی آدم تو محیط بازی قرار میگیره خودشو در قالب یک وایکینگ حس کنه و همینطور محیط بازی دقیقأ عین سرزمین های فتح شده وایکینگ ها باشه و نباید به هیچ عنوان شبیه اوریجینز و اودیسه باشه چون مبارزه ها و خشونت این دو عنوان از سری اساسین کرید ها خفنو جذاب نبودن. امیدوارم که یو بی سافت بتونه از عهده این عنوان بخوبی بر بیاد و یک بازی بسیار قوی رو ارائه بده.
با تشکر از همه دست اندرکاران رسانه جذابو محبوب گیم فا❤️