فیل اسپنسر از تاثیر استودیوهای اکسباکس برروی مایکروسافت میگوید
آقای فیل اسپنسر (Phil Spencer) رییس بخش اکسباکس، بهتازگی در مصاحبه با پادکست ویژهی تد پرایس (Ted Price)، بنیانگذار و مدیرعامل استودیوی اینسامنیاک گیمز (Insomniac Games)، صحبتهایی را در خصوص استودیوهای بازیسازی اکسباکس (Xbox Game Studios) انجام داده است. آقای اسپنسر در بخشی از صحبتهای خود به چگونگی تاثیرگذاری استودیوهای اکسباکس برروی مایکروسافت اشاره کرد.
وی در این خصوص اظهار داشت:
به طور مشخص استودیوهای زیرمجموعهی اکسباکس برروی مایکروسافت تاثیرگذار بوده است. ما در این مورد با مت بوتی (Matt Booty)، رییس استودیوهای بازیسازی اکسباکس صحبت کردهایم. من فکر میکنم اگر وجود استودیوهای اکسباکس برروی فرهنگ و نگرش مایکروسافت تاثیرگذار نباشد، در این امر ناکام بودهایم.
در یک سازمان به مانند مایکروسافت، شما به عنوان یک فرهنگ از این شرکت هستید و این موضوع هیچ کجا بیشتر از استودیوهای ما نمایان نیست. استودیوهای اکسباکس تنوع جغرافیایی دارند و همهی آنها در زیر یک سقف زندگی نمیکنند. زندگی در شهرهایی مانند مونترال و سانتا مونیکا با هم تفاوت دارد و همهی اعضای این استودیوها زندگی متفاوتی را تجربه میکنند. در این موقع شما انتظار دارید تا این تفاوتها برروی استراتژی مایکروسافت تاثیر بگذارد. برای من جالب است که با شخصی مانند فرگس اورکوهارت (Fergus Urquhart) که مدت زمان زیادی است که استودیوی آبسیدین را اداره میکند، در احساسش در رابطه با پیوستن به مایکروسافت، وبرنامههای آیندهی آنها صحبت کنم. این صحبتها مطمئناً به سود هر دو طرف است.
آنچه که من و مت بوتی در مورد آن صحبت میکنیم این است که چگونه میتوانیم یک فرهنگ را پرورش دهیم که در آن انتظارات مشخص و پایهای از یکدیگر داشته باشیم و از این طریق بدانیم که چگونه تعامل کنیم. اما من در عین حال نمیخواهم افراد احساس کنند که در یک استودیوی مشابه کار میکنند. میخواهم آن فرهنگها حفظ شوند.
من فکر میکنم که ما در آن سفر هستیم. فکر نمیکنم که لزوما باید آن فرهنگ را داشته باشیم، اما ما همیشه در حال یادگیری و گوش دادن هستیم. مهمترین نکته این است که رهبران استودیوها و اعضای آنها احساس کنند تا صدایی برای گفتن و مکانی برای ایستادن دارند تا از آن طریق صحبتها و احساسات خود را با مایکروسافت در میان بگذارند.
فیل اسپنسر در ادامه خاطر نشان کرد که به اشتراکگذاری دانش و تخصص استودیوهای اکسباکس با یکدیگر بسیار فوقالعاده خواهد بود.
وی ادامه داد:
مت بوتی در رابطه با گردآوری اعضای استودیوهای اکسباکس و گفتگوهای عمومی آزاد بسیار خوب عمل کرده است. من مطمئن هستم در شرکت سونی نیز چنین وضعیتی وجود دارد. هنگامی که استودیوها به معیارهای مشخص برسد، شما میتوانید جلسات کوتاهی را با اعضای تیمهای زیرمجموعهی داشته باشید. این چیزی است که در حال حاضر آن را میبینم. میزان اشتراکاتی که میان تیمهای مختلف استودیوهای اکسباکس قرار گرفته، بسیار جالب توجه است. من حدود چند هفتهی قبل در استودیوی اینیشیتیو (The Initiative) حضور داشتم و عنوانی را بازی کردم. اعضای این تیم با اعضای استودیوی نینجا تئوری (Ninja Theory) و برخی از آنها با اعضای کوالیشن (Coalition) در مورد استفاده از یک کد خاص صحبت میکردند. من فکر میکنم ایجاد یک انجمن و یا بستر برای این موضوعات مهم است، اما گوش دادن به صحبتهای اعضای تیم مهمترین نکته است؛ زیرا تیمها در هنگامی که کار به صورت مطلوب پیش نمیرود، این موضوع را به صورت آشکار و یا پنهان به شما میگویند. ما باید سازمانی باشیم که صحبتهای رهبران استودیوها را گوش دهد.
آقای اسپنسر در بخش دیگری از صحبتهای خود در این پادکست، به آیندهی کنسولها اشاره کرد. وی در این خصوص گفت که انتظار دارد کنسولهای فیزیکی حداقل تا ۱۰ سال آینده به کار خود ادامه دهند. شرکت مایکروسافت تاکنون ۱۵ استودیوی بازیسازی را در زیرمجموعهی اکسباکس در اختیار دارد.
پر بحثترینها
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- فیل اسپنسر: تولید کنسولهای ایکس باکس در نسلهای آینده متوقف نخواهد شد
- کار ساخت بازی جدید ناتی داگ از سال ۲۰۲۰ آغاز شده است
- فیل اسپنسر: STALKER 2 یکی از مدعیان بهترین بازی سال است
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
- بازی Death Stranding Director’s Cut دومین بازی پرفروش ایکس باکس شد
- بازی GTA V با این هدف ساخته شد که از هر نظر بهتر از GTA IV باشد
نظرات
بی صبرانه منتظر شاهکارای استودیوها در نسل بعد هستم خصوصا فیبل playground و بازی the initiative :yes:البته تا شروع نسل هم کم شاهکار نداریم حدود دو هفته دیگه ori منتشر میشه :inlove:
Gears tactics
Bleeding edge
Grounded
Tell me why
Minecraft dungeons
Wasteland 3
خداییش بگو این چی گفت.ترجمه کن برای من
البته من هم به عنوان طرفدار پلی استیشن و سونی منتظر معرفی فیبل ۴ و بازی جدید اینیشیتیو هستم
ولی اون لیستی که گفتی خدایی به جز ori و تا حدی wastelands 3 فعلا هیچکدامشون نمیشه از الان گفت شاهکار هستن و شاهکار برای هر بازی استفاده نباید بشه این نسل تا اینجا برای مثال ویچر ۳ ، رد دد ۲ ، گاد او وار ، اوری ، بلادبورن ، زلدا و یه سری بازی دیگه لایق شاهکار هستن
خداییش به چیزی که مینویسی اعتقاد داری؟؟؟؟
تو گیرز تاکتیک بازی میکنی یا اون بازی نینجا تئوری…بلیدینگ ادج…نگاهشون اصلا میکنی؟؟؟
بیخیال
اوری۲ و وستلند عالی هستن…
شما به سلیقه های متفاوت و احترام گذاشتن به نظر بقیه اعتقاد داری ?:-)
بله من بتای Bleeding edge رو بازی کردم سیستم مبارزات عالی تنوع هیروها و استایل مبارزه هر کدومشون عالی بودن :yes:
شما ظاهرا سبک بازیایی مثل XCOM رو دوست نداری حالا این دلیل میشه کسی سراغ Gears tactics نره ?:-)بله تمامشون رو من تجربه میکنم و لذتم خواخم برد همونجور که شما از بازیای محبوبت لذت میبری :yes:
اسپنسر از گند زدن مایکروسافت به استودیوهای اکس باکس میگوید :yes:
نور به قبر آواتار ات بباره
:yes: :rotfl: :rotfl:
کسایی که میگن بازی های اکشن پلتفرمر مترویدوانیا کودکانه هست ونمی تونن موفق بشن برن یه سری به
بازی Journey to the Savage Planet بزنذتا دیدشون عوض بشه
به نظرم بازی هایی توی سبک Bleeding edge نباید انحصاری بشن یعنی کسی نباید سعی کنه این انحصاری ها رو بسازه . چون مخصوصا روی کنسول مایکروسافت که خودمونیم توی این نسل خیلی کمتر از نسل قبل فروخته و به همین دلیل آدم های کمتری هم بازی رو تجربه میکنن و بعد از حدود ۶ الی ۱۲ ماه هنوز پلی میدن . اگه به بازی overwatch دقت کنید چون مولتی پلتفرم بود تونست یک فن بیس خیلی قوی برای خودش پیدا کنه که تا همین الان هم همین فن بیس سازنده ها رو مجاب کرده بعد از گذشت چندین سال از عرضه ی بازی هنوز از بازی مثل روز اول پشتیبانی کنن و میلیونی پلیر داشته باشه.
نمیگم بازی موفق نمیشه چون هیچی مشخص نیست و برای مایکرو فن ها هم ابراز خوش حالی میکنم برای این بازی و ازش لذت ببرن ولی امیدوارم فکر این چیزهایی که گفتم رو مایکرو کرده باشه و هم طرفدار ها ناامید نشن هم بازی بعد ۶ ماه پلیر هاش رو از دست نده و کویر نشه