تریپ‌وایر اینتراکتیو: سخت‌افزار کنسول‌های نسل نهم جهشی بزرگ محسوب می‌شود

PS5 ، Xbox Scarlett ، اخبار ، اخبار بازی ۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۵

هر هفته‌ای که می‌گذرد عطش میلیون‌ها بازی‌باز برای تجربه‌ی انجام بازی برروی کنسول‌های نسل بعدی سونی و مایکروسافت یعنی پلی‌استیشن ۵ و اکس‌باکس سری اکس بیشتر می‌شود. جالب است بدانید حتی توسعه‌دهندگان نیز از این بابت به‌وجد آمده‌اند.

بسیاری از استودیوها و سازندگان مطرح از هم‌اکنون کیت توسعه‌ی این کنسول‌ها را در اختیار دارند و از قدرت سخت‌افزاری آن‌ها آگاهند. البته این موضوع باعث نمی‌شود آن‌ها اطلاعات محرمانه‌ای از پلی‌استیشن ۵ و اکس‌باکس سری اکس منتشر کنند زیرا یکی از استراتژی‌های مهم بازاریابی و فروش این است که صاحبان محصول، خودشان و در زمانی مناسب اقدام به این کار کنند و اجازه‌ی چنین حرکتی را به توسعه‌دهندگان نمی‌دهند.

یکی از همین سازندگان استودیوی تریپ‌وایر اینتراکتیو (Tripwire Interactive) است که سابقه‌ی ساخت عناوینی چون Killing Floor و Red Orchestra را در کارنامه دارد. به‌تازگی جان گیبسون (John Gibson)، مدیرعامل این استودیو، در مصاحبه‌ای مربوط به بازی Maneater حاضر شده است و زمانی که بحث به سمت کنسول‌های نسل نهم کشیده شده سخنان جالبی درباره‌ی آن‌ها به‌زبان آورده است:

باتوجه به این‌که متعهد به پیمان‌نامه عدم افشای اطلاعات هستم و به همین دلیل هم نباید جزئیات خاصی را مطرح کنم، فکر می‌کنم آن‌ها یک جهش نسلی بزرگ محسوب می‌شوند.

یکی از مواردی که این روزها زیاد درباره‌شان صحبت می‌شود حافظه‌ی SSD است. مردم بیشتر تمایل دارند دررابطه با پردازنده‌ی گرافیکی و پردازنده‌ی مرکزی سریع‌تر حرف بزنند اما هارد درایوهای با ۵۲۰۰ دور در دقیقه (RPM) با زمان بارگذاری طولانی‌شان افتضاح هستند. ما یک بازی جهان باز مانند Maneater داریم و از آن‌جایی امکان پردازش لحظه‌ای جزئیات زیاد وجود ندارد، فقط کوسه را می‌توانیم به‌سرعت جرکت دهیم. SSD واقعاً دست شما را باز می‌کند تا کارهای بیشتری با بازی خود انجام دهید. موارد دیگر مانند پردازنده‌ی مرکزی و گرافیکی سریع‌تر و حافظه‌ی تصادفی (RAM) بیشتر نیز عالی هستند. تمام آن‌ها یک جهش نسلی بزرگ محسوب می‌شوند. من بابت کارهایی که به وسیله‌ی کنسول‌های نسل بعد می‌توانیم با بازی‌های فعلی و آینده‌مان انجام دهیم واقعاً هیجان‌زده هستم.

صحبت‌های گیبسون دقیقاً سخنان مارک سرنی (Mark Cerny)، معمار ارشد پلی‌استیشن ۵، را زمان معرفی اجمالی قابلیت‌های این کنسول تائید می‌کنند. او گفته بود حافظه‌های سنتی به‌شدت سرعت بارگذاری را تحت‌تاثیر قرار می‌دهند و به همین خاطر استودیوی اینسامنیاک گیمز (Insomniac Games) مجبور شد سرعت تاراندازی مرد عنکبوتی در عنوان Spider-Man را پائین بیاورد چراکه در غیر این‌صورت پلی‌استیشن ۴ قادر نبود دنیای بازی را با سرعت کافی بارگذاری کند. البته به‌نظر می‌رسد این مشکل در نسل بعد به‌طور کلی مرتفع خواهد شد.

لازم به‌ذکر است هنوز اطلاعات کاملی از کنسول‌های نسل نهم نداریم به جز این‌که هردوی آن‌ها از حافظه‌ی اختصاصی SSD، پردازنده‌ی AMD Ryzen Zen 2 هشت هسته‌ای، پردازنده‌ی گرافیکی AMD Navi با قابلیت پردازش پرتو (Raytracing)، حافظه‌ی تصادفی GDDR6 و تراشه‌ی صدای اختصاصی بهره می‌برند و قرار است در تعطیلات سال ۲۰۲۰ میلادی به بازار عرضه شوند.

12345678910(30 رای, میانگین آرا 9٫20 از 10 )
Loading...

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید