دیزنی از توسعهدهندگان دعوت میکند بازیهایی از روی عناوین مختلفش بسازند
دیزنی اعلام کرده است که حاضر است اجازه دهد توسعهدهندگان روی طیف وسیع عناوین مختلفش آزمایش انجام دهند. مخزن عناوین دیزنی که شامل مارول (Marvel)، استار وارز (Star Wars) و فاکس قرن بیستم میشود، معدن طلایی از آثار کلاسیک و مدرن را به توسعهدهندگان ارائه میدهد که آمادهی اقتباس در بازیهای ویدیویی هستند. تنها مشکل این است که دیزنی دیگر علاقهای ندارد شخصا بازی بسازد.
این شرکت عظیم در عوض تصمیم گرفته است حق ساخت بازیهایش را به توسعهدهندگان و ناشران علاقهمند بدهد. با این وجود، بازیهایی که بر اساس آثار دیزنی ساخته شده باشند کمیاب هستند و این چیزی است که شرکتها باید تغییرش بدهند.
در اجلاس DICE که این هفته در لاس وگاس برگزار شد، معاون ارشد بخش بازیها و تجربههای تعاملی دیزنی، شان شوپتاو (Sean Shoptaw)، گفت دیزنی قصد دارد توسعهدهندگان را برای استفاده از عناوینش “تقویت” کند.
من برای یک دلیل به خصوص اینجا هستم: تا شما را تقویت کنم که کارهایی منحصر به فرد با عناوین ما انجام دهید.
ما میخواهیم از نیروی خلاقیتی که در این صنعت وجود دارد استفاده کنیم.
شوپتاو تحت تاثیر موفقیتهای عناوین اخیری که از روی آثار دیزنی ساخته شده بودند، مانند Spider-Man و Star Wars Jedi: Fallen Order بود. Spider-Man تا به الان ۱۳ میلیون نسخه فروش داشته است و شایعاتی مبنی بر ساخت دنبالهاش هم وجود دارند.
Fallen Order هم به همین ترتیب موفقیت بزرگی برای الکترونیک آرتس (Electronic Arts) بود و با فروش ۸ میلیون نسخهای خود، ناشر را شگفت زده کرد.
شوپتاو سپس ادامه داد:
ما میخواهیم بزرگ رویاپردازی کنیم و به کارهای عظیمی که میتوانیم با یکدیگر انجام دهیم فکر کنیم.
درست مشخص نیست که منظور شوپتاو از این سخنان این است که دیزنی قصد دارد روند دادن حق امتیاز آثارش را سادهتر کند و یا صرفا میخواهد دوباره توجه توسعهدهندگان را به پتانسیل آثارش جلب کند. فعلا میتوانیم منتظر بازیهای بیشتری مانند Spider-Man از الکترونیک آرتس و Marvel’s Avengers از اسکوئر انیکس (Square Enix) باشیم.
پر بحثترینها
- مایکروسافت هماکنون روی پلی استیشن بازیهای پرفروش بیشتری نسبت به سونی دارد
- خالق Nier: استودیوهای ژاپنی نمیتوانند با تکنولوژی غربیها رقابت کنند
- سیستم مورد نیاز Ghost of Tsushima مشخص شد؛ اولین بازی که روی PC از تروفیها پشتیبانی میکند
- سونی ممکن است اجرای بازیها با نرخ فریم ۳۰ روی PS5 Pro را قبول کند
- طرفداران GTA 6 حاضرند حتی بیشتر از ۷۰ دلار برای این بازی بپردازند
- چطور میتوان Starfield را به بازی بهتری تبدیل کرد؟
- شایعه: رئسای سابق استودیوی ۳۴۳ کمپین Halo Infinite را نابود کردند
- نسخه PS5 بازی Starfield به مدت ۴ سال در دست توسعه بود
- کنسول یا PC؟ مقایسه تجربه بازی و قیمت
- پیشنهاد رئیس سابق Blizzard به بازیکنان: پس از به پایان رساندن یک بازی به توسعهدهندگان انعام دهید
نظرات
هیچوقت نتونستم تصور کنم دیزنی چه درآمد و بزرگی داره
تو کل دنیای کامیک ها و گیم و کتاب های فانتزی و فیلم ها حداثل ۸۰ درصد عناوین موفقشون یا مستقیما برای دیزنی هستن یا زیرمجموعه اون هستن
خر خوشحال کننده ایه.امیدوارم ناشرای خرج کن ساخت بازی ها رو به استودیوهای کاربلد مثل اینسامنیاک یا راک استدی بسپارن تا بتونیم شاهد شاهکار ها از این منابع غنی و با ارزش باشیم.البته هنوز جای زخم تعطیلی لوکاس آرتز درد میکنه…
سونی که با اسپایدر خوب بود.
مایکرو هم یه دونه از هزاران شخصیت را از دیزنی بگیره و به یکی از ۱۵ استودیو اش بدهد.
به امیدساخت عناوین فوق العاده
به نظرم یه آیرن من با کیفیت میتونه حسابی پرطرفدار بشه.