استقبال فوقالعاده از عنوان Wolcen: Lords of Mayhem در روز عرضه سرورهای این بازی را با مشکل مواجه کرده است
یک روز دیگر، یک بازی آنلاین دیگر که به دلیل مشکلات گستردهی سرورها با معضل مواجه شده است. این داستانی به قدمت زمان است، و این دفعه گریبانگیر Wolcen: Lords of Mayhem شده است. این عنوان اکشن نقشآفرینی چشمنواز امروز از حالت دسترسی اولیه خارج شد و بر روی استیم (Steam) منتشر شد. هرچند Wolcen: Lords of Mayhem تمام هفته در صدر پرفروشهای استیم بوده، اما عرضه امروز خیلی بیش از حد موفق بوده است، به طوری که رد حال حاضر ۶۰،۰۰۰ بازیکن در حال تجربهی این عنوان هستند و این عدد همچنان رو به افزایش است.
متاسفانه به نظر میرسد این محبوبیت در حال فلج کردن سرورهای Wolcen: Lords of Mayhem است. چند ساعت بعد از عرضه، توسعهدهندگان استودیوی ولکن (Wolcen) در حساب توییتری خود خبر از مشکلات اتصال به سرور دادند، و به نظر نمیرسد فعلا پایانی برای این مشکلات نزدیک باشد.
آخرین بهروزرسانیهایی که از سمت توسعهدهندگان منتشر شده است:
ما هنوز در حال کار بر روی مشکلات سرور هستیم و در حال حاضر در فرآیند افزایش میزان اطلاعات پردازش شده بر ثانیه در دیتابیس هستیم. هنوز نمیتوانیم زمان مشخصی برای پایان کار به شما ارائه بدهیم اما حتما اخبار را بهروزرسانی خواهیم کرد.
اگر همین حالا به سراغ بازی بروید، احتمالا تجربهی روانی نخواهید داشت. البته Wolcen: Lords of Mayhem یک حالت آفلاین هم دارد اما مشکل این است که برای بازی در حلت آفلاین مجبورید یک شخصیت کاملا مجزا بسازید و بعد از آن هیچ راهی برای انتقال این شخصیت به سرورهای آنلاین وجود ندارد. این یعنی شما یا باید خودتان را وقف بازی کردن با هوش مصنوعی کنید و یا برای دست و پنجه نرم کردن با سرورهای غیرقابل پیشبینی آماده شوید.
با توجه به سابردیت (subreddit) این عنوان، میتوان گفت که اغلب بازیکنان چنین مشکلی را دارند. البته چنین چیزی برای هر بازی آنلاینی قابل پیشبینی است، مخصوصا عناوینی که توسط استودیوهای کوچک و مستقل ساخته میشوند. توسعهدهندگان استودیوی ولکن چیزی حدود ۱۲ نفر هستند و تصور این که چطور این گروه کم مقدار خواهند توانست این جمعیت هظیم هواداران را کنترل کنند، سخت است.
Wolcen: Lords of Mayhem که آن زمان Umbra خوانده میشد، در سال ۲۰۱۵ توانست ۴۰۰،۰۰۰ دلار در کمپین کیک استارتر به دست آورد. در آن زمان برنامه این بود که خاصیت جهان باز بودن این عنوان بسیار بیشتر باشد. Wolcen در طول این ۵ سال با تغییرات زیادی همراه بود که این موضوع نارضایتی بسیاری از پشتیبانان کیک استارتر را به همراه داشت. البته در طول سال گذشته، دید منفی نسبت به Wolcen کاهش یافت و کم کم این بازی به شکل نهایی خود، که ترکیبی از Warhammer و Parh of Exile میباشد نزدیک تر شد. و اگر مشکلات امروز سرورها را در نظر نگیریم، به نظر میرسد مردم اکنون عاشق این بازی هستند.
اگر قصد دارید این بازی زیبا را تجربه کنید، تشویقتان میکنم که حتما این کار را بکنید، اما نه فعلا. تا زمانی که سرورهای Wolcen بهبود پیدا کنند، از شما دعوت میکنم به تجربهی یک عنوان زیبای دیگر، یعنی Kingdom Come Deliverance بپردازید که هم اکنون هم در فروشگاه اپیک گیمز (Epic Games Store) به صورت رایگان در دسترس کاربران رایانههای شخصی است.
پر بحثترینها
- رسمی: Death Stranding Director’s Cut برای ایکس باکس عرضه شد
- گپفا ۲۴؛ امتیاز شما به نیمۀ اول نسل نهم پلی استیشن
- ادعای مدیر سابق Sweet Baby: استودیوها سراغ ما میآیند تا داستان بازیهایشان را بهبود دهیم
- دیجیتال فاندری: پلی استیشن ۵ پرو نمیتواند برخی بازیها را با نرخ فریم ۶۰ اجرا کند
- آیپی Death Stranding دیگر متعلق به سونی نیست
- مشخصات کامل سختافزار پلی استیشن ۵ پرو فاش شد
- مدیرعامل پلی استیشن: طرفداران باید انتظارات خود را کاهش دهند، PS5 Pro یک کنسول نسل بعدی نیست
- پلی استیشن ۵ پرو با قیمت نجومی وارد ایران شد
- دیجیتال فاندری: کیفیت Horizon Forbidden West روی PS5 Pro معادل با قویترین رایانههای شخصی است
- سازنده سابق راکستار: مردم سالها از واقعگرایی GTA 6 صحبت خواهند کرد
نظرات
به جرات میگم بعد از دیابلو بهترین بازی این سبک که بازی کردم WOLCEN بوده.
کسانی که عاشق سبک دیابلو هستن به هیج عنوان این بازی رو از دست ندن.
عجب عکس خفنی