پیش به سوی کهکشانی شدن | مواردی که Battlefront 3 برای تبدیل شدن به بهترین بازی این سری نیاز دارد - گیمفا
پیش به سوی کهکشانی شدن | مواردی که Battlefront 3 برای تبدیل شدن به بهترین بازی این سری نیاز دارد - گیمفا
پیش به سوی کهکشانی شدن | مواردی که Battlefront 3 برای تبدیل شدن به بهترین بازی این سری نیاز دارد - گیمفا
پیش به سوی کهکشانی شدن | مواردی که Battlefront 3 برای تبدیل شدن به بهترین بازی این سری نیاز دارد - گیمفا

پیش به سوی کهکشانی شدن | مواردی که Battlefront 3 برای تبدیل شدن به بهترین بازی این سری نیاز دارد

امیرحسین نصرتی
۰۹:۰۰ ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
پیش به سوی کهکشانی شدن | مواردی که Battlefront 3 برای تبدیل شدن به بهترین بازی این سری نیاز دارد - گیمفا

اگر الکترونیک آرتس (Electronic Arts) واقعاً قصد داشته باشد دنباله‌ی Battlefront 2 را تبدیل به عنوانی شگفت‌انگیز و عالی در مجموعه‌ی Star Wars کند، استودیوی دایس (DICE) باید دست به چه تغییراتی بزند؟

Star Wars: Battlefront 2 از زمان حاشیه‌های جنجالی دوران لوت‌باکس‌ها در سال ۲۰۱۷ بسیار پیشرفت کرده و بهتر شده است اما همچنان زمینه‌های زیادی وجود دارند که الکترونیک آرتس و دایس با تقویت آن‌ها می‌توانند Battlefront 3 را به عنوانی بهتر تبدیل کنند. جالب است بدانید حتی قبل از عرضه‌ی Battlefront 2 نیز انتقادهای زیادی به‌لطف لوت‌باکس‌ها و سیستم ارتقای به اصطلاح Pay to Win (پول بده تا برنده شوی) متوجه‌ی الکترونیک آرتس شده بود و این شرکتِ اخیراً بدنام مجبور شد تغییراتی در خصوص سیستم پیشرفت بازی اعمال کند.

با این وجود اما زمانی که بازی عرضه شد، بازی‌بازان مجبور بودند برای آزاد کردن تمام محتویات بازی یا ۴،۵۲۸ ساعت زمان صرف کنند یا ۲،۱۰۰ دلار پول واقعی پرداخت کنند که همین موضوع الکترونیک آرتس را مجبور کرد تمام خریدهای درون‌برنامه‌ای Battlefront 2 را در زمان عرضه غیرفعال کند. زمانی که مشکل Pay to Win حل شد، باز هم Battlefront 2 نتوانست بازی خوبی باشد چراکه از بسیاری جهات مانند سیستم پیشرفت افتضاح، بخش داستانی سرد و بی‌روح، گیم‌پلی کم‌عمق و حالت‌های بازی محدود و کم تعداد، Star Wars: Battlefront 2 یک عنوانِ تماماً بازنده بود.

پیش به سوی کهکشانی شدن | مواردی که Battlefront 3 برای تبدیل شدن به بهترین بازی این سری نیاز دارد - گیمفا

اکنون که دو سال از آن زمان می‌گذرد شاهد این هستیم که Battlefront 2 بازی به‌شدت بهتری نسبت به قبل شده است. دایس با ادامه دادن به اعمال تغییرات سیستمی و گیم‌پلی، اضافه کردن محتویات بیشتر که شامل برخی از بخش‌های اساسی و ریشه‌ای می‌شدند که از ابتدای عرضه جای خالی‌شان احساس می‌شد، موفق شد بازی را بالا بکشد. اکنون دیگر لوت‌باکس‌ها با پول واقعی قابل خرید نیستند و تنها چیزی که به خریداران پاداش می‌دهند، آیتم‌های تزئینی است. به‌علاوه به‌روزرسانی‌های رایگانی که منتشر شدند قهرمانان جدید، سیستم اسکواد شبیه به مجموعه‌ی Battlefield، نقشه‌ها و مودهای جدیدی به بازی اضافه کردند. Battlefront 2 اکنون و در سال ۲۰۲۰ تجربه‌ی روان‌تری است با دنیایی از محتویات قابل بازی که بدون پرداخت هیچ پول اضافی در دسترس بازی‌بازان قرار دارند. چندی پیش نیز الکترونیک آرتس به مناسبت تغییرات وسیع این عنوان در طی این مدت، از نسخه‌ی Celebration Edition بازی رونمایی کرد که شامل تمام قهرمانان و لباس‌هایی که تاکنون منتشر شده‌اند می‌شود؛ البته این نسخه ۳۹.۹۹ دلار قیمت دارد.

اما سوالی که وجود دارد این است که سری Battlefront باقی مسیر را چگونه پیش خواهد برد؟ پائیز سال گذشته، الکترونیک آرتس رسماً اعلام کرد Battlefront 3 در دست توسعه نیست چراکه این شرکت قصد دارد محتویات بیشتری به Battlefront 2 اضافه کند اما باتوجه به حجم تلاش بسیار زیادی که دایس برای پیشرفت بازی انجام داد کمی‌ ساده‌لوحانه به‌نظر می‌رسد اگر تصور کنیم خبری از نسخه‌ی دنباله نخواهد بود و تمام این‌ها در حالی است که سودی که از عنوانِ بعدی حاصل خواهد شد را درنظر نگیریم. بنابراین اگر دایس و الکترونیک آرتس واقعاً می‌خواهند Battlefront 3 بهترین نسخه از مجموعه‌ی Star Wars باشد، باید در زمینه‌های کلیدی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم تمام تلاش خود را به‌کار بگیرند.

Battlefront 3 به سیستم پیشرفت ساده‌تری نیاز دارد

پیش به سوی کهکشانی شدن | مواردی که Battlefront 3 برای تبدیل شدن به بهترین بازی این سری نیاز دارد - گیمفا

از آن‌جایی که لوت باکس‌ها خریدنی نیستند و صرفاً شامل آیتم‌های تزئینی می‌شوند، وجود آن‌ها کمی عجیب و غیرضروری به‌نظر می‌رسد. بنابراین تمام آن‌ها باید به‌صورت کامل از بازی بعدی حذف شوند. البته همین موضوع برای Star Cardها نیز صدق می‌کند زیرا پس از بازبینی و ایجاد تغییرات در سیستم پیشرفت Battlefront 2، از هیچ لوت باکسی نمی‌توان Star Card به‌دست آورد. در عوض بازی‌بازان می‌توانند از طریق جمع‌آوری امتیازات درون بازی به آزاد کردن و یا ارتقای Star Cardها بپردازند.

به‌علاوه وقتی که سیستم Pay to Win در کار نباشد تا بازی‌بازان را به پرداخت پول برای به‌دست آوردن قابلیت‌های تصادفی کارت‌ها تشویق کند، وجود و حضور Star Card معنی نمی‌دهد. باز کردن کارت‌ها به‌وسیله‌ی ارتقای سطح، خریداری و ارتقای آن‌ها از طریق امتیازات درون بازی و سپس انتخاب فقط سه عدد از آن‌ها سیستم خیلی منطقی‌ به‌نظر نمی‌رسد. Battlefront 3 باید به بازی‌بازان اجازه دهد به‌جای استفاده از کارت‌ها، خود را با ابزارهای مختلف تجهیز کنند. قابلیت‌هایی مانند Acid Launcher و Ion Turret باید به آیتم‌های کاربردی‌تری تبدیل شوند تا بازی‌باز مستقیماً آن‌ها را ارتقا دهد.

Battlefront 3 نیاز دارد بازی بزرگ‌تری باشد

پیش به سوی کهکشانی شدن | مواردی که Battlefront 3 برای تبدیل شدن به بهترین بازی این سری نیاز دارد - گیمفا

بزرگ‌ترین‌ حالت‌های Battlefront 2 عبارت‌اند از Galactic Assault و Capital Supermacy که حداکثر ۴۰ بازی‌باز را در دو دسته‌ی ۲۰ نفری مقابل هم قرار می‌دهند. از آن‌جایی که Battlefront به‌نوعی نسخه‌ی جنگ ستارگان سری Battlefield محسوب می‌شود، این تعداد بازی‌باز خیلی چشمگیر نیست. Battlefield 5 به‌عنوان آخرین بازی از استودیوی دایس، گنجایش ۶۴ بازی‌باز به‌طور هم‌زمان در دو تیم ۳۲ نفری را دارد. اضافه کردن بازی‌بازان بیشتر می‌تواند نبردهای Battlefront 3 را بسیار حماسی و بزرگ‌تر از شرایط فعلی کند و آن‌ها را به‌گونه‌ای شبیه نبردهای فیلم Attack of the Clones کند. البته فراموش نکنید اگرچه Battlefield دو دهه است از ۶۴ بازی‌باز هم‌زمان پشتیبانی می‌کند اما عناوین بتل رویال حتی این تعداد را فراتر برده و تجربه‌ی نبردهای ۱۰۰ نفری را به مخاطبان خود ارائه می‌دهند.

اما بزرگ‌تر شدن بازی تنها به معنی افزایش تعداد بازی‌بازان هم‌زمان آن نیست بلکه شامل تنوع وسیع‌تر و شخصی‌سازی‌های بیشتر نیز می‌شود. اگر به‌خاطر داشته باشید نسخه‌های Battlefront استودیوی پاندمیک استودیوز (Pandemic Studios) که نزدیک به دو دهه‌ی قبل تولید شده بودند به بازی‌بازان اجازه‌ی هر نوع شخصی‌سازی برای نبردهای جنگ ستارگانی که می‌توانستند تصور کنند را می‌دادند. به‌عنوان مثال اگر بازی‌باز دوست داشت نبردهایی شبیه به Star Wars: The Clone Wars را تجربه کند و به مبارزه با امپراطوری ستاره‌ی مرگ بپردازد، چنین چیزی امکان‌پذیر بود. اما در Battlefront 2 تمام بخش‌ها به مکان‌ها و نقشه‌هایی خاص محدود شده‌اند. به‌عنوان مثال حالت Co-Op فقط در بخش‌های Clone Wars و New Republic قابل‌بازی هستند که نقشه‌های آن‌ها نیز به سیاره‌هایی که مربوط به آن بازه‌ی زمانی می‌شوند محدود شده‌اند. این قوانین سفت و سخت باعث می‌شوند بسیاری از مزیت‌های سری Star Wars و نقشه‌ها و لباس‌های باجزئیات Battlefront 2 از چشم بازی‌باز پنهان بمانند چراکه او ترجیح می‌دهد در حالت‌های اصلی و معمول به بازی‌ کردن بپردازد.

به‌علاوه یکی از درخواست شده‌ترین ویژگی‌هایی که جای خالی آن‌ در Battlefront 2 احساس می‌شود، قابلیت رای دادن برای انتخاب نقشه‌ی دست بعدی بازی است که انتظار می‌رود این ویژگی حتماً در Battlefront 3 وجود داشته باشد.

Battlefront 3 به کمپین داستانی بهتری نیاز دارد

پیش به سوی کهکشانی شدن | مواردی که Battlefront 3 برای تبدیل شدن به بهترین بازی این سری نیاز دارد - گیمفا

در زمان نزدیک به انتشار بازی، الکترونیک آرتس به بخش داستانی اشاره کرد که قرار بود عواقب شکست امپراطوری در پایان Return of the Jedi را به‌تصویر بکشد و تمام این‌ها از دید فرمانده‌ی Imperial روایت می‌شدند. از آن‌جایی که نسخه‌های Battlefront ساخته شده توسط دایس همیشه در بخش داستانی دچار ضعف بودند این یک قول بسیار جذاب و جالب توجه از جانب الکترونیک آرتس موتیو (EA Motive)، استودیویی که وظیفه‌ی ساخت کمپین تک‌نفره را برعهده داشت، محسوب می‌شد. اما نتیجه‌ی کار به‌شدت پائین‌تر از حد انتظارات بود؛ کمپین داستانی به‌جای این‌که برداشتی جذاب و حقیقی از تاریخچه‌ی Star Wars باشد بیشتر به تورهای گردشگری یا سواری کردن در پارک‌های تفریحی دیزنی شباهت داشت. تمام چیزی که تجربه کردیم، ملاقات با شخصیت‌های جهان Star Wars آن هم به‌واسطه‌ی دلایل سطحی و پلات و پیش‌زمینه‌ی غیرمنطقی بود. جالب است که حتی الکترونیک آرتس نتوانست وعده‌ی خود در خصوص بازی کردن در نقش Imperialها را نیز عملی کند.

بخش داستانی به‌نوعی یک حالت تمرینی برای آماده‌سازی بازی‌بازان جهت ورود به بخش چندنفره محسوب می‌شد اما محتوای آن سطحی و غیرجذاب پیاده‌سازی شده بود. حتی کمپین تک‌نفره‌ی Battlefront 2 سال ۲۰۰۵ که توسط پاندمیک استودیوز ساخته شده بود نیز با تعریف داستان ظهور امپراطوری از دیدگاه ارتش کلون‌ها نیز از روایت جذاب‌تری برخوردار بود.

Battlefront 3 به محتویات آفلاین و Co-Op بیشتری نیاز دارد

پیش به سوی کهکشانی شدن | مواردی که Battlefront 3 برای تبدیل شدن به بهترین بازی این سری نیاز دارد - گیمفا

Battlefront 3 به‌عنوان یک بازی دم‌دستی از سری Star Wars، باید بازی‌بازان بیشتری جذب کند و به بازی‌بازان هاردکور فعلی بسنده نکند. برای افرادی که با عناوین تیراندازی آشنایی ندارند، وارد شدن به مسابقات آنلاین و رقابت با بازی‌بازان دیگر می‌تواند اتفاق هولناکی باشد اما برطرف کردن این مشکل به‌وسیله‌ی بازی کردن به همراه دوستانتان در حالت‌های آفلاین و آنلاین کمی شلوغ‌کاری به‌نظر می‌رسد. پائیز سال گذشته‌ استودیوی دایس یک حالت Co-Op بسیار عالی برای Battlefront 2 منتشر کرد اما مشکل اینجا است که این بخش تنها به‌صورت آنلاین قابل بازی است. اگر بازی‌بازان بخواهند به‌صورت اسپلیت اسکرین (Split Screen) و در حالت Co-Op از بازی لذت ببرند به بخش Arcade محدود می‌شوند که این بخش نیز متقابلاً از بازی کردن با دوستان آنلاین پشتیبانی نمی‌کند. اگرچه بخش Arcade گزینه‌های شخصی‌سازی بسیار وسیعی در اختیارتان قرار می‌دهد اما حالتِ هدف‌داری نیست. یعنی شما مجبور هستید به‌صورت بی‌هدف و خسته‌کننده دشمنانتان را از میان بردارید بدون این‌که چیز خاصی عایدتان شود. بهتر است Battlefront 3 به بازی‌بازان اجازه دهد در مقابل هوش مصنوعی به‌صورت تکی یا به‌همراه دوستانشان در تمامی حالت‌ها به مبارزه بپردازند و کمی دست مخاطبان را بازتر بگذارد. همچنین Battlefront 3 باید از قابلیت بازی میان‌پلتفرمی (Cross Play) نیز پشتیبانی کند.

با وجود این‌که Battlefront 2 عنوانی کاملاً سرویس‌محور از دنیای Star Wars محسوب می‌شود اما به‌دلیل موارد محدودکننده‌ای که در طراحی عناصر مختلفش وجود دارند، باعث می‌شود احساس کنیم از تمام پتانسیل خود استفاده نمی‌کند. اگر دایس و الکترونیک آرتس مشکلات را شناسایی و آن‌ها را برطرف کنند، می‌توانند به بازی‌بازان آزادی عمل کافی برای تجربه‌ی نبردهای دنیای Star Wars آن‌ها را بدهند. خوش‌بختانه هماهنگی میان گرافیک بسیار زیبا و طراحی صداهای درخشان Battlefront 2 همیشه شگفت‌انگیز بوده است اما Battlefront 3 اگر می‌خواهد از تمام ظرفیت‌های سری استفاده کند، به عمق بیشتری نیاز دارد.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

پیش به سوی کهکشانی شدن | مواردی که Battlefront 3 برای تبدیل شدن به بهترین بازی این سری نیاز دارد - گیمفا
پیش به سوی کهکشانی شدن | مواردی که Battlefront 3 برای تبدیل شدن به بهترین بازی این سری نیاز دارد - گیمفا
پیش به سوی کهکشانی شدن | مواردی که Battlefront 3 برای تبدیل شدن به بهترین بازی این سری نیاز دارد - گیمفا
پیش به سوی کهکشانی شدن | مواردی که Battlefront 3 برای تبدیل شدن به بهترین بازی این سری نیاز دارد - گیمفا
پیش به سوی کهکشانی شدن | مواردی که Battlefront 3 برای تبدیل شدن به بهترین بازی این سری نیاز دارد - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Ozhan گفت:

    دایس استدیو کاربلدیه
    اگ ea راحتشون بذاره دقیقا مث استاروارز بتل فرانت اورجینال یه بازی عالی و چ بسا شاهکار تحویلمون میدن
    خدایی الان ea که فروش نجومی جدای فالن رو میبینه ممکنه بازم رو بیاره به انلاین های پوچ ساختن؟

  • سلام رفیق.نمیخوای یک چیزی بهت بدم ترجمه کنی؟تو چه فنی هستی اخه رفیق؟

  • majidam گفت:

    هم یوبی و هم ea دارن بد عمل میکنن در بخش داستانی خیلی کم کاری میکنن اما ea بهترین بازی سال رو ساخت با استار وارس جدی فالن اوردر به لطف افلاین محور بودن بازی و داستان محور بودن بازی فروش بسیار خوبی رو تجربه کرده مطمئنم به مرور زمان باز خواهد فروخت و به عنوانی ماندگار تبدیل خواهد شد اما هر دو شرکت دارن کج حرکت میکنن و این منجر به نابودی هر دو شرکت میشه اگه این روند انلاین محور بودن بازی هاشون و نداشتن بخش داستانی جذاب به سمت نابودی پیش خواهند رفت

  • با تشکر بابت مقاله از آقای نصرتی عزیز :heart: :rose:
    بنظرم فعلا EA بهتره به پشیبانی به همین نسخه ی دوم ادامه بده تا زمانی که حداقل ۲ سال از اومدن کنسول های نسل بعد گذشته باشه
    دقیقا مثل نسخه اول که تو سال ۲۰۱۵ و دو سال بعد از اومدن کنسول های نسل هشتم اومد.
    اینجوری به راحتی میتونه از بیشترین قدرت سخت افزاری کنسول ها استفاده کنه و جدا از اون افراد بیشتری تا اون موقع به نسل نهم کوچ کردن و در نتیجه بازی،فروش بیشتری رو تجربه میکنه.
    راجب Batllefront 2 هم واقعا مولتی جذابی هست(حداقل برای من جذابتر از Battlefield V) و واقعا از زمان انتشار تا الآن خیلی بهتر شده و دیگه خبری از لوت باکس پرداخت درون برنامه ای نیست و به راحتی میشه برای هر کلاس و شخصیت با یک کم زمان گذاشتن تمامی ارتقا ها رو باز کرد.

  • خیلی ممنون اقای نصرتی عزیز بخاطر مقاله خوبتون
    بنده بیشتر دلم یه کمپین داستانی عالی و غنی میخواد هر چند بقیه موارد هم خیلی مهم هستند

  • Milidante گفت:

    تا زمانى که EA سیاست هاشو تو این صنعت تغییر نده نه تنها کهکشانى نخواهد شد بلکه فاجعه تر از نسخه هاى قبلى میشه. به شخصه EA رو دوست داشتم ولى بعد از تجربه ى بازیایى مثل BF2 و Anthem و البته andromeda به کل ازین شرکت نا امید شدم. Need for speed عملا به یه ریسینگ معمولى تبدیل شده و Fifa هم با اینکه هنوز بهترین شبیه سار فوتبال هستش ولى هر سال همون کپى بازى سال قبل به قیمت گزاف عرضه میشه. چیزى که با یه آپدیت هم اوکى میشه. اینا گوشه اى از اشتباهات این شرکت تو این نسل بود و ادامه همین روند قطعا باعث نابودى IP هاى خوبى که دارن میشه.

  • ERFAN103079 گفت:

    چقدر با اولین نسخه که تو این نسل اومد حال کردم یه چیزی که تو این بازی خیلی جذبم کرده بود صداگذاریش بود چون صدای همه نوع بمب طبیعی بود حالا امیدواریم به غیر از صداگذاری تو نسخه ۳ بهبود های دیگه هم داشته باشه

  • Hoower گفت:

    عالی بود.
    خسته نباشید آقای نصرتی

پیش به سوی کهکشانی شدن | مواردی که Battlefront 3 برای تبدیل شدن به بهترین بازی این سری نیاز دارد - گیمفا
پیش به سوی کهکشانی شدن | مواردی که Battlefront 3 برای تبدیل شدن به بهترین بازی این سری نیاز دارد - گیمفا