تنسنت سرمایهگذاری محرمانهای برروی توسعهدهندهی Spec Ops: The Line انجام داده است
با وجود اینکه تنها دو ماه از سال ۲۰۲۰ گذشته است، ابرقدرت دنیای تجارت یعنی تنسنت (Tencent) همین حالا هم قدمهای بزرگی را برای ورود به دنیای بازیهای ویدئویی برداشته است.
ابتدای امسال بود که تنسنت و پلاتینوم گیمز (Platinum Games) با یکدیگر قراردادی را امضا کردند که در آن، قرار شد تا تنسنت بودجهی بازیهای مستقل پلاتینوم گیمز را تامین کند. این شرکت همچنین اعلام کرد که قصد دارد تا فانکام (Funcom)، استودیوی توسعهدهندهی بازی Conan Exiles، را کاملا خریداری کند. امروز هم خبر رسیده است که یاگر (Yager)، استودیویی آلمانی و مقیم برلین که مسئول توسعهی بازی Spec Ops: The Line است، یک سرمایهگذاری محرمانه از سوی تنسنت دریافت کرده است. هر چند این استودیو به صورت کامل به تنسنت اضافه نمیشود و استقلال خود را حفظ خواهد کرد. تیمو اولمن (Timo Ulmann)، مدیر عامل یاگر، در مورد این همکاری صحبتهایی کرده است:
تنسنت نه تنها در دنیای بازیهای ویدئویی حرف اول را میزند، بلکه یک شرکت تجاری بزرگ با سابقهی موفق طولانیمدتی است. از اینکه به جمع بزرگ استودیوهای همکار با تنسنت پیوستهایم بسیار خوشحالیم. ما مطمئن هستیم که این همکاری باعث رشد روزافزون تواناییهای ما میشود، چرا که نه تنها میتوانیم به منابع و شبکهی تنسنت دسترسی داشته باشیم، بلکه از آنها چیزهایی زیادی یاد میگیریم.
در حال حاضر ۱۱۰ نفر در دفتر برلین یاگر فعالیت میکنند. پروژهی بعدی این استودیو، The Cycle نام دارد و قرار است شیوهی متفاوتی از بازیهای Battle Royale را ارائه دهد. البته ممکن است چندان در مورد The Cycle نشنیده باشید، چرا که یاگر از زمان عرضهی Spec Ops: The Line در سال ۲۰۱۲، نسبتا در سکوت بوده است. البته این استودیو یک شوتر چندنفره را در سال ۲۰۱۸ منتشر کرد که Dreadnought نام داشت، اما بازی نتوانست به موفقیت چشمگیری برسد و استودیو پس از گذشت روزها، تصمیم گرفت پشتیبانی از بازی را به حداقل برساند.
شاید سرمایهگذاری تنسنت برروی یاگر کمی عجیب برسد، اما این غول چینی تا کنون برروی ناشرها و استودیوهای زیادی در دنیای بازیهای ویدئویی سرمایهگذاری کرده است. از میان این استودیوها میتوان به یوبیسافت (Ubisoft) و اکتیویژن (Activision) اشاره کرد.
پر بحثترینها
- فیل اسپنسر: هیچ خط قرمزی برای انتشار عناوین ایکس باکس روی پلی استیشن وجود ندارد
- فیل اسپنسر: تولید کنسولهای ایکس باکس در نسلهای آینده متوقف نخواهد شد
- کار ساخت بازی جدید ناتی داگ از سال ۲۰۲۰ آغاز شده است
- فیل اسپنسر: STALKER 2 یکی از مدعیان بهترین بازی سال است
- Red Dead Redemption 2: آیا آرتور مورگان رستگار شد؟
- بازی چندنفره Horizon احتمالاً در سال ۲۰۲۵ منتشر خواهد شد
- گزارش: Final Fantasy 16 روی PC تنها ۲۸۹ هزار نسخه فروخته است
- رسمی: بستههای الحاقی، ریمیکها و ریمسترها میتوانند کاندید بازی سال در The Game Awards شوند
- مایکروسافت: هر دستگاهی میتواند یک ایکس باکس باشد
- ۱۴ دقیقه از گیمپلی Indiana Jones and the Great Circle را مشاهده کنید
نظرات
“تنسنت نه تنها در دنیای بازیهای ویدئویی حرف اول را میزند، بلکه یک شرکت تجاری بزرگ با سابقهی موفق طولانیمدتی است”
پشمای سونی از این حرف ریخت :rotfl:
تو بازیهای دوزار و انلاین موبایل ات رو بساز زدن حرف اول تو دنیای گیم پیشکش
نه تنها مایکرو بلکه این شرکتم سونی رو آدم حساب نمیکنه :rotfl: :rotfl: :rotfl:
وقتی اطلاعاتت از تنسنت همینقده میذارم ب همین حالت خوش باشی :rotfl: :rotfl:
دقیقا.
تا وقتی ea هست – تنسنت دنیای بازیهای ویدئویی حرف اول را میزند؟ :rotfl: :rotfl:
با بازیه spec ops the line خیلی حال کردم بسیار عالی . درگیر کننده و زیبا بود نمیدونم چرا نمرات خوبی نگرفت البته به دلیل یه مشت منتقد بد (چیزی که همه میگن)
بازی ای که هیچ وقت به حقش نرسید
هنوز اتفاقات بازی تو ذهنمه
امیدوارم روزی دوباره برگرده در قالب یه دنباله اگه بشه براش ساخت
خب این سرمایه گذاری ها برای دو طرف سود داره.هم تنسنت نقش مفیدتری تو صنعت بازی های ویدیویی ایفا میکنه هم شرکتهای بازی سازی میتونند ایده های جدیدشون رو اجرا کنند