فیل اسپنسر امیدوار است واقعیت مجازی به قدری مهم شود که مایکروسافت مجبور به پشتیبانی از آن شود - گیمفا
فیل اسپنسر امیدوار است واقعیت مجازی به قدری مهم شود که مایکروسافت مجبور به پشتیبانی از آن شود - گیمفا
فیل اسپنسر امیدوار است واقعیت مجازی به قدری مهم شود که مایکروسافت مجبور به پشتیبانی از آن شود - گیمفا
فیل اسپنسر امیدوار است واقعیت مجازی به قدری مهم شود که مایکروسافت مجبور به پشتیبانی از آن شود - گیمفا
فیل اسپنسر امیدوار است واقعیت مجازی به قدری مهم شود که مایکروسافت مجبور به پشتیبانی از آن شود - گیمفا
فیل اسپنسر امیدوار است واقعیت مجازی به قدری مهم شود که مایکروسافت مجبور به پشتیبانی از آن شود - گیمفا

فیل اسپنسر امیدوار است واقعیت مجازی به قدری مهم شود که مایکروسافت مجبور به پشتیبانی از آن شود

مرصاد قدیری
۰۹:۰۰ ۱۳۹۸/۱۱/۲۲
فیل اسپنسر امیدوار است واقعیت مجازی به قدری مهم شود که مایکروسافت مجبور به پشتیبانی از آن شود - گیمفا

همان‌طور که می‌دانید، با این‌که مایکروسافت قصد ندارد به این زودی از واقعیت مجازی پشتیبانی کند، اما آقای فیل اسپنسر (Phil Spenser) امیدوار است این پلتفرم روزی به قدری اهمیت پیدا کند که این شرکت مجبور شود آن را پشتیبانی کند.

در ماه نوامبر سال گذشته، مدیرعامل بخش اکس‌باکس اعلام کرد که کسی به دنبال واقعیت مجازی نیست و مایکروسافت نیز برای این پلتفرم برنامه‌ای ندارد. بسیاری از مردم پیام فیل اسپنسر را اشتباه برداشت کرده و فکر کردند که وی مخالف واقعیت مجازی است. البته آقای اسپنسر کمی بعد توضیح داد که چنین قصدی نداشته است و تنها منظور وی این بود که پشتیبانی از واقعیت مجازی بخشی از برنامه‌ی این شرکت برای اسکارلت محسوب نمی‌شود.

حال در طی مصاحبه‌ی جدیدی با Gamertag Radio، اسپنسر دوباره در مورد موضع خود در قبال واقعیت مجازی صحبت کرد:

افراد بسیار زیادی را می‌شناسم که در حال کار برروی بازی‌های واقعیت مجازی بسیار خوبی هستند و من نمی‌خواهم چیزی غیر از حامی آن‌ها باشم.

منظورم این بود که می‌خواستم در مورد تمرکز فعلی شرکت، با مشتریان شفاف باشم. پس اگر کسی منتظر بود که یک هدست واقعیت مجازی برای سری اکس در زمان عرضه ارائه دهیم، بداند که ما چنین کاری انجام نخواهیم داد.

من درک می‌کنم افراد خاصی چنین چیزی را دوست دارند. ما باید تمرکز خود را برروی چیز‌های که همین حالا انجام می‌دهیم، بگذاریم و ارزشمند‌ترین منبعی که داریم، تیم و مهارت آن‌هاست. من باید برروی کار‌هایی که در حال انجام آن‌ها هستیم، تمرکز کنم.

اسپنسر ادامه داد:

واقعیت مجازی به آسانی وصل کردن یک هدست نیست: شما باید داشبورد را از اول طراحی کنید… کار‌های زیادی باید انجام شوند و تیم‌های حاضر در ولو (Valve)، سونی (Sony) و آکیولس (Oculus) که این کار‌ها را انجام می‌دهند، می‌دانند که پشتیبانی از این پلتفرم چه معنایی دارد.

وی در نهایت به آینده‌ی احتمالی واقعیت مجازی اشاره کرد:

من آرزو نمی‌کنم که واقعیت مجازی کنار گذاشته شود: من امیدوارم که بزرگ‌تر شود. امیدوارم به قدری مهم شود که برای پشتیبانی از آن، نیاز به تفکر خاصی نداشته باشیم.

منظور اصلی من این نبود که با کار توسعه دهندگان واقعیت مجازی مخالفم، بلکه این تنها در مورد چیز‌هایی است که‌ هم‌اکنون برروی آن‌ها متمرکز هستیم و واقعیت مجازی فعلا بخشی از این معادله نیست.

از طرف دیگر، شرکت سونی تاکنون عملکرد بسیار خوبی را با هدست واقعیت مجازی خود داشته است. این هدست که در اکتبر سال ۲۰۱۶ برای پلی‌استیشن ۴ منتشر شد، تاکنون بیش از ۵ میلیون دستگاه فروش داشته است.

البته به غیر از آقای فیل اسپنسر، برخی از توسعه دهندگان مانند سی‌دی پراجکت رد (CD Project RED) نیز بازار واقعیت مجازی را بسیار محدود می‌دانند و در بازی‌های خود از آن پشتیبانی نمی‌کنند.

نظر شما چیست؟ آیا واقعیت مجازی می‌تواند به یکی از بزرگ‌ترین پلتفرم‌های بازی‌های ویدئویی تبدیل شود؟

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

فیل اسپنسر امیدوار است واقعیت مجازی به قدری مهم شود که مایکروسافت مجبور به پشتیبانی از آن شود - گیمفا
فیل اسپنسر امیدوار است واقعیت مجازی به قدری مهم شود که مایکروسافت مجبور به پشتیبانی از آن شود - گیمفا
فیل اسپنسر امیدوار است واقعیت مجازی به قدری مهم شود که مایکروسافت مجبور به پشتیبانی از آن شود - گیمفا
فیل اسپنسر امیدوار است واقعیت مجازی به قدری مهم شود که مایکروسافت مجبور به پشتیبانی از آن شود - گیمفا
فیل اسپنسر امیدوار است واقعیت مجازی به قدری مهم شود که مایکروسافت مجبور به پشتیبانی از آن شود - گیمفا
فیل اسپنسر امیدوار است واقعیت مجازی به قدری مهم شود که مایکروسافت مجبور به پشتیبانی از آن شود - گیمفا
فیل اسپنسر امیدوار است واقعیت مجازی به قدری مهم شود که مایکروسافت مجبور به پشتیبانی از آن شود - گیمفا
فیل اسپنسر امیدوار است واقعیت مجازی به قدری مهم شود که مایکروسافت مجبور به پشتیبانی از آن شود - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Xbox power گفت:

    مرسی از ارزو کردنت مرد سبز…واقعیت مجازی فراگیر و نشده اونقد که دیگه همه بازی ها واقعیت مجازی بشه و جای معمولی رو بگیره میشه بگی جداست برای بازی کردن جداست حس حال خودشو داره و حتی بازی های خاص خودشو..به شخصه اونقد برام مهم نیست که پشتیبانی بشه یا نه اونم تو ایران،،،و امیدوارم طرفداری سونی و اونایی که براشون مهمه لذت ببرند

  • cast away گفت:

    اقای اسپنسر چند سال پیش یه چنین حرفی هم درمورد بازی های داستان محور میگفت
    وقتی انحصاری های پلی استیشن داشتن سروری میکردن در مقابل بازی های ایکس باکس با بیان اینکه بازی های داستان محور دیگه محبوبیت خودشون رو از دست دادن کل سیاستهای طرف مقابل رو بدلیل بی عرضه گی خودشون زیر سوال برد و بعد نتیجه ی کار رو دید
    همین شخص اقای اسپنسر معتقد بود محتوای انحصاری گیمر ها رو تقسیم میکنه و همه ی جامعه ی گیم باید باهم یکی بشه و بتونن همه ی بازی ها رو تجربه کنن ولی الان با خرید شرکت های مختلف سعی در تولید محتوای انحصاری میکنه(هر چند بازی که برای دو پلتفرم مختلف بیاد دیگه انحصاری محسوب نمیشه!)
    من نمیگم سونی در حوزه ی واقعیت مجازی در نسل بعد حتما موفق میشه (شاید هم شد فقط زمان مشخص میکنه)ولی هنوزم برام تعجبه که چرا اسپنسر اینقدر اصرار بر این داره که نشون بده راه ما با راه سونی در رقابت یکی نیست(و همیشه هم شکست خورده)
    نمونش اظهار نظر اخیرش درمورد اهمیت رقابت با گوگل و امازون در ارایه ی سرویس ها
    یا مهم نبودن محتوای انحصاری برای کنسول
    یا موضوع واقعیت مجازی
    یا موضوع کراس پلی

    • AL1K1NG گفت:

      مایکروسافت میخواد ب ی پلتفرم هپیشه در دسترس تبدیل بشه
      ایکس کلود رو ببین
      میخواد بازی رو جاهایی در اختیار بزاره ک بقیه نزاشتن پس معلومه ک راهش واقعا جداعه از سونی
      مقایسه سونی و مایکی مثه مقایسه سونی و نتفلیکسه
      سونی ی سازنده فیلم و پخش کننده بلوری فیلمه
      نتفلیکس هم جدیدا سازنده شده ولی کار اصلیش استریمه
      و تو چن ساله اخیر دیدی ک این سرویس ها چقد رشد کردن
      البته تو گیم ی مشکلاتی داره ک یا باید بازی کم خرج باشه یا طولانی و یا انلاین معتاد کننده و بازی مثه انچارتد بدون مولتی پلیرش تو این سرویس ضرر خالصه
      از طرف دیگه مایکی میخواد پلتفرمی واسه سرویس های اشتراکی هم باشه مثه ea access و …
      ینی یا بازیا رو میفروشه رو ایکس کلود ک ۳۰ درصد سود میگیره
      یا گیم پس میفروشه ک سوده
      یا سود میگیری از شرکتایی مثه ea واسه این ک بهش اجازه فعالیت داده رو پلتفرمش
      و ینی راه بسیار بسیار بسیار متفاوت با سونی
      سونی کنسولی ک میسازه رو با ساخت انحصاری میفروشه
      و با فروش بازیای مولتی پلتفرم و فروش گلد سود میکنه
      سونی هم سودش تو فروش کنسول و انحصاریاش نیس
      تو فروش چیزاییه ک مال خودش نیس مثه مایکی
      فقط این دوتا دارن سعی میکنن چیزای متفاوتی ب ما بفروشن

  • mamad1166 گفت:

    دوستم ps vr خرید به چند دلیل پشیمون شد و فروختش
    اول اینکه در مقابل آکیلوس و به خصوص وایو یه شوخیه !!! نسخه دمو انگار !
    دوم اینکه ارزش قیمتش رو نداره یه کنسول میگیری ۴۰۰ دلاری کلی بازی درجه یک بازی میکنی ۴۰۰ دلار بدی vr که به اندازه انگشتان یک دست هم بازی خوب نباشه بجاش دریایی از دموها !!!
    سوم اینکه ۴۰۰ دلار بدی که سردرد بگیری ؟
    این تکنولوژی هنوز زوده تا همه گیر بشه

  • Mr Hill93 گفت:

    تو از همون بازیای معمولی پشتیبانی کن ی چهار تا انحصاری درست درمون بده بیرون بکش از هیلو و گیرز و فورزا هورازیون و فورزا موتوراسپرت بیرون چهارتا ایپی جدید بده استودیو های ناتوانت بسازن پشتیبانی از VR پیشکشت

  • sasuto گفت:

    یعنی اینکه بزارید سونی این بخش رو آباد کنه بعد که دیدیم داره تنهایی سود میبره ما هم وارد میشیم عین کاری که با کنسولشون کردن .
    سیاست خوبی برای یک شرکت هست که ضربه ی الکی نخوره و سهامش الکی افت نکنه که به نظرم برای ما ها یکم حرکت کثیفی میاد ولی به نظرم سیاست بسیار خوبی برای سهام دار های شرکته

  • میدونم که دلیل حرفت این نبود که گفتی

فیل اسپنسر امیدوار است واقعیت مجازی به قدری مهم شود که مایکروسافت مجبور به پشتیبانی از آن شود - گیمفا