مصاحبه با طراح ارشد بازی Zombie Army 4: Dead War | صحبت درباره محتوا، ویژگی‌های جدید و موارد دیگر - گیمفا
مصاحبه با طراح ارشد بازی Zombie Army 4: Dead War | صحبت درباره محتوا، ویژگی‌های جدید و موارد دیگر - گیمفا
مصاحبه با طراح ارشد بازی Zombie Army 4: Dead War | صحبت درباره محتوا، ویژگی‌های جدید و موارد دیگر - گیمفا
مصاحبه با طراح ارشد بازی Zombie Army 4: Dead War | صحبت درباره محتوا، ویژگی‌های جدید و موارد دیگر - گیمفا

مصاحبه با طراح ارشد بازی Zombie Army 4: Dead War | صحبت درباره محتوا، ویژگی‌های جدید و موارد دیگر

truth seeker
۰۹:۰۰ ۱۳۹۸/۱۱/۲۳
مصاحبه با طراح ارشد بازی Zombie Army 4: Dead War | صحبت درباره محتوا، ویژگی‌های جدید و موارد دیگر - گیمفا

حدود یک هفته از انتشار بازی Zombie Army 4: Dead War، چهارمین نسخه از این سری تیراندازی زامبی‌محور، برروی کنسول‌های پلی‌استیشن ۴، اکس‌‎باکس وان و پلتفرم رایانه‌های شخصی می‌گذرد. به همین مناسبت، مصاحبه‌ی جوردن وودوارد (Jordan Woodward)، طراح ارشد مراحل این عنوان، با وب‌سایت Wccftech که پیش از عرضه‌ی بازی انجام شده بود را برای شما همراهان همیشگی گیمفا آماده کرده‌ایم که امیدواریم از خواندن آن لذت ببرید.

من مطمئن نیستم که آیا شما نیز جزء تیم توسعه دهنده‌ی بازی Strange Brigade بوده‌اید یا خیر ولی آن بازی تاکید زیادی برروی بخش کوآپ (CO-OP) داشت. به همین دلیل، می‌خواهم بدانم آیا چیزی وجود دارد که شما از این تجربه کسب و در بازی Zombie Army 4 از آن استفاده کرده باشید؟

بله. این موضوع بسیار جالب است که بسیاری از اعضای تیم سازنده‌ی Strange Brigade در ساخت بازی Zombie Army 4: Dead War نیز دخیل بودند. علاوه بر این، برخی از سازندگان بازی Sniper Elite 4 نیز در تیم سازنده‌ی Zombie Army 4 حضور داشتند. پس تجربه و به صورت کلی دانش و درس‌های زیادی توسط طراحان Strange Brigade و در مجموع توسط تمامی افرادی که برروی آن بازی کار کرده بودند به پروژه‌ی ساخت Zombie Army 4: Dead War منتقل شد. اگر بخواهم به یک ویژگی خاص اشاره کنم، شاید بتوان از تله‌های بازی نام برد. آیا شما شخصا Strange Brigade را تجربه کرده‌اید؟

بله، بله. من کمی آن را بازی کرده‌ام. 

اگر به خاطر داشته باشید، در بازی Strange Brigade تله‌هایی وجود داشت که شما می‌توانستید برای کشتن مثلا مومیایی‌ها به آن شلیک کرده و آن تله به صورت تیغ‌های چرخان فعال می‌شد. دلیل این اتفاق این بود که یکی از ویژگی‌های بازی Strange Brigade که کاربران آن را دوست داشتند تله‌ها بود و ما نیز متوجه شدیم که این ویژگی می‌تواند به خوبی در بازی Zombie Army 4 حضور پیدا کند. همان‌طور که شما در محیط حرکت می‌کنید، تله‌هایی به شکل ملخ هواپیما وجود دارند که می‌توانید به آن‌ها شلیک کنید. در حقیقت، اعضای گروه مقاومت که در دنیا زنده مانده‌اند، این تله‌ها را به وسیله‌ی یک ملخ هواپیما که به یک موتور متصل است ساخته‌اند و شما می‌توانید با شلیک کردن به آن‌ها، پره را به چرخش درآورید. شما می‌توانید گروهی از زامبی‌ها را به سمت این تله‌ها فرستاده و آن‌ها را به قطعات ریز تبدیل کنید. این موضوع بسیار جالب است. منظور من این است که این مکانیک به خوبی در بازی Strange Brigade کار می‌کرد و ما متوجه شدیم که در بازی جدید نیز به خوبی عمل می‌کند.

در کل، من باور دارم که ما نکات زیادی را از نسخه‌های قبلی سری Zombie Army نیز برداشت کرده‌ایم. در حقیقت، این هسته‌ی بازی ما است. با این حال، ما اجزا و الهامات مختلفی را از بازی Strange Brigade نیز برداشت کرده‌ایم.

خب این موضوع منطقی به نظر می‌رسد. به نظر شما بزرگ‌ترین ویژگی جدید چهارمین نسخه از سری چیست؟

برای من سیستم پیشرفت و شخصی‌سازی در بازی بزرگ‌ترین ویژگی‌ به شمار می‌رود. علاوه بر این، بزرگی مراحل و نحوه‌ی پیشرفت در آن‌ها و همچنین چیدمان مراحل. بخش شخصی‌سازی نیز بسیار عمیق‌تر از نسخه‌های قبلی است.

مصاحبه با طراح ارشد بازی Zombie Army 4: Dead War | صحبت درباره محتوا، ویژگی‌های جدید و موارد دیگر - گیمفا

آیا شخصی‌سازی تنها به آیتم‌های تزئینی مربوط می‌شود یا در بخش گیم‌پلی، مثلا در تغییر در کلاس‌ها نیز وجود دارد؟

هر دو. البته ما در بازی Zombie Army 4 چیزی به اسم کلاس نداریم ولی به بازی‌بازان اجازه می‌دهیم Perkهای مختلفی را به شخصیت خود اضافه کنند. بنابراین، همان‌طور که سطح شما افزایش پیدا می‌کند، شما Perkهای جدیدی را کسب می‌کنید که می‌توانید آن‌ها را به شخصیت خود اضافه کرده و یا هر زمان که تمایل داشتید آن‌ها را تغییر دهید. برای مثال، یک Perk به نام Second Chance در بازی وجود دارد که شما می‌توانید آن را به شخصیت خود اضافه کنید. کاری که Second Chance انجام می‌دهد این است که زمانی که شما توسط یک زامبی برروی زمین انداخته می‌شوید، اگر بتوانید یک زامبی را در همان حالت بکشید بلافاصله و به صورت خودکار دوباره از سر جای خود بلند می‌شوید. این یک نمونه بود و موارد دیگری نیز وجود دارند که آسیب دریافتی شما را کاهش داده و یا آسیب وارده به دشمن و یا دقت شما را افزایش می‌دهند. علاوه بر این، شما می‌توانید هر یک از آن‌ها را در هر زمان تغییر داده و مجبور نیستید همیشه از همان Perkهایی که قبلا انتخاب کرده‌اید، استفاده کنید.

علاوه بر این، ما سیستم ارتقاء سلاح‌ها را نیز در بازی داریم. همان‌طور که در بازی پیش می‌روید و مناطق مختلف را جست و جو می‌کنید، ممکن است وسایلی را برای ارتقاء سلاح پیدا کنید. پس از آن، شما می‎توانید با استفاده از یک میز کار (Workbench) در محیط بازی و یا استفاده از منوی مربوط به شخصیت، این ارتقاءها را برروی سلاح خود اعمال کنید. در بازی ارتقاءهایی برای افزایش میزان آسیب، افزایش برد، سرعت تعویض خشاب و یا تغییر در نوع گلوله‌های سلاح به مواردی مانند الکتریسیته یا آتش وجود دارد. طبیعی است که تمامی این ارتقاءها نیز در هر زمان که بخواهید قابل تغییر هستند. علاوه بر این، آیتم‌های تزئینی نیز در بازی وجود دارند که تاثیری برروی گیم‌پلی نخواهند داشت. در بازی چیزهایی مانند کلاه، Emoteها، Tauntها، لباس‌ها و پوسته‌های مختلف برای سلاح‌ها وجود دارد. علاوه بر این، موارد تزئینی کوچکی مانند یک گلوله نیز وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را از سلاح‌های خود آویزان کنید. تمامی این موارد کاملا ظاهری هستند. همان‌طور که سطح خود را افزایش می‌دهید آیتم‌های بیشتری از این نوع را کسب می‌کنید که به نوعی به شما اجازه می‌دهد سطح بالای خود را به رخ دوستانتان بکشید و خب ظاهر شخصیت شما را نیز زیبا می‌کنند.

آیا در بازی Zombie Army 4 سقفی برای سطح تعیین شده است؟

بله. فکر می‌کنم که وجود دارد. البته من در حال حاضر نمی‌توانم عدد دقیق آن را به خاطر بیاورم.

آیا هر یک از شخصیت‌ها در بازی نقش مشخصی دارند؟

آن‌ها در بازی نقش‌های مشخصی دارند ولی این نقش‌ها محدود کننده نیستند. هر یک از آن‌ها ویژگی خاصی دارند ولی این ویژگی‌ها تاثیر زیادی برروی گیم‌پلی نخواهد داشت. برای مثال، بوریس (Boris)، یک شخصیت بسیار قدرتمند است. من فکر می‌کنم که او می‌تواند آسیب بیشتری را نسبت به دیگر شخصیت‌ها تحمل کند ولی این تفاوت بسیار اندک است و نمی‌تواند روند بازی را به شدت تحت تاثیر خود قرار دهد. این در حقیقت یک تغییر کوچک در یک جهت مشخص است ولی این موضوع اهمیت زیادی ندارد؛ چراکه همان‌طور که گفتم شما می‌توانید Perkهای مختلف یا ارتقا‌ءهای مربوط به سلاح‌ها را برروی هر چیزی که دوست دارید قرار دهید. به همین دلیل، این شما هستید که می‌توانید تصمیم بگیرید که دوست دارید شخصیت خود را چگونه و با چه هدفی شخصی‌سازی کنید. به نظر من، کاری که ما می‎خواستیم انجام دهیم این بود که دوستان و کاربران در بخش کوآپ را به صحبت کردن درباره‌ی این که چه Perk یا ارتقاء سلاحی مفیدتر است و می‌تواند سبک بازی آن‌ها را کامل کند، تشویق کنیم. ما تلاش کردیم تا جایی که ممکن بود انتخاب‌های مختلف و متعددی را در اختیار شما قرار دهیم و خب هیچ انتخاب اشتباهی در این‌جا وجود ندارد. هیچ روش درست یا غلطی برای تجربه‌ی بازی وجود ندارد. همه چیز به انتخاب شخصی شما بستگی دارد.

مصاحبه با طراح ارشد بازی Zombie Army 4: Dead War | صحبت درباره محتوا، ویژگی‌های جدید و موارد دیگر - گیمفا

آیا شما در آینده برنامه‌ای برای اضافه کردن شخصیت‌های بیشتر به بازی دارید؟ اگر ممکن است کمی درباره‌ی پشتیبانی از بازی پس از انتشار آن صحبت کنید.

بله، قطعا، ما شخصیت‌های بیشتری را به بازی اضافه می‌کنیم. ما ارتباط بسیار نزدیکی با بازی‌بازان داشته و دوست داریم از جامعه‌ی بازی‌بازان حمایت کنیم تا شاهد پیشرفت آن‌ها باشیم. برای مثال، زمانی که ما می‌خواستیم شخصیت‌های بازی Zombie Army 4 را انتخاب کنیم، از هواداران سوال کردیم که شخصیت‌های مورد علاقه‌ی شما در Zombie Army Trilogy کدام‌ها بودند و اگر ما دوباره بخواهیم یک نسخه‌ی جدید از Zombie Army را بسازیم، شما دوست دارید کدام یک از این شخصیت‌ها را دوباره ببینید؟ آن‌ها به ما گفتند که دوست دارند بازگشت دوباره‌ی بوریس و کارل فیربورن (Karl Fairbourn) را بیبیند. پس ما این دو شخصیت را به بازی Zombie Army 4 اضافه کردیم. ما عاشق هوادارانمان هستیم. ما هوادارانی بسیاری سرسخت داریم که تلاش می‌کنیم پاسخ حمایت‌های آن‌ها را به خوبی بدهیم.

در زمینه‌ی بخش کمپین، به نظر شما تمام کردن بخش داستانی بازی به طور متوسط چقدر طول می‌کشد؟

من نمی‌توانم دقیق به شما بگویم ولی فکر نمی‌کنم که کاربران از این بازی ناامید شوند. اگر آن‌ها از میزان محتوای بازی‌های قبلی راضی بوده‌اند، از محتوای موجود در این نسخه نیز کاملا راضی خواهند شد.

آیا با هدف بالا بردن ارزش تکرار بازی Zombie Army 4، از المان‌های تصادفی در بخش چندنفره و کوآپ استفاده کرده‌اید؟

بله، من فکر می‌کنم که بازی ارزش تکرار بسیار بالایی دارد. المان‌های تصادفی مختلفی در دشمنان و محل زنده شده شما وجود دارد. علاوه بر این، بسته به درجه‌ی سختی انتخاب شده برای هر مرحله، آن مرحله کمی نسبت به قبل متفاوت خواهد بود. شما همیشه این فرصت را دارید تا خود را در شرایطی بسیار چالش برانگیز قرار دهید. به علاوه شما می‌توانید درجه‌ی سختی بازی را کاملا شخصی‌سازی کنید. این بازی را می‌توان در قالب تیم‌هایی متشکل از یک تا چهار نفر انجام داد. بنابراین، شما می‌توانید در حالت تک‌نفره بازی را برروی درجه‌ی سختی مربوط به حالت چهار نفره قرار دهید. در این شرایط، تعداد زامبی‌های ظاهر شده در مرحله متناسب با یک تیم چهار نفره خواهد بود. با این روش، شما می‌توانید درجه‌ی سختی را به هر شکلی که دوست داشتید تغییر دهید. علاوه بر این، شما می‌توانید بین سه درجه‌ی سختی آسان، متوسط و سخت نیز یکی را انتخاب کنید. پس درجه‌ی سختی بازی کاملا قابل شخصی‌سازی بوده و بازی براساس نحوه‌ی تغییرات درجه‌ی سختی به شدت تغییر می‌کند. علاوه بر این، من فکر می‌کنم که بازی از نظر Perkها و ارتقاءهایی که استفاده می‌‎کنید و ترکیب تیمی شما و دوستانتان نیز قابلیت تکرار بالایی دارد. پس بسته به این که با کدام یک از دوستانتان بازی می‌کنید و این که آن‌ها ترجیح می‌دهند از کدام سلاح یا Perkها استفاده کنند، بازی بسیار متفاوت خواهد بود و ارزش تکرار بسیار بالایی خواهد داشت.

حال که صحبت از ارزش تکرار شد، بسیاری از بازی‌های آنلاین در حال اضافه کردن قابلیت بازی میان‌پلتفرمی یا حداقل قابلیت ذخیره‌سازی میان‌پلتفرمی هستند. آیا شما در استودیو درباره‌ی این موضوع صحبت کرده‌اید؟

قطعا ما درباره‌ی این موضوع صحبت کرده‌ایم ولی این ویژگی هنوز برای Zombie Army 4 معرفی نشده است.

مصاحبه با طراح ارشد بازی Zombie Army 4: Dead War | صحبت درباره محتوا، ویژگی‌های جدید و موارد دیگر - گیمفا

من فکر می‌کنم که بازی شامل حالتی با نام Horde Mode می‌شود. امکان دارد کمی درباره‌ی آن صحبت کنید؟

حالت Horde Mode بیشتر شبیه به یک حالت بقا است. هدف اصلی در این حالت، محافظت از یک منطقه در مقابل لشکر دشمنان است. برای مثال، شما باید از یک منطقه‌ی کوچک محافظت کنید و زامبی‌ها به صورت مداوم در اطراف شما و در نقاطی مشخص ظاهر می‌شوند و شما باید راندهای مختلف را کامل کنید. همان‌طور که جلوتر بروید، دشمنان قوی‌تر شده، تعداد بیشتری از آن‌ها در منطقه ظاهر می‌شوند، نقاط ظاهر شدن آن‌ها افزایش می‌یابد و تنوع دشمنان نیز بیشتر می‌شود. ترکیب دشمنان در نظر گرفته شده در هر یک از حالت‌های Horde Mode متفاوت است و به همین دلیل دشمنانی که در هر بار تجربه‌ی بازی در راندهای مختلف با آن‌ها روبه‌رو می‌شوید، لزوما یکسان نخواهند بود. به عبارتی، ایده‌ی این حالت این است که تا جایی که می‌توانید در مقابل سیل دشمنان زنده مانده و تا حد ممکن پیشرفت کنید.

آیا Leaderboard برای بازی در نظر گرفته شده است؟

من فکر نمی‌کنم که در بازی Leaderboard وجود داشته باشد ولی امتیاز وجود دارد و شما می‌توانید تلاش کنید امتیاز خود را در هر بار بازی افزایش دهید.

من باید از شما درباره‌ی تانک‌ها و کوسه‌های زامبی شده هم سوال کنم. ایده‌ی این دو اولین بار چگونه مطرح شدند؟

برای ما کاملا طبیعی بود که یک وسیله‌ی نقلیه‌ی زامبی شده را در بازی قرار دهیم. این یک بازی براساس جنگ جهانی دوم است و همان‌طور که می‌دانید، ما قبلا در بازی‌هایی مثل Sniper Elite تانک و موارد مشابه را داشتیم؛ چراکه وسایل نقلیه بخش مهمی از جنگ جهانی دوم بودند. به همین دلیل این طور به نظر می‌رسید که وسایل نقلیه عضوی طبیعی از بازی هستند. آن‌ها ویژگی‌هایی جدید بودند که پیش از این در بازی حضور نداشتند و این‌ها البته دشمنانی بسیار سرسخت و ترسناک هستند؛ چیزی شبیه به یک باس کوچک. البته از آن‌جایی که این‌ها وسایل نقلیه‌ی زنده هستند، داستانی درباره‌ی گذشته‌ی آن‌ها و نحوه‌ی تبدیل شدنشان به زامبی وجود دارد. پس زمانی که بازی را تجربه می‌کنید یک داستان عمیق در این خصوص وجود دارد که می‌توانید به دنبال آن بروید. درباره‌ی کوسه زامبی‌ها نیز ما مراحل زیادی داشتیم که در آن‌ها آب وجود داشت. مثلا ونیز ایتالیا شامل آب‌های زیادی می‌شود. این موضوع اولین بار به شکل یک ایده‌ی جالب مطرح شد. فکر می‌کنم که ما در حال تجربه‌ی بازی در ونیز بودیم و یک نفر گفت چطور می‌شود اگر کوسه زامبی‌ها در آب حضور داشته باشند و همه چیز از آن‌جا ادامه پیدا کرد.

مصاحبه با طراح ارشد بازی Zombie Army 4: Dead War | صحبت درباره محتوا، ویژگی‌های جدید و موارد دیگر - گیمفا

من متوجه شدم که هیچ بازی بزرگ دیگری در نزدیکی زمان انتشار بازی Zombie Army 4 عرضه نمی‌شود. شما نسبت به این موضوع چه احساسی دارید؟

من فکر نمی‌کنم این سوالی باشد که باید از من بپرسید ولی من شخصا از تاریخ انتشار در نظر گرفته شده خوشحال هستم. ما به جایی رسیده‌ایم که یک بازی کاملا بهینه و پولیش شده را در اختیار داریم. ما بازخوردهای بسیار خوبی را از تمامی آزمایش‌هایی که انجام داده‌ایم و نمایش‌های مختلفی که از بازی داشته‌ایم، دریافت کرده‌ایم. هواداران بی‌صبرانه منتظر تجربه‌ی بازی هستند و من بی‌صبرانه منتظر دیدن این موضوع هستم. ما در حال حاضر در آخرین مراحل بهینه‌سازی بازی هستیم تا مطمئن شویم که بهترین عنوانی که قادر به ساخت آن هستید را به هواداران عرضه می‌کنیم.

ممنون از وقتی که در اختیار ما گذاشتید.

بازی Zombie Army 4: Dead War هم‌اکنون برروی کنسول‌های پلی‌استیشن ۴، اکس‌باکس وان و پلتفرم رایانه‌های شخصی در دسترس قرار دارد. اگر به دنبال یک عنوان کوآپ جذاب برای تجربه با دوستان خود هستید، اما هنوز نسبت به خرید Zombie Army 4: Dead War تردید دارید، پیشنهاد می‌کنیم ویدئوی هایلایت و نقد و بررسی آقای محمد آریامقدم تحت عنوان «همه‌جا زامبی!» را مطالعه کنید.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

مصاحبه با طراح ارشد بازی Zombie Army 4: Dead War | صحبت درباره محتوا، ویژگی‌های جدید و موارد دیگر - گیمفا
مصاحبه با طراح ارشد بازی Zombie Army 4: Dead War | صحبت درباره محتوا، ویژگی‌های جدید و موارد دیگر - گیمفا
مصاحبه با طراح ارشد بازی Zombie Army 4: Dead War | صحبت درباره محتوا، ویژگی‌های جدید و موارد دیگر - گیمفا
مصاحبه با طراح ارشد بازی Zombie Army 4: Dead War | صحبت درباره محتوا، ویژگی‌های جدید و موارد دیگر - گیمفا
مصاحبه با طراح ارشد بازی Zombie Army 4: Dead War | صحبت درباره محتوا، ویژگی‌های جدید و موارد دیگر - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

مصاحبه با طراح ارشد بازی Zombie Army 4: Dead War | صحبت درباره محتوا، ویژگی‌های جدید و موارد دیگر - گیمفا
مصاحبه با طراح ارشد بازی Zombie Army 4: Dead War | صحبت درباره محتوا، ویژگی‌های جدید و موارد دیگر - گیمفا