الماس های گمنام | عناوین کمتر شناخته شده ای که باید تجربه کنید(بخش اول) - گیمفا
الماس های گمنام | عناوین کمتر شناخته شده ای که باید تجربه کنید(بخش اول) - گیمفا
الماس های گمنام | عناوین کمتر شناخته شده ای که باید تجربه کنید(بخش اول) - گیمفا
الماس های گمنام | عناوین کمتر شناخته شده ای که باید تجربه کنید(بخش اول) - گیمفا

الماس های گمنام | عناوین کمتر شناخته شده ای که باید تجربه کنید(بخش اول)

مصطفی زاهدی
۰۹:۰۰ ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
الماس های گمنام | عناوین کمتر شناخته شده ای که باید تجربه کنید(بخش اول) - گیمفا

شرکت های بزرگ دنیای گیم، مانند راکستار و یوبی سافت، معمولا پس از معرفی اولیه عناوین خود، کار سختی در بازاریابی و تبلیغ عنوان مورد نظر در پیش ندارند. با پیشرفت همه جانبه شبکه های اجتماعی، اخبار بازیهای جدید کمپانی های مطرح آنچنان با سرعت بین محافل گیمینگ پخش می شود که کمتر کسی است که از انتشار این عناوین بی اطلاع باشد. همواره جامعه گیمینگ جهانی کاملا نسبت به زمان انتشار نسخه های جدید فرانچایز هایی مانند Assassin’s Creed و Call of Duty کاملا آگاه است و از آنجایی که این عناوین کاملا شناخته شده هستند، احتیاج به معرفی خاصی نیز ندارند. اما امروز این مقاله ارتباطی به بازیهای بزرگ ندارد، بلکه بالعکس به سراغ گروه مقابل این عناوین رفته ایم. در واقع در این مقاله نگاهی خواهیم داشت به برترین عناوین ناشناخته ای که تجربه آنها فوق العاده لذت بخش بوده و خالی از لطف نیست. پس با من و گیمفا همراه باشید تا سفری داشته باشیم به قلمرو عناوین گمنام و نه چندان سرشناس(در مقایسه با عناوین بزرگ)

گیمفایی های عزیز در نظر داشته باشید که هر ساله بیش از صدها عنوان مستقل و ناشناخته ساخته و عرضه می شود پس بدیهی است تهیه لیستی مدون و کامل بر اساس انها غیرممکن و امکان ناپذیر است. به همین جهت در این مقاله سعی بر ان بوده که عناوینی معرفی شوند که از لحاظ کیفی در سطح حداقل مطلوبی به سر می برند و همچنین سعی شخصی من بر این بوده که از سبک ها و ژانر های مختلف در این لیست حضور داشته باشند تا خوانندگان مختلف با سلایق گوناگون بتوانند حق انتخاب بیشتری به خود ببیند. به این نکته نیز توجه کنید که این عناوین هیچگونه رتبه بندی و رده بندی ندارند و عدد کنار انها صرفا جهت شمارشی اسان انها قرار داده شده است. در پایان به این نکته نیز باید اشاره کنم بدیهی است که عناوین زیادی هستند که در این لیست حضور ندارد که اگر شرایط مطلوب فراهم شود، در قسمت های بعدی برترین عناوین ناشناخته موارد بیشتری را با هم بررسی می کنیم. با این وجود شما گیمفایی های عزیز می توانید از طریق بخش نظرات برترین عناوین ناشناخته ای که تجربه کرده اید را با ما به اشتراک به گذارید و به نوعی این لیست را کامل تر سازید.

۱-Alienation

الماس های گمنام | عناوین کمتر شناخته شده ای که باید تجربه کنید(بخش اول) - گیمفا

سازنده: Housemarque
ناشر: Sony Interactive Entertainment
پلتفرم های مقصد: PlayStation 4
سبک: شوتر/نقش آفرینی

عنوان Alienation را باید یکی از جذابترین عناوین مستقلی دانست که هم به صورت تک نفره، و هم به صورت Co-op تجربه بسیار لذت بخشی را ارائه می دهد. این بازی از دوربین ایزومتریک بهره جسته و روایت گر تلاش انسان ها برای مقابله و شکست دادن نیروها و دشمنان فضایی و بیگانه است. به لطف دوربین ایزومتریک، تنوع بالای دشمنان و فضایی ها و همچنین المان های عمیق نقش آفرینی مانند سیستم Drop Loot رندوم، این بازی توانایی سرگرم ساختن مخاطبان برای ساعات طولانی را داراست. از لحاظ گرافیکی و طراحی نیز باید گفت شاهد محیط هایی خوش رنگ و لعاب با استفاده از طیف رنگ وسبع هستیم که خود نکته ای قابل توجه تلقی می گردد. روند کلی بازی به این صورت است که شما مرحله مورد نظر را بر روی نقشه اصلی انتخاب کرده و سپس به صورت انفرادی یا با کمک دوستان خود به آن منطقه اعزام می شوید. هر منطقه وسعت قابل قبولی داشته و در کنار Objective اصلی آن ماموریت، که می تواند کشتن هیولایی خاص، نابود کردن مقر فضایی ها و موارد مشابه باشد، ماموریت های جانبی دیگری نیز در هر مرحله وجود دارند که انجام آنها می تواند سلاح ها یا تجهیزات قابل توجهی به ارمغان بیاورد. تجربه این بازی برای آن دسته از مخاطبان که به دنبال عنوانی مناسب Local Co-op هستند به شدت پیشنهاد می شود چرا که تا بازی از بخش Local Co-op تا چهار بازیباز به صورت همراه پشتیبانی می کند.

۲-Hollow Knight

الماس های گمنام | عناوین کمتر شناخته شده ای که باید تجربه کنید(بخش اول) - گیمفا

سازنده: Team Cherry
ناشر: Team Cherry
پلتفرم های مقصد: PC, PlayStation 4, Xbox One, Nintendo switch
سبک: Metroidvania

بازی Hollow Knight را باید بلاشک یک از برترین عناوین مستقل تاریخ بازی های ویدئویی دانست. عنوانی که در زمینه داستان سرایی، گرافیک هنری، گیم پلی و مبارزات و موسیقی عملکرد بسیار فوق العاده ای از خود به جای گذاشته است. بازی در پادشاهی خیالی و تاریخی به نام Hallownest روایت می شود. جایی که بازیبازان کنترل شوالیه ای بی نام، صامت و حشره مانند را به دست می گیرند و به ماجراجویی و کاوش در دنیای بازی و کشف راز های آن می پردازند‌. دشمنان شما نیز اغلب پیکر حشرات و باس های بزرگ و کوچکی هستند که هم طراحی هنری فوق العاده ای دارند، هم از سیستم مبارزاتی متفاوتی برخوردارند. نکته فوق العاده در مورد Hollow knight این است که نه تنها بازی از طراحی هنری چشم نواز و گیم پلی جذاب بهره می‌برد، بلکه در بطن اتفاقات بازی، شاهد داستان و قصه سرایی فوق العاده جذاب و زیبایی نیز هستیم. در واقع باید این طور بگویم که اگر از عاشقان عناوین مستقل و Indie به شمار می آیید، در تجربه عنوان Hollow Knight حتی برای لخطه ای درنگ و تردید نکنید چرا که یکی از برترین عناوین مستقل را از دست می دهید.

۳-Overcooked & Overcooked 2

الماس های گمنام | عناوین کمتر شناخته شده ای که باید تجربه کنید(بخش اول) - گیمفا

سازنده: Team 17 & Ghost Town Games
ناشر: Team 17
پلتفرم های مقصد: PC, PlayStation 4, Xbox One, Nintendo switch
سبک: Simulation (شبیه سازی آشپزی)

یکی از برترین و جذاب ترین نکات در مورد عناوین مستقل این است که سازندگان این بازیها به شدت خلاق هستند و دست به طراحی عناصر و ویژگی هایی می زنند که قبل از آن کمتر شاهد آن بوده ایم. یکی از این موارد پرداختن به شغل ها و کارهایی مربوط به زندگی روزمره انسان هاست. از همین رو شاهد عناوین شبیه ساز با محوریت جراحی، مکانیکی و موارد دیگر بوده ایم. اما استودیو کوچک Team 17, ایده بسیار جذاب و خوشمزه ای را به دنیای گیم معرفی ساخت! یک عنوان شبیه ساز آشپزی که یک تجربه فوق العاده لذت بخش و سرگرم کننده به شمار می رود. در Overcooked بازیبازان در نقش آشپزی قرار می گیرند که باید برای نجات دنیای بازی که Onion Kingdom نام دارد آشپزی کرده و با تهیه غذاهای مختلف طبق رسپی مربوطه و افزایش مهارت آشپزی خود، Onion Kingdom را نجات دهد. تمامی مراحل بازی حول جنبه آشپزی و تهیه غذا و تحویل آن هستند. مراحلی که از لحاظ طراحی، ظاهر و چالش های مختلف بسیار خلاقانه، متنوع و منحصربفرد هستند. از تجربه آشپزی در قطب شمال و برای پنگوئن ها گرفته تا آماده کردن برگر و سوپ قارچ در پشت کامیون در حال حرکت و یا اماده سازی غذاهای گوناگون بر روی عرشه کشتی که با تکان کشتی بخش های آشپزخانه را جابه‌جا  می سازد! باید اعتراف کرد سازندگان از حیث طراحی مراحل کم کاری نکرده اند و بنابراین شاهد مراحل بسیار جذاب و بعضا سخت و چالش برانگیز هستیم. به لطف رسپی ها و غذاهای پرتعداد و متعدد مانند بوریتو، پیتزا، برگر، فیش اند چیپس و انواع سوپ بازی به هیچ وجه حالتی یکنواخت به خود نمی گیرد. البته اشاره به این نکته نیز ضروری است که تجربه بازی بیشتر به صورت Co-op و دو یا چند نفره پیشنهاد می شود چرا که به دلیل طراحی خاص مراحل، تجربه بازی به صورت تک نفره آنچنان جذابیت و لذت خاصی ندارد اما اگر مراحل بازی را به صورت دو یا چند نفره تجربه کنید، فوق العاده از بازی لذت خواهید برد. نسخه ی دوم بازی نیز برای آن دسته از افراد که از نسخه اول لذت برده اند پیشنهادی فوق العاده به شمار می آید چرا که شاهد مراحل متنوع تر و جذاب تر، رسپی ها و غذاهای بیشتر و ویژگی ها جدیدتر در نسخه دوم هستیم.

۴-Lara Croft and Temple of Osiris

الماس های گمنام | عناوین کمتر شناخته شده ای که باید تجربه کنید(بخش اول) - گیمفا

سازنده: Crystal Dynamics
ناشر: Square Eniz
پلتفرم های مقصد: PC, PlayStation 4, Xbox one
سبک: Action Adventure

لقب ماجراجو ترین دختر تاریخ بازی های ویدئویی بلاشک برازنده لارا کرافت است. کسی که از نسل پنجم همراه بازیبازان بوده و با آنها ماجراجویی های بی نظیری را پشت سر گذاشته است. عنوان Lara Vroft and Temple of Osiris نیز همانطور که از نامش پیداست بار دیگر بازیبازان را به همراه لارا کرافت افسانه ای به ماجراجویی جدیدی این بار در مصر میفرستد. البته باید بگویم این بازی اصلا شباهتی به سه گانه ریبوت Tomb raider ندارد و حتی دوربین بازی نیز ایزومتریک است. داستان بازی از این قرار است که لارا باید به همراه همراهانش تکه های مختلف Osiris را از درون مقبره ها پیدا کرده تا بتواند او را به زندکی بازگرداند تا او جلوی شیطان را بگیرد. هر کدام از مقبره های بازی نیز پر از تله ها، معما ها و دشمنان مختلفی هستند تا کار را برای لارا سخت سازند. همانند بسیاری از عناوین این لیست، Lara Croft and Temple of Osiris نیز از Local Co-op پشتیبانی می کند و‌ دو تا چهار بازیکن می توانند در کنار یکدیگر به تجربه بازی بپردازند و به کاوش مقبره ها و ماجراجویی در آنها مشغول شوند. گیم پلی بازی به لطف وجود معماهای جذاب، دشمنان مختلف و همچنین باس فایت ها گوناگون که اکثرا هر کدام از آنها نقطه ضعف خاصی دارند تجربه بسیار لذت بخش و سرگرم کننده ای را ارائه می دهد. همچنین اشاره به این نکته نیز خالی از لطف نیست که سلاح های بسیار زیادی در بازی برای استفاده وجود دارند. از کلت قدیمی و مشهور لارا گرفته تا انواع شاتگان، نارنجک انداز، شعله افکن و بسیاری سلاح های دیگر که با کاوش مقبره ها و انجام چالش های مختلف می توانید این سلاح ها را بدست آورید. به شخصه دو بار این عنوان را به صورت دونفره به پایان رسانده ام و باید اذعان کنم از تجربه Lara Croft and Temple of Osiris در کنار دوستان خود به هیچ وجه پشیمان نخواهید شد.

۵-Lords of The Fallen

الماس های گمنام | عناوین کمتر شناخته شده ای که باید تجربه کنید(بخش اول) - گیمفا

سازنده:
Deck13 Interactive
CI Games
Octopus Games (Mobile)

ناشر: Bandai Namco
پلتفرم های مقصد: PlayStation 4, Xbox one, Pc
سبک: Action Role-playing

کارگردان افسانه ای، هیدتاکا میازاکی با خلق Demon Souls و در ادامه سه گانه Dark souls, نام خود را برای همیشه در تاریخ بازی های ویدئویی جاودان ساخت. این عناوین نشان دادند که حتی امکان لذت بردن از سخت ترین شرایط و چالش ها نیز کاملا امکان پذیر است و می توان بازی را عرضه کرد که بازیبازان در آن پس از صدها بار مردن همچنان با شوق و انگیزه به تلاش ادامه دهد. پس ازمقبولیت و محبوبیت قابل توجه عناوین هاردکور سری سولز، استودیو های مختلفی دست به ساخت عناوینی با الهام از آثار فرام سافتور زدند. یکی از این استودیو ها، استودیو Deck 13 Interactive بود که با الهام گیری کلی از سری سولز و آثار میازاکی، عنوان Lords of the Fallen را توسعه داد. Lords of the Fallen عنوان نقش آفرینی بود که بازیبازان را به نبرد با هیولاها و شیاطین مختلف مشغول می ساخت. گیم پلی قابل قبول بازی در کنار گرافیک هنری چشم نواز(در رأس آن طراحی فوق العاده دشمنان، سلاح ها و زره های بازی) و طراحی مراحل استاندارد بازی همه دست به دست هم دادند تا شاهد عنوانی سرگرم کننده باشیم. البته Lords of the Fallen دارای مشکلات کوچک و بزرگی نیز هست اما در کل بازی تجربه سرگرم کننده ای را به ارمغان می آورد. خصوصا اگر از علاقمندان و شیفتگان آثار فرام سافتور باشید. پس اگر به عناوین فرام سافتور و‌ همچنین عناوین هاردکور سخت و چالش برانگیز مسابه علاقه مندید، Lords of the Fallen می تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

۶-Towerfall Ascension

الماس های گمنام | عناوین کمتر شناخته شده ای که باید تجربه کنید(بخش اول) - گیمفا

سازنده: Matt Makes Games
ناشر: Matt Makes Games
پلتفرم های مقصد: PlayStation 4, Xbox one, PC, Nintendo switch
سبک: Action

گاهی اوقات باید گفت برخی عناوین مستقل آنچنان عملکرد فوق العاده ای با استفاده از ساده ترین نکات به جای می گذارند که جای هیچ حرف و صحبتی را باقی نمی گذارند. عنوان Towerfall Ascension را باید یکی از عناوین فوق العاده خلاقانه و شاهکار دانست. عنوانی دوبعدی که تنها دو مکانیزم کلی در گیم پلی داراست. یکی استفاده از تیر و کمان، و دیگری پریدن روی سر دشمنان که آنها را از پای در می آورد. با همین دو مکانیزم کلی و به ظاهر ساده، سازندگان عنوانی فوق العاده سرگرم کننده و جذاب را خلق ساخته اند. این بازی  دارای مرحله و بخش داستانی است که در طول مراحل آن باید به نبرد و مقابله با دشمنان مختلف و باس های گوناگون بپردازید و در بازی پیشروی کنید. اما اوج لذت و سرگرمی بازی در بخش دیگری نهفته است. در بخش Co-op…بازی Towerfall Ascension از Local Co-op پشتیبانی می کند و چهاربازیباز می توانند با یکدیگر یا در کنار یکدیگر به تجربه بازی بپردازند. نه تنها تجربه مراحل بازی به صورت چند نفره بسیار لذت بخش است، بلکه نبرد با دیگران به صورت چند نفره نیر فوق العاده هیجان انگیز و جذاب است. در بخش چند نفره بازی آپشن ها و تنظیمات گسترده ای را پیش روی شما قرار می دهد و شما می توانید در مراحل مختلف، با تجهیزات و قابلیت های گوناگون با یکدیگر به نبرد و مبارزه مشغول شوید و لحظات فراموش نشدنی را تجربه کنید.

۷-Slender: The Arrival

الماس های گمنام | عناوین کمتر شناخته شده ای که باید تجربه کنید(بخش اول) - گیمفا

سازنده: Blue isle Studio & Parsec Production
ناشر: Blue Isel Studio
پلتفرم های مقصد: PlayStation 4, Xbox one, PC و کنسول های نسل هفتم
سبک: Survival Horror

اگر به صورت پیوسته یوتیوب را چک می کنید و گیمر های معروف این شبکه اجتماعی را دنبال می سازید، پس احتمالا با این عنوان ترسناک حداقل به صورت کلی آشنایی دارید. در غیر اینصورت ممکن است کاملا با این عنوان بیگانه باشید. بازی Slender:The Arrival اقتباسی است از خود شخصیت سلندرمن که شاهد فیلم ها و داستان های مختلفی از این شخصیت خیالی و ترسناک بوده ایم. این بازی مخاطبان را در نقش فردی قرار می دهد که پرونده گم شدن کودکی به نام چارلی را پیگیری می کند و هر چه جلوتر می رود حقایق وحشتناکی را کشف می سازد. یکی از نکات جالب بازی این است که بازی طراحی بسیار ساده و خلوتی دارد. در طول بازی اکثرا شما و سلندرمن تنها شخصیت های باری هستید و مکان ها و لوکیشن های بازی نیز نسبتا کوچک و ساده طراحی شده اند. اما اشتباه نکنید، همین طراحی ساده و البته هوشمندانه، یکی از ترسناک ترین عناوین تاریخ باری های ویدئویی را خلق ساخته است. ساندترک بسیار دلهره آور در کنار فضاسازی فوق العاده بازی در طول مراحل مختلف، به خوبی حس تری، دلهره و اضطراب را به بازیبازان منتقل می سازد. اگر از علاقمندان به عناوین ترسناک و Horror هستید، تجربه Slender:The Arrival به شدت به سما پیشنهاد می شود…

۸-Daylight

الماس های گمنام | عناوین کمتر شناخته شده ای که باید تجربه کنید(بخش اول) - گیمفا

سازنده: Zombie Studios
ناشر: Atlus
پلتفرم های مقصد: PC, PlayStation 4
سبک: Horror

عنوان Daylight یکی دیگر از عناوین ژانر وحشت این لیست به شمار می آید. این بازی بازیبازان را در نقش زنی به نام سارا قرار می دهد که در یک بیمارستان بهوش می آید در حالی که هیچ چیز را به خاطر نمی آورد و هیچ اطلاعاتی در مورد آن بیمارستان در اختیار ندارد. در همین شرایط صدایی به او می گوید که بیمارستان را بگردد و رازهای آن را کشف سازد تا بتواند از آنجا فرار کند. Daylight با استفاده از دوربین اول شخص و محیط های تاریک و ساندترک دلهره‌آور، می تواند حداقل ها را برآورده سازد و تجربه ای ترسناک و کوتاه را به مخاطبان ارائه دهد. البته بازی نقاط ضعف و کمبود های قابل توجهی نیز به خود می‌بیند که البته می توان از آنها چشم پوشی کرد چرا که تجربه اصلی بازی قابل قبول و رضایت بخش است. این عنوان را باید در زمره ناشناخته ترین عناوین سبک Survival Horror دانست که بسیاری از مخاطبان از وجوپ آن هیچگونه اطلاعی ندارند و به نوعی هدف نگارش این مقاله نیز معرفی این دسته عناوین است. پس اگر به دنبال تجربه عنوانی مستقل و ترسناک هستید، Daylight می تواند پیشنهاد مناسبی باشد به شرط آنکه انتظارات خود را در سطح معقول نگه دارید و از مشکلات بازی نیز چشم پوشی کنید.

۹-Celeste

الماس های گمنام | عناوین کمتر شناخته شده ای که باید تجربه کنید(بخش اول) - گیمفا

سازنده: Matt Makes Games
ناشر: Matt Makes Games
پلتفرم های مقصد: PC, PlayStation 4,Xbox one, Nintendo switch
سبک: Platformer

احتمال اینکه حداقل نام بازی Celeste را در سال اخیر شنیده باشید وجود دارد، چرا که این عنوان نه تنها مورد استقبال گسترده منتقدان قرار گرفت، بلکه کاندید بازی سال در مراسم Game Awards نیز بود. بازی داستان دختری به نام Madeline را روایت می کند که می خواهد کوه Celeste را فتح سازد. و در طول این مسیر به هشدار های مختلف نیز توجهی نمی کند‌. بهتر است موارد بیشتری در مورد داستان بازی را  فاش نکنم چرا که لذت انجام بازی را کاهش می دهد. اما در این نکته شک نداشته باشید که داستان سرایی و روایت اتفاقات بازی Celeste بسیار هنرمندانه صورت گرفته است. گیم پلی بازی نیز از آنجایی که سبک بازی سکوبازی است به پلتفرمینگ و رد کردن موانع و تله های مختلف خلاصه می شود. که البته فکر نکنید کار ساده ای برای اتمام بازی در پیش دارید یا بازی ممکن است یکنواخت و تکراری شود‌. البته باید بگویم اگر آنچنان به عناوین داستان محور مستقل و دوبعدی علاقه ندارید، ممکن است نتوانید آنچنان با Celeste ارتباط برقرار سازید.

۱۰-Helldivers

الماس های گمنام | عناوین کمتر شناخته شده ای که باید تجربه کنید(بخش اول) - گیمفا

سازنده: Arrowhead Game Studio
ناشر: Sony Interactive Entertainment
پلتفرم های مقصد: PlayStation 4
سبک: Shoot’em up

عنوان Helldivers یکی از لذت بخش ترین عناوین مستقلی است که از قابلیت Local Co-op پشتیبانی می کنند. بازی داستان کره زمین و تلاش انسان ها برای دفاع از زمین در مقابل حشرات غول پیکر و هیولاهای مختلف را روایت می کند. بازی با استفاده از دوربین ایزومتریک و اکشن دیوانه وار و جذاب، گیم پلی بسیار سرگرم کننده ای را ارائه می دهد. سلاح های مختلف، قابلیت های گوناگون، وسایل نقلیه متنوع و انواع و اقسام دشمنان مختلف هر کدام بهانه ای هستند که تجربه و لذت بازی را بیش از پیش افزایش می دهند. خصوصا اگر بازی را به صورت دو یا چند نفره تجربه کنید ممکن است ساعت ها به راحتی در بازی غرق شوید و نتوجه گذشت زمان نیز نگردید. البته باید بگویم نباید آنچنان انتظار داستانی خاص و جذاب را از بازی داشته باشید چرا که این گیم پلی بازی است که مهم ترین نقطه قوت آن به شمار می رود. روی هم رفته باید اذعان کرد Helldivers عنوانی بسیار خوش ساخت و کامل است که پتانسیل سرگرم ساختن مخاطب را برای ساعت های طولانی داراست.

۱۱-Gauntlets

الماس های گمنام | عناوین کمتر شناخته شده ای که باید تجربه کنید(بخش اول) - گیمفا

سازنده: Arrowhead Game Studios
ناشر: Warmer Bros
پلتفرم های مقصد: PC, PlayStation 4
سبک: Hack & Slash/Dungeon Crawl

شاید نام Gauntlet را بسیار قبل از تر از دوران امروز شنیده باشید. عنوانی که در سال  ۱۹۸۴ برای اولین بار عرضه شد و در آن سال از لحاظ استاندارد های فنی و کیفی در سطح بسیار قابل توجهی قرار داشت. نسخه توسعه یافته توسط Arrowhead Game Studio نیز به نوعی یک ریبوت از این بازی به شمار می آید. در قالب Gauntlet, بازیبازان با انتخاب یک شخصیت از بین چهار شخصیت Elf, Valkyrie, Warrior و Wizard به کاوش و جست و جو در سیاهچال ها پرداخته و به کشتن دشمنان، جمع آوری سکه و انجام ماموریت های مختلف مشغول می گردند. همچنین باید به این نکته نیز اشاره کرد که بازی از Local Co-op نیز پشتیبانی می کند به همین دلیل تجربه دو یا چند نفره بازی و ماجراجویی در سیاهچال ها به صورت تیمی به شدت توصیه می شود. لازم به ذکر است با جمع اوری سکه های موجود در هر مرحله، می توانید شخصیت خود را از لحاظ سلاح، قابلیت و تجهیزات ارتقاء دهید و موارد جدیدی برای او آزاد سازید.

۱۲- Concrete Genie

الماس های گمنام | عناوین کمتر شناخته شده ای که باید تجربه کنید(بخش اول) - گیمفا

سازنده: Pixelopus
ناشر: Sony Interactive Entertainment
پلتفرم های مقصد: PlayStation 4
سبک: Action Adventure

در بازی Concrete Genie, بازیبازان کنترل نوجوانی به نام Ash را برعهده می گیرند. نوجوانی که عاشق طراحی و نقاشی است. در همین شرایط گروهی از نوجوانان قلدر و زورگو (Bully), دائما Ash را اذیت می کنند. داستان از آنجایی شروع می شود که این نوجوانان قلدر، دفترچه Ash را از او گرفته و برگه های آن را پاره می کنند. این دفترچه در واقع شامل طرح های و تصاویر کلی جهت طراحی و نقاشی بوده است. در ادامه طی فعل و انفعالات مختلف، Ash در می یابد که نیرویی مرموز و پلید در حال تصرف شهر اوست، و همچنین او یک برس طراحی جادویی بدست می آورد که نه تنها به او اجازه طراحی و نقاشی مناظر شگفت انگیز را می دهد، بلکه این قابلیت را دارد در بعضی مکان های خاص یکسری Genie را به دنیای واقعی آورده تا به Ash کمک کنند. حال در چنین شرایطی Ash باید با طراحی و نقاشی دیوار ها و مناطق مختلف شهر، آن نیروی پلید را متوقف سازد. هنر در مقابل تباهی!!! اما در کنار داستان با پیش زمینه قابل قبول و استاندارد، گیم بازی نیز خرف های زیادی برای گفتن دارد. چرا که گیم پلی بازی جایی است که کم کم نشانه های خلاقیت فوق العاده سازندگان به چشم می خورد. دنیای Concrete genie حالتی نیمه جهان باز دارد و بازیبازان باید با رنگ کردن و طراحی قسمت های مختلف یک شهر، به قسمت های بعدی دسترسی پیدا کرده و الی آخر… اما خود گیم پلی بازی بر چند بخش کلی استوار است. اول بخش پلتفرمینگ. پلتفرمینگ یا همان سکو بازی، در Concrete genie خوشبختانه پیاده سازی خوبی داشته است. کنترل حرکتی کم نقص و مناسب است، انیمیشن های حرکتی روان و خوب هستند و معماهای بازی نیز استاندارد و منطقی طراحی شده اند. در کنار گیم پلی قابل قبول و سرگرم کننده، طراحی هنری دنیای بازی فوق العاده چشم نواز و رنگارنگ است که به معنای واقعی کلمه روح را جلا می دهد! در کل فکر می کنم Concrete Genie تجربه ای منحصربفرد است که می تواند علاقه مندان به عناوین مستقل را راضی سازد.

۱۳- Greedfall

الماس های گمنام | عناوین کمتر شناخته شده ای که باید تجربه کنید(بخش اول) - گیمفا

سازنده: Spiders
ناشر: Focus Home Interactive
پلتفرم های مقصد: PC, PlayStation 4, Xbox one

در بین عناوین نقش آفرینی که طی یکی دوسال اخیر تجربه کردم، بلاشک یکی از متفاوت ترین آنها عنوان Greedfall به شمار می رود. داستان بازی، در جزیره ای به نام Teer Fradee جریان دارد. جزیره ای بزرگ، زیبا و جذاب که خود میزبان گروه ها، Faction ها و مردم مختلفی است که هرکدام علایق، عقاید و نظرات خود را دارا هستند. این جزیره، البته پر است هیولاها و موجودات جادویی و مختلف که در جای جای دنیای بازی به چشم می خورند. جزیره Teer Fradee به نوعی حالتی مخفیانه و جدید دارد و آنچنان برای دنیای بیرون و مناطق مجاور شناخته شده به شمار نمی آید. در همچین شرایطی بازیبازان در نقش فردی به نام De Sardet پا به این جزیره می گذارند. De Sardet دو هدف اصلی را دنبال می کند. صحبت و مذاکره با گروه های مختلف ساکن Teer Fradee جهت برقراری صلح و آرامش ( شخصیت اصلی به نوعی وظیفه ایجاد صلح و ثبات را داراست و می توان از او به عنوان Peacekeeper نام برد)، و دوم پیدا کردن درمانی برای بیماری بسیار خطرناک و کشنده ای به نام Malichor. بیماری که سرزمین مادری De Sardet به آن دچار شده است و اگر زودتر درمانی برای آن پیدا نشود، جان بسیاری از مردم از دست خواهد رفت. از لحاظ گیم پلی نیز عنوان Greedfall تا حدودی شبیه سری Dragon Age, عمل کرده و امکان حضور دو شخصیت همراه را به بازیبازان می دهد. تجربه عنوان Greedfall برای من به شخصه نزدیک به ۲۵ ساعت به طول انجامید و هر چند گیم پلی بازی کمبود ها و نقص های زیادی داراست، اما به لطف داستان جذاب و با تعلیق بالای بازی، مخاطبان تا آخر داستان همراه Greedfall خواهند بود. اگر دلتان برای یک نقش آفرینی داستان محور تنگ شده است، Greedfall را به شما پیشنهاد می کنم…

۱۴- Transistor

الماس های گمنام | عناوین کمتر شناخته شده ای که باید تجربه کنید(بخش اول) - گیمفا

 

سازنده: Supergiant Games
ناشر: Supergiant Games
پلتفرم های مقصد: PC, PlayStation 4, Nintendo switch
سبک: Action Role-playing

عنوان Transistor یکی از خاص ترین و متفاوت ترین داستان ها را در بین عناوین مستقل داراست. بازی داستان خواننده ای به نام Red را روایت می سازد که به سختی از اقدام به قتل جان سالم به در می برد. اما او صدای خود را در این بین از دست می دهد چرا که صدای او به شمشیری بزرگ و درخشان به نام Transistor منتقل می شود. این شمشیر خود در سینه مردی فرو رفته و جان او را گرفته اما هوشیاری و صدای آن مرد را به Transistor منتقل ساخته است. حال آن مرد از طریق شمشیر می تواند با Red صحبت کرده و به نوعی نقش گوینده و راوی داستان را بازی می کند‌. در مورد گیم پلی بازی نیز باید بگویم زاویه دید بازی ایزومتریک است و بازیبازان در نقش Red با دشمنان مختلف هم به صورت همزمان هم به صورت نوبتی (با استفاده از قابلیتی خاص) مبارزه می کنند. صادقانه بگویم حتی اگر از گیم پلی بازی زیاد لذت نمی برید، به خاطر داستان متفاوت و جذاب بازی نیز شده فکر می کنم تجربه آن ارزش مند باشد.

۱۵-Inside

الماس های گمنام | عناوین کمتر شناخته شده ای که باید تجربه کنید(بخش اول) - گیمفا

سازنده: Playdead
ناشر: Playdead
پلتفرم های مقصد: PC, PlayStation 4, Xbox one, iOS
سبک: Puzzle Platformer

استودیو Playdead پیش تر به واسطه ساخت بازی فوق العاده Limbo بود که توانست خود را به همگان معرفی سازد. جالب این است که بین Inside و Limbo نیز شباهت های بسیار قابل توجهی وجود دارد. به خصوص در زمینه طراحی هنری. و حتی در اینجا نیز یک پسر بچه شخصیت اصلی بازی است.  در Inside ،مخفی کاری مهم ترین عنصر گیم پلی بازی محسوب می شود و شما باید به آرامی، از سد نگهبانان، ماشین های مراقبت و دیدبانان عبور کنید و اینحاست که تاریکی تبدیل به بهترین دوست شما میشود. بازی Inside را می توان به خوبی نمونه ی یک بازی مستقل با کیفیت دانست که خلاقیت و عشق به اثر از سوی سازندگان حرف اول را در آن می زند. نکات بسیار بیشتری می توان در مورد عنوان Inside به زبان آورد اما توضیحات نمی تواند به خوبی تجربه بازی احساس زنده در Inside را به مخاطبان منتقل سازد.

۱۶-Nidhogg & Nidhogg 2

الماس های گمنام | عناوین کمتر شناخته شده ای که باید تجربه کنید(بخش اول) - گیمفا

 

سازنده: Messhof
ناشر: Messhof
پلتفرم های مقصد: PC, PlayStation 4, Xbox one
سبک: ۲D Fighting

این عنوان یکی از آن دسته بازی‌هایی است که برای سرگرمی صرف ساخته شده است. چرا که نه داستان خاصی وجود دارد، نه چالش خاصی در گیم پلی و نه ویژگی منحصر بفردی. بازی طراحی بسیار ساده ای دارد. نبرد بین دو بازیکن به صورت Duel با شمشیر. بازیبازان می توانند بدوند، ضربه بزنند و حرکات مشابه انجام دهند تا نهایتا رقیب را از پای درآورند. با وجود سادگی بازی، Nidhogg تجربه فوق العاده سرگرم کننده ای می تواند باشد چرا که ریتم سریع بازی و هیجان بالای مبارزات بازی می تواند مخاطبان برای مدت قابل توجهی به خود مشغول‌ سازد‌. جالب است بدانید نحوه برنده شدن به این صورت است که هر دو بازیباز باید برای رسیدن به گوشه ترین سمت جناح رقیب تلاش کنند و در این راه از تمامی قابلیت و ابزارهای موجود استفاده کنند. Nidhogg برای آن دسته افرادی که به دنبال عنوانی ساده و هیجان انگیز هستند، می تواند انتخاب مناسبی باشد.

۱۷-Vampyr

الماس های گمنام | عناوین کمتر شناخته شده ای که باید تجربه کنید(بخش اول) - گیمفا

سازنده: Dontnot Entertainment
ناشر: Focus Home Interactive
پلتفرم های مقصد: PlayStation 4, Xbox One, PC, Nintendo switch
سبک: Action Role-playing

همانطور که از نام بازی پیداست، Vampyr پیرامون یک خون آشام روایت می شود. در سال  ۱۹۱۸ ، دکتر جاناتان رید پس از بازگشت از جنگ بزرگ،  در یک گور دسته جمعی به هوش می آید و در می یابد که به خون آشام تبدیل شده است. او که به شدت تشنه خون است، خواهر خود ماری که به دنبال جنازه او می گشته است را قربانی غریزه خود برای بدست آوردن خون می کند. حال او باید به زندگی جدید خود به عنوان خون آشام عادت کرده و با مرذم عادی ارتباط برقرار سازد.
گیم پلی بازی نیز خود ابعاد مختلفی داراست. از صحبت با مردم و جمع آوری اطلاعات گرفته، تا نبرد های تن به تن و مبارزات و همچنین امکان تصمیم گیری های مختلف. جالب است بدانید با وجود اینکه جاناتان یک خون آشام است، امکان اتمام بازی بدون کشتن حتی یک فرد بیگناه نیز وجود دارد که این مسأله تصمیم گیری های هوشمندانه را طلب می کند.

۱۸-The Surge & The Surge 2

الماس های گمنام | عناوین کمتر شناخته شده ای که باید تجربه کنید(بخش اول) - گیمفا

سازنده: Deck13 interactive
ناشر: Focus Home Interactive
پلتفرم های مقصد: PlayStation 4, Xbox one, PC
سبک: Action Role-playing

استودیو Deck13 Interactive که پیش تر عنوان سولز لایک Lords of the Fallen را توسعه داده بود، بار دیگر دست به ساخت عنوانی با الهام گیری از سری سولز و آثار میازاکی زد. نتیجه نیز عنوان سرگرم کننده Surge بود. The Surge در آینده دور اتفاق می افتد. جایی که انسان ها با استفاده و استخراج بی رویه منابع معدنی و طبیعی، آسیبی جبران ناپدیر به طبیعت و زمین وارد ساخته اند. از طرف دیگر استفاده گسترده از ربات ها و ماشین های هوشمند نتایج فاجعه باری را به همراه داشته و به بیکاری و انزوا بسیاری از انسان ها منجر شده است. حال در همچین شرایطی بازیبازان در نقش فردی به نام Warren قرار می گیرند. اشاره بیشتر به موارد داستانی غیرضروری است و کافی است بدانید دنیا و اتمسفر بازی حالتی رباتیک و پیشرفته دارد و در واقع عنوان The Surge نسخه ای رباتیک از عناوین سری سولز است. گیم پلی بازی با الهام از سری سولز بسیار سخت، چالش برانگیز و پیچیده است و سطح قابل توجهی از آمادگی را از مخاطبان طلب می کند. در کنار این موضوع طراحی مراحل و همچنین تنوع سلاح ها و تجهیزات مختلف بازی بسیار رضایت بخش بوده و به خوبی مانع یکنواختی بازی می گردند. نسخه دوم Surge نیز دارای عملکردی مشابه بوده و ویژگی ها و المان های جدیدتر و جذاب تری را به بازی اضافه ساخته است. آن دسته افرادی که به دنبال تجربه ای متفاوت از عناوین هاردکور و چالس برانگیز با چاشنی سری سولز هستند، به احتمال فراوان از The Surge بسیار استقبال خواهند کرد. پس اگر شما نیز یکی از این افراد هستید، در تجربه بازی شک نکنید چرا که پشیمان نخواهید شد.

۱۹-Enter the Gungeon

الماس های گمنام | عناوین کمتر شناخته شده ای که باید تجربه کنید(بخش اول) - گیمفا

سازنده: Dodge Roll
ناشر:Develover Digital
پلتفرم های مقصد: PC, PlayStation 4, Xbox one
سبک: Bullet hell, Rougelike

گاهی اوقات نیاز داریم به دور از جار و جنجال های عناوین بزرگ و پیچیده، فقط برای لحظاتی هم که شده از یک بازی سرگرم کننده لذت ببریم و وقت خود را به بهترین شکل ممکن صرف انجام آن بازی کنیم. بازی Enter the Gungeon دقیقا یکی از این عناوینی است که می تواند هیجان و سرگرمی خالص بدون پیچیدگی های مرسوم بازی های ویدئویی را به ارمغان بیاورد. روال بازی نیز ساده و مشخص است. کارکتر مورد نظر را انتخاب کنید و وارد سیاهچال ها و مراحل مختلف شده و دشمنان را با سلاح های مختلف سلاخی کنید! و اگر دوست یا همراهی نیز دارید به صورت دو یا چند نفره یک ماجراجویی هیجان انگیز را تجربه کنید و از خلاقیت های متعدد بازی لذت ببرید…

۲۰- Claire

الماس های گمنام | عناوین کمتر شناخته شده ای که باید تجربه کنید(بخش اول) - گیمفا

 

سازنده: Hailstorm Games
ناشر: Hailstorm games
پلتفرم های مقصد: PlayStation 4
سبک: Survival Horror/Adventure

عنوان Claire را باید از جمله موفق‌ترین عناوین دوبعدی ترسناک دانست. Claire داستان دختری با همین نام را روایت می کند که باید از مادرش در بیمارستان مراقبت کند. اما اندکی بعد ناگهان همه چیز شروع به تغییر می کند چرا که Claire از کابوس های شبانه ای رنج می برد که بعضا با مشاهدات عینی او ترکیب شده و حالتی غیرعادی در او ایجاد می سازند. در کل بازی تنها یک هدف وجود دارد و آن نجات پیدا کردن از دست هیولاهایی است که کلر آنها را میبیند و در نهایت او باید بتواند از کابوس خود فرار کند. تجربه Claire به عنوان یک عنوان ترسناک متفاوت می تواند برای علاقه مندان به سبک Survival Horror قابل توجه باشد.

۲۱-Layers of Fear 2

الماس های گمنام | عناوین کمتر شناخته شده ای که باید تجربه کنید(بخش اول) - گیمفا

سازنده: Bloober Team
ناشر: Aspyr
پلتفرم های مقصد: PlayStation 4, Xbox one, PC
سبک: Psychological Horror

این بازی، یعنی Layers of fear 2 تنها بازی ترسناک روانشناسانه این لیست به شمار می رود که برای ترساندن مخاطب، به جامپ سکر های کلیشه‌ای اکتفا نمی کند و از عوامل محیطی، داستانی و روایی نیز جهت ایجاد دلهره در روان مخاطب خود بهره می برد. هر چند دو نسخه Layers of Fear آنچنان سر و صدای خبری در بین محافل گیمینگ ایجاد نکردند، اما در یوتیوب تعداد زیادی از گیمر های مطرح به آپلود ویدیو های مختلف از این دو بازی پرداخته و مخاطبان قابل توجهی برای این بازی جذب کردند‌. البته به شخصه تجربه نسخه اول را به شما توصیه نمی کنم و بهتر است فقط نسخه ی دوم را تجربه کنید چرا که نسخه اول مشکلات و ضعف های مختلفی داشت که در نسخه دوم این کمبود ها و ضعف ها تا حد قابل توجهی برطرف شده یا کمرنگ گشتند.

۲۲-Soma

الماس های گمنام | عناوین کمتر شناخته شده ای که باید تجربه کنید(بخش اول) - گیمفا

سازنده: Frictional Games
ناشر: Frictional Games
پلتفرم های مقصد: PC, PlayStation 4, Xbox one
سبک: Survival Horror

در این لیست تعداد قابل توجهی از عناوین سبک وحشت به چشم میخورد که Soma یکی از انهاست. بازی داستان فردی به نام Simon Jarrett را روایت می کند که پس از یک حادثه رانندگی، به علت ضربه شدید وارده به مغز دچار مشکلات مختلفی می شود و تصمیم می گیرد تا مورد اسکن مغز قرار گیرد. اما هنگام انجام اسکن او بیهوش می شود و وقتی هوشیاری خود را بدست می آورد، خود را در مرکز تحقیقاتی واقع در زیردریایی متروک می یابد! در ادامه شاهد طی فعل و انفعالات مختلف به همراه Plot twist های جذابی در داستان و روایت اتفاقات هستیم شکل که اشاره به آنها اسپویل است به همین دلیل از صحبت در مورد آنها خودداری می کنم. جالب است بدانید که Soma نیز تا حد زیادی از المان های روانشناسانه برخوردار است و کمتر به موارد کلیشه ای مانند جامپ سکر تکیه می کند.

۲۳-Code Vein

الماس های گمنام | عناوین کمتر شناخته شده ای که باید تجربه کنید(بخش اول) - گیمفا

سازنده: Bandai Namco Studios
ناشر: Bandai Namco Entertainment
پلتفرم های مقصد: PC, PlayStation Store, Xbox one
سبک: Action Role-playing

برخلاف دیگر عناوین این لیست که از سری سولز و آثار فرام سافتور به عنوان منابع الهام استفاده کرده بودند، Bandai Namco این بار با تلفیق دو دنیای انیمه و گیمینک هاردکور عنوان Code Vein را خلق ساخته است. عنوان اکشن نقش آفرینی که فوق العاده سخت و چالش برانگیز است و در برخی مراحل به معنای واقعی کلمه دمار از روزگار بازیبازان در می آورد! شاید بتوان گفت بهترین مخاطبان Code Vein را باید کسانی دانست که هم عاشق دنیای انیمه هستند و هم از عناوین سخت و سولزلایک لذت می برند چرا که Code Vein را باید تلفیقی فوق العاده از این دو دانست.

۲۴-Guns Gore and Cannoli 1 & 2

الماس های گمنام | عناوین کمتر شناخته شده ای که باید تجربه کنید(بخش اول) - گیمفا

سازنده: Crazy Monkey Studies
ناشر: Crazy Monkey Studies
پلتفرم های مقصد: PC, PlayStation 4, Xbox one
سبک: Action/Shoot’em up

خون، گلوله و انفجار! بهترین کلمات برای توصیف سری Guns gore and cannoli. عنوانی پر از اکشن ناب، تیراندازی های جذاب، دشمنان متنوع، مراحل مختلف و باس فایت های چالش برانگیز که همه دست به دست هم داده اند تا این عنوان را به یکی از سرگرم کننده ترین Shoot’em up های تاریخ تبدیل سازند. هر دو نسخه این سری عناوین کوتاهی هستند که نهایتا ظرف سه چهارساعت به اتمام می رسند اما طی همین مدت، می توانید عطش خود برای یک عنوان اکشن دیوانه وار را سیراب کنید و در بین اتفاقات مختلف هر از چند گاهی به دلیل اتفاقات طنز بازی لبخند بزنید.

۲۵-The Witness

الماس های گمنام | عناوین کمتر شناخته شده ای که باید تجربه کنید(بخش اول) - گیمفا

سازنده: Thekla
ناشر: Thekla
پلتفرم های مقصد: PC, PlayStation 4, Xbox one,iOS
سبک: Puzzle

عنوان The Witness تنها بازی تمام معما محور لیست به شمار می رود. بازی اول شخصی که بازیبازان را در قالب دوربین اول شخص داخل جزیره ای قرار داده که صدها معما و پارل محیطی و ساختاری در جای جای آن به چشم می خورد. این جزیره خود از یازده بخش تشکیل شده که هر بخش معماها و‌ پازل های خود را دارد. هدف نهایی بازیبازان حل کردن پازل های این یازده منطقه و رسیدن به کوهی است که در آن جزیره قرار دارد. از لحاظ طراحی معماها و پازل ها، باید عملکرد سازندگان را تحسین کرد چرا که از نکات مختلف در طراحی و ساخت معماهای ساختاری و مکانی استفاده کرده اند. در کنار کیفیت طراحی معماها، طراحی هنری بازی و رنگ پردازی فوق العاده چشم نواز بازی نیز خود دلیل دیگری است برای تجربه عنوان The Witness… اگر میخواهید چند ساعتی را بدون درگیری و اکشن و پیچیدگی اکثر عناوین امروزی فقط به حل معمعاهای مختلف بپردازید، The Witness را در نظر بگیرید…

۲۶-Call of Cthulhu

الماس های گمنام | عناوین کمتر شناخته شده ای که باید تجربه کنید(بخش اول) - گیمفا

سازنده: Cyanide
ناشر: Focus Home Interactive
پلتفرم های مقصد: Nintendo switch, PlayStation 4, Xbox one, PC
سبک: Role-playing/Survival Horror

بازی Call of Cthulhu, سه عنصر کارآگاهی، ترس و نقش آفرینی را با یک دیگر ترکیب ساخته تا تجربه ای کاملا خاص را عرضه دارد. داستان بازی در مورد کارآگاهی به نام ادوارد پیرس است که بر روی پرونده مرگ خانواده ای که در آتش سوزی مشکوک جان خود را از دست داده اند کار می کند. داستان بازی، متکی بر خس رمزآلود بودن خود و البته یکی دو Plot Twist ایست که سازندگان در لابه لای لحظات مهم داستانی تدارک دیده اند. از بعد ترسناک بودن نیز بیشتر از همه این فضاسازی فوق العاده بازی است که حس اضطراب و دلهره را مدام به مخاطب خود تزریق می کند. المان های کارآگاهی بازی و تفسسر مدارک و نشانه ها نیز ساختار خوبی دارد هر چند که اکشن و نبردهای بازی چنگی به دل نمی زند.

۲۷-Salt and Sanctuary

الماس های گمنام | عناوین کمتر شناخته شده ای که باید تجربه کنید(بخش اول) - گیمفا

سازنده: SKA Studios
ناشر: SKA Studios
پلتفرم های مقصد: PlayStation 4, PC, Xbox one, Nintendo switch
سبک: Action Role-playing/Metroidvania

این لیست پر است از عناوینی که با الهام گیری از سری سولز و آثار فرام سافتور ساخته سده اند. عنوان Salt and Sanctuary نیز یکی دیگر از این عناوین است که به طور کاملا مستقیم و گسترده، از آثار فرام سافتور مانند سری سولز و بلادبورن الهام گرفته است. این الهام گیری های کلی در ترکیب با خلاقیت سازندگان بازی نتیجه فوق العاده ای را به ارمغان آورده است. یک عنوان دو بعدی چالش برانگیز که به شدت حال و هوای سولز را داراست. بسیاری از مخاطبان بازی و منتقدان، لقب دارک سولز دو بعدی را به بازی داده بودند. باس فایت های سخت و چالش برانگیز، وجود کلاس های شخصیتی مشابه سری سولز، مبارزات عمیق و جذاب همه دست به دست هم داده اند تا شاهد عنوانی بسیار سرگرم کننده باشیم.

۲۸-The Forest

الماس های گمنام | عناوین کمتر شناخته شده ای که باید تجربه کنید(بخش اول) - گیمفا

سازنده: endnight games
ناشر: endnight games
پلتفرم های مقصد: PC, PlayStation 4
سبک:‌ Survival

شاید بتوان گفت از لحاظ شروع وقایع، عنوان The Forrest شباهت های زیادی با سریال معروف Lost دارد. داستان بازی از این قرار است که طی سقوط هواپیما، Eric Leblanc همراه پسرش Tom به منطقه ای دورافتاده و عجیب سقوط می کنند. در همان اولیل کار، Eric مشاهده می کند که پسرش توسط عده ای ناشناس ربوده می شود. حال Eric دو هدف دارد. اول بقا در مقابل خطرات مختلف و عجیب و غریب آن منطقه و دوم پیدا کردن پسرش. در مورد گیم پلی و مکانیزم های بقا یا Survival نیز آنچنان نیازی به توضیح نیست چرا که احتمالا عناوین مشابه را تجربه کرده اید. البته این نکته را در نظر بگیرید از حیث سختی زنده ماندن و بقا، عنوان The Forrest عنوان چالش برانگیزی محسوب می شود.

۲۹-Remnant: from the Ashes

الماس های گمنام | عناوین کمتر شناخته شده ای که باید تجربه کنید(بخش اول) - گیمفا

سازنده: Gunfire Games
ناشر: Perfect World Entertainment
پلتفرم های مقصد: PC, PlayStation 4, Xbox one
سبک: Action Adventure, Third Person Shooter

بازی Remnant from the Ashes یکی از معدود بازیهای این لیست است که عنوانی مستقل و کوچک به شمار نمی آید و دارای بودجه و تیم سازندگان با نفرات قابل توجه است. این عنوان نیز به مانند عناوین Lords of the Fallen و The Surge, با الهام گیری کلی از عناوین سولز و هاردکور ساخته شده است‌. البته دیگر شاهد نبرد های تن به تن نیستیم و Remnant from the Ashes یک شوتر سوم شخص یا المان های سولز گونه و هاردکور است که تجربه بسیار چالش برانگیزی را ارائه می دهد. به لطف وجود سلاح های گرم و Ranged مانند انواع شاتگان، سلاح های اتوماتیک، سلاح های سنگین و‌ شکاری و موارد مشابه، Remnant from the Ashes گیم پلی منحصربفردی را ارائه می دهد. همچنین نکته قابل توجه دیگر این است که اساس طراحی بازی با توجه به بخش Co-op سه نفره بوده است که این بخش هماهنگی دقیقی بین اعضای تیم را می طلبد. وجود المان های عمیق نقش آفرینی در کنار حضور باس های سخت و چالس برانگیز، Remnant from the Ashes را به گزینه ایده آلی برای علاقه مندان به عناوین نقش آفرینی هاردکور تبدیل ساخته است.

۳۰-BroForce

الماس های گمنام | عناوین کمتر شناخته شده ای که باید تجربه کنید(بخش اول) - گیمفا

سازنده: Free Lives
ناشر: Developer Digital
پلتفرم های مقصد: PC, PlayStation 4, Xbox one
سبک: Run and Gun/Platformer

بازی BroForce یکی دیگر از عناوین دو بعدی سرگرم کننده و لذت بخشی است که کمتر در بین بازیبازان شناخته شده است. بازی دو بعدی است و با تکیه بر ریتم بالای مبارزات و تیراندازی ها و اکشن نفس گیر، تجربه بسیار هیجان انگیزی را به ارمغان می آورد. جذاب ترین نکته در مورد بازی این است که شخصیت های BroForce, از شخصیت های فیلم ها و سریال های مشهور گرفته شده اند. بنابراین شاهد شخصیت هایی مانند Terminator, رمبو و بازیگران فیلم هایی مانند Men in Balck, Matrix, Evil Dead و بسیاری موارد دیگر هستیم. همین مسأله نکته ای بسیار جذاب و قابل توجه به شمار می آید. گیم پلی بازی نیز در عین جذابیت طراحی ساده ای دارد. هر شخصیت بازی یک قابلیت خاص دارد که محدود است، مانند نارنجک های فوق العاده قدرتمند، موشک های هدایت شونده و موارد دیگر… در کنار این قابلیت محدود، هر شخصیت یک سلاح نامحدود دارد که برای هر فرد متفاوت است و شامل ماشین گان، آر پی جی و موارد مشابه دیگر است‌. این بازی نیز از Local Co-op پشتیبانی‌ می کند و تجربه مراحل بازی به صورت دو یا چند نفره، لحظات فوق العاده سرگرم کننده ای را خلق خواهد ساخت. البته امکان بازی به صورت Versus نیز وجود دارد. اگر به دنبال عنوانی دو بعدی، با ریتم بالا و اکشن دیوانه وار هستید، BroForce انتخاب فوق العاده ای به شمار می آید…

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

الماس های گمنام | عناوین کمتر شناخته شده ای که باید تجربه کنید(بخش اول) - گیمفا
الماس های گمنام | عناوین کمتر شناخته شده ای که باید تجربه کنید(بخش اول) - گیمفا
الماس های گمنام | عناوین کمتر شناخته شده ای که باید تجربه کنید(بخش اول) - گیمفا
الماس های گمنام | عناوین کمتر شناخته شده ای که باید تجربه کنید(بخش اول) - گیمفا
الماس های گمنام | عناوین کمتر شناخته شده ای که باید تجربه کنید(بخش اول) - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

الماس های گمنام | عناوین کمتر شناخته شده ای که باید تجربه کنید(بخش اول) - گیمفا