صفر تا صد سفر به گرجستان - گیمفا
صفر تا صد سفر به گرجستان - گیمفا
صفر تا صد سفر به گرجستان - گیمفا
صفر تا صد سفر به گرجستان - گیمفا

صفر تا صد سفر به گرجستان

پست گیمفا
۱۵:۰۹ ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
صفر تا صد سفر به گرجستان - گیمفا

گرجستان کشوریست که بیشترین کلیساهای ثبت شده در یونسکو را دارد. گرجستان جزء ارزان ترین کشورهایی است که ایرانیان می توانند به آن سفر کنند تا علاوه بر هزینه کمتر نسبت به اکثر مقاصد خارجی، تجربه زندگی خاص و منحصر به فردی را هم داشته باشند.

گرجستان مملو از جاذبه های گردشگری است. گردشگران در سفر به گرجستان با تنوعی از انواع کلیساها روبرو می شوند که برخی از آن ها نمایی زیبا و جالب داشته و برخی هم تاریخچه جالبی دارند. در ادامه با برخی از محبوب ترین کلیساهای گرجستان آشنا خواهید شد.

کلیسای اسمیندا سامبا – تفلیس

نماد شهر تفلیس؛ کلیسای اسمیندا سامبا جزء بزرگترین کلیساهای جهان است که ارتفاعی نزدیک به ۵۰ متر دارد و بخاطر موقعیتش، از هرجای تفلیس باشید که می توانید کلیسا را ببنید. جالب است بدانید کلیسای اسمیندا سامبا بخشی از مجموعه اقامتی خاندان سلطنتی تفلیس است و این مجموعه شامل ۹ کلیسای کوچک، مدرسه الهیات و هتل می باشد که به سبک مدرن طراحی شده اند.

کلیسای آنچیسخاتی – تفلیس

کلیسای آنچیسخاتی که در قرن ششم میلادی ساخته شده است، به عنوان قدیمی ترین کلیسای تفلیس شناخته می شود. در کلیسای آنچیسخاتی تابلوهای نقاشی مختلفی وجود دارد که قیمت هرکدام به میلیون ها دلار میرسد و همچنین جالب است بدانید طراحی کلیسای آنچیسخاتی با کلیساهای دیگری که در گرجستان وجود دارد متفاوت است.

کلیسای تثلیث – تفلیس

کلیسای تثلیث یکی از کلیساهای جدید تفلیس و از پربازدیدترین کلیساهای گرجستان به حساب می آید. شروع ساخت کلیسای تثلیث در سال ۱۹۹۵ آغاز و بعد از نتبیجه معروف ترین طراحان برتر دنیا در سال ۲۰۰۴ ساخته شد و جالب است بدانید این کلیسا جزء بزرگترین کلیساهای جهان و بزرگترین کلیسای ارتدکس جهان به حساب می آید. جالب است بدانید کلیسای تثلیث که نماد شهر تفلیس است، بازدیدش برای عموم آزاد است بجز هنگام برگزاری مراسم های مذهبی.

صفر تا صد سفر به گرجستان - گیمفا

اما گرجستان دارای تفریحاتی است که لذت سفر را دوچندان می کند. تفریحاتی که تنها دلیل سفر برخی از گردشگران تور گرجستان هستند. در ادامه با برخی از محبوب ترین تفریحات گرجستان آشنا خواهید شد.

زیپلاین در باغ گیاه شناسی تفلیس

در خیابان بامبیس ریگی واقع در شهر تفلیس، باغ گیاه شناس وجود دارد که گردشگران، پژوهشگران و مردم برای کسب اطلاعات درباره انواع گل ها و گیاهان از آن بازدید می کنند اما اگر در دوران شلوغی گرجستان از باغ گیاه شناسی تفلیس بازدید کنید، با شلوغی بی سابقه جمعیت روبرو می شوید که برای بازدید از گیاهان نیامده اند بلکه میخواهند در ای باغ گیاه شناسی یکی از محبوب ترین تفریحات تفلیس را تجربه کنند.

زیپ لاین تفلیس که در باغ گیاه شناسی قرار دارد در ارتفاع ۳۰ متری و مسیری ۲۷۰ متری تجربه بی نظیری را برای گردشگران به ارمغان می آورد.

تله کابین تفلیس

تله کابین شهر تفلیس را به جرات می توان گفت یکی از محبوب ترین تفریحات گرجستان به حساب می آید. گرجستان شهری با ساختمان های قدیمی و زیبا است اما زیبایی گرجستان را زمانی میبینید که سوار بر تله کابین شهر شده و شهر را از نمایی دیگر ببینید.

تله کابین تفلیس از بوستان تفلیس شروع شده و در قلعه ناریکالا پایان می یابد. لازم به ذکر است در صورتیکه قصد دارید در سفر به گرجستان از تله کابین تفلیس بازدید کنید، این تله کابین همه روزه از ساعت ۱۲ ظهر تا نیمه شب باز است.

حمام گوگردی در حمام گولو

قدمت حمام های گوگردی تفلیس از زمان به وجود آمدن شهر می باشد. حمام های گوگردی به یکی از جاهای دیدنی جذاب گرجستان تبدیل شده و تجربه جالبی را برای گردشگران ارائه می دهد. حمام های گوگردی گرجستان مجهز به رستوران، کافی شاپ و اینترنت پرسرعت بی سیم هستند.

از آنجایی که حمام های گوگردی برای درمان بیماری های پوستی، مفصلی، آرتروز و غیره مناسب هستند، پیشنهاد می شود در دوران خلوتی شهر و حمام ها به حمام گوگردی بروید. همچنین حمام گوگردی گولو معروف ترین حمام گوگردی تفلیس است که در خیابان گریشاشویلی شهر تفلیس قرار دارد.

صفر تا صد سفر به گرجستان - گیمفا

تجربه لذت خرید در بهترین مراکز خرید گرجستان

گرجستان مراکز خرید زیادی دارد. از بازارهای سنتی و جمعه بازارها گرفته تا مراکز خرید لوکس و بی نظیر هرکدام طرفداران خاص خود را دارند. اگر در سفر به گرجستان قصد دارید انواع سوغاتی ها و صنایع دستی گرجستان را تهیه کنید، بازارهای محلی از نظر کیفیت، قیمت و تنوع بهترین انتخاب ها هستند و در صورتیکه قصد دارید انواع برندهای معتبر جهانی را خریداری کنید، نگاهی به مراکز خرید معروف گرجستان بیاندازید.

تفلیس مال؛شلوغ ترین مرکز خرید تفلیس

هرکسی که به تفلیس سفر می کند، حداقل یکبار هم که شده از تفلیس مال بازدید می کند. این مرکز خرید بزرگ از پروژه های موفق گروه راکن (RAKEEN) است یکبار در آتش سوزی آسیب دید اما بعد از بازسازی مرکز خرید، طبق معماری روز بازسازی شد.

مرکز خرید واقع در کیلومتر ۱۶ جاده تفلیس، نزدیک به ۱۰۰ مغازه برای پوشاک زنانه، ۷۰ مغازه برای پوشاک مردانه، ۵۵ مغازه برای گوشی و لوازم جانبی گوشی، کافه ها، رستوران ها، بانک، داروخانه و خدمات رفاهی مختلفی دارد تا هر گردشگری که از تفلیس مال بازدید می کند، ساعت ها در این مرکز خرید بماند.

مرکز خرید ایست پوینت؛بزرگترین مرکز خرید گرجستان

بزرگترین مرکز خرید گرجستان که در ۱۰ کیلومتری منطقه وارکتیلی قرار دارد. مرکز خرید ایست پوینت بیش از ۱۵۰ فروشگاه دارد که شامل انواع صنایع دستی، سوغاتی های گرجستان و بدلیجات تا انواع پوشاک و لوازم خانگی از برندهای معتبر جهانی در فروشگاه های مرکز خرید یافت می شوند.

شاید جالب باشد بدانید برای ساخت مرکز خرید ایست پوینت ۱۰۰ میلیون دلار هزینه شده است. با صرف این هزینه، مرکز خرید ایست پوینت در کنار فروشگاه ها، دارای کافی شاپ ها، رستوران های، سالن های سینما، ۱۲ لاین بولینگ، شهربازی و امکانات دیگری وجود دارد. لازم به ذکر است اگر در سفر به گرجستان به دنبال مرکز خریدی هستید که انواع برندها را داشته باشد، تنوع در مرکز خرید ایست پوینت به مراتب بیشتر از تفلیس مال است.

صفر تا صد سفر به گرجستان - گیمفا

طعم بی نظیر غذاهای محلی در بهترین رستوران های گرجستان

بعد از یک روز شلوغ که شامل بازدید از جاذبه های دیدنی گرجستان و یا خرید در مراکز خرید معروف گرجستان می باشد، میل کردن یک غذای لذیذ گرجی در رستوران سنتی از لذت های سفر است. در گرجستان رستوران های بی نظیری وجود دارد که انواع غذاهای سنتی را به بهترین شکل سرو می کنند. در ادامه با برخی از رستوران های معروف گرجستان آشنا خواهید شد.

رستوران سیسکویلی؛غذای سنتی در محیط سنتی به همراه رقص سنتی

رستوران سیسکویلی بیشتر جنبه جاذبه دیدنی دارد تا رستوران. این رستوران از دیدگاه کاربران TripAdvisor یکی از بهترین رستوران های گرجستان است. رستوران سیسکویلی بهترین غذاهای گرجی را در محیطی قدیمی و سنتی ارائه می دهد که شامل انواع عتیقه جات، وسایل قدیمی و همچنین، آبشار طبیعی می باشد.

اگر شما به این رستوران بروید، هنگامی که مشغول میل کردن متسوادی (تکه های کبابی گوشت بره یا گوساله) آبدار و لذیذ هستید، ناگهان عده ای با لباس های سنتی وارد رستوران شده و شروع به رقصیدن می کنند.

رستوران قصر طلایی؛مجلل ترین رستوران گرجستان

افرادی که برای غذا بسیار سرسخت هستند و هر غذایی نظرشان را جلب نمی کند، حتما از رستوران قصر طلایی گرجستان بازدید کنند. رستوران قصر طلایی جدا از دکوراسیونی و محیط لوکس و مجللی که دارد، در میان رستوران های گرجستان بیشترین تنوع غذایی را دارد. همچنین تمام غذاهای رستوران توسط سرآشپزان مجرب سرو شده و از مواد اولیه باکیفیت تهیه می شوند که این موارد، رستوران قصر طلایی را تبدیل به یکی از برترین رستوران های گرجستان کرده است.

صفر تا صد سفر به گرجستان - گیمفا

آشنایی با فستیوال های گرجستان که شاید تعیین کننده زمان سفرتان باشد

جشن رنگ با ریشه هندی

فستیوال رنگ هند را همه میشناسند. فستیوالی که مردم با پودرهای رنگی گیاهی و پرتاب آن به سمت یکدیگر، منظره رنگارنگی را به وجود می آورند. در گرجستان نیز این فستیوال وجود دارد و در کنار آن، موسیقی ها و رقص های سنتی نیز اجرا می شود. اگر یکبار در این فستیوال شرکت کنید، متوجه خواهید شد چرا تور گرجستان در بازه فستیوال رنگ گران تر از سایر دوران است.

فستیوال موسیقی جاز دریای سیاه

فستیوالی که هرساله جزء شلوغ ترین فستیوال های گرجستان به حساب می آید و طرفداران موسیقی جاز از هرجای دنیا که باشند به این فستیول می روند تا بزرگران موسیقی جاز مانند ویکلن ژان، رابرت کارنت و دیانا کرال را از نزدیک ببینند.

جالب است بدانید فستیوال موسیقی گرجستان از سال ۲۰۰۷ در گرجستان اجرا شد و به سرعت در میان گردشگران و علاقه‌مندان از محبوبیت بالایی برخوردار گشت.

نکاتی که در سفر به گرجستان خوب است بدانید

  • گرجی ها بسیار مردمی خونگرم و مهمان نواز هستند لذا اگر در سفر به گرجستان به خوش برخوردی مردم روبرو شدید و حتی شما را جهت صرف شام به خانه‌شان دعوت کردند تعجب نکنید.
  • به هیچ عنوان در هر کجای گرجستان که بودید به زبان روسی صحبت نکنید چراکه ممکن است به دعوا ختم شود.
  • برای بازدید از جاهای دیدنی و معروف شهر و همچنین بازدید از مناطق کوهستانی گرجستان حتماً از یک راهنمای محلی کمک بگیرید.
  • گرجستان یکی از ارزانترین مقاصد گردشگری برای ایرانیان است. ایرانیان برای سفر نیازی به اخذ ویزای توریستی گرجستان را ندارند لذا گرجستان جزء مقاصدی به حساب می آید که تور لحظه آخری داشته و ایرنیان می توانند با هزینه به مراتب کمتری تور مورد نظر خود را اخذ کنند.
  • فصل بهار بهترین زمان سفر به گرجستان از نظر آب و هوا و شلوغی است. فصل زمستان بخاطر شرایط آب و هوایی، خلوت ترین دوران و ارزان ترین زمان سفر به گرجستان به حساب می آید. همچنین تورهای گرجستان که برای مناسبت ها و اعیاد ارائه می شوند قیمت های به مراتب بیشتری دارند.
  • برای پیدا کردن تور مورد نظر خود از نظر تعداد شب، هتل و قیمت می توانید به صفحه تور گرجستان مراجعه کنید.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

صفر تا صد سفر به گرجستان - گیمفا
صفر تا صد سفر به گرجستان - گیمفا
صفر تا صد سفر به گرجستان - گیمفا
صفر تا صد سفر به گرجستان - گیمفا
صفر تا صد سفر به گرجستان - گیمفا

نظرات

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

صفر تا صد سفر به گرجستان - گیمفا