بررسی بسته الحاقی The Kraken از بازی The Surge 2
بررسی بسته الحاقی The Kraken از بازی The Surge 2
بررسی بسته الحاقی The Kraken از بازی The Surge 2
بررسی بسته الحاقی The Kraken از بازی The Surge 2

بررسی بسته الحاقی The Kraken از بازی The Surge 2؛ باز هم سخت‌تر

سعید آقابابایی
۰۹:۰۰ ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
the surge 2

 The Surge 2

اکثریت بازیبازان و افراد حاضر در دنیای بازی ها، دیگر نام سری Surge را می شناسند و به واسطه دو نسخه جذابی که از آن منتشر شده است، تقریبا همه با این سری آشنایی دارند و آن را به عنوان یک فرنچایز سولزلایک باکیفیت که تا حدودی جا پایش را در دنیای بازی ها محکم کرده است قلمداد می کنند. به صورت کلی در مورد این فرنچایز می توانم بگویم اگر شخص آقای میازاکی می خواست ساختار سولز را به یک دنیای مدرن و پیشرفته و تکنولوژیک ببرد و یک بازی با این فضا برای طرفداران سولز بسازد، تقریبا از همه نظر یک فرنچایز مثل The Surge خلق می کرد، البته با باس های خیلی بیشتر  و طراحی های خفن تر! امروز صحبت از نسخه دوم این سری و جدیدترین بسته الحاقی آن است. The Surge ۲ بازی بسیار جذاب و کاملی است که در بسیاری از جهات یک پیشرفت نسبت به بازی نخست محسوب می شود. این بازی المان‌های جذاب و زیبای سری سولز را با المان هایی مختص خود بازی در راستای خلق یک بازی جذاب استفاده کرده است که تاکید ویژه‌ای دارد بر مبارزات سخت و دشوار. The Surge ۲ در تک تک بخش ها و المان های خود به ما نشان می دهد الهام گرفتن و عشق داشتن به یک سری، یک نکته منفی نیست. اما باید به معنای واقعی کلمه، فقط “الهام و الگو گرفتن” باشد و وارد حوزه ی تقلید نشود و شخصیت مجزای خود را حفظ نماید.

the surge 2

به صورت کلی در مورد این فرنچایز می توانم بگویم اگر شخص آقای میازاکی می خواست ساختار سولز را به یک دنیای مدرن و پیشرفته و تکنولوژیک ببرد و یک بازی با این فضا برای طرفداران سولز بسازد، تقریبا از همه نظر یک فرنچایز مثل The Surge خلق می کرد البته با باس های خیلی بیشتر  و طراحی های حفن تر! امروز صحبت از نسخه دوم این سری و جدیدترین بسته الحاقی آن است.

این بازی عنوانی اکشن نقش ‎آفرینی است که توسط Focus Home Interactive در نسل هشتم برای پلی استیشن ۴، ایکس باکس وان و رایانه های شخصی منتشر شد. ساخت و توسعه این بازی را نیز مانند عنوان نخست، استودیو Deck 13 برعهده داشت. برای این بازی هم بسته های الحاقی کوچک و بزرگی منتشر شدند که بدون شک کامل ترین آنها بسته الحاقی داستانی و بزرگی است که امروز می خواهیم به آن بپردازیم. این دی ال سی که آخرین بسته الحاقی The Surge ۲ هم محسوب می شود، The Kraken نام دارد. در این مطلب قصد داریم که به بررسی دقیق تمامی بخش ها و جزئیات بسته الحاقی The Kraken از بازی The Surge 2 بپردازیم و این دی ال سی را از زوایای مختلف تحلیل کرده و به بررسی المان های آن بپردازیم تا شما عزیزان بیشتر با آن آشنا شده و با خواندن این مطلب تصمیم بگیرید که آیا خرید این دی ال سی و یا نسخه کامل بازی می تواند برای شما با توجه به سلیقه تان مناسب باشد یا خیر. لازم به ذکر است که این بررسی به مانند بازی اصلی بر اساس نسخه پلی استیشن ۴ بازی انجام گرفته است. پیشنهاد می کنم اگر به این سری علاقمند هستید یا به طور کلی طرفدار عناوین اکشن نقش آفرینی هاردکور و بازی های سولزلایک هستید، در ادامه مطلب “نقد و بررسی بسته الحاقی The Kraken از بازی The Surge 2” با من و گیمفا همراه شوید.

the surge 2

بسته الحاقی The Krakenدر مقایسه با برترین بسته های الحاقی که در سال های اخیر و نسل هشتم دیده ایم یک دی ال سی قدرتمند از نظر داستانی محسوب نمی شود و داستان آن هرگز توانایی جذب مخاطب را به تنهایی و بر اساس جذابیت خودش دارا نیست

بررسی داستان The Kraken

بسته الحاقی The Kraken از نظر داستان و روایت اصلا حرفی برای گفتن ندارد و خب اصلا نمی خواسته هم داشته باشد و ادعایی هم نکرده است. اما دلیل هم نمی شود که چون یک بسته الحاقی است دیگر بی خیال ضعف وحشتناک داستانش شویم و از آن نمره ای کم نکنیم زیرا دیده ایم بسته های الحاقی کوچکی را که یک داستان خوب و جذاب در حد خوشان را به بازیباز منتقل کرده اند. در The Kraken برخی شخصیت های جدید حضور دارند که آن ها را در بخش هایی از محیط جدیدی که برای این دی ال سی خلق شده است و به نوعی جدا از دنیای بازی اصلی است، می بینید و سپس باید صحبت کنید و آنها به شما اطلاعاتی می دهند یا از شما تقاضاهایی دارند. تعداد شخصیت ها در بازی اصلی هم خیلی زیاد نبود و از آن مهم تر این که از نظر عمق و شخصیت پردازی ابدا جالب خلق نشده و حتی ذره ای جذابیت برای بازیباز نداشتند. حالا در این بسته الحاقی هم وضعیت به همین ترتیب است و باز هم شاهد یک شخصیت یونیک با شخصیت پردازی عمیق و جذاب نیستیم و  The Kraken هم در این زمینه حتی بیشتر از بازی اصلی ضعف دارد، زیرا که یک دی ال سی است و مقیاسش خیلی کوچک تر از کلیت دنیا و شخصیت های بازی اصلی The Surge ۲ است.

the surge 2

شما از این قایق که در بخشی از بازی دوم در کنار یک اسکله ی شکسته شده در کنار دریا قرار داشت، می توانید به دی ال سی کراکن دست پیدا کنید.

بررسی گرافیک The Kraken

همان طور که می دانید کلیت کیفیت بصری یک دی ال سی دقیقا مطابق با بازی اصلی است و معمولا هر طوری که بازی اصلی در زمینه گرافیکی عمل کرده باشد، دی ال سی آن هم در همان دامنه از کیفیت واقع می شود و نمی تواند تفاوت زیادی با بازی اصلی داشته باشد. در این زمینه خوشبختانه وضعیت دی ال سی The Kraken خوب است و از لحاظ بصری بسیار عالی و قابل قبول عمل کرده است. همان طور که قبلا در بررسی بازی اصلی خدمت شما عرض کرده بودم The Surge 2 از لحاظ بصری یک بازی کاملا استاندارد و عالی است که به هیچ وجه شما را با مشکلات مختلف اذیت نمی کند و همچنین با طراحی های زیبای خود شما را کاملا در دل بازی نگاه می دارد. به شخصه بازی را روی دستگاه پلی استیشن ۴ معمولی تجربه کردم و باور کنید که یک بار، حتی یک بار هم در بازی با باگ عجیب و افت فریم و مشکل در لود شدن و گیر کردن بازی و.. روبرو نشدم و واقعا یک بازی به معنای واقعی بهینه را شاهد بودم که جای تحسین داشت.

the surge 2

کراکن در واقع نام آن کشتی غول پیکر و عظیم است که شما به آن در این دی ال سی سفر می کنید و بخشی کاملا جدید است. کلیت مبارزات بازی در بسته الحاقی The Kraken مانند بازی اصلی است و شدیدا بر پایه تمرکز، دقت بسیار بالا، سرعت عکس العمل، و البته صبر و تاکتیک بنا شده اند.

The Kraken هم از لحاظ گرافیک فنی و ثبات اجرا، به مانند خود بازی ۲ Surge بسیار عالی و باثبات عمل می کند و اصلا شما را درگیر مواردی از قبیل باگ های شدید و افت فریم و.. نمی کند که به تجربه شما از بازی لطمه وارد نشود و بتوانید به طور کامل از تجربه خود در این بسته الحاقی جدید لذت ببرید. زمان های لودینگ بازی واقعا عالی هستند و بازی ابدا با صفحه های لودینگ طولانی شما را آزار نمی دهد. جالب تر هم این جاست که با وجود این کیفیت بالای گرافیکی و فنی، حجم بازی به صورت عجیب و غریبی کم است و زیر ۱۰ گیگ حجم دارد که این نشانه تسلط کامل سازندگان به انجین بازی و بهینه سازی کامل فایل های آن است. نورپردازی هم در بازی بسیار عالی و با کیفیت انجام گرفته است و در بخش های گوناگون بازی از مکان های باز گرفته تا تونل های فاضلاب زیرزمینی، همگی نورپردازی جذابی دارند که زیبایی محیط را دو چندان می کند. از نظر طراحی هنری The Surge 2 کاملا نسبت به بازی اول پیشرفت داشته است.

the surge 2

در بسته الحاقی The Kraken سازندگان تنوع خاصی به گیم پلی بخشیده اند آن هم با تغییراتی کوچک در ساختار گیم پلی بازی نسبت به بازی اصلی. به نظر می رسد مثل آقای میازاکی که وقتی دی ال سی می سازد مقداری هوس می کند که بازیبازان را بیشتر آزار دهد و به چالش بکشد، سازندگان بسته الحاقی بازی Surge 2 هم همین کار را کرده اند و عنوانی که خودش سخت بود را در بسته الحاقی سخت تر کرده اند.

تمامی این مواردی که در مورد کیفیت بصری فنی و هنری بازی اصلی خدمت شما عرض کردم، در خصوص بسته الحاقی The Kraken هم صدق می کند و شاهد یک دی ال سی باثبات و باکیفیت از نظر بصری هستیم. در زمینه طراحی محیط ها باید بگویم The Kraken به مانند بازی اصلی وضعیت بسیار خوبی دارد و  فضاسازی متنوعی را در قالب طراحی منطقه جدیدی که در این دی ال سی به بازی اضافه شده است، به بازیباز منتقل می کند. از نظر طراحی تجهیزات و آیتم ها در بازی اصلی شاهد برخی از پر ابهت ترین، خوش ساخت ترین و جذاب ترین زره ها و سلاح هایی بودیم که در تاریخ بازی های ویدئویی دیده ایم و واقعا آن قدر این زره ها و سلاح ها زیبا بودند که نمی دانستیم کدام را بپوشیم و از کدام استفاده کنیم. حالا وضعیت در بسته الحاقی The Kraken بهتر هم شده است و چندین نوع زره جذاب و سلاح های کاملا جدید و متنوع به بازی اضافه شده است تا از هیچ نظر احساس تکراری بودن به شما دست ندهد.

the surge 2

The Kraken از لحاظ بصری بسیار عالی و قابل قبول عمل کرده است.

در واقع نکته خیلی جذاب در بخش بصری The Kraken، طراحی هنری زره ها و لباس ها و سلاح های جدید اضافه شده به بازی است که دقیقا به سنت بازی اصلی، در این دی ال سی هم شاهد زره ها و سلاح هایی بی نظیر و بسیار با ابهت هستیم و واقعا از تک تک آن ها لذت خواهید برد و تماشای ظاهر شخصیت اصلی بازی با این زره های مختلف یکی از بهترین عوامل پیش برنده بازیباز در طول این بسته الحاقی استٰ، درست مثل بازی اصلی. در خصوص موسیقی و صداگذاری بسته الحاقی The Kraken تنها به گفتن این نکته بسنده می کنم که به مانند بازی اصلی در این زمینه هیچ مشکل خاصی وجود ندارد و کاملا شاهد صداگذاری های استاندارد (محیطی و شخصیت ها) و موسیقی های متناسب با فضای این بسته الحاقی و حال و هوای آن هستیم که اگر چه در حد بهترین بازی ها نیستند ولی خدشه ای نیز به تجربه شما وارد نمی کنند.

the surge 2

The Kraken هم از لحاظ گرافیک فنی و ثبات اجرا، به مانند خود بازی ۲ Surge بسیار عالی و باثبات عمل می کند و اصلا شما را درگیر مواردی از قبیل باگ های شدید و افت فریم و.. نمی کند که به تجربه شما از بازی لطمه وارد نشود و بتوانید به طور کامل از تجربه خود در این بسته الحاقی جدید لذت ببرید. زمان های لودینگ بازی واقعا عالی هستند و بازی ابدا با صفحه های لودینگ طولانی شما را آزار نمی دهد. جالب تر هم اینجاست که با وجود این کیفیت بالای گرافیکی و فنی، حجم بازی به صورت عجیب و غریبی کم است و زیر ۱۰ گیگ حجم دارد که این نشانه تسلط کامل سازندگان به انجین بازی و بهینه سازی کامل فایل های آن است.

بررسی گیم پلی

مشخص است که سازندگان و خالقان این سری تصمیم گرفته اند تا مقداری حال و هوای این دی ال سی را از بازی اصلی متفاوت کنند تا همه چیز دقیقا تکرار نشود و به همین دلیل The Kraken را با فضا و محیطی کاملا متفاوت و با یکی دو المان جدید در گیم پلی که بازی را سخت تر کرده، ساخته اند. در بسته الحاقی The Kraken یک محیط کلی جدید به بازی اضافه شده و چندین دشمن جدید و چندین قطعه سلاح و زره جدید که طراحی فوق العاده ای هم دارند در کنار آیتم های جذاب و چند باس فایت جدید در بازی قرار داده شده اند که این محتوای جدید را تبدیل به یک دی ال سی کاملا ارزشمند می کند که البته بهتر است آن را در قالب نسخه کامل بازی بخرید یعنی با بازی اصلی. پایه اصلی گیم پلی در بسته الحاقی The Kraken مشابه بازی اصلی است و البته می دانید که باید هم همین طور باشید زیرا یک دی ال سی برای ادامه بازی اصلی است نه یک بازی جدید، مخصوصا در دی ال سی هایی مثل این که در واقع محتوای آن به بازی اصلی و پیشرفتی که شخصیت شما تا آنجا داشته است وصل می شود.

the surge 2

میزان خشونت بازی بالاست و مخصوصا تمام کننده های آن واقعا انیمیشن های جذاب و معرکه و خشنی دارند و اغلب بر قطع کردن اعضای بدن تمرکز دارند که البته این یک المان حیاتی برای گیم پلی هم هست زیرا می دانید که در این سری وقتی عضوی را قطع کنید مدل لباس آن عضو را می توانید بسازید.

به صورت کلی باید گفت گیم پلی The Kraken درست همان طور که در مورد بازی اصلی  The Surge 2 خدمت شما عرض کرده بودم واقعا جذاب است، ولی خب فاقد ایراد هم نیست و در واقع نمی شود گفت یکی از برترین بسته های الحاقی است که تاکنون در دنیای بازی ها و حتی در سال های اخیر دیده ایم. اگزو اسکلتونی که روی ستون فقرات شما نصب شده است، پایه و اساس گیم پلی بازی است و با توجه به آن تمام گیم پلی بازی دنبال می شود. لول آپ شدن شما در بازی از طریق ارتقای قدرت و ظرفیت هسته مرکزی این زره پایه است. آیتم اصلی بازی که مثل همان روح در سری سولز است، tech scrap نام دارد که از کشتن دشمنان و گوشه و کنار محیط کسب می کنید و با آن می توانید شخصیت خود را در یک پایگاه های مخصوص که مثل همان بونفایر سری سولز هستند ارتقا دهید و کلا همه فعالیت های ساخت و ساز و ارتقا و … در آنجا انجام می شود و جالب هم هست که بدانید مثل بونفایرها، هر بار که در این محل ها ارتقا یا فعالیت های دیگر انجام دهید، هم آیتم های سلامتی پر می شوند و هم دشمنان آن منطقه دوباره همگی زنده می شوند. هر چقدر که در بازی قبل از این که به پایگاه بروید و استراحت کنید، بیشتر دشمن بکشید ، ضریب گرفتن آیتم از دشمنان بالاتر می رود و می توانید مقدار خیلی خیلی بیشتری tech scrap بگیرید.

the surge 2

در این دی ال سی برخی از راهروهای طولانی را که باید چندین بار در آنها رفت و آمد کنید به زیپ لاین مجهز کرده اند که سریعتر بتوانید حرکت کنید. در بازی اصلی تا دلتان بخواهد انواع سلاح و زره مختلف وجود داشت که تنوعشان واقعا عجیب و غریب بود و دقیقا مثل سری سولز بودند که انگار تعداد و تنوع سلاح و زره هایش تمامی ندارند. حالا در این بسته الحاقی جدید سلاح ها و تجهیزات جدید هم اضافه شده اند که بازی را باز هم جذاب تر کرده اند و از این نظر کار سازندگان قابل تحسین است.

وقتی هم که کشته شوید، آیتم های tech scrap می مانند همان جا و یک بار وقت دارید برگردید و آنها را بردارید و تازه زمان نیز مطرح است، زیرا بعد از مدتی آنها از بین می روند. در بازی زره شما تعداد جاهایی برای قرار دادن ایمپلنت ها دارد که شبیه همان حلقه های سولز هستند ولی خیلی خیلی پیچیده تر و گسترده تر. انواع و اقسام ایمپلنت ها در بازی هستند و درجات مختلف و قوی تر دارند، مثل حلقه های سولز. مثلا برخی میزان آسیب شما به دشمنان انسانی را بیشتر می کنند، برخی مقدار قدرت بدنی مصرف شده برای جاخالی دادن ها را کمتر می کنند، بعضی از آنها باعث می شوند نوار انرژی زودتر پر شود و یا برخی باعث می شوند مقدار tech scrap بیشتری از دشمنان بگیرید یا قابلیت افزایش آسیب و دفاع را در زمانی که خط سلامتی شما کم شده است در اختیارتان قرار می دهند. تعداد اینها بسیار زیاد است و مدیریت کردنشان بسیار مهم، زیرا نمی توانید هر چقدر می خواهید از این ایمپلنت ها استفاده کنید. کلیت مبارزات بازی در بسته الحاقی The Kraken مانند بازی اصلی است و شدیدا بر پایه تمرکز، دقت بسیار بالا، سرعت عکس العمل، و البته صبر و تاکتیک بنا شده اند.

the surge 2

عنوان Surge ۲ به همراه بسته الحاقی جذابش با گرافیک فنی و هنری عالی، گیم پلی استوار و محکم، سیستم پاداش و جزای ریسکی، مبارزات کاملا جذاب، زره‌ها و تجهیزات بی نظیر و درجه سختی بالا، موفق می‌شود تا کاملا شما را جذب کند. تعداد ایمپلنت ها در بازی بسیار زیاد است و مدیریت کردنشان بسیار مهم، زیرا نمی توانید هر چقدر می خواهید از این ایمپلنت ها استفاده کنید.

مبارزاتی نه چندان سریع با دشمنانی که ضعیف ترین و معمولی ترین آن ها می تواند در صورت تمرکز نداشتن شما، کارتان را با دو یا سه ضربه تمام کند و البته سیستم پاداش و جزای بسیار لذتبخش و جذاب که بازیباز را پای بازی نگاه می دارد. در بسته الحاقی The Kraken سازندگان تنوع خاصی به گیم پلی بخشیده اند آن هم با تغییراتی کوچک در ساختار گیم پلی بازی نسبت به بازی اصلی. به نظر می رسد مثل آقای میازاکی که وقتی دی ال سی می سازد مقداری هوس می کند که بازیبازان را بیشتر آزار دهد و به چالش بکشد، سازندگان بسته الحاقی بازی Surge 2 هم همین کار را کرده اند و عنوانی که خودش سخت بود را در بسته الحاقی سخت تر کرده اند. درجه سختی گیم پلی در بسته الحاقی The Kraken کاملا بالاست و حتی بیشتر از بازی اصلی، یک دی ال سی فقط مناسب هاردکور بازان و طرفداران سولز است و باید حسابی صبر داشته باشید و لول بزنید و سلاح و زره ارتقا دهید و ست های جدیدتر بسازید تا بتوانید راحت تر پیشروی کنید، شاید در همان در باس  فایت اول بسته الحاقی بارها و بارها کشته شوید و سختی آن غیرمنصفانه به نظر برسد (من که واقعا شاید ۱۵ بار تازه با یک شخصیت بسیار لول بالا در همان باس اول کشته شدم). در واقع می شود گفت حتی بالانس درجه سختی در این دی ال سی در مواقعی از بین می رود و و شاهد سختی بی منطقی در گیم پلی The Kraken هستیم که هرگز این مورد در بازی اصلی وجود نداشت و عنوان اصلی Surge 2 بسیار عالی موضوع بالانس گیم پلی از نظر دشواری را رعایت کرده بود و توانست روی خط باریک بین سختی بالا و بالانس داشتن باقی بماند ولی در The Kraken به نظر می رسد که گاها بازی نمی تواند تعادلش را روی این خط حفظ کند و به سمت غیر منطقی شدن متمایل می شود که البته فکر می کنم سازندگان عمدا این کار را کرده اند چون یک بسته الحاقی است. همان طور که میازاکی در بسته الحاقی دارک سولز ۳ یکی از بی منطق ترین و سخت ترین باس های تاریخ به نام Dark Eater را قرار داده بود که واقعا سختی اش حتی مسخره بود!

the surge 2

در بازی زره شما تعداد جاهایی برای قرار دادن ایمپلنت ها دارد که شبیه همان حلقه های سولز هستند ولی خیلی خیلی پیچیده تر و گسترده تر. انواع و اقسام ایمپلنت ها در بازی هستند و درجات مختلف و قوی تر دارند مثل حلقه های سولز. مثلا برخی میزان آسیب شما به دشمنان انسانی را بیشتر می کنند، برخی مقدار قدرت بدنی مصرف شده برای جاخالی دادن ها را کمتر می کنند، بعضی از آنها باعث می شوند نوار انرژی زودتر پر شود و یا برخی باعث می شوند مقدار tech scrap بیشتری از دشمنان بگیرید یا قابلیت افزایش آسیب و دفاع را در زمانی که خط سلامتی شما کم شده است در اختیارتان قرار می دهند.

میزان خشونت بازی نیز بالاست و مخصوصا تمام کننده های آن واقعا انیمیشن های جذاب و معرکه و خشنی دارند و اغلب بر قطع کردن اعضای بدن تمرکز دارند که البته این یک المان حیاتی برای گیم پلی هم هست زیرا می دانید که در این سری وقتی عضوی را قطع کنید مدل لباس آن عضو را می توانید بسازید. در بازی اصلی تا دلتان بخواهد انواع سلاح و زره مختلف وجود داشت که تنوعشان واقعا عجیب و غریب بود و دقیقا مثل سری سولز بودند که انگار تعداد و تنوع سلاح و زره هایش تمامی ندارند. حالا در این بسته الحاقی جدید سلاح ها و تجهیزات جدید هم اضافه شده اند که بازی را باز هم جذاب تر کرده اند و از این نظر کار سازندگان قابل تحسین است. در خصوص سیستم زره ها و سلاح ها در بازی برای شما در نقد بازی اصلی توضیح داده ام ولی بد نیست تا اشاره کوتاهی هم به این مورد در نقد و بررسی بسته الحاقی این بازی داشته باشیم.

the surge 2

در زمینه طراحی محیط ها باید بگویم The Kraken به مانند بازی اصلی وضعیت بسیار خوبی دارد و  فضاسازی متنوعی را در قالب طراحی منطقه جدیدی که در این دی ال سی به بازی اضافه شده است، به بازیباز منتقل می کند. از نظر طراحی تجهیزات و آیتم ها در بازی اصلی شاهد برخی از پر ابهت ترین، خوش ساخت ترین و جذاب ترین زره ها و سلاح هایی بودیم که در تاریخ بازی های ویدئویی دیده ایم و واقعا آن قدر این زره ها و سلاح ها زیبا بودند که نمی دانستیم کدام را بپوشیم و از کدام استفاده کنیم.

سیستم سلاح ها در این بازی و در این بسته الحاقی برعکس زره ها (که باید مدلش را از بخش های مختلف زره دشمنان بگیرید و بسازید) است و در واقع ساختنی نیستند و باید فقط آنها را به دست بیاورید. به این ترتیب که اگر دشمنی را با یک سلاح جدید دیدید، باید با تمرکز روی دست راست او تمام کننده زده و وی را بکشید تا سلاحش را دریافت کنید و دیگر همیشه آن سلاح را خواهید داشت و نیازی به ساخت و ساز آن نیست و تنها باید آن را ارتقا دهید. سلاح ها در بازی ۶ کلاس هستند که شامل نیزه ها یا spear، کلاس one handed یا یک دستی، heavy duty یا سنگین و دو دستی، staff ها، سلاح دوتایی twin rigged مثل دست کش های تیغ دار در دو دست و همین طور سلاح های single rigged است که از هر کدام این ها کلی سلاح مختلف در بازی می گیرید که واقعا تعدادشان خیلی خیلی زیاد است و هر کدام هم زمین تا آسمان با بقیه متفاوت هستند.

the surge 2

به صورت کلی باید گفت گیم پلی The Kraken درست همان طور که در مورد بازی اصلی  The Surge 2 خدمت شما عرض کرده بودم  به معنای واقعی کلمه فوق العاده جذاب است. اگزو اسکلتونی که روی ستون فقرات شما نصب شده است پایه و اساس گیم پلی بازی است و با توجه به آن تمام گیم پلی بازی دنبال می شود. لول آپ شدن شما در بازی از طریق ارتقای قدرت و ظرفیت هسته مرکزی این زره پایه است.

نتیجه گیری:

از هر لحاظ که به ۲ The Surge و The Kraken نگاه کنید یادآور فرنچایز شاهکار و بی ‏‌نظیر سولز است و در واقع می شود گفت یکی از دو فرنچایز برتر سولز لایک است که تا امروز خلق شده است، آن هم نه به شکل یک تقلید بلکه با مکانیک ‎ها و تغییراتی عمده که کاملا شخصیت بازی را حفظ می‎ کنند و آن را از هر بازی دیگری مجزا می ‎کنند تا زیر سایه و نام یک بازی دیگر قرار نگیرد و انگ تقلیدی بودن به آن نچسبد. الهام گرفتن یک نکته است و تقلید و کپی‌کاری یک بحث دیگر. حتی در این بازی کلا آن فضای قدیمی و مبارزات شمشیری و.. در سری سولز نیز عوض شده است و شاهد زره های مکانیکی و دنیایی پیشرفته و جدید مبتنی بر ربات ها هستیم. در واقع سری The Surge هرگز یک سولز کلون نیست و مثل بازی قبلی سازنده آن یعنی لردز او فالن تنها از سری سولز “الهاماتی” گرفته است و یک شخصیت کاملا مجزا دارد.

the kraken

اگر از علاقمندان میازاکی و سولز هستید و مخصوصا اگر عناوین اول و دوم Surge را دوست داشته اید شک نکنید باید بسته الحاقی The Kraken را تجربه نمایید و لحظه ای در تجربه کردن هم بازی اصلی ۲ The Surge و هم بسته الحاقی The Kraken شک نکنید و مطمئن باشید که از تجربه آن پشیمان نخواهید شد.

The Surge فرنچایزی با شخصیت منحصر به فرد است که بسیار عالی از سری سولز الگوبرداری و از برخی مکانیک های فوق العاده آن به روش خود استفاده کرده است. اگر ذره ای شک داشتم که منتقدین سایت های بزرگ یک مشکل و خصومتی با Deck 13 دارند دیگر اکنون ندارم و واقعا The Surge کیفیتش برای طرفداران سری سولز خیلی بیشتر از متایش است و باید بگویم که این بازی حتی از Lords of the Fallen هم بهتر است و البته متایش هم بالاتر است. The Surge ۲ و نسخه کامل آن به همراه بسته الحاقی The Kraken یکی از نقش ‎آفرینی‌ های بسیار با کیفیتی است که در نسل هشتم عرضه شده است و کیفیتش مانند دیگر عنوان همین سازنده یعنی لردز او فالن، از متای آن خیلی خیلی بالاتر است. در خصوص بسته الحاقی The Kraken به صورت مجزا و بدون در نظر گرفتن بازی اصلی باید بگویم خب این دی ال سی اصلا جزو برترین دی ال سی هایی که تاکنون دیده ایم نیست و قطعا بسته های الحاقی بی نظیر و شاهکاری در دنیای بازی ها داشته ایم که The Kraken خصوصیات آنها را ندارد ولی این اصلا دلیل بر بی ارزش بودن این دی ال سی نیست و اتفاقا تجربه ی آن همراه بازی اصلی می تواند خیلی هم لذتبخش باشد و ساعات بیشتری را برای کسانی که دوست دارند باز هم در فضای این بازی باشند رقم بزند. درست است که پتانسیل این دی ال سی بسیار هم بیشتر بود ولی این طور نیست که بخواهم به شما بگویم از تجربه آن بر حذر باشید و سراغش نروید.

the surge 2

از هر لحاظ که به ۲ The Surge و The Kraken نگاه کنید یادآور فرنچایز شاهکار و بی ‌نظیر سولز است و در واقع می شود گفت یکی از دو فرنچایز برتر سولز لایک است که تا امروز خلق شده است، آن هم نه به شکل یک تقلید بلکه با مکانیک ها و تغییراتی عمده که کاملا شخصیت بازی را حفظ می کنند و آن را از هر بازی دیگری مجزا می کنند تا زیر سایه و نام یک بازی دیگر قرار نگیرد و انگ تقلیدی بودن به آن نچسبد. الهام گرفتن یک نکته است و تقلید و کپی‌کاری یک بحث دیگر.

اگر بازی های هاردکور و مخصوصا عناوین اول و دوم این سری را دوست نداشته اید که خب هیچ و اصلا نباید سراغ این دی ال سی هم بروید، ولی اگر از علاقمندان میازاکی و سولز هستید و  عناوین اول و دوم Surge را دوست داشته اید، لازم است بسته الحاقی The Kraken را هم تجربه نمایید و لحظه ای در تجربه کردن بازی اصلی ۲ The Surge در کنار The Kraken شک نکنید و مطمئن باشید که از تجربه آن پشیمان نخواهید شد، البته باید انتظار مقداری عدم بالانس دردر جه سختی گیم پلی بسته الحاقی را داشته باشید. به صورت کلی باید بگویم عنوان Surge ۲ به همراه بسته الحاقی جذابش با گرافیک فنی و هنری عالی، گیم ‎پلی استوار و محکم، سیستم پاداش و جزای ریسکی، مبارزات کاملا جذاب، زره‌ها و تجهیزات بی ‎نظیر و درجه سختی بالا، موفق می‌شود تا کاملا شما را جذب کند. پس دوباره تکرار می کنم که اگر علاقمند به بازیهای اکشن نقش‌آفرینی مثل دارک سولز و بلادبورن هستید قطعا نسخه The Surge 2: Complete Edition را تجربه کنید و مطمئن باشید که چه از بازی اصلی و چه از دی ال سی The Kraken که تا حدی فضای بازی را تغییر داده است بسیار لذت خواهید برد و خیلی زود خود را در گیر و دار لول زدن و ساعت ها بازی کردن و فارم کردن خواهید یافت، هر چند که نمی شود کتمان کرد که این دی ال سی پتانسیل بیشتری از این داشت و می توانست از بسیاری جنبه ها خیلی بهتر باشد مخصوصا از نظر بر هم زدن بالانس درجه سختی بازی. در واقع اگر به این دی ال سی به صورت تنها نگاه کنیم، امتیازی را می گیرد که به آن اختصاص داده ام، ولی اگر در کنار بازی اصلی و همراه آن به این بسته الحاقی نگاه کنیم ارزش و امتیازش بسیار بیشتر می شود، اما خب وقتی که قرار است نقد و بررسی یک دی ال سی را بنویسیم باید به تنهایی و به صورت مجزا به آن نگاه کرد و امتیازی را به آن اختصاص داد.

the surge 2

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بررسی بسته الحاقی The Kraken از بازی The Surge 2
بررسی بسته الحاقی The Kraken از بازی The Surge 2
بررسی بسته الحاقی The Kraken از بازی The Surge 2
بررسی بسته الحاقی The Kraken از بازی The Surge 2
بررسی بسته الحاقی The Kraken از بازی The Surge 2

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

بررسی بسته الحاقی The Kraken از بازی The Surge 2