توسعهدهندهی عنوان Camelot Unchained خبر از ساخت یک عنوان آنلاین دیگر داد
عنوان Camelot Unchained که یک اثر MMO دیگر از طراح ارشد عنوان Dark Age of Camelot است، ۶ سال پیش و در سال ۲۰۱۳ میلادی یک کمپین کیک استارتر موفق داشت، اما هنوز هیچگونه پیشرفت چشمگیری در روند ساخت بازی مشاهده نمیشود. نسخهی بتای اولیه، که در ابتدا برای سال ۲۰۱۵ برنامهریزی شده بود، تا سال ۲۰۱۸ منتشر نشد، و حتی پس از آن هم هنوز تاریخ انتشار نسخهی کامل بازی مشخص نیست. حالا مشخص شده است که سیتی استیت اینترتینمنت (City State Entertainment) در طول این مدت مشغول کار بر روی یک عنوان دیگر به نام Colossus بوده است و قرار است که آن را تا آخر سال آینده منتشر کنند!
Colossus از موتور بازیسازی Camelot Unchained استفاده میکند اما به جز آن، یک بازی مستقل محسوب میشود؛ یک عنوان چندنفرهی PvE. این وضعیت برای استودیویی که به سختی توانسته است ساخت بازی قبلیاش را آغاز کند، خیلی مناسب به نظر نمیرسد. رئیس استودیوی سیتی استیت اینترتینمنت، مارک جیکوبز (Mark Jacobs)، در یک مصاحبه پذیرفت که کار بر روی یک بازی جدید روند توسعهی Camelot Unchained را کند کرده است اما همچنین گفت که راهاندازی پروژهی دوم باعث جذب سرمایهی بیشتری شد که به استودیو اجازه میداد افراد بیشتری را استخدام کند. او گفت:
بدون پیشروی در پروژهی Colossus، ما نمیتوانستیم سرمایهی بیشتری از سرمایهگذارانمان جذب کنیم. سرمایهای که بخشی از آن صرف توسعهی چشمگیر تیم شد. این اتفاق در ادامه باعث میشود روند تکمیل Camelot Unchained تسریع شود و همچنین موارد جدیدی که از ابتدا برای آن برنامهریزی نشده بود به آن افزوده شود.
در طول شش ماه گذشته، آنها مشغول کار بر روی یک مجموعه نرمافزار، سیستم مچ میکینگ، سیستم دفاع از برج، NPCهای ارتقا یافته و… بودند که ظاهرا برای پیشرفت هر دو بازی ضروری است. در شش ماه آینده موارد بیشتری اضافه خواهد شد.
بخشی از پولی که توسط کیک استارتر جمعآوری شده بود، صرف توسعهی موتوری شد که عنوان Colossus هم از آن استفاده میکند. در واقع آنها به ساخت عنوانی کمک کردند که حتی نمیدانستند وجود خواهد داشت. البته آنها نوعی جبران خسارت دریافت خواهند کرد.
همهی پشتیبانان کیک استارتر یک نسخهی رایگان از Colossus به همراه مقداری ارز داخل بازی دریافت خواهند نمود. اگر Colossus “به طرز خارقالعادهای موفق” باشد، پشتیبانان از محل سود بازی مقدار بیشتری پول داخل بازی دریافت میکنند. درصدی از آن سود هم بر روی عنوان Camelot Unchained خرج خواهد شد.
جیکوبز گمان میکند سیتی استیت اینترتینمنت با این کار دارد فراتر از وظایفش عمل میکند:
از لحاظ قانونی، ما هیچ مشکلی برای کار کردن روی چند بازی و یا هیچ اجباری برای تخفیف دادن به پشتیبانان بر روی بازیهای دیگر نداشتیم. زمانی که ما تصمیم به کار بر روی Colossus گرفتیم، سرمایهگذاران (از جمله خود من) پول بیشتری برای کار بر روی دو عنوان به استودیو پرداخت کردیم و پول کیک استارتر در همان حساب ماند. بار دیگر تاکید میکنم که از لحاظ قانونی ما هیچ الزامی به این کار نداشتیم چرا که Camelot Unchained هنوز در دست توسعه بود، اما من حس کردم که کار درست این است.
اگر این صحبتها هم قانعکننده نبود، پشتیبانان میتوانند پول خود را پس بگیرند.
پر بحثترینها
- خالق Nier: استودیوهای ژاپنی نمیتوانند با تکنولوژی غربیها رقابت کنند
- سونی ممکن است اجرای بازیها با نرخ فریم ۳۰ روی PS5 Pro را قبول کند
- سیستم مورد نیاز Ghost of Tsushima مشخص شد؛ اولین بازی که روی PC از تروفیها پشتیبانی میکند
- طرفداران GTA 6 حاضرند حتی بیشتر از ۷۰ دلار برای این بازی بپردازند
- چطور میتوان Starfield را به بازی بهتری تبدیل کرد؟
- شایعه: رئسای سابق استودیوی ۳۴۳ کمپین Halo Infinite را نابود کردند
- کنسول یا PC؟ مقایسه تجربه بازی و قیمت
- محبوبیت بتای Sea of Thieves روی PS5 سرورها را مختل کرده است
- پیشنهاد رئیس سابق Blizzard به بازیکنان: پس از به پایان رساندن یک بازی به توسعهدهندگان انعام دهید
- نسخه PS5 بازی Starfield به مدت ۴ سال در دست توسعه بود
نظرات