Minecraft، عامل انتقال Banjo-Kazooie به Smash Bros بود
Minecraft را میتوانیم آغازگر رابطهی بین نینتندو و مایکروسافت بنامیم. از طرفی دیگر، اکنون مشخص شده است که همین رابطه باعث کمک به انتقال Banjo-Kazooie به Super Smash Bros نیز شده بود. اما سوال جدید این است که شخصیت بعدی کیست؟ مستر چیف؟
سال ۱۹۹۸ بود که بازی Banjo-Kazooie برای نینتندو ۶۴ منتشر شد و این بازی، توانست به یکی از بازیهای مورد علاقهی بازیبازان تبدیل شود. به دنبال آن، سازندگان این بازی تصمیم گرفتند تا بازی دیگری به نام Banjo-Tooie را در سال ۲۰۰۰ برای Nintendo 64 نیز منتشر کنند. در پی موفقیت دوباره این مجموعه، این مایکروسافت بود که با پرداخت مبلغی معادل ۳۷۵ میلیون دلار، استدیوی سازندهی این مجموعه یعنی استدیو ریر (Rare) را خریداری کرد.
به همین دلیل، طرفداران عاشق این مجموعه، از احتمال عدم انتشار نسخههای بعدی آن روی نینتندو ۶۴ نگران شده بودند. از آن گذشته، اتفاقاتی نظیر عدم انتشار دو بازی اسپین-آف Banjo-Kazooie: Nuts و Bolt از همین مجموعه برای نینتندو، به نوعی مهر تاییدی بر نگرانی آنها شده بود. این دو بازی در سال ۲۰۰۸، به صورت انحصاری برای اکسباکس ۳۶۰ منتشر شدند.
اما در مراسم E3 2019، نینتندو تریلری را منتشر کرد که بازیبازان و علاقهمندان Banjo-Kazooie در سراسر جهان شوکه شدند. این تریلر ورود شخصیت این بازی به Super Smash Brothers Ultimate را نشان میداد. علاوه براین، تنها همین تریلر باعث شد تا بسیاری از کاربران در صفحههای اجتماعی، از لحظهی شوکه شدن خود پس از شنیدن این خبر، ویدئوهایی را به اشتراک بگذارند. بدین ترتیب، از همان لحظه بود که ورود هر شخصیتی به Smash Bros محتملتر میشد و کاربران حتی به شوخی از نینتندو درخواست ورود شخصیتهایی گرالت و کانر مکگرگور (Conner McGregor، ستارهی مسابقات UFC) را به این بازی خواستار شدند. اما، گویا نینتندو در مورد Smash Bros هیچ چیزی را به شوخی نمیبیند و حتی احتمال عرضهی مبارزان عجیبتر از موارد ذکر شده برای این بازی نیز میرود.
اخیراً کریگ دانکن (Craig Duncan)، رئیس استدیوی Rare، طی مصاحبهای نظرات خود در مورد Minecraft و چگونگی شروع روابط نینتندو و مایکروسافت، به وسیلهای این بازی را اعلام کرد.
از همان ابتدای عرضهی نسخهی آزمایشی بازی Minecraft در سال ۲۰۰۹ و پس از اینکه مخاطبان YouTube، صفحات خود را با ویدئوهایی از این بازی پر کردند، مشخص بود که این بازی میتواند تا بازار جهانی بازیهای ویدئویی را دستخوش تحولات عظیمی کند. از همین رو مایکروسافت در سال ۲۰۱۴ تصمیم گرفت تا استدیوی Minecraft Mojang را با مبلغ ۲٫۵ میلیارد دلار خریداری کند و هم اکنون از این تصمیم، به عنوان یکی از بهترین تصمیمات مایکروسافت یاد میشود.
علاوه براین، عرضهی Minecraft روی کنسولهای Wii U ، ۳DS و Nintendo Switch باعث شد تا این دو شرکت، شروع یک همکاری بزرگ را کلید بزنند.
در واقع منظور از این شروع همکاری بزرگ این است که انتشار Minecraft روی کنسولهای نینتندو، راه را برای انتشار بازیهایی نظیر Cuphead روی کنسول نینتندو سوییچ باز کرد. اما این موضوع که این همکاری به چه موارد دیگری ختم خواهد شد، هنوز جای سوال دارد. از طرفی پس از ورود Banjo-Kazooi، بارها از احتمال ورود شخصیت مستر چیف به این بازی سخن گفته شده است و به احتمال بسیار زیاد در سال ۲۰۲۰ میلادی، خبرهای جالبی را در مورد Super Smash Bros. Ultimate خواهیم شنید.
پر بحثترینها
- مایکروسافت به سازندگان خود هشدار میدهد که از طراحی شخصیتهای زن با اندام اغراق شده خودداری کنند
- تعداد بازیکنان Horizon Forbidden West روی PC حدود ۵۰ درصد کمتر از نسخه قبلی است
- تعداد بازیکنان همزمان Horizon Forbidden West در استیم از ۴۰ هزار نفر عبور کرد
- ویدیوی اختصاصی: گیمپلی و معرفی بازی Rise of the Ronin
- ویدیو: تریلر جدید بازی Hellblade 2 را مشاهده کنید
- عملکرد خوب استودیوی Nixxes در پورت PC بازی Horizon Forbidden West
- احتمال عرضه Final Fantasy 16 برای پلتفرمهای دیگر وجود دارد
- گزارش: Xbox در مقطعی اکثر عناوین خود را برای PS5 منتشر خواهد کرد
- تاریخ عرضه و قیمت کنترلر جدید Xbox فاش شد
- فیل اسپنسر: اخراجها در اکتیویژن برای کسب سود ضروری بود
نظرات