بازگشت مردگان خستگی ناپذیر | مواردی که میخواهیم در بازی Dying Light 2 بهبود پیدا کنند
مدتی پیش، شرکت تکلند (Techland) از جامعهی طرفداران مجموعهی Dying Light خواست تا پیشنهادات خود را برای بهبود Dying Light 2 مطرح کنند. نکتهی جالب این است که با توجه به پشتیبانی توسعه دهندگان از نسخهی اول بازی، تکلند در مورد بهبودهای احتمالی این عنوان نیز صحبت کرده و نظر طرفداران را خواسته است. اگر به ساختهی جدید این استودیو نگاه کنید، این موضوع منطقی به نظر میرسد؛ چراکه هستهی اصلی گیمپلی Dying Light در نسخهی دوم نیز خیلی تغییر نکرده است. به همین خاطر ما تصمیم گرفتهایم لیست درخواستهای خود را با شما به اشتراک بگذاریم. در نظر داشته باشید که این لیست تنها برروی بهبود ویژگیهای نسخهی اول Dying Light تمرکز دارد و شامل مورد کاملاً جدیدی نمیشود.
باس نهایی معنادار
تصور کنید که پس از طی کردن یک مسیر سخت و رسیدن به بالاترین نقطهی یک آسمان خراش، آن هم زمانی که در حال فرار از دست زامبیها هستید، با باس نهایی روبهرو میشوید و او را در عرض کمتر از یک دقیقه شکست میدهید. تنها چیزی که رایس (Rais)، باس آخر بازی، در انتهای نسخهی اول ارائه میدهد، یک نبرد بسیار کوتاه است که با فشردن چند کلید به پایان میرسد. وقتی که قرار نیست از بهترین سلاحهای خود استفاده کنیم، پس بازی هم نباید از ما بخواهد تا این کار را انجام دهیم. هر کسی که این مبارزهی نهایی ناامید کننده را تجربه کرده باشد، حتماً میداند که چرا این اولین موردی است که میخواهیم در Dying Light 2 بهبود پیدا کند.
زامبیهای بیشتر
بازی Days Gone یکی از عناوین مهم سال گذشته بود که برخلاف برخی از انتظارات، با بازخورد ضعیف منتقدین همراه شد. با این حال، یکی از مواردی که این عنوان جهان باز به درستی به تصویر کشید، دستههای بسیار بزرگ زامبیها بود که خطر مرگبار حملات این هیولاها را نشان میداد. بازی Dying Light دارای زامبیهای متنوعی است، اما نشان دادن تعداد بسیار زیاد زامبیها یکی از مواردی است که امیدواریم در نسخهی دوم به آن توجه بیشتری شود.
چالش برانگیز کردن روند آزاد کردن Safe Zoneها
آزاد کردن خانههای امن بازی Dying Light خیلی شما را به چالش نمیکشید و کار بسیار سادهای بود. این خانهها در واقع پناهگاه شما در دنیای ترسناک Dying Light محسوب میشوند؛ پس قطعاً آزاد کردن آنها نباید بدون چالش باشد.
هنوز مشخص نیست که آیا خانهها امن نسخهی دوم همانند بازی اول خواهند بود یا خیر. اما اگر قرار است تا این مکانها در Dying Light 2 نیز حضور داشته باشند، امیدواریم که شاهد معماهای پیچیده و یا حتی باس فایت در این خانهها باشیم. این کار باعث میشود تا از روند تکراری آزاد کردن خانههای امن جلوگیری شود و شاهد تجربهی سرگرم کنندهتری باشیم.
امکان انجام تمام ماموریتها بدون محدودیت زمانی
بخش زیادی از بازیبازان دوست دارند تا تمام ماموریتهای عناوین جهان باز را انجام دهند. بازی Dying Light خیلی علاقهای نداشت برروی این بازیبازان تمرکز کند. به همین خاطر، پس از گذراندن تعدادی از مراحل اصلی، برخی از ماموریتهای فرعی دیگر قابل دسترس نبودند. برای مثال، ممکن شما شخصی را در یکی از خانههای امن اصلی ملاقات کنید که برای شما ماموریت مشخصی دارد، حال اگر تصمیم بگیرید که قبل از صحبت با او، چندین ماموریت اصلی را بگذرانید، ممکن است دیگر این شخص در مکان گفته شده نباشد.
امیدواریم که ماموریتهای مختلف همیشه در نقشه دیده شوند تا هر وقت که خواستیم، بتوانیم به سراغ آنها برویم.
امکان حمل مهمات بیشتر
علی رغم امکان حمل تعداد تقریباً نامحدودی سلاح و آیتمهای مختلف، بازی Dying Light برای تعداد مهمات محدودیت مشخصی داشت. با اینکه احتمال دارد که دنبالهی بازی نیز مخالف تمرکز بیش از حد برروی سلاحهای گرم باشد، اما امیدواریم که این عنوان به ما اجازه دهد تا مهمات بیشتری را با خود حمل کنیم. البته این موضوع آن قدرها هم ضروری نیست اما قطعاً کسی بدش نمیآید بتواند مهمات بیشتری را با خود حمل کند.
ارتقای Grappling Hook
در نسخهی اول، مهارتهای متفاوتی وجود داشتند که به شما کمک میکردند تا در برابر زامبیها مقاومت کنید. با اینکه Grappling Hook بدون شک یکی از بخشهای اصلی بازی Dying Light محسوب میشود، اما نکتهی غافلگیر کننده این بود که آیتم ذکر شده هیچ گونه ارتقای خاصی نداشت. Dying Light 2 میتواند بهبودهای بیشتری را برای این آیتم ارائه دهد. برای مثال، میتوان به کوتاه کردن زمان cooldown یا افزایش میزان مسافت پرتاب Grappling Hook اشاره کرد.
دلایل بیشتر برای بیرون رفتن در شب
نسخهی اول بازیبازان را تشویق میکرد تا در شب به بیرون نروند. البته شما میتوانستید شبها بیرون بروید و با زامبیهای سریع و قدرتمند روبهرو شوید، اما دلیل خاص دیگری برای انجام این کار وجود نداشت. Dying Light 2 میتواند این بخش را با ارائهی پاداش و لوت (Loot) بهتر در شب بهبود دهد. چیزی که ما میخواهیم این است که در بازی شاهد آیتمهای خاصی باشیم که فقط شبها پیدا شوند. همچنین میتوان فروشگاههایی را اضافه کرد که آیتمهای خاصی را در شب بفروشند.
بهبود بخش مخفیکاری
سخت است که بخواهیم بگوییم بازی Dying Light دارای سیستم مخفیکاری است. به غیر از دیده نشدن توسط دشمنان و استفاده از یک مهارت بیش از حد قدرتمند استتار، این عنوان تقریباً فاقد مخفیکاری بود.
اضافه کردن مکانیکهای بیشتر مخفیکاری به بازیبازان این اجازه را میدهد تا مراحل را بدون نبرد مستقیم به پایان برسانند. با این کار، بازیبازان بسته به انتخاب خود، میتوانند تمام دشمنان حاضر در یک مکان را قتل عام کنند، از مخفیکاری استفاده کرده و یا حواس دشمنان را با آیتمها پرت کنند. البته ایدهی ما این است همیشه انتخاب روند انجام مراحل به بازیباز واگذار شود؛ این یعنی نباید در بازی شاهد مراحلی باشیم که در آنها مجبور شوید تمام دشمنان را بکشید یا به اجبار از مخفیکار استفاده کنید.
همانطور که در ویدئوی گیمپلی Dying Light 2 مشاهده کردیم، بازی پیشرفتهایی زیادی در بخش مخفیکاری داشته است. اما تاکنون این مکانیکهای جدید تنها برروی انسان به نمایش گذاشته شدهاند. امیدواریم که زامبیها از این قوانین پیروی کنند.
تغییر سیستم خراب شدن سلاحها
سیستم خراب شدن سلاحها یکی از آن موارد بحث برانگیزی است که همیشه مخالفان و موافقان خود را دارد. مهمترین عنوانی که از این سیستم بهره میبرد، بازی The Legend of Zelda: Breath of The Wild بود. برخی از افراد اعتقاد دارند که این سیستم باعث میشود حس بقا در این بازیها بیشتر القا شود. این در حالی است که گروه دیگر میگویند خراب شدن سلاحها به روند سرگرم کننده بودن بازی آسیب میزند و بازیبازان را مجبور میکند تا از بهترین سلاحهای خود استفاده نکنند.
Dying Light نیز بر پایهی نوعی سیستم خراب شدن سلاحها طراحی شده بود. به این صورت که هر سلاح در بازی دارای تعداد مشخصی جایگاه برای تعمیر بود. این یعنی پس از چندین بار تعمیر سلاح و استفاده از تمام جایگاهها، سلاح مورد نظر دیگر قابل استفاده نبود و در واقع تنها به یک تکه آهن تبدیل میشد. این سیستم باعث میشود تا بازیبازان سلاحهای قدرتمند خود را کنار گذاشته و اکثر سلاحها را تغییر ندهند. چرا باید مقدار زیادی پول و منابع برای ساخت یک شمشیر الکتریکی صرف کنیم؛ آن هم وقتی که بعد از چند ساعت غیر قابل استفاده میشود. یکی از تغییراتی که میتوان برروی این سیستم اعمال کرد این است که بازیبازان بتوانند با پرداخت هزینهی مشخصی، جایگاههای تعمیر سلاحها را بازیابی کنند.
ارائهی سرورهای اختصاصی
بخش کوآپ (Co-Op) بازیDying Light که از اتصال Peer to Peer بهره میبرد، دارای مشکلات زیادی برای اتصال بود. ارائهی سرورهای اختصاصی برای عنوانی که برروی گیمپلی Co-Op تمرکز دارد، بسیار ضروری است. قطع شدن اتصال، آن هم در حین تجربهی بازی با دوست خود، یکی از بدترین اتفاقاتی است که میتواند رخ دهد. این درخواست نیز باید در صدر لیست قرار بگیرد.
حفظ ویژگی Survivor Sense
اگر Dying Light را برروی درجهی سختی بالا تجربه کرده باشید، حتماً میدانید که بازی ویژگی Survivor Sense را در درجهی سختی Hard غیر فعال میکرد. این تصمیم واقعاً احمقانه است؛ چراکه شما میتوانید دشمنان را مشاهده کنید ولی اجازه ندارید اشیا قابل تعامل را ببینید. همانطور که میدانید، تقریباً تمام اتاقها دارای چندین کیف، قفسه و محفظههای مختلف بودند که میتوانستید داخل آنها بگردید. اما از آنجایی که این موارد بخشی از محیط محسوب میشوند، تشخیص آنها کار سختی است. امیدواریم که Dying Light 2 ویژگیSurvivor Sense را در درجههای سختی بالاتر غیر فعال نکند.
اضافه کردن امکان Fast Travel به مکانهای بیشتر
این ویژگی ممکن است کمی بحث برانگیز باشد. جهان بازی Dying Light 2 چهار برابر بزرگتر از جهان نسخهی اول خواهد بود. با اینکه پارکور یکی از مهمترین ویژگیهای این مجموعه محسوب میشود، اما بعضی وقتها بازیبازان واقعاً نمیخواهند یا وقت ندارند که برای رسیدن به نقاط دور نقشهی بازی، از روی پشت بامها عبور کنند. در اینجا است که امکانFast Travel کردن میتواند به تجربهی بازی کمک کند.
بازی Dying Light 2 که قرار بود تا در بهار سال جاری برای کنسولهای پلیاستیشن ۴، اکسباکس وان و پلتفرم رایانههای شخصی عرضه شود، مدتی پیش تاخیر خورد و حالا حتی بازهی انتشار هم ندارد. واضح است که تا زمان مشخص شدن وضعیت این عنوان، تکلند قصد ندارد تاریخ عرضهی آن را اعلام کند. در این فاصله، شما هم میتوانید لیست درخواستهای خود را طراحی کرده و آن را با ما به اشتراک بگذارید.
پر بحثترینها
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- شایعه: کمپانی مادر FromSoftware احتمالا برای جلوگیری از تصاحب خصمانه از سوی یک شرکت کرهای به سونی مراجعه کرده است
- بازی GTA V با این هدف ساخته شد که از هر نظر بهتر از GTA IV باشد
- بازی Death Stranding Director’s Cut دومین بازی پرفروش ایکس باکس شد
- رسمی: شرکت مادر FromSoftware پیشنهاد خرید از سوی سونی را تایید کرد
نظرات
دو موردش خیلی رو مخ بود
یکی چهره زامبی ها بهت از چند ساعت به شدت تو ذوق میزد و بعدی هم باس فایت ها واقعا تعداد کم و البته ساده ای داشت.به طوری که نایت هانتر ها چالش بیشتری از باس ها داشتن.
ولی سیستم تخریب سلاح هم خیلی بد بود به طوری که سلاح خوبی میساختی ولی همش ترس داشتی که خراب نشه .ولی به نظرم تجربه بهتری نسبت به نسخه اول میشه.
دوستان دقت کنید اون هایی که مثل من به این زودی ها نمیتونن برن نسل ۹.
بازی های لست و سایبر و تسوشیماو اوی۳ و دریمز و همین بازی و ……….این ها که اومدن با عشق و ارامش بازی کنید که اینا اخرین های کنسول ماهستن. :weep: :-((
تشکر ویژه از آقای قدیری بابت این مقاله :rose:
واقعا سازنده بازی باید بیاد یه سری به این مقاله بزنه چون خیلی کمک کننده هستش به کیفیت نهایی بازی Dying Light 2
خواهش میکنم دوست عزیز. خوشحالم که از مقاله خوشتون اومد. حالا که بازی تاخیر خورده، امیدوارم تک لند حسابی روش کار کنه
اقای قدیری عزیز دستتون درد نکنه بابت مقاله
واقعا تمامی گزینه هایی که ذکر کردید کاملا کاملا درست هستن (نه اینکه مشکل باشن یا اینکه بازی خوب نبود خیر) به شخصه بازی رو یه شاهکار در این زمینه میدونم و چندین و چند بار بازیش کردم
ولی گزینه های ذکر شده خیلی صحیح هستن به عنوان مثال باس نهایی.و ازاد کردن safe zone ها و …
مطمعنا همگی در نسخه ۲ بهتر میشن بهتون اطمینان میدم قسمت دوم یه شاهکار میشه یکی از برترین بازی های سال و نامزد های گوتی
خواهش میکنم دوست عزیز. DL2 یکی از مورد انتظارترین بازیهای منه و با توجه به نمایش گیمپلیاش و تیم با استعدادی که داره روش کار میکنه، مطمئنا کاملاً در حد انتظارات بالای طرفدارا ظاهر میشه
خواهش میکنم
اره برای من هم یکی از مورد انتظار ترین هاست بعد از سایبرپانک دومین بازیه مورد انتظار منه
و درسته نباید از روی گیم پلی و نمایشات بازی نظر قطعی داد ولی این بازی هم جز اونایی هستش که از روی نمایشاتش میشه حدس زد یه بازیه فوق العاده میشه به نظر من یه شاهکار
چقدر دوست دارم بازیهایی مثل
Witcher 3
Dying Light
…. رو بازی کنم 😥
ولی سیستم مناسب ندارم 😥 😥 🙁
Ram 8
Cpu core i 5
اینا خوبن ولی گراف مشکله intel hd 5500
و نمیتونم ارتقاش بدم :weep: .
چون لپتاپ دارم . Fujitsu lifbook t725 ایا میتونم بازیرو روون ولی با پایین ترین کیفیت بازی کنم ؟ . اگه دستی از توی داکیومنت تغییرش بدم چی ؟
با برنامه eboostr میتونم پلی بدم ؟
@Behdad Gamer
با این کارا الکی لذت بازی کردنو از خودت نگیر پولاتو جمع کن با ۵ تومن بهترین سیستم و قویتر از x one x جمع کن اون موقع ببین بازی کردن لذتش ۱۰ برابر میشه
گرچه به این هاهم نیست ما ۱۵ سال پیش اینا نبود با ps1 انگار دنیارو داشتیم.
بابت مقاله هم ممنون این بازی نسخه دومش یکی از پرچم دارهای سبک بقا میشه
Pourya1999
بنده فعلا نوجوونم.و خرج پول ها خودم نیست . وگرنه ۵تومن که چیزی نیست. اگه دست خودم میرفتم یه سیستم میخریدم . بعد ارتقاش میدادم تا اینطوری بشه
Ram 16
GTX 1060 ti
Cpu Core i 7
میدونم اینا از ۵تومن بیشتر میشه . ولی وقتی پول رو دادی دیگه تموم
یه کنسول بگیر خیال خودتو راحت کن. من قبلا pc gamer بودم ولى واقعا دیگه هزینه ها و ارتقاى سیستم و این داستانا رفت رو مخم.
اگه دست خودم بود PS4 هم همراه این میگرفتم
موافقم داداش من خودم چند بار تو فکر این افتادم ک pcم رو بفروشم ps4 بگیرم ولی دلم نیومد چون حس بازی کردن با pcرو هیچ کنسولی بهم نداده
با سیستم خراب شدن سلاح ها که گفتین شدیدا باهاتون موافقم. دقیقا همین مشکل رو من تو نسخه و اول داشتم. اصلا یکى از لذت هاى گیمینگ ارتقا دادن سلاح هاس که عملا تو این بازى بى فایدس. دلیل اصلى که من این بازى و زلدا رو نتونستم تا آخر تحمل کنم همین بود که شما وقتى یه آیتم با ارزش به دست میاوردین میدونستین که بلاخره قراره بشکنه و این واقعا نا امید کننده بود!
بازی بعدی باید پایدار تر باشه
افت فریم نداشته باشه
سرگرم کننده تر باشه
شاید بخاطر اینه که ps4 داری :rotfl: :rotfl: شما کنسول دارا که باید با فریم ۳۰ به پایین عادت کرده باشید 😀
همین که Chris avellone نویسنده ی اصلی بازیه خودکار باعث میشه بشه جزو بهترین بازی های سال
و مطمئنا با اینکه Action RPG هستش خیلی بیشتر از بازی هایی که یه سری شرکتا به اسم RPG (یوبی) عرضه میکنن ارزش Replayability داره :inlove:
گیمپلی ۲۶ دقیقه ایش که عالی بود. امیدوارم خود بازی هم از همه لحاظ عالی باشه
بازی رو یک شاهکار میدونم توی سبک خودش و حسابی لذت بردم چون واقعا عالی بود و ترس خاصی داشت
اما این نکات رو هم کاملا بجا و عالی فرمودین همه درست و دقیق هستن من خودم بیشتر با اون قضیه شب مشکل داشتم
البته با دوستان میزدیم تو دل تاریکی و کیف میداد و حسابی میخندیدیم :laugh:
بابت مقاله ممنون آقای قدیری
من که بازی رو هک کردم هر سلاحی که خراب میشد مینداختمش میرفتم نوش رو میخریدم
اگه میخواین برین تو اینترنت سرچ کنید
نسخه نهایی بازی اول هم شاهکاری تو این سبک بود. ولی این دفعه با برطرف کردن یسری معایب جانبی مثل تکراری بودن چهره ها و گان پلی خشک (که البته من دوست داشتم!) میتونه متای بالاتریم کسب کنه.
کاش بیاد برای کنسول های این نسل با این تاخیرایی که ما دیدیم کلا از زندگی پشیمون شدم
نسخه یکش رو پلی نکردم بعداز خوندن این مقاله رفتم دموی گیم پلی نسخه دومش E3 2020 را با کیفیت ۴k 60fps دان کردم تماشا کردم خدایی خیلی خفنه بازیش گرافیک ، اتمسفرش و گیم پلی اش همه عالی موقع عرضه حتمی تهیه اش میکنم با اینکه میدونم خطر داره واسم خوب نیست ولی تجربش میکنم کاش تاخیر نمی خورد :heart:
بهترین بازی تو سبک خودشه واقعا رو دست نداره بی صبرانه منتظرتم داینگ لایت ۲
از نظر من اول اینکه سیستم خراب شدن سلاح رو کلا بردارن بهتره چون منم سلاح های خیلی خوبی میساختم ولی از ترس اینکه خراب نشن کلا توی player stashم بود و دو اینکه بنظرم والتر های دایینگ لایت دو دیگه اون ترس سابقو ندارن
اونایی که دایینگ لایت یکو بازی کردن خوب میدونن والتر ها چه ترسی داشتند