درخشش CD Project Red ادامه می یابد؟ | انتظاراتی که از Cyberpunk 2077 داریم - گیمفا
درخشش CD Project Red ادامه می یابد؟ | انتظاراتی که از Cyberpunk 2077 داریم - گیمفا
درخشش CD Project Red ادامه می یابد؟ | انتظاراتی که از Cyberpunk 2077 داریم - گیمفا
درخشش CD Project Red ادامه می یابد؟ | انتظاراتی که از Cyberpunk 2077 داریم - گیمفا

درخشش CD Project Red ادامه می یابد؟ | انتظاراتی که از Cyberpunk 2077 داریم

مصطفی زاهدی
۱۷:۰۰ ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
درخشش CD Project Red ادامه می یابد؟ | انتظاراتی که از Cyberpunk 2077 داریم - گیمفا

انتشار عنوان تحسین برانگیز Witcher 3: The Wild Hunt در سال ۲۰۱۵ برگ تازه ای در دفتر برترین عناوین نقش آفرینی تاریخ گشود. عنوانی که تکمیل کننده سه گانه ماجراجویی های گرالت افسانه ای، به بهترین شکل ممکن بود. یک نقش آفرینی فوق العاده دلپذیر که با داستانی منسجم، روایتی جذاب و شخصیت پردازی درجه یک، از بعد داستانی عملکرد فوق العاده ای از خود به جای گذاشت. دنیای عظیم و در عین حال پر محتوای بازی در کنار مراحل فرعی و Quest های جانبی فوق العاده، تجربه این عنوان را بیش از پیش لذت بخش ساخته بود. عرضه موفقیت آمیز این عنوان، باعث محبوبیت بسیار گسترده استودیو سازنده بازی، یعنی CD Project Red شد. این محبوبیت و صد البته مقبولیت قابل توجهی که به سمت CD Project Red روانه شد، در کنار سود حداقل ۲۰۰ میلیون دلاری از جانب Witcher 3, موجب شد تا آنها پروژه بزرگ بعدی خود که پیش تولید آن آغاز گردیده بود را با بودجه بسیار بیشتر و نیروی انسانی گسترده تر ادامه دهند. آن پروژه عنوانی نبود جز بازیCyberpunk 2077 که بلاشک اسم آن را شنیده‌، مطالب بسیاری در مورد آن خوانده و ویدئو های متعددی از این بازی مشاهده کرده اید. Cyberpunk 2077 عنوانی جهان آزاد یا همان Open World است که در دنیایی مدرن و رباتیک جریان دارد و بازیبازان را در قالب این پیش زمینه، به ماجراجویی های گسترده وا می دارد. یکی از نکات مورد بحث در مورد این بازی، از همان بدو معرفی، زاویه دوربین اول شخص بازی بود که با بازخورد های ضد و نقیض گسترده همراه بود. برخی افراد این زاویه دوربین کاملا مناسب فضا و پیش زمینه بازی می دانستند و عده ای دیگر معتقد بودند زاویه دوربین سوم شخص می توانست تصمیم بهتری باشد. اما با گذشت زمان بسیاری از تردید ها و گمانه زنی ها در مورد این بازی برطرف شد و با عرضه گیم پلی های مختلف از بازی، و همچنین حضور بازیگر محبوب و سرشناس هالیوود یعنی Keanu Reeves, موجب شد این عنوان مخاطبان بسبار زیادی را به خود جذب کرده، و در کنار عنوان The Last of Us part Two, به عنوان مورد انتظار ترین عناوین پایانی نسل هشتم قرار گیرد. متاسفانه چندی پیش شاهد آن بودیم که این عنوان به شدت مورد انتظار، با تاخیری طولانی و شش ماهه مواجه شده و به جای فروردین ۹۹، در شهریور سال ۱۴۰۰ عرضه می گردد. با این وجود در مقاله پیش رو نگاهی به مهم ترین انتظاراتی که از این عنوان داریم می اندازیم و آن ها را با یکدیگر بررسی می کنیم. با من و گیمفا همراه باشید.

درخشش CD Project Red ادامه می یابد؟ | انتظاراتی که از Cyberpunk 2077 داریم - گیمفا

با من و گیمفا همراه باشید.

۱-داستانی درگیر کننده، با روایتی جذاب و  پرداختی چندشاخه
از همان بدو معرفی Cyberpunk 2077, شاهد مقایسه های مختلف م متعدد بین این بازی و ساخته پیشین CD Project Red یعنی ویچر ۳ بودیم. از آنجایی که از بسیاری از جنبه ها مانند روایت داستان، پرداخت شخصیت ها و طراحی دنیای بازی عنوان Witcher 3 ذر سطح فوق العاده ای قرار داشت، به همین دلیل خواه ناخواه همین انتظارات گسترده و سطح بالا از عنوان Cyberpunk 2077 نیز وجود داشت. در واقع به نوعی باید گفت اولین انتظاری که از این عنوان وجود دارد مربوط به بخش داستانی بازی است. خصوصا از آنجایی که Cyberpunk 2077 عنوانی Open World است، درگیر کننده بودن و جذابیت خط اصلی داستانی از جمله مهم ترین چیزهایی است که می تواند از یکنواختی بازی جلوگیری کند. همچنین نباید فراموش کرد که یک بخش داستانی قوی با روایت معنا دار و جذاب، نه تنها باعث می شود مخاطبان ارتباط بیشتری و عمیق تری با بازی برقرار کنند، بلکه به صورت مستقیم و غیر مستقیم روی دیکر جنبه های بازی مانند طراحی مراحل، و گیم پلی تاثیر می گذارد. در کنار این موضوع، از آنجایی که ساخته پیشین CD Project Red از حیث داستانی بسیار عملکرد مطلوبی از خود به جای گذاشت، مخاطبان انتظار داستانی به جذابیت ویچر ۳ را دارند. این نکته نیز لازم به ذکر است که از آنجایی که بازی دارای شخصیت ثابت و از پیش ساخته شده ای نیست و خود بازیبازان باید شخصیت مورد علاقه خود را طراحی کنند، کار نویسندگان در روایت داستان سخت تر خواهد بود. البته که بدیهی است هر گونه قضاوت در مورد کیفیت بخش داستانی بازی، پیش از عرضه و تنها از روی گمانه زنی ها کاملا غیر منطقی و غیر عقلانی است. اما با این وجود می توان به این امیدوار بود که CD Project Red دوباره بتواند عملکردی مشابه عنوان Witcher 3 را ارائه دهد.

درخشش CD Project Red ادامه می یابد؟ | انتظاراتی که از Cyberpunk 2077 داریم - گیمفا

یکی از بحث برانگیز ترین حواشی پیرامون این بازی، تفاوت گرافیکی بین شخصیت جانی سیلورهند در دو تریلر سینماتیک و گیم پلی بود که موجب ناامیدی برخی از مخاطبان بازی شد.

۲-مراحل فرعی پر تعداد و در عین حال جذاب و با کیفیت
یکی از بزرگترین چالش های عناوین جهان آزاد، مربوط به مراحل فرعی و فعالیت های جانبی آنهاست. مسأله ای که حتی عناوین بزرگ سبک Open World مانند نسخه های مختلف Assassin’s Creed نیز با آن دست و پنجه نرم می کنند. این معضل، مربوط به تنوع مراحل فرغی و کیفیت طراحی آنها از لحاظ داستانی است. در بسیاری از عناوین جهان آزاد، ماموریت های فرعی قالب و شکلی کاملا مشابه و تکراری داشته و به انجام یکسری فعالیت تکراری با شرایط یکسان به دفعات زیاد خلاصه می شوند. کارهایی مانند گرفتن پایگاه دشمنان، به دست آوردن آیتمی خاص و موارد این چنینی. این ضعف در عناوینی مانند Assassin’s Creed Odyssey, Just Cause 4 و یا حتی عنوان Metal Gear Solid V Phantom Pain  نیز دیده می شد. در بسیاری از عناوین جهان آزاد به نوعی مراحل فرعی و فعالیت های جانبی حکم بستری برای ارتقاء شخصیت و کسب تجهیزات بهتر را دارند و به همین دلیل خود این مراحل و فعالیت ها آنچنان خاص و خوش ساخت نیستند. اما بازی Witcher 3 کاملا در این مورد استثنا به شمار می رود. تقریبا تمامی مراحل فرعی و فعالیت های جانبی بازی دارای یک داستان و پیش زمینه جذاب و منطقی هستند و از حیث تنوع و تفاوت ماموریت های جانبی نیز Witcher 3 بی نظیر عمل کرد تا جایی که برخی مراحل فرعی بازی از حیث جذابیت از مراحل اصلی بازی نیز عملکرد بهتری داشتند. همین مسأله را باید یکی از مواردی دانست که موجب می شد مخاطبان بالای صد ساعت این عنوان را بدون حس یکنواختی تجربه کنند و از تک تک ثانیه های آن لذت ببرند. البته نباید از این نکته نیز غفلت کرد که اتمسفر و فصای تخیلی و گسترده دنیای ویچر این امکان را برای سازندگان مهیا ساخت تا بتوانند مراحل فرعی متنوعی را طراحی سازند. خوشبختانه این بستر تخیلی و همه جانبه در دنیای Cyberpunk 2077 نیز کاملا فراهم است و از آنجایی که دنیای بازی گستردگی بسیاری دارد و انواع و اقسام فعالیت ها و اتفاقات مختلف در آن جریان دارد، دست سازندگان برای نگارش، طراحی و ساخت Side Quests های جذاب و متنوع کاملا باز است. و از آنجایی که Cyberpunk 2077 نیز در مراحل اصلی و فرعی حق انتخاب را به مخاطبان واگذار می کند، سازندگان می توانند مراحل فرعی جذاب با داستان های چندشاخه طراحی سازند که این دسته مراحل و فعالیت ها می تواند به کلی رنگ و بویی جذاب و سرگرم کننده به کوچکترین فعالیت های بازی ببخشد. به لطف وجود بستر مناسب و پیش زمینه های مطلوب، انتظار داریم Cyberpunk 2077 از حیث تنوع Side Quests ها عملکرد هم طراز یا مشابه ویچر ۳ را ارائه دهد.
در کنار کیفیت، تنوع و جذابیت مراحل فرعی و فعالیت های جانبی، دیگر نکته ای که اشاره به آن ضروری به نظر می رسد، مربوط به تعداد و کمیت این مراحل و فعالیت هاست. برای مثال عنوان Witcher 3 تعداد قابل توجهی Witcher Contract, و تعداد بسیاری بیشتری Side Quests را در بر داشت که تنها انجام این مراحل فرعی و اتمام آنها، چیزی نزدیک به سی تا چهل ساعت زمان نیاز داشت‌. در واقع از لحاظ کیفیت و تنوع، و هم از لحاظ کمیت و تعداد مراحل فرعی، عملکرد CD Project Red در ویچر ۳ فوق العاده تحسین برانگیز بود. این انتظار در مورد تعداد و کمیت مراحل فرعی و فعالیت های جانبی Cyberpunk 2077 نیز صدق می کند و از آنجایی که بازی مدت بسیار بیشتری نسبت به ساخته های پیشین CD Project Red در دست ساخت بوده و دچار تاخیر در زمان عرضه نیز شده است، حداقل انتطاری که وجود دارد این است که بازی محتوای جانبی و فرعی بسیار گسترده ای را در بر داشته باشد و از حیث تعداد مراحل فرعی و Side Quests ها نیز موفق عمل کند.

۳-فریم ریت ثابت
چند روز پیش شایعه ای به گوش رسید مبنی بر اینکه مهم ترین دلیل تاخیر شش ماهه عنوان Cyberpunk 2077, ناتوانی کنسول های نسل هشتم( به خصوص کنسول پایه XBOX), در اجرا روان و مناسب بازی بوده است. جالب است بدانید در زمان اولین نمایش بازی نیز برخی کارشناسان معتقد بودند که کنسول های نسل هشتم کار بسیار سختی برای پردازش و اجرا Cyberpunk 2077 خواهند داشت و بهتر می بود که این عنوان تنها برای نسل بعدی عرضه شود. فارغ از تمامی گمانه زنی ها و شایعات، باید بگویم امیدوارم هنگام عرضه، بازی بر روی تمامی پلتفرم ها دارای فریم ریت ثابت باشد تا تحربه بازی لذت بخش باشد. در یکی دو سال اخیر و هنگام تحریه عناوینی مانند Metro Exodus و Borderlands 3 دریافتم که افت فریم می تواند یک عنوان خوش ساخت را به تجربه ای نه چندان لذت بخش و بعضا ناامید کننده تبدیل سازد‌. همچنین نباید فراموش کرد از آنجایی که Cyberpunk 2077 از دوربین اول شخص بهره می برد، اهمیت فریم ریت ثابت بیش از پیش خواهد بود چرا که معمولا عناوین با دوربین اول شخص بیشتر قربانی افت فریم های متعدد می شوند و از طرف دیگر تجربه بازی اول شخص با فریم ریت متغیر، به تجربه بازی به شدت لطمه وارد می سازد.

درخشش CD Project Red ادامه می یابد؟ | انتظاراتی که از Cyberpunk 2077 داریم - گیمفا

یکی از نکات مورد بحث در مورد این بازی، از همان بدو معرفی، زاویه دوربین اول شخص بازی بود که با بازخورد های ضد و نقیض گسترده همراه بود. برخی افراد این زاویه دوربین کاملا مناسب فضا و پیش زمینه بازی می دانستند و عده ای دیگر معتقد بودند زاویه دوربین سوم شخص می توانست تصمیم بهتری باشد.

۴-ارزش تکرار بالا
یکی از جذاب ترین نکات در مورد ویچر ۳, ارزش تکرار بسیار بالای بازی بود. به طوری که حتی پس از تجربه ای صدساعته و اتمام بخش داستانی، بازی این پتانسیل را داشت تا مخاطبان را به تجربه دوباره ترغیب ساخته و در عین حال موارد جدیدی برای عرضه در اختیار داشته باشد. تصمیم های تاثیر گذار در طول مراحل اصلی، وجود انتخاب های مختلف در مهم ترین لحظات بازی و همچنین داستان فوق العاده جذاب این عنوان همه دست به دست هم دادند تا ارزش تکرار بازی بسیار بالا باشد. به شخصه انتظاری مشابه از عنوان Cyberpunk 2077 دارم و از آنجایی که بازی دارای فضا، اتمسفر و بستری مناسب برای ارائه یک ماجراجویی کامل، چند شاخه و عمیق است، فکر می کنم سازندگان بتوانند با قرار دادن تصمیم های تاثیر گذار متعدد و چند شاخه کردن بخش داستانی بازی مخاطبان را به تجربه دوباره این عنوان ترغیب کنند. سازندگان پیش تر اعلام کرده بودند که امکان اتمام بازی بدون کشتن حتی یک نفر وجود دارد که همین مسأله به تنهایی نشان دهنده تاثیر فوق العاده عمیق تصمیمات بازیبازان و روش بازی آنها بر روی بخش داستانی است. از طرف دیگر نیز نباید فراموش کرد که از آنجایی که گروه ها و دار و دسته های مختلفی در Knight City حضور دارند، چند شاخه کردن داستان و پرداخت کامل به هر کدام از این گروه ها و دار و دسته ها خود می تواند انگیزه ای جذاب برای تجربه چندباره بازی به شمار آید.

درخشش CD Project Red ادامه می یابد؟ | انتظاراتی که از Cyberpunk 2077 داریم - گیمفا

به نظر شما آیا Cyberpunk 2077 می تواند انتظارات را برآورده سازد؟

سخن پایانی:
عنوان Cyberpunk 2077, بلاشک یکی از مورد انتظار ترین عناوین سال به شمار می آید. عنوانی که سایه سنگین ویچر ۳ به عنوان منبع مقایسه و همچنین رقبایی مانند The Last of Us part of Two را نیز احساس می کند. پیش بینی های مختلف و ضد و نقیضی در مورد کیفیت این عنوان در زمان عرضه وجود دارد اما به شخصه امیدوارم CD Project Red یک بار دیگر بتواند با عرضه موفق Cyberpunk 2077, عملکرد درخشان خود را تکرار سازد. به نظر شما آیا Cyberpunk 2077 می تواند انتظارات را برآورده سازد؟

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

درخشش CD Project Red ادامه می یابد؟ | انتظاراتی که از Cyberpunk 2077 داریم - گیمفا
درخشش CD Project Red ادامه می یابد؟ | انتظاراتی که از Cyberpunk 2077 داریم - گیمفا
درخشش CD Project Red ادامه می یابد؟ | انتظاراتی که از Cyberpunk 2077 داریم - گیمفا
درخشش CD Project Red ادامه می یابد؟ | انتظاراتی که از Cyberpunk 2077 داریم - گیمفا
درخشش CD Project Red ادامه می یابد؟ | انتظاراتی که از Cyberpunk 2077 داریم - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • m.asd گفت:

    اگه قیافه جانی رو درست کنند داستان بازی قشنگ باشه و گیم پلی هیجانی به طور حتم این بازی هم عین ویچر در یاد ها میمونه

    • oldman گفت:

      اقای زاهدی این که نوشتی تفات گرافیکی بین ان دو عکس خوب خودتم گفتی جوابتو یکیش تریلر هست و یکیش گیم پلی . گیم پلی با تریلر زمین تا اسمون فرق دارن تریلر های ویچر ۳ هم با گیم پلی ان خیلی فرق داشت . در جواب اون دوستی هم که گفته برسونن به ۶۰ فریم اصلا غیر قابل انجام هست . بازی های قدیمی را خیلی هاشون را نتوانستن به ۶۰ برسونن یا اگه رسوندن افت زیاد داشت چه برسه به این بازی که تو این سطح گرافیک قرار داره و جزئیات بالا . نکته بعد این که اول شخص هم ۳۰ فریم خوبه و خیلی هم بد نیست دیگه شما با این پولی که به دستگاه ps4 و xbox میدی توقع بیشتر از این نباید داشته باشی به نظرم همین که قراره برا نسل هشت بیاد خودش خیلی هست

      • Alieath گفت:

        《SPAM》
        دوستان یک سوال در رابطه با حساب PSN داشتم
        همونطور که اطلاع دارید به دلیل عدم وجود ریجن ایران در ساخت حساب PSN, ما ایرانیا معمولاََ ریجن آمریکا رو انتخاب میکنیم
        سوال بنده اینه که اگر که سونی متوجه بشه که ما ایرانی هستیم و در ایران زندگی میکنیم اما حساب ریجن آمریکا رو در اختیار داریم، مارو بلاک خواهد کرد؟!

    • Arash.last of us گفت:

      هنوز دلیل چهره داغون کیانو رویز رو نمی فهمم!!!!بازی بدجور دانگرید داشته مواردی که باید حواسشون باشه
      فریم ریت و گرافیک قابل قبول
      معقول شدن قدرت اسلحه ها 😯
      ماموریت فرعی
      بی استفاده بودن شخصی سازی.
      اگه اینها رو درست کرد ظرفیت ۱ می ریزمش :rotfl: :rotfl:

  • HEISENBERG گفت:

    جون این بازی عشق منه بازیای سایبر پانک بهشت منه.چقدر توی دنیایdeus ex غرق شدم و توی بهشت سایبرپانک بودم.به عنوان یک گیمر هر باری که دوست داشتم رو بازی کردم و این لطف خداست.ازوجود خودم لذت میبرم.این بازی هم تبدیل به بهشت نقش آفرینی بازان مثل من میشه. :inlove: عشق است کیانوریوز هر کدوم از جان ویکارو۳ بار دیدم.فقط صحنه آخر جان ویک۳ که میگهyeahhhh :inlove:

  • من یکی که تنها انتظاری که از cyberpunk 2077 دارم این هست که تمام وقتی که اعضای استودیو CD project برای بهینه کردن بازی برای کنسول ها میگذارن ما رو به یک پورت ۶۰ فریم یا حداقل ۳۵ الی ۴۵ فریم برسونه
    انصافا اعضای سی دی پراجکت با انتخاب دوربین اول شخص ریسک بزرگی کردن،چون اگر نتونن به ۶۰ فریم توی کنسول ها برسن لذت بازی از بین میره و بیشتر به یک تجربه عذاب آور تبدیل میشه،حالا داشتن افت فریم هم یک بحث جداست
    اگر بازی سوم شخص بود،۳۰ فریم بودن بازی اشکالی نداشت ولی توی اول شخص ماجرا فرق میکنه…

  • hosein1120 گفت:

    به نظرم این بازی از شاهکار ویچره سه هم بهتر میشه

    • JUST me گفت:

      شخصا از نظر داستانی که نمیتونم مقایسش کنم چون ویچر با اختلاف جز بهترین بازی ها از نظر داستان هست اما خب فک میکنم هیجان سایپر پانک بخاطر دنیای مدرنی که داره دید اول شخص با اون موضوع هیجان بیشتری داشته باشه ولی حالا بینم چی میشه بینم پراجکت رد میتونه بجز ویچر چیز بهتری خلق کنه؟

  • مهدیار گفت:

    امید وارم یک بار دیگه شرکت cpr بتونه با این بازی ، همانند بازی های قبلیش ، دنیای بازی های ویدیویی رو تحت تاثیر خودش قرار بده 🙂

  • MR_Redmond گفت:

    خوب کاری کرد سی دی پراجکت.
    دید این همه آدم gta میخرند ما هم یه بازی عالی و بهتر از gta بسازیم. تا خودشان و ما از بازی لذت ببریم.

  • Phos گفت:

    باید بگم که من اصلا با بازی های این استودیو حال نمیکنم.ویچر۳ روهم تا نصفه بازی کردم و به جای یه بازی اکشن بیشتر به بازیهای کاراگاهی میخورد و فقط هم داخلش حرف میزدن و من هیچی هم از داستانش نفهمیدم. و راستش من هیچم منتظر سایبر نیستم چون مطمئنم که مثل ویچر۳ برای من هیچی نداره.
    (این نظرشخصیم بود و اصلا هم قصد ترول ندارم میدونم ویچر۳ طرفدارهای زیادی داره ولی متاسفانه من نتونستم باهاش ارتباط برقرار کنم)
    بدین منفی هارو.شایدم بعضی ها یاد گرفته باشن که به نظرات دیگران احترام بزارن.

    • ST.ranger گفت:

      نظر من هم تقریبا مثل نظر شماست با این تفاوت که من بازی رو تا اخر رفتم اونم با زیر نویس فارسی بازی داستان و روایت زیبایی داره ولی گیم پلیش از اول تا اخر رو مخم بود و به قول شما گرالت بیشتر شبیه کاراگاه بود تا ویچر! ولی به این بازی خوشبینم و امیدوارم چیزی بیشتر از deus ex ارایه بده

    • oldman گفت:

      چون انگلیسی بلد نیستی متوجه نشدی اول باید بری خوب انگلیسی ات را قوی کنی

    • HEISENBERG گفت:

      بر عکس تو من از ویچر۳ خیلی خوشم اومد….خودت که میدیدی صبح تا شب بازی میکردم…فقط آهنگاش….هنوزم دیر نشده میتونی با گرالت آشتی کنی سجاد‌جان 😎

    • Old_Gamers گفت:

      دقیقا مثل من . نتونستم با بازی ارتباط برقرار کنم . بعلت تعریفهایی که میشد خیلی سعی کردم و چند بار بازی رو از اول شروع کردم ولی نشد که نشد . گیمپلی نداره بازی فقط یه ویچر سنس داری که یه ذره بین میاد و رد پا و دست رو قرمز نشون میده والسلام . مبارزات هم که ضعیف بود . لوت جالب و بدرد بخوری هم نداره فقط داستان و کات سین و دیالوگ هست و عشق مثلثی که اینقدر طرفدار پیدا کرده . البته طرفدارای عزیز ناراحت نشید از نظرم .

  • ALIREZA0111 گفت:

    دوستان دیدین لست اف اس ۲ رو تو بازی دریمز ساختن ؟
    بازی دریمز به نظرم فوق العادست وقتی با بتا بازی چنین خلاقیت هایی بکار بردن فرض کنید نسخه کامل با اپدیت ها و قابلیت هایی که اضافه می کنند چه چیز هایی میتونن بسازن ؟
    واقعا افرین باید گفت به این استودیو. سازندگانش :inlove: :inlove:

  • توی متن گفتین از فروردین ۹۹ تا شهریور ۱۴۰۰ تاخیر ۶ ماهه خورده اینکه ۱.۵ سال

  • Majid گفت:

    هنوز یه سری نمیدونن تریلر سینماتیک یعنی چی.تریلر هیچ ربطی به گرافیک بازی نداره و نهایت سبک هنری بازی مشخص می کنه
    به نظرم حتی اگه ضعف هم داشته باشه انقدر نقطه قوت داره که شاهکار بشه برا همین درحال حاضر اصلا نمی تونم از چیزیش ایراد بگیرم

  • 11saeed گفت:

    شما رو نمی دونم ولی من عنصر مود گرالت(خودشم باشه بد نیست :laugh: ) از بقیه موارد برام مهمتره :yes: 😀

  • راستشو بخواین امسال به شدت ناامید شدم از سایبرپانک.هم بخاطر تریلر اخری که دادن
    هم بخاطر حذف جنسیت و حذف بیشتر سینماتیک های سوم شخص بازی
    ولی الان به شخصه مطمئنم با یه شاهکار دیگه مثل ویچر مواجه میشیم و خیلی خوشحالم که بازی تاخیر خورد که اونقدر که نیازه روش کار بشه
    گرافیک هم مطمئنا downgrade میشه بخاطر کنسول ها ولی خیلی برام مهم نیست. بازم دنیای سایبرپانک خیلی زیباست

    امیدوارم Side quest ها هم مثل
    Skyrim
    Fallout new vegas
    Divinity Original sin 2
    Pillars of eternity
    و witcher 3 باشن :inlove: :inlove:

    • farshadx گفت:

      تریلر اخری که دادن چیش بد بود؟!
      حذف جنسیت؟!
      حذف سینماتیک؟!
      جنسیت حذف نشده در واقعآ ازادی عمل بیشتری دادن به بازی باز شما میتونی بدن مذکر انتخاب کنی ولی صدا و جزییات چهره رو زنونه کنی(اشاره داره به مذکرهای زن نما) و برعکس هم میتونی انجام بدی یا میتونی فقط مذکر بسازی یا نه فقط مونث بسازی
      سینماتیک هارو هم حذف نکردن فقط گفتن تو همه سینماتیک ها نمیتونین شخصیت خودتون رو ببینین
      دقیقآ از چی تریلر اخری نا امید شدی؟
      cdpr قول داده !Side quest ها خیلی بزرگتر و بیبشتر از ویچر ۳ هست و تاثیر زیادی هم رو داستان و تصمیمات و شهر داره :yes:

      • داداش تریلر اخری فاجعه بود. منظورم با بازی نیست. ادیتش به شدت اماتورگونه بود. میخواستن اون ۵۰ دقیقه رو توی ۱۵ دقیقه جا بدن.
        نظرم هم دوباره بخون. گفتم حذف سینماتیک های سوم شخص که خودشون تایید کردن که احتمال زیاد بخاطر بودجه ست
        جنسیت هم حذف کردن به جاش Body-type گذاشتن اونم نه بخاطر آزادی بخاطر اون وصله هایی که فمنیستا و SJW ها بهشون زدن و گفتن که سایبرپانک Transphobic ه که البته درکشون میکنم. نمیخواستن پلیر بخاطر این لعنتیا از دست بدن

        این حرفا به کنار. گفتم که به شدت منتظرشم و مطمئنم پتانسیل اینو داره که خیلی بهتر از ویچر بشه. مشخص هم هست که المان های RPG خیلی بیشتری هم نسبت به ویچر داره :inlove:

  • VFX گفت:

    امیدوارم بتونه در سطح ویچر منو شگفت زده کنه

  • Rich Man گفت:

    دوربین اول شخص در یک عنوان داستان محور و سینماتیک !!
    استفاده از فوق ستاره دنیای سینما به عنوان نقش مکمل !!
    اگر در کارنامه اش ویچر ۳ نبود ، قطعا پاسخ نه بود .

  • اقای زاهدی عزیز خیلی ممنون و مچکرم بخاطر مقاله عالیتون
    بی شک انتظارات خیلی بالاست
    و بی شک همگی براورده میشن و بازم یه شاهکار رو تحویلمون میدن
    در میان گزینه های شما همگی درش وجود دارن فقط گزینه فریم ریت ثابت رو نمیشه تضمین کرد

  • farshadx گفت:

    تو متن نوشتین شهریور ۱۴۰۰ بازی تو ۲۰۲۰ میاد شهریور ۱۴۰۰ میشه ۲۰۲۱
    ۱-داستان بازی CDPR ثابت کرده تو داستان خوب کار میکنن مخصوصآ حالا که کیانو رو هم آوردن
    ۲-مراحل فرعی بازی ویچر تو مراحل فرعی از تمام بازیهایی که تاحالا عرضه شدن به شددت بهتره و همین قول رو در مورد cyberpunk 2077 هم دادن
    ۳- رو کنسولی که تغریبآ تمام بازیهارو ۳۰ فریم اجرا میکنه نمیشه توقع داشت این بازی رو ۶۰ فریم اجرا کنه و اینکه بازی انلاین رقابتی نیست که به تجربه بازی صدمه بزنه و حتی اگه بخش انلاین هم بیاد کنسولهای ۳۰ فریم فقط با هم رقابت میکنن البته خیلی خوبه اگه بتونن ۶۰ فریم کنن
    ۴-بازی که انتخابهای بازیباز بیشترین بازخورد تو جهان بازی داره حتمآ ارزش تکرار بالایی داره
    به نظرم یه پشتیبانی خیلی خوب از بخش داستانی و dlc ها و بخش انلاین میتونه به شدت رو تجربه و لذت از بازی تاثیر بزاره و همینطور روی فروش و سود بازی هم تاثیر زیادی داره

  • HEISENBERG گفت:

    ozhan ‌جان کجایی؟ هم استانی هستیم ها.اکانتheavy rain wf رو که میشناسی بیا به همه بگو که‌من اون نیستم…من اصلنnioh رو بازی نکردم اون برادرمه که راهنماییت میکرد. 😉

  • HEISENBERG گفت:

    دوستان به هم اعتماد داشته باشیم.من تا حالت به هیچکس توهین نکردم.و فقط اومدم‌تو سایت و نظرم رو‌گفتم.مولتی اکانتم نیستم که اصلن حوصله این کارهارو ندارم.اسمم ابوالفضله خونم هم زابله خواستین بیان سر بزنین 🙂 .اکانتheavy rain wf هم برادرمه.نظرات رو بخونین دیدگاها فرق میکنه…من اصلنheavy rain رو بازی نکردم.فقط خواستم بگم بهم اعتماد داشته باشیم.بدبینی چیز بدیه.

  • فقط امیدوارم بتونن بازی رو با بهترین کیفیت تو همین نسل منتشر کنن.

  • fan گفت:

    یک بازی فرا ابر شاهکار که هیچ کس حریفش نمیشه :yes:
    به امید موفقیت

درخشش CD Project Red ادامه می یابد؟ | انتظاراتی که از Cyberpunk 2077 داریم - گیمفا