گوگل: معرفی بازیها برروی استدیا وظیفهی ناشران است
به نظر میرسد هر روز تعداد بیشتری از کاربران استدیا، از وضعیت این پلتفرم، عدم پشتیبانی گوگل و کمبود بازیها ناراضی میشوند. گوگل به تازگی به این شکایات پاسخ داده است.
در ابتدای این هفته، گوگل اعلام کرد که دو بازی جدید به صف بازیهای رایگان استدیا در فوریه اضافه میشوند. دو بازی Gylt و Metro Exodus قرار است جایگزین Rise of the Tomb Raider: 20 Year Celebration و Samurai Showdown شوند. با این حال، اضافه شدن تنها دو بازی پس از این مدت، چندان طرفداران را راضی نکرده است. به خصوص با توجه به اینکه این دو بازی پیش از این برای استدیا معرفی شده بودند و تنها اعلام تاریخ عرضهی آنها مانده بود. حتی کاربران این پلتفرم در Reddit هم حسابی شاکی شده بودند و کاربری نوشته بود که نزدیک به ۴۰ سال از عرضهی یک بازی برروی استدیا میگذرد! گوگل در پاسخ به این کاربر گفته بود که متوجه ناامیدی کاربران است، اما اطلاعات بیشتری را به اشتراک نگذاشت. خب، طبعا این جواب هم کمک خاصی به حال استدیا نکرد.
به تازگی یکی از نمایندگان گوگل در مصاحبه با GamesIndustry، گفت که آنها به صورت هفتگی استدیا را بهروزرسانی خواهند کرد:
ما متوجه اشتیاق کاربران برای دسترسی به اطلاعات بیشتر در مورد بازیها هستیم. هر چه باشد، استدیا در مورد یک چیز است: بازیها. با این حال، تمامی ۱۲۰ بازی توسط تیم استدیا معرفی نمیشوند. ما وظیفهی معرفی بازیها برروی دوش ناشران آنها گذاشتهایم و انحصاریها استدیا را خودمان معرفی خواهیم کرد. دلایل زیادی برای زمان معرفی یک بازی وجود دارد، از تبلیغات گرفته تا رویدادها، بهینهسازیها فنی، موافقت سهامداران و غیره. ما به صورت نزدیک با همکاران توسعهدهنده و ناشر خود کار و از آنها در تمامی زمینهها حمایت میکنیم. به زودی بازیهای انحصاری بیشتری را برای استدیا معرفی میکنیم.
گوگل در ابتدای این ماه گفت که قرار است شاهد عرضهی ۱۲۰ بازی برروی استدیا در سال ۲۰۲۰ باشیم. هنگام عرضهی استدیا، به نظر میرسید که این پلتفرم آمادهی عامهی بازیبازان نباشد. ظاهرا هنوز هم این مشکل پابرجا است. استدیا در ماه دسامبر اچیومنتها را به استدیا اضافه کرد، اما ویژگیها کاربردیتر مانند پشتیبانی از وضوح تصویر ۴K برروی رایانههای شخصی هنوز هم موجود نیستند و هیچ گونه تاریخ عرضهای هم برای آنها اعلام نشده است. برخی از کاربران حتی خواستهاند تا اشتراک سهماههی آنها به هنگام خرید استدیا پرو، به شش ماه گسترش یابد تا کمبود محتوا و ویژگیها جبران شود.
وضعیت استدیا از آن جایی نگرانکنندهتر میشود که بدانیم گوگل سابقهی درازی در معرفی و سپس رها کردن پلتفرمهای مختلف دارد. نظر شما چیست؟ چقدر طول خواهد کشید تا استدیا به پلتفرم قابل اتکایی تبدیل شود؟
پر بحثترینها
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
- از صنعت بازی های ویدیویی در سال ۲۰۲۵ چه انتظاراتی داریم؟
- شایعه: کمپانی مادر FromSoftware احتمالا برای جلوگیری از تصاحب خصمانه از سوی یک شرکت کرهای به سونی مراجعه کرده است
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- رسمی: شرکت مادر FromSoftware پیشنهاد خرید از سوی سونی را تایید کرد
- شایعات مربوط به حضور God of War در TGA 2024 قوت گرفت [تکذیب شد]
- گزارش: GTA 6 وضوح فوقالعادهای روی پلی استیشن ۵ پرو خواهد داشت
- سازنده STALKER 2 به دنبال بررسی بازخوردها و رفع سریع مشکلات بازی است
نظرات
هیچوقت دلم نخواسته که پروژه ای شکست بخوره،چون در نهایت باعث پیشرفت میشه..ولی راجب stadia واقعا دلم میخواد که یک شکست درست و حسابی بخوره چون یک تحدید واسه ی ما گیمرایی که تو یک کشور جهان سومی زندگی میکنیم،هست
به طور قطع اگر گوگل قصد ورود جدی به بازار گیم رو داشته باشه می تونه با دو ابزار قدرتمندش یعنی سرمایه ی مالی عظیم و تبلیغات وسیع به راحتی کار خودش رو پیش ببره،اما مسئله برای استادیا اینها نیست بلکه زمانه،این سرویس یه چیز جدیده و نیاز به زمان داره تا جایگاه خودش رو به دست بیاره به علاوه اینکه هنوز سرویس استادیا تو نسخه ی بتا هست و تکمیل نشده،هیچ شکی نیست که تکمیل شده ی این سرویس بازار گیم رو به زانو در خواهد اورد،چون خیلی مزایا داره
((گوگل: معرفی بازیها برروی استدیا وظیفهی ناشران است))
خسته نباشند :-/
برتری استیدیا نسبت به project x cloud با این همه بازی و این حقیقت چیه ! که مایکروسافت گفته هر بازی که روی ایکس باکس منتشر شده و در آینده بشه بدون تغییر میتونه روی ایکس کلود بیاد !!!