میراث گرگ سفید | هر آنچه از بازی Witcher 4 می‌دانیم - گیمفا
میراث گرگ سفید | هر آنچه از بازی Witcher 4 می‌دانیم - گیمفا
میراث گرگ سفید | هر آنچه از بازی Witcher 4 می‌دانیم - گیمفا
میراث گرگ سفید | هر آنچه از بازی Witcher 4 می‌دانیم - گیمفا

میراث گرگ سفید | هر آنچه از بازی Witcher 4 می‌دانیم

آرین مرادی
۰۹:۰۰ ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
میراث گرگ سفید | هر آنچه از بازی Witcher 4 می‌دانیم - گیمفا

شاید Witcher 3 پایان دهنده‌ی راه داستانی گرگ سپید محبوب ما یعنی گرالت باشد، ولی نسخه‌ی چهارم سری Witcher بدون شک در آینده‌ای دور یا نزدیک معرفی خواهد شد. روزی که چنین اتفاقی رخ دهد، به احتمال زیاد روزی شاد و بزرگ برای طرفداران این مجموعه‌ی شگفت‌انگیز خواهد بود و بدون شک همه بی‌صبرانه منتظر آن خواهیم بود. امروز قصد داریم تا به اتفاق یکدیگر نگاهی بیندازیم به احتمالات و اطلاعاتی که ممکن است در رابطه با نسخه‌ی چهارم سری Witcher داشته باشیم.

استودیوی سی دی پراجکت رد (CD Projekt RED) با ساخت بازی Witcher 3 در سال ۲۰۱۵، یکی از بزرگ‌ترین عناوین تاریخ و شاید برترین بازی عمر بسیاری از بازی‌بازان را تهیه کرده باشد. بدون شک، این بازی معیارهای یک بازی نقش‌آفرینی را بالاتر برد و نشان داد که یک عنوان نقش‌آفرینی، لزوما تنها برروی داستان تمرکز نمی‌کند و دیگر المان‌‎های بازی نظیر گیم‌پلی، گرافیک و موسیقی نیز به همان اندازه مهم هستند. به هر حال، این بازی با انتشار در سال ۲۰۱۵، دو بسته الحاقی پولی که حدود ۵۰ الی ۶۰ ساعت به طول می‌انجامند و البته به‌روزرسانی‌ها و محتویات اضافی رایگان، به کار خود در نسل هشتم پایان داد. محبوبیت این سری چنان سر به فلک کشید که یک سریال تلوزیونی از روی آن ساخته شد و به تازگی نیز اخباری مبنی بر ساخت یک انیمیشن از روی این سری و با محوریت شخصیت وزمیر (Vesemir) در دست تولید است.

با تمام این اوصاف، داستان بسته الحاقی آخر این سری چنان به سر امد که برای ادامه‌ی داستان زندگی و ماجراجویی‌های گرالت، کار کمی دشوار شده است. پس اگر استودیوی سازنده بخواهد که ادامه‌ی این سری را بسازد، باید تغییرات بزرگی در خط داستانی و مخصوصا شخصیت اصلی آن بدهد. صحبت از آن شد که سی دی پراجکت رد دوباره به سراغ این مجموعه بیاید و این مورد اصلا دور از ذهن نیست؛ چرا که با عرضه‌ی عناوینی همچون Gwent و Thronebreaker: The Witcher Tales، در می‌یابیم که این استودیو همچنان داستان‌های زیادی برای دنیای Witcher و علاقه‌ی زیادی نیز به روایت آن‌ها دارد.

با وجود سریالی که به تازگی نیز پخش شد، اکنون بیش از همیشه گرالت و سری Witcher بر سر زبان‌ها هستند و استودیوی سازنده می‌تواند از همین الان به فکر ایده‌هایی برای نسخه‌ی بعدی این سری باشد. خب پس بیایید شروع کنیم.

Witcher 4، قطعا، ولی نه به زودی

میراث گرگ سفید | هر آنچه از بازی Witcher 4 می‌دانیم - گیمفا

همه می‌دانیم که استودیوی سازنده‌ی سری Witcher، اکنون در حال کار برروی عنوانی به نام Cyberpunk 2077 است که اتفاقا به نظر می‌رسد می‌تواند تحولی در حد سری Witcher به وجود بیاورد. با توجه به این بازی Cyberpunk 2077 در سال ۲۰۲۰ عرضه خواهد شد و سالیانی دراز است که در دست توسعه قرار دارد، اگر استودیوی سازنده حتی بلافاصله پس از عرضه‌ی آن به سراغ Witcher 4 برود، به زودی‌های زود شاهد آن نخواهیم بود.

البته این مورد را در نظر داشته باشید که استودیوی سی دی پراجکت رد خود را یک استودیویی می‌داند که به طور همزمان، قابلیت کار برروی دو پروژه‌ی کاملا متفاوت است. اولین پروژه که کاملا مشخص بوده و Cyberpunk 2077 است و دومین عنوان، با توجه به سابقه‌ی درخشان سری Witcher و البته محبوبیتی که این سری به تازگی پیدا کرده است، اصلا بعید نیست که Witcher 4 باشد.

تاریخ انتشاری که قرار نیست به این زودی‌ها باشد

میراث گرگ سفید | هر آنچه از بازی Witcher 4 می‌دانیم - گیمفا

با توجه به این که به نظر می‌رسد استودیوی سازنده قصد ندارد تا عرضه‌ی بازی Cyberpunk 2077، تمرکز خود را به پروژه‌ی بعدی خود، که شاید Witcher 4 باشد، معطوف کند، پس می‌توان نتیجه گرفت که Witcher 4 یک بازی برای کنسول‌های نسل نهمی سونی و مایکروسافت خواهد بود. البته با توجه به سابقه‌ی این استودیو، پلتفرم رایانه‌های شخصی نیز برای هدف قرار گرفتن توسط این بازی اصلا دور از انتظار نیست. با توجه به سابقه‌ی استودیوی سی دی پراجکت رد و زمان ساخت بازی Cyberpunk 2077 که از اواخر ساخت بازی Witcher 3 شروع شد، می‌توان زمان حدودی هر بازی توسط استودیوی مذکور را حدود ۵ سال در نظر گرفت. البته باید در نظر داشته باشیم که استودیوی سازنده از سال ۲۰۱۵ تا کنون پیشرفت‌های زیادی داشته، افراد بیشتری را جذب کرده و البته تکنولوژی‌های جدیدتر و در دسترس‌تری را دارد، ولی از آن طرف نیز باید به سخت‌تر شدن کار این استودیو برای ساخت بازی Witcher 4 دقت کنیم؛ همان‌طور که Witcher 3 یک انقلاب عظیم در بازی‌های هم سبک خود بود، همگان انتظار دارند که Witcher 4 نیز عنوانی در همان حد باشد، پس ساخت یک بازی با چنین عظمتی، دشوار خواهد بود، حتی با وجود امکانات بهتر از قبل.

به هر حال، به این زودی‌ها قرار نیست که شاهد Witcher 4 باشیم و حداقل باید تا سال‌های ۲۰۲۵ یا ۲۰۲۶ برای مشاهده‌ی دوباره‌ی این مبارزین تنها صبر کنیم.

داستانی که بدون گرالت روایت می‌شود

میراث گرگ سفید | هر آنچه از بازی Witcher 4 می‌دانیم - گیمفا

بیایید روراست باشیم. در نسخه‌ی چهارم این سری، کم‌تر کسی نگران گرافیک بازی یا مبارزات آن است، ولی اکثرا در این فکر هستند که اکنون پس از اتمام ماجراجویی‌های گرالت، چه بلایی به سر داستان می‌آید؟ چه کسی قرار است شخصیت اصلی باشد و چه کسانی او را به عنوان یار و همراه در کنار خود دارند. یک مورد کاملا مشخص است: داستان گرالت با سری Witcher به واسطه‌ی بسته الحاقی نسخه‌ی سوم، پایان یافت و قرار نیست که او را در آینده به عنوان شخصیت اصلی مشاهده کنیم. از طرفی دیگر، حدس و گمان‌هایی نیز در ذهن ما وجود دارد. شاید استودیوی سازنده بخواهد ریسک کم‌تری کند و شخصیتی را برای نسخه‌ی چهارم در نظر بگیرد که پیش از این، امتحان خود را پس داده است: سیری.

در نسخه‌ی سوم شاهد آن بودیم که در قسمتی از بازی، کنترل این شخصیت را به دست می‌گیریم و باید اقرار کرد که به واسطه‌ی قدرت تلپورت، مبارزه کردن با دشمنان در قالب شخصیت سیری بسیار مفرح ولی کمی آسان بود. همان‌طور که می‌دانید، در یکی از پایان‌های بازی، سیری در کنار پدرخوانده‌ی خود به یک ویچر تبدیل می‌شود و همین موضوع می‌تواند آغازگر داستان نسخه‌ی چهارم باشد: سیری به عنوان یک ویچر تازه‌کار و گرالت می‌تواند نقش وزمیر را در بازی برای سیری ایفا کند. همچنین قابلیت جابجایی سیری در دنیاهای مختلف، می‌تواند این امکان را به استودیوی سازنده بدهد که داستانی را روایت کند که میان چندین جهان مختلف رخ می‌دهد. البته ایده‌ی استفاده از سیری به عنوان شخصیت اصلی چندان بدون مشکل هم نیست؛ چرا که در یکی از پایان‌های نسخه‌ی سوم چنین بیان می‌شود که هیچ خبری از مبارزه‌ی سیری با White Frost نیست و به احتمال خیلی زیاد او از بین رفته است. پس در این صورت، دیگر شخصیتی به نام سیری وجود ندارد که بخواهد نسخه‌ی چهارم را رقم بزند.

بزرگ‌، بزرگ، بزرگ‌تر

میراث گرگ سفید | هر آنچه از بازی Witcher 4 می‌دانیم - گیمفا

شاید برای همه مشخص باشد، ولی بازی Witcher 4 به طور قطع عنوانی وسیع‌تر از نسخه‌ی سوم خواهد بود. منظور ما از بزرگ‌تر یا وسیع‌تر، به معنای مساحت بیشتر نقشه نیست. البته شاید سازندگان سنگ تمام بگذارند و بخواهد دنیایی وسیع‌تر در اختیار بازی‌باز قرار دهند، ولی منظور ما از کلمه‌ی بزرگ‌تر، دنیایی غنی‌تر و پرمحتواتر است. کافی است نگاهی به وعده‌ها و اطلاعاتی که در رابطه با بازی Cyberpunk 2077 وجود دارند، بیندازید تا متوجه شوید سازندگان از نظر عمودی، ماموریت‌های اصلی، ماموریت‌های فرعی، ماموریت‌های خیابانی، گروه‌های مختلف در بازی، روند پیشروی در داستان، تاثیر انتخاب دیالوگ و شخصی‌سازی در بازی و …. چه مقدار بیشتر از بازی Witcher 3 فعالیت کرده‌اند. برای بازی Witcher 4 هم قطعا شاهد آن خواهیم بود که سازندگان تلاش می‌کنند دنیایی بهتر و زنده‌تر را در اختیار بازی‌باز قرار دهند.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

میراث گرگ سفید | هر آنچه از بازی Witcher 4 می‌دانیم - گیمفا
میراث گرگ سفید | هر آنچه از بازی Witcher 4 می‌دانیم - گیمفا
میراث گرگ سفید | هر آنچه از بازی Witcher 4 می‌دانیم - گیمفا
میراث گرگ سفید | هر آنچه از بازی Witcher 4 می‌دانیم - گیمفا
میراث گرگ سفید | هر آنچه از بازی Witcher 4 می‌دانیم - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • به نظرم زمانی که ویچر۴ معرفی و عرضه بشه….به اواسط نسل نهم رسیدیم….
    اما به نظر من با احترام به نویسنده….ویچر ۴ در کار نیست و سی دی پراجکت یک ریبوت با حضور گرالت خیلی جوون تر و نا کاربلد طرف میشیم…

    • Advent Sorrow گفت:

      cd projekt رسما اعلام کرده گرالت حضور نداره در بازی بعدی اما این که گفتی ویچر ۴ نیست درسته، گفتن شماره ۴ دیگه بهش پیوند داده نمیشه.

      • کوری بارلوگم میگفت چائوس بلیدای کریتوس توی بازی نیستن…اما اواسط بازی با‌ رونماییش همرو غافلگیر کرد…
        یه چیزی وجود داره توی مدیوم سرگرمی به نام سورپرایز….امیدوارم این سورپرایز در مورد گرالت و نسخه جدید ویچر…شامل حالمون بشه..

        • Advent Sorrow گفت:

          *کیئاس بلید هست اون. و این موضوع فرق داره. گرالت داستانش دیگه تموم شد تقریبا و سخته با پایان های مختلفی که داشت بازی سوم بخوای ادامه بدی و پرونده یه جورایی بسته شده و حتی در میان پرده آخر بازی هم میگه سرگذشت گرالت چی میشه دقیقا.

    • Alireza_yoo گفت:

      گرالت جوون و کاربلدی توی کتاب ها وجود نداره جوونترین قسمتش مربط به زمان الان سریال ویچر هست و گرالت تا الان سه تا بازی داشته حتی نیتن دریک هم بعد چهار بار خط داستانیشو تموم کردن پس بعیده دوباره گرالت رو بیارن، دنیای ویچر های قبل از گرالت خیلی پرابهت تر و جالب تره بخاطر اینکه تازه دنیاها با هم ترکیب شدن و هیولاهای خیلی وحشتناک تری داخلشه احتمالا از این زمان بسازنش دیگه گرالت خیلی چیزی برای تعریف کردن نداره

    • ممنونم امید جان که زمان گذاشتی و مقاله رو مطالعه کردی و امیدوارم که خوشت اومده باشه. نظر هر کس محترمه و حرف شما کاملا متین، امید جان.

  • ویچر ۳ که شاهکار بود امیدوارم سایبرپانک هم شاهکار بشه

  • AL1K1NG گفت:

    چی شد دلت خواست؟؟
    هممون دلمون خواست :inlove: (به جز علی پاور و دوستان من جمله راکستار نایتمر)

    پ.ن:ولی من میترسم بیاد توی سایبر تر بزنه :sweat:

    • علی منم به عنوان یه گیمر کاملا بی طرف نسبت به سایبر همین حس رو دارم .. حس بدیه وقتی یه بازی ، یه اثر حالا هر چی که می خواد باشه و از هر شرکتی ، شکست می خوره .. من وقتی بازیای مایکرو هم شکست می خورن ناراحت می شم بر عکس بعضیا ، با این که سونی فنم..
      فقط دلم می خواد هیچکدومشون نه لست نه سایبر از استاندارد خودشون پایین تر نباشن .. تا رقابتشون واقعا نفس گیر باشه
      .. دیگه این سال آخری یه حالی بکنیم

  • ALIREZA0111 گفت:

    خیلی دوس دارم گرالت یا سیری توی سایبرپانک حضور افتخاری یا بهتر از اون یه سری ماموریت داشته باشن و حتی قیافه و اسم یکی باشن..خیلی عالی و لذت بخش میشه :inlove: :inlove: :inlove: :inlove:

  • نمیدونم چرا کسی توی سایت های ایرانی به این اشاره نمیکنه که CD Red گفته که تا سال ۲۰۲۱ میخوان دوتا بازی AAA ریلیز کنن؟ (با احتساب سایبرپانک) یعنی به طور مخفیانه روی یه بازی دیگه هم دارن کار میکنن. احتمال زیاد یه نسخه اسپین اف از ویچر ولی ممکنه که خیلی کوچک تر باشه.یه RPG کامل برعکس نسخه های قبلی ویچر و کوتاه تر ولی با قابلیت تکرار بالا

  • ali.stop گفت:

    پایان واقعی ویچر ۳ سیری پیشنهاد پدرش یعنی امیر قبول می‌کنه و ملکه میشه پس نباید انتظار داشت سیری شخصیت اصلی نسخه بعدی باشه.

  • Milidante گفت:

    من فکر نمى کنم یه ویچر رسمى رو حالا حالا ها ببینیم. تو بهترین حالت مى تونیم یه اسپین آف از دنیاى ویچر داشته باشیم که اونم بیشتر از ۵ سال طول میکشه. در مورد شخصیت اصلى که کلى بحث هست روش بهترین کار اینه که مثل سرى سولز و دراگون ایج ، بتونیم کاراکتر مورد نظر رو خودمون بسازیم. سیرى اونقدر شخصیت جذابى نداره که بشه بالاى صد ساعت تحملش کرد. بیشتر از اینکه جذاب باشه ، رو اعصاب و غیر واقعى و البته تک بعدیه.

  • HEISENBERG گفت:

    گرالت نیست؟محاله بتونن شخصیتی مثل گرالت خلق کنن…ببینید کی گفتم…نمونش اساسینز این همه کارکتر داره ولی هیچکی به ازیو نمیرسه…ویچر۴ بدون‌گرالت…بیخیال…

  • ویچر ۴ = بهشت واسه گیمرایی مثل من. هیچی رو باهاش عوض نمیکنم حتی رفتن به سواحل هونولولو رو!

  • Erton گفت:

    با ویچر ۳ ثابت کرد بازی مکانیزم بالایی داره

  • اقای مرادی عزیز ممنون عالی بود
    واقعا فک کردن بهش مو به تن ادم سیخ میکنه
    ویچر ۳ شاهکار بی مانند تاریخی
    با اون شخصیت ها داستان جهان موسیقی ها و همه چیز مو به تن ادم سیخ میکرد مخصوصا گرالت با ابهت
    حالا همه اینا رو در قسمت ۴ اونم دوباره توسط خود cdpr کبیر در نظر بگیرید بسیار بزرگ تر که البته اسمش ویچر ۴ نخواهد بود
    مثلا گرافیک واویلا.موسیقی ها . جهان پهناور و موجودات و همه چیز.شخصیت ها و مهم تر از همه داستانش چی خواهد بود
    باورش سخته ولی بار ها گفتن که دیگه ماجراجویی های گرالت تموم شده و خودمون هم اینو میدونیم
    اما اینکه قراره شخصیت اصلی قسمت چهارم کی باشه پیشینه اش چی باشه مثل گرالت هستش یا نه داستان از چه قرار باشه و دیگر شخصیت ها کی باشن و ایا با سه قسمت قبلی هم رابطه ای داشته باشه یا نه خیلی خیلی هیجان انگیز هستش

  • mamad sony 64 گفت:

    به نظرم اگه گرالت نباشه اون موفقیت عظیم ویچر ۳ تکرار نمیشه.
    قطعا سی دی پراجکت رد بلده چطوری یه شاهکار بسازه اما بدون گرالت…
    ( این فقط نظر شخصیمه)

  • دوستان عزیز
    بعضیا چندین بار گفتن گفتن گرالت برمیگرده یا اگه گرالت نباشه سری موفقیت قبلی رو تکرار نمیکنه و اینا
    اینو بدونید خودشون تایید کردن حماسه گرالت افسانه ای تموم شده با پایان قسمت سوم و انصافا درست هم هستش با اینکه این حرف مثل فرو شدن خنجر به قلب خودم و مطمعنا هممون هستش ولی باید قبولش کنیم
    سه گانه ویچر شاهکار هستن حتی بالاتر از شاهکار
    داستان قبلی ویچر و گرالت به بهترین شکل ممکن همونطور که گفتم به پایان رسید و با اینکه امکان ساخت دنباله براش هست ولی نمیشه تضمین کرد به بزرگی قبلی ها بشه (البته از cdpr همه چی برمیاد) منظورم اینه اگه بخوان زیاد داستان رو کش بدن کیفیتش میاد پایین (مثل همین کارهایی که تو سینما میبینیم مثلا یه داستان رو زیادی کش میدن و کیفیتش میاد پایین چیزی که تو گیم هم خیلی شاهدش هستیم) و این کاریه که از cdpr بعیده
    حالا میتونن داستانی بسازن بر اساس گذشته گرالت و ماجراجویی های قبلیش و اینا یا بازم میگم میتونن دوباره داستان سری رو ادامه بدن
    اما تا فعلا که تایید کردن داستان گرالت افسانه ای تموم شد در قسمت سوم و اسم بازیه بعدیش witcher 4 نخواهد بود یعنی همون witcher ولی عدد ۴ نداره
    حالا وقتی به ویچر جدید فک میکنم با خودم میگم قراره چی بشه از شخصیت که مثلا جای گرالت و بقیه کیا هستن و جهان و داستان و موسیقی و … خدا میدونه چقدر کشته بده
    اما خداییش خیلی سخته که ویچر رو بدون گرالت ببینیم

  • نظر دوستمون رو هم بگم
    همون طور که میدونیم cdpr در سال ۲۰۲۱ یه بازیه aaa دیگه عرضه میکنه که خیلی دور نیست و اینم بگم بخش چند نفره سایبر نیست چون اون به صورت dlc عرضه میشه و نمیشه بازیه جداگانه aaa حسابش کرد البته cdpr همه چیزش aaa هست
    ولی اینکه قراره بازی چی باشه خیلی جالب و هیجان انگیزه یعنی میتونه اسپین اف ویچر باشه

  • یا حضرت گرالت، ای گرگ سفید خودت بدادمون برس وگرنه تا اون موقع پول اینترنتم نداریم که بخوایم تریلری ازت ببینیم… آمین

  • ERFAN103079 گفت:

    قطعا ویچر ۴ هم وجود داره ولی باید حداقل تا اواخر نسل جدید یا دو نسل براش صبر کنیم تا معرفی شه

  • 300n گفت:

    من که میگم شخصیت بعدی ویچر اگه جوونیای وزمیر باشه خیلی باحال میشه اونموقع که بین ویچر های گرگ و گربه جنگ شده بود
    یا شخصیت های دیگه از مدرسه های دیگه ی ویچر مثله گربه

میراث گرگ سفید | هر آنچه از بازی Witcher 4 می‌دانیم - گیمفا