دنیای ناشناخته‌ی کما | نقد و بررسی بازی The Coma 2: Vicious Sisters - گیمفا
دنیای ناشناخته‌ی کما | نقد و بررسی بازی The Coma 2: Vicious Sisters - گیمفا
دنیای ناشناخته‌ی کما | نقد و بررسی بازی The Coma 2: Vicious Sisters - گیمفا
دنیای ناشناخته‌ی کما | نقد و بررسی بازی The Coma 2: Vicious Sisters - گیمفا

دنیای ناشناخته‌ی کما | نقد و بررسی بازی The Coma 2: Vicious Sisters

محمد آریامقدم
۰۹:۰۰ ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
دنیای ناشناخته‌ی کما | نقد و بررسی بازی The Coma 2: Vicious Sisters - گیمفا

از زمانی که بازی‌های ویدئویی تبدیل به یک سرگرمی و یا بهتر است که بگوییم که بازار بازی های ویدئویی تبدیل به یک صنعت شده، کره به ندرت، توانسته در این بازار حرفی برای گفتن داشته باشد. معمولا این شرکت های اروپایی و آمریکایی بوده اند که با توسعه بازی‌های بزرگ و پرهزینه، حرف اول را در چنین مارکتی زده اند. البته خب نمی توان منکر موفقیت برخی از بازی‌های آسیایی شد. بازی‌هایی مثل Ni no Kuni، The Legend of Zelda: Breath of the Wild و Persona 5 از جمله بازی‌های موفق آسیایی اخیر محسوب می شوند. به خصوص عنوانی نظیر The Legend of Zelda: Breath of the Wild اگر در سبک خودش بهترین نباشد، قطعا یکی از بهترین‌هاست. عنوانی که موفق به کسب جوایز متعددی از جمله جایزه بهترین بازی سال ( در سال ۲۰۱۷ ) شده و در حال حاضر هم منبع الهام توسعه دهندگان و بازی‌های جدید زیادی محسوب می شود. منتهی خب بازی‌هایی که نام بردیم، هیچ کدام کره‌ای نیستند. استودیوهای مطرحی هم مثل From Software، Bandai Namco، Platinum Games و یا شرکت هایی مثل Capcom، Sega و Konami هم همه ژاپنی هستند. به طور کلی، نمی توان کره را در این صنعت، یک کشور موفق دانست. بزرگترین بازی های کره ای هم اکثرا، بازی‌های همه پسندی نیستند و از این مهم تر، معروفیت چندانی ندارند. بازی‌هایی نظیر AION، Lineage، Black Desert Online و Blade and Soul هم از مشهورترین آثار کره‌ای به شمار می روند که البته، فکر نمی کنم هر کسی با بازی های نام برده شده، آشنایی داشته باشد. بازی هایی که نام بردیم هر چند در خود کشور کره طرفداران زیادی دارند و حتی برخی از آن‌ها، از پر کاربرترین عناوین این کشور محسوب می شوند، ولی در مارکت جهانی، اثری از آن ها دیده نمی شود. در مجموع، نمی توان موفقیت‌های آسیایی‌ها را در زمینه بازی و بازی‌سازی طی چند سال اخیر نادیده گرفت ولی خب کشور کره جنوبی، به نظر نمی رسد که سهمی در این موفقیت‌ها داشته باشد. احتمالا اگر همین الان از شما بخواهند که یک شرکت یا استودیو بازی سازی کره‌ای را نام ببرید، باید چند دقیقه‌ای برای رسیدن به جواب فکر کنید. تازه اگر در نهایت بتوانید به این سوال پاسخ دهید.

دنیای ناشناخته‌ی کما | نقد و بررسی بازی The Coma 2: Vicious Sisters - گیمفا

 The Coma 2: Vicious Sister قصد دارد تا یک تجربه چالش برانگیز را، اما این بار با یک بک گراند متفاوت از Vambrace Cold Soul به مخاطبین خود هدیه کند. این بازی سعی دارد تا با داستان جالب و اتمسفر منحصر به فرد خود، بازیکن را از خود راضی نگه دارد و تبدیل به یک تجربه مطلوب شود.

اما خب قبول دارید که صرف نظر از شرکت سازنده و یا معروف بودن یا نبودن یک بازی، بازیِ خوب را باید بازی کرد؟ گاهی اوقات به بازی هایی برمی خوریم که در نگاه اول ما را جذب نمی کنند ولی واقعا ارزش تجربه شدن را دارند. چه فرقی می کند که بازی مورد نظر کجایی باشد؟ بازی خوب را نباید از دست داد. دو هفته پیش در رابطه با بازی Abandon Ship صحبت کردیم و در مقدمه آن مطلب و پیش از رفتن به سراغ اصل بازی، توضیحاتی را در رابطه با استودیو سازنده دادیم. در مورد بازی نام برده شده، استودیو Fireblade Software مسئول توسعه بازی بود. استودیوی بریتانیایی که تاریخ تاسیس آن به سال ۲۰۱۶ برمی‌گشت. یک استودیوی نوپا که کار خود را خیلی خوب شروع کرده بود. خب جالب این جاست که استودیویی که امروز قرار است خیلی مختصر آن را معرفی کنیم هم، یک استودیوی نسبتا جدید است. استودیو کره‌ای Devespresso Games حتی در خودِ کره هم چندان معروف نیست. این استودیو در سال ۲۰۱۴ تاسیس شد و از زمان تاسیس تا به امروز، ۴ بازی را منتشر کرده که سه تای آن‌ها مربوط به سری The Coma هستند. آخرین محصول این استودیو، عنوان Vambrace Cold Soul بود که هم برای PC منتشر شد و هم در دسترس کاربران Nintendo Switch، Xbox One . PS4 قرار گرفت. البته خب Vambrace Cold Soul در نهایت با بازخوردهای چندان قابل قبولی مواجه نشد و در نهایت هم، شکست خورد. این بازی در سال ۲۰۱۹ منتشر شده بود. پیش از آن شاهد بازی The Coma Recut از این استودیو بودیم و دو سال پیش از The Coma Recut هم، بازی The Coma Cutting Class به بازار عرضه شده بود. خب بر خلاف Vambrace Cold Soul که یک شکست محسوب می شد، هر دو نسخه The Coma توانسته بودند تا کاربران خود را راضی نگه دارند. البته نباید فراموش کرد که The Coma Cutting Class و The Coma Recut اولین بازی های این استودیو بودند و خب طبیعتا، کم‌تر از آن چیزی که شایسته اش بودند، دیده شدند. طبیعی است که بازی‌های اول یک استودیو مستقل چندان شناخته شده نباشند. اکنون در حالی که از انتشار آخرین نسخه The Coma نزدیک به سه سال می گذرد، نسخه جدیدی از این مجموعه منتشر شده است. فراموش نکنید که Devespresso Games فقط یک بازی غیر مرتبط به سری The Coma را تاکنون ساخته و آن هم شکست خورده است. به نظر هم نمی رسد که این موضوع ارتباطی با “تجربه” داشته باشد. Vambrace Cold Soul سومین محصول استودیو کره‌ای به شمار می رفت. به هر شکل، در سال ۲۰۲۰ و در ماه ژانویه، جدیدترین نسخه از سری The Coma به بازار عرضه شده است. عنوانی که البته، در ابتدا قرار بود که در دسامبر سال ۲۰۱۹ منتشر شود. به طور کلی، عنوان Vambrace Cold Soul بازی سختی بود. مشکلات بازی Vambrace Cold Soul زیاد بودند و همین موضوع هم باعث شد تا این بازی، یک پتانسیل هدر رفته به شما برود. خوشبختانه این بازی خیلی خوب بلد بود تا بازیکن را به چالش بکشد ولی در زمینه حل مشکلات متعدد خود قبل از انتشار، شکست خورده بود. اکنون The Coma 2: Vicious Sister هم قصد دارد تا یک تجربه چالش برانگیز را، اما این بار با یک بک گراند متفاوت از Vambrace Cold Soul به مخاطبین خود هدیه کند. این بازی سعی دارد تا با داستان جالب و اتمسفر منحصر به فرد خود، بازیکن را از خود راضی نگه دارد و تبدیل به یک تجربه مطلوب شود. The Coma 2: Vicious Sister به وضوح، یک بازی بهتر نسبت به Vambrace Cold Soul است ولی به عنوان یک بازی مستقل در چه وضعیتی قرار دارد؟ در ادامه با گیمفا همراه باشید.

دنیای ناشناخته‌ی کما | نقد و بررسی بازی The Coma 2: Vicious Sisters - گیمفا

The Coma 2: Vicious Sisters در شرایطی دنبال می شود که شما کاراکتری به نام مینا ( Mina ) را کنترل خواهید کرد. بازی سعی می کند که بدون مقدمه، شما را وارد دنیای خود کند. توضیحات ابتدایی بازی از زبان خودِ مینا شنیده می شوند. دختری به نظر دبیرستانی که کم کم، اتفاقات عجیبی برایش رخ می دهند. بازی به این ترتیب آغاز می شود که Youngho، بهترین دوست مینا به صورت مرموز وارد کما می شود. طولی نمی کشد که مینا هم به صورت اتفاقی، وارد Coma شده و داستان بازی به صورت رسمی، از این جا آغاز می شود.

داستان بازی The Coma 2: Vicious Sister ادامه داستان نسخه قبلی این مجموعه است. به همین خاطر اگر می خواهید در جریان اتفاقات پیش از بازی The Coma 2: Vicious Sister باشید، باید حتما The Coma Cutting Class یا The Coma Recut را هم حتما تجربه کنید. در واقع هر دو نسخه مذکور، یک بازی هستند با این تفاوت که The Coma Cutting Class در سال ۲۰۱۵ و The Coma Recut در سال ۲۰۱۷ عرضه شد. دومی، صرفا به لحاظ بصری و گرافیکی، نسخه ارتقا یافته اولی است. مورد جالب در رابطه با نسخه قبلی این مجموعه، اهمیت بالای داستان و البته جذابیت آن بود. همه ما می دانیم که در بین بازی های مستقل، برخورداری از یک داستان قابل قبول همیشه یک برگ برنده محسوب می شود. حتی اگر نگاهی به نامزدهای بهترین بازی مستقل سال طی چند سال اخیر بیندازید، متوجه می شوید که غالبا بازی‌هایی نامزد شده‌اند که از حیث داستان پردازی، چند لِولی بالاتر از بقیه بازی‌ های مستقل همان سال بوده اند. البته نباید موارد دیگری نظیر گیم پلی و گرافیک را هم از یاد برد. خلاصه واضح است که اگر The Coma 2: Vicious Sister می خواهد بازی موفقی باشد، نباید اهمیت داستان را دست کم بگیرد. همان طور که نسخه قبل بازی دست کم نگرفت و در نهایت هم هر چند مخاطبین زیادی نداشت، ولی آن اندک مخاطبین از بازی رضایت کافی داشتند. از یاد نبرید که The Coma Cutting Class اولین محصول استودیو Devespresso Games بود و دیده نشدن چنین عنوانی چندان عجیب نیست.

و اکنون برویم سر اصل مطلب و ببینیم که داستان بازی از چه قرار است. The Coma 2: Vicious Sisters در شرایطی دنبال می شود که شما کاراکتری به نام مینا ( Mina ) را کنترل خواهید کرد. بازی سعی می کند که بدون مقدمه، شما را وارد دنیای خود کند. توضیحات ابتدایی بازی از زبان خودِ مینا شنیده می شوند. دختری به نظر دبیرستانی که کم کم، اتفاقات عجیبی برایش رخ می دهند. بازی به این ترتیب آغاز می شود که Youngho، بهترین دوست مینا به صورت مرموز وارد کما می شود. زمانی که شما وارد دنیای بازی می شوید، از به کما رفتن Youngho نزدیک به ۳ هفته می گذرد و از طرفی، Mina هم خواب‌های عجیب و غریبی را می بینید. گرفتار شدن بهترین دوستش در دنیای تاریکی، به نظر چیزی جز  یک سری خواب غیر واقعی به نظر نمی رسند. ولی خب، شروع ماجرا این است. در مجموع، داستان بازی چندان هیجان انگیز و طوفانی آغاز نمی شود. بر خلاف چیزی که در مقدمه بازی می بینیم، ریتم داستان بازی طی دقایق ابتدایی کُند بوده و صرفا تمرکز بر به تصویر کشیدن زندگی روتین وار و روزانه یک دختر دبیرستانی را دارد که باید سر کلاس استاد X حاضر شود، به پیشنهاد آقای Y فکر کند و در رابطه با معلم درس Z با دوستانش صحبت کند. جایی که شما کنترل مینا را واقعا در دست گرفته و بازی می کنید، در مدرسه آغاز می شود. به پایان رسیدن آخرین کلاس مینا، مصادف با شروع ماجراجویی‌های وی و البته بازیکنی که این کاراکتر را کنترل می کند خواهد بود. طولی نمی کشد که مینا هم وارد کما می شود و همه چیز رنگ و بوی دیگری به خود می گیرد. آن مدرسه ی پر از دانش آموز و معلم، تبدیل به یک خانه، یک مکان ترسناک و نفرین شده می شود. خب خوشبختانه توسعه دهنگان بازی The Coma 2 : Vicious Sisters توانسته‌اند از پتانسیل های داستانی بازی نهایت استفاده را ببرند. خبر خوب این است که یکی از نقاط قوت بازی، همین داستان است. ماجراهایی که برای مینا اتفاق می افتند و چیزهایی که می بیند، لحظه به لحظه برای بازیکن جذاب‌تر می شوند. مینا باید تلاش خود را برای بازگشت به دنیای واقعی یا بگذارید بهتر بگویم، دنیایی که ما می شناسیم به کار بگیرد. وی تکاپو برای خروج از دنیایی تحت عنوان ” Coma ” را آغاز می کند. خب… موجودی به نام ” خواهر بدجنس” ( Vicious Sister ) هم همین قصد را دارد. توضیح بیشتر در این رابطه، داستان بازی را لو داده و جذابیت آن را کاهش می دهد. در این حد بدانید که بازی در زمینه ارائه یک داستان هیجان انگیز، عملکرد قابل قبولی داشته است.

دنیای ناشناخته‌ی کما | نقد و بررسی بازی The Coma 2: Vicious Sisters - گیمفا

به پایان رسیدن آخرین کلاس مینا، مصادف با شروع ماجراجویی‌های وی و البته بازیکنی که این کاراکتر را کنترل می کند خواهد بود. طولی نمی کشد که مینا هم وارد کما می شود و همه چیز رنگ و بوی دیگری به خود می گیرد. آن مدرسه ی پر از دانش آموز و معلم، تبدیل به یک خانه، یک مکان ترسناک و نفرین شده می شود.

چند دقیقه ابتدایی بازی، همان قسمتی که روی آرام و روتین وار زندگی یک دختر دبیرستانی را به تصویر می کشد، علاوه بر این که یک مقدمه کوتاه برای ورود به عمق داستان بازی است، یک بخش آموزشی هم می تواند قلمداد شود. در مجموع بازی The Coma 2: Vicious Sisters بازی چندان پیچیده ای نیست. اگر از ژانر بازی صرف نظر کنیم و استرس بالا و همچنین القای حس ترس بازی به بازیکن را هم در نظر نگیریم، می توان گفت که The Coma 2: Vicious Sisters عنوانی است که می تواند مخاطبانی از سنین مختلف داشته باشد. دلیلش را هم ذکر کردیم. بازی چندان پیچیده ای نیست و برای یادگیری آن احتیاج نیست زمانی بیش از ۵ دقیقه یا نهایت ۱۰ دقیقه را صرف کنید. از زمانی که مینا وارد کما می شود، باید بتواند از خودش دفاع کند. عنوان The Coma 2: Vicious Sisters از آن دست دو بعدی‌هایی نیست که تفنگ یا شمشیر به دست بگیرید و دشمنانی که در مقابلتان سبز می شوند را قلع و قمع کنید. اصلا موضوع این است که Mina در بازی هیچ سلاحی ندارد. عملا شما باید با دست خالی از خود دفاع کنید. اگرچه در نگاه اول، این موضوع کمی عجیب و شاید مقداری هم دلسرد کننده به نظر برسد، ولی خب باید بدانید که تنها سلاح واقعی شما در بازی، استفاده از هوش و عقل است. دنیای کما در نگاه اول یک دنیای ترسناک و تاریک و در ادامه، یک دنیای پرخطر است. ولی خب مجددا بازی چیزی ندارد که بخواهد گیم پلی بازی را از حالت سادگی خارج کنید. از زمانی که وارد دنیای کما می شوید، اساس کار مشخص است. باید بگردید و راهی برای خروج پیدا کنید. خب البته در این مسیر با چالش‎هایی هم رو به رو خواهید شد. چالش هایی نظیر پیدا کردن آیتم های خاص، حل پازل و البته محافظت از خود در مقابل هیولاهای دنیای کما. در همین مسیر هم برای این که شانس موفقیتتان افزایش پیدا کند، می توانید یک سری آیتم هایی را پیدا کنید که شدیدا به کارتان می آیند. آیتم‌هایی که به لطف آن‌ها می توانید مثلا استقامت خود را افزایش دهید. این نکته را باید در نظر داشته باشید که بازی The Coma 2: Vicious Sisters اساسا در یک محیط بسته دنبال می شود ولی خب سیستم Explore ( کاوش ) در بازی تعریف شده است. به این ترتیب به غیر از آیتم‌های اصلی که باید پیدا کنید، می توانید موارد دیگری را هم در جست و جوهای خود پیدا کرده و مورد استفاده قرار دهید. همان طور که اشاره شد، دنیای Coma دنیای پرخطری است. این دنیا، پر از هیولاهای ترسناکی است که مینا هم در مقابله با آن‌ها کاری از پیش نخواهد برد. به طور کلی، اصلا مبارزه کردن را در The Coma 2: Vicious Sisters فراموش کنید. به جای این که قادر باشید هیولاهای دنیای Coma را از بین ببرید، باید بتوانید از دست آن‌ها فرار کنید. اساس کار این است که اصلا دیده نشوید. خب در ابتدای بازی، انجام چنین کاری اصلا سخت نخواهد بود. ولی رفته رفته بازی دشوارتر شده و طعم سختی را بیشتر خواهید چشید. این روند تا جایی ادامه پیدا می کند که اصولا باختن یا مردن در بازی، تبدیل به یک امر عادی می شود!

نوارهایی که آن ها را در طول بازی باید بشناسید، نوار سلامتی و نوار استقامت هستند. نوار سلامتی به صورت پیش فرض دارای ۵ خط است و نوار استقامت هم حالت به هم پیوسته داشته و به صورت خطی کم یا زیاد نمی شود. همان طور که بالاتر هم اشاره شد، آیتم‌هایی در محیط بازی پیدا می شوند که به واسطه آن ها بتوانید نوارهای سلامتی و استقامت خود را دوباره پر کنید. همان طور که در پاراگراف بالاتر هم اشاره کردیم، خلاصه ماجرا از این قرار است که مینا بدون این که توسط موجودات خبیث دنیای Coma دیده شود، باید بتواند خود را به خروجی برساند. خب طبیعتا در این مسیر باید از عهده یک‌سری پازل هم بر بیایید. پازل‌های بازی انواع مختلفی دارند. به عنوان مثال اگر می خواهید از یک در استفاده کنید و آن در هم قفل است، باید بتوانید که از طریق یک‌سری سرنخ، محل کلید در را پیدا کرده، بدون دیده شدن وارد شوید، کلید را بردارید و سپس از در مورد نظر استفاده کنید. پیدا کردن محل مورد نظر خود یک چالش محسوب می شود، حال رسیدن به آن محل بدون این که توسط هیولاها دیده شوید هم کار ساده‌ای نخواهد بود. اصولا زمانی که به اواسط بازی می رسید، دیگری خبری از مسیرهای راست و مستقیم نخواهد بود. دنیای بازی، در مقیاس با خودِ بازی دنیای خیلی کوچکی نیست. از طرفی، خیلی از ورودی‌ها توسط هیولاها کنترل می شوند. به همین خاطر خیلی اوقات باید مسیر خود را کج کرده و خود را به محل مورد نظر برسانید. مشکل گیم پلی بازی مربوط به اواخر بازی می شود. تا یک جایی از بازی، می توانید با سختی آن کنار بیایید. واضح است که The Coma 2: Vicious Sisters بازی سختی است و قبل از این که بازی را تهیه کنید، باید این نکته را بدانید. ولی خب سختی بازی در مراحل پایانی آن، غیر منطقی است. عملا شما از مُردن ناامید شده و از بازی کردن مداوم The Coma 2: Vicious Sisters خسته خواهید شد. به خصوص این که بازی حداقل در گیم پلی خود هیچ المان خاص و منحصر به فردی ندارد که بتوانید به واسطه آن، حداقل تنوعی را احساس کنید. اوج هنر سازندگان، در این بوده که مراحل را به گونه‌ای بسازند که تا جای ممکن، هیچ دو مرحله‌ای به هم شبیه نباشند. با این حال The Coma 2: Vicious Sisters از ویژگی خاصی که بتواند بین خودش و دیگر بازی‌های مشابه تفاوتی ایجاد کند، محروم است. جذابیت‌های بازی The Coma 2: Vicious Sisters بیش از آن که به گیم پلی بازی مربوط شوند، به لطف داستان جذاب و همچنین اتمسفر فوق العاده بازی هستند. Devespresso Games در بخش هنری، فنی و همچنین بازی‌نامه نویسی توانسته عملکرد درخشانی را از خود بر جای بگذارد. اگر غیر از این بود، The Coma 2: Vicious Sisters می توانست تبدیل به یک بازی خسته‌ کننده، کسل کننده و تکراری شود. یک بازی سخت که کم تر کسی رغبت به تجربه آن می کند.

دنیای ناشناخته‌ی کما | نقد و بررسی بازی The Coma 2: Vicious Sisters - گیمفا

با گشتن در محیط بازی، می توانید یک سری آیتم هایی را پیدا کنید که شدیدا به کارتان می آیند. آیتم‌هایی که به لطف آن‌ها می توانید مثلا استقامت خود را افزایش دهید. این نکته را باید در نظر داشته باشید که بازی The Coma 2: Vicious Sisters اساسا در یک محیط بسته دنبال می شود ولی خب سیستم Explore ( کاوش ) در بازی تعریف شده است. به این ترتیب به غیر از آیتم‌های اصلی که باید پیدا کنید، می توانید موارد دیگری را هم در جست و جوهای خود پیدا کرده و مورد استفاده قرار دهید.

به طور کلی وقتی صحبت از گرافیک می شود، انصافا The Coma 2: Vicious Sisters فراتر از انتظارات ظاهر می شود. مکالمات بازی در یک تکست باکس به نمایش درآمده و گاهی اوقات نیز شما باید تصمیماتی را در طول بازی بگیرید. به جز انیمیشن‌هایی که مربوط به راه رفتن شخصیت اصلی بازی، مینا، می شوند، انیمیشن‌هایی که در مکالمات بین مینا و دیگر کاراکترها دیده می شوند هم در شرایط مطلوبی قرار دارند. حتی ظاهر مینا با ویژگی‌های اخلاقی اش، همخوانی دارد. همچنین برای این که با هنر سازندگان در بخش طراحی هنری دنیای بازی آشنا شوید، لازم نیست منتظر باشید تا مینا وارد کما شود. از همان بدو ورود به مدرسه متوجه می شوید که شرایط گرافیکی بازی به چه ترتیب است. مشخص است که طراحان بازی، سعی کرده‌اند تا تک تک جزئیات را تا حد توان رعایت کنند. خب موفق هم شده اند و محصول نهایی حقیقتا، شگفت انگیز است. حال اگر دوست دارید تا بدانید تجربه یک بازی ترسناک دو بعدی واقعا چه احساسی دارد، کمی تحمل کنید تا وارد دنیای کما شوید. اتسمفر بی نظیر بازی شما را عرق در خود می کند. از این نظر، راستش را بخواهید The Coma 2: Vicious Sisters یکی از بهترین بازی‌های دو بعدی است که تاکنون تجربه کرده ام. همین موضوع در رابطه با اصوات بازی هم صدق می کنند. صداهایی نظیر صدای پای مینا، صدای نفس‌های وی و صدای پای دشمنانی که به دنبال شما هستند، رعشه به تن بازیکن می اندازند. به طور کلی، اتمسفر بازی The Coma 2: Vicious Sisters در یک کلام، فراتر از آن چیزی است که حتی بتوانید تصورش را بکنید. چنین چیزی از یک استودیوی صاحب نام بازی‌سازی انتظار می رود ولی وقتی در مورد استودیوی کوچک و نوپایی مثل Devespresso Games صحبت می کنیم، می توان از لفظ شگفت انگیز استفاده کرد.

دنیای ناشناخته‌ی کما | نقد و بررسی بازی The Coma 2: Vicious Sisters - گیمفا

به غیر از گیم پلی در بقیه زمینه‌ها، بازی The Coma 2: Vicious Sisters تمامی استانداردهای لازم را رعایت کرده و محصولی به شمار می رود، که به جرات می توان گفت که از سازنده‌اش بزرگ تر است

می دانید بزرگترین مشکل بازی The Coma 2 Vicious Sisters چیست؟ این است که گیم پلی بازی نسبت به قبل، تغییراتی را نداشته که بتوانیم از آن‌ها به عنوان “یک سری تغییرات چشم گیر” استفاده کنیم. اما در بقیه زمینه‌ها، بازی The Coma 2: Vicious Sisters تمامی استانداردهای لازم را رعایت کرده و محصولی به شمار می رود، که به جرات می توان گفت که از سازنده‌اش بزرگ تر است! استودیو Devespresso Games بر روی طراحی هنری بازی، داستان بازی، اتمسفر و صداهای پس زمینه بازی، موسیقی ها و نورپردازی و همچنین محیط های بازی به بهترین شکل ممکن مانور داده و در نهایت هم محصولی را خلق کرده که از همه این جهات، یک بازی نه تنها استاندارد، بلکه فراتر از انتظارات است. اگر چه گیم پلی بازی به طور کلی، یک ضعف برای آخرین محصول استودیو Devespresso Games محسوب می شود، ولی این استودیو پس از شکست در توسعه Vambrace Cold Soul، اکنون روند توسعه عنوانی را به پایان رسانده که می تواند به آن ببالد. اگر The Coma 2: Vicious Sister شروعی دوباره برای Devespresso Games به شمار برود و این استودیو کره‌ای با همین روند بر روی بازی‌های آینده‌اش کار کرده و اشتباهات خود در The Coma 2 Vicious Sisters را محصولات بعدی اش تکرار نکند، می تواند گیمرهای زیادی را به خود امیدوار کند.

دنیای ناشناخته‌ی کما | نقد و بررسی بازی The Coma 2: Vicious Sisters - گیمفا

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

دنیای ناشناخته‌ی کما | نقد و بررسی بازی The Coma 2: Vicious Sisters - گیمفا
دنیای ناشناخته‌ی کما | نقد و بررسی بازی The Coma 2: Vicious Sisters - گیمفا
دنیای ناشناخته‌ی کما | نقد و بررسی بازی The Coma 2: Vicious Sisters - گیمفا
دنیای ناشناخته‌ی کما | نقد و بررسی بازی The Coma 2: Vicious Sisters - گیمفا
دنیای ناشناخته‌ی کما | نقد و بررسی بازی The Coma 2: Vicious Sisters - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

دنیای ناشناخته‌ی کما | نقد و بررسی بازی The Coma 2: Vicious Sisters - گیمفا
دنیای ناشناخته‌ی کما | نقد و بررسی بازی The Coma 2: Vicious Sisters - گیمفا