شایعه: اطلاعات بسیار زیادی از بازی Elden Ring فاش شد - گیمفا
شایعه: اطلاعات بسیار زیادی از بازی Elden Ring فاش شد - گیمفا
شایعه: اطلاعات بسیار زیادی از بازی Elden Ring فاش شد - گیمفا
شایعه: اطلاعات بسیار زیادی از بازی Elden Ring فاش شد - گیمفا

شایعه: اطلاعات بسیار زیادی از بازی Elden Ring فاش شد

امیرحسین نصرتی
۰۹:۰۵ ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
شایعه: اطلاعات بسیار زیادی از بازی Elden Ring فاش شد - گیمفا

باوجود این‌که گفته می‌شود Elden Ring بلندپروازانه‌ترین عنوان ساخته شده توسط فرام سافت‌ور (From Software) خواهد بود اما اطلاعات بسیار کمی از این بازی و تفاوت‌های آن نسبت به سایر عناوین استودیو منتشر شده است. همین موضوع نیز راه را برای شایعه‌پراکنی و یا انتشار اخبار داخلیِ غیررسمی و باورکردنشان هموار می‌کند.

اوایل ماه جاری یکی از کاربران انجمن Reddit به‌نام Omni، که سابقه‌ی بسیار خوبی در فاش کردن اطلاعات محرمانه و داخلی فرام سافت‌ور دارد، جزئیات جدیدی از این بازی منتشر کرد. وی در صحبت‌هایش توضیح داد که چگونه طراحی جهان بازی از جهات مختلف بالاتر از سری Dark Souls قرار می‌گیرد و آن‌ها را یک پله پائین‌تر از خود می‌بیند. او اشاره کرد طراحی چشم‌انداز Elden Ring از اسکاتلند الهام گرفته شده و جهانِ بازی از Shadow of The Colossus؛ عنوانی که از دنیای بسیار شگفت‌انگیزی بهره می‌بُرد، تاثیر گرفته است.

به‌علاوه به‌گفته‌ی Omni بسیاری از عناصر این بازی پویا هستند و این المان‌ها شامل جای‌گذاری دشمنان، چرخه‌ی شب و روز و سیستم آب و هوای خودکار می‌شوند. همچنین در Elden Ring مکان‌های کوچک‌تری مانند سری Souls نیز وجود دارند اما تنواع آن‌ها زیاد بوده و تمام آن‌ها با دشمنانی پُر شده‌اند که باهوش‌تر از قبل هستند و با استراتژی مخصوصی به شما حمله می‌کنند.

به‌عنوان کسی که با اکثر بازی‌های جهان‌باز دهه‌ی اخیر (مخصوصاً عناوین AAA و حتی The Legend of Zelda: Breath of the Wild) آشنایی ندارد باید بگویم اگر شما هم مثل من هستید، واقعاً لازم نیست نگران چگونگی پیاده‌سازی یک بازی جهان‌باز توسط فرام سافت‌ور باشید. به همین دلیل است که آنان از صدا کردن Elden Ring به‌عنوان یک بازی جهان‌باز خودداری کرده و آن را عنوانی “فضا باز” (Open Field) می‌خوانند. استفاده از این عبارت یعنی مکان‌های ساخته شده بزرگ‌تر از بازی‌های قبلی هستند اما در عین حال از بسیاری عناصر محبوب و مرسوم عناوین جهان‌باز پیروی نمی‌کنند. توجه داشته باشید این بدین معنی نیست که “پس ما قبلاً Dark Souls را ساختیم اما الان فضاها را بزرگ‌تر می‌کنیم تا بتوان با اسب نیز در آن‌ها گذر کرد”. البته مکان‌های کوچک‌تر مانند راهروهای Dark Souls نیز در بازی حضور دارند.

Omni همچنین تائید کرد که Elden Ring حاوی بخش چندنفره نیز خواهد بود:

بخش چندنفره در بازی حضور دارد ولی راستش را بخواهید من واقعاً به بازی‌های چندنفره علاقه ندارم بنابراین زحمت فهمیدن اطلاعات خاص در این‌باره را به خودم ندادم.

در نهایت نیز وی با صحبت درباره‌ی جزئیاتِ مکانیزم‌های بازی و منابع الهامِ آن، به افشای اطلاعاتِ خود خاتمه داد:

نمی‌خواهم وعده‌ای بدهم که از برآورده شدنش اطمینان نداشته باشم اما برخی موارد تاکنون قطعی هستند و تغییری نمی‌کنند؛ مانند تمام چشم‌انداز بازی که از اسکاتلند و یا عنوان Shadow of The Colossus الهام گرفته است یا چرخه‌ی شب/روز و آب و هوای پویای بازی. اما موارد کوچکی نیز وجود دارند که معلوم نیست در نسخه‌ی نهایی و گلد شده‌ی بازی حضور داشته باشند؛ چیزهایی مانند مکان‌ها، جزئیات محیط، شخصیت‌های غیرقابل بازی (NPC) و سیستم گیم‌پلی. چیزی که در ژانویه قطعی است و حقیقت دارد ممکن است تا ماه مِی دیگر حقیقت نداشته باشد. بنابراین سعی می‌کنم از ارائه‌ی اطلاعات کوچک یا بزرگِ خاص خودداری کنم.

باوجود این‌که سابقه‌ی Omni نشان داده است که وی می‌تواند منبع قابل اعتمادی باشد، اما بازهم تا زمانی که این اطلاعات به‌صورت رسمی توسط فرام سافت‌ور یا باندای نامکو (Bandai Namco)، ناشر این بازی، تائید نشده‌اند تنها می‌توان به چشم شایعه به آن‌ها نگاه کرد. Elden Ring در تاریخ نامشخصی برای پلتفرم‌های رایانه‌های شخصی، پلی‌استیشن ۴ و اکس‌باکس وان منتشر خواهد شد.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

شایعه: اطلاعات بسیار زیادی از بازی Elden Ring فاش شد - گیمفا
شایعه: اطلاعات بسیار زیادی از بازی Elden Ring فاش شد - گیمفا
شایعه: اطلاعات بسیار زیادی از بازی Elden Ring فاش شد - گیمفا
شایعه: اطلاعات بسیار زیادی از بازی Elden Ring فاش شد - گیمفا
شایعه: اطلاعات بسیار زیادی از بازی Elden Ring فاش شد - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • MR_Redmond گفت:

    یه اثر دیگه مثل dark souls 3 و sekiro و bloodborne.
    این بازی هم حتما موفق میشه،

  • امیدوارم استاد از تو این بازی هم بتونه شاهکارهایی در حد بلادبورن و دارک سولز دربیاره…خیلی منتظر این عنوانم

  • توی این نسل که اگه بخوایم شروعشو از ۲۰۱۴ بدونیم…
    من با دو سالش ۲۰۱۵-۲۰۱۸ واقعا لذت بردم
    ۲۰۱۵:بلادبورن_متال گیر_ویچر۳_فال اوت۴ و…
    ۲۰۱۸:گاد_رد دد۲_اسپایدرمن_دترویت_اساسین و…
    و حالا قطعا ۲۰۲۰ هم واسه من عدد ۲ رو به ۳ میرسونه…همیشه سال آخر کنسول‌ها…با شکوه به پایان میرسه…
    روی برگه….خیلیا جنگ اصلیو بین لست۲ و سایبر میدونن….اما انصافا نمیشه هیجان زده نشد و با خودت نگی که مگه میشه سالی بهتر از ۲۰۲۰ هم بیاد….از فاینال۷ و نیو۲ و داینینگ لایت۲ و هیلو و گاست و دووم و رزیدنت اویل۳ و همین الدن رینگ….بازیهایی که معرفی نشدن یا شدن و ما ۱۰۰٪ خیالمون راحت نیست فاکتور گرفتم….
    میازاکی همیشه ثابت کرده که بی سروصدا میاد و همه معادلاتو بهم میریزه و میره….
    کاری که به راحتی با سکیرو کرد…
    بچه ها الدن رینگ غوله بی شاخو دمی میشه با نویسندگی مارتین و تیم فرام سافتور و کارگردانی استاد میازاکی…

    • Vagabond گفت:

      سال ۲۰۲۰ بهشت گیمرها خواهد بود

    • HEISENBERG گفت:

      نه من باهات مخالفم….برای من همه ی سال های گیم لذت بخش بودن…حتی اگه توی یک سال یک بازی هم بیاد که من ازش خوشم بیاد،اون سال برای من خوبه.۲۰۱۴:evil within1,cod advanced warfare
      ۲۰۱۵:mgs v tpp,witcher3,ori,fallout
      ۲۰۱۶:doom4,inside
      ۲۰۱۷:evil within2,outlast2,re7
      ۲۰۱۸:بازی بود به اسمnothing :rotfl:
      ۲۰۱۹:re2 remake,dmc5,terminator resistance
      ازهمه ی سال های گیم لذت ببریم با کم کردن توقعاتمون 😎

      • Phos گفت:

        ۲۰۱۸:بازی ای بود به اسم nothing :rotfl:
        دقیقا من هم فقط همین یه بازی رو داخل سال۲۰۱۸بازی کردم :rotfl: :rotfl: :rotfl:

      • نه رفیق …منظورمنو متوجه نشدی…به توقع ربطی نداره اصلا…
        آره…منم توی هر سال حداقل ۲-۳ تا عنوان بوده که باهاش عشق کنم…مثل همین ۲۰۱۹….سکیرو اویل۲…همین دث استرندینگ…اپیزود۸ هستم….به معنای واقعی کلمه دارم با این بازی لذت میبرم…داستان بازی جوری جا افتاده که هر لحظه از هر کاراکتر یه چیزایی میبینیو میشنوی که کف میکنی…این که توی داستان بازی یه کاراکتر یه داستان منحصر بفرد داره که توی ذهن خودش برای گیمر تعریفش میکنه…کات سینای بازی به جرائت جزو سه تای برتر…گیم پلی بازی هر لحظه کامل تر میشه…دث استرندینگ باز تعریف واقعی آخر زمان از دید کوجیماس…که توی اوج پیشرفت علم نشون میده که زمانی که انسان تنها باشه هیچی نیست…هر چقدرم که علم وحشتناک پیشرفت کرده باشه..موزیک بازی شده رفیق شفیق من توی خلوتم….سرگذشت عجیب فریگل و هارت من و خیلیای دیگه بهت میگن که کوجیما بعد از سی سال هنوز قصه گوی قهاریه…
        اما طرف صحبت من از نظر بهترین بودن….کیفیت در کنار کمیت هست….یعنی قطعا عناوین ۲۰۱۹ با تمام خوب بودنشون به ۲۰۱۸ نمیرسن….چون تعدادشون کمتر بود….

        • HEISENBERG گفت:

          دث که به نظرم بدترین بازی کوجیماست.من وقتی داستانmgs3 رو میخوندم‌پیش خودم‌گفتم به به عجب داستان خفنی و همچنینmgs4.ولی داستانdeath رو که دیدم یک داستان معمولی بدردنخور…بگم که این نظر منه…من خودمmgs5 رو۱۰۰۰ساعت بازی کردم و در باهوش بودن کوجیما که شکی نیست…امه دیگه متاسفانه افت کرده و به نظرم درست بشو هم نیست بازی بعدیش هم به نظرمdeath stranding2 هست…کوجیما باdeathمن یکی رو که ناامید کرد…این اون کوجیمایی نیست که داستان خفنmgs3 رو واسمون تعریف کرد(بازیشم کردمافکر نکنی فقط داستانشو خوندم)این اونی نیست که گیمپای خفنmgs v tpp رو طراحی کرد…با لاخره ستاره هاهم یک روزی افول میکنن و دث افول کوجیماست.وسلام 😀

          • آره رفیق…۱۰۰٪ نظر شخصی تو هست…متال ۳ و ۴ شاهکارن …شکی نیست…اما وقتی راجب دث استرندینگ که به قول شما داستانشو فقط نخوندی و تجربشم کردی و هیچی نداره….از این نظرت سر درد میگیرم…میدونی چرا؟؟؟؟؟؟؟
            چون هیچ توضیحی نمیدی…فقط میگی بد…
            کدوم از بازیای سال ۲۰۱۹ توی همین داستان که به قول شما هیچی نداره بهتر از دث بودن؟؟؟؟؟؟؟؟
            سکیرو؟
            اویل۲؟
            کنترل؟
            استار وار؟
            معیار خوب بودن تو چی هست اصلا؟؟؟؟؟
            زمانی که من بخوام یه اثرو بکوبم…کاری نداره که…نظرم میشه مثل شما…
            اما وقتی نه از گرافیک نه از نو آوریاش و نه از موسیقیش و نه از کارگردانیش نمیگی چیزی…من احساس میکنم که غیر منطقی صحبت میکنی…
            شما دث استرندینگو تمومم کردی فکر کنم…
            اثبات نظرم از بهترینای سالیه که هنوز ادامه داره و دث پیشتازه…اثبات حرفم…گرفتن بیشترین جایزه از مراسم گیم اواردز…اثبات حرفم بیشترین نامزدیه….توی همه این بخشا حتی از بازی سال که سکیرو باشه جلوتر هست که دو تا جایزه گرفت که یکیش بازی سال بود( سکیرو عالیه )
            اما کاشکی زمانی که شما بازیو بدون تجربه…نقد میکنید…فکر کنید که چند نفر با دلایل بیشتر حرف شمارو نقض میکنن

        • برای من سال ۲۰۱۷
          با بازی horizon، یعنی من از ساعت ۲ صبح تا ساعت ۷ صبح بازی میکردم، تو دنیای زیباش میگشتم، ماموریت انجام میدتدم و خیلی کار دیگه…… البته سال ۲۰۱۵ و شاهکار بلادبورنم بود….. تو طول تجربه گیمینگم هیچ لذتی که این دو بازی به علاوه دلست آف آس و اویل ۴ به من دادن رو هیچ بازی و یا حتی فیلمی به من نداد….. افتخار میکنم که گیمرم :rose: :heart:

    • به به چه کامنت قشنگی
      برای من سال ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ و ۲۰۱۸ بهترینه و دقیقا همین بازیایی که مثال زدی
      اما ۲۰۱۴ با اینکه کلا ۴ سال گذشته اما احساس میکنم خیلی گذشته و لذت نابی بردیم اون موقع(گمون کنم دایینگ لایت هم اون موقع اومد؟ تجربه بسیار عجیبی بود و حسابی کیف میداد دراگون ایج هم که شاهکاری بود برا خودش و اولین تجربه آر پی جی من بود یادش بخیر)
      ۲۰۱۵ که تک تک بازیاش عالی بودن
      و اما ۲۰۱۸ که گاد و رد دد اومد و از بهترین رقابت ها بود و بازی رد دد برای من تبدیل به بازی شد که اگه همه پرسیدن به چه چیزی تو بازی کردن افتخار میکنی من این بازیو براش مثال بزنم
      در کل این سه سالو خیلی دوست دارم شخصا به امید تکرار در ۲۰۲۰

      • قربونت محمد جان…منم با نظرت جز ۲۰۱۴ موافقم….
        توی این نسل انتخاب برای بهترین سال قطعا هیجان انگیزترینشون ۲۰۱۸ بود…سخت ترین کار دنیا هم انخاب بین این ۲ شاهکار بود که با همون فاصله کمی که تو رد دد۲ رو انتخاب کردی من گادو انتخاب کردم و کاملا به نظرت احترام میزارم…

    • AL1K1NG گفت:

      برترین بازی تاریخ نسل بشریت از ازل تا ابد ک امسال میاد رو نام نبردی . . .
      STREETS OF RAGE 4
      این بازی یا متاش ۱۰۰ میشه یا حقشو خوردن
      بیگ وینر و گوتی نشه ک اصن ننگ به این صنعت کثیف پول پرست
      کسی هم با من بحث نکنه
      همینه ک هست

    • Phos گفت:

      برای من بهترین سال ۲۰۱۹ هستش:
      ۱٫resident evil2
      ۲٫devil may cry5
      ۳٫sekiro
      ۴٫code vein
      ۵٫star wars jedi
      ۶٫control

  • biosoroushock گفت:

    چه شود اثر جدید استاد،کاملا به موفقیت بازیش اطمینان دارم

  • Vagabond گفت:

    بنظر میاد میازاکی و فرام سافتور میخواند با این بازی از عناوین شاهکار قبلیشون هم جلو بزنند
    قطعا این بازی هر سالی بیاد از بهترین ها میشه و اگر ۲۰۲۰ بیاد حتی میتونه مدعی گوتی باشه

  • GameWorld گفت:

    حالا که فکر میکنم میبینم چقد بازی درجه یک قراره بیاد تو سال ۲۰۲۰ :
    The Last of Us Part II
    Cyberpunk 2077
    Dying Light 2
    Ori and the Will of the Wisps
    Doom Eternal
    Resident Evil 3 Remake
    Final Fantasy 7 Remake
    Wasteland 3
    Ghost of Tsushima
    Marvel’s Avengers
    Halo Infinite
    Watch Dogs: Legion
    Elden Ring
    Beyond Good & Evil 2
    Death Stranding PC
    Microsoft Flight Simulator
    Age of Empires 4
    Little Nightmares 2
    Desperados 3
    CrossfireX
    و خیلی بازی های بزرگ دیگه که معرفی نشدن
    واقعا عالی خواهد بود این سال :inlove:

  • 1Q2W3E4R5T6Y7U8I9O0P گفت:

    گیمفا جان ما اینقدر شایعه نزار دیگه یه خبر واقعی بده

شایعه: اطلاعات بسیار زیادی از بازی Elden Ring فاش شد - گیمفا