بازیهای موبایلی نینتندو بالغ بر یک میلیارد دلار درآمد داشتهاند
در گذشته، سیاستهای نینتندو همواره مانع از انتشار بازیهای این کمپانی برای پلتفرمهای دیگر، مخصوصاً گوشیهای هوشمند میشد. اما، این امر در سالهای اخیر دستخوش تغییراتی شده است و نینتندو هم اکنون به بازار بازیهای موبایلی، به چشم یک تجارت پرسود نگاه میکند. اخیراً اطلاعات منتشر شده نشان میدهند که این تجارت، سودی بالغ بر یک میلیارد دلار را به حساب نینتندو واریز کرده است.
به گزارش سایت SensorTower، شش بازی شاخص موبایلی نینتندو در سیستم عاملهای اندروید و iOS، در مجموع بیش از ۴۵۲ میلیون بار دانلود شده و بالغ بر یک میلیارد دلار درآمد داشتهاند. اما، اگر بخواهیم به جزئیات درآمد حاصله از این بازیها نگاهی بیندازیم، میبینیم که تک بازی Fire Emblem Heroes حدود ۶۱ درصد سود (۶۵۶ میلیون دلار) از درآمد بازیهای موبایلی نینتندو را شامل میشود. علاوه براین، بازیهای Animal Crossing: Pocket Camp با ۱۲ درصد (۱۳۱ میلیون دلار) و Dragalia Lost با ۱۱ درصد (۱۲۳ میلیون دلار)، در رتبههای بعدی این فهرست قرار دارند.
نکته قابل توجه در مورد بازی Fire Emblem Heroes این است که این بازی رایگان، تنها با ۱۸ میلیون بار دانلود توانسته تا به چنین سودی دست پیدا کند. به عبارتی دیگر، بازیبازان و علاقهمندان آن به صورت میانگین، رقمی معادل ۳۶ تا ۴۱ دلار را صرف خرید آیتمها و موارد دیگر در این بازی کردهاند.
همچنین، بازی Mario Kart Tour که در ماههای اخیر برای اولین بار به گوشیهای هوشمند راه پیدا کرد، تاکنون هشت درصد (۸۶ میلیون دلار) از این درآمد هنگفتِ ۱ میلیارد دلاری را به نام خود ثبت کرده است. از طرفی دیگر، Super Mario Run، با بیش از ۲۴۴ میلیون دانلود و رکورددارِ بیشترین دانلود شدهها در میان بازیهای نینتندو، تنها هفت درصد (۷۶ میلیون دلار) از کل درآمد نینتندو از بازیهای موبایلی را شامل میشود. Dr. Mario World نیز در آخرین جایگاه این فهرست با یک درصد (۴٫۸ میلیون دلار) قرار گرفته است.
از نظر موقعیت جغرافیایی، طبیعتاً سهم عمدهای از این درآمد مربوط به کشور ژاپن با ۵۴ درصد (۵۸۱ میلیون دلار) است و پس از آن، ایالات متحده با ۳۱۶ میلیون دلار یا ۲۹ درصد قرار دارد.
این درحالی است که در سال ۲۰۱۴، رئیس فقید نینتندو یعنی ساتورو ایواتا (Satoru Iwata)، اظهار کرده بود که:
سود حاصله از فروش عناوین نینتندو روی گوشیهای هوشمند، هرچقدر هم که باشد، ارزش ریسک کردن و زیر پا گذاشتن سیاستهای دیرینه نینتندو را ندارد. برای مثال ماریو مختص دنیای نینتندو است و اگر بخواهیم آن را با گوشیهای هوشمند به اشتراک بگذاریم، قطعاً به اعتماد طرفداران نینتندو ضربه خواهیم زد.
در مجموع، سیاستهای این چنینی از سوی ایواتا، پس از مرگ او در سال ۲۰۱۵ به کلی فراموش شد و تیم مدیریتیِ جدید این کمپانی، بلافاصله موافقت خود با توسعهی بازیهای نینتندو برای گوشیهای هوشمند را اعلام کرد.
پر بحثترینها
- مایکروسافت به سازندگان خود هشدار میدهد که از طراحی شخصیتهای زن با اندام اغراق شده خودداری کنند
- تعداد بازیکنان همزمان Horizon Forbidden West در استیم از ۴۰ هزار نفر عبور کرد
- ویدیوی اختصاصی: گیمپلی و معرفی بازی Rise of the Ronin
- عملکرد خوب استودیوی Nixxes در پورت PC بازی Horizon Forbidden West
- احتمال عرضه Final Fantasy 16 برای پلتفرمهای دیگر وجود دارد
- فیل اسپنسر: اخراجها در اکتیویژن برای کسب سود ضروری بود
- گزارش: Xbox در مقطعی اکثر عناوین خود را برای PS5 منتشر خواهد کرد
- کدام نسخه از بازی GTA از همه محبوبتر است؟ + ویدیو
- احتمال پشتیبانی Xbox Series از فناوری FSR 3 Frame Generation در آینده
- گزارش: توسعهدهندگان ترد پارتی پتانسیلهای ایکس باکس را زیر سوال میبرند
نظرات
متا کم،سود زیاد
ولی یکم بد جور بهینه سازی شده بود بازیاش برا موبایل
می شد ناکامورا مثل آدم از کوجیما بخواد با یه تیم جدید تو کنامی موازی با آی پی های دیگه رو بازی های موبایلی هم کار کنه ، کاری که همین حالا هم “کوجیما پروداکشنز” داره انجامش میده. نتیجه فقط … شدن تو متال گیر و از بین رفتن سایلنت هیل شد!!!…