فیل اسپنسر به دنبال تمرکز بیشتر برروی نرخ فریم بازی‌ها در نسل آینده است - گیمفا
فیل اسپنسر به دنبال تمرکز بیشتر برروی نرخ فریم بازی‌ها در نسل آینده است - گیمفا
فیل اسپنسر به دنبال تمرکز بیشتر برروی نرخ فریم بازی‌ها در نسل آینده است - گیمفا
فیل اسپنسر به دنبال تمرکز بیشتر برروی نرخ فریم بازی‌ها در نسل آینده است - گیمفا

فیل اسپنسر به دنبال تمرکز بیشتر برروی نرخ فریم بازی‌ها در نسل آینده است

truth seeker
۱۷:۳۰ ۱۳۹۸/۱۱/۰۸
فیل اسپنسر به دنبال تمرکز بیشتر برروی نرخ فریم بازی‌ها در نسل آینده است - گیمفا

اگرچه هر دو کنسول پلی‌استیشن ۵ و اکس‌باکس سری اکس وعده‌ی ارائه‌ی رزولوشنی بالاتر از رزولوشن نسل فعلی را به کاربران داده‌اند ولی به نظر می‌رسد آقای فیل اسپنسر (Phil Spencer) در کنار رزولوشن، قصد دارد تمرکز ویژه‌ای برروی نرخ فریم داشته باشد.

در جدیدترین مصاحبه با Stevivor، آقای فیل اسپنسر بیان کرده است که اگرچه شرکت مایکروسافت امکانات و آزادی لازم را در اختیار بازی‌سازان قرار داده است تا بتوانند بازی دلخواه خود را برای کنسول اکس‌باکس توسعه دهند ولی ایشان دوست دارند که بازی‌های آینده کیفیتی مشابه عناوین فعلی برروی اکس‌باکس وان اکس را داشته باشند. با توجه به ضعف پردازنده‌ها در مقایسه با کارت‌های گرافیکی، دست‌یابی به چنین هدفی در نسل فعلی ممکن نبود. با این حال، آقای اسپنسر ترجیح می‌دهد که در آینده هم برروی رزولوشن بازی‌ها و هم برروی کیفیت تجربه‌ی آن‌ها تمرکز کند.

ما هیچ وقت تلاش نکردیم بازی‌سازان را در ساخت محصولات برای پلتفرم‌هایمان محدود کنیم؛ چه کسانی که به دنبال رسیدن به نرخ فریم ۶۰ برروی اکس‌باکس ۳۶۰ بودند و یا الان که افراد به دنبال رسیدن به رزولوشن ۴K و نرخ فریم ۶۰ برروی اکس‌باکس وان اکس هستند. ما می‌خواهیم به آن‌ها ابزار لازم را بدهیم تا بتوانند آن‌چه که به دنبال آن هستند را به راحتی آزمایش کنند.

من باور دارم که ما با اکس‌باکس وان اکس به جایی در این نسل رسیدیم که بازی‌ها فوق‌العاده به نظر می‌رسیدند ولی با این حال، همیشه کارهایی وجود دارند که می‌توانیم انجام دهیم تا بازی‌ها از این هم بهتر به نظر برسند. با این حال، من می‌خواهم بازی‌ها همان اندازه که خوب به نظر می‌رسند، تجربه‌ و احساسی خوب را نیز به مخاطب عرضه کنند. ما عموما چنین قابلیتی را در این نسل در اختیار نداشتیم؛ چرا که قدرت پردازنده‌ی استفاده شده در اکس‌باکس در مقایسه با گرافیک کم‌تر بود. به همین دلیل ما نمی‌توانستیم به همان احساس، نرخ فریم، پیوستگی یا Refresh Rate متغیر که به دنبال آن بودیم، دست یابیم.

همان‌طور که به آینده نگاه می‌‎کردیم، احساس و کیفیت تجربه‌ی بازی‌ها چیزی بود که ما می‌خواستیم برروی آن تمرکز کنیم، نه این که فقط تعداد بیشتری پیکسل را برروی صفحه نمایش قرار دهیم.

اگرچه هنوز جزییات کامل سخت‌افزاری کنسول اکس‌باکس سری اکس منتشر نشده است ولی آخرین گزارش‌ها حاکی از این بودند که کنسول قصد دارد توانی معادل ۱۲ ترافلاپس را در اختیار کاربران قرار دهد که احتمالا برای اجرای بازی‌ها با کیفیت مد نظر آقای اسپنسر کافی خواهد بود. اگرچه تنظیم نرخ فریم بازی‌ها در نهایت به سازندگان بستگی دارد ولی با توجه به صحبت‌های آقای فیل اسپنسر، می‌توانیم انتظار عناوینی بسیار باکیفیت از سوی استودیوهای تحت مدیریت شرکت مایکروسافت را داشته باشیم.

شرکت مایکروسافت قصد دارد کنسول اکس‌باکس سری اکس را تا پایان سال جاری میلادی در اختیار هواداران قرار دهد.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

فیل اسپنسر به دنبال تمرکز بیشتر برروی نرخ فریم بازی‌ها در نسل آینده است - گیمفا
فیل اسپنسر به دنبال تمرکز بیشتر برروی نرخ فریم بازی‌ها در نسل آینده است - گیمفا
فیل اسپنسر به دنبال تمرکز بیشتر برروی نرخ فریم بازی‌ها در نسل آینده است - گیمفا
فیل اسپنسر به دنبال تمرکز بیشتر برروی نرخ فریم بازی‌ها در نسل آینده است - گیمفا
فیل اسپنسر به دنبال تمرکز بیشتر برروی نرخ فریم بازی‌ها در نسل آینده است - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

فیل اسپنسر به دنبال تمرکز بیشتر برروی نرخ فریم بازی‌ها در نسل آینده است - گیمفا