چگونه در هواپیما خواب راحتی داشته باشیم؟ - گیمفا
چگونه در هواپیما خواب راحتی داشته باشیم؟ - گیمفا
چگونه در هواپیما خواب راحتی داشته باشیم؟ - گیمفا
چگونه در هواپیما خواب راحتی داشته باشیم؟ - گیمفا

چگونه در هواپیما خواب راحتی داشته باشیم؟

پست گیمفا
۱۰:۰۰ ۱۳۹۸/۱۱/۰۸
چگونه در هواپیما خواب راحتی داشته باشیم؟ - گیمفا

چه در ماشین باشیم چه در اتوبوس، اتومبیل شخصی، هواپیما و یا هر وسیله نقلیه دیگر، به رعایت یک سری از قوانین و قواعد نیاز داریم تا بتوانیم سفر نسبتا راحتی را تجربه کنیم.

بی شک، به آن اندازه ای که در خانه احساس راحتی می کنیم، نمی توانیم به هنگام سفر از نقطه ای به نقطه دیگر، هر چند کوتاه، همین احساس را داشته باشیم. اما می شود حالت بهتری را به ویژه در وسیله ای به نام هواپیما برای استراحت تجربه کنیم. خوب است تا مروری بر چند ترفند برای داشتن خواب راحت در هواپیما داشته باشیم.

همین حالا جهت مشاهده بلیط هواپیما اینجا را کلیک کنید.

لذت سفر تا رسیدن به مقصد!

این یک حقیقت است که سفر مهم است، نه مقصد! اما وقتی سفر طولانی و طاقت فرسا می شود، آدم به شمارش لحظات برای رسیدن به مقصد می افتد و دیگر فراموش می کند که در لحظه زندگی کند. خواب راحت در سفر چیزی است که بیش تر انسان ها در سفر طلب می کنند؛ به ویژه در هواپیما! آن هم با آن صندلی های جان فرسا و ناراحت و کوچکی که دارد. بعد از دقایقی ورجه وورجه کردن، بالاخره جای خود را در صندلی باز می کنی و با دل خوش می خواهی چُرتی کوتاه بزنی که صدای اعلام وضعیت هواپیما و رفت و آمد مدام مسافران، خواب را بر چشم حرام می کند. ممکن است بارها شب را برای سفر انتخاب کنیم و به این امید که شب است و می توانیم راحت بخوابیم سوار هواپیما می شویم اما باز با فیلم های سینمایی و نوشیدنی های انرژی زا رو به رو می شویم و هوس کار خودش را می کند! اما خبر خوب این است که با همه این مزاحمت های بیرونی و درونی، باز هم چند راه برای داشتن خواب راحت در هواپیما وجود دارد تا بتوانیم به محض رسیدن به مقصد، سرحال، از هواپیما بیرون بیاییم. به جای این که به خود بگویید من نمی توانم در هواپیما بخوابم! با ما همراه شوید تا راه و رسمش را پیدا کنیم.

ساعت محلی مقصد را چک کنید

سعی کنید چند روز قبل از موعد پروازتان، ساعت محلی شهر یا کشور موردنظرتان را بررسی کنید و چند روز مانده به حرکت، ساعت بدن خود را با ساعت محلی مقصد هماهنگ کنید. به عنوان مثال، دو عدد ساعت را پیش خود نگه دارید که یکی از آن ها با کشور مبدأ و دومی با کشور مقصد تنظیم شده باشد. کم کم خود را عادت دهید تا با ساعتی که با ساعت محلی مقصد تنظیم شده، کارهای تان را جلو ببرید و خواب تان را هم با آن تنظیم کنید. با این کار، تغییرات برنامه های روزمره، راحت تر انجام می شود.

صندلی کنار پنجره هواپیما را انتخاب کنید!

اگر به شکل خواب افراد دقت کنیم، متوجه می شویم که بسیاری به جای تکیه دادن به بالشتک صندلی، مایل به راست یا چپ می خوابند. بهترین گزینه که بتوانید تکیه گاه مناسبی برای ناحیه سر خود هنگام خوابیدن در هواپیما داشته باشد، صندلی کنار پنجره است! هستند کسانی که دل شان می خواهد سفری آرام و بی صدا را تجربه کنند؛ برای این دسته از افراد هم می توان صندلی کنار پنجره را پیشنهاد داد تا با تماشای مناظر بیرون، از دست همسفرانی که می خواهند مدام صحبت کنند، فرار کنند.

سبک سفر کنید تا جا باز شود!

همیشه سبک سفر کردن و برداشتن ملزومات و کم کردن وزن و اندازه چمدان ها، باعث راحت تر شدن سفر می شود. قسمتی در هر هواپیما وجود دارد که امکان قرار دادن چمدان ها را به مسافران می دهد؛ یک قسمت، جلوی پای مسافر قرار دارد، اگر سعی کنید حجم کم تری از بار را در قسمت جلو صندلی بگذارید، می توانید جای بیش تری برای دراز کردن پاهای تان داشته باشید و با این حالت، به مراتب، خواب باکیفیت تری را تجربه خواهید کرد.

خانه را به هواپیما بیاورید!

به خواب رفتن به صورت طاق باز برای عده کمی امکان پذیر است. بسیاری از افراد، یا به شانه چپ می خوابند یا به شانه راست. قبل از سفر به این موضوع توجه کنید که با کدام طرف به خواب می روید و طبق چپ و راست بودن طرز خواب تان، صندلی مورد نظر خود را انتخاب کنید؛ مثال اگر به شانه راست می خوابید، صندلی های سمت راست هواپیما که دسته شان در سمت راست است را انتخاب کنید و اگر به شانه چپ می خوابید، صندلی های سمت چپ را انتخاب کنید.

چگونه در هواپیما خواب راحتی داشته باشیم؟ - گیمفا

ملزومات خواب را فراهم کنید

چندسالی است که بالشتک های گردنی برای استراحت در وسایل نقلیه طراحی شده است. این بالشتک ها برای هر کسی که از هواپیما استفاده می کند، ضروری است. از دیگر ملزومات خواب در جایی پرنور مانند هواپیما، چشم بندهای مخصوص خواب است. هیچ چیز مانند یک چشم بند مشکی و نرم نمی تواند حس خواب را به چشم منتقل کند. هستند کسانی که به صدا حساس هستند و نمی توانند با وجود صدا، خواب راحتی داشته باشند. بهتر است در فضایی مانند هواپیما از گوشگیرهای مخصوص صدا استفاده کنند تا بتوانند خواب راحت تری داشته باشند. صدای کودک، صدای بازی با کارت های بازی، صدای اعلام های گاه به گاه مهماندار هواپیما، بیش ترین صداهایی هستند که در هواپیما، مسافران را آزار می دهد.

پرواز را سخت نگیرید!

پیشنهاد پوشیدن پیژامه در هواپیما، پیشنهاد جالبی به نظر نمی رسد اما بهتر است به جای پوشیدن کت و شلوار و لباس های رسمی، آن هم در حالتی که نیاز ندارید، لباسی راحت تر و سبک تر برای طول مدت پروازتان انتخاب کنید. به ویژه اگر سفری طولانی و بالای ۱۰ ساعت داشته باشید، مطمئن باشید که لباس های تان، بعد از مدتی، حتما شما را کلافه خواهند کرد. هرچه قدر هم لباس های شما در طول سفر رسمی و زیبا باشند اما به هنگام پیاده شدن از هواپیما، شما شبیه فردی خواهید بود که بسیار شیک است اما صورتی خسته و بدنی بی حال دارد و این تصویر به هیچ وجه آن تصویری نخواهد بود که شما انتظار نمایش آن را دارید.

گول خوردنی های مجانی را نخورید!

یک بطری نوشیدنی انرژی زا، یا اسنک هایی که با ادویه تفت داده شده اند، بی شک هوس انگیز هستند. اما اگر تمایل به خوابیدن و استراحت کردن دارید بهتر است از این خوراکی های خوشمزه و البته مجانی که مهمانداران هواپیما تعارف می کنند، دوری کنید؛ چرا که به محض خوردن و آشامیدن آن ها، دیگر خبری از خواب نخواهد بود و چشمان تان با تمام خستگی، در تمام طول مسیر باز خواهد ماند. استفاده کافئین در حین سفر، می تواند سطح اضطراب و استرس را افزایش دهد و لذت سفر را از شما بگیرد. همچنین اسنک ها که جز فست فودها به حساب می آیند، باعث ورم ناخوشآیند در معده شما و کلافه گی تان در مسیر می شود.

 

 منبع: eligasht.com

اطلاعات تماس الی گشت:

تلفن: ۰۲۱۸۵۴۰

ایمیل: info@eligasht.com

آدرس: تهران، خیابان بهشتی، خیابان خالد اسلامبولی، کوچه ۲۳، پلاک ۷

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

چگونه در هواپیما خواب راحتی داشته باشیم؟ - گیمفا
چگونه در هواپیما خواب راحتی داشته باشیم؟ - گیمفا
چگونه در هواپیما خواب راحتی داشته باشیم؟ - گیمفا
چگونه در هواپیما خواب راحتی داشته باشیم؟ - گیمفا
چگونه در هواپیما خواب راحتی داشته باشیم؟ - گیمفا

نظرات

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

چگونه در هواپیما خواب راحتی داشته باشیم؟ - گیمفا
چگونه در هواپیما خواب راحتی داشته باشیم؟ - گیمفا