رقابت بین اپیک گیمز و استیم باعث کاهش فروش کلی بازی‌ها برروی رایانه‌های شخصی شده است - گیمفا
رقابت بین اپیک گیمز و استیم باعث کاهش فروش کلی بازی‌ها برروی رایانه‌های شخصی شده است - گیمفا
رقابت بین اپیک گیمز و استیم باعث کاهش فروش کلی بازی‌ها برروی رایانه‌های شخصی شده است - گیمفا
رقابت بین اپیک گیمز و استیم باعث کاهش فروش کلی بازی‌ها برروی رایانه‌های شخصی شده است - گیمفا
رقابت بین اپیک گیمز و استیم باعث کاهش فروش کلی بازی‌ها برروی رایانه‌های شخصی شده است - گیمفا
رقابت بین اپیک گیمز و استیم باعث کاهش فروش کلی بازی‌ها برروی رایانه‌های شخصی شده است - گیمفا

رقابت بین اپیک گیمز و استیم باعث کاهش فروش کلی بازی‌ها برروی رایانه‌های شخصی شده است

آرش بوالحسنی
۱۹:۳۰ ۱۳۹۸/۱۱/۰۴
رقابت بین اپیک گیمز و استیم باعث کاهش فروش کلی بازی‌ها برروی رایانه‌های شخصی شده است - گیمفا

سال ۲۰۱۹، سالی برای رقابت بین پلتفرم‌های مختلف برروی رایانه‌های شخصی بود. به نظر می‌رسد همین مهم باعث شده تا بازی‌بازان پول کم‌تری برای تجربه‌ی بازی‌ها برروی رایانه‌ی شخصی خرج کنند.

آقای مت پیسکاتلا (Mat Piscatella)، یکی از تحلیل‌گران تیم تحقیقاتی NPD که در گزارش آمار مختلف صنعت بازی‌های ویدئویی تخصص دارد، به تازگی مشخص کرده است که فروش بازی‌ها برروی رایانه‌ی شخصی بنا بر چند دلیل با افت مواجه شده است. یکی از این دلایل این است که ورود فروشگاه اپیک گیمز (Epic Games) به بازار، باعث شده تا بین بازی‌بازان تفرقه بیافتد. همین مسئله و عدم راحتی تجربه‌ی بازی‌ها برروی یک پلتفرم واحد، منجر به خرج پول کم‌تر توسط بازی‌بازان برروی رایانه‌های شخصی شده است. پیسکاتلا در این باره گفت:

جنگ بزرگ پلتفرم‌های رایانه‌های شخصی در سال ۲۰۱۹، ابدا به نفع مشتری‌های این پلتفرم نبوده است. بهبود تجربه‌ی مشتری و همچنین ساده‌سازی پروسه‌ی خرید در سال ۲۰۱۹ با کاهش مواجه شدند که باعث عدم تمایل بازی‌بازان به خرید بازی‌ برروی رایانه‌های شخصی منجر شده است.

پیسکاتلا در ادامه گفت که این مسئله، تقصیر اپیک گیمز نیست و در کل تقسیم بازار بین چند پلتفرم باعث این اتفاق می‌شود:

فروش محتوا برروی رایانه‌های شخصی در سال ۲۰۱۹ با کاهش مواجه شده است. داده‌ها به من می‌گویند که تقسیم بازار بین پلتفرم‌ها در کنار چند عامل دیگر باعث این اتفاق شده است. من به یک پلتفرم خاص اشاره نمی‌کنم، فقط می‌گویم که بازار رایانه‌های شخصی در سال ۲۰۱۹ چندان دلچسب نبوده است.

نه تنها ورود اپیک گیمز عامل مهمی در تقسیم بازار در سال ۲۰۱۹ شده است، بلکه این پلتفرم سایر ناشران را به عدم انتشار بازی‌ها برروی استیم تشویق کرده است. به عنوان مثال، یوبی‌سافت (Ubisoft) در سال ۲۰۱۹ هیچ کدام از بازی‌های خود را برروی استیم منتشر نکرد. همچنین Red Dead Redemption 2 به مدت یک ماه در انحصار اپیک گیمز و لانچر اختصاصی راک‌استار (Rockstar) بود. با این حال، بتسدا (Bethesda) تصمیم به وفادار ماندن به استیم گرفت و الکترونیک آرتس (Electronic Arts) نیز پس از یک دهه به استیم بازگشت تا بازار رایانه‌های شخصی حال آشفته‌ای به خود بگیرد.

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

رقابت بین اپیک گیمز و استیم باعث کاهش فروش کلی بازی‌ها برروی رایانه‌های شخصی شده است - گیمفا
رقابت بین اپیک گیمز و استیم باعث کاهش فروش کلی بازی‌ها برروی رایانه‌های شخصی شده است - گیمفا
رقابت بین اپیک گیمز و استیم باعث کاهش فروش کلی بازی‌ها برروی رایانه‌های شخصی شده است - گیمفا
رقابت بین اپیک گیمز و استیم باعث کاهش فروش کلی بازی‌ها برروی رایانه‌های شخصی شده است - گیمفا
رقابت بین اپیک گیمز و استیم باعث کاهش فروش کلی بازی‌ها برروی رایانه‌های شخصی شده است - گیمفا
رقابت بین اپیک گیمز و استیم باعث کاهش فروش کلی بازی‌ها برروی رایانه‌های شخصی شده است - گیمفا
رقابت بین اپیک گیمز و استیم باعث کاهش فروش کلی بازی‌ها برروی رایانه‌های شخصی شده است - گیمفا
رقابت بین اپیک گیمز و استیم باعث کاهش فروش کلی بازی‌ها برروی رایانه‌های شخصی شده است - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

رقابت بین اپیک گیمز و استیم باعث کاهش فروش کلی بازی‌ها برروی رایانه‌های شخصی شده است - گیمفا