سخنان کوجیما و شینکاوا دربارهی برنامههای استودیو | توسعهی چندین بازی بهصورت همزمان
اکنون که مدتی از آخرین ساختهی هیدئو کوجیما (Hideo Kojima)، خالق مجموعهی Metal Gear Solid و عنوان Death Stranding، میگذرد جامعهی بازیبازان منتظر است ببیند پروژهی بعدی وی چه خواهد بود. اگرچه او عادت دارد همه چیز را پیچیده کند اما خوشبختانه در مصاحبهی جدید خود با مجلهی فامیتسو، اندک اطلاعات مشخصی از برنامهی کاری کوجیما پروداکشنز (Kojima Productions) ارائه داده است.
در این گفتگو که توسط وبسایت DualShocker به انگلیسی برگردان شده علاوهبر کوجیما، یوجی شینکاوا (Yoji Shinkawa)، کارگردان هنری استودیو و یار همیشگی وی نیز شرکت کرده است. این دو در ابتدا اذعان داشتند از این پس کوجیما پروداکشنز در آن واحد برروی چند بازی کار خواهد کرد که یکی از آنها پروژهای بزرگ و هزینهبر و عناوین دیگر شامل بازیهای کوچکِ اپیزودیک یا “فقط دیجیتالی” میشوند. همچنین در ادامه مشخص شد Death Stranding با تمام دنیای پیچیده و نامتعارفش، از دید کوجیما و شینکاوا تنها یک دستگرمی برای آفرینش دنیایی مرموزتر بوده است و این دو به دنبال خلق بازیهای بسیار عجیبتری هستند.
و اما سوالی که ذهن بسیاری از بازیبازان را به خود مشغول کرده این است که بازیسازی که ادعا میکند هفتاد درصد بدنش از فیلم تشکیل شده و در پروژهی قبلی خود از بازیگران مطرحی چون مدس میکلسن (Mads Mikkelsen) و نورمن ریداس (Norman Reedus) استفاده کرده است، در پروژهی بعدی خود با کدام یک از ساکنان هالیوود همکاری خواهد کرد. اگرچه کوجیما بهطور مشخص در اینباره صحبت نمیکند اما در قسمتی از این گفتگو وی از حضور اسکار آیزاک (Scar Issac)، ستارهی فیلمهای Star Wars در استودیو و احترامی که این بازیگر برای بازیهای ویدئویی قائل بود صحبت کرد. از آنجایی آیزاک قبلاً هم به ایفای نقش در فیلم سینمایی Metal Gear Solid ابراز علاقه کرده بود، پُر بیراه نیست اگر بگوییم وی ستارهی اصلی بازی بعدی کوجیما پروداکشنز باشد.
در آخر نیز جالبتوجه است بدانید کوجیما در زمان تاسیس استودیوی جدید هیچ درخواستی برای استخدام شینکاوا ارسال نکرده بود اما او داوطلبانه به استودیو پیوست. بنابر گفتهی شینکاوا، وی بهشدت خواستار ادامهی همکاری با این بازیساز است و بهتوصیهی یوشیکاتا آمانو (Yoshitaka Amano)، یکی از اساتید وی که گفته بود: “حتماً باید بچسبی به کوجیما!”، گوش میکند.
لازم بهذکر است بازی Death Stranding به عنوان آخرین ساختهی کوجیما پروداکشنز، هماکنون بهصورت انحصاری برروی کنسول پلیاستیشن ۴ در دسترس قرار دارد و در تاریخی نامشخص نیز برروی پلتفرم رایانههای شخصی منتشر خواهد شد. میتوانید نقد و بررسی این بازی به قلم مصطفی زاهدی را از طریق این نشانی مطالعه کنید.
پر بحثترینها
- فیل اسپنسر: هیچ خط قرمزی برای انتشار عناوین ایکس باکس روی پلی استیشن وجود ندارد
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- فیل اسپنسر: تولید کنسولهای ایکس باکس در نسلهای آینده متوقف نخواهد شد
- کار ساخت بازی جدید ناتی داگ از سال ۲۰۲۰ آغاز شده است
- فیل اسپنسر: STALKER 2 یکی از مدعیان بهترین بازی سال است
- Red Dead Redemption 2: آیا آرتور مورگان رستگار شد؟
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
- مایکروسافت: هر دستگاهی میتواند یک ایکس باکس باشد
- بازی چندنفره Horizon احتمالاً در سال ۲۰۲۵ منتشر خواهد شد
- گزارش: Final Fantasy 16 روی PC تنها ۲۸۹ هزار نسخه فروخته است
نظرات
کوجیما پروداکشنز باید فرست پارتی بشه….رفته رفته پیشرفت رو میشه در این استودیو مشاهده کرد…استودیو هایی که روی چند پروژه مختلف در زمان واحد کار میکنن به تیم بزرگ تری هم نیاز دارن…این جور که معلومه شینکاوا یار غار کوجیما هستش :rose:
با اینکه خودم پی سی گیمرم اما آره امیدوارم واقعا سونی این استودیو رو فرست پارتی کنه. کوجیما استعداد بی نظیری داره اما سر دث استرندینگ ثابت کرد که اگه دستش خیلی باز باشه هم خیلی از گیمرها نمیتونن از استعدادش لذت ببرن. خودم از جمله افرادی هستم که حسرت میخورم که چرا دث استرندینگ باید یه همچین سبکی داشته باشه که من ازش خوشم نیاد و نتونم به خاطر اینکه سلیقم نیست بازیش کنم.
با اینهمه اگه کوجیما بره توی یه شرکتی که خط مشی داره و اونم سونی که توی این سالها ثابت کرده دوست داره همه ی بازیکناش از بازیاش لذت ببرن نه فقط یه عده ی خاص (حتی بازی های دیوید کیج رو هم همه ی کسایی که بازی داستان محور دوست دارن بهش علاقه دارن و خیلیا سبک داستان محور رو نمیپسندن که مشکل از بازی نیست بر خلاف دث استرندینگ که پسندیده نشدنش مربوط به یه عده ی خاص نمیشد و طرفدارای خیلی از سبک ها مشکل داشتن با بازی) خیلی راحت میتونه از استعداد کوجیما برای ساختن شاهکارهایی مثل پیس واکر و متال گیر سالید ۴ استفاده کنه. فقط امیدوارم کوجیما مثل دو سه تا بازی ساز بزرگ دیگه خوشی نزنه زیر دلش هرچی عشقش کشید بسازه و یکمی هم به کسایی که با کارای قبلیش عاشقش بودن اهمیت بده.
شینکاوا هم ضمنا تا قبل دث تقریبا کاری بجز طراحی کارکتر و کانسپت آرت نداشته ولی همیشه و همه جا از اولین متال گیر تاریخ تا الان با کوجیما بوده. یه سر به بیوگرافیش بزنید خیلی زندگی جالبی داشته به عنوان یه طراح!
اولیش و به احتمال خیلی زیاد Silent hill P.T هست که احتمالا انحصاری زمانی PS5 میشه و موقع لانچ PS5 معرفی میشه
بعدی هم احتمالا دنباله ی death stranding هست که به گفته ی خودش توی یک سبک دیگه هست و اصلا شبیه death stranding نیست
خیلی هم به این امید دارم که بیاد و با کونامی همکاری کنه و ادامه ی metal gear rising رو بسازه
اگر این ها باشن واقعا عالی میشه :inlove:
اگر چه ما که زورمون فقط به دیدنش تو یوتیوب میرسه
واو
اتحاد این دو و گفتن ساخت یه بازیه مرموز که بازیه death در کنارش فقط مثل دستگرمی بوده خیلی هیجان زده میکنه ادمو
دمش گرم…. داره میازاکی وار طور میره جلو….. یعنی رو چندتا بازی کار میکنه :inlove: :inlove:
چقدر این دو شخص دوست داشتنی هستن…بسازید که هر چی ساختید تا حالا شاهکار بوده. :inlove:
You can do this boss
اسپم:
راستی آقای نصرتی اویل۴ تموم شد باز دوباره استارت زدم.لعنتی این بازیه یا جادو. :inlove:
رفع اسپم:باphantom painبود که عاشق کوجیما شدم.
به به چی از این بهتر!
چند روز دیگه سالگرد انتشار این بازی توی ژاپنه، اگر وقت کنم روز انتشارش تمومش میکنم، مخصوصاً که توی روز تولدم هم منتشر شده 😉
Prologue mgsv عالی بود :inlove: :inlove:
واسه من همش عالیه وحید جان.تاحالا۴بار تمامش کردم.
یه سوال فنی
به نظرتون این چندین بازی کوجیما و چندین بازی سایلنت هیل کونامی ربطی به هم ندارن؟؟؟؟ ?:-)
یه چندماه پیش شایعه شده بود که کوجیما به کونامی برگشته و دارن سایلنت هیل رو میسازن(اگه یادتون باشه)
به احتمال زیاد کوجیما داره سایلنت هیل رو میسازه اونم انحصاریps5. 😀