طراح سابق Halo و مستر چیف از دلایل ترک بانجی میگوید
آقای مارکس لتو (Marcus Lehto)، طراح سابق بازیهای Halo و فردی که به عنوان پدر مستر چیف (Master Chief) شناخته میشود، به تازگی دربارهی تجربهی کار در بانجی (Bungie) و بازی جدیدش یعنی Disintegration صحبت کرده است.
مارکس لتو در حال حاضر سخت در استودیو ویوان اینترکتیو (V1 Interactive) مشغول است و برروی شوتر اولشخص Disintegration که به زودی عرضه خواهد شد کار میکند. وبسایت Gamespot، طی گزارشی برخی از صحبتهای لتو در مورد دلایل ترک بانجی را منتشر کرده است. لتو در این باره گفته است:
یکی از دلایلی که من بانجی را ترک کردم، یکی از دلایلی است که بسیاری از کارکنان این صعنت استودیوهای خود را ترک کردند تا به ویوان بپیونند، این دلیل چیزی نیست جز دیدن جنبهی بسیار بد و طولانی کرانچ کردن که برای ماهها ادامه دارد. ما در ویوان اینترکتیو به هیچ عنوان نمیخواهیم چنین تجربهای را تکرار کنیم.
لتو در ادامه گفت که یکی از دلایل اصلی تشکیل ویوان اینترکتیو، این است که همه در فضای کار احساس مفید بودن داشته باشند. به عقیدهی لتو، ویوان اینترکتیو قصد دارد تا برای کارکنان فضای مناسبی خلق کند تا آنها بتوانند به خانه و خانوادهی خود برسند. البته این به این معنا نیست که کرانچ در ویوان اینترکتیو وجود ندارد، فقط بسیار کنترلشدهتر رخ میدهد. لتو میگوید که در این استودیو، افراد تنها در هفتهی منجر به یک لحظهی برجسته در توسعهی بازی، دست به اضافهکاری میزنند.
به نظر میرسد وضعیت بانجی هم طی سالیان اخیر خوب بوده است. همین سال گذشته بود که بانجی به خاطر جلوگیری از کرانچ کردن کارکنان خود، یک بسته الحاقی بازی Destiny 2 را از عمد به تاخیر انداخت. جدیدترین بازی لتو یعنی Disintegration، در تاریخ نامعلومی بین چارک اول و دوم سال ۲۰۲۰ منتشر خواهد شد. با این حال، بتای عمومی بازی از هفتهی آینده در دسترس قرار میگیرد و شما میتوانید از طریق این لینک برای این بتا ثبت نام کنید
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
- این ۱۵ ویژگی منحصر به فرد GTA 6 را به یک تجربه خیرهکننده تبدیل خواهند کرد
نظرات
ناتی داگ کرانچ داره بازیاش عالین
سانتا مونیکا هم همینطور
خالق گاد یعنی دیوید جفی درباره کرانچ تو استریمش صحبت کرد
میگفت اگر میخوای بهترین بازی رو بسازی باید کرانچ تایم داشته باشی
شوخی نیست کسی که بیشتر تلاش کنه نتیجه بهتری میگیره همین میشه یه استودیو میشه ناتی داگ که با کراش بندیکوتت شروع کرد یه استودیو هم میشه بایوور که آدم الان شرمش میاد بگه اینا همونایین که سری mass effect رو ساختن
من خودم مخالف سرسخت کرانچ ام ولی راست میگی… بازی که میخواد بهترین باشه، باید وقت بیشتری داشته باشه، دقیقا مثل شرکت سی دی پرجکت یا ناتی داگ و سانتا و راک استار….. تک تک عناوین این شرکت ها شاهکارن چون وقت بیشتری برای حل مشکلات و تهیه یه بازی بی نقص گذاشتن
کرانچ یه مشکل اساسی شده
ولی اگرهم اینکارو نکنن بازیشون به موقع عرضه نخواهد شد و کیفیت لازم رو نخواهد داشت
دوستان شاید الان به خودتون بگید آره کرانچ خیلی بده و… ولی یه چیزی بهتون بگم. شما تو موقعیت کرانچ قرار نگرفتید. واقعا گفتنش نمی دونم چطور بگم فقط بدونید به حدیه که زندگی آدمو نابود میکنه. ببینید نمی دونم چطور توضیح بدم گاه اوقات مجبوری حتی شب ها رو تو استودیو بخوابی فقط اینکه بدونید … خیلی سخته واقعا و امیدوارم هیچوقت تو تجربه مشابه کسی قرار نگیره
والا ما اینجا همیشه عمرمون کرانچ میکنیم و تازه اخر ماه سه چهار تومن دستمون رو میگیره که یعنی کمتر از چهارصد دلار
بعد اینا چند ماه بیشتر کار میکنن صداشون در میاد و خدا میدونه چه قدر هم پول میگیرن .