مصاحبه با کارگردان بازی Remothered: Broken Porcelain | به چالش کشیدن کلیشههای سبک وحشت
Resident Evil 3 بدون شک یکی از مورد انتظارترین بازیهای سال ۲۰۲۰ میلادی است. اما امسال یک عنوان ترسناک دیگر نیز منتشر میشود که احتمالاً اکثر بازیبازان با آن آشنایی زیادی ندارند. بازی Remothered: Tormented Fathers عنوانی ترسناک با فضاسازی و داستانگویی بسیار جذاب بود که در سال ۲۰۱۸ منتشر شد و حتی آقای کیچیرو تویاما (Keiichiro Toyama)، خالق سری Silent Hill را نیز به تحسین واداشت. بازی Remothered: Broken Porcelain در واقع دنبالهی این عنوان است که این بار شما را در نقش یک شخصیت دیگر قرار میدهد. حال برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد Remothered: Broken Porcelain، وبسایت PushSquare اخیراً با کارگردان خلاق بازی یعنی کریس دریل (Chris Darril) و آنتونیو کاناتا (Antonio Cannata)، مدیرعامل استودیوی استورمایند گیمز (Stormind Games)، مصاحبه کرده و جزئیات جالبی را از این عنوان به اشتراک گذشته است.
پیش از شروع مصاحبه، لطفاً خودتان را معرفی کنید و در مورد نقش خود در استودیوی استورممایند گیمز توضیح بدهید.
دریل: سلام به همگی! من کریس دریل هستم؛ کارگردان خلاق استودیوی دریل آرتس (Darril Arts) و سری Remothered. به طور ساده، من خالق Remothered هستم. در واقع ایدهی اصلی خیلی وقت پیش، تقریباً سال ۲۰۰۹ و زمانی که هنوز به دبیرستان میرفتم، در ذهن من شکل گرفت. پس از چندین سال تجربه در زمینهی بازیهای ویدئویی و سینما و بدست آوردن مهارتهای لازم برای رهبری تیم، تصمیم گرفتم کسب و کار خودم را راه بیاندازم و به همین خاطر، استودیوی دریل آرتس را به همراه سه تن از دوستان نزدیکم تاسیس کردم؛ همه چیز از اینجا شروع شد. پس از اینکه تمام پروژه را از اول طراحی و بازنویسی کردم، با دوستانم در استورمایند گیمز تماس گرفتم. سپس ما با یکدیگر همکاری کرده و شروع به کار برروی بازی کردیم. حالا پس از موفقیت غیرمنتظرهی Tormented Fathers، ما به مراحل پایانی توسعهی دومین عنوان یعنی Remothered: Broken Porcelain نزدیک هستیم!
کاناتا: سلام من آنتونیو کاناتا هستم؛ مدیرعامل استورمایند گیمز و یکی از بنیان گذاران این شرکت. در سال ۲۰۱۲، زمانی که با کریس دریل و پروژهی Remothered ملاقات کردم، بالافاصه با خودم گفتم این بازی پتانسیل بسیار زیادی دارد. به همین خاطر، پس از تاسیس استورمایند گیمز به همراه شریک تجاریام یعنی فدریکو (Federico) که کارگردان هنری استودیو نیز است، ما برای انتخاب اولین بازی خود هیچ شکی نداشتیم. امروز میتوانم تائید کنم که این انتخاب درستی بود!
برای کسانی که با Remothered: Broken Porcelain آشنایی ندارند، میتوانید کمی در مورد سبک این بازی توضیح دهید؟
دریل: پس از Remothered: Tormented Fathers، عنوان Remothered: Broken Porcelain دومین نسخهی مجموعهی Remothered بوده که عنوانی در سبک وحشت و بقاست. من همیشه سبک وحشت را دوست داشتهام؛ هم در فیلمها و هم در بازیهای ویدئویی. اما قطعاً نمیخواستم چیزی بسازم که تنها بر پایهی کلیشههای سبک وحشت مثل خشونت بیهدف، جامپاسکرها (jumpscares) یا حتی کلیشههایی مانند زامبیها که مدام در چند سال اخیر استفاده شدهاند، باشد. Remothered با عنوان «بازی خالص و واقعی ترس و وحشت» تعریف میشود؛ چراکه بازی کاری میکند تا در موارد خاص، ترسی که شخصیتها تجربه میکنند را حس کنید؛ برا اینکه دشمنان شما براساس فانتزیهای غیر واقعی طراحی نشدهاند و در واقع طبیعت شیطانی انسانها هستند. اما این موضوع عمیقتر هم میشود: با اینکه Remothered: Tormented Fathers عنوانی در سبک وحشت است، اما این بازی تئوری آقای کانت (Kant) در مورد در نظر گرفتن حافظه به عنوان «قابلیت حضور داشتن در گذشته» و درگیری بین هوشیاری و حافظه را نیز تحلیل میکند.
با توجه به اینکه Remothered: Broken Porcelain یک دنباله است، شما چه چیزهایی را در طی توسعهی Tormented Fathers یاد گرفتید؟ آیا موردی وجود دارد که به طور کامل در Broken Porcelain پیاده سازی شده باشد که شما دوست داشتید تا آن را در نسخهی اول قرار بدهید؟
کاناتا: خوب، روند توسعهی اولین بازی مجموعه به ما یاد داد تا مراحل تولید و مدیریت کارها را کارآمدتر کنیم. همچنین مهارت فنی تیم نیز قطعاً بهبود پیدا کرده است. با اینکه هنوز نمیتوانم زیاد در مورد این موضوع صحبت کنم، اما بازی دارای مکانیکها و ویژگیهای جدیدی است که تجربهی آن را لذت بخشتر از قبل میکنند. حالا تمام ما تجربهی بیشتری داریم و با توجه به چیزی که تاکنون از بازی دیدهایم، میتوانم با قطعیت بگویم که Broken Porcelain بهتر از Tormented Fathers خواهد بود. به هر حال این به این معنی نیست که بابت گذشته افسوس میخوریم؛ چراکه روند یادگیری هیچوقت تمام نمیشود!
اگرچه بازی Remothered: Tormented Fathers نقدهای نسبتاً مثبتی را دریافت کرد، اما این عنوان با استقبال بسیار گرم بازیبازان روبهرو شد. آیا بازخورد طرفداران برروی توسعهی دنبالهی بازی تاثیر داشته است؟
کاناتا: این طرفداران بودند که با ما اجازه دادند تا یک بازی جدید تولید کنیم: اگر Tormented Fathers با استقبال خوبی مواجه نمیشد، هیچ دلیلی برای ساخت Broken Porcelain وجود نداشت. این بازی برای آنها ساخته شده است؛ پس بازخورد آنها برای ما الزامی است تا بدانیم که آیا در مسیر درست قرار داریم یا خیر. ما هر وقت که بتوانیم، خوشحال میشویم توصیههای آنها را دنبال کنیم. برای مثال، Broken Porcelain طولانیتر از نسخهی اول خواهد بود؛ چراکه ما میخواستیم تمام آن بازیبازانی که پس از تجربهی بازی، آنقدر آن را دوست داشتند که میخواستند «بیشتر بازی کنند» را راضی کنیم.
زمانی که نسخهی اول را تجربه کردیم، یکی از عناصر قابل توجه بازی حس وحشت و شدت استرسی بود که در حین گشت و گذار در خانهی ریچارد فلتون (Richard Felton) دیده میشد. آیا باز هم برروی این بخش کار کردهاید تا عناصر ترس و وحشت اورجینالتری را طراحی کنید؟
دریل: همانطور که گفتم، فکر میکنم این همان چیزی است که سبک وحشت را ترسناک میکند؛ یک فضای قابل باور که باعث شود ترس را کاملاً احساس کنید نه کلیشههای ساده. این موضوع در Tormented Fathers وجود دارد و در Broken Porcelain نیز حضور خواهد داشت. با اینکه محیط بازی تفاوت دارد، اما این به معنی ترس کمتر در مقایسه با خانهی فلتون نیست. در واقع هتل اشمن (Ashmann) به لطف مردم «جالبی» که در آن حضور دارند، ترسناکتر است.
من نمیتوانم تمام ویژگیهای جدید بازی را فاش کنم، اما در این حد میتوانم بگویم که این عنوان یکی از کلیشههای کلاسیک وحشت را به چالش خواهد کشید؛ تاریکی. به عنوان یک ادای احترام به فیلم Shining آقای کوبریک (Kubrick)، بازی در طول روز و در یک هتل جریان دارد. با اینکه این یک چالش جالب است؛ چراکه تاریکی کمک میکند تا خلق یک فضای ترسناک آسانتر شود. اما در عین حال، عدم وجود تاریکی به ما اجازه میدهد تا حس استرس را به وجود بیاوریم. همچنین روشنایی میتواند یک ابزار برای قدرت بخشیدن به عناصری باشد که در تاریکی به چشم نمیآیند.
آیا پیشنهاد میکنید تا بازیبازان پیش از تجربهی Broken Porcelain به سراغ نسخهی اول بروند؟ یا اینکه کسانی که برای اولین بار Remothered را تجربه میکنند نیز چیزی از داستان را از دست نخواهند داد؟
دریل: از آنجایی که Tormented Fathers و Broken Porcelain دو بازی از یک مجموعه هستند، این دو عنوان بدون شک با یکدیگیر ارتباط دارند، اما شما میتوانید آنها را به صورت جداگانه نیز تجربه کنید. این بازیها در یک دنیای داستانی قرار دارند؛ پس کسانی که نسخهی اول را تجربه کردهاند، مواردی را میبینند که به آن بازی اشاره میکنند. همچنین این افراد برای حل کردن معماهای بازی آمادگی بیشتری دارند. با این وجود، محیطها، شخصیتها و داستان تقریباً متفاوت و جدید هستند و Broken Porcelain را میتوان یک بازی جداگانه در نظر گرفت؛ پس تجربهی نسخهی اول الزامی نیست.
آیا مایل هستید تا چیز دیگری را نیز به اشتراک بگذارید؟ چرا بازیبازان باید هیجان زده باشند؟
دریل: تمام چیزی که میتوانم بگویم این است که Broken Porcelain یک تجربهی احساسی در مورد ترس، عشق و تراژدی خواهد بود. شما با چیزی کاملاً غیرمنتظره مواجه خواهید شد و احساسات شما به شدت برانگیخته و وارونه خواهند شد. شما خواهید ترسید و مظرب خواهید شد. شما باید با حس نگرانی و استرس زندگی کنید. شما بسیار گریه خواهید کرد و سرگرم خواهید شد و پس از مدتی، تجربهی خود را مورد بررسی قرار میدهید تا ببینید چه تاثیری برروی شما گذاشته است. حتی شاید بازی بتواند دیدگاهی که در مورد سبک وحشت دارید را برای همیشه تغییر دهد. خودتان را آماده کنید تا برای این تجربهی وحشتناک به جنیفر (Jennifer) ملحق شوید!
کاناتا: ما به سختی در حال کار هستیم تا عنوانی را به شما ارائه بدهیم که ارزش صبر کردن را داشته باشد. بیصبرانه منتظریم تا دوباره شما را وحشت زده کنیم!
بازی Remothered: Broken Porcelain در تابستان ۲۰۲۰ میلادی برای کنسولهای پلیاستیشن ۴، اکسباکس وان، نینتندو سوییچ و پلتفرم رایانههای شخصی منتشر خواهد شد.
پر بحثترینها
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
- فیل اسپنسر: تولید کنسولهای ایکس باکس در نسلهای آینده متوقف نخواهد شد
- فیل اسپنسر: STALKER 2 یکی از مدعیان بهترین بازی سال است
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
- بازی Death Stranding Director’s Cut دومین بازی پرفروش ایکس باکس شد
نظرات
به نظر من که بازیه خوبی میاد
منم خیلی باهاش حال کردم
فکر میکنم کارایی که پلیگ تیل کردو اینم انجام بده
بچهها پلتفرمش چیه؟؟؟
تاریخش اعلام شده؟؟
“بازی Remothered: Broken Porcelain در تابستان ۲۰۲۰ میلادی برای کنسولهای پلیاستیشن ۴، اکسباکس وان، نینتندو سوییچ و پلتفرم رایانههای شخصی منتشر خواهد.”
من این بازیو کردم ، بازیه بدی نبود اما خیلی خوبم نبود و رو بگم پلی بیشتر باید کار کنن. گرافیک و داستان گوییش خوبه میگم مشکل من فقط با گیم پلیش بود که روون نیست.